Maar ik kaart dus aan dat die lagere dosering positiever voor mij gewerkt heeft...quote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:34 schreef Re het volgende:
Die bouw je langzaam op, net als je het weer langzaam afbouwd, maar bij dat laatste moet er natuurlijk ook gekeken worden naar of het niet te laag is, of dat je er een ander medicijn bijkrijgt etc. Advies is om niet te experimenteren, dat is er niet voor niets.
Ja, dat gevoel heb ik ook! Dat mijn hersenen zich de hele dag aan het 'voorbereiden' zijn om die paniekaanval op een goede manier te verwerken. Maar dat zorgt er dus wel voor dat ik de hele dag door stoned rondloop. Ik merkte laatst ook dat ik na een avond flink gedronken te hebben eigenlijk nergens meer last van had, maar het de volgende dag des te hard terugkwam. Dat was eigenlijk een nog angstaanjagender gevoel. Nu ik trouwens weet dat het door alcohol minder wordt, ga ik daar nu ook op zitten letten tijdens het biertjes doen en merk ik dat ik weer veel meer drank nodig heb om het 'gevoel' weg te drukkenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 16:45 schreef 1299 het volgende:
Dat lichte gevoel in je hoofd zou heel goed depersonalisatie kunnen zijn. Momenteel heb ik heel veel last van angstaanvallen (die niet geheel doorbreken maar wel bijna) chronische hyperventilatie en een opgejaagd gevoel.
Ik heb dan ook dat op allerlei moment last van depersonalisatie, alsof ik in een droom zit en een observant ben van mijn eigen leven. Dit is een beschermingsmechanisme van je hersenen ter zelfbescherming.
Moeite met de waarheid, knulquote:Op dinsdag 24 juli 2012 17:40 schreef kingtoppie het volgende:
Mja ik word wel erg makkelijk weggezet als koppig nu hoor, beetje minder bevooroordeeld kan ook wel
Tot op een zekere hoogte is het handig, zolang het reële angst is. Ik kan niemand een angststoornis aanraden. Je moet soms constant tegen je gevoel inwerken. Geen prettige taak.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:07 schreef wstam88 het volgende:
Hmm ik zie angst als feedback, best handig.
Van een licht gevoel in je hoofd omdat je gestrest ben ga je absoluut niet dood, eigenlijk zijn alle lichamelijke symptomen van angst tamelijk onschuldig. Het is dus niet iets om je zorgen over te maken. Als je de symptomen accepteert en er verder geen aandacht aan besteed wordt het vanzelf minder (kan wel een paar maanden duren).quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:18 schreef Tywin het volgende:
[..]
Ja, dat gevoel heb ik ook! Dat mijn hersenen zich de hele dag aan het 'voorbereiden' zijn om die paniekaanval op een goede manier te verwerken. Maar dat zorgt er dus wel voor dat ik de hele dag door stoned rondloop. Ik merkte laatst ook dat ik na een avond flink gedronken te hebben eigenlijk nergens meer last van had, maar het de volgende dag des te hard terugkwam. Dat was eigenlijk een nog angstaanjagender gevoel. Nu ik trouwens weet dat het door alcohol minder wordt, ga ik daar nu ook op zitten letten tijdens het biertjes doen en merk ik dat ik weer veel meer drank nodig heb om het 'gevoel' weg te drukken.
Nu is het overigens niet zo dat ik een alcoholist ben, ik probeer juist veel minder te drinken dan ik vroeger (als tiener) deed.
Wanneer is angst irreëel?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:01 schreef AverageJoe het volgende:
[..]
Tot op een zekere hoogte is het handig, zolang het reële angst is. Ik kan niemand een angststoornis aanraden. Je moet soms constant tegen je gevoel inwerken. Geen prettige taak.
Koppig is tegen beter weten in.quote:
Ik volg het niet, wanneer is angst /rationeel/Irrationeel? Wat is de functie/boodschap van angst?quote:
Dat je op moet passen, als de functie doorschiet dan wordt het een kwaal... Want dan pas je niet meer op man ontwijk je iets terwijl dat niet nodig is.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 23:35 schreef wstam88 het volgende:
[..]
Ik volg het niet, wanneer is angst /rationeel/Irrationeel? Wat is de functie/boodschap van angst?
Op het moment dat het niet gebeurd, maar je er wel aan denkt is het toch niet werkelijk? Misschien vertelt angst dat wat je denkt niet jouw wil is, en als je handelt na wat je denkt terwijl je angstig bent, handel je tegen je werkelijke wil in. Een onwerkelijke wil, een wil die je niet werkelijk hebt maar enkel denkt te hebben. Hmm..quote:Op woensdag 25 juli 2012 00:18 schreef 1299 het volgende:
Het probleem is dat wanneer je bewust bent van bv derealisatie, dat je daar weer angstig van wordt waardoor het hersenen zich nog meer af gaan sluiten. Zo krijg je dus de bekende vicieuze cirkel.
Soms is de lijn ook niet zo duidelijk bij angst en diens functie. Als je bv bang bent bij het autorijden dat je de controle verliest en iemand kapot rijdt kan je moeilijk zeggen deze angst is niet reeel kijk maar wat er gebeurd als ik mijn stuur omgooi![]()
Wat moet jij blij zijnquote:Op woensdag 13 juni 2012 23:33 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Jongens! Ik heb gisteren afscheid genomen van mijn psycholoog! Ik heb een jaar lang heel hard gevochten en heel veel geleerd en vooral heb ik nu weer het vertrouwen dat ik het alleen kan! Of alleen, samen met mijn lief en mijn familie! Anyway ik ben blij en trots!
Succesquote:Op woensdag 25 juli 2012 09:44 schreef huskey het volgende:
[..]
Wat moet jij blij zijn
Heb jij er veel aan gehad ?
Vrijdag begint mijn eerste therapie les
Je hebt helemaal gelijk, ik probeer mijn gedachten nu ook te bestrijden met mezelf aanpraten dat er niks aan de hand is. Dat is echter een ontzettend moeilijke opgave, omdat ik tegen gedachten strijd die ik als rationeel beschouw omdat ik ze al zoveel jaren hun gang laat gaan (eigenlijk al sinds mijn eerste paniekaanval, op de basisschool!). Aan het eind van de dag ben ik er doodmoe van, niet normaal voor een 24-jarigequote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:58 schreef Sterrenstof86 het volgende:
[..]
Van een licht gevoel in je hoofd omdat je gestrest ben ga je absoluut niet dood, eigenlijk zijn alle lichamelijke symptomen van angst tamelijk onschuldig. Het is dus niet iets om je zorgen over te maken. Als je de symptomen accepteert en er verder geen aandacht aan besteed wordt het vanzelf minder (kan wel een paar maanden duren).
Je hebt nu angst vanwege de angst zelf en dat is onnodig. Je hersenen hoeven er zich dus ook niet de hele dag op voor te bereiden. Wat bij mij hielp als ik een paniekaanval voelde aankomen was om mijn lichaam om meer paniek te vragen. Dat klinkt vreemd maar juist dan stopte het omdat een paniekaanval doorgaans ontstaat omdat je je verzet tegen je angst (wat het dus steeds erger maakt).
Alcohol, cafeïne, nicotine enz zou ik mee oppassen. Je kan beter meer gaan bewegen dan bier drinken.
problem solving therapiequote:Op woensdag 25 juli 2012 19:37 schreef Sylvana het volgende:
[..]
SuccesWat voor therapie ga je volgen?
En wat houdt dat precies in? Want je problemen oplossen probeer je bij elke therapie lijkt me...quote:
Haha , dat klopt maar dit is een speciale methode die voor mij geschikt blijkt.quote:Op woensdag 25 juli 2012 22:08 schreef Sylvana het volgende:
[..]
En wat houdt dat precies in? Want je problemen oplossen probeer je bij elke therapie lijkt me...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |