abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_113119530
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 22:23 schreef Sylvana het volgende:

Tips wbt 's ochtends sneller op gang komen:
Klinkt misschien raar, maar sta juist eerder op! Als je eerder opstaat heb je wat meer tijd om de dag relaxed te beginnen. Dus zorg ervoor dat je niet hoeft te haasten, maar genoeg tijd hebt om te ontbijten, te douchen en eventueel nog wat tv te kijken/computeren/krant lezen :)
Jij bent slim :)
Rustig aan.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 23:17:31 #38
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_113122982
Goede tips sylvana!

Oh en lekker douchespul helpt ook smorgens. Iets lekker fris ofzo.
Lush vind ik lekker, maar is prijzig. Nivea heeft de geur happy time. Die is ook lekker fris. Of mint citroen van fa. Eucalyptus scrub van rituals (uit de hammamlijn) Nja, zoiets. Beetje snuffelen wat je lekker vindt.
Kan geen kwaad om daar n keer wat extra's aan uit te geven als je ervan houdt. Jezelf verwennen is goed voor je stemming.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_113123832
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 23:17 schreef Murmeli het volgende:
Goede tips sylvana!

Oh en lekker douchespul helpt ook smorgens. Iets lekker fris ofzo.
Lush vind ik lekker, maar is prijzig. Nivea heeft de geur happy time. Die is ook lekker fris. Of mint citroen van fa. Eucalyptus scrub van rituals (uit de hammamlijn) Nja, zoiets. Beetje snuffelen wat je lekker vindt.
Kan geen kwaad om daar n keer wat extra's aan uit te geven als je ervan houdt. Jezelf verwennen is goed voor je stemming.
Jezelf verwennen geeft eigenlijk aan dat je het belangrijk vindt om goed voor jezelf te zorgen wat dan eigenlijk indirect goed is voor je eigenwaarde...
Rustig aan.
pi_113189982
Bedankt voor de tips. Wat ik nu doe is alvast zoveel mogelijk 's avonds doen (zoals douchen).

De tijd waarop ik opsta maakt op zich niet zo uit (geen werk of studie op het moment), ik heb alleen dat alles me teveel is 's ochtends. Als ik mezelf zo ver krijg om te douchen ben ik daarna zo uitgeput dat ik daarna meteen weer terug naar bed ga ipv me aan te kleden. Terwijl ik vroeger niet eens over dit soort dingen nadacht.
pi_113190987
Het is wel heel herkenbaar hoor sterrenstof. Ik was soms al trots als ik überhaupt uit bed was en dan douchte ik niet eens. Maar toch is het belangrijk tegen je depressie om een vaste structuur aan te houden. Dus toch proberen elke dag rond dezelfde tijd op te staan, te wassen/douchen, aan te kleden en te ontbijten. In het begin is het ontzettend moeilijk, maar na een tijd wordt het toch weer een vaste gewoonte.
pi_113572110
Ik snap het nie meerrr :o

Wat moet ik nou weer aan met het leven?
Rustig aan.
pi_113572498
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 20:56 schreef kingtoppie het volgende:
Ik snap het nie meerrr :o

Wat moet ik nou weer aan met het leven?
Waarom snap je het nu niet meer dan :?

Hier gaat het nog echt op en af. Woensdag een goede dag gehad, gisteren en vandaag weer minder. Nouja, dat zal nog wel even zo blijven denk ik (tenzij het per direct de komende 7 weken 25+ graden en zonnig is ;) )

Gisteren mn psychotherapeut meegedeeld dat ik niet verder met haar wil, dus nou met zoco bekijken hoe verder. Want we zijn het wel eens dat ik langdurig met iemand een traject in moet gaan.
pi_113573353
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 21:07 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Waarom snap je het nu niet meer dan :?

Hier gaat het nog echt op en af. Woensdag een goede dag gehad, gisteren en vandaag weer minder. Nouja, dat zal nog wel even zo blijven denk ik (tenzij het per direct de komende 7 weken 25+ graden en zonnig is ;) )

Gisteren mn psychotherapeut meegedeeld dat ik niet verder met haar wil, dus nou met zoco bekijken hoe verder. Want we zijn het wel eens dat ik langdurig met iemand een traject in moet gaan.
Je mag je therapeute niet?

Ik snap gewoon niet wat ik ermee aan moet....
Beetje werken.... Beetje uitgaan... Beetje op vakantie...
Ik ben bang dat het me allemaal nauwelijks iets doet / maarja dat is ook heel vaak een moment gevoel...
Beetje jammer dat al die momenten zo enorm vergankelijk zijn en het dus geen vaste basis structuur heeft bij mij.
Rustig aan.
pi_113573707
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 21:30 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Je mag je therapeute niet?

Ik snap gewoon niet wat ik ermee aan moet....
Beetje werken.... Beetje uitgaan... Beetje op vakantie...
Ik ben bang dat het me allemaal nauwelijks iets doet / maarja dat is ook heel vaak een moment gevoel...
Beetje jammer dat al die momenten zo enorm vergankelijk zijn en het dus geen vaste basis structuur heeft bij mij.
Idd, het klikt niet met haar en voel me gewoon niet op mn gemak, dus dat werkt gewoon niet :N

En ik herken het wel wat je voelt, heb ik ook wel. Maar heb geen idee wat we eraan kunnen doen...
pi_113573821
Ik vind het raar... De wereld lijkt een beetje in extreme bij mij te zijn...

Als er iets mis gaat... Gaat alles mis... En dan niet eens zozeer door mijn eigen toedoen... Maar gewoon door ''toeval''

Ik snap dat niet, lijkt net alsof ik vervloekt/gezegend ben soms _O-
Rustig aan.
pi_113573845
Dat is gewoon de wet van Murphy dat als 1 ding misgaat meteen alles misgaat ;)
pi_113573868
Als 1 ding goed gaat... Gaat ook alles goed bij mij..
Rustig aan.
pi_113573899
Waarom voel ik me de ene keer uiterst op gemak, en de andere keer niet? Dat komt gewoon niet door mijn omgeving ben ik geneigd te zeggen... Ik ben gewoon qua gevoel erg onstabiel, sinds mijn 18e... Waarom? Is dat logisch"?
Rustig aan.
pi_113574887
Ik wil hier ook even hoi zeggen :)

Mijn verhaal in het kort.. Ik heb een gegeneraliseerde angststoornis al zolang ik me kan heugen. Ook heel veel nare dingen meegemaakt die dat alleen nog maar versterkt hebben helaas. Ik loop al een paar jaar bij een psychiater maar dat heeft me niet heel veel geholpen. Gelukkig heb ik sinds kort een psychologe die mij in het afgelopen half jaar heel goed heeft kunnen helpen.
Helaas is nu net in deze periode mijn huwelijk op de klippen gelopen (relatie van 8 jaar). We wonen nu nog samen maar dat duurt natuurlijk ook niet lang meer en ik ben als de dood om alles alleen te moeten gaan doen.
De ene dag kijk ik er naar uit om juist dingen te gaan doen en de volgende dag kan ik gewoon te moe en te bang zijn om ook maar iets te gaan doen. Hoe doen jullie dat op zo'n mindere dag? Ga je dan juist dingen doen of laat je het maar over je heen komen?
pi_113575045
Ik probeer het verschil tussen ''moe zijn'' omdat je moe bent... en ''moe zijn'' omdat je in bed ligt te onderscheiden....
En als ik weet dat het over het 2e ''moe zijn'' gaat... Probeer ik op te staan en iets te eten.. Ik ben geen ochtend eter... Dus ik pak meestal een appel.

Daarna gewoon achter de computer zitten ofzo als ik niks moet doen.
Rustig aan.
pi_113575686
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 22:09 schreef Shedwyn het volgende:
Ik wil hier ook even hoi zeggen :)

Mijn verhaal in het kort.. Ik heb een gegeneraliseerde angststoornis al zolang ik me kan heugen. Ook heel veel nare dingen meegemaakt die dat alleen nog maar versterkt hebben helaas. Ik loop al een paar jaar bij een psychiater maar dat heeft me niet heel veel geholpen. Gelukkig heb ik sinds kort een psychologe die mij in het afgelopen half jaar heel goed heeft kunnen helpen.
Helaas is nu net in deze periode mijn huwelijk op de klippen gelopen (relatie van 8 jaar). We wonen nu nog samen maar dat duurt natuurlijk ook niet lang meer en ik ben als de dood om alles alleen te moeten gaan doen.
De ene dag kijk ik er naar uit om juist dingen te gaan doen en de volgende dag kan ik gewoon te moe en te bang zijn om ook maar iets te gaan doen. Hoe doen jullie dat op zo'n mindere dag? Ga je dan juist dingen doen of laat je het maar over je heen komen?
Welkom hier en wat vervelend dat je huwelijk op de klippen is gelopen. Lijkt me erg lastig als je dan nog wel gedwongen moet samenwonen. Wel fijn dat je nu een goede psychologe hebt getroffen :)

En bij mij is het verschillend wat ik met zo'n mindere dag doe. Soms lukt het om mezelf een schop onder mn kont te geven en wel op te staan en wat te gaan doen, andere dagen geef ik er toch maar gewoon aan toe. Maar dan blijf ik ook de hele dag in die bui hangen, terwijl als ik toch wat ga doen het vaak na een paar uurtjes wel weer wat beter gaat :)
pi_113576081
Grappig... Ik moet na de post van Sylvana een beetje aan een veralgemeeniseerd vooroordeel denken tussen de verschillen tussen mannen en vrouwen....

Ik reageer erg oplossingsgericht, en sylvana reageert juist heel erg heel emotioneel :P ''Wat vervelend! Ik leef met je mee!'' VS ''Doe dit en dat dan voel je je beter''
Rustig aan.
pi_113639821
Heb t idee dat ik weer aardig afzak :{
Fake it till you make it...
pi_113639860
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 19:41 schreef Nijna het volgende:
Heb t idee dat ik weer aardig afzak :{
Dat is minder :( Hoelang ben je nu weer helemaal thuis en wat heb je nu nog aan "behandeling"?

En heb je een idee hoe het komt dat je weer wegzakt en waar merk je het aan?

:*
pi_113640070
Ik ben anderhalve week thuis... en zak nu alweer... -O-
Ik heb nog individueel pmt/bt en wacht op mn intake ambulant (ja lekker geregeld, die is komende week), 2 keer intake en dan adviesgesprek geloof ik, dus voor ik weet hoe verder, zijn we nog 3 weken verder.
Ik weet niet waarom ik wegzak, het lijkt me sterk dat het is omdat ik dat ene medicijn heb geschrapt, want volgens mij was dat niet voor mn stemming. Maar mn gedachten zijn weer zó negatief :{w
pi_113640575
Wat vervelend dat dat zo lang moet duren voor je die intakes gehad hebt. Was handiger geweest als ze dat allemaal al gedaan hadden toen je nog opgenomen was. Welk medicijn heb je geschrapt dan? Ook al werkt het niet direct op je stemming normaal, als je er mee stopt krijg je vaak toch weer hormonale veranderingen en dat kan wel voor een andere stemming zorgen. Negatieve gedachten zijn heel vervelend, maar lukt het je ook niet om ermee om te gaan zoals je vast wel tijdens je opname hebt geleerd?

En doe je het wel rustig aan, het is niet niks om na zo'n lange tijd weer thuis te komen in je gezin, dat heeft ook even tijd nodig natuurlijk :*
pi_113644235
Nou, morgen is het zo ver: de wenweek begint en mag ik er elke dag een paar uurtjes heen en dan de week erop gaat het echt beginnen..

Gisteren nog met vrienden afgesproken en een middagje gechilled, was echt tof.

Maar het is doodeng en ben erg benieuwd.

En Nijna, ik hoop dat je je snel weer wat sterker gaat voelen.
pi_113644517
Nyota, succes!

Sylvana, abilify ben ik mee gestopt (slikte maar 5mg). Tijdens mn opname niet zoveel geleerd eigenlijk... ik weet het ff niet. En rustig aan probeer ik, valt niet altijd mee met 2 kids.
pi_113686775
Veel succes Nyota, ben benieuwd hoe je het vindt!

Nijna, heb je wel eens mindfulness/meditatie geprobeerd om te leren niet in je negatieve gedachten mee te gaan? En rustig aan doen met 2 kinderen is lastig, maar het is wel goed om toch af en toe wat tijd voor jezelf te nemen :*
pi_113736725
Hm. Hmmmm. Depressies zuigen :(
pi_113747399
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 22:26 schreef Quickie_Brat het volgende:
Hm. Hmmmm. Depressies zuigen :(
U got one?
Rustig aan.
pi_113776916
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 02:27 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

U got one?
Ja. Al tijden. Het schiet maar niet op :(
pi_113777314
quote:
99s.gif Op woensdag 4 juli 2012 20:48 schreef Quickie_Brat het volgende:

[..]

Ja. Al tijden. Het schiet maar niet op :(
Vervelend, weet je waardoor het komt en heb je al hulp (gezocht)?
Nyota, hoe bevalt de wenweek tot nu toe?
Nijna, hoe gaat ie met jou nu?

Ik heb vrijdag een gesprek met mn zoco, ben een beetje hulpverleningsmoe heb ik het idee, maar echt goed gaat het ook nog niet echt. Dus om helemaal zonder te doen zie ik ook nog niet echt zitten...

Vandaag voorlichting gehad over MBO-opleiding en ga als het goed is versneld de opleiding tot Juridisch medewerker openbaar bestuur doen. Kan dan in het tweede jaar instromen en moet dan nog 2 jaar volgen. Krijg daarvoor nog wel gewoon stufi, maar moet die 2 jaar HBO-stufi wel helemaal terugbetalen dan. Maarja, het is niet anders. Wil toch wel graag een diploma van het 1 of ander hebben, want werk zoeken schiet ook niet echt op in deze tijden. Volgende week als het goed is al intakegesprek, dus zou wel fijn zijn als ik voor de zomervakantie weet waar ik aan toe ben :)
pi_113777530
Mijn depressie begon ergens in 2008. Nu nog niet over. Zit sinds februari 3 dagen in de week op de deeltijdbehandeling van de psych.afdeling van t ziekenhuis hier. Maar om nu te zeggen dat het beter wordt :')
pi_113777565
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 20:56 schreef Sylvana het volgende:

[..]

ben een beetje hulpverleningsmoe
Dit. Erg herkenbaar :')
pi_113778691
quote:
99s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:00 schreef Quickie_Brat het volgende:
Mijn depressie begon ergens in 2008. Nu nog niet over. Zit sinds februari 3 dagen in de week op de deeltijdbehandeling van de psych.afdeling van t ziekenhuis hier. Maar om nu te zeggen dat het beter wordt :')
Hmm duurt al wel lang dan idd. En wat voor deeltijd is dat dan, krijg je zoals bij de meeste deeltijds cognitieve therapie, activering, netwerkontwikkeling, pmt, creatieve therapie etc, of krijg je wat speciaals daar?

En wat voor hulpverlening heb je de afgelopen jaren al gehad dan dat je ook een beetje hulpverleningsmoe bent?

Ik:
- Gesprekken met psycholoog
- Gesprekken met psychiater
- Gespreksgroep voor jongvolwassenen met identiteitsproblemen
- EMDR
- RET
- Mindfulnesstraining
- Assertiviteitstraining
- Training Voluit leven
- Depressiegroep
- Crisisgroep
- Opname
- Structurerende deeltijd

En daarnaast dus verschillende medicijnen. En het helpt allemaal wel iets, maar echt structureel helpen doet het niet echt helaas :(

[ Bericht 2% gewijzigd door _Hestia_ op 04-07-2012 21:30:16 ]
  woensdag 4 juli 2012 @ 21:29:14 #68
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_113778984
quote:
99s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:00 schreef Quickie_Brat het volgende:
Volg je een specifieke therapie? Of is t algemeen, beetje praten?
Weet je wat de oorzaak is van de depressie? Heb je t vaker gehad? Heb je daarnaast andere klachten? Heb je het gevoel dat deze vorm van therapie je uiteindelijk wel kan helpen?

Er zijn zoveel verschillende therapievormen, dat het even zoeken is wat voor jou werkt. Dat heeft mij ook 5 jaar gekost. Ik zit nu eindelijk ergens waar ik echt inzicht in mezelf van krijg. Niet altijd leuk, want ik zie ook wat ik altijd zelf heb gedaan dat niet helpt. Maar ik kom wel vooruit en dat ik wat ik uiteindelijk wil.

Dus ik zou zeggen: onderzoek goed wat jij wil/nodig hebt om vooruit te komen. Neem hierin zelf het voortouw, praat met mensen die ook in therapie zijn geweest en waar zij veel aan gehad hebben, of juist niet. Etc etc.

Want 4 jaar lang niet vooruit komen is niet leuk en demotiverend. Ik hoop dat je gauw toch iets van vordering gaat merken
  woensdag 4 juli 2012 @ 21:32:01 #69
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_113779134
Hihi.... wat sylvana zegt dus.
Ik doe trouwens schematherapie. Die zit wel in de afdeling graven in je verleden. Maar na het identificeren van alles wat er mis is gegaan ga je er wel heel concreet mee aan de slag om het te verbeteren. Het is een soort cognitieve therapie, maar dan dus met goed onderzoek naar waar je gedrag vandaan komt.
pi_113779214
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:32 schreef Murmeli het volgende:
Hihi.... wat sylvana zegt dus.
Ik doe trouwens schematherapie. Die zit wel in de afdeling graven in je verleden. Maar na het identificeren van alles wat er mis is gegaan ga je er wel heel concreet mee aan de slag om het te verbeteren. Het is een soort cognitieve therapie, maar dan dus met goed onderzoek naar waar je gedrag vandaan komt.
Tja, ik zat dus in de onderzoekende fase met die psychotherapeute om te kijken of dat ook wat voor mij zou zijn. Maar nu ik dus met haar gestopt ben, is dat hele onderzoek dus ook gestopt.
pi_113779511
Die wenweek sloopt me stiekem meer dan ik dacht. Zoveel hebben we nog niet gedaan, maar toch een hoop indrukken ofzo.
Vandaag ook de andere helft van de groep leren kennen, blijkt daar een meisje in te zetten dat ik heel vaag ken van m'n studie! Ik weet niet of dat nou voor een drempel zorgt of niet, want destijds heb ik niet echt haar leren kennen. Wel kennen we wat dezelfde mensen, maar die zie ik eigenlijk nooit.

Het komt nu wel echt heel dichtbij, het idee altijd met de groep of een deel van de groep te moeten zijn, klinkt wel heel vermoeiend. Dus niet even in je eentje een rondje wandelen ofzo. Pff, maar goed, je kan altijd nog even op je kamer bijkomen.

Het wordt moeilijk en pittig, dat weet ik wel. Deze week kan ik nog veilig oppervlakkig zijn, vanaf volgende week is dat over.
pi_113779674
Ik kan me voorstellen dat het veel energie kost vanwege al die indrukken. En altijd met de groep zijn en geen privacy hebben lijkt me ook erg lastig. Heel veel succes iig vast!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')