Je hebt gelijk.quote:Op donderdag 14 juni 2012 22:16 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ehm nee, jij mag wel vinden dat het co-ouderschap is, maar een weekend in de veertien dagen is geen co-ouderschap.
Co-ouderschap:
[..]
Bron.
eens dat ze er samen uit moeten komen maar in dit geval van TO beslist ze dus alles even alleen.quote:Op donderdag 14 juni 2012 18:30 schreef Gia het volgende:
[..]
Inderdaad, en de Thaise bruid zoekt het na haar scheiding ook maar uit in Lutjebroek. Terug naar Thailand mag niet.
zie andere topics van TO, het viel dus wel mee met dat beroerde sociale leven opbouwen.quote:
Ben jij tevreden met alle keuzes die je hebt gemaakt? Dit topic dus.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 08:59 schreef Leandra het volgende:
Ander topic, een maand geleden ging de relatie slecht en was ze een vriend van vroeger tegengekomen, nu heeft ze haar relatie beëindigd.
Goed idee voor de kleine!quote:Op dinsdag 12 juni 2012 16:01 schreef Mishu het volgende:
Zodra hij gerechtelijk ouderschap heeft, kan hij je dwingen om in de buurt te blijven. Zou daar dus mee wachten tot je verhuisd bent.
Hoe willen jullie co-ouderschap gaan combineren met de grote afstand?
komt met name omdat TS niet echt reageert op de voorbeelden en ervaringen van de praktijk, dus zaken als kosten van verhuizen, werk vinden, werk behouden voor de vader van het kind, reistijd en de problemen die dat met zich meebrengen, etc etc.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 09:01 schreef Scorpie het volgende:
Dit topic is wel erg verzand in een R&P discussie zeg.
Haha, ik ookquote:Op vrijdag 15 juni 2012 09:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Echt he, iedere keer als ik het lees denk ik 'Technisch Ontwerp? Huh?'.
Werkloos zijn is niet mijn keuze. En je weet niet wat voor baan ik zoek. De kans dat ik een baan in het Noorden vind kan misschien wel eens groter zijn dan hier. Daarnaast ken je de vader niet en heb je geen idee of hij überhaupt momenteel al moeite doet om de band tussen hem en het kind op te bouwen. Ik vind het héél belangrijk dat er een goede band is tussen de vader en ons kind. Maar dat is niet alleen aan mij, dat is ook aan hem.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 09:21 schreef WRH het volgende:
[..]
komt met name omdat TS niet echt reageert op de voorbeelden en ervaringen van de praktijk, dus zaken als kosten van verhuizen, werk vinden, werk behouden voor de vader van het kind, reistijd en de problemen die dat met zich meebrengen, etc etc.
Vind het niet spannend dat TS vreemdgaat, bij haar partner vertrekt en meer van dat alles, zijn inderdaad andere topics voor omdat te bespreken en dat veroordeel ik ook niet, ze is een grote meid.
wat ik wel erg vind is dat iemand die duidelijk bezig is met zichzelf (bedoel als in ontwikkeling / verandering in haar leven) dat ten eerste niet zelf bekostigd (want werkeloos en verhuizen naar hoge noorden waar nog minder banen zijn) en ten tweede in dat proces van persoonlijke ontwikkeling compleet voorbij gaat aan het opbouwen van een band tussen haar kind en de vader van haar kind.
reistijd, kosten voor de vader, het wordt allemaal van tafel geveegd of er wordt niet op ingegaan, oftwel, ik begrijp daar uit dat TS het niet belangrijk vind dat er een band blijft tussen vader en kind.
Ehhh? Vergeet je niet iemand?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:10 schreef Luttepetutje het volgende:
Maar hoe dan ook zal er iemand ongelukkig zijn. Als het de vader niet is, dan ben ik het wel.
Zou je dan eens precies aan kunnen geven wat voor praktische info/hulp je hier zoekt? Want praktische zaken (op moment met name nog m.b.t. de reisafstand) die wij hier tot nu toe hebben aangedragen worden weggewoven/nauwelijks op gereageerd, dat is denk ik ook de reden dat het steeds meer een R&P achtig topic werd, met name ook omdat er een aantal met ervaring (zelfs iemand die het als kind heeft meegemaakt!) gereageerd hebben mbt reisafstanden en wat voor impact dat heeft op het kind.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:10 schreef Luttepetutje het volgende:
[..]
Werkloos zijn is niet mijn keuze. En je weet niet wat voor baan ik zoek. De kans dat ik een baan in het Noorden vind kan misschien wel eens groter zijn dan hier. Daarnaast ken je de vader niet en heb je geen idee of hij überhaupt momenteel al moeite doet om de band tussen hem en het kind op te bouwen. Ik vind het héél belangrijk dat er een goede band is tussen de vader en ons kind. Maar dat is niet alleen aan mij, dat is ook aan hem.
Ik ben echt bewust van alles en veeg het niet van tafel. Ieder woord dat ik hier lees dringt tot me door. En ik heb het ontzettend moeilijk met dit alles en zoek naar de perfecte oplossing. Maar hoe dan ook zal er iemand ongelukkig zijn. Als het de vader niet is, dan ben ik het wel. Het is dus een verdomd moeilijke keuze en alhoewel het lijkt alsof ik alles al besloten heb, dat is echt niet zo. In mijn hoofd is een en al twijfel en chaos. En ik hoopte hier wat hulp te vinden om alles wat meer op een rijtje te krijgen.
En ik ging er niet meer op in omdat het hier idd meer R&P werd en daar was ik juist uit weggegaan met dit topic.
Mijn vraag was vooral, wát moet er allemaal geregeld worden als je uit elkaar gaat in deze situatie. En waar moet je opletten, voor uit kijken en wel of juist niet doen. Dus praktische zaken als hypotheek, verzekeringen, fiscaal partnerschap, etc. Wat moet je als eerste doen en wat kun je beter als laatste doen? Dat soort dingen.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:24 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Zou je dan eens precies aan kunnen geven wat voor praktische info/hulp je hier zoekt? Want praktische zaken (op moment met name nog m.b.t. de reisafstand) die wij hier tot nu toe hebben aangedragen worden weggewoven/nauwelijks op gereageerd, dat is denk ik ook de reden dat het steeds meer een R&P achtig topic werd, met name ook omdat er een aantal met ervaring (zelfs iemand die het als kind heeft meegemaakt!) gereageerd hebben mbt reisafstanden en wat voor impact dat heeft op het kind.
Komt omdat er meer stront overheen gegooid word..quote:Op vrijdag 15 juni 2012 12:10 schreef Flurry het volgende:
aan de andere kant van het hek is het gras altijd groener...
Ouders belasten?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 11:39 schreef Pindasoepje het volgende:
Verder weet ik niet hoe oud je kindje is, maar ik neem aan dat je kinderopvang moet regelen. Of ga je je ouders belasten hiermee?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |