abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112960585
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 23:34 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh je hebt het over de ketting van de 1.2 TSI motoren? Heel stuk over in de Autoweek gestaan inderdaad. Maar je doel is gewoon een beetje negatief schreeuwen toch? Want anders had je net zo goed kunnen beginnen over de TDI motoren van VAG, want die zijn geweldig, maar dat past dan weer niet in je straatje :)

Mag verder hoor, het maakt mij niet uit. De een is fan van Fiat, de ander van Volkswagen en weer een ander van Peugeot. Maakt mij allemaal niet uit :)
verder heeft hij gewoon gelijk. japanse wagens zijn degelijker dan menig duitser.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 08:08:12 #228
163194 DrDarwin
Novio-magenta
pi_112960748
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 23:34 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh je hebt het over de ketting van de 1.2 TSI motoren? Heel stuk over in de Autoweek gestaan inderdaad. Maar je doel is gewoon een beetje negatief schreeuwen toch? Want anders had je net zo goed kunnen beginnen over de TDI motoren van VAG, want die zijn geweldig, maar dat past dan weer niet in je straatje :)

Mag verder hoor, het maakt mij niet uit. De een is fan van Fiat, de ander van Volkswagen en weer een ander van Peugeot. Maakt mij allemaal niet uit :)
Wat mij stoort is de exorbitante verering voor alles dat van de Duitse Laufende Band afrolt.

Als op deze up een ander embleem, uit bijvoorbeeld Korea had gezeten was het ding met de grond gelijk gemaakt, maar nu het apparaat een Germaans embleempje heeft is het ineens een prachtig autootje.
Wat ik zie is een klein karretje dat nog het meeste weg heeft van een brommobiel.

(Overigens ben ik voor een deel Duits, dus daar zal mijn aversie voor die verering niet aan liggen).
pi_112960952
Wat zeur je nou? Dat is tegenwoordig allang niet meer zo.
De kia's na 2009/2010 zitten in een heel andere "klasse" dan die van daarvoor.
Broertje heeft dus een nieuwe Kia Picanto van dit jaar en ik kreeg toevallig van de week een 2009 picanto mee, het verschil is gewoon enorm.

Btw, dat van die TSI motoren, is vooral toch de opgejaagde 1.2-1.4 blokjes?
Over 1.6/2.0 lees je minder problemen.
Je moet ook weten hoe je met een turbo rijdt natuurlijk, niet koud meteen in toeren jagen en gelijk uitzetten :')
pi_112961290
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 08:45 schreef Pap89 het volgende:
Wat zeur je nou? Dat is tegenwoordig allang niet meer zo.
De kia's na 2009/2010 zitten in een heel andere "klasse" dan die van daarvoor.
Broertje heeft dus een nieuwe Kia Picanto van dit jaar en ik kreeg toevallig van de week een 2009 picanto mee, het verschil is gewoon enorm.

Btw, dat van die TSI motoren, is vooral toch de opgejaagde 1.2-1.4 blokjes?
Over 1.6/2.0 lees je minder problemen.
Je moet ook weten hoe je met een turbo rijdt natuurlijk, niet koud meteen in toeren jagen en gelijk uitzetten :')
nooit begrepen waarom fabrikanten de turbo niet gewoon uit zetten als je constante snelheid rijdt of als de motor nog koud is bv.
pi_112961699
Ik zag van de week een 'bekende' VW en deed mij denken aan de tijd dat
mijn moeder zo een auto had en mij ermee naar school bracht en ik mij altijd de koning te rijk voelde. ;)
pi_112962454
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 09:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

nooit begrepen waarom fabrikanten de turbo niet gewoon uit zetten als je constante snelheid rijdt of als de motor nog koud is bv.
Ja want een turbo zet je zo uit, is gewoon een knopje :')
pi_112962529
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 08:08 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

Wat mij stoort is de exorbitante verering voor alles dat van de Duitse Laufende Band afrolt.

Als op deze up een ander embleem, uit bijvoorbeeld Korea had gezeten was het ding met de grond gelijk gemaakt, maar nu het apparaat een Germaans embleempje heeft is het ineens een prachtig autootje.
Wat ik zie is een klein karretje dat nog het meeste weg heeft van een brommobiel.

(Overigens ben ik voor een deel Duits, dus daar zal mijn aversie voor die verering niet aan liggen).
Verder is het natuurlijk ook gewoon een kwestie van smaak. Ik kan dit toch gewoon voor een kleine auto een prima ding vinden en een Aygo lelijk ofniet dan? Dat jij blijkbaar zoveel problemen hebt met Duitse auto's doet daar voor mij niks aan af.
pi_112962649
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 10:56 schreef 1299 het volgende:

[..]

Ja want een turbo zet je zo uit, is gewoon een knopje :')
Als ze ook cilinders uit kunnen zetten...
Moet je wel een turbo-bypass maken trouwens..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
  zaterdag 16 juni 2012 @ 11:15:05 #235
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_112962841
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 23:34 schreef CoolGuy het volgende:
Want anders had je net zo goed kunnen beginnen over de TDI motoren van VAG, want die zijn geweldig
Je bedoelt hoop ik niet de ongeciviliseerde, pompverstuivende traktormotoren van Volkswagen he?
pi_112963351
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:06 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Als ze ook cilinders uit kunnen zetten...
Moet je wel een turbo-bypass maken trouwens..
Ja de onsteking wegtrekken is niet zo ingewikkeld. En ook voor de turbo zou bv de wastegate bij koud continue open kunnen staan. Maar op dat moment is zo'n auto niks meer waard en dat rijdt zelfs met koude motor niet zo lekker :)
  Moderator zaterdag 16 juni 2012 @ 12:49:35 #237
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_112965128
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:15 schreef OEM het volgende:

[..]

Je bedoelt hoop ik niet de ongeciviliseerde, pompverstuivende traktormotoren van Volkswagen he?
Dat weet je heus wel dat ik die niet bedoel, aangezien ook VW gebruik maakt van common rail motoren. Maar dat neemt nog steeds niet weg dat die motoren geweldig zijn.
Breitling - Instruments for Professionals
  Moderator zaterdag 16 juni 2012 @ 12:51:15 #238
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_112965174
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2n012 07:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

verder heeft hij gewoon gelijk. japanse wagens zijn degelijker dan menig duitser.
Dat mag jij vinden uiteraard. Maar als ik moest kiezen tussen japans of duits, dan wist ik t wel. Maar jij wil lekker gewoon een beetje trollen ;) enjoy :)
Breitling - Instruments for Professionals
  FOK!fotograaf zaterdag 16 juni 2012 @ 12:52:21 #239
145146 Andyy
pi_112965210
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 09:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

nooit begrepen waarom fabrikanten de turbo niet gewoon uit zetten als je constante snelheid rijdt of als de motor nog koud is bv.
Omdat je met de downsize motoren al helemaal niet vooruit komt?
  zaterdag 16 juni 2012 @ 12:53:46 #240
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_112965251
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 23:25 schreef DrDarwin het volgende:

[..]

De TSI Motoren van VW en consorten zijn afgrijselijk onbetrouwbare flutdingen verpakt in inspiratieloze meuk.
Inderdaad, als jezie hoevaak collega's met een TSI (zowel de 1.2 als de 1.4) buiten het geplande onderhoud bij de garage staan dan is het tijdperk dat VAG motoren betrouwbaar waren wel redelijk voorbij. Daar word je echt niet vrolijk van. Je moet er toch niet aan denken dat je een dergelijke auto als particulier koopt.

Het volgende heb ik de revu al horen paseren.

Hoog olieverbruik
Complete motor vervanging na 60.000km
Distributie ketting
Bougies die na 5000km versleten zijn
Turbo's die eruit ploffen
DSG problemen

Het is naar mijn idee niet voor niets dat de jappen niet een downsizen met turbotechniek doen.
Aan de andere kant weten Fiat en Opel wel betrouwbare turbo motoren te maken met een kleine cilinder inhoud.
pi_112965267
quote:
6s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 12:52 schreef Andyy het volgende:

[..]

Omdat je met de downsize motoren al helemaal niet vooruit komt?
getuige de 1.0 Ford motor met 125 pk die in de focus word geleverd (top 193, 0-100 in 11.5 sec.)
Wel geinig trouwens dat b.v. Diahatsu in 1985 al een 1.0 turbo had...
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_112965285
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 12:51 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden uiteraard. Maar als ik moest kiezen tussen japans of duits, dan wist ik t wel. Maar jij wil lekker gewoon een beetje trollen ;) enjoy :)
wie zit er nou te trollen? zie eerdere linkje jongen.
  FOK!fotograaf zaterdag 16 juni 2012 @ 12:55:25 #243
145146 Andyy
pi_112965306
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 12:54 schreef Marco001 het volgende:

[..]

getuige de 1.0 Ford motor met 125 pk die in de focus word geleverd (top 193, 0-100 in 11.5 sec.)
Ik heb het over de "turbo uitschakeling" idee van hem. Want op een atmosferische blok van 1 liter in een bak van 1200-1300 kg? kom je echt niet vooruit.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 22:59 schreef H-D het volgende:
Superb is wel ontzettend veel auto voor je geld. Maar echt mooi vind ik 'm niet :P
Dat wel, je zit enorm comfortabel achterin, maar achter het stuur is het huilen geblazen :')
  FOK!fotograaf zaterdag 16 juni 2012 @ 12:56:45 #244
145146 Andyy
pi_112965353
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 07:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

verder heeft hij gewoon gelijk. japanse wagens zijn degelijker dan menig duitser.
Dan menig VAG auto ja, ik hoor niet echt problemen met BMW's.
En zo moeilijk is het niet om een betrouwbare auto te maken, gewoon veel oude technieken toepassen die zich al hebben bewezen ipv nieuwerwets spul.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 12:58:43 #245
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_112965433
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 12:54 schreef Marco001 het volgende:

[..]

getuige de 1.0 Ford motor met 125 pk die in de focus word geleverd (top 193, 0-100 in 11.5 sec.)
Wat zou een hogere footprint Co2 footprint hebben een ongeblazen 1.8 benzine die >300.000km mee gaat of een 1.0 benzine waar om de 50.000km hoge kosten aan zijn en bij 150.000km vervangen dient te worden.

Wat dat betreft heeft Toyota het wel begrepen , de nieuwe lexus, v6 3.5l hybride 350pk bij een verbruik 5.9l/100km. De duitsers redden dat niet eens met een diesel :')

De Toyota hybride synergy drive is krachtig, comfortabel ,zuinig en vooral uitermate betrouwbaar. Wat dat betreft heeft men echt een gigantische voorsprong op de duitsers en de rest van de concurrentie.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 13:13:23 #246
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_112965836
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 12:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat weet je heus wel dat ik die niet bedoel, aangezien ook VW gebruik maakt van common rail motoren.
Oh. Wat maakt de commonrail tdi's dan zo geweldig in vergelijking met de commonrails van andere fabrikanten?
  FOK!fotograaf zaterdag 16 juni 2012 @ 13:15:00 #247
145146 Andyy
pi_112965884
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 12:58 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Wat zou een hogere footprint Co2 footprint hebben een ongeblazen 1.8 benzine die >300.000km mee gaat of een 1.0 benzine waar om de 50.000km hoge kosten aan zijn en bij 150.000km vervangen dient te worden.

Wat dat betreft heeft Toyota het wel begrepen , de nieuwe lexus, v6 3.5l hybride 350pk bij een verbruik 5.9l/100km. De duitsers redden dat niet eens met een diesel :')

De Toyota hybride synergy drive is krachtig, comfortabel ,zuinig en vooral uitermate betrouwbaar. Wat dat betreft heeft men echt een gigantische voorsprong op de duitsers en de rest van de concurrentie.
Valt mee, dat nieuwe N20 blok (dat een engine of the year award) heeft gewonnen is in de 328i een fractie van een seconde trager op de 100 (fabrieksopgave) en gebruikt maar iets meer. Maar in Nederlandse klimaat zou die veeeeel minder kosten vanwege het gewicht (geen loodzware accupakket).
  Moderator zaterdag 16 juni 2012 @ 13:19:30 #248
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_112965994
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:13 schreef OEM het volgende:

[..]

Oh. Wat maakt de commonrail tdi's dan zo geweldig in vergelijking met de commonrails van andere fabrikanten?
Dat moet je de aan Autoweek en Top Gear vragen. Zij stellen het, en ik gok zo maar dat zij dat beter weten dan jij of ik. Maar je trekt het je zowat persoonlijk aan. Maak je niet druk om het feit dat persoon A automerk X goed vindt en persoon B automerk Y. Of maak je er wel druk om natuurlijk, wat jij wil :)
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 16 juni 2012 @ 13:22:07 #249
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_112966063
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:19 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat moet je de aan Autoweek en Top Gear vragen. Zij stellen het, en ik gok zo maar dat zij dat beter weten dan jij of ik. Maar je trekt het je zowat persoonlijk aan. Maak je niet druk om het feit dat persoon A automerk X goed vindt en persoon B automerk Y. Of maak je er wel druk om natuurlijk, wat jij wil :)
Nee hoor, als iemand zegt dat de TDI'tjes geweldig zijn, dan ben ik gewoon geinteresseerd in wat ze dan geweldig maakt. Dat jij dat meteen als persoonlijk ziet... Maar goed, jij roept dus maar wat.
  Moderator zaterdag 16 juni 2012 @ 13:29:46 #250
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_112966230
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 13:22 schreef OEM het volgende:

[..]

Nee hoor, als iemand zegt dat de TDI'tjes geweldig zijn, dan ben ik gewoon geinteresseerd in wat ze dan geweldig maakt. Dat jij dat meteen als persoonlijk ziet... Maar goed, jij roept dus maar wat.
Nou, als jij de ins en outs van de motor kent, dan hoef je de vraag toch niet aan mij te stellen? Feit is dat in elk blad en in elk programma gerefereerd wordt aan de TDI motor van VAG als een geweldige motor, net als dat de 1.2 TSI motor veel problemen kent en bekritiseerd wordt in diezelfde bladen en programma's.

Maar daar gaat 't jou niet om. Jij wil gewoon 'tegen' Duitse auto's zijn, en jij voelt je goed als je van iemand 'wint' die duitse auto's wel mooi vindt. Dat mag. Feit blijft nog steeds dat niet-duitse merken de maatstaf (die duits is) proberen te benaderen. Dat zal niet zonder reden zijn.

Overigens heb ik zowel met de common rail van Fiat gereden als van VW en Audi aangezien ik allemaal die auto's gehad heb. Ik als leek weet dan niet waarom de TDI van VW beter is dan die van Fiat, maar dat ik dat niet weet (en jij me daar op kunt pakken als je dan het idee hebt dat je gewonnen hebt, have fun :) ) doet niets af aan het feit dat de mensen die er wél verstand van hebben dat zeggen, dus dat zal niet uit de lucht komen vallen he.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')