Ik gok dat jij je de huidige C5 voorstelt. De phase II is dit :quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:53 schreef H-D het volgende:
[..]
Oow die vind ik wel wat hebben opzich. Zolang het niet de station is
Ik had ook die in gedachtequote:Op woensdag 13 juni 2012 16:03 schreef zl7z het volgende:
[..]
Ik gok dat jij je de huidige C5 voorstelt. De phase II is dit :
[ afbeelding ]
Knap als je dat mooi vindt, het lukt mij als citrofiel al niet eens. Heerlijk rijden is het wel zolang je geen sportief weggedrag verwacht en goedkoop bovendien.
Kan je beter voor de Aygo gaan, wany Britten/Fransen staan niet bekend om hun betrouwbaarheidquote:Op woensdag 13 juni 2012 14:20 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:
[..]
Dat klopt, kwaliteit zal ook beter zijn. Maar ik vind dat er zeker leukere alternatieve zijn die op papier even zuinig zijn. Met nadruk op papier, want wie de opgegeven verbruiken haalt rijd niet maar kruipt.
[ afbeelding ]
^de micra is niet veel mooier, maar ook wegenbelasting vrij. Niet interessant als auto liefhebber, je wilt pk's. Dat krijg je met een supercharge:D:D:D Dus hij heeft uit me hoofd 98pk . Dat is tenminste leuk rijden en meer auto voor je geld.
Alleen maken ze wel veel mooiere en leukere auto's.quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:22 schreef Andyy het volgende:
[..]
Kan je beter voor de Aygo gaan, wany Britten/Fransen staan niet bekend om hun betrouwbaarheid
quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:28 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wilt maar een fietsta heeft een goede wegligging. Mag dan pas 19 zijn maar heb voor verschillende bedrijven gewerkt en aardig wat rijervaring. Maar hij plakt echt aan het asvalt, ook heb ik een sportstuur van Ford. Al zou een bmw, wel makkelijk harder kunnen, maar ze doen het niet....
Iedereen die wilt kan een stoplichtsprint krijgen van mijquote:Op woensdag 13 juni 2012 14:53 schreef H-D het volgende:
[..]
Zoiets wilde ik eigenlijk zeggen idd
Sowieso zo'n BMW rijder zal ook nooit het gevoel hebben dat ie iets moet bewijzen. Zeker niet tov een Fiesta. Hij weet dat ie een superieur product heeft.
Sowieso dat soort argumenten. Van ja mijn [insert willekeurig klein(ere) auto] is hardstikke geweldig want ik trek 5 series en A6'en eruit!!!
Ja die doen natuurlijk ook nul moeite als zo'n figuur naast je komt revven bij het stoplicht.
Nee natuurlijk niet iedereen. Maar over het algemeen zal iemand in een 5 niet zo snel de behoefte hebben zich te bewijzen tov een Fiesta denk je ook niet?quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:30 schreef Andyy het volgende:
[..]
[..]
Iedereen die wilt kan een stoplichtsprint krijgen van mij
Het is ook niet waar dat ze allemaal niet zo rijden, gisteren in een karavaantje gereden met leasesletten (waaronder BMWs), ging er geen 1 zonder piepende banden de bochten om.
Totdat de Focus RS uit is wel jaquote:Op woensdag 13 juni 2012 16:33 schreef H-D het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet iedereen. Maar over het algemeen zal iemand in een 5 niet zo snel de behoefte hebben zich te bewijzen tov een Fiesta denk je ook niet?en mocht het wel zo zijn wordt je er door zo'n 5 natuurlijk compleet uitgeramd. Laten we daar eerlijk over zijn. Waarschijnlijk door bijna elke BMW wel.
Wat nou Focus. In het voorbeeld gaat over de Fiesta. Jij begint over de Focus, dat is een heel ander type auto. Maar goed, dan ga je een 'sportauto' met een 'normale sedan' vergelijken. Als je het dan volledig eerlijk wil doen dan zet je dan die Focus RS tegenover een M5. Dan is 't dag RSquote:
Wat hij zegt idd. Een RS is specifiek gericht op sportieve prestaties. Een 3/5serie is een zakensedan. Dus da's een kromme vergelijking.quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat nou Focus. In het voorbeeld gaat over de Fiesta. Jij begint over de Focus, dat is een heel ander type auto. Maar goed, dan ga je een 'sportauto' met een 'normale sedan' vergelijken. Als je het dan volledig eerlijk wil doen dan zet je dan die Focus RS tegenover een M5. Dan is 't dag RS
Gaat zo'n X1 nog prettig de bocht om? Die auto doet me zo Aziatisch aan. No offence, maar die auto is er alleen maar om een gat in de markt op te vullen volgens mij.quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:30 schreef Andyy het volgende:
[..]
[..]
Iedereen die wilt kan een stoplichtsprint krijgen van mij
Het is ook niet waar dat ze allemaal niet zo rijden, gisteren in een karavaantje gereden met leasesletten (waaronder BMWs), ging er geen 1 zonder piepende banden de bochten om.
Een rs is te vergelijken met de m3. Met een m5 kun je nog aankomen bij een directievergadering en staat z'n mannetje op het circuit met een m3 niet (op een directievergadering).quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:53 schreef H-D het volgende:
[..]
Wat hij zegt idd. Een RS is specifiek gericht op sportieve prestaties. Een 3/5serie is een zakensedan. Dus da's een kromme vergelijking.
Mja dan nog. BMW ownt.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:00 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Gaat zo'n X1 nog prettig de bocht om? Die auto doet me zo Aziatisch aan. No offence, maar die auto is er alleen maar om een gat in de markt op te vullen volgens mij.
[..]
Een rs is te vergelijken met de m3. Met een m5 kun je nog aankomen bij een directievergadering en staat z'n mannetje op het circuit met een m3 niet (op een directievergadering).
Dan kun je inderdaad veel harder door de bocht en heeft ineens 50 pk meer.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:28 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:
[..]
Je kan zeggen wat je wilt maar een fietsta heeft een goede wegligging. Mag dan pas 19 zijn maar heb voor verschillende bedrijven gewerkt en aardig wat rijervaring. Maar hij plakt echt aan het asvalt, ook heb ik een sportstuur van Ford.
En dat inderdaad.quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:54 schreef Biogarde het volgende:
En als je 19 bent heb je 0 rijervaring. Dan mag je misschien 20k hebben gereden in een half jaar, maar dan heb je dat gedaan op de snelweg. En als iets niet moeilijk is, is het de snelweg.
Ik dacht 150quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:14 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dan kun je inderdaad veel harder door de bocht en heeft ineens 50 pk meer.
Nee, het is een sportstuur van Ford. Als je er nou een Ferrari-stuur in zet krijg je er 150 pk bij.quote:
Oh thanx voor de tip. Binnenkort even regelen dan. Kan altijd wel extra pk's gebruiken.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:19 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nee, het is een sportstuur van Ford. Als je er nou een Ferrari-stuur in zet krijg je er 150 pk bij.
Ik bedoelde Fiesta RS knuppel. En jij begint met de auto's te vergelijken ik niet.quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat nou Focus. In het voorbeeld gaat over de Fiesta. Jij begint over de Focus, dat is een heel ander type auto. Maar goed, dan ga je een 'sportauto' met een 'normale sedan' vergelijken. Als je het dan volledig eerlijk wil doen dan zet je dan die Focus RS tegenover een M5. Dan is 't dag RS
Dat maakt niet uit. Je M3/M1 is waarschijnlijk nog steeds sneller/beter.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:33 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ik bedoelde Fiesta RS knuppel. En jij begint met de auto's te vergelijken ik niet.
Zeker het oude type Ford Ka. Want de huidige Ford Ka (leverbaar vanaf 2009) rijdt echt een stuk beter dan een 107 hoor. Stuk meer auto.quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:29 schreef 1299 het volgende:
Ik heb toevallig als vervangend vervoer zo'n nieuwe KA gehad (en bedankt he [ afbeelding ]) maar dat reed echt een stuk beroerder dan een 107.
1M is best te vergelijken, en eigenlijk al helemaal niet vergelijkbaar want:quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:36 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Je M3/M1 is waarschijnlijk nog steeds sneller/beter.
Tja de vergelijking moest met BMW dus...quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:08 schreef Marco001 het volgende:
M
[..]
1M is best te vergelijken, en eigenlijk al helemaal niet vergelijkbaar want:
sedan vs Hatchback
Groter
Aanzienlijk duurder(Fiesta RS kost iets van 25k? )
Zwaarder
RWD vs FWD etc
Ik denk trouwens wel dat op een bochtige baan, met veel krappere bochten de Fiesta zou winnen, die auto'tjes rijden namelijk serieus goed..
Je kunt bij BMW ook de elektronische begrenzer laten aanpassen en dan kan je meer dan 300km/h geloof ik.quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:39 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:
Jajajajaja, Jullie hebben gelijk dat de Fiesta van mij geen wereld auto is. Maar wil alleen zeggen dat hij vaak onderschat word. De wegligging is top, het vermogen wat minder omdat het maar een 1.3 is.
Om nu te zeggen dat ik 20 duizend kilometer op de snelweg heb gereden nee. Vooral steden, dorpen binnenwegen. Als koerier onderandere. Denk dat ik al zo een 40.000 km heb gereden dit afgelopen jaar. Niet in mijn eigen auto gelukkig![]()
Wat betreft de vergelijking met een m5 en rs, zijn 2 totaal verschillende wagens. De focus is een hot Hatch, de m5 een sport sedan. Gezien de achterwiel aandrijving van bmw en de voorwiel aandrijving van Ford is het best een verschil. Wel gaat de Focus 10km per uur harder, leuk bmw's pesten op de autobahn.
Sowieso is zo'n Punto natuurlijk ook veel meer een volwassen auto dan een Up!.quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:43 schreef .Neovo. het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind die UP niks aan. Vind dat vw leuke modellen maakt, maar dat model vind ik helemaal niks. Ik heb zelf een Punto 1.2 met 80pk 16 klepper uit 2003. Gemiddeld ongeveer net zo zuinig als die UP. Gemiddeld doet die up 4,5l/100km, en dat haal ik nu ook. En ik heb in de punto erg veel ruimte binnen voor iemand van mijn lengte (1.95), en de stoelen zijn erg comfortabel.
Sinds we Fiat rijden nog geen problemen gehad. Al zo'n 10 jaar dus. Dan is dat fabeltje maar ook weer de deur uit.
Klopt, en ik weet niet hoe het nu is, maar vroeger kon dat alleen op vertoon van een race-licentie.quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:47 schreef H-D het volgende:
[..]
Je kunt bij BMW ook de elektronische begrenzer laten aanpassen en dan kan je meer dan 300km/h geloof ik.
Dat kan ik toch niet ruiken? Je hebt 't over een Focus RS, dan kan ik niet weten dat je een Fiesta bedoelt. Overigens was ik niet degene die met auto's vergelijken begon, ik had het niet over met een Fiesta sneller in de bocht zijn dan een BMW, 'knuppel'.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:33 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ik bedoelde Fiesta RS knuppel. En jij begint met de auto's te vergelijken ik niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |