We moeten elkaar toch eens tegenkomen!quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:29 schreef E.T. het volgende:
[..]We hebben eens stukje hetzelfde pad gelopen!
Bron: http://www.looptijden.nl/hardlopen/voedingquote:Advies: Mijn advies is om in de eerste fase van de marathon een isotone gel te gebruiken. Naarmate de afstand vordert – vanaf ongeveer 20 km – kan je overgaan op het gebruik van hyptone gels. Hypotone gels 'slepen je erdoor heen in de finale'. Blijf voldoende water drinken bij gebruik van hypotone gels.
Grofweg bestaan er 2 soorten gels, namelijk:
■isotone gels
■hypothene gels
Goeie tips, moet ook zeggen dat ik het tot 15km niet nodig acht (Bij mezelf dan)quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:38 schreef GotC het volgende:
Zou voorlopig nog niet aan gels beginnen tot je echt richting 15km+ gaatSchijnt zelfs het 'beste' te zijn bij HM of marathon. Waarom zou je het anders innemen?
[..]
Bron: http://www.looptijden.nl/hardlopen/voeding
Sportdranken: Go for it.
Lijkt me echt vies die gelsquote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:38 schreef GotC het volgende:
Zou voorlopig nog niet aan gels beginnen tot je echt richting 15km+ gaatSchijnt zelfs het 'beste' te zijn bij HM of marathon. Waarom zou je het anders innemen?
[..]
Sportdranken: Go for it. Goed om alles aan te vullen dat je verliest tijdens het hardlopen.
De blackberry currant (die versie kwam ik ergens tegen) lijkt me wel lekkâh. Volgens mij heeft De Tuinen die dingen wel, kan ik wel eens proberen.quote:
Mits je erbij drinkt (lees: wegspoelt) valt het mee..quote:
Fijne site trouwens, en in het Nederlandsquote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:38 schreef GotC het volgende:
[..]
Sportdranken: Go for it. Goed om alles aan te vullen dat je verliest tijdens het hardlopen.
quote:Marathon advies
Samenvattend kunnen we het volgende algemene advies geven. Let wel; dit is een algemeen advies. Iedere atleet is anders. Een advies op-maat is dan ook zeer gewenst.
1 & 2 dagen voorafgaand aan de marathon:
2 bidons 750 ml carbo loader; over de dag verspreid opdrinken
Ontbijt op de wedstrijddag (2 – 3 uur voorafgaand aan de marathon):
ontbijt niet met bruin, maar met witbrood. Witbrood wordt sneller omgezet naar energie
kies voor een koolhydraatrijke voeding: zoetigheid als stroop, honing en jam
kies je voor een bord yoghurt met cruesli: liever meer cruesli en weinig yoghurt
wees matig met vet (boter, worstjes)
liever thee dan koffie. Koffie onttrekt vocht uit het lichaam. Neem gerust een klontje suiker in de thee
drink 1 bidon 500 ml – Carbo loader. Opdrinken verdeeld over 20 minuten
1 uur voor de wedstrijd:
eventueel 1 bidon – 250 – 500 ml met isotone sportdrank
trek? Neem een goede energie reep
Wedstrijd:
eerste 20 km vast voedsel – repen
eerste 20 km isotone gels
vanaf km 20: overstap op hypotone gels
hoeveelheid is verschillend per persoon; niet aan te geven in een algemeen advies.
Blijf tijdens de wedstrijd voldoende drinken. Sla geen drankposten over. Liever iets dan niets
Na de wedstrijd:
zorg voor maximaal herstel: neem een herstelshake binnen 45 minuten
drink 750 ml isotone dorstlesser in het uur na de wedstrijd
drink tot 6 uur na de wedstrijd ieder uur een groot glas water: je herstel is niet afgelopen na 60 minuten na de finish.
Elk lichaam is verschillend. Het gebruik van de juiste sportvoeding is dan ook voor iedere atleet verschillend. Voor een meer persoonlijk op-maat advies kan je dan ook contact met mij opnemen.
Veel succes en vooral veel plezier!
Maar niet heel erg van toepassing op dit topic gezien het gaat over de dagen voor het lopen van een marathon.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:06 schreef DJMO het volgende:
daar kwam ik ook dit tegen, ook wel interessant:
[..]
beginnend maarathonlopersquote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:07 schreef GotC het volgende:
[..]
Maar niet heel erg van toepassing op dit topic gezien het gaat over de dagen voor het lopen van een marathon.
ik zat met m'n gedachten al tien maanden verderquote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:07 schreef GotC het volgende:
[..]
Maar niet heel erg van toepassing op dit topic gezien het gaat over de dagen voor het lopen van een marathon.
10 maanden lang alles laten voor de marathon en zwaar gedisciplineerd leven en trainen. Succes!quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:18 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik zat met m'n gedachten al tien maanden verder
^^ en ook niet shoppen voor nieuwe hardloopspulletjesquote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:20 schreef motorbloempje het volgende:
Zou ook niet FOK!ken, gewoon alleen trainen, eten en slapen.
quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:20 schreef motorbloempje het volgende:
Zou ook niet FOK!ken, gewoon alleen trainen, eten en slapen.
Neuh, de snelheid maakt niet uit. Aantal km's, dat welquote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:24 schreef .M. het volgende:
Wat een profi gedoe allemaal met die gels. Volgens mij wordt dat pas interessant als je boven de, zeg, 12 of 13 per uur gemiddeld komt. Eerst maar eens leren lopen (incl mezelf).
Hee wtf is er met de TTquote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:25 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, stelletje slakken hier (gemiddeld genomen)...
schuldigquote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:25 schreef motorbloempje het volgende:
Ja, stelletje slakken hier (gemiddeld genomen)...
Maar dat was juist motiverend voor veel mensen bleek daarstraksquote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
^^ en ook niet shoppen voor nieuwe hardloopspulletjes.
Zolang je maar niet met spulletjes kopen bezig bent als je had moeten lopenquote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:30 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Maar dat was juist motiverend voor veel mensen bleek daarstraks
En voor sommige manklopen voor beginners (van de spierpijn)quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:32 schreef YUR het volgende:
Klaplopen voor beginners. Zou ook nog wel kunnen
Je kunt ook gewoon een route uitstippelen langs allemaal hardloopwinkelsquote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:34 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zolang je maar niet met spulletjes kopen bezig bent als je had moeten lopen.
Doodlopen voor beginners, ook altijd wel actueelquote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:34 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En voor sommige manklopen voor beginners (van de spierpijn)
Dat liever nietquote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:35 schreef YUR het volgende:
[..]
Doodlopen voor beginners, ook altijd wel actueel
quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:35 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Je kunt ook gewoon een route uitstippelen langs allemaal hardloopwinkels
En die ene keer per 50 jaar dat er een keer een tocht is staan we het forum wel af voor een paar dagenquote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:36 schreef motorbloempje het volgende:
Gooi gewoon ELF weer openhebben we toch een apart subforum
Ik zeg doen!quote:Op dinsdag 12 juni 2012 14:37 schreef kwiwi het volgende:
[..]
En die ene keer per 50 jaar dat er een keer een tocht is staan we het forum wel af voor een paar dagen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |