verder heeft hij gewoon gelijk. japanse wagens zijn degelijker dan menig duitser.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh je hebt het over de ketting van de 1.2 TSI motoren? Heel stuk over in de Autoweek gestaan inderdaad. Maar je doel is gewoon een beetje negatief schreeuwen toch? Want anders had je net zo goed kunnen beginnen over de TDI motoren van VAG, want die zijn geweldig, maar dat past dan weer niet in je straatje![]()
Mag verder hoor, het maakt mij niet uit. De een is fan van Fiat, de ander van Volkswagen en weer een ander van Peugeot. Maakt mij allemaal niet uit![]()
Wat mij stoort is de exorbitante verering voor alles dat van de Duitse Laufende Band afrolt.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:34 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh je hebt het over de ketting van de 1.2 TSI motoren? Heel stuk over in de Autoweek gestaan inderdaad. Maar je doel is gewoon een beetje negatief schreeuwen toch? Want anders had je net zo goed kunnen beginnen over de TDI motoren van VAG, want die zijn geweldig, maar dat past dan weer niet in je straatje![]()
Mag verder hoor, het maakt mij niet uit. De een is fan van Fiat, de ander van Volkswagen en weer een ander van Peugeot. Maakt mij allemaal niet uit![]()
nooit begrepen waarom fabrikanten de turbo niet gewoon uit zetten als je constante snelheid rijdt of als de motor nog koud is bv.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 08:45 schreef Pap89 het volgende:
Wat zeur je nou? Dat is tegenwoordig allang niet meer zo.
De kia's na 2009/2010 zitten in een heel andere "klasse" dan die van daarvoor.
Broertje heeft dus een nieuwe Kia Picanto van dit jaar en ik kreeg toevallig van de week een 2009 picanto mee, het verschil is gewoon enorm.
Btw, dat van die TSI motoren, is vooral toch de opgejaagde 1.2-1.4 blokjes?
Over 1.6/2.0 lees je minder problemen.
Je moet ook weten hoe je met een turbo rijdt natuurlijk, niet koud meteen in toeren jagen en gelijk uitzetten
Ja want een turbo zet je zo uit, is gewoon een knopjequote:Op zaterdag 16 juni 2012 09:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nooit begrepen waarom fabrikanten de turbo niet gewoon uit zetten als je constante snelheid rijdt of als de motor nog koud is bv.
Verder is het natuurlijk ook gewoon een kwestie van smaak. Ik kan dit toch gewoon voor een kleine auto een prima ding vinden en een Aygo lelijk ofniet dan? Dat jij blijkbaar zoveel problemen hebt met Duitse auto's doet daar voor mij niks aan af.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 08:08 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Wat mij stoort is de exorbitante verering voor alles dat van de Duitse Laufende Band afrolt.
Als op deze up een ander embleem, uit bijvoorbeeld Korea had gezeten was het ding met de grond gelijk gemaakt, maar nu het apparaat een Germaans embleempje heeft is het ineens een prachtig autootje.
Wat ik zie is een klein karretje dat nog het meeste weg heeft van een brommobiel.
(Overigens ben ik voor een deel Duits, dus daar zal mijn aversie voor die verering niet aan liggen).
Als ze ook cilinders uit kunnen zetten...quote:Op zaterdag 16 juni 2012 10:56 schreef 1299 het volgende:
[..]
Ja want een turbo zet je zo uit, is gewoon een knopje
Je bedoelt hoop ik niet de ongeciviliseerde, pompverstuivende traktormotoren van Volkswagen he?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:34 schreef CoolGuy het volgende:
Want anders had je net zo goed kunnen beginnen over de TDI motoren van VAG, want die zijn geweldig
Ja de onsteking wegtrekken is niet zo ingewikkeld. En ook voor de turbo zou bv de wastegate bij koud continue open kunnen staan. Maar op dat moment is zo'n auto niks meer waard en dat rijdt zelfs met koude motor niet zo lekkerquote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:06 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Als ze ook cilinders uit kunnen zetten...
Moet je wel een turbo-bypass maken trouwens..
Dat weet je heus wel dat ik die niet bedoel, aangezien ook VW gebruik maakt van common rail motoren. Maar dat neemt nog steeds niet weg dat die motoren geweldig zijn.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 11:15 schreef OEM het volgende:
[..]
Je bedoelt hoop ik niet de ongeciviliseerde, pompverstuivende traktormotoren van Volkswagen he?
Dat mag jij vinden uiteraard. Maar als ik moest kiezen tussen japans of duits, dan wist ik t wel. Maar jij wil lekker gewoon een beetje trollenquote:Op zaterdag 16 juni 2n012 07:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
verder heeft hij gewoon gelijk. japanse wagens zijn degelijker dan menig duitser.
Omdat je met de downsize motoren al helemaal niet vooruit komt?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 09:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
nooit begrepen waarom fabrikanten de turbo niet gewoon uit zetten als je constante snelheid rijdt of als de motor nog koud is bv.
Inderdaad, als jezie hoevaak collega's met een TSI (zowel de 1.2 als de 1.4) buiten het geplande onderhoud bij de garage staan dan is het tijdperk dat VAG motoren betrouwbaar waren wel redelijk voorbij. Daar word je echt niet vrolijk van. Je moet er toch niet aan denken dat je een dergelijke auto als particulier koopt.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 23:25 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
De TSI Motoren van VW en consorten zijn afgrijselijk onbetrouwbare flutdingen verpakt in inspiratieloze meuk.
getuige de 1.0 Ford motor met 125 pk die in de focus word geleverd (top 193, 0-100 in 11.5 sec.)quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:52 schreef Andyy het volgende:
[..]
Omdat je met de downsize motoren al helemaal niet vooruit komt?
wie zit er nou te trollen? zie eerdere linkje jongen.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat mag jij vinden uiteraard. Maar als ik moest kiezen tussen japans of duits, dan wist ik t wel. Maar jij wil lekker gewoon een beetje trollenenjoy
Ik heb het over de "turbo uitschakeling" idee van hem. Want op een atmosferische blok van 1 liter in een bak van 1200-1300 kg? kom je echt niet vooruit.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:54 schreef Marco001 het volgende:
[..]
getuige de 1.0 Ford motor met 125 pk die in de focus word geleverd (top 193, 0-100 in 11.5 sec.)
Dat wel, je zit enorm comfortabel achterin, maar achter het stuur is het huilen geblazenquote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:59 schreef H-D het volgende:
Superb is wel ontzettend veel auto voor je geld. Maar echt mooi vind ik 'm niet
Dan menig VAG auto ja, ik hoor niet echt problemen met BMW's.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 07:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
verder heeft hij gewoon gelijk. japanse wagens zijn degelijker dan menig duitser.
Wat zou een hogere footprint Co2 footprint hebben een ongeblazen 1.8 benzine die >300.000km mee gaat of een 1.0 benzine waar om de 50.000km hoge kosten aan zijn en bij 150.000km vervangen dient te worden.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:54 schreef Marco001 het volgende:
[..]
getuige de 1.0 Ford motor met 125 pk die in de focus word geleverd (top 193, 0-100 in 11.5 sec.)
Oh. Wat maakt de commonrail tdi's dan zo geweldig in vergelijking met de commonrails van andere fabrikanten?quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:49 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat weet je heus wel dat ik die niet bedoel, aangezien ook VW gebruik maakt van common rail motoren.
Valt mee, dat nieuwe N20 blok (dat een engine of the year award) heeft gewonnen is in de 328i een fractie van een seconde trager op de 100 (fabrieksopgave) en gebruikt maar iets meer. Maar in Nederlandse klimaat zou die veeeeel minder kosten vanwege het gewicht (geen loodzware accupakket).quote:Op zaterdag 16 juni 2012 12:58 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Wat zou een hogere footprint Co2 footprint hebben een ongeblazen 1.8 benzine die >300.000km mee gaat of een 1.0 benzine waar om de 50.000km hoge kosten aan zijn en bij 150.000km vervangen dient te worden.
Wat dat betreft heeft Toyota het wel begrepen , de nieuwe lexus, v6 3.5l hybride 350pk bij een verbruik 5.9l/100km. De duitsers redden dat niet eens met een diesel
De Toyota hybride synergy drive is krachtig, comfortabel ,zuinig en vooral uitermate betrouwbaar. Wat dat betreft heeft men echt een gigantische voorsprong op de duitsers en de rest van de concurrentie.
Dat moet je de aan Autoweek en Top Gear vragen. Zij stellen het, en ik gok zo maar dat zij dat beter weten dan jij of ik. Maar je trekt het je zowat persoonlijk aan. Maak je niet druk om het feit dat persoon A automerk X goed vindt en persoon B automerk Y. Of maak je er wel druk om natuurlijk, wat jij wilquote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:13 schreef OEM het volgende:
[..]
Oh. Wat maakt de commonrail tdi's dan zo geweldig in vergelijking met de commonrails van andere fabrikanten?
Nee hoor, als iemand zegt dat de TDI'tjes geweldig zijn, dan ben ik gewoon geinteresseerd in wat ze dan geweldig maakt. Dat jij dat meteen als persoonlijk ziet... Maar goed, jij roept dus maar wat.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dat moet je de aan Autoweek en Top Gear vragen. Zij stellen het, en ik gok zo maar dat zij dat beter weten dan jij of ik. Maar je trekt het je zowat persoonlijk aan. Maak je niet druk om het feit dat persoon A automerk X goed vindt en persoon B automerk Y. Of maak je er wel druk om natuurlijk, wat jij wil
Nou, als jij de ins en outs van de motor kent, dan hoef je de vraag toch niet aan mij te stellen? Feit is dat in elk blad en in elk programma gerefereerd wordt aan de TDI motor van VAG als een geweldige motor, net als dat de 1.2 TSI motor veel problemen kent en bekritiseerd wordt in diezelfde bladen en programma's.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 13:22 schreef OEM het volgende:
[..]
Nee hoor, als iemand zegt dat de TDI'tjes geweldig zijn, dan ben ik gewoon geinteresseerd in wat ze dan geweldig maakt. Dat jij dat meteen als persoonlijk ziet... Maar goed, jij roept dus maar wat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |