quote:Cavendish zet zichzelf op dieet voor Londen
Mark Cavendish zet alles opzij voor de Olympische Spelen in Londen. De wereldkampioen wielrennen heeft zichzelf daarom op dieet gezet. De Britse topsprinter bant alle suikers.
"Ik ben al vier kilo lichter dan mijn normale gewicht in de koers", vertelt Mark Cavendish. "Ik pas voor snoep, frisdrank en kant-en-klare gerechten. Dat is niet eenvoudig, in het begin werd ik snel moe en was ik vaak lastig. Het was moeilijk om me aan te passen."
In de olympische wegrit moeten de renners negen keer over de korte, maar steile Box Hill. "Het parcours is niet slecht, maar ook niet op mijn lijf geschreven. Daarom dieet ik nu. Ik pas mijn lijf aan."
De olympische wegrit vindt plaats op zaterdag 28 juli.
bron: nos.nlquote:Hincapie kondigt afscheid aan
George Hincapie zet na het seizoen een punt achter zijn wielerloopbaan.
De bijna 39-jarige Amerikaan zegt dat de komende Tour de France zijn laatste grote rittenkoers is. In augustus sluit hij zijn negentienjarige loopbaan af in eigen land in de USA Pro Cycling Challenge.
Hincapie werd vooral bekend als knecht van zevenvoudig Tourwinnaar Armstrong. In het voorjaar mocht hij voor eigen succes gaan. Hij won Gent-Wevelgem en reed meer dan eens in de toptien in Parijs-Roubaix (een keer tweede) en de Ronde van Vlaanderen (een keer derde).
In 2005 won hij Kuurne-Brussel-Kuurne, twee etappes in de Dauphiné Liberé en de koninginnenrit in de Tour de France.
nooit meer Smeets die over Hincapia begintquote:
En ook bij de Amerikaanse rondes bij Eurosport geen Big George meerquote:Op dinsdag 12 juni 2012 19:11 schreef rubbereend het volgende:
[..]
nooit meer Smeets die over Hincapia begint
Wordt ook al in [Centraal] Tour de France 2012 #1 besproken.quote:Op woensdag 13 juni 2012 11:44 schreef The_Hives het volgende:
Andy niet naar de Tour
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)t-in-tour-de-france/
Goeie teksten van Kittelquote:Op vrijdag 15 juni 2012 10:14 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wordt wel leuk voor de tour, als Cav niet onverslaanbaar is.
Beelden: http://www.sterzlmtoer.nl/index.php?page=20&fid=47
Nee.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 10:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heeft hij eigenlijk wel eens een direct sprintduel tegen Cav gewonnen?
Er zijn genoeg B-sprinters die dat wel is gelukt. Dat zegt dus niet zoveel. In potentie vind ik hem, zeker als de de aankomst een beetje lastig is met lichte hellingen/veel bochten, meer kans maken dan Kittel.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 10:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Heeft hij eigenlijk wel eens een direct sprintduel tegen Cav gewonnen?
quote:Rohan Dennis, vorig seizoen nog vrij kleurloos bij het Rabo Continental Team, heeft donderdag de leiding veroverd in de Thüringen Rundfahrt
Die onderste zijn ze Armstrong vergeten een donker kleurtje te gevenquote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:11 schreef I.R.Baboon het volgende:
[ afbeelding ]. Escartin als eerste schone wielrenner in 2000, en een postume ereplek voor Kivilev.
Dan had hij dat overal moeten hebben.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:14 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Die onderste zijn ze Armstrong vergeten een donker kleurtje te geven
quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:16 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Dan had hij dat overal moeten hebben.
En dan zijn ze er nog een paar vergeten. Volgens mij is er ook wel wat terug te vinden over onder meer Olano, Casero en Totschnig (zeker als ze Kloden ook als zondaar beschouwen)quote:Op vrijdag 15 juni 2012 15:11 schreef I.R.Baboon het volgende:
[ afbeelding ]. Escartin als eerste schone wielrenner in 2000, en een postume ereplek voor Kivilev.
quote:BK wielrennen en veldrijden zit terug bij VRT
Het BK wielrennen en veldrijden zal vanaf 2012 weer door de VRT uitgezonden worden. De Belgische kampioenschappen keren zo na een afwezigheid van bijna 20 jaar terug bij de openbare omroep.
De VRT sloot een overeenkomst met de wielerbond voor drie jaar. Het nakende BK op de weg, op 24 juni in Geel, is het eerste kampioenschap dat weer op de VRT te zien is. Daarna volgen nog de BK's van 2013 en 2014. Ook de BK's veldrijden van 2013 tot 2015 zendt Sporza uit.
Van de andere kampioenschappen, zoals mountainbike, BMX en op de piste, zal Sporza minstens een verslag brengen.
Mooie foto!quote:Op vrijdag 15 juni 2012 18:47 schreef Drebbelman het volgende:
Hij had gisteren in Eindhoven inderdaad ook een behoorlijk ongeschoren look.
Fotootje dat ik maakte voor de start:
[ afbeelding ]
flink gat met Kittel overigens, ben benieuwd naar de beelden.
Rabo ook met dichte helmen? Deze is nog lelijker.quote:
Viel me ook al op. Maar volgens mij alleen Renshaw als ik even snel de wedstrijdsamenvatting op de site bekijk.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 22:33 schreef marcodej het volgende:
[..]
Rabo ook met dichte helmen? Deze is nog lelijker.
Die is inderdaad verhard.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 21:16 schreef Waaghals het volgende:
Hey sjoerd102
Jij was toch bij het duivelschbos geweest?
Was het al verhard?
Heel lelijk inderdaad, beetje playmobil-achtig. Graeme Brown reed er ook mee rond.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 07:06 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
Viel me ook al op. Maar volgens mij alleen Renshaw als ik even snel de wedstrijdsamenvatting op de site bekijk.
[..]
Die is inderdaad verhard.
Zie het vorige topic, daar staan wat foto's
quote:Wilco Kelderman bestaat niet
Het kan zijn dat u nog nooit van Wilco Kelderman gehoord heeft. Mocht dat het geval zijn: houden zo. Ik vraag u vriendelijk om meteen te stoppen met het lezen van deze column.
Door Thijs Zonneveld
Het kan ook zijn dat u wel van Wilco Kelderman gehoord heeft. Dan weet u vast ook dat hij bij Rabobank fietst en afgelopen week de jongerentrui in het Criterium du Dauphiné won. 21 Jaar oud is het joch pas, maar hij deed nauwelijks onder voor de beste ronderenners van het moment.
In de lange tijdrit werd hij doodleuk vierde - ruim voor Tourwinnaar Cadel Evans, en bergop verloor hij nauwelijks terrein. Wilco fietste niet goed, Wilco fietste angstaanjagend goed. Wat hij deed kon eigenlijk niet.
21-Jarige jochies horen met grote ogen om zich heen te kijken en blij zijn als ze op tijd binnen komen in de gruppetto - ze horen niet mee te doen in de top tien van het klassement van de Kleine Tour.
Moeras
Het was maar goed dat er elders in Europa nog een voetbaltoernooitje werd gespeeld, anders waren we er meteen met z'n allen bovenop gesprongen en was Wilco gebombardeerd tot potentieel Tourwinnaar. Verwachtingen opkloppen, daar zijn wij in Nederland namelijk sterk in.
Met alle gevolgen van dien: zodra er een renner is die kan tijdrijden én kan klimmen, dan eisen we dat hij binnen een paar jaar op het podium in Parijs staat. We roepen zo hard dat we er zelf in gaan geloven, en voordat we het weten is zo'n jonge renner verzopen in een moeras van verwachtingen.
Neem Remmert Wielinga - half mens, half buffel. Hij reed in de Dauphiné van 2003 zomaar ineens met de beste renners van de wereld omhoog en werd halsoverkop geselecteerd voor de Tour van dat jaar.
Het liep uit op een fiasco: Remmert (eigenlijk is dat ook geen naam voor een wielrenner) gaf gedesillusioneerd op en zou er nooit meer bovenop komen. Hij bekende later dat hij pelotonvrees had - een nogal lastige handicap voor een wielrenner.
Neem Pieter Weening. Hij was nog niet goed en wel begonnen aan zijn avontuur in het profpeloton toen Bert Wagendorp hem bij wijze van literair experiment naar een toekomstige Touroverwinning besloot te schrijven.
Hartstikke leuk, totdat iedereen het serieus begon te nemen. Van Pieter werd niets minder verwacht dan een Tourzege. Weening was er op een gegeven moment 'helemaal klaar mee' en nam genoegen met een rol als knecht.
Thomas Dekker
Neem Thomas Dekker. Als iemand het zou moeten doen, dan was hij het. Daar was hij het zelf trouwens helemaal mee eens. Maar Thomas kon het geduld niet opbrengen om langzaam te groeien; hij zocht de gele trui in een spuit en werd betrapt.
Maar Wilco Kelderman is niet Remmert Wielinga, Pieter Weening of Thomas Dekker. En hij is ook niet Robert Gesink of Bauke Mollema. In zijn onvolgroeide lichaam schuilt een motor met ongeloofwaardig veel pk's: bij de laboratoriumtests in januari scoorde hij het hoogste van de hele Rabo-ploeg.
Met zijn mentale weerbaarheid is ook niet veel mis: nadat hij hard op zijn hoofd was gevallen in de Ronde van Catalonië moest de dokter van de ploeg hem verbieden om de eerstvolgende wedstrijd te rijden. Wilco was woest. Wat kon hem die koppijn nou schelen - hij wilde koersen!
Heel misschien wint Wilco Kelderman, ooit, als alles meezit, wel de Tour. Maar dat kunnen we beter nog even geheim houden. Hoe minder aandacht en druk, hoe groter de kans dat hij ooit in de buurt komt. U heeft deze column dus niet gelezen. Wilco Kelderman bestaat niet.
Nog niet.
© NUsport/Thijs Zonneveld
Ik las het net ja, vroeg me al af of het een grap was.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:30 schreef I.R.Baboon het volgende:
Volgens de livestream verslaat Boom Cav in de sprint vandaag. Dat is toch ehm... verrassend.
Nee was geen grap dusquote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:31 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Ik las het net ja, vroeg me al af of het een grap was.
Ik wou net hetzelfde typequote:Op zaterdag 16 juni 2012 16:30 schreef I.R.Baboon het volgende:
Volgens de livestream verslaat Boom Cav in de sprint vandaag. Dat is toch ehm... verrassend.
Het was ook een bizar zware etappe, dus deze verschillen mogen niet verbazenquote:Op zaterdag 16 juni 2012 17:45 schreef ItaloDancer het volgende:
Route du Sud etappe 3 over de Tourmalet, Soulor en Spandelles.
1. Nairo Quintana Bazan (Movistar)
2. Hubert Dupont (AG2R La Mondiale) à 53"
3. Anthony Charteau (Europcar) à 3'55
4. Kenny Elissonde (FDJ-BigMat) à 5'43"
5. Mathieu Perget (AG2R La Mondiale) à 5'43"
6. Yannick Talabardon (Saur Sojasun) à 6'56
7. Sergio Pardilla Bellon (Movistar)
Je kan je bij Kittel en vooral Greipel wel afvragen met welke instelling ze vandaag rond reden. De Gendt eindigde ook op 8 minuten.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 19:06 schreef Marcoss het volgende:
Greipel en Kittel op 13 minuten, Renshaw die ook vlak voor de slotkilometers lost en nog 2 minuten verliest, terwijl Cavendish er gewoon bij blijft en zelfs voor de zege kan sprinten. Indrukwekkend zeg
Haha, die Derksen blijft maar boeken uitbrengen zegquote:Op zaterdag 16 juni 2012 10:02 schreef Evertjan het volgende:
[ afbeelding ]
lijkt me wel een leuk boek om te lezen
Prachtige fotoquote:Op zaterdag 16 juni 2012 18:17 schreef TheArt het volgende:
Wat een epische finishfoto
[ afbeelding ]
Ja, dat Cavendish er nog bij zat vind ik verrassender dan de winst van Boom.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 19:06 schreef Marcoss het volgende:
Greipel en Kittel op 13 minuten, Renshaw die ook vlak voor de slotkilometers lost en nog 2 minuten verliest, terwijl Cavendish er gewoon bij blijft en zelfs voor de zege kan sprinten. Indrukwekkend zeg
Op Omroep Brabant staan beelden. De echte eindsprint was heel licht bergop, maar daarvoor ging het enkele honderden meters behoorlijk omhoog. Cav had daardoor niets meer over, want Lars sprintte hem gewoon uit het wiel.quote:Op zondag 17 juni 2012 00:55 schreef rubbereend het volgende:
Was de sprint berg op? En Boom zat er nog bij? Dat is ook wel weer gunstig. Laatst moest hij op de eerste heuvel lossen
Werpt zijn dieet dan toch vruchten af?quote:Op zondag 17 juni 2012 00:54 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ja, dat Cavendish er nog bij zat vind ik verrassender dan de winst van Boom.
Tja, wat is goed bergop? Hij eindigt in de kopgroep, maar in wat voor veld? En de Olympische wegkoers is bijna 100 kilometer langer.quote:Op zondag 17 juni 2012 11:46 schreef Leatherface het volgende:
Cav die zo goed bergop rijdt, ik geef hem plots goede kansen voor de Olympische wegkoers. Hij moet alleen opletten dat ie zijn kruit niet in de Tour verschiet. Als ie verstandig is, stapt ie halverwege uit.
En Van Avermaet en Roelandts.quote:Op zondag 17 juni 2012 12:05 schreef Leatherface het volgende:
... en de Belgen met Boonen en/of Gilbert.
Hij moet het in zijn eentje doen.quote:Op zondag 17 juni 2012 12:28 schreef rubbereend het volgende:
Hoeveel fatsoenlijke knechten heeft Sagan op de Spelen?
rijdt er geen ploeggenoot uit een obscuur landje mee?quote:
Waar heb je precies gestaan.quote:Op zondag 17 juni 2012 11:48 schreef Leatherface het volgende:
De ZLM Tour passeert over een goed uur op een steenworp afstand van mijn huis. Ik ga zo eens een kijkje nemen.
Komt wel, alleen onbekend wanneer. Ik vind het altijd wel lachen, zo'n subforum. Maar een TDF-topic in SPT ernaast vind ik ook wel een goed ideequote:Op maandag 18 juni 2012 04:26 schreef TLC het volgende:
Komt er geen apart subforum voor de Tour de France ? het begint al over 12 dagen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |