abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112774175
Mijn favoriete Science Fiction film aller tijden, hands down.

Love it or hate it, Stanley Kubricks 2001: A Space Odyssey is zonder twijfel een bijzonder epische film over het leven, hoe wij er mee omgaan, de al de niet bewuste destructieve insteek van de mens, nieuwe kansen en onze relatie met gereedschap. Aan de hand van walsmuziek, desorienterende shots, eenzame stiltes en zenuwslopende dialogen laat Kubrick de relatie tussen mens en intelligentie pijnlijk zichtbaar worden.

Is gemaakt naar een serie boeken, die ik zelf niet heb gelezen, maar was wel nieuwsgierig of Fokkers hier dat wel hadden gedaan, en ze durven aan te raden.

Misschien wat traag voor de gemiddelde Transformers-liefhebber, maar eigenlijk verplicht huiswerk voor de filmofiel. Al is het maar zodat mensen zien waar het muziekje vandaan komt. :P

Ik zou ook een topic over 2010: The year we make contact willen maken, omdat ik die film stiekem meer voldoening vind geven, maar was bang afgeslacht te worden door de gemiddelde film-purist. :P

Mijn favoriete scene? Deze:

Zelf heb ik nog steeds moeite met het begrijpen van de laatste scene in de slaapkamer, en waarom precies voor die setting is gekozen.

Waarom een topic, het is al zo lang geleden?
Omdat ik zojuist Wall-E heb gezien, en blij verrast was toen het een hommage aan Kubricks meesterwerk bleek te zijn. _O_

[ Bericht 0% gewijzigd door Marsenal op 12-06-2012 05:04:07 ]
-nee-
pi_112774198
Een classic die ik nog nooit heb gezien, ik sta ook niet echt te springen om deze te gaan kijken eerlijk gezegd.
Op donderdag 8 november 2012 20:51 schreef Dj_Day-V het volgende:
Door PSV spelen jullie nu CL :') !
pi_112774209
Dan heb je aan mij een goede, ik heb zelfs mijn vriendin zo ver gekregen om hem te gaan kijken, ondanks dat er geen homofiele vampiers in voorkomen. Zelfs zij vond het een mooie film, en is daarna weer d'r nagels gaan vijlen.

Zoek wat recensies op, laat je overtuigen. O, en ga er even goed voor zitten. :P
-nee-
pi_112774217
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 05:11 schreef Marsenal het volgende:
Dan heb je aan mij een goede, ik heb zelfs mijn vriendin zo ver gekregen om hem te gaan kijken, ondanks dat er geen homofiele vampiers in voorkomen. Zelfs zij vond het een mooie film, en is daarna weer d'r nagels gaan vijlen.

Zoek wat recensies op, laat je overtuigen. O, en ga er even goed voor zitten. :P
Juist die recensies schrikken me af. Films met meerdere lagen kan ik best hebben, maar ik ben zelden zulke fanatieke fans tegengekomen als de fans die 2001 verdedigen. Ik krijg soms de indruk dat het een soort filmbijbel is, en dan groeit de weerzin.

Ik kan het uiteraard helemaal mis hebben, maar dat gevoel kan ik niet van me afschudden.
pi_112774226
Absoluut, de puristen zouden mij ook afschrikken, het is af en toe net alsof je met die automutilatieve lui zitten te praten die net een Donnie Darko marathon hebben gehouden. Ik heb hier geen passend antwoord op, het is wat sneu, ja. :P

Lekker blanco erin gaan dus, en als je het niks vind moet je dat hier komen vertellen, en dan accepteer ik je harde oordeel, zonder het evangelie volgens Marcus erbij te halen ofzo.
-nee-
pi_112774233
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 05:23 schreef Marsenal het volgende:
Absoluut, de puristen zouden mij ook afschrikken, het is af en toe net alsof je met die automutilatieve lui zitten te praten die net een Donnie Darko marathon hebben gehouden. Ik heb hier geen passend antwoord op, het is wat sneu, ja. :P

Lekker blanco erin gaan dus, en als je het niks vind moet je dat hier komen vertellen, en dan accepteer ik je harde oordeel, zonder het evangelie volgens Marcus erbij te halen ofzo.
Ik heb dat sowieso al snel met Kubrick. Zijn meest rechttoe-rechtaan film (Shining) vond ik dan ook veruit de beste.
pi_112774238
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 05:27 schreef ValHallen het volgende:

[..]

Ik heb dat sowieso al snel met Kubrick. Zijn meest rechttoe-rechtaan film (Shining) vond ik dan ook veruit de beste.
Ik had drie pogingen nodig om door A Clockwork Orange te komen, en vinnem kut. :@
-nee-
  dinsdag 12 juni 2012 @ 05:45:52 #8
20697 klabbakus
Deng Deng Deng
pi_112774258
Ik heb 'm 3 keer 'gekeken' en ben alle 3 keer in slaap gevallen :@
(ligt meer aan mij dan aan de film hoor, dat ik op verkeerde tijdstip ging kijken ofzo)

Maar volgens mij is het best langdradig en traag enzo
pi_112774264
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 05:45 schreef klabbakus het volgende:
Ik heb 'm 3 keer 'gekeken' en ben alle 3 keer in slaap gevallen :@
(ligt meer aan mij dan aan de film hoor, dat ik op verkeerde tijdstip ging kijken ofzo)

Maar volgens mij is het best langdradig en traag enzo
En ook ontzettend gedateerd.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 07:03:56 #10
225540 Pugg
Friends forever
pi_112774464
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 05:29 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ik had drie pogingen nodig om door A Clockwork Orange te komen, en vinnem kut. :@
:Y
  dinsdag 12 juni 2012 @ 08:58:29 #11
30252 Soempie
Procreating
pi_112775678
Een van m'n vrienden viel tijdens het kijken in slaap en de ander was heel geconcentreerd alle chipskruimels aan het oppikken. :') Daarnaast nog een vriend die hem briljant vond. Wat mijn mening was ben ik alweer vergeten.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 12 juni 2012 @ 09:47:19 #12
27648 Weakling
available in strong mint
pi_112776717
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 05:50 schreef Hiddendoe het volgende:
En ook ontzettend gedateerd.
Valt op zich wel mee vind ik. Het grootste probleem voor de huidige filmkijkers is veelal het enorm trage tempo. Heb ik geen probleem mee. Geniet daar zelfs van. En om helemaal als een snob over te komen: dan vind ik Solyaris misschien zelfs wel beter. Nog trager ook.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_112777409
Overrated 2.0
pi_112777570
Het einde vond ik zo raar van deze film...
pi_112812104
Ik vind het wel een mooie film, maar niet iets wat ik elk jaar zou kijken. De film is naar mijn mening wel heel rustgevend en je moet er ook echt voor gaan zitten.
signatuurloos
pi_112813046
Saaiste kutfilm die ik ooit gezien heb.
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat deze op veel lijsten als nr 1 staat.
  woensdag 13 juni 2012 @ 17:46:37 #18
365401 pocketcalculatoroperator
I am adding and subtracting
pi_112846289
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 22:37 schreef Edskimo het volgende:
Saaiste kutfilm die ik ooit gezien heb.
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat deze op veel lijsten als nr 1 staat.
Wellicht omdat je beperkt van geest bent?
pi_112864437
quote:
12s.gif Op woensdag 13 juni 2012 17:46 schreef pocketcalculatoroperator het volgende:

[..]

Wellicht omdat je beperkt van geest bent?
Nee, tussen iets gewoon niet leuk vinden en beperkt van geest zijn zit een verschil.
Als je niet van administratie houd ben je toch niet gelijk een reken leek.
pi_112897085
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 05:16 schreef ValHallen het volgende:

[..]

Juist die recensies schrikken me af. Films met meerdere lagen kan ik best hebben, maar ik ben zelden zulke fanatieke fans tegengekomen als de fans die 2001 verdedigen. Ik krijg soms de indruk dat het een soort filmbijbel is, en dan groeit de weerzin.

Ik kan het uiteraard helemaal mis hebben, maar dat gevoel kan ik niet van me afschudden.
Kan ik best begrijpen ja, haha! :D

Zelf vond ik het een fantastische film, welke me ook aanzette om de boekenreeks te lezen, waarop ik vervolgens nog meer eerbied kreeg voor deze film. :P
Wat het misschien zo gaaf maakt voor veel mensen is dat ze met deze film zijn opgegroeid en dat die ver zijn tijd vooruit was. Wat overigens ook voor de verbeelding van Arthur C Clarke te zeggen is. Het is wel echt nerdcore voor sommigen denk ik, maar ironisch genoeg zien alleen de nerds dat. Zo is er veel hulp gevraagd bij de wetenschappelijke hoek, zowel voor de boeken als voor de film.
Verder is de film een audiovisueel pareltje, als een bewegend schilderij boven een orkest, waar je van moet houden denk ik. Maar verwacht niet de actie en sfx van Avatar oid, want zo is de film gewoon niet. Blijft toch een kwestie van smaak denk ik, en in hoeverre je de symboliek herkent trouwens. Want die is veel aanwezig in deze film.

quote:
Zelf heb ik nog steeds moeite met het begrijpen van de laatste scene in de slaapkamer, en waarom precies voor die setting is gekozen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_112897330
Één van de beste films ooit gemaakt. Pure kunst.
pi_112897543
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 18:50 schreef Gray het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik vermoedde al zoiets, dat de monoliet dat deed met het 'vertrouwde omgeving' idee, maar vond dan toch de setting wat willekeurig. :Y Geen idee wat een betere setting was geweest, maar toch. :P
-nee-
pi_112897935
quote:
14s.gif Op donderdag 14 juni 2012 18:59 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Ik vermoedde al zoiets, dat de monoliet dat deed met het 'vertrouwde omgeving' idee, maar vond dan toch de setting wat willekeurig. :Y Geen idee wat een betere setting was geweest, maar toch. :P
Sja, in dat soort 'details' schiet de film her en der te kort. De boeken vertellen dat die locatie gekozen werd aan de hand van herinneringen van Bowman.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 14:28:40 #24
67089 Gillingham
The horror...
pi_112928264
Om op de boeken terug te komen, daar vroeg de TS namelijk om, ik vind Arthur C. Clarke een uitstekend science fiction schrijver. Ik heb 2001 en 2010 gelezen en beide films gezien. 2001 is als film nagenoeg perfect en het boek vind ik ook erg sterk. 2010 is als film een stuk minder, maar nog steeds wel interessant. Ook het boek 2010 is niet zo sterk als die van 2001, maar wel de moeite waard. Het kwaliteitsverschil tussen de boeken is kleiner dan tussen de films. Dat is niet zo gek aangezien Kubrick niet in de regiestoel van 2010 zat.

2001: A Space Odyssey is overigens niet gebaseerd op een boekenreeks of op een boek. Kubrick en Clarke hebben samen het scenario geschreven van de film, losjes gebaseerd op een kort verhaal van Clarke. Clarke schreef het uiteindelijke boek terwijl Kubrick de film schoot.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gillingham op 15-06-2012 14:37:58 ]
What's it going to be then, eh?
pi_112956056
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 18:55 schreef -Dries- het volgende:
Één van de beste films ooit gemaakt. Pure kunst.
We delen niet alleen meningen qua muziek _O_

quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 04:54 schreef Marsenal het volgende:
Mijn favoriete Science Fiction film aller tijden, hands down.

Is gemaakt naar een serie boeken, die ik zelf niet heb gelezen, maar was wel nieuwsgierig of Fokkers hier dat wel hadden gedaan, en ze durven aan te raden.

FANTASTISCHE boeken. Bij uitstek de beste science fiction boeken die ik ooit gelezen heb (samen met Asimov en Herbert). Al het werk van Clarke is goed trouwens. Ga dat lezen. Zeker een aanrader. Sommige dingen worden er ook wel iets duidelijker in, alhoewel het script van de film en het boek tegelijk geschreven zijn en eigenlijk precies hetzelfde verhaal vertellen. Toch is leuk en interessant om het in een andere mind-set te lezen nadat je het gekeken hebt!

Ik vond, om in te haken op de post van Gillingham, trouwens 2010 het beste boek. Fantastisch. En het mooie van de boeken is ook dat gewoon alles klopt. Clarke is zelf gewoon een briljant physicus en technisch gezien kloppen zoveel details en het wordt heel duidelijk uitgelegd, en dat is erg verfrissend om te lezen. Ik heb veel van de boeken geleerd :) Van de film wat minder, die is vooral audiovisueel heel erg boeiend. En de film 2010 is natuurlijk niet zo boeiend.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_112956565
Dan ga ik ze toch maar lezen, heb het eerste deel al liggen zelfs maar zat er tegenaan te hikken, helemaal omdat het in het Engels is. Vereist toch wat meer concentratie dan. :P Heb recent The end of Mr. Y gelezen, ook een roman waarbij een hoop wetenschappelijke kennis komt kijken, maar mits goed uitgelegd, voor iedereen haalbaar.

Ik vond overigens 2010(de film) best vermakelijk. :Y Misschien omdat het wat meer rechttoe-rechtaan is na het spektakel van 2001, en omdat ik nog enthousiast was van het zien van het eerste deel, maar op zichzelf toch geen onaardige film?
-nee-
  zaterdag 16 juni 2012 @ 02:14:30 #27
365401 pocketcalculatoroperator
I am adding and subtracting
pi_112959079
Ook een absolute aanrader:

gebaseerd op:

zaterdag 16 juni 2012 @ 02:16:14 #28
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_112959104
quote:
Al is het maar zodat mensen zien waar het muziekje vandaan komt.
nou niet van de film in ieder geval
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_112959282
Het is een klassiek stuk, dat snap ik, maar deze film heeft m mooi weer de popcultuur in geslingerd. :Y
-nee-
  zaterdag 16 juni 2012 @ 02:34:59 #30
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_112959307
Ik vind de eerste helft heel goed, maar daarna gaat het met wat te ver.
Zeker met die psychedelische scene van een kwartier :r
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_112959326
Die is pittig ja. :P Is denk ik een dingetje van de tijdsgeest.
-nee-
pi_112959891
Als je het vervolg ziet dan ga je 2001 pas echt begrijpen, zelf heb ik deel 1 ook 4 maal moeten zien voor dat ik enig begrip kon krijgen wat men bedoelde
pi_112959954
Die schuif ik al jaren (en de afgelopen twee weken weer bewust) voor me uit. Eens zal het lukken.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_112959962
Tevens Tarkovsky
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_112961109
Die laatste setting heeft volgens mij te maken met het ouderlijk huis van Kubrick.
pi_112965171
Eén van m'n favoriete films, een meesterwerk!
pi_112971733
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 02:34 schreef Waaghals het volgende:
Ik vind de eerste helft heel goed, maar daarna gaat het met wat te ver.
Zeker met die psychedelische scene van een kwartier :r
Dat is inderdaad iets aparts, en is typisch voor die tijdsperiode. Maar in het licht van het verhaal past het wel. Het is een weergave van een onbeschrijflijke transformatie. Ik vind het persoonlijk prachtig, al vind ik het in de boeken mooier uitgewerkt, met name omdat er meer context wordt gegeven via beschrijving van de ervaring van de hoofdpersoon. :)
pi_113081167
http://www.hollandfestival.nl/page.ocl?pageid=201&production=1264

a.s. donderdag, voorstelling in de Westergasfabriek met orkest.

Verder begint a.s. woensdag de Kubrick exhibition in de Eye (het nieuwe filmmuseum), tentoonstelling van props uit zijn films en een retrospectief van al zijn films.
pi_113109858
Prachtfilm inderdaad, staat erg hoog in mijn favorieten. Laatst op een verveeld avondje nog maar eens opgezet en ik was weer verbaasd over hoe goed hij is.

Uiteraard kan hij niet tippen aan A Clockwork Orange (de beste film aller tijden), maar dat mag de pret niet drukken.

Solaris vond ik ook mooi, maar die haalde het niet bij deze vond ik.

Die Kubrick expo ga ik trouwens zeker heen. P
Fear of a name only increases fear of the thing itself
pi_113282321
Is de expositie bij EYE de moeite waard? Ik wil speciaal naar Amsterdam afreizen voor de expositie.
  Admin maandag 25 juni 2012 @ 13:00:16 #41
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_113359140
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juni 2012 19:05 schreef geelkuikentje het volgende:
Is de expositie bij EYE de moeite waard? Ik wil speciaal naar Amsterdam afreizen voor de expositie.
De bedoeling is dat we dat voor je gaan uitzoeken voor FOK!film, op korte termijn. :)
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 01:17:53 #42
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_113397515
Ik heb em opgenomen van MGM. Kwaliteit zal wel gaar zijn, maar ik ben benieuwd.

Meestal kan ik Kubrick goed waarderen.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_113398425
Space Odyssey 2001 en 2010 horen bij mij in het rijtje SF cultfilms.
Heb ze op DVD en kijk ze regelmatig

Verder zitten in het rijtje cult SF

Planet Of The Apes (1968)
Beneath the Planet of the Apes (1970)
Escape from the Planet of the Apes (1971)
Conquest of the Planet of the Apes (1972)
Battle for the Planet of the Apes (1973)
Silent Running (1972)
Soylent Green (1973)
Capricorn One (1977)
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_113399974
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 23:39 schreef peschi het volgende:
http://www.hollandfestival.nl/page.ocl?pageid=201&production=1264

a.s. donderdag, voorstelling in de Westergasfabriek met orkest.

Verder begint a.s. woensdag de Kubrick exhibition in de Eye (het nieuwe filmmuseum), tentoonstelling van props uit zijn films en een retrospectief van al zijn films.
Volgens de Volkskrant is het zeer de moeite waard.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 09:23:11 #45
27648 Weakling
available in strong mint
pi_113400698
quote:
0s.gif Op maandag 25 juni 2012 13:00 schreef Breuls het volgende:
De bedoeling is dat we dat voor je gaan uitzoeken voor FOK!film, op korte termijn. :)
Ben ik zeer benieuwd naar. Net als geelkuikentje wil ik daar best eens voor naar A'dam afreizen, maar als je er in 10 minuten uitgekeken bent of er alleen maar props liggen van onbeduidende figuranten (ik noem maar wat), dan is het mij de reis van 2 uur ook niet helemaal waard.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 12:42:30 #46
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_113407285
Ik ga volgende week woensdag naar Amsterdam voor de tentoonstelling. Moet toch nog een kunstrecensie schrijven, dus dat komt mooi uit :P

2001 vind ik een goede film trouwens, alhoewel het trage me wel ietwat tegenstaat.

Hier vind je trouwens een stukje uit Eenvandaag over de expositie :)
pi_113430792
Ik ben afgelopen zondag (24 juni) naar de tentoonstelling geweest van Stanley Kubrick. Hier een paar foto's om een indruk te krijgen (misschien moeten de foto's in een nieuw topic of in een spoiler, dat laat ik even aan de mods). Het was wel heel erg druk dus de foto's zijn ook niet van beste kwaliteit. Maar dit geeft wel een leuke/goede indruk.

De tentoonstelling is opgezet in het nieuwe EYE in Amsterdam (IJpromenade 1, 1031 KT Amsterdam). De tentoonstelling is van 21 juni t/m 9 september 2012 te bezoeken.

Paths of Glory

Paths of Glory

Spartacus

Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb

2001: A Space Odyssey

Clockwork Orange

Clockwork Orange

Barry Lyndon

The Shining

The Shining

Full Metal Jacket

Zo, een heleboel foto's die wel een indruk geven :) Zelf vond ik het een leuke tentoonstelling alleen was het veel te druk.
pi_113431139
Tof! Dank voor de foto's, nu ga ik er zeker heen :).
Fear of a name only increases fear of the thing itself
  dinsdag 26 juni 2012 @ 21:46:22 #49
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_113431386
Ziet er wel vet uit ja. Zitten er ook originele dingen tussen?
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_113431652
Zitten zeker originelen tussen :D

Origineel:
Script van Paths of Glory
Kostuum van Spartacus
Apenkop + rode helm
beelden van Clockwork Orange
Pak van Alex
Barry Lyndon kostuums
Jurkjes van de twee meisjes uit the Shining
De beroemde hakbijl uit the Shining

Replica:
bom uit Dr. Strangelove
volgens mij is de helm + geweer van Full Metal Jacket een replica
pi_113442123
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 21:46 schreef VeX- het volgende:
Ziet er wel vet uit ja. Zitten er ook originele dingen tussen?
Inderdaad en ik ga er zeker nog wel naar toen. Doet me trouwens denken aan een Alfred Hitchcock expo die ik jaren geleden in Parijs gezien heb.
signatuurloos
  zondag 9 september 2012 @ 23:58:37 #52
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_116588716
Ongeveer 8 jaar geleden had ik deze film voor het laatst gezien, afgelopen zaterdag eindelijk het juiste moment gevonden om dit pareltje opnieuw te bekijken.

Laat ik zeggen dat ik nog steeds compleet ben weggeblazen door deze film. Ik ben bang dat ik vanaf nu ook moeite heb om andere films te waarderen. Ik heb direct het boek besteld en ga de komende dagen 2001 nog een keer kijken.

De intense traagheid, de muziek, de filosofische inslag, de klinische omgeving, maar ook de prachtige shots. De mix van deze elementen is overweldigend.

De film geeft veel voer tot nadenken. Ik ben de komende tijd nog bezig om alles te verteren en om alle vragen te beantwoorden.
I’m drinking a cooler full of Coors Light, Coors Light because Bud Light won’t pay me anything. “Hell, I might even get on top of my wife tonight.”
pi_116589503
Ik weet niet of 'ie nog draait in het EYE museum, maar ik kan je aanraden daarheen te gaan als 't kan. Maakte de ervaring nog mooier :).
  maandag 10 september 2012 @ 06:27:02 #54
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_116591589
Ben net te laat geweest vrees ik. Het was tot afgelopen weekend.

Is 2010 de moeite waard als aanvulling op het verhaal of verpest het de ervaring? Ik twijfel nog
I’m drinking a cooler full of Coors Light, Coors Light because Bud Light won’t pay me anything. “Hell, I might even get on top of my wife tonight.”
pi_116593592
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 06:27 schreef Lesnar het volgende:

Is 2010 de moeite waard als aanvulling op het verhaal of verpest het de ervaring? Ik twijfel nog
2010 is op zich best de moeite waard, zolang je maar geen film als 2001 verwacht.
2001 had ook alleen door Kubrick gemaakt kunnen worden.
What's it going to be then, eh?
pi_116607502
quote:

Net als de boeken zijn het vervolgen, maar wel met een andere stijl en context. Ze zijn niet echt te vergelijken, ondanks dat ze bij elkaar horen.
pi_116607642
quote:

Ik raad je aan niet de film van 2010 te kijken, maar gewoon de boeken-cyclus te lezen. 2001 is in beide gevallen geniaal, maar 2010 en verder zijn echt alleen de moeite waard (en trouw aan het boek) in de boeken. Persoonlijk vond ik 2010 (het boek) zelfs beter dan 2001.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 10 september 2012 @ 19:36:26 #58
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_116613662
Zijn er nog films die in schoonheid te vergelijken zijn met 2001? Dus traag, kunstzinnig, filosofisch, episch, bombastische muziek
  maandag 10 september 2012 @ 19:39:18 #59
202546 Baszh
The Dude abides
pi_116613829
- verkeerde topique -
Waarom uitstellen tot morgen als je het overmorgen nog kunt doen?
pi_116615090
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 19:36 schreef Lesnar het volgende:
Zijn er nog films die in schoonheid te vergelijken zijn met 2001? Dus traag, kunstzinnig, filosofisch, episch, bombastische muziek
Stalker, al heeft die geen bombastische muziek. Wel hypnotiserende.
pi_116615402
quote:
Voldoet Solyaris (1972)?
pi_116616544
quote:
Tree of Life is vergelijkbaar.
pi_116618549
quote:
0s.gif Op maandag 10 september 2012 20:24 schreef Michelangelo2 het volgende:

[..]

Tree of Life is vergelijkbaar.
Hmm, ik snap waarom je het zegt maar ik vond het een totaal ander soort film.
  maandag 10 september 2012 @ 21:20:03 #64
356568 Lesnar
Can you see me now?
pi_116620059
Dank voor de tips, heb geen van allen nog gezien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')