Juist die recensies schrikken me af. Films met meerdere lagen kan ik best hebben, maar ik ben zelden zulke fanatieke fans tegengekomen als de fans die 2001 verdedigen. Ik krijg soms de indruk dat het een soort filmbijbel is, en dan groeit de weerzin.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 05:11 schreef Marsenal het volgende:
Dan heb je aan mij een goede, ik heb zelfs mijn vriendin zo ver gekregen om hem te gaan kijken, ondanks dat er geen homofiele vampiers in voorkomen. Zelfs zij vond het een mooie film, en is daarna weer d'r nagels gaan vijlen.
Zoek wat recensies op, laat je overtuigen. O, en ga er even goed voor zitten.
Ik heb dat sowieso al snel met Kubrick. Zijn meest rechttoe-rechtaan film (Shining) vond ik dan ook veruit de beste.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 05:23 schreef Marsenal het volgende:
Absoluut, de puristen zouden mij ook afschrikken, het is af en toe net alsof je met die automutilatieve lui zitten te praten die net een Donnie Darko marathon hebben gehouden. Ik heb hier geen passend antwoord op, het is wat sneu, ja.
Lekker blanco erin gaan dus, en als je het niks vind moet je dat hier komen vertellen, en dan accepteer ik je harde oordeel, zonder het evangelie volgens Marcus erbij te halen ofzo.
Ik had drie pogingen nodig om door A Clockwork Orange te komen, en vinnem kut.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 05:27 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Ik heb dat sowieso al snel met Kubrick. Zijn meest rechttoe-rechtaan film (Shining) vond ik dan ook veruit de beste.
En ook ontzettend gedateerd.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 05:45 schreef klabbakus het volgende:
Ik heb 'm 3 keer 'gekeken' en ben alle 3 keer in slaap gevallen![]()
(ligt meer aan mij dan aan de film hoor, dat ik op verkeerde tijdstip ging kijken ofzo)
Maar volgens mij is het best langdradig en traag enzo
quote:Op dinsdag 12 juni 2012 05:29 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik had drie pogingen nodig om door A Clockwork Orange te komen, en vinnem kut.
Valt op zich wel mee vind ik. Het grootste probleem voor de huidige filmkijkers is veelal het enorm trage tempo. Heb ik geen probleem mee. Geniet daar zelfs van. En om helemaal als een snob over te komen: dan vind ik Solyaris misschien zelfs wel beter. Nog trager ook.quote:
Wellicht omdat je beperkt van geest bent?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 22:37 schreef Edskimo het volgende:
Saaiste kutfilm die ik ooit gezien heb.
Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat deze op veel lijsten als nr 1 staat.
Nee, tussen iets gewoon niet leuk vinden en beperkt van geest zijn zit een verschil.quote:Op woensdag 13 juni 2012 17:46 schreef pocketcalculatoroperator het volgende:
[..]
Wellicht omdat je beperkt van geest bent?
Kan ik best begrijpen ja, haha!quote:Op dinsdag 12 juni 2012 05:16 schreef ValHallen het volgende:
[..]
Juist die recensies schrikken me af. Films met meerdere lagen kan ik best hebben, maar ik ben zelden zulke fanatieke fans tegengekomen als de fans die 2001 verdedigen. Ik krijg soms de indruk dat het een soort filmbijbel is, en dan groeit de weerzin.
Ik kan het uiteraard helemaal mis hebben, maar dat gevoel kan ik niet van me afschudden.
quote:Zelf heb ik nog steeds moeite met het begrijpen van de laatste scene in de slaapkamer, en waarom precies voor die setting is gekozen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 14 juni 2012 18:50 schreef Gray het volgende:
Ik vermoedde al zoiets, dat de monoliet dat deed met het 'vertrouwde omgeving' idee, maar vond dan toch de setting wat willekeurig.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen idee wat een betere setting was geweest, maar toch.
-nee-
Sja, in dat soort 'details' schiet de film her en der te kort. De boeken vertellen dat die locatie gekozen werd aan de hand van herinneringen van Bowman.quote:Op donderdag 14 juni 2012 18:59 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Ik vermoedde al zoiets, dat de monoliet dat deed met het 'vertrouwde omgeving' idee, maar vond dan toch de setting wat willekeurig.Geen idee wat een betere setting was geweest, maar toch.
We delen niet alleen meningen qua muziekquote:Op donderdag 14 juni 2012 18:55 schreef -Dries- het volgende:
Één van de beste films ooit gemaakt. Pure kunst.
FANTASTISCHE boeken. Bij uitstek de beste science fiction boeken die ik ooit gelezen heb (samen met Asimov en Herbert). Al het werk van Clarke is goed trouwens. Ga dat lezen. Zeker een aanrader. Sommige dingen worden er ook wel iets duidelijker in, alhoewel het script van de film en het boek tegelijk geschreven zijn en eigenlijk precies hetzelfde verhaal vertellen. Toch is leuk en interessant om het in een andere mind-set te lezen nadat je het gekeken hebt!quote:Op dinsdag 12 juni 2012 04:54 schreef Marsenal het volgende:
Mijn favoriete Science Fiction film aller tijden, hands down.
Is gemaakt naar een serie boeken, die ik zelf niet heb gelezen, maar was wel nieuwsgierig of Fokkers hier dat wel hadden gedaan, en ze durven aan te raden.
nou niet van de film in ieder gevalquote:Al is het maar zodat mensen zien waar het muziekje vandaan komt.
Dat is inderdaad iets aparts, en is typisch voor die tijdsperiode. Maar in het licht van het verhaal past het wel. Het is een weergave van een onbeschrijflijke transformatie. Ik vind het persoonlijk prachtig, al vind ik het in de boeken mooier uitgewerkt, met name omdat er meer context wordt gegeven via beschrijving van de ervaring van de hoofdpersoon.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 02:34 schreef Waaghals het volgende:
Ik vind de eerste helft heel goed, maar daarna gaat het met wat te ver.
Zeker met die psychedelische scene van een kwartier
De bedoeling is dat we dat voor je gaan uitzoeken voor FOK!film, op korte termijn.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 19:05 schreef geelkuikentje het volgende:
Is de expositie bij EYE de moeite waard? Ik wil speciaal naar Amsterdam afreizen voor de expositie.
Volgens de Volkskrant is het zeer de moeite waard.quote:Op maandag 18 juni 2012 23:39 schreef peschi het volgende:
http://www.hollandfestival.nl/page.ocl?pageid=201&production=1264
a.s. donderdag, voorstelling in de Westergasfabriek met orkest.
Verder begint a.s. woensdag de Kubrick exhibition in de Eye (het nieuwe filmmuseum), tentoonstelling van props uit zijn films en een retrospectief van al zijn films.
Ben ik zeer benieuwd naar. Net als geelkuikentje wil ik daar best eens voor naar A'dam afreizen, maar als je er in 10 minuten uitgekeken bent of er alleen maar props liggen van onbeduidende figuranten (ik noem maar wat), dan is het mij de reis van 2 uur ook niet helemaal waard.quote:Op maandag 25 juni 2012 13:00 schreef Breuls het volgende:
De bedoeling is dat we dat voor je gaan uitzoeken voor FOK!film, op korte termijn.
Inderdaad en ik ga er zeker nog wel naar toen. Doet me trouwens denken aan een Alfred Hitchcock expo die ik jaren geleden in Parijs gezien heb.quote:Op dinsdag 26 juni 2012 21:46 schreef VeX- het volgende:
Ziet er wel vet uit ja. Zitten er ook originele dingen tussen?
2010 is op zich best de moeite waard, zolang je maar geen film als 2001 verwacht.quote:Op maandag 10 september 2012 06:27 schreef Lesnar het volgende:
Ben net te laat geweest vrees ik. Het was tot afgelopen weekend.
Is 2010 de moeite waard als aanvulling op het verhaal of verpest het de ervaring? Ik twijfel nog
Net als de boeken zijn het vervolgen, maar wel met een andere stijl en context. Ze zijn niet echt te vergelijken, ondanks dat ze bij elkaar horen.quote:Op maandag 10 september 2012 06:27 schreef Lesnar het volgende:
Is 2010 de moeite waard als aanvulling op het verhaal of verpest het de ervaring? Ik twijfel nog
Ik raad je aan niet de film van 2010 te kijken, maar gewoon de boeken-cyclus te lezen. 2001 is in beide gevallen geniaal, maar 2010 en verder zijn echt alleen de moeite waard (en trouw aan het boek) in de boeken. Persoonlijk vond ik 2010 (het boek) zelfs beter dan 2001.quote:Op maandag 10 september 2012 06:27 schreef Lesnar het volgende:
Stalker, al heeft die geen bombastische muziek. Wel hypnotiserende.quote:Op maandag 10 september 2012 19:36 schreef Lesnar het volgende:
Zijn er nog films die in schoonheid te vergelijken zijn met 2001? Dus traag, kunstzinnig, filosofisch, episch, bombastische muziek
Voldoet Solyaris (1972)?quote:Op maandag 10 september 2012 19:36 schreef Lesnar het volgende:
Zijn er nog films die in schoonheid te vergelijken zijn met 2001? Dus traag, kunstzinnig, filosofisch, episch, bombastische muziek
Tree of Life is vergelijkbaar.quote:Op maandag 10 september 2012 19:36 schreef Lesnar het volgende:
Hmm, ik snap waarom je het zegt maar ik vond het een totaal ander soort film.quote:Op maandag 10 september 2012 20:24 schreef Michelangelo2 het volgende:
[..]
Tree of Life is vergelijkbaar.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |