abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † woensdag 13 juni 2012 @ 11:26:57 #1
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_112828320
Hier verder:
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
pi_112828383
Prima, maar op een nette manier :)
pi_112828417
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:28 schreef Lavenderr het volgende:
Prima, maar op een nette manier :)
Kardinaal is gewoon netjes hoor. Waar heb je het in godsnaam over.
pi_112828440
quote:
13s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:29 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Kardinaal is gewoon netjes hoor. Waar heb je het in godsnaam over.
pi_112828441
Hier een lijstje van foute medicijnen:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_withdrawn_drugs

Een wilde gok vanaf de FDA site zijn er rond de 3000 goedgekeurde medicijnen op de (huidige!) markt.

Dus 1.5% van de medicijnen blijkt toch niet zo goed, dit getal is waarschijnljk lager omdat de wikilink teruggaat naar de jaren 50 en de FDA-lijst alleen de medicijnen die nu nog op de markt zijn heeft geteld.
pi_112828563
quote:
13s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:29 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Kardinaal is gewoon netjes hoor. Waar heb je het in godsnaam over.
Ook op een nette manier kun je zuigen.

Argumenten zijn goed, van beide kanten.
pi_112828586
quote:
0s.gif Op maandag 14 mei 2012 19:31 schreef TechXP het volgende:

[..]

Dierproeven zijn zeer onbetrouwbaar. Voor kankermedicatie is de succesrate iets van 5%. Sommige wetenschappers zeggen zelfs 1%. Ik ga al jaren naar bijeenkomsten en de laatste jaren valt mij op dat de wetenschappers dit zelf nu eindelijk erkennen. De nieuwe generatie wetenschappers is in opkomst.

[..]

TGN1412 is vrij recent. Maar een groot geval recent is natuurlijk nog VIOXX. Honderdduizenden slachttoffers.
Proefdieren

quote:
0s.gif Op maandag 21 mei 2012 18:40 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ah kom op, ga je het zo spelen? Omdat ik een ander geval noem zijn het er maar '2'. Even uit mijn hoofd een aantal: cyclosporin, prenylamine, eraldin, encainide, flosint, nomifensine, methoxyflurane,

Bij bijna elk medicijn komen er bijwerkingen die bij dieren niet zichtbaar zijn. Die worden aangevuld op de lijst bij de fase met mensen. En soms ook als het op de markt is. Sommige effecten zijn pas veel later zichtbaar.

De controle als het op de markt is is erg beperkt, dus als we dat veel beter zouden structureren dan zouden we ook het geheel veiliger maken.

De vraag is niet hoeveel medicatie op de markt is, maar hoeveel er afgewezen is danwel later op de markt is gekomen nadat er weer aanpassingen geweest zijn.

1 op de 20 ontwikkelde kankermedicatie komt maar op de markt. En in de praktijk betekent het dat maar 50% effectief is in de zin van leven verlengend. Kortom valt 95% al af doordat het niet bij mensen werkt of niet veilig is gebleken. En als je dan bedenkt dat per medicatie/behandeling vaak honderden miljoenen dollars betaald zijn voor de ontwikkeling is dat niet erg efficient he?

[..]

Maar dat is het probleem. Ze kijken vaak naar een specifiek deel van het dier, maar dat is vaak het argument dat ze geven als het gaat om in vitro testen en lab on chip oplossingen, dat het maar een klein onderdeel is van het geheel. Echter als je dat weer zegt, dan roepen ze dat een dier een heel wezen is en daarom dan beter is. Maar dan verhoudt dat zich weer tegen het argument wat je noemt, nl. dat niet alles van het dier dan zo werkt als bij mensen. De effectiviteit en voorspellende waarde van de nieuwe technieken is sowieso al van veel meer waarde gebleken dan dierproeven.

De goede vraag is dan dus... waarom houdt de dierproefsector in Engeland een motie tegen die dierproeven en nieuwe technieken tegen het ligt zou houden en bekijkt of dierproeven nut hebben of niet? Als ze bang zijn dat dierproeven geen goede modellen zijn, dan zouden ze toch niet moeten vrezen voor dat onafhankelijk onderzoek? Er zijn al diverse onderzoeken geweest die echter het nut van dierproeven betwijfelen of helemaal afbranden. En ook in de sector wordt steeds meer gepleit voor mensspecifieke technieken. Biomarkers, in vitro, lab on chip, microdosing/ams.

[..]

Bewering over oude garde die dierproeven tegen houden. Stond in artikel van Abdoel El Ghalbzouri van het LUMC (leiden). Er was irritatie over dat het zo lang duurde om alternatieven voor dierproeven door ECVAM goedgekeurd te krijgen. Artikel niet bij de hand. Is verder 1 bron. Verder gesproken met veel mensen bij dierenlabs, debatten, congressen enzo.
2e bewering. Dit is niet echt wat bedrijven e.d. te koop mee lopen, omdat in samenleving anders angst kan ontstaan dat hun merk niet test op dieren en dan niet veilige producten aflevert, maar er zijn bedrijven die hun best doen met alternatieven en proberen te zorgen dat die nieuwe alternatieven snel geaccepteerd raken

[..]

Op Europees gebied zijn er een hoop kansen niet benut helaas. Ook door dierenorganisaties. Te veel focus op zeehondenbontimportverbod en daardoor kansen gemist mbt veranderingen in beleid dierproeven. En momenteel sterke lobby mbt REACH. WNF was 1 van de aanvoerders. Maar L'Oreal is de krachtigste. En ondanks dat ze The Bodyshop hebben zijn ze flink bezig om 2013 niet door te laten gaan.

[..]

Wat vind je de definitie van 'meeste risico's'? Anders is dit een opmerking waar ik weinig mee kan.

[..]

Maar dat is het probleem. Een van de stichters van de dierproefindustrie was Claude Bernard en deze zei dat dieren meer mens zijn dieren mensen zelf. Dit is de basis de vivisectie. En dit heb ik mensen horen herhalen. Zeker bij de oudere generatie werd dit er in gestopt, terwijl nu ook wel in diverse boeken aangegeven wordt dat diermodellen niet zo goed zijn. Maar het is lastig deze basis eruit te krijgen, maar het verandert langzamerhand wel.

[..]

Als iets vaak maar 1% effectief is, dan is dat niet iets waarmee je door zou moeten gaan. Als er voor de beurzen een checksysteem was die maar 1% effectief zou zijn, zou dit dan toegestaan zijn?
Zeker wetende dat diverse alternatieven al 70-90% effectief zijn in voorspellende waarde?

De 3V's is leuk bedacht, maar in de praktijk stelt dit niets voor en is vooral leuk als PR middel.

Ik volg de 1A benadering. De A van afschaffen :)
pi_112828597
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ook op een nette manier kun je zuigen.

Argumenten zijn goed, van beide kanten.
Hij zoog helemaal niet en deed juist veel moeite voor zijn posts. Waar RE het er vanaf maakt met een paar scheldwoorden en een drogredenatie. Nee dit slaat nergens op wat je nu zegt, respectloos vind ik het.
pi_112828680
quote:
13s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:33 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Hij zoog helemaal niet en deed juist veel moeite voor zijn posts. Waar RE het er vanaf maakt met een paar scheldwoorden en een drogredenatie. Nee dit slaat nergens op wat je nu zegt, respectloos vind ik het.
Dat is jouw mening en die heb je nu gegeven.
Mijn mening is dat er gezogen werd en dat schelden ook niet netjes is.
Dus als iedereen zich daar aan houdt is het prima.

Back on topic.
pi_112828838
kutmod
  † In Memoriam † woensdag 13 juni 2012 @ 11:42:19 #11
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_112828969
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ook op een nette manier kun je zuigen.

Argumenten zijn goed, van beide kanten.
quote:
13s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:33 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Hij zoog helemaal niet en deed juist veel moeite voor zijn posts. Waar RE het er vanaf maakt met een paar scheldwoorden en een drogredenatie. Nee dit slaat nergens op wat je nu zegt, respectloos vind ik het.
Ik had het duidelijk verwoord inclusief artikelen en links. Verder kwam ik verder dan het louter roepen van twee zinnen. En ten slotte ben ik gewoon beleefd gebleven.

Verder ben ik het met je eens. Dit slaat gewoon nergens op.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:35 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is jouw mening en die heb je nu gegeven.
Mijn mening is dat er gezogen werd en dat schelden ook niet netjes is.
Dus als iedereen zich daar aan houdt is het prima.

Back on topic.
Mijn mening is dat je met 2 maten. Je houdt lekker je handje boven Re terwijl die amper bijdraagt aan het topic zelf. Mocht je het daar niet mee eens zijn heb je hier even een overzichtje van de eerste paar posts van Re tegen Lambiekje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:24 schreef Re het volgende:
Kijk, dat zijn nou eens bronnen die niet in hun eigen ruif spugen!
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:28 schreef Re het volgende:
Zou hij betaald zijn door de illuminatie :o
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:29 schreef Re het volgende:
Of waren het toch de bilderbergjes?
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 11:34 schreef Re het volgende:
Hmmmm zouden ook de assessijnen kunnen zijn, of waren die toen al weg?
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 mei 2012 20:30 schreef Re het volgende:
Zit je daar in je uppie rijk te zijn, woohoo
quote:
quote:
3s.gif Op vrijdag 25 mei 2012 15:19 schreef Re het volgende:

[..]

nog fftjes dan behoor je tot de bigboys, net zoals ik en dan kunnen we ons gaan focussen op het decimeren van de lambiekjes in deze wereld, ons primaire doel
En dan doen alsof ik aan het zuigen ben?
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  Moderator woensdag 13 juni 2012 @ 11:42:26 #12
249559 crew  Lavenderr
pi_112828976
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:39 schreef Loppe het volgende:
kutmod
Dat mag in FB ^O^
  woensdag 13 juni 2012 @ 11:46:18 #13
328261 FANNvanhetlaatsteuur
pi_112829134
Dat is echt treurig dit Algemeen bigPharma topic #14 99,9% van alle medicatie is goed.

vooral tegen Lambiekje stijlloos gewoon
  Moderator woensdag 13 juni 2012 @ 11:48:42 #14
249559 crew  Lavenderr
pi_112829229
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:42 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

[..]

Ik had het duidelijk verwoord inclusief artikelen en links. Verder kwam ik verder dan het louter roepen van twee zinnen. En ten slotte ben ik gewoon beleefd gebleven.

Verder ben ik het met je eens. Dit slaat gewoon nergens op.

[..]

Mijn mening is dat je met 2 maten. Je houdt lekker je handje boven Re terwijl die amper bijdraagt aan het topic zelf. Mocht je het daar niet mee eens zijn heb je hier even een overzichtje van de eerste paar posts van Re tegen Lambiekje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dan doen alsof ik aan het zuigen ben?
Dit speelt al sinds Lambiekje even op vakantie is en wordt aangegrepen om daar eindeloos op door te borduren.
Het lijkt mij meer zinvol om het erbij te laten dat jij en Re verschillend over medicijnen denken.
Jij ziet alleen de negatieve dingen en Re ziet dat 99,9% van de medicijnen wél goed hun werk doen.
Agree to disagree? Is dat wat?

Geen persoonlijk gebash (meer), geen gescheld, en ja, dat geldt voor iedereen en dus ook voor Re en gewoon posten hoe je er over denkt.
That's it.
  woensdag 13 juni 2012 @ 11:50:17 #15
328261 FANNvanhetlaatsteuur
pi_112829310
:? alleen DK heeft een andere mening? volgens mij zijn er hier nog meer mensen die posten hoor.
  woensdag 13 juni 2012 @ 11:50:24 #16
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112829318
Oeh, wat een lange tenen... Ik heb 1x een drogredenatie gegeven, phoephoe zeg zal voortaan ook even op die van jullie letten, ok?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  † In Memoriam † woensdag 13 juni 2012 @ 11:51:07 #17
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_112829342
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:48 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dit speelt al sinds Lambiekje even op vakantie is en wordt aangegrepen om daar eindeloos op door te borduren.
Het lijkt mij meer zinvol om het erbij te laten dat jij en Re verschillend over medicijnen denken.
Jij ziet alleen de negatieve dingen en Re ziet dat 99,9% van de medicijnen wél goed hun werk doen.
Agree to disagree? Is dat wat?

Geen persoonlijk gebash (meer), geen gescheld, en ja, dat geldt voor iedereen en dus ook voor Re en gewoon posten hoe je er over denkt.
That's it.
En dus omdat meneer nu op vakantie is dan is het niet ineens stijlloos? Ik zie niet alleen de negatieve aspecten, maar jij leest en oordeelt heel selectief. Medicatie daar heb ik niets op tegen maar de werkwijze waarop het gaat vind ik verwerpelijk. Dat is dus wat anders.

Ik las al in FB dat ik niet de enige bent die vindt dat je dus verre van onpartijdig bent.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  woensdag 13 juni 2012 @ 12:18:13 #18
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112830342
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:30 schreef .SP. het volgende:
Hier een lijstje van foute medicijnen:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_withdrawn_drugs

Een wilde gok vanaf de FDA site zijn er rond de 3000 goedgekeurde medicijnen op de (huidige!) markt.

Dus 1.5% van de medicijnen blijkt toch niet zo goed, dit getal is waarschijnljk lager omdat de wikilink teruggaat naar de jaren 50 en de FDA-lijst alleen de medicijnen die nu nog op de markt zijn heeft geteld.
Thanks, zat er idd niet ver vanaf... Waarbij withdrawn niet eens wil zeggen dat er opzet in het spel was

Hoe zou het liggen bij bijvoorbeeld kerncentrales , of de autoindustrie?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 13 juni 2012 @ 12:19:16 #19
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112830394
quote:
13s.gif Op woensdag 13 juni 2012 11:29 schreef HyperViper het volgende:

[..]

Kardinaal is gewoon netjes hoor. Waar heb je het in godsnaam over.
Netjes op een kinderachtige manier ja... Als je dat nog netjes kan noemen dan.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 13 juni 2012 @ 12:35:24 #20
328261 FANNvanhetlaatsteuur
pi_112831089
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 12:19 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Netjes op een kinderachtige manier ja... Als je dat nog netjes kan noemen dan.
[FEEDBACK] Nu met éxtra slaafse mods! hier kan je klagen :)
Surfshark - veilig toegang tot het open internetCyberghost VPNBullguard Internet Security
  woensdag 13 juni 2012 @ 12:51:35 #21
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112831810
En over dat stuk van RTL Nieuws.... damn zeg, wat een slecht stuk. Er worden dingen bij verzonnen, dingen verkeerd in beeld gebracht etc. Kijk bijvoorbeeld naar het stuk uit Nature waar het over gaat. Iemand die daar een comment over gaf sloeg de spijker wat mij betreft precies op de kop. Je zou het heel makkelijk voor een 1 april grap kunnen houden. Een artikel die bericht geeft over het achter houden van info in wetenschappelijke artikelen, en dat zelf ook doet? Dat is wel een beetje maf he :P Vervolgens gaat het over pre-clinical research. RTL legt direct de link naar mensen die daardoor foute pillen slikken. Andere mensen op dit forum begonnen al over de winst van de farmaceuten. Klopt beide niet, gezien dit ruim voor de patienten fase zit (denk aan dierproeven, celkweek etc.), en het de farmaceuten juist geld kost! Denk er maar eens over na. De farmaceuten proberen het eerst te repliceren, merken dat het niet gaat, en stoppen met dat project. Allemaal weggegooid geld.
Natuurlijk is publication bias een probleem. Daarom keek ik ook wel even op van mensen die beweerde dat je best kan publiceren zonder resultaten. Ik denk ook dat je een flink deel van die 89 procent (er vanuitgaande dat het klopt) te verklaren valt door het gevoelig zijn van de resultaten mbt de exacte omstandigheden, het niet (dubbel) blind zijn etc. Dan blijft er vast nog wel wat over wat door meer duistere redenen verklaard wordt.
En deze was idd erg hilarisch: "The scientific community assumes that the claims in a preclinical study can be taken at face value"
Ik heb vandaag nog een praatje gezien van iemand bij een groot congres waar methodologisch geen ene klap van klopte. In mijn ervaring zijn wetenschappers juist erg kritisch over werk van anderen. Zeker als die in een andere onderzoeksgroep zitten ;)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 13 juni 2012 @ 20:39:18 #22
122608 Resonancer
Ugh
pi_112855357
Medicijnen zijn niet goed, medicijnen zijn hooguit 'n noodzakelijk kwaad.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  donderdag 14 juni 2012 @ 03:35:41 #23
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_112873519
  donderdag 14 juni 2012 @ 04:44:39 #24
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112873630
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 20:39 schreef Resonancer het volgende:
Medicijnen zijn niet goed, medicijnen zijn hooguit 'n noodzakelijk kwaad.
Het maakt het leven van veel patienten een stuk dragelijker. Denk bijvoorbeeld aan mensen met chronische pijn vanwege reuma.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 14 juni 2012 @ 05:32:36 #25
328261 FANNvanhetlaatsteuur
pi_112873663
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 04:44 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Het maakt het leven van veel patienten een stuk dragelijker. Denk bijvoorbeeld aan mensen met chronische pijn vanwege reuma.
De de grondstof waar de echte grote pijnstillers zoals Codeïne en Morfine zijn
plantaardig want die worden geleverd uit de papaverplant.

Net als Tramadol en Methadon.
  donderdag 14 juni 2012 @ 09:53:57 #26
298452 .SP.
pi_112876169
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 05:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

De de grondstof waar de echte grote pijnstillers zoals Codeïne en Morfine zijn
plantaardig want die worden geleverd uit de papaverplant.

Net als Tramadol en Methadon.
En dus?
  donderdag 14 juni 2012 @ 10:10:40 #27
42193 Enneacanthus_Obesus
pi_112876597
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 09:53 schreef .SP. het volgende:

[..]

En dus?
Dat volg ik idd. ook niet. Bovendien kunnen opiaten, meen ik, ook synthetisch worden gemaakt..
  † In Memoriam † donderdag 14 juni 2012 @ 10:35:26 #28
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_112877260
Deze past hier ook wel. Sorry als het een repost is:

______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  donderdag 14 juni 2012 @ 10:58:25 #29
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112877876
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 05:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

De de grondstof waar de echte grote pijnstillers zoals Codeïne en Morfine zijn
plantaardig want die worden geleverd uit de papaverplant.

Net als Tramadol en Methadon.
uhmmm nee, zit niets plantaardig meer in, het is gebaseerd op iets plantaardige, alleen 10-100 keer sterker en beter... weet je dat de meeste chemo etc ook gebaseerd is op planten en dat we vroeger zelfs onze taxus takken inleverde zodat ze er taxol uit konden halen, tegenwoordig gaat het ook allemaal puur chemisch
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  † In Memoriam † donderdag 14 juni 2012 @ 11:33:43 #30
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_112879215
Vrijwel alle morfine is verkregen uit opium die weer gewonnen wordt uit de papaver-plant.
Een van de grotere farmaceuten die papaver kweken voor de productie van medicijnen is GSK.
http://www.gsk.com.au/abo(...)poppyproduction.aspx

Dankzij genetische gemodificeerde papaver-planten is het nu ook mogelijk om de productie van stoffen in de plant te veranderen waardoor het ook mogelijk is om stoffen te kweken zonder dat de plant daarbij eveneens morfine produceert, maar wel andere stoffen die gebruikt kunnen worden. Hier het linkje naar het eerste artikel over de veelbelovend papaversoort Norman.
http://www.nature.com/nature/journal/v431/n7007/full/431413a.html
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
Malwarebytes - stop malwareZenmate VPNSurfshark - veilig toegang tot het open internet
  donderdag 14 juni 2012 @ 11:41:04 #31
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112879525
ohh laat je vriendje lambiek het maar niet horen, genetisch gemodificeerd... monsato here we come

en je krijgt alleen geen morfine natuurlijk maar oxycodonhydrochloride en wordt gesynthetiseerd uit thebaine, gewoon dus stukjes aangeplakt zodat het tig keer sterker en beter wordt. Nu kun je natuurlijk beweren dat het dus een plantaardige stof is... maar ja dat is KCl dan ook of NaCl for that matter

dus denk maar even na over wat plantaardig betekent en stop met je medicatie als je een vent bent.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 14 juni 2012 @ 12:01:39 #32
287079 Gray
pi_112880457
Zeg, laat lambiekje er eens buiten. Die doet niet eens mee met deze discussie... :{w

Neem wat morfine, dat haalt de scherpe randjes eraf. Zij het tijdelijk.
  donderdag 14 juni 2012 @ 12:34:42 #33
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112881670
Mja aan de ene kant iets beweren en dan aan de andere kant gewoon doen waar je zo tegen bent is zo hypocriet als de neten.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 14 juni 2012 @ 12:55:40 #34
287079 Gray
pi_112882452
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juni 2012 12:34 schreef Re het volgende:
Mja aan de ene kant iets beweren en dan aan de andere kant gewoon doen waar je zo tegen bent is zo hypocriet als de neten.
Ja, dat heb je goed gezien.
  donderdag 14 juni 2012 @ 15:51:28 #35
287079 Gray
pi_112889624
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 05:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

De de grondstof waar de echte grote pijnstillers zoals Codeïne en Morfine zijn
plantaardig want die worden geleverd uit de papaverplant.

Net als Tramadol en Methadon.
En wiet.
  Moderator donderdag 14 juni 2012 @ 15:57:30 #36
249559 crew  Lavenderr
pi_112889876
quote:
99s.gif Op donderdag 14 juni 2012 15:51 schreef Gray het volgende:

[..]

En wiet.
Wiet wordt tegenwoordig ook wel voorgeschreven. Hoef je niet naar de coffeeshop maar kun je het gewoon bij je apotheker halen. Jazeker, de apotheker.
  donderdag 14 juni 2012 @ 16:07:01 #37
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112890349
het geeft alleen wat bijwerkingen natuurlijk...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 14 juni 2012 @ 16:10:34 #38
287079 Gray
pi_112890493
quote:
6s.gif Op donderdag 14 juni 2012 16:07 schreef Re het volgende:
het geeft alleen wat bijwerkingen natuurlijk...
Ja, zoals een relaxte kijk op het leven, broederschap en een aanhoudend gevoel van vrijheid en verwondering over onze wereld en elkaar.
  donderdag 14 juni 2012 @ 16:15:45 #39
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112890708
maar productiviteit is 0, en ja je kan wel lekker stoned op de bank zitten maar ik werk liever eigenlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator donderdag 14 juni 2012 @ 16:20:48 #40
249559 crew  Lavenderr
pi_112890925
quote:
6s.gif Op donderdag 14 juni 2012 16:15 schreef Re het volgende:
maar productiviteit is 0, en ja je kan wel lekker stoned op de bank zitten maar ik werk liever eigenlijk
Dat is zeker zo, apestoned kun je niet aan het werk.
Surf prive met PureVPNVeilig met een Dashlane passwordkluisMalwarebytes - stop malware
  donderdag 14 juni 2012 @ 17:01:30 #41
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112892756
Weet iemand nog een leuk/goed onderwerp om het over te hebben? Dat ding uit RTL Nieuws/Nature was niet echt zo denderend...
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  donderdag 14 juni 2012 @ 17:06:12 #42
298452 .SP.
pi_112892937
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 17:01 schreef ATuin-hek het volgende:
Weet iemand nog een leuk/goed onderwerp om het over te hebben? Dat ding uit RTL Nieuws/Nature was niet echt zo denderend...
Een redelijk groot onderzoek naar de negatieve effecten van een massa vaccinatie?

Adverse events following immunization during mass vaccination campaigns at first introduction of a meningococcal A conjugate vaccine in Burkina Faso, 2010.

Ouandaogo CR, Yaméogo TM, Diomandé FV, Sawadogo C, Ouédraogo B, Ouédraogo-Traoré R, Pezzoli L, Djingarey MH, Mbakuliyemo N, Zuber PL.
Source

Direction Générale de la Pharmacie, du Médicament et des Laboratoires (DGPML), Ministère de la santé, Ouagadougou, Burkina Faso.

Abstract
MenAfriVac™ is a new meningococcal A conjugate vaccine developed to prevent meningitis outbreaks in Africa. It was first introduced during the last quarter of 2010 in three West African countries. We report on the monitoring of adverse events following immunization (AEFI) in Burkina Faso where more than 11 million people aged 1-29years were vaccinated. Vaccine pharmacovigilance relied on stimulated passive AEFI surveillance countrywide and active surveillance for 12 clinical conditions in one sentinel district (Ziniaré) with 97,715 people eligible for vaccination. All AEFI occurring during the 10days of mass campaign or the 42 subsequent days were to be notified. Serious AEFI were submitted to a national expert committee (NEC) for causality assessment. A total of 11,466,950 people were vaccinated with 1471 vaccinees reported to have experienced at least one AEFI (12.83 cases per 100,000). 1444 AEFI were minor; the most common of which were fever, headache, gastro-intestinal disorders and local reactions (2-7 cases per 100,000). Of 27 serious AEFI reported, four cases were classified by the NEC as related to vaccine (1 case per 3 million vaccinated) including one case each of exanthematous pustulosis, angioedema, bronchospasm and severe vomiting. Active surveillance identified 71 cases of the 12 conditions of interest. Convulsions, urticaria and bronchospasm were more frequently reported. Attack rates for those conditions were similar to the baseline rates recorded in the same population, over the same time period, a year earlier. With the exception of convulsions in the days following vaccination the distribution of time intervals between vaccination and the occurrence of symptoms did not reveal any temporal clustering. The monitoring of AEFI of MenAfriVac™ in Burkina Faso did not suggest special concern regarding the vaccine safety. However, reported possible hypersensitivity reactions to vaccine components would require further review to rule out any anaphylactic reaction.

Published by Elsevier Ltd.

PMID: 22230584 [PubMed - in process]
  donderdag 14 juni 2012 @ 17:09:30 #43
287079 Gray
pi_112893085
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 16:20 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is zeker zo, apestoned kun je niet aan het werk.
quote:
6s.gif Op donderdag 14 juni 2012 16:15 schreef Re het volgende:
maar productiviteit is 0, en ja je kan wel lekker stoned op de bank zitten maar ik werk liever eigenlijk
Nogal kort door de bocht. De roes overdag hielp mij beter concentreren. Ik heb me de organische chemie meester gemaakt in twee dagen leren, stoned, en haalde daarmee een 8.5, waar m'n zogenaamd intelligente collegastudenten wekenlang leerden en oefenden en jammerlijk faalden. :7

We zijn niet allemaal wietwatjes. :{w
  donderdag 14 juni 2012 @ 17:26:29 #44
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112893884
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 17:06 schreef .SP. het volgende:

[..]

Een redelijk groot onderzoek naar de negatieve effecten van een massa vaccinatie?

Adverse events following immunization during mass vaccination campaigns at first introduction of a meningococcal A conjugate vaccine in Burkina Faso, 2010.

Ouandaogo CR, Yaméogo TM, Diomandé FV, Sawadogo C, Ouédraogo B, Ouédraogo-Traoré R, Pezzoli L, Djingarey MH, Mbakuliyemo N, Zuber PL.
Source

Direction Générale de la Pharmacie, du Médicament et des Laboratoires (DGPML), Ministère de la santé, Ouagadougou, Burkina Faso.

Abstract
MenAfriVac™ is a new meningococcal A conjugate vaccine developed to prevent meningitis outbreaks in Africa. It was first introduced during the last quarter of 2010 in three West African countries. We report on the monitoring of adverse events following immunization (AEFI) in Burkina Faso where more than 11 million people aged 1-29years were vaccinated. Vaccine pharmacovigilance relied on stimulated passive AEFI surveillance countrywide and active surveillance for 12 clinical conditions in one sentinel district (Ziniaré) with 97,715 people eligible for vaccination. All AEFI occurring during the 10days of mass campaign or the 42 subsequent days were to be notified. Serious AEFI were submitted to a national expert committee (NEC) for causality assessment. A total of 11,466,950 people were vaccinated with 1471 vaccinees reported to have experienced at least one AEFI (12.83 cases per 100,000). 1444 AEFI were minor; the most common of which were fever, headache, gastro-intestinal disorders and local reactions (2-7 cases per 100,000). Of 27 serious AEFI reported, four cases were classified by the NEC as related to vaccine (1 case per 3 million vaccinated) including one case each of exanthematous pustulosis, angioedema, bronchospasm and severe vomiting. Active surveillance identified 71 cases of the 12 conditions of interest. Convulsions, urticaria and bronchospasm were more frequently reported. Attack rates for those conditions were similar to the baseline rates recorded in the same population, over the same time period, a year earlier. With the exception of convulsions in the days following vaccination the distribution of time intervals between vaccination and the occurrence of symptoms did not reveal any temporal clustering. The monitoring of AEFI of MenAfriVac™ in Burkina Faso did not suggest special concern regarding the vaccine safety. However, reported possible hypersensitivity reactions to vaccine components would require further review to rule out any anaphylactic reaction.

Published by Elsevier Ltd.

PMID: 22230584 [PubMed - in process]
Met deze cijfers zouden veel fabricanten jaloers zijn ( 1 op 3 miljoen) en geen verschil met controlegroep met als enige zorg blijkbaar wat allergische reacties.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  † In Memoriam † donderdag 14 juni 2012 @ 17:55:31 #45
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_112895051
quote:
3s.gif Op donderdag 14 juni 2012 11:41 schreef Re het volgende:
ohh laat je vriendje lambiek het maar niet horen, genetisch gemodificeerd... monsato here we come

en je krijgt alleen geen morfine natuurlijk maar oxycodonhydrochloride en wordt gesynthetiseerd uit thebaine, gewoon dus stukjes aangeplakt zodat het tig keer sterker en beter wordt. Nu kun je natuurlijk beweren dat het dus een plantaardige stof is... maar ja dat is KCl dan ook of NaCl for that matter

dus denk maar even na over wat plantaardig betekent en stop met je medicatie als je een vent bent.
De basisgrondstoffen voor morfine-derivaten is opium gewonnen uit papaver. De basis van thee is de thee-plant (Camellia sinensis) en daaruit komt onze thee voort dat we in een kopje doen. Je kan thee ook wel synthetisch maken, maar dan gaat de kost prijs fors omhoog. Maar ja, je kan natuurlijk altijd je twijfels hebben tot in hoeverre je een verdere bewerking van de grondstof nog plantaardig kan noemen. De basis is het in ieder geval wel.

Nee, je kan niet hetzelfde beweren voor kalium of natriumchloride, want dat zijn zouten die niet gewonnen worden uit planten.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
  donderdag 14 juni 2012 @ 17:58:27 #46
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_112895179
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 17:01 schreef ATuin-hek het volgende:
Weet iemand nog een leuk/goed onderwerp om het over te hebben? Dat ding uit RTL Nieuws/Nature was niet echt zo denderend...
AD's?
  donderdag 14 juni 2012 @ 18:02:15 #47
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112895341
Ja waar ligt de grens.. Als ik iets plantaardig noem komt het uit een plant, zodra ik ga modificeren door chemische processen er op los te laten vind ik er nog maar weinig plantaardig aan... Ok de grondstof wel ja, maar dat is met erg veel medicatie zo omdat e nou eenmaal ooit uit hetzelfde materiaal zijn ontstaan

Maar maakt het zo minder big farma vraag ik me af want hey... Wie verkoopt het dan?

Hypocriet is het
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  donderdag 14 juni 2012 @ 18:11:45 #48
287079 Gray
pi_112895645
Zouden mensen meer wijsheid uit kennis halen en minder in hokjes denken, dan ziet men in dat alles natuur is.

Uiteindelijk draait het om wat praktisch is, wat in sommige gevallen het delven van grondstoffen uit planten is, gevolgd door synthetische nabewerking, en in andere het geheel synthetisch vervaardigen van producten.
  donderdag 14 juni 2012 @ 18:22:19 #49
188720 Loppe
yiha
pi_112895968
quote:
3s.gif Op donderdag 14 juni 2012 18:11 schreef Gray het volgende:
Zouden mensen meer wijsheid uit kennis halen en minder in hokjes denken, dan ziet men in dat alles natuur is.

Uiteindelijk draait het om wat praktisch is, wat in sommige gevallen het delven van grondstoffen uit planten is, gevolgd door synthetische nabewerking, en in andere het geheel synthetisch vervaardigen van producten.
Aah, ik dacht dat alles geld was.
  † In Memoriam † donderdag 14 juni 2012 @ 18:27:10 #50
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_112896142
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 18:22 schreef Loppe het volgende:

[..]

Aah, ik dacht dat alles geld was.
Tuurlijk draait dit ook om geld hoor. Het is veel goedkoper om te werken met grondstoffen afkomstig uit planten dan om alles compleet synthetisch te maken.
______________________________________
Hier tekenen:
.......................De_Kardinaal......................
______________________________________
Zenmate VPNSurf prive met PureVPNCyberghost VPN
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')