quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:13 schreef Klipnap het volgende:
Als ik zeg dat ze irritant zijn zeggen ze dingen als "Draai 180 graden om, oftewel pi radius 3" dat soort dingen![]()
Al te laat.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:15 schreef Klipnap het volgende:
Inb4 FOK!ers met natuurkunde die mij ook ondergeschikt vinden
Te laat.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:15 schreef Klipnap het volgende:
Gymnasium is soberzo geen pretpakket. Ik ben gewoon niet geïnteresseerd in natuurkunde.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:15 schreef Spouwerranger het volgende:
Dat verdien je ook met je pretpakket.
Gelukkig niet.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:16 schreef Frank_Drebin het volgende:
Je kunt ook gewoon dat soort gasten negeren. Je hoeft niet met iedereen om te gaan natuurlijk.
Mensen die ik nooit mocht op de middelbare sprak ik gewoon nooit. Lijkt me redelijk simpel.quote:
Jawel, dat is het wel. Beetje woordjes stampen, kan iedere mongool.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:16 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Gymnasium is soberzo geen pretpakket. Ik ben gewoon niet geïnteresseerd in natuurkunde.
Geschiedenis is interessanter.
Scheelt een hoop gedoe.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:17 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Mensen die ik nooit mocht op de middelbare sprak ik gewoon nooit. Lijkt me redelijk simpel.
Kan ik wel begrijpen dat ze daar op zeiken, dat is hetzelfde als kunst-opleiding volgen of vrouwenstudies. Je kan er uiteindelijk niets mee.quote:Want ik heb culturele vakken
Na 4 jaar in dezelfde klas te zitten kan ik ze haast niet negeren.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:16 schreef Frank_Drebin het volgende:
Je kunt ook gewoon dat soort gasten negeren. Je hoeft niet met iedereen om te gaan natuurlijk.
Ik wil later journalist worden. Dan moet je niet met biologie aan komen zetten.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:18 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Kan ik wel begrijpen dat ze daar op zeiken, dat is hetzelfde als kunst-opleiding volgen of vrouwenstudies. Je kan er uiteindelijk niets mee.
Het lijkt me toch dat je een eigen vriendenkliekje hebt op de middelbare waar je in pauzes en dergelijke mee rondhangt?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:18 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Na 4 jaar in dezelfde klas te zitten kan ik ze haast niet negeren.
Hangt er vanaf waar je journalist wilt wordenquote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:19 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Ik wil later journalist worden. Dan moet je niet met biologie aan komen zetten.
ik zit alleen bij de stamvakken bij hen in het lokaal. Alleen gaat het moeilijk als ze vlak achter je zitten en steeds hardop lachen om natuurkundige grapjesquote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:20 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Het lijkt me toch dat je een eigen vriendenkliekje hebt op de middelbare waar je in pauzes en dergelijke mee rondhangt?
In de klas zal er toch niet zo gek veel worden gepraat en daarbij zit je dan vaak tussen mensen die je mag. Ik zie dus niet waarom je ze niet gewoon negeert....
Wel hoor, algemene kennis is belangrijk voor de journalistieke capaciteiten. Als jij een verslag moet schrijven over een brand bij een chemisch bedrijf of een verslag over een bepaalde diersoort dan is het handig om deze kennis in je achterhoofd te hebben. Net zoals het handig om economische en maatschappelijke kennis te hebben om over die onderwerpen te kunnen produceren.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:19 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Wees eerlijk, de meeste studies die je met C&M kan doen, kan je ook met N&G doen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:19 schreef Klipnap het volgende:
[..]
terug zeggen;quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:13 schreef Klipnap het volgende:
Als ik zeg dat ze irritant zijn zeggen ze dingen als "Draai 180 graden om, oftewel pi radius 3" dat soort dingen![]()
Moonwalken.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:24 schreef wise het volgende:
[..]
terug zeggen;
"Bek houden kneus, ik draai 360 graden en loop van je weg"
Wijs ze hierop en je bent klaar. Hoera, er is weer een FOK!ster beter gemaakt!quote:
Ik ga toch niets met bio doen en het interesseert me geen zak.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:24 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Wees eerlijk, de meeste studies die je met C&M kan doen, kan je ook met N&G doen.
Je hebt verdomme niet eens Frans of Duits nodig om het uiteindelijk te gaan studeren.
Wel terechte klacht over die autisten in je klas, dat wel.
Ik heb geen natuurkunde dus ik ben inderdaad dom. Goede redenering.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:28 schreef HSG het volgende:
Jij bent gewoon dom en daar maken ze misbruik van.
Ga dan daadwerkelijk eens in op mijn punt, want wat je nu zegt is totaal irrelevant.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:30 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Ik ga toch niets met bio doen en het interesseert me geen zak.
Oh, laat ik 3 jaar lang vakken doen die me niet interesseren en met autistische bandshirts in de klas zitten, terwijl ik er toch niets mee ga of wil doen
Met zo'n reactie ben je geen haar beter.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:30 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Oh, laat ik 3 jaar lang vakken doen die me niet interesseren en met autistische bandshirts in de klas zitten, terwijl ik er toch niets mee ga of wil doen
Aha, oké, jij irriteert je dus vooral aan hun humor. Het is niet zo dat ze je constant belachelijk maken, want dat soort gastjes zijn heel makkelijk voor schut te zetten, zeker als vrouw zijnde.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:23 schreef Klipnap het volgende:
[..]
ik zit alleen bij de stamvakken bij hen in het lokaal. Alleen gaat het moeilijk als ze vlak achter je zitten en steeds hardop lachen om natuurkundige grapjes![]()
![]()
Je zal iig minder snappen van de onderliggende werking van de wereld.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:31 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Ik heb geen natuurkunde dus ik ben inderdaad dom. Goede redenering.
Wat je zegt is wel waar. Maar NT interesseert me niet, dus ik ga het ook niet doen. De richting die ik op wil maakt het niet uit of je natuurkunde hebt of niet.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:32 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Ga dan daadwerkelijk eens in op mijn punt, want wat je nu zegt is totaal irrelevant.
Feit blijft, dat je vaak meer hebt aan een bèta profiel. NT met eco 1,2 en bio 1,2 is eigenlijk alles wat je nodig hebt. Overigens heb ik zelf NG gedaan.
Dit geldt voor alle middelbare schoolvakken. Niet meer dan terecht, want als je alles wilt weten van een vak binnen 6 jaar middelbare school dan valt er verdomd weinig te lerenquote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:34 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Je zal iig minder snappen van de onderliggende werking van de wereld.
Maar goed, middelbare schoolnatuurkunde is van zo'n laag niveau dat die klasgenootjes ook nog helemaal niets weten
pi radialen bedoel je! Hahaha, TS doet gym en snapt niets van natuurkunde, je doet zeker alleen culturele vakken?! Nu ga ik m'n bandshirt wassen, doei.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:13 schreef Klipnap het volgende:
"Draai 180 graden om, oftewel pi radius 3"
Graag gedaan. Wat doet het met je?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:31 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Ik heb geen natuurkunde dus ik ben inderdaad dom. Goede redenering.
Vergeet je haar niet.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:36 schreef vriendelijkevriend het volgende:
[..]
pi radialen bedoel je! Hahaha, TS doet gym en snapt niets van natuurkunde, je doet zeker alleen culturele vakken?! Nu ga ik m'n bandshirt wassen, doei.
Ah, dus nu gooi je het op de toer van 'interesseert me niet', terwijl het net nog 'Aan een N profiel heb je hier niks.' was.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:35 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Wat je zegt is wel waar. Maar NT interesseert me niet, dus ik ga het ook niet doen. De richting die ik op wil maakt het niet uit of je natuurkunde hebt of niet.
Gelukkig heb je wel zelfkennis.quote:Want ik heb culturele vakken, dus mogen ze me helemaal afbranden, want ik ben immers ondergeschikt!
Niet in de branche waar ik in wil werken.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:38 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Ah, dus nu gooi je het op de toer van 'interesseert me niet', terwijl het net nog 'Aan een N profiel heb je hier niks.' was.
quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:13 schreef Klipnap het volgende:
Hallo FOK!ers,
Een terechte klacht hier. Mijn klas (4 gymnasium) is ingedeeld op mensen met Latijn. Vandaar dat er mensen met alle profielen bij elkaar zitten, al zijn de natuurkundigen in de meerderheid.
Nu zitten er in het bijzonder drie zeer irritante jongens met natuurkunde en bandshirts in mijn klas. Ze voelen zich zeer superieur aan mensen met E&M en C&M (waaronder ik) en maken steeds grapjes naar elkaar die alleen zij snappen. Als ik zeg dat ze irritant zijn zeggen ze dingen als "Draai 180 graden om, oftewel pi radius 3" dat soort dingenWant ik heb culturele vakken, dus mogen ze me helemaal afbranden, want ik ben immers ondergeschikt!
Het ergste is dat ik waarschijnlijk volgend jaar nog steeds bij hen in de klas zit
Klacht: de arrogantie en gemeende superioriteit van natuurkundige bandshirts uit mijn klas ten opzichte van mij en anderen met een cultureel vakkenpakket.
Kan me er ook weinig bij voorstellen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:20 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Het lijkt me toch dat je een eigen vriendenkliekje hebt op de middelbare waar je in pauzes en dergelijke mee rondhangt?
In de klas zal er toch niet zo gek veel worden gepraat en daarbij zit je dan vaak tussen mensen die je mag. Ik zie dus niet waarom je ze niet gewoon negeert....
quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:42 schreef Yreal het volgende:
Dat is wel heel erg , al is het natuurlijk wel terecht dan ze C&M afzeiken.
Er zijn eigenlijk maar heel weinig branches waar je met een beta profiel niet welkom bent. Journalistiek is zeer zeker iets waar men betas wil.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:41 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Niet in de branche waar ik in wil werken.
Goede instelling voor een journaliste in spe.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:30 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Ik heb E&M gedaan en weet mn god niet wat radialen zijnquote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:42 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Maar mevrouw Klipnap, je kunt toch eenvoudig de boel omdraaien door wat dingen uit een willekeurige filosofie-les te citeren? Oh, en zelfs een C&M'er moet weten dat grote mensen met radialen werken in plaats van graden, dat heeft weinig met natuurkunde te maken.
Onzin. Zat journalisten die overigens ook een totaal andere studie hebben gedaan dan journalistiek. Journalistiek is m.i. een opgehypte studie, met een hoog hipster gehalte, die inderdaad zoals jij denken dat een C&M profiel gewoon gelijk is aan een N&T profiel. Het feit dat je de driekwart van de studies die je met C&M kan doen ook met N&G kan doen maar niet vice versa, zegt genoeg.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:41 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Niet in de branche waar ik in wil werken.
Hetzelfde als graden, maar dan /180. dus 2pi = 360 graden, 1/2pi = 90 graden etc etc.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:45 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Ik heb E&M gedaan en weet mn god niet wat radialen zijn
Ik wens filosofie niet te misbruiken om te irriterenquote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:42 schreef vriendelijkevriend het volgende:
Maar mevrouw Klipnap, je kunt toch eenvoudig de boel omdraaien door wat dingen uit een willekeurige filosofie-les te citeren? Oh, en zelfs een C&M'er moet weten dat grote mensen met radialen werken in plaats van graden, dat heeft weinig met natuurkunde te maken.
En dan ook nog wat met pi en zo ergens jeweetz maakt niet zoveel uitquote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:45 schreef Pope-of-Dope het volgende:
Hetzelfde als graden, maar dan /180.
Oh shit, ik kom natuurlijk ook bij hipstersquote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:45 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Onzin. Zat journalisten die overigens ook een totaal andere studie hebben gedaan dan journalistiek. Journalistiek is m.i. een opgehypte studie, met een hoog hipster gehalte, die inderdaad zoals jij denken dat een C&M profiel gewoon gelijk is aan een N&T profiel. Het feit dat je de driekwart van de studies die je met C&M kan doen ook met N&G kan doen maar niet vice versa, zegt genoeg.
Tja, als dit je enige verweer is snap ik natuurlijk wel dat je prooi bent voor 2 zweterige zoldernerds. Gooi het dan maar op je vrouwelijkheid en zet ze publiekelijk voor schut in de klas, want de discussie ga je in ieder geval niet met ze winnen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:48 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Oh shit, ik kom natuurlijk ook bij hipsters
Ze leren er in ieder geval wel correct Nederlands, in tegenstelling tot het jaloerse volk.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:55 schreef obsama het volgende:
vwo, je wordt zeker zo'n rechtenstudentje die wereldvreemd is ?
Wat klopt er aan mijn zin niet dan ?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:56 schreef vriendelijkevriend het volgende:
[..]
Ze leren er in ieder geval wel correct Nederlands, in tegenstelling tot het jaloerse volk.
Die rechtenstudentje.quote:
ai, touchéquote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:08 schreef vriendelijkevriend het volgende:
[..]
Die rechtenstudentje.
Of ben jij ook zo'n figuur die over "die meisje" spreekt? Het is "het rechtenstudentje", dus "dat rechtenstudentje", en dus "zo'n rechtenstudentje dat wereldvreemd is".
Idem.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:08 schreef vriendelijkevriend het volgende:
[..]
Die rechtenstudentje.
Of ben jij ook zo'n figuur die over "die meisje" spreekt? Het is "het rechtenstudentje", dus "dat rechtenstudentje", en dus "zo'n rechtenstudentje dat wereldvreemd is".
Toch wel de domste post hier.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:55 schreef obsama het volgende:
vwo, je wordt zeker zo'n rechtenstudentje die wereldvreemd is ?
Hoezo dat ? Heb het zelf in mijn omgeving ook meegemaakt, jongeren die direct van het vwo aan een 6-7 jarige opleiding blijven plakken in een studentenstad. Dan ben je 25 en heb je nog niks buiten Groningen gezien.quote:
'Die' mag als het om een uitbreidende bijvoeglijke bijzin gaat.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:08 schreef vriendelijkevriend het volgende:
[..]
Die rechtenstudentje.
En heb je je ideeën ook in actieniveau omgezet?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:38 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Ik ben diep beledigd. Nu ga ik een rechtzaak aanspannen om te zorgen dat je een ban krijgt.
ik wou net zeggen: TS ze vinden je gewoon leuk,.. En ze moeten toch ergens in uitblinken voor je...quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:16 schreef Dr.Mikey het volgende:
Mensen met band shirts moet je niet serieus nemen. Onzekere nerds.
Vertel.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:47 schreef Ajacied422 het volgende:
Terechte klacht, Dan met name mijn docente
Eens. Ik zou geen journalistiek gaan doen iig.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:45 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Onzin. Zat journalisten die overigens ook een totaal andere studie hebben gedaan dan journalistiek. Journalistiek is m.i. een opgehypte studie, met een hoog hipster gehalte, die inderdaad zoals jij denken dat een C&M profiel gewoon gelijk is aan een N&T profiel. Het feit dat je de driekwart van de studies die je met C&M kan doen ook met N&G kan doen maar niet vice versa, zegt genoeg.
'Babe'quote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:11 schreef Bramito het volgende:
Over twee jaar splitsen ze zich vanzelf af van de echte wereld op een of andere "all male" beta "Band shirt required" studie. Als ze dan in de kroeg zitten dan hebben ze het nog steeds over Klipnap, de babe van Latijn....
Dat is wel waar. Als je de keuze wilt hebben uit de meeste studies, kun je het beste N&T doen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:45 schreef Zero17 het volgende:
[..]
Nee NG&NT met economie.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:14 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat is wel waar. Als je de keuze wilt hebben uit de meeste studies, kun je het beste N&T doen.
Bandshirts vind ik niks, maar gelijk een waardeoordeel over een hele groep mensen geven op basis van een shirtquote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:16 schreef Dr.Mikey het volgende:
Mensen met band shirts moet je niet serieus nemen. Onzekere nerds.
ja wat? met vwo kun je toch ook naar de universiteit, waarom die extra moeite doen dan?quote:
QFTquote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:26 schreef SchoneZoon het volgende:
Dat soort kansloze autisten heb ik ook in m'n klasDie van Gymnasium zijn over het algemeen wel normaal, maar die mensen met een natuurprofiel hebben een soort misplaatste trots.
Die lelijke nerds stellen verder niks voor, dus dat ze "moeilijkere" vakken doen is het enige waarmee ze kunnen opscheppen
Jij wilt tegen die kneus aanlopen?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:24 schreef wise het volgende:
[..]
terug zeggen;
Nee hij loopt achteruit.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:27 schreef Sheldorrr_ het volgende:
[..]
Jij wilt tegen die kneus aanlopen?
Tja, mensen met een beta vakkenpakket die wel een baan kunnen vinden als ze klaar zijn ten opzichte van een vrijetijdsmanager die uiteindelijk bij de Burger King aan de slag moet. Iets met het laatst lachen enzoquote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:26 schreef SchoneZoon het volgende:
Dat soort kansloze autisten heb ik ook in m'n klasDie van Gymnasium zijn over het algemeen wel normaal, maar die mensen met een natuurprofiel hebben een soort misplaatste trots.
Die lelijke nerds stellen verder niks voor, dus dat ze "moeilijkere" vakken doen is het enige waarmee ze kunnen opscheppen
Sowieso opscheppen over het niveau dat je doet, dan is school volgens mij het belangrijkste in je levenquote:
Dan zie je het verkeerd.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:33 schreef SchoneZoon het volgende:
[..]
Sowieso opscheppen over het niveau dat je doet, dan is school volgens mij het belangrijkste in je levenVWO = VWO...geen enkel profiel is beter dan een ander.
Zo zie ik het.
Wat moet je met natuurkunde en scheikunde als je Economie wil gaan studeren?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:30 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Tja, mensen met een beta vakkenpakket die wel een baan kunnen vinden als ze klaar zijn ten opzichte van een vrijetijdsmanager die uiteindelijk bij de Burger King aan de slag moet. Iets met het laatst lachen enzo
Waar beweer ik dat?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:34 schreef SchoneZoon het volgende:
[..]
Wat moet je met natuurkunde en scheikunde als je Economie wil gaan studeren?
Je mag je superieur voelen omdat je natuurprofiel doet, als je daar gelukkig van wordt.quote:
Niet als de faculteiten verspreid zitten.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:29 schreef mrazura het volgende:
Dit ga je overal tegenkomen. Zelfs op de uni
Dat mensen met een beta vakkenpakket wel een baan kunnen vinden. Alsof je met E&M en C&M alleen kansloze studies kan doen?quote:
Economie bevat redelijk wat wiskundige formules die je bij natuurkunde ook terugvindt. Toegepaste wiskunde is zeer nuttig voor bankenquote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:34 schreef SchoneZoon het volgende:
[..]
Wat moet je met natuurkunde en scheikunde als je Economie wil gaan studeren?
Het is toch vwo ?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:33 schreef SchoneZoon het volgende:
[..]
Sowieso opscheppen over het niveau dat je doet, dan is school volgens mij het belangrijkste in je levenVWO = VWO...geen enkel profiel is beter dan een ander.
Zo zie ik het.
Ik heb nog nooit een profiel gehad, in mijn tijd koos je gewoon je vakken.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:38 schreef SchoneZoon het volgende:
[..]
Je mag je superieur voelen omdat je natuurprofiel doet, als je daar gelukkig van wordt.
Maar niemand die jou als superieur zal zien, omdat je natuurprofiel doet
Enne, ja. Best wel.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:41 schreef SchoneZoon het volgende:
[..]
Dat mensen met een beta vakkenpakket wel een baan kunnen vinden. Alsof je met E&M en C&M alleen kansloze studies kan doen?
Dan moet je wiskunde A vervangen door wiskunde B.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:42 schreef MisterSqueaky het volgende:
[..]
Economie bevat redelijk wat wiskundige formules die je bij natuurkunde ook terugvindt. Toegepaste wiskunde is zeer nuttig voor banken
Zonder betakennis haal je het niet als econoom.
Voor economie op universitair niveau heb je beide nodig. En natuurkunde helpt voor postdoc werk.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:43 schreef SchoneZoon het volgende:
[..]
Dan moet je wiskunde A vervangen door wiskunde B.
Klopt en Universiteit is Universiteit. Ik snap bij Geuwd niet waarom ziekenhuizen geen geschiedkundigen aannemen om de afdeling neurochirurgie te leiden.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:33 schreef SchoneZoon het volgende:
[..]
Zo zie ik het.
Wat een vergelijking....quote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:47 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Klopt en Universiteit is Universiteit. Ik snap bij Geuwd niet waarom ziekenhuizen geen geschiedkundigen aannemen om de afdeling neurochirurgie te leiden.
Ah, een vriendelijk iemand in deze backfire. Dit probeer ik iedereen al 5 pagina's duidelijk te maken.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:59 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
Met C&M kun je een aantal leuke studies doen. Waar heb jij eigenlijk last van? Je gaat toch geen natuurkunde ofzo studeren, dus waarom zou je het überhaupt willen weten?
quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:16 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Gymnasium is soberzo geen pretpakket.
Overigens klinken die gasten idd wel erg triest.quote:
Ja wat fijn dat je leuke studies kan gaan doen, het merendeel van studies waar de maatschappij totaal niet op zit te wachten.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:15 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Ah, een vriendelijk iemand in deze backfire. Dit probeer ik iedereen al 5 pagina's duidelijk te maken.
Je studeert toch om later aan een baan te komen die je zelf leuk vindt, en niet de maatschappij? 't Is beter dan uitkeringtrekker worden.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja wat fijn dat je leuke studies kan gaan doen, het merendeel van studies waar de maatschappij totaal niet op zit te wachten.
Wat fijn dat ik een studie kan doen die ik wil doen, waarbij je ook iets leert.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja wat fijn dat je leuke studies kan gaan doen, het merendeel van studies waar de maatschappij totaal niet op zit te wachten.
Hoezo zit de maatschappij daar niet op te wachten? Als er vraag naar is, dan is er ook aanbod. Dus heeft de maatschappij er wel degelijk behoefte aan.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus dat.quote:
Het is niet omdat het aanbod bestaat dat er vraag naar is. Het beste voorbeeld daarvan zijn hbo-opleidingen zoals vrijetijdsmanagement en museologiequote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:26 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hoezo zit de maatschappij daar niet op te wachten? Als er vraag naar is, dan is er ook aanbod. Dus heeft de maatschappij er wel degelijk behoefte aan.
Die grap niet kennen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 15:27 schreef Sheldorrr_ het volgende:
[..]
Jij wilt tegen die kneus aanlopen?
Door jouw PI twijfel ik aan je oprechtheid.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:27 schreef JohannesKozijn het volgende:
Terechte klacht, TS, stelletje arrogante losers
Ok.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:35 schreef ssebass het volgende:
Volgen van studies waar na afronding geen werkgelegenheid is --> gesubsidieerde hobby
Bedoelde in het algemeen. Journalistiek kun je volgens mij nog gewoon een baan in vinden. Zal altijd gewoon doen wat je leuk vind, zolang je dat dan ook daadwerkelijk kunt doen. Je zal namelijk toch ergens moeten werken.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:36 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Ok.
Ik zal mijn vakkenpakket wel aanpassen, ICT studeren, en voor de rest van mijn leven huilend in een hokje zitten als systeembeheerder op een middelbare school.
http://www.uu.nl/universi(...)las/Pages/study.aspxquote:Allround intellectueel
Liberal Arts and Sciences is bedoeld voor nieuwsgierige jonge mensen die hun studie niet willen beperken tot één vakgebied. Als je deze bacheloropleiding hebt afgerond, zul je in staat zijn wetenschappelijke en maatschappelijke vraagstukken te benaderen door kennis van meerdere vakgebieden te combineren. Kortom: je wordt allround intellectueel.
Ik ken iemand die dat wil doen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:39 schreef Supertolll het volgende:
Liberal Arts and Sciences lijkt me ook wel een kansloze studie te zijn.
[..]
http://www.uu.nl/universi(...)las/Pages/study.aspx
Dat doe je alleen als mbo systeembeheerder, maar niet als universitair opgeleide ICT'er. Tenzij je iets gruwelijk mis doet.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:36 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Ok.
Ik zal mijn vakkenpakket wel aanpassen, ICT studeren, en voor de rest van mijn leven huilend in een hokje zitten als systeembeheerder op een middelbare school.
Klinkt een beetje als University College, dat dan het paradepaardje van de uni moet zijn, maar stiekem gewoon vwo2 is.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:39 schreef Supertolll het volgende:
Liberal Arts and Sciences lijkt me ook wel een kansloze studie te zijn.
[..]
http://www.uu.nl/universi(...)las/Pages/study.aspx
Heb vroeger half jaartje als MBO 'Engineer' (quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:40 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Dat doe je alleen als mbo systeembeheerder, maar niet als universitair opgeleide ICT'er. Tenzij je iets gruwelijk mis doet.
En die verwaande types die denken dat zij de crème de la crème van de studenten zijn, maar aan het eind van de studies zijn ze eigenlijk in geen één vakgebied thuis.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:40 schreef ssebass het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als University College, dat dan het paradepaardje van de uni moet zijn, maar stiekem gewoon vwo2 is.
De baankansen van journalisten is nu niet echt hoog te noemen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:39 schreef ssebass het volgende:
[..]
Bedoelde in het algemeen. Journalistiek kun je volgens mij nog gewoon een baan in vinden. Zal altijd gewoon doen wat je leuk vind, zolang je dat dan ook daadwerkelijk kunt doen. Je zal namelijk toch ergens moeten werken.
Er is veel te veel geïnvesteerd in papieren kranten. Die bubble is een beetje geknapt. Je ziet wel dat het internetjournalistiek een grote opkomst maakt, dus ik denk dat het in de toekomst er weer wat rooskleuriger uitziet.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De baankansen van journalisten is nu niet echt hoog te noemen.![]()
http://zakelijk.infonu.nl/banen/89963-baankans-journalistiek.html
Logisch, aangezien de traditionele media populariteit verliezen en de vakgebied gespecialiseerde journalisten gewoon studies als biologie, geschiedenis, Nederlands etc. hebben gestudeerd.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Oh ja nu je het zegt ik ken inderdaad ook iemand die dat heeft gedaan en elke keer iets van 10 sollicitaties eruit stuurt, maar na een jaar nog steeds gewoon in een winkel werkt. Dan heeft die droombaan wel een beetje een andere wending gekregen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:51 schreef Zolder het volgende:
Op de Stoas Hogeschool kun je een bacheloropleiding volgen tot tweedegraads docent. Heb je interesse in bijvoorbeeld dieren, bloemen, planten, natuur, voeding of techniek? Vind je het leuk om met mensen om te gaan en ze iets te leren? Dan is de opleiding Educatie & kennismanagement groene sector van de Stoas iets voor jou. Deze bachelor geeft je de keuze uit 11 verschillende studierichtingen.
De studie Bloemsierkunst is een van deze studierichtingen voor de bachelor Educatie & kennismanagement groene sector.
Bloemen zijn meer dan decoratie. Ze kunnen bijvoorbeeld ook een communicatiemiddel zijn, emoties onderstrepen, ruimtes ondersteunen of tradities verbeelden. Ben je creatief, sociaal en houd je van experimenteren, dan is de studierichting Bloemsierkunst iets voor jou.
Tijdens de opleiding ben je aan het bloemschikken. Je verdiept je ook in kunstgeschiedenis, kleur, culturele diversiteit en modetrends. Daarnaast ontwikkel je jezelf in manieren om jouw kennis over te brengen op anderen. Je helpt je leerlingen op weg, geeft ze advies en stimuleert hun creativiteit. Je bent in staat om te werken aan de ontwikkeling van anderen.
Haha geweldig, verkapte hbo opleiding bloemschikken. Lijkt me heel rustgevendquote:
Als je een paar jaar eerder was geboren kon je tuintherapie volgen.quote:
quote:Tuintherapie is een betrekkelijk nieuw specialisme in de geestelijke gezondheidszorg. In Nederland bestonden aan het einde van de twintigste eeuw enkele reguliere HBO-opleidingen in deze richting. Zij hebben inmiddels echter de deuren gesloten. Opleidingen tuintherapie worden nu gegeven in het particuliere onderwijscircuit.
Godver ik ga nu salarisverhoging eisen, blijkt dat ik al die jaren gewoon op HBO niveau Green Management gewerkt heb!quote:
Wat houdt dat nou weer in danquote:Op dinsdag 12 juni 2012 17:06 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Als je een paar jaar eerder was geboren kon je tuintherapie volgen.
[..]
Wat een gebrabbel zet je hier weer neer. Er is niet teveel geinvesteerd in papieren kranten, maar de technologie is de papieren krant aan het inhalen. De ouderwetse uitgevers moeten naar een nieuw verdienmodel en zijn druk bezig die transitie te maken.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:46 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Er is veel te veel geïnvesteerd in papieren kranten. Die bubble is een beetje geknapt. Je ziet wel dat het internetjournalistiek een grote opkomst maakt, dus ik denk dat het in de toekomst er weer wat rooskleuriger uitziet.
quote:
Soort van medisch bloemschikkenquote:Doel van de opleiding
Je krijgt een diepgaand inzicht in natuur en
mens. Je doorziet biografische wetmatigheden in
relatie met werkvragen. Je kunt mensen
begeleiden bij hun zoektocht naar hun
inspiratiebron. Je kent de (biologische) landbouw
en weet welke werkzaamheden waarom
heilzaam werken bij de verschillende
hulpvragen. Je hebt kennis genomen van de
bouw en het functioneren van het menselijk
lichaam en bent elementair ingevoerd in de
verschillende ziektebeelden. Je kunt een
ambachtelijk gezondmakingstraject opstellen
voor verschillende soorten hulpvragers. Je kunt
leiding geven aan werkverdeling en de
begeleiding van het werk.
Hoeveel mensen ken jij die al hun nieuws via Twitter ontvangen? Ik denk dat het merendeel van Nederland het nog steeds haalt van krantenwebsites.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 17:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat een gebrabbel zet je hier weer neer. Er is niet teveel geinvesteerd in papieren kranten, maar de technologie is de papieren krant aan het inhalen. De ouderwetse uitgevers moeten naar een nieuw verdienmodel en zijn druk bezig die transitie te maken.
Ik vraag me af of de toekomst van generieke journalisten er rooskleuriger uit ziet, veel generiek nieuws wordt tegenwoordig via twitter al verspreid.
Juist diepgaande journalistiek dat is wat er heden ten dage nog steeds ontbreekt.
Het is apart wat je hier zegt want meer en meer kranten kopen gewoon gewoon nieuws over van bijvoorbeeld het ANP zonder het verhaal of de insteek te controlerenquote:Op dinsdag 12 juni 2012 17:09 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de toekomst van generieke journalisten er rooskleuriger uit ziet, veel generiek nieuws wordt tegenwoordig via twitter al verspreid.
Dat is kostbaarder en het lijkt of er daarom vanuit kranten minder vraag naar is.quote:Juist diepgaande journalistiek dat is wat er heden ten dage nog steeds ontbreekt.
Er is, naar mijn weten, vooralsnog geen manier om direct geld te verdienen aan zo'n twitterkanaal.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 17:13 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Overigens hebben kranten zelf ook steeds vaker een twitterkanaal. Ze doen dan gewoon een link naar het volledige artikel in de tweet. Twitter en de reguliere nieuwsmedia hoeven elkaar niet uit te sluiten.
Waarom zijn de gratis artikelen bij nu.nl bijna altijd een heel stuk korter dan de betaalde artikelen bij kranten.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 17:13 schreef Repelsteeltju het volgende:
Het is apart wat je hier zegt want meer en meer kranten kopen gewoon gewoon nieuws over van bijvoorbeeld het ANP zonder het verhaal of de insteek te controleren
De links naar de volledige site uiteraard.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 17:14 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Er is, naar mijn weten, vooralsnog geen manier om direct geld te verdienen aan zo'n twitterkanaal.
Eens.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 17:17 schreef Zero17 het volgende:
Jammer dat 't tegenwoordig alleen maar nu.nl en twitter is.
Die domme snollen in Chinaquote:
Die man in dat filmpje zegt ook letterlijk: "Dit zou je in principe ook zonder studie kunnen doen. Alleen denk ik dat je dan veel meer stress en moeilijkheden krijgt.".quote:Op dinsdag 12 juni 2012 17:18 schreef Supertolll het volgende:
[..]
Die domme snollen in China.
Ja, ik denk dat dit naar het buitenland gaan heel goed is voor mijn studie want het is hier een heel andere cultuur enzo... Het is hier heel anders dan Europa.
Inderdaad, een erg spijtige ontwikkeling.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 17:17 schreef Zero17 het volgende:
Jammer dat 't tegenwoordig alleen maar nu.nl en twitter is.
Wat is het nut van eerst een rondje draaien?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:24 schreef wise het volgende:
[..]
terug zeggen;
Eerst nog even teasen met haar lichaam en dan weglopenquote:Op dinsdag 12 juni 2012 19:15 schreef Rob_La_Chouffe het volgende:
[..]
Wat is het nut van eerst een rondje draaien?
Reproductie van mijn werkquote:
Emmers?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Reproductie van mijn werk.
Dat is dan ook het enige dat Emmers kunnen.
Je hebt Enners en Emmers.quote:
Nou en?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:13 schreef Frank_Drebin het volgende:
Alleen historici mogen arrogant zijn daar zij bedreven zijn in het vak wat de koningin der wetenschap is; daar geschiedenis het collectieve geheugen is van de maatschappij.
Beter dan een Emmer.quote:
Dan hoef je mijn hulp zeker niet te verwachten.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:36 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Ok.
Je hebt economie erbij gedaan of ben je autodidact?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:58 schreef Plantagehouder het volgende:
Hier nog een C&M baas, studeer nu aan de LSE
Soberzoquote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:16 schreef Klipnap het volgende:
[..]
Gymnasium is soberzo geen pretpakket. Ik ben gewoon niet geïnteresseerd in natuurkunde.
Geschiedenis is interessanter.
quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:15 schreef Klipnap het volgende:
Juist wel, aan journalisten met vakkennis ontbreekt het nogal.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:19 schreef Klipnap het volgende:
[..]
En jij denkt dat wanneer jij het werk dat zij doen niet snapt, je ze kan beoordelen? Bovendien, er komt een flink te kort aan zowel technici als mensen die vreemde talen vloeiend spreken en schrijven. Wat gebeurt er als deze mensen gezeik hebben op het werk en het ze niet bevalt? Dan gaan ze rustig naar de concurrent. Zij zorgen er namelijk uiteindelijk voor dat er geld verdient kan worden en niet een of andere manager.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 18:58 schreef jcdragon het volgende:
Denk maar aan het volgende. Later bij jij een manager en beoordeel jij hoe ze functioneren en andere dingen
Gokje: je bent wel naar school gegaan maar hebt geen succes ?quote:Op woensdag 13 juni 2012 00:44 schreef Swaggmon het volgende:
Wat maakt het uit. School is geen garantie voor succes. Kijk maar naar mij
Wat de neuk is Wiskunde D nou weer?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 20:04 schreef Hypocriet het volgende:
Wiskunde-D'ers zijn irritanter dan de bandshirts met natuurkunde.
Weet ik nog steeds niet wat dat is. Wiskunde B2, of zo?quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:32 schreef obsama het volgende:
[..]
Kerel uit mijn klas heeft dat ook gedaan, elitaire pik.
Wiskunde Dquote:Op woensdag 13 juni 2012 12:33 schreef AthCom het volgende:
[..]
Weet ik nog steeds niet wat dat is. Wiskunde B2, of zo?
Vroeger was alles beter!
Ook al ging het topic hier niet over toch een zeer terechte klacht. Leuk ook van die broekies die meteen denken manager te worden zonder vakkennis en zonder ervaring en denken bakken met geld binnen te slepen.quote:Op woensdag 13 juni 2012 00:25 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Juist wel, aan journalisten met vakkennis ontbreekt het nogal.
[..]
En jij denkt dat wanneer jij het werk dat zij doen niet snapt, je ze kan beoordelen? Bovendien, er komt een flink te kort aan zowel technici als mensen die vreemde talen vloeiend spreken en schrijven. Wat gebeurt er als deze mensen gezeik hebben op het werk en het ze niet bevalt? Dan gaan ze rustig naar de concurrent. Zij zorgen er namelijk uiteindelijk voor dat er geld verdient kan worden en niet een of andere manager.
Tevens stip je nu meteen het probleem van tegenwoordig aan. Managers zonder vakkennis, veelal uit CM of EM, moeten anderen beoordelen. Zij werken niet voor het bedrijf, maar voor zichzelf. Dat uit zich in een managerslaag die zichzelf in stand houdt, ontzettend bureaucratisch werkt, geen verstand van zaken heeft en ontzettend duur is. Het onderstaande grapje cq. voorbeeldje is hier een typisch voorbeeld van, helaas gebeurt dit ook echt.
Dus nee, zwaar onterechte klacht, er zit een hoop arrogantie bij mensen die geen echt vak hebben geleerd (vaak managers die niet van de werkvloer zijn doorgegroeid) van: "We regelen het hier wel even" of "we laten iedereen hier wel even zien hoe het moet", terwijl ze er de ballen van snappen. Maar ondertussen zijn ze wel manager en voelen ze zich te goed voor alles, maar als het in de soep loopt kunnen ze niets, product/vakkennis is er niet, noem het op.
Er werd een brug gebouwd en een brugwachter aangesteld. Eerst was de doorvaart gratis, maar er moest betaald gaan worden. Naast de brugwachter kwam er een kassier. En omdat deze mensen ook salaris moesten krijgen werd er een er een boekhouder aangesteld, die op zijn beurt een typiste nodig had. Dat waren al vier mensen en die vereisten leiding. Dus benoemde men een chef. Inmiddels was er best wel veel telefoonverkeer en post dus werd er een receptioniste/telefoniste aangenomen. Dit team kon niet zomaar alleen kan aanmodderen, dus werd er een hogere chef aangesteld die direct in verbinding stond met een hoofdambtenaar. Daarop volgde de benoeming van een directeur, die korte tijd later een directiesecretaris nodig had. Toen was alles zo ingewikkeld geworden, dat er een Raad van Bestuur in het leven werd geroepen. De Raad van Bestuur besloot dat er bezuinigd moest worden, waarop de brugwachter werd ontslagen.
En oja, we hebben er nog eentje.
Helaas is het echt zo. Genoeg managers die gezien die geen vakkennis hebben. Maar wel aanmodderen met mensen en projecten 'managen'.quote:Op donderdag 14 juni 2012 15:06 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ook al ging het topic hier niet over toch een zeer terechte klacht. Leuk ook van die broekies die meteen denken manager te worden zonder vakkennis en zonder ervaring en denken bakken met geld binnen te slepen.
Wat snap je niet aan "Wiskunde D is alleen beschikbaar voor leerlingen met het profiel Natuur en Gezondheid of Natuur en Techniek of Economie en Maatschappij, mits er ook Wiskunde B is gekozen."?quote:Op woensdag 13 juni 2012 13:04 schreef Roces18 het volgende:
fuck als ik dit wist ging ik ook wiskunde d doen. geen examen = tien keer beter, die duizenden formules die in mijn grafische rekenmachine stonden hoefde ik dan niet erin te zetten
Kneusjes.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:13 schreef Klipnap het volgende:
Statistiek.quote:Op woensdag 13 juni 2012 12:35 schreef obsama het volgende:
[..]
Wiskunde D
Dit is het wiskundevak dat samen met Wiskunde C werd ingevoerd op het voortgezet onderwijs in Nederland, in de Vernieuwde Tweede Fase vanaf het schooljaar 2007/2008. Wiskunde D is een toevoeging op het vak Wiskunde B waarin onderdelen die in Wiskunde B zijn geschrapt, zoals kansrekening en statistiek, terug zullen komen. Ook oudere vormen van wiskunde zullen hier een plaats vinden. Wiskunde D is alleen beschikbaar voor leerlingen met het profiel Natuur en Gezondheid of Natuur en Techniek of Economie en Maatschappij, mits er ook Wiskunde B is gekozen.
Omdat alle scholen zelf een programma mogen samenstellen (en er per school dus verschillende onderdelen worden aangeboden) is er geen Centraal Examen Wiskunde D. Het diploma cijfer bestaat enkel uit schoolexamens (SE) met daarbij één of meerdere praktische opdrachten (PO).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |