En dat inderdaad.quote:Op woensdag 13 juni 2012 15:54 schreef Biogarde het volgende:
En als je 19 bent heb je 0 rijervaring. Dan mag je misschien 20k hebben gereden in een half jaar, maar dan heb je dat gedaan op de snelweg. En als iets niet moeilijk is, is het de snelweg.
Ik dacht 150quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:14 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Dan kun je inderdaad veel harder door de bocht en heeft ineens 50 pk meer.
Nee, het is een sportstuur van Ford. Als je er nou een Ferrari-stuur in zet krijg je er 150 pk bij.quote:
Oh thanx voor de tip. Binnenkort even regelen dan. Kan altijd wel extra pk's gebruiken.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:19 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nee, het is een sportstuur van Ford. Als je er nou een Ferrari-stuur in zet krijg je er 150 pk bij.
Ik bedoelde Fiesta RS knuppel. En jij begint met de auto's te vergelijken ik niet.quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wat nou Focus. In het voorbeeld gaat over de Fiesta. Jij begint over de Focus, dat is een heel ander type auto. Maar goed, dan ga je een 'sportauto' met een 'normale sedan' vergelijken. Als je het dan volledig eerlijk wil doen dan zet je dan die Focus RS tegenover een M5. Dan is 't dag RS
Dat maakt niet uit. Je M3/M1 is waarschijnlijk nog steeds sneller/beter.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:33 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ik bedoelde Fiesta RS knuppel. En jij begint met de auto's te vergelijken ik niet.
Zeker het oude type Ford Ka. Want de huidige Ford Ka (leverbaar vanaf 2009) rijdt echt een stuk beter dan een 107 hoor. Stuk meer auto.quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:29 schreef 1299 het volgende:
Ik heb toevallig als vervangend vervoer zo'n nieuwe KA gehad (en bedankt he [ afbeelding ]) maar dat reed echt een stuk beroerder dan een 107.
1M is best te vergelijken, en eigenlijk al helemaal niet vergelijkbaar want:quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:36 schreef H-D het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Je M3/M1 is waarschijnlijk nog steeds sneller/beter.
Tja de vergelijking moest met BMW dus...quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:08 schreef Marco001 het volgende:
M
[..]
1M is best te vergelijken, en eigenlijk al helemaal niet vergelijkbaar want:
sedan vs Hatchback
Groter
Aanzienlijk duurder(Fiesta RS kost iets van 25k? )
Zwaarder
RWD vs FWD etc
Ik denk trouwens wel dat op een bochtige baan, met veel krappere bochten de Fiesta zou winnen, die auto'tjes rijden namelijk serieus goed..
Je kunt bij BMW ook de elektronische begrenzer laten aanpassen en dan kan je meer dan 300km/h geloof ik.quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:39 schreef wilanoniemblijven93 het volgende:
Jajajajaja, Jullie hebben gelijk dat de Fiesta van mij geen wereld auto is. Maar wil alleen zeggen dat hij vaak onderschat word. De wegligging is top, het vermogen wat minder omdat het maar een 1.3 is.
Om nu te zeggen dat ik 20 duizend kilometer op de snelweg heb gereden nee. Vooral steden, dorpen binnenwegen. Als koerier onderandere. Denk dat ik al zo een 40.000 km heb gereden dit afgelopen jaar. Niet in mijn eigen auto gelukkig![]()
Wat betreft de vergelijking met een m5 en rs, zijn 2 totaal verschillende wagens. De focus is een hot Hatch, de m5 een sport sedan. Gezien de achterwiel aandrijving van bmw en de voorwiel aandrijving van Ford is het best een verschil. Wel gaat de Focus 10km per uur harder, leuk bmw's pesten op de autobahn.
Sowieso is zo'n Punto natuurlijk ook veel meer een volwassen auto dan een Up!.quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:43 schreef .Neovo. het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar ik vind die UP niks aan. Vind dat vw leuke modellen maakt, maar dat model vind ik helemaal niks. Ik heb zelf een Punto 1.2 met 80pk 16 klepper uit 2003. Gemiddeld ongeveer net zo zuinig als die UP. Gemiddeld doet die up 4,5l/100km, en dat haal ik nu ook. En ik heb in de punto erg veel ruimte binnen voor iemand van mijn lengte (1.95), en de stoelen zijn erg comfortabel.
Sinds we Fiat rijden nog geen problemen gehad. Al zo'n 10 jaar dus. Dan is dat fabeltje maar ook weer de deur uit.
Klopt, en ik weet niet hoe het nu is, maar vroeger kon dat alleen op vertoon van een race-licentie.quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:47 schreef H-D het volgende:
[..]
Je kunt bij BMW ook de elektronische begrenzer laten aanpassen en dan kan je meer dan 300km/h geloof ik.
Dat kan ik toch niet ruiken? Je hebt 't over een Focus RS, dan kan ik niet weten dat je een Fiesta bedoelt. Overigens was ik niet degene die met auto's vergelijken begon, ik had het niet over met een Fiesta sneller in de bocht zijn dan een BMW, 'knuppel'.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:33 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ik bedoelde Fiesta RS knuppel. En jij begint met de auto's te vergelijken ik niet.
En ik heb een Fiat Punto en een Grande Punto gehad, beiden nieuw, en met beiden heb ik ellende gehad. Ik heb letterlijk meegemaakt dat het hele dashboard oplichtte als een kerstboom, en na auto aan de kant zetten en opnieuw starten niks meer aan 't handjequote:Op woensdag 13 juni 2012 19:43 schreef .Neovo. het volgende:
Sinds we Fiat rijden nog geen problemen gehad. Al zo'n 10 jaar dus. Dan is dat fabeltje maar ook weer de deur uit.
Vreemd, heb ik echt nog nooit gehad.quote:Op woensdag 13 juni 2012 20:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
En ik heb een Fiat Punto en een Grande Punto gehad, beiden nieuw, en met beiden heb ik ellende gehad. Ik heb letterlijk meegemaakt dat het hele dashboard oplichtte als een kerstboom, en na auto aan de kant zetten en opnieuw starten niks meer aan 't handjeoverigens was dat de druppel, auto terug gegeven en gezegd dat ze 't konden uitzoeken met dat ding, en dat ik 'm wel weer terug nam als ie gefixt was.
Nooit zo blij geweest om van een auto af te zijn.
kan 't fabeltje nu dan toch weer de deur in
Oh joh, ik hoorde bij ons zoveel mensen over dat ding. De Grande Punto was wat dat betreft een stuk beter, maar had toch ook veel elektronische problemen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 20:07 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Vreemd, heb ik echt nog nooit gehad.
punto 8v met 60pk? Hoor daar wel wat over maar over de 80pk versie eigenlijk niksquote:Op woensdag 13 juni 2012 20:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh joh, ik hoorde bij ons zoveel mensen over dat ding. De Grande Punto was wat dat betreft een stuk beter, maar had toch ook veel elektronische problemen.
Waarschijnlijk vinden veel mensen dat interieur 'speels en lekker fris'quote:Op woensdag 13 juni 2012 20:06 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
de voorkant van de up gaat wel, de achterkant vind ik strontlelijk en het dashboard ook. daarbij jammer dat ze de 3 ling nalopen met de suffe onhandige achterklep en de lelijke afwerking (metaal in het interieur, lelijke goedkope glimdashboard). hopelijk is het degelijker dan het eruit ziet.
Hij is heel smaakgevoelig ja, sommigen vinden 'm spuuglelijjk en anderen vinden 'm weer mooi.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:00 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Gaat zo'n X1 nog prettig de bocht om? Die auto doet me zo Aziatisch aan. No offence, maar die auto is er alleen maar om een gat in de markt op te vullen volgens mij.
Wat racing stikkertjes schijnt ook +10 PK te geven schijnt.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:20 schreef H-D het volgende:
[..]
Oh thanx voor de tip. Binnenkort even regelen dan. Kan altijd wel extra pk's gebruiken.
Morgen meteen halen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 20:22 schreef Andyy het volgende:
[..]
Wat racing stikkertjes schijnt ook +10 PK te geven schijnt.
Nee, 16v 1.3 JTD. Weet niet wat die had, volgens mij 90pk ofzo. Weet 't echt niet meer. Al heel wat jaren geledenquote:Op woensdag 13 juni 2012 20:11 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
punto 8v met 60pk? Hoor daar wel wat over maar over de 80pk versie eigenlijk niks
Heb nog wel een +5HP stikker liggen..quote:Op woensdag 13 juni 2012 20:26 schreef H-D het volgende:
[..]
Morgen meteen halen.
Welke X1 heb je? Qua motor enzo?
Vind 'm zelf ook wel geinig![]()
20i, met dat N20 blok, 270 Nm koppel vanaf 1250 toeren tot 4500quote:Op woensdag 13 juni 2012 20:26 schreef H-D het volgende:
[..]
Morgen meteen halen.
Welke X1 heb je? Qua motor enzo?
Vind 'm zelf ook wel geinig![]()
85pk hebben die diesels.quote:Op woensdag 13 juni 2012 20:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, 16v 1.3 JTD. Weet niet wat die had, volgens mij 90pk ofzo. Weet 't echt niet meer. Al heel wat jaren geleden
Ah de turbo versie. Lekker.quote:Op woensdag 13 juni 2012 20:38 schreef Andyy het volgende:
[..]
20i, met dat N20 blok, 270 Nm koppel vanaf 1250 toeren tot 4500![]()
Met sDrive en de 8 trapsautomaat.
Ja, ook best, maar dat verandert niks aan dat 't een kutauto wasquote:
En goedkoper in aanschafquote:Op woensdag 13 juni 2012 20:02 schreef ColtZ40 het volgende:
Ik vind de Seat Mii leuker om te zien. En je krijgt gratis airco.
[ afbeelding ]
Denkt dat het verschil wel meevalt, en dat je als je 60km per dag rijdt je spijt krijgt dat je niet voor 75 gegaan bentquote:
Als je geen snelweg ziet valt het idd wel te doen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 22:50 schreef MdMa98 het volgende:
Ik rij voornamelijk op B wegen, en ik heb een prima proefrit gedaan in die van mijn vader. De 60pk is vind ik zelf voldoende. De auto weegt ook nog geen 900 kilo. En hij is zuinig.. bluemotion dus ik verwacht een gemiddeld verbruik van 1 op 25, tegenover de 1 op 12 die ik nu haal. Ik kijk niet meer naar snel optrekken, maar wel voldoede vlot meerijden. Hoef ook geen sportvelgen meer en geen dikke audio.. dus prima keuze.. Overigens blijft de 60pk bluemotion voorlopig nog wel even uit de belasting.
75pk is net ff iets vlotter, en als ie voornamelijk voor snelweg gebruikt wordt is dat wenselijkquote:Op woensdag 13 juni 2012 22:56 schreef MdMa98 het volgende:
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=64442&id2=64444
Verschil tussen de beide is nihil.
De Mii is inmiddels ook uit voorraad leverbaarquote:Op woensdag 13 juni 2012 22:58 schreef MdMa98 het volgende:
De seat Mii heb ik ook voor gekeken...ziet er wel even wat beter uit, maar ik kon niet wachten.. vw heeft er zoveel op voorraad. En nu net mooi voor de vakantie wordt ie geleverd. Nog 2 nachtjes slapen..
Dat logo maakt 'm gelijk 1500 duurderquote:Op woensdag 13 juni 2012 23:06 schreef MdMa98 het volgende:
Persoonlijk vind ik dat ze bij de mii eigenlijk een vw logo hadden mogen opplakken haha.. maarja de up is wel weer een beetje uniek met zijn neus zo.
http://configurator.seat.nl/miiquote:Op woensdag 13 juni 2012 23:07 schreef MdMa98 het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de mii in dezelfde uitvoering kost als de move up!
Ik had het over het topmodel met alle opties, en dan is de Up meer dan 4000 euro duurderquote:Op donderdag 14 juni 2012 05:17 schreef MdMa98 het volgende:
De black up met allerhande opties komt op 400 euro meer.. of je moet nog een panoramadak willen idd..
Is dat de reden dat je geen enkele BMW van meer dan 10 jaar oud in originele staat kan vinden? BMW's zijn de nieuwe petjes en sjonnie auto's geworden.quote:Op woensdag 13 juni 2012 14:53 schreef H-D het volgende:
[..]
Zoiets wilde ik eigenlijk zeggen idd
Sowieso zo'n BMW rijder zal ook nooit het gevoel hebben dat ie iets moet bewijzen. Zeker niet tov een Fiesta. Hij weet dat ie een superieur product heeft.
Sowieso dat soort argumenten. Van ja mijn [insert willekeurig klein(ere) auto] is hardstikke geweldig want ik trek 5 series en A6'en eruit!!!
Ja die doen natuurlijk ook nul moeite als zo'n figuur naast je komt revven bij het stoplicht.
Dat zijn de oude BMWs ook. Maar die gast met zoń petje en een hoop plastic op zń BMW heeft een afgeragde BMW of een tractoruitvoering (316) van dat model én kan vaak ook niet rijden. Dan is het geen kunst als je sneller bent. Maar de lui die hier hun gebakje verdedigen met dergelijke praat praten niet over een oude afgeragde BMW, maar hebben in hun verhaal altijd gewonnen van een fatsoenlijke, dure auto, om op die manier toch superieur te zijn.quote:Op donderdag 14 juni 2012 09:10 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Is dat de reden dat je geen enkele BMW van meer dan 10 jaar oud in originele staat kan vinden? BMW's zijn de nieuwe petjes en sjonnie auto's geworden.
En alhoewel de nieuwere BMW' snel zat zijn zijn bv de oudere BMW 316 series echt takkesloom en vreselijk kaal. Die rij je er inderdaad met de gemiddelde fiesta wel uit.
quote:Op donderdag 14 juni 2012 09:44 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat zijn de oude BMWs ook. Maar die gast met zoń petje en een hoop plastic op zń BMW heeft een afgeragde BMW of een tractoruitvoering (316) van dat model én kan vaak ook niet rijden. Dan is het geen kunst als je sneller bent. Maar de lui die hier hun gebakje verdedigen met dergelijke praat praten niet over een oude afgeragde BMW, maar hebben in hun verhaal altijd gewonnen van een fatsoenlijke, dure auto, om op die manier toch superieur te zijn.
Maar let's face it. Als jij met je grasmaaier sneller bent dan een beetje een dikke bak dan deed de bestuurder van die bak niet mee, of kan niet rijden. Deauto op zich is (indien in goede staat) gewoon superieur aan de grasmaaier, dat snap jij ook wel.
Precies. Tenzij je natuurlijk een auto hebt die op sterven na dood is natuurlijk.quote:
Precies.quote:Op donderdag 14 juni 2012 09:44 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat zijn de oude BMWs ook. Maar die gast met zoń petje en een hoop plastic op zń BMW heeft een afgeragde BMW of een tractoruitvoering (316) van dat model én kan vaak ook niet rijden. Dan is het geen kunst als je sneller bent. Maar de lui die hier hun gebakje verdedigen met dergelijke praat praten niet over een oude afgeragde BMW, maar hebben in hun verhaal altijd gewonnen van een fatsoenlijke, dure auto, om op die manier toch superieur te zijn.
Maar let's face it. Als jij met je grasmaaier sneller bent dan een beetje een dikke bak dan deed de bestuurder van die bak niet mee, of kan niet rijden. Deauto op zich is (indien in goede staat) gewoon superieur aan de grasmaaier, dat snap jij ook wel.
Niet alleen maar hoor, ik denk dat ik met een GT-R alsnog alle RSjes en GTI's eruit rij, ook al zouden zij meer ervaring hebbenquote:
Ja, leuk, maar dan zit je in een serieuze sportwagen, dan is het geen kunst natuurlijk, en dan heb je 't ook niet meer over een malloot in een 12 jaar oude mazda 121 die stoer praat over dat ie heeft gewonnen van een 'dikke bmw'.quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:22 schreef Andyy het volgende:
[..]
Niet alleen maar hoor, ik denk dat ik met een GT-R alsnog alle RSjes en GTI's eruit rij, ook al zouden zij meer ervaring hebben
Dat soort mensen zijn dus echt....quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, leuk, maar dan zit je in een serieuze sportwagen, dan is het geen kunst natuurlijk, en dan heb je 't ook niet meer over een malloot in een 12 jaar oude mazda 121 die stoer praat over dat ie heeft gewonnen van een 'dikke bmw'.
Ja maar dat komt omdat heel veel mensen vinden dat ze een hele dikke BMW hebben en zelfs vol trots hun oude 3 serie volplakken met M5 stickers zodat ze tha bomb zijn in hun racekanon die van 0-100 in 15 seconden gaatquote:Op donderdag 14 juni 2012 12:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, leuk, maar dan zit je in een serieuze sportwagen, dan is het geen kunst natuurlijk, en dan heb je 't ook niet meer over een malloot in een 12 jaar oude mazda 121 die stoer praat over dat ie heeft gewonnen van een 'dikke bmw'.
Ja, maar dat zijn de mensen die denken dat ze heel stoer zijn als ze een wél fatsoenlijk wagen 'er uit gereden hebben' en daar ook heel stoer een verhaal over typen hier, maar blijkbaar niet realiseren dat het niet zo zeer lag aan dat zo'n goede chauffeur zijn, maar meer aan de bestuurder van de andere auto.quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:56 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Ja maar dat komt omdat heel veel mensen vinden dat ze een hele dikke BMW hebben en zelfs vol trots hun oude 3 serie volplakken met M5 stickers zodat ze tha bomb zijn in hun racekanon die van 0-100 in 15 seconden gaat
In sommige gevallen hoef je niet eens ècht te kunnen rijden, alleen het gaspedaal net iets meer in te drukkenquote:Op donderdag 14 juni 2012 15:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar dat zijn de mensen die denken dat ze heel stoer zijn als ze een wél fatsoenlijk wagen 'er uit gereden hebben' en daar ook heel stoer een verhaal over typen hier, maar blijkbaar niet realiseren dat het niet zo zeer lag aan dat zo'n goede chauffeur zijn, maar meer aan de bestuurder van de andere auto.
Want nogmaals, als degene in die 'dikke bak' daadwerkeijk kan rijden en ook mee wilde doen, dan was dat stoere verhaaltje er nooit geweest natuurlijk, dat begrijp jij ook
Ja, en die doen dat niet, want die denken 'laat gaan die malloot' maar die malloot is niet zo snugger en die voelt zich dan Koning want hij heeft zogenaamd een dikke bak er uit geredenquote:Op donderdag 14 juni 2012 15:06 schreef H-D het volgende:
[..]
In sommige gevallen hoef je niet eens ècht te kunnen rijden, alleen het gaspedaal net iets meer in te drukken
QFTquote:Op donderdag 14 juni 2012 15:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, en die doen dat niet, want die denken 'laat gaan die malloot' maar die malloot is niet zo snugger en die voelt zich dan Koning want hij heeft zogenaamd een dikke bak er uit geredenEn in plaats van dat te snappen stoer hier komen melden hoe geweldig ze zijn in hun Subaru Justy met racestrepen
Om maar weer terug om topic te gaan: de Up is er ook met racestrepenquote:Op donderdag 14 juni 2012 15:18 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, en die doen dat niet, want die denken 'laat gaan die malloot' maar die malloot is niet zo snugger en die voelt zich dan Koning want hij heeft zogenaamd een dikke bak er uit geredenEn in plaats van dat te snappen stoer hier komen melden hoe geweldig ze zijn in hun Subaru Justy met racestrepen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |