abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112772296
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Vorige delen:

Depressie & Angst #1
Depressie & Angst #2
Depressie & Angst #3
Depressie & Angst #4
Depressie & Angst #5
Depressie & Angst #6
Depressie & Angst #7
Depressie & Angst #8
Depressie & Angst #9
Depressie & Angst #10
Depressie & Angst #11
Depressie & Angst #12
Depressie & Angst #13
Depressie & Angst #14 ..... waar we het kabinet NIET leuk vinden
Depressie & Angst #15 ..... zonder bijwerkingen!
Depressie & Angst #16
Depressie & Angst #17
S. 2014
J. 2016
pi_112830606
Owwwww, binnenkort word Seroquel generiek :(
Ik heb altijd! problemen met generieke medicatie..maar het moet eerst fout gaan voordat de arts er een medische noodzaak van voorschrijft.
Nexium tablet in ziekenhuis gekregen, 40mg, nog amper last van mn maag, i.t.t esomeprazol 40;
Paroxetine in t originele zout, prima, maar andere oplossingen=zweten ziek zijn ..
Modiodal werkt ook wat sterker dan generieke modafinil.
Bah, besparen op medicatie :') T kost al amper een paar euro per persoon per dag, bespaar dan op de bureaucratie!!! :{ :( aflevertarieven vd apotheek kunnen best lager als het een "grootverbruiker" is, etc.
pi_112845426
Ohw... kut is dat SF...
Niet zoveel last van geloof ik, en gelukkig maar.
Fake it till you make it...
pi_112846273
Ik zal later even updaten denk ik, tijdje niet geweest hier :W
Rustig aan.
pi_112854825
Hey, ik vond dit een erg interessante lezing over depressie:

pi_112868066
Jongens! Ik heb gisteren afscheid genomen van mijn psycholoog! Ik heb een jaar lang heel hard gevochten en heel veel geleerd en vooral heb ik nu weer het vertrouwen dat ik het alleen kan! Of alleen, samen met mijn lief en mijn familie! Anyway ik ben blij en trots!
S. 2014
J. 2016
pi_112868174
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 23:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Jongens! Ik heb gisteren afscheid genomen van mijn psycholoog! Ik heb een jaar lang heel hard gevochten en heel veel geleerd en vooral heb ik nu weer het vertrouwen dat ik het alleen kan! Of alleen, samen met mijn lief en mijn familie! Anyway ik ben blij en trots!
Wat goed van je. Heel veel succes maar dat gaat vast lukken.
A dirty mind is a joy forever.
pi_112869728
@ gewoonmezelf!
Go girl. Knap van je.

hier gaat het met ups en downs, ook wel normaal na zoiets ingrijpends en onverwachts. Maar soms voel ik me ook schuldig..omdat ik diep van binnen best wil huilen maar het gevoel heb het niet helemaal te kunnen. Terwijl mjin oom het rouwen meer dan waard is.
Aan de ene kant getuigd dat dat ik sterk ben en het wel aankan, maar tegelijkertijd voelt het zo raar.
Vandaag weer naar school gegaan na 2 dagen vrijgenomen te hebben, en dat voelde zo raar..op de fiets was het constant alsof ik iets miste..
pi_112873595
Spontaan uit het niets... Weer eens een bepaald gevoel dat me overmeesterd waardoor ik nergens meer zin in heb. Geen idee waarom dat nu opeens weer op duikt.. Ik snap er niks van... Ik kan echt geen duidelijke aanleiding vinden, komt dit dan helemaal random opduiken? Kan dat?
Rustig aan.
pi_112875211
wow gewoonmezelf, dat is ook best snel eigenlijk! Hopelijk gaat het de komende tijd dan net zo goed!
Cafpow, kan je niet samen met je moeder rouwen? Is het een broer van haar?

En kingtoppie, ik herken dat wel hoor, dat het er opeens weer in lijkt te schieten. Vaak heb ik achteraf na een tijdje dan door waardoor het misschien is gekomen. Maareuh, ik zie dat je berichtje van midden in de nacht is. Is een beter ritme ook niet iets waardoor je je beter voelt?

Nog ruim 2 weken voordat ik begin. Het komt nu opeens wel erg dicht bij allemaal en het sijpelt er langzaam in dat het echt over MIJ gaat. WTF, straks zit ik daar met 17 anderen 4 maanden lang. Een heleboel als denken..... Vanmiddag nog maar even lekker werken zolang dat nog kan.
pi_112877892
@kingtoppie balen dat het zo spontaan uit het niets komt. Maar meestal is er wel een reden ook al is die heel verstopt.

@Nyota,
probeer gewoon wat afleiding te zoeken, want dat als denken maakt dingen vaak erger dan ze zijn. Hoewel ze dan uiteindelijk ook kunnen meevallen..

En het rouwen gaat niet echt makkelijk samen. Want we rouwen beiden op een andere manier, mijn ma gaat echt heel actief aan de slag met typische zinnen van mijn oom uit de mails halen en fotos plaatsen in de groep op facebook van de familie. En ik ben meer een denkende rouwer, passiever. En inderdaad het was haar broer, met een leeftijdsverschil van 2 jaar...want mijn ma is de oudste en hij komt erna. Maar goed ik ga weer naar school zometeen :)
pi_112887466
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 09:10 schreef Nyota het volgende:
En kingtoppie, ik herken dat wel hoor, dat het er opeens weer in lijkt te schieten. Vaak heb ik achteraf na een tijdje dan door waardoor het misschien is gekomen. Maareuh, ik zie dat je berichtje van midden in de nacht is. Is een beter ritme ook niet iets waardoor je je beter voelt?
Voetbal gekeken, late avond... Veel alcohol op.... Uit het niets totaal sociaal incapabel en teruggetrokken + naar voelen.
Rustig aan.
pi_112897207
Misschien reageer je slecht op drank?
S. 2014
J. 2016
pi_112898165
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 18:52 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Misschien reageer je slecht op drank?
Idd, helemaal als je AD slikt is die kans groot. Ik sta zelf ook op mn kop na 1 glasje alcohol sinds ik AD heb, dus drink gewoon helemaal niks meer.
pi_112901758
Ik sluit me bij de rest aan, geen alcohol en een regelmatig ritme.
A dirty mind is a joy forever.
pi_112901811
Ja het klopt ergens wel... Maar het is niet altijd...

Soms.. Reageer ik slecht op alcohol.. Andere keer gewoon goed.
Rustig aan.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 09:35:53 #17
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_112916732
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juni 2012 20:37 schreef kingtoppie het volgende:
Ja het klopt ergens wel... Maar het is niet altijd...

Soms.. Reageer ik slecht op alcohol.. Andere keer gewoon goed.
Dan moet je zelf besluiten of je het risico wil nemen om he er kut door te gaan voelen.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_112932569
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 09:35 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Dan moet je zelf besluiten of je het risico wil nemen om he er kut door te gaan voelen.
Ik ga wel weer ff voorzichtiger doen, als het weer tijdje goed gaat doe ik wel weer anders.
Rustig aan.
pi_112938235
Oooh man, ik ben de laatste dagen niet te stuiten qua energie! Vandaag heb ik het hele huis schoon gemaakt,en taarten gebakken, want morgen zit mn huisje vol! Because its my birthday!!
S. 2014
J. 2016
pi_112939740
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 18:11 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Oooh man, ik ben de laatste dagen niet te stuiten qua energie! Vandaag heb ik het hele huis schoon gemaakt,en taarten gebakken, want morgen zit mn huisje vol! Because its my birthday!!
*O* *O*
Rustig aan.
pi_112944199
Klinkt alsof je er zin in hebt gewoonmezelf!!! Enjoy!
pi_112945727
Klinkt goed gewoonmezelf! Alvast gefeliciteerd en een fijne dag morgen! :*

Vandaag gesprek gehad met mn nieuwe zoco, was wel even confronterend. Hebben het gehad over mijn vermijdingsgedrag van de laatste weken en dat hakte er toch wel even in. En hij had meteen al door dat ik ook conflicten vermijd, en aangezien het niet klikt met mn psychotherapeut moest ik van hem toch weer een afspraak met haar maken om dat tegen haar te zeggen en te zeggen dat ik graag een ander wil. Echt doodeng vind ik dat -O-

En ben bezig met een weekschema maken omdat ik toch weer een beetje in een dal zit en niet echt de controle over mn eigen leven neem. Dus ga nu gewoon proberen weer op tijd op te staan, te sporten, huishoudelijke dingen op vaste momenten doen etc. Weer even zelf voor de structuur en controle zorgen dus.

En ben op zoek naar werk, maar dat wil nog niet echt lukken :( En dan komt die angst weer boven dat ik straks misschien geen inkomen heb en voel ik me echt waardeloos en heb ik gewoon zin om het op te geven. Maar dan ga ik dus weer vermijden... Fijn om in zo'n cirkeltje te zitten ;(

[ Bericht 42% gewijzigd door _Hestia_ op 15-06-2012 21:04:50 ]
pi_112946383
Even rust in je koppie en iets stap voor stap doen....

Als je op zoek bent naar werk en dat lukt niet dan kan jij daar niks aan doen, dus dat ligt niet aan jou, dus daarom ben je niet waardeloos wil het niet lukken, dat je je best doet betekent dat jij juist waardevol bent vind ik.

Opgeven is niet goed, maar je mag jezelf best tijd gunnen als je je best al doet!
Rustig aan.
pi_112960512
Sylvana, succes met zeggen dat het niet klikt! Je kan het hoor!
Op zoek naar werk... neem je ff niet teveel hooi op je vork, volgens mij kan je ook wel iets milder voor jezelf zijn n.a.v. je situatie op het moment :*
pi_112960650
Thnx kingtoppie :*

Nijna dankjewel en dat is waar, maar ik moet voor 1 september wat hebben, dus voel gewoon aardig wat druk daarom :(
pi_112963382
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 20:09 schreef Nijna het volgende:
Klinkt alsof je er zin in hebt gewoonmezelf!!! Enjoy!
Ik heb de laatste dagen ook echt het gevoel de hele wereld aan te kunnen, dat gevoel heb ik heel lang niet gehad, en het voelt zo goed!!!

Vanmorgen gewekt door mijn 3 mannen met koffie en kusjes! en de jongens hebben allebei een nieuwe halsband gekregen! Of nou ja ik.....
S. 2014
J. 2016
pi_112970621
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 11:39 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik heb de laatste dagen ook echt het gevoel de hele wereld aan te kunnen, dat gevoel heb ik heel lang niet gehad, en het voelt zo goed!!!

Vanmorgen gewekt door mijn 3 mannen met koffie en kusjes! en de jongens hebben allebei een nieuwe halsband gekregen! Of nou ja ik.....
_O-
Ik moest aan mensen denken hahahaha
Rustig aan.
pi_112976038
Pfff, ik voel me de afgelopen dagen heel nerveus en opgefokt alsof ik 20 koppen koffie op heb. Volgens mijn RIBW/SPVer 'gewoon' spanning/hyperventilatie, maar ik begin toch weer te piekeren of er fysiek niks mankeert of (ineens na een jaar) medicatie verkeerd valt, vooral omdat ik eigenlijk helemaal geen heftige oorzaken van spanning aan kan wijzen, en me ook niet kan heugen dat hyperventilatie met zo'n onrust/opgefoktheid gepaard ging...
Komt het gevoel anderen hier misschien bekend voor?
pi_112976745
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 19:09 schreef Maartel het volgende:
Pfff, ik voel me de afgelopen dagen heel nerveus en opgefokt alsof ik 20 koppen koffie op heb. Volgens mijn RIBW/SPVer 'gewoon' spanning/hyperventilatie, maar ik begin toch weer te piekeren of er fysiek niks mankeert of (ineens na een jaar) medicatie verkeerd valt, vooral omdat ik eigenlijk helemaal geen heftige oorzaken van spanning aan kan wijzen, en me ook niet kan heugen dat hyperventilatie met zo'n onrust/opgefoktheid gepaard ging...
Komt het gevoel anderen hier misschien bekend voor?
Ja, toen ik 3 dagen niet gemasturbeerd had... (Ik meen het _O-)
Rustig aan.
  maandag 18 juni 2012 @ 21:49:59 #30
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_113073548
hier ook maar weer even mijn nieuwe trots tonen, piercing nummertje 3

dinsdag 19 juni 2012 @ 12:08:50 #31
243160 Hopeee
Home is where the heart is
pi_113091867
Hey 'lotgenoten' (depressief en angststoornis)
vorige week mijn paroxetine opgehoogd van 20 naar 30 mg, omdat ik het gevoel kreeg dat het weer minder ging. Nu weer meer last van bijwerkingen. (a.s. donderdag weer intake bij psyQ) A fijn, morgen ben ik jarig ( wordt 23) en ik hou een feest in de tuin van mijn studentenhuis. Ik heb nog 'een hoop' te doen, kamer opruimen, keuken opruimen. Ik ben nu al 2 uur bezig met bedenken waar ik moet beginnen. Het is zo verdomde vervelend, een dik half jaar geleden had ik zo'n druk leven en kon ik alles aan. En nu raak ik al in paniek om mijn kamer op te ruimen! (ik baal zo van mij zelf, maar ik kan niet goed bedenken waar ik moet beginnen) Herkent iemand dit? Heeft iemand tips?

gr hope
  dinsdag 19 juni 2012 @ 12:35:33 #32
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_113092769
Mijn voorstel:
Begin met de afwas
Dan aanrecht en gasfornuis afnemen
Dan spullen van de grond weggooien en in kasten en in de was
Dan je papierzooi opruimen
En dan de rest

Enne..... herkenbaar. Is klote. Sem stoer dat je je verjaardag viert.
Enne 2: je gasten vinden je ook lief als je kamer troep is. Dus leg de lat niet te hoog.
Schone gaat en schone wc lijkt me t belangrijkste, de rest alleen als t lukt.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 12:44:20 #33
243160 Hopeee
Home is where the heart is
pi_113093101
Bedankt voor je voorstel. Het is zo onbegrijpelijk, en ik schaam mij zo op dit moment. Het is natuurlijk ook wel heel heftig om een feest te houden, hechte vrienden zeiden ook al dat ik niet een feest hoef te houden, maar in mijn 'goede dagen' heb ik toch uitnodigingen verstuurd. Ik vind het ook wel fijn dat veel vrienden voor mij langs komen, maar ik merk dat ik de druk niet aan kan. Wat ik in mijn vorige post ook al zei; ik deed een half jaar geleden nog alles (studeren, 2 baantjes, vrienden, sporten stappen) en ik doe nu helemaal niets meer en kan niet eens een volgorde van kamer opruimen bedenken. Ik hoop dat het ooit weer een beetje beter met mij gaat worden.

En zoals je zegt, vrienden vinden mij ook wel lief als mijn kamer een troep is, daar heb je gelijk in. Ik ga eerst maar even douchen en dan ga ik beginnen met je voorstel.
Bedankt Murmeli

Groetjes Hopeee
pi_113119128
Ik schuif gewoon altijd alles onder mijn bed als ik visite heb en de afwas kan netjes opgestapeld worden en eventueel in een keukenkastje gezet worden :')

Iemand nog tips om 's ochtends sneller op gang te komen? Mijn depressie is echt verschrikkelijk 's ochtends de laatste tijd terwijl ik dacht dat het juist beter ging. 's avonds voel ik me echter dan weer best goed :?
pi_113119449
Tips voor het schoonmaken:
Zorg ervoor dat je vanaf nu elke dag IETS doet. Dus bijvoorbeeld maandag de badkamer, dinsdag de keuken, woensdag de was, donderdag de slaapkamer en vrijdag afstoffen en stofzuigen. En elke dag na het eten meteen afwassen. Dan is het niet zoveel werk, is het zo gebeurd en stapelt het zich niet op. Zo hoef je niet alles in 1 keer te doen en gebeurt alles iig 1 keer in de week. En je hebt elke dag iets om trots op te zijn. Als je iig die ene taak hebt gedaan die dag heb je iig wat structuur ^O^

Tips wbt 's ochtends sneller op gang komen:
Klinkt misschien raar, maar sta juist eerder op! Als je eerder opstaat heb je wat meer tijd om de dag relaxed te beginnen. Dus zorg ervoor dat je niet hoeft te haasten, maar genoeg tijd hebt om te ontbijten, te douchen en eventueel nog wat tv te kijken/computeren/krant lezen :)
pi_113119490
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 22:19 schreef Sterrenstof86 het volgende:
Ik schuif gewoon altijd alles onder mijn bed als ik visite heb en de afwas kan netjes opgestapeld worden en eventueel in een keukenkastje gezet worden :')

Iemand nog tips om 's ochtends sneller op gang te komen? Mijn depressie is echt verschrikkelijk 's ochtends de laatste tijd terwijl ik dacht dat het juist beter ging. 's avonds voel ik me echter dan weer best goed :?
Blijf niet in je nest liggen, sta op en eet een appel.
Rustig aan.
pi_113119530
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 22:23 schreef Sylvana het volgende:

Tips wbt 's ochtends sneller op gang komen:
Klinkt misschien raar, maar sta juist eerder op! Als je eerder opstaat heb je wat meer tijd om de dag relaxed te beginnen. Dus zorg ervoor dat je niet hoeft te haasten, maar genoeg tijd hebt om te ontbijten, te douchen en eventueel nog wat tv te kijken/computeren/krant lezen :)
Jij bent slim :)
Rustig aan.
  dinsdag 19 juni 2012 @ 23:17:31 #38
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_113122982
Goede tips sylvana!

Oh en lekker douchespul helpt ook smorgens. Iets lekker fris ofzo.
Lush vind ik lekker, maar is prijzig. Nivea heeft de geur happy time. Die is ook lekker fris. Of mint citroen van fa. Eucalyptus scrub van rituals (uit de hammamlijn) Nja, zoiets. Beetje snuffelen wat je lekker vindt.
Kan geen kwaad om daar n keer wat extra's aan uit te geven als je ervan houdt. Jezelf verwennen is goed voor je stemming.
pi_113123832
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 23:17 schreef Murmeli het volgende:
Goede tips sylvana!

Oh en lekker douchespul helpt ook smorgens. Iets lekker fris ofzo.
Lush vind ik lekker, maar is prijzig. Nivea heeft de geur happy time. Die is ook lekker fris. Of mint citroen van fa. Eucalyptus scrub van rituals (uit de hammamlijn) Nja, zoiets. Beetje snuffelen wat je lekker vindt.
Kan geen kwaad om daar n keer wat extra's aan uit te geven als je ervan houdt. Jezelf verwennen is goed voor je stemming.
Jezelf verwennen geeft eigenlijk aan dat je het belangrijk vindt om goed voor jezelf te zorgen wat dan eigenlijk indirect goed is voor je eigenwaarde...
Rustig aan.
pi_113189982
Bedankt voor de tips. Wat ik nu doe is alvast zoveel mogelijk 's avonds doen (zoals douchen).

De tijd waarop ik opsta maakt op zich niet zo uit (geen werk of studie op het moment), ik heb alleen dat alles me teveel is 's ochtends. Als ik mezelf zo ver krijg om te douchen ben ik daarna zo uitgeput dat ik daarna meteen weer terug naar bed ga ipv me aan te kleden. Terwijl ik vroeger niet eens over dit soort dingen nadacht.
pi_113190987
Het is wel heel herkenbaar hoor sterrenstof. Ik was soms al trots als ik überhaupt uit bed was en dan douchte ik niet eens. Maar toch is het belangrijk tegen je depressie om een vaste structuur aan te houden. Dus toch proberen elke dag rond dezelfde tijd op te staan, te wassen/douchen, aan te kleden en te ontbijten. In het begin is het ontzettend moeilijk, maar na een tijd wordt het toch weer een vaste gewoonte.
pi_113572110
Ik snap het nie meerrr :o

Wat moet ik nou weer aan met het leven?
Rustig aan.
pi_113572498
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 20:56 schreef kingtoppie het volgende:
Ik snap het nie meerrr :o

Wat moet ik nou weer aan met het leven?
Waarom snap je het nu niet meer dan :?

Hier gaat het nog echt op en af. Woensdag een goede dag gehad, gisteren en vandaag weer minder. Nouja, dat zal nog wel even zo blijven denk ik (tenzij het per direct de komende 7 weken 25+ graden en zonnig is ;) )

Gisteren mn psychotherapeut meegedeeld dat ik niet verder met haar wil, dus nou met zoco bekijken hoe verder. Want we zijn het wel eens dat ik langdurig met iemand een traject in moet gaan.
pi_113573353
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 21:07 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Waarom snap je het nu niet meer dan :?

Hier gaat het nog echt op en af. Woensdag een goede dag gehad, gisteren en vandaag weer minder. Nouja, dat zal nog wel even zo blijven denk ik (tenzij het per direct de komende 7 weken 25+ graden en zonnig is ;) )

Gisteren mn psychotherapeut meegedeeld dat ik niet verder met haar wil, dus nou met zoco bekijken hoe verder. Want we zijn het wel eens dat ik langdurig met iemand een traject in moet gaan.
Je mag je therapeute niet?

Ik snap gewoon niet wat ik ermee aan moet....
Beetje werken.... Beetje uitgaan... Beetje op vakantie...
Ik ben bang dat het me allemaal nauwelijks iets doet / maarja dat is ook heel vaak een moment gevoel...
Beetje jammer dat al die momenten zo enorm vergankelijk zijn en het dus geen vaste basis structuur heeft bij mij.
Rustig aan.
pi_113573707
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juni 2012 21:30 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Je mag je therapeute niet?

Ik snap gewoon niet wat ik ermee aan moet....
Beetje werken.... Beetje uitgaan... Beetje op vakantie...
Ik ben bang dat het me allemaal nauwelijks iets doet / maarja dat is ook heel vaak een moment gevoel...
Beetje jammer dat al die momenten zo enorm vergankelijk zijn en het dus geen vaste basis structuur heeft bij mij.
Idd, het klikt niet met haar en voel me gewoon niet op mn gemak, dus dat werkt gewoon niet :N

En ik herken het wel wat je voelt, heb ik ook wel. Maar heb geen idee wat we eraan kunnen doen...
pi_113573821
Ik vind het raar... De wereld lijkt een beetje in extreme bij mij te zijn...

Als er iets mis gaat... Gaat alles mis... En dan niet eens zozeer door mijn eigen toedoen... Maar gewoon door ''toeval''

Ik snap dat niet, lijkt net alsof ik vervloekt/gezegend ben soms _O-
Rustig aan.
pi_113573845
Dat is gewoon de wet van Murphy dat als 1 ding misgaat meteen alles misgaat ;)
pi_113573868
Als 1 ding goed gaat... Gaat ook alles goed bij mij..
Rustig aan.
pi_113573899
Waarom voel ik me de ene keer uiterst op gemak, en de andere keer niet? Dat komt gewoon niet door mijn omgeving ben ik geneigd te zeggen... Ik ben gewoon qua gevoel erg onstabiel, sinds mijn 18e... Waarom? Is dat logisch"?
Rustig aan.
pi_113574887
Ik wil hier ook even hoi zeggen :)

Mijn verhaal in het kort.. Ik heb een gegeneraliseerde angststoornis al zolang ik me kan heugen. Ook heel veel nare dingen meegemaakt die dat alleen nog maar versterkt hebben helaas. Ik loop al een paar jaar bij een psychiater maar dat heeft me niet heel veel geholpen. Gelukkig heb ik sinds kort een psychologe die mij in het afgelopen half jaar heel goed heeft kunnen helpen.
Helaas is nu net in deze periode mijn huwelijk op de klippen gelopen (relatie van 8 jaar). We wonen nu nog samen maar dat duurt natuurlijk ook niet lang meer en ik ben als de dood om alles alleen te moeten gaan doen.
De ene dag kijk ik er naar uit om juist dingen te gaan doen en de volgende dag kan ik gewoon te moe en te bang zijn om ook maar iets te gaan doen. Hoe doen jullie dat op zo'n mindere dag? Ga je dan juist dingen doen of laat je het maar over je heen komen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')