Knap dat je kan zien of een dier gelukkig is, ik kan het er niet aan af zien.quote:Op woensdag 4 juli 2012 18:21 schreef KillerBee4ever het volgende:
Ik hoop dat dit in Nederland verboden blijft en de regels hier omtrent streng zijn/blijven. Sorrie, maar belachelijk. Dat beestje is echt niet gelukkig zo hoor(oh, maar het gaat om het plezier van het baasje natuurlijk...
)
Je hebt toch gezond verstand, of niet?quote:Op woensdag 4 juli 2012 18:25 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Knap dat je kan zien of een dier gelukkig is, ik kan het er niet aan af zien.
Jahoor.quote:Op woensdag 4 juli 2012 18:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Je hebt toch gezond verstand, of niet?
Dus dan kun je vast wel beredeneren dat je een wild dier niet zomaar in gevangenschap kunt houden.quote:
Het gaat al lang prima met de rest van de dieren in gevangenschap.quote:Op woensdag 4 juli 2012 18:29 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dus dan kun je vast wel beredeneren dat je een wild dier niet zomaar in gevangenschap kunt houden.
O ja, joh? Over welke dieren heb je het dan?quote:Op woensdag 4 juli 2012 18:30 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Het gaat al lang prima met de rest van de dieren in gevangenschap.
Dierentuinen, tropische/wilde dieren als huisdier, vogels als huisdier, vissen enz.quote:Op woensdag 4 juli 2012 18:31 schreef Lienekien het volgende:
[..]
O ja, joh? Over welke dieren heb je het dan?
Alles was een dier wil hebben. En dat zie je dan aan hoe hij als een vrolijke kleuter de straat door kuiert met zijn koddige rugzakje?quote:Op woensdag 4 juli 2012 18:36 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Dierentuinen, tropische/wilde dieren als huisdier, vogels als huisdier, vissen enz.
Het gaat maar om 1 pinguïn, niet echt boeiend.
Er zijn miljoenen dieren die het slechter hebben, zo slecht heeft hij het niet.
Hij heeft alles wat een dier wilt hebben.
Marja 1 is erg en 1000 is een getal.
Het menselijk brein werkt op een apart manier.
Waar wil je de grens dan trekken!? Vogels in een klein rotkooitje is ook hartstikke zielig. Of van die figuren die een klein vijvertje in de tuin hebben waar dan een zootje dure kooikarpers rondjes in mogen zwemmen...(!)quote:Op woensdag 4 juli 2012 19:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Alles was een dier wil hebben. En dat zie je dan aan hoe hij als een vrolijke kleuter de straat door kuiert met zijn koddige rugzakje?
Je kunt wel je schouders ophalen over een zo'n pinguïn, maar je dan hoef je nog niet lakoniek te doen over anderen die gaan roepen dat ze ook zo'n cute pinguïn als huisdier willen. Iemand die dat wil, is niet wijs.
En wat is dan jouw redenering? Omdat het voor een vogel in een kooitje ook zielig is, kunnen we ook een pinguïn wel in een hokje stoppen?quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:01 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Waar wil je de grens dan trekken!? Vogels in een klein rotkooitje is ook hartstikke zielig. Of van die figuren die een klein vijvertje in de tuin hebben waar dan een zootje dure kooikarpers rondjes in mogen zwemmen...(!)
Of om de lijn nog wat verder te verschuiven: iedere dag als kind in een stoffig klaslokaal gedwongen op je reet zitten, is ook hartstikke zielig.
Deze penguin mag gewoon los rondlopen toch!?quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:05 schreef Lienekien het volgende:
[..]
En wat is dan jouw redenering? Omdat het voor een vogel in een kooitje ook zielig is, kunnen we ook een pinguïn wel in een hokje stoppen?
In een volledig onnatuurlijke omgeving, zonder soortgenoten.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:13 schreef Yi-Long het volgende:
Deze penguin mag gewoon los rondlopen toch!?
Dat is gedaan voor het filmpje, hè? Je ziet toch ook het hok waar hij daarna weer ingaat.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:13 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Deze penguin mag gewoon los rondlopen toch!?
Het ging me meer om de willekeur wat betreft we acceptabel vinden of niet.
Uit het filmpje blijkt ook dat hij iedere dag vrij rond mag lopen, en de weg naar de visboer goed kent...quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is gedaan voor het filmpje, hè? Je ziet toch ook het hok waar hij daarna weer ingaat.
Die willekeur is iets minder willekeurig dan je nu doet voorkomen. Veel dieren die in gevangenschap leven worden daarvoor gefokt of gekweekt. Kun je ook argumenten tegen bedenken. Maar een wild dier uit zijn natuurlijke omgeving halen voor het 'plezier' van mensen vind ik nog een stukje verder gaan.
Dat is volgens mij gewoon in scène gezet.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:19 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Uit het filmpje blijkt ook dat hij iedere dag vrij rond mag lopen, en de weg naar de visboer goed kent...
Daarnaast is het de vraag hoe dat dier zelf zijn situatie ervaart, of hij weet wat hij mist, etc etc. Misschien is dat beest wel hartstikke gelukkig. Ik heb geen idee.
Hele dierentuinen zitten vol met wilde dieren die uit het wild zijn gevangen.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is gedaan voor het filmpje, hè? Je ziet toch ook het hok waar hij daarna weer ingaat.
Die willekeur is iets minder willekeurig dan je nu doet voorkomen. Veel dieren die in gevangenschap leven worden daarvoor gefokt of gekweekt. Kun je ook argumenten tegen bedenken. Maar een wild dier uit zijn natuurlijke omgeving halen voor het 'plezier' van mensen vind ik nog een stukje verder gaan.
Net of ze in het wild 'gelukkig' zijn... de leefomgevingen verdwijnen in rap tempo.quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is volgens mij gewoon in scène gezet.
Ik snap niet dat mensen zo naïef kunnen zijn dat ze denken dat een wild dier 'gelukkig' is in gevangenschap, d.w.z. buiten zijn natuurlijke habitat en zonder soortgenoten.
Precies!quote:Op woensdag 4 juli 2012 20:01 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Waar wil je de grens dan trekken!? Vogels in een klein rotkooitje is ook hartstikke zielig. Of van die figuren die een klein vijvertje in de tuin hebben waar dan een zootje dure kooikarpers rondjes in mogen zwemmen...(!)
Of om de lijn nog wat verder te verschuiven: iedere dag als kind in een stoffig klaslokaal gedwongen op je reet zitten, is ook hartstikke zielig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |