Misschien nog een Samuel Sanchez in dat rijtje, hoewel ik betwijfel of die veel speelruimte krijgt. Dat lijkt me eerlijk gezegd sterk. Verder misschien een type als Peter Velits of misschien wel een Fuglsang of Chris Anker Sörensen (de twee Denen als bliksemafleiders voor hun kopmannen)quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 14:49 schreef AXI-OMA het volgende:
Tony Martin, komt denk ik echt tekort als klimmer, maar eens met de namen van de anderen.
Dit zijn misschien toch ook nog wel slimmigheden-kandidaten:
- Taaramae
- Peraud
- Velits
- Dupont
- Leipheimer
Da's wel een veel kuttere klim dan die stats aangeven.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 09:43 schreef BlaZ het volgende:
3 aankomsten bergop
Etappe 7 > eindigt op La Planche des belles filles
Gemiddeld: 8.2 %
Afstand: 5.5 km
Hmm volgens climbbybike is de laatste km juist wat vlakker maar die overzichten kloppen lang niet altijd.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Da's wel een veel kuttere klim dan die stats aangeven.
De laatste 4,5 km is namelijk 9-10% met een paar focking steile stukken.
Dit jaar voor de klimmers ?quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 19:43 schreef AXI-OMA het volgende:
Eens dat het parcours niet echt denderend is, maar dit was ook wel te verwachten.
Volgend jaar 100e editie dus dan alles uit de kast, Start Corsica, Tourmalet, Galibier, Ventoux (klimtijdrit???).
Ayway, misschien kan dit parcours het juist extra spannend maken. Dit jaar de tour voor de klimmers, volgend jaar de tour voor de aanvallers...
Ja, de laatste 400 meter vlakt 'ie af. Ook halverwege zit een wat vlakker stuk (zelfs ietsje naar beneden), maar wel in een kilometer die evengoed nog flink steil is.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 18:52 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hmm volgens climbbybike is de laatste km juist wat vlakker maar die overzichten kloppen lang niet altijd.
Naar Tour begrippen was dit een echte klimmers Tour ja, beter gaat het niet snel worden.quote:
Je hebt gelijk ik had het verkeerd gelezen. Dat afwachten op Plateau de Beille was inderdaad jammer.quote:vrijdag 14 oktober 2011 23:32 schreef DutchSL het volgende:[/b]
[..]
Naar Tour begrippen was dit een echte klimmers Tour ja, beter gaat het niet snel worden.
Dat die toppers er zelfs op Plateau de Beille, 1 van de zwaarste klimmen waar de Tour wel eens aankomt, er een potje van maken lag niet aan het parcours.
Misschien één van hun doelen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2011 17:45 schreef Tricycle het volgende:
Tour is commercieel te belangrijk, starten zullen ze, maar of het hun hoofddoel zal zijn????
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |