Derf in plaats van bederf?quote:Op donderdag 28 juni 2012 08:01 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Inderdaadik was dus mis. Maar hoe zeg je het dan in die zin?
Dat moet Lienekien wel weten.quote:Op donderdag 28 juni 2012 08:01 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Inderdaadik was dus mis. Maar hoe zeg je het dan in die zin?
quote:Op maandag 25 juni 2012 13:26 schreef Geester het volgende:
[..]
Hij impliceert dat jij een individu bent die op de SP stemt
Ik zie de fout niet?quote:
Je kwam zelf al met 'derven', toch?quote:Op donderdag 28 juni 2012 09:21 schreef Prof_Hoax het volgende:
[..]
Klinkt goed inderdaadBedankt voor de uitleg
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 08:09 schreef Geelman het volgende:
Wat ik nu weer eens op de radio hoorde:
Niet alleen jongeren, maar iedereen moet zich legitimeren om alcohol te kopen in de supermarkt. Dat is het idee van de ID-Swiper, bedacht door de GGD. Het is een apparaat dat de leeftijdsgrens van 16 jaar op je legitimatiebewijs controleert. In vier supermarkten hebben ze er een maand mee gewerkt. Een gesprek met Martijn Planken van de GGD Nijmegen. Hij presenteert later vanochtend de resultaten van een onderzoek naar de Swiper.
Bron: NOS
Wat is er mis met de gemiddelde kassière tegenwoordig? Je kan toch wel het verschil zien tussen een persoon van 15-jaar en een persoon van 30-jaar? Dit soort maatregelen brengen een hoop bureaucratisme met zich mee en dat levert weer extra gedoe op bij de kassa. Straks moet je nog een hele procedure doorlopen om een biertje te mogen kopen. Daarnaast komen minderjarigen toch wel aan alcohol als ze dat willen.
De regels handhaven is goed, maar het moet ook niet doorslaan...
Oh, duh.quote:
quote:Op dinsdag 19 juni 2012 08:19 schreef Frank_Drebin het volgende:
GGD, een betuttelingsinstantie pur sang. En passent vergeet deze organisatie - die kennelijk denkt dat behalve kinderen, ook volwassenen niet voor zichzelf kunnen zorgen - dat dit soort maatregelen barstensvol geld kosten. Niet alleen de swiper an sich, maar ook de bureaucratische rompslomp, moeten commissies en dergelijke worden ingesteld om het in goede banen te leiden, brengen ontzetten veel kosten met zich mee.
Nu weet ik niet hoeveel verstandige mensen daar werken maar in deze tijden van economische crisis lijkt het me niet handig om bedrijven als supermarkten met nog meer rompslomp te belasten. Achterlijke, betuttelende maatregel dus weer, ben die GGD ook een beetje zat aan het worden met hun gezemel.
Typfoutje, overkomt iedereen weleens. Zo origineel vind ik deze niet.quote:
Volgende keer wat beter je best doen.quote:Op donderdag 28 juni 2012 11:16 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Typfoutje, overkomt iedereen weleens. Zo origineel vind ik deze niet.
woordenlijst.org en vandale.nl zeggen allebei "het individu".quote:Op donderdag 28 juni 2012 11:59 schreef OeJ het volgende:
Volgens http://www.woorden.org/woord/individu kan het de individu en het individu zijn.
En dan is 'die individu' gewoon goed.
Ik zou inderdaad woordenlijst.org aanhouden.quote:Op donderdag 28 juni 2012 12:02 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
woordenlijst.org en vandale.nl zeggen allebei "het individu".
Woordenlijst.org is wat anders dan woorden.org.quote:Op donderdag 28 juni 2012 12:06 schreef OeJ het volgende:
@spijkerbroek: dan ligt het vast aan mijn browser, want ik zie het daar toch echt staan.
Op woorden.org zie ik ook de en het staan.quote:Op donderdag 28 juni 2012 12:06 schreef OeJ het volgende:
@spijkerbroek: dan ligt het vast aan mijn browser, want ik zie het daar toch echt staan.
Van Dale baseert zich toch ook op de officiële woordenlijst?quote:Op donderdag 28 juni 2012 12:26 schreef Bleie het volgende:
Ik zou woordenlijst.org alleen aanhouden voor spelling; daar is het Groene Boekje nl. voor bedoeld, niet voor 'bijzaken' als woordgeslacht. Daarvoor zou ik altijd Van Dale (of een ander woordenboek) volgen.
quote:Op donderdag 28 juni 2012 13:04 schreef Haaibaaike het volgende:
Ruud is lekker 2x bij Studio voetbal geweest. Hij praat echt niet met rep en roer over Estelle en Badr
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |