"Door het dolle heen" kan m.i. niet alleen voor boos of blij gebruikt worden, maar ook voor angst, schaamte of verdriet bv.quote:
Dat lijken me nou geen emoties waarbij je gauw door het dolle heen bent, zeker schaamte niet.quote:Op zondag 1 juli 2012 20:43 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
"Door het dolle heen" kan m.i. niet alleen voor boos of blij gebruikt worden, maar ook voor angst, schaamte of verdriet bv.
Trots op tomaat.quote:Op zondag 1 juli 2012 13:11 schreef GekkePoes het volgende:
trots tomaat
omdat je alleen tros tomaten mag verkopen als het in een strosje zit, dit zijn de zelfde tomaten, alleen los verkocht .
Ja, daar kwam ik uiteindelijk ook op uit. Maar wat de Inquisitie nou met een bal te maken heeft?????quote:Op maandag 2 juli 2012 00:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spaanse_Inquisitie
Acquisitie
De post van BrandX was een reaktie op 'wie de bal kaatst kan 'm terug verwachten'.quote:Op maandag 2 juli 2012 00:30 schreef Kees22 het volgende:
Ja, daar kwam ik uiteindelijk ook op uit. Maar wat de Inquisitie nou met een bal te maken heeft?????
Spaanse Inquisitie is mij zeker bekend, maar bij acquisitie denk ik in eerste plaats aan advertentiefraude. Nu snap ik hem.quote:Op maandag 2 juli 2012 00:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spaanse_Inquisitie
Acquisitie
quote:dinsdag 3 juli 2012 @ 14:34 • 33
Bastard
: heb altijd het idee dat juist door het openen (of aandacht geven) aan een onderwerp je het daar al altijd mee gedjingst hebt
Dus Londen is veilig
quote:woensdag 4 juli 2012 @ 00:30 • 8
Verbodsbord
Ook vooral niet optijd je vakantie doorgeven he, godverdomme mensen zoals jij
Je opzichtermijn zal wel een maand zijn, maar helaas kunnen ze niks doen als je niet meer komt
Die fout is bewust gedaan.quote:Op woensdag 4 juli 2012 17:49 schreef DaMart het volgende:
hossel in het ziekenhuis na operatie loopt chanant af
O, dat kan ik ook niet ruiken he. Voor het eerst dat ik het zagquote:
Ja, je moet ze ook niet in een kooi in de vijver zetten.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:01 schreef Yi-Long het volgende:
Waar wil je de grens dan trekken!? Vogels in een klein rotkooitje is ook hartstikke zielig. Of van die figuren die een klein vijvertje in de tuin hebben waar dan een zootje dure kooikarpers rondjes in mogen zwemmen...(!)
Of om de lijn nog wat verder te verschuiven: iedere dag als kind in een stoffig klaslokaal gedwongen op je reet zitten, is ook hartstikke zielig.
Ik kom er inderdaad vrijwel nooit... dus ik mis vast ook nog wel wat andere originele taalfoutenquote:
Nee, dat is gewoon haten op. Oej moet niet zo haten op DaMart.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:20 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik kom er inderdaad vrijwel nooit... dus ik mis vast ook nog wel wat andere originele taalfouten.
Maar ja, daar kom ik wel weer achter als ik ze hier post.
Is mijn vermoeden juist dat 'haat hebben op' ook tot KLB-taalgebruik behoort?.
Ja, dat snapte ik wel. Maar dan nog: Inquisitie??quote:Op maandag 2 juli 2012 02:02 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
De post van BrandX was een reaktie op 'wie de bal kaatst kan 'm terug verwachten'.
Om aan te geven dat degene waar BrandX op reageert zich niet erg netjes gedroeg.quote:Op donderdag 5 juli 2012 01:50 schreef Kees22 het volgende:
Ja, dat snapte ik wel. Maar dan nog: Inquisitie??
Wat is daar fout aan?quote:Op donderdag 5 juli 2012 12:44 schreef TheHappyPrince het volgende:
Niet op Fok! maar op Facebook: iemand die klaagt dat ze een 'schrale zes' heeft voor haar tentamen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |