Belasting op benzine is al hoog exclusief al die andere belastingen die er nog bij komen kijken, en landbouw wordt al hevig gesubsidieerd door CDA dacht ik. Is dat de schuld van SP?quote:Op maandag 11 juni 2012 13:07 schreef Yreal het volgende:
Want de bankenbelasting, subsidieren van biologische landbouw en groene stroom, de hoge belasting op benzine, eindeloze butteling voor zzp'rs, verplichten van werkgevers tot het aannemen van onbemiddelbare, en nog veel meer subsidies op van alles en nog wat...
Is geen symptoombestrijding?
Maar zodra dat voor de kilometers van forensen wordt voorgesteld is de wereld te kleinquote:Op maandag 11 juni 2012 12:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik vind het een prima en rechtvaardig beleid, het principe dat men hanteert is: de gebruiker betaald.
Omdat je daarmee daadwerkelijk iets doet om filerijden te ontmoedigen...quote:Op maandag 11 juni 2012 13:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Waarom zou je onderscheid willen maken naar tijdstip en locatie? Vanwaar deze wens? Wat schieten wij als samenleving daarmee op?
Ik weet helemaal niks van autorijden af. Maar gaan mensen echt files vermijden als zij meer moeten betalen in de stad of tijdens de files?quote:Op maandag 11 juni 2012 13:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Omdat je daarmee daadwerkelijk iets doet om filerijden te ontmoedigen...
gelukkig geef je zelf eerlijk toe er niks vanaf te wetenquote:Op maandag 11 juni 2012 13:23 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik weet helemaal niks van autorijden af. Maar gaan mensen echt files vermijden als zij meer moeten betalen in de stad of tijdens de files?
Ik denk van niet. Ik denk het echt niet. Men gaat toch van huis naar werk en omgekeerd en neemt toch weer dezelfde route dat verschilt echt niet.
En volgens mij ontstaan files helemaal vooraan en bij de grenzen van een stad. Dat kun je niet vermijden zelfs niet als het duurder maakt in die gebieden. De stad is altijd druk. Als er files ontstaan ontstaan die gewoon volgens mij.
Ja maar heb ik geen gelijk dan. De stad is altijd druk. Als je autorijden voor mensen in Amsterdam of Rotterdam duurder gaat maken, Standaard omdat dat een druk gebied is. Los je daarmee files op?quote:Op maandag 11 juni 2012 13:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
gelukkig geef je zelf eerlijk toe er niks vanaf te weten
Ze betalen in ieder geval niet de hoge motorrijtuigenbelasting voor een diesel auto of bus... scheelt al gauw minstens 100 euro per maand.quote:Op maandag 11 juni 2012 13:08 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Dus, de Polen betalen geen accijns en BTW van ongeveer 1 euro per liter aan de pomp?
Nu weet ik gelijk waarom zoveel Polen in NL rondrijden met brandstofslurpers.
Als je beprijst naar tijd en plaats dan zal dat de vraag naar mobiliteit op de duurste momenten doen afnemen. Dat is hele basale marktwerking.quote:Op maandag 11 juni 2012 13:23 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik weet helemaal niks van autorijden af. Maar gaan mensen echt files vermijden als zij meer moeten betalen in de stad of tijdens de files?
Ik denk van niet. Ik denk het echt niet. Men gaat toch van huis naar werk en omgekeerd en neemt toch weer dezelfde route dat verschilt echt niet.
En volgens mij ontstaan files helemaal vooraan en bij de grenzen van een stad. Dat kun je niet vermijden zelfs niet als het duurder maakt in die gebieden. De stad is altijd druk. Als er files ontstaan ontstaan die gewoon volgens mij.
Je kent mijn argument dat het vergoeden van woon/werkverkeer gewoon een verlengstuk van de bedrijfskosten zijn.quote:Op maandag 11 juni 2012 13:16 schreef 99.999 het volgende:
Maar zodra dat voor de kilometers van forensen wordt voorgesteld is de wereld te klein
Selectief quotenquote:Op maandag 11 juni 2012 13:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Omdat je daarmee daadwerkelijk iets doet om filerijden te ontmoedigen...
Precies... wil je het fileprobleem oplossen dan moet je niet gaan straffen door meer geld te vragen voor de mobiliteit... dan moet je zorgen dat er meer werkplaatsen gecreëerd worden buiten de druk bevolkte stedelijke gebieden. Wat ik reeds aangegeven heb.... het is allemaal symptoombestrijding, over de bron van het probleem word amper gesproken.quote:Op maandag 11 juni 2012 13:23 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik weet helemaal niks van autorijden af. Maar gaan mensen echt files vermijden als zij meer moeten betalen in de stad of tijdens de files?
Ik denk van niet. Ik denk het echt niet. Men gaat toch van huis naar werk en omgekeerd en neemt toch weer dezelfde route dat verschilt echt niet.
En volgens mij ontstaan files helemaal vooraan en bij de grenzen van een stad. Dat kun je niet vermijden zelfs niet als het duurder maakt in die gebieden. De stad is altijd druk. Als er files ontstaan ontstaan die gewoon volgens mij.
In de stad rijden veroorzaakt amper problemen, tenzij de doseerlichten kut staan afgesteld.quote:Op maandag 11 juni 2012 13:32 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ja maar heb ik geen gelijk dan. De stad is altijd druk. Als je autorijden voor mensen in Amsterdam of Rotterdam duurder gaat maken, Standaard omdat dat een druk gebied is. Los je daarmee files op?
Nee want dat blijft toch elke dag even druk?
En als er file ontstaat bij een stad ontstaat die toch gewoon?
Je zegt tijd; daar bedoel je mee spits en dal. Wordt er tijdens de spits dan minder gereden/denk je dat er massaal mensen die toch naar hun werk moeten, maar niet gaan rijden op die tijden? En zou dat echte files voorkomen?quote:Op maandag 11 juni 2012 13:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Als je beprijst naar tijd en plaats dan zal dat de vraag naar mobiliteit op de duurste momenten doen afnemen. Dat is hele basale marktwerking.
Jij rijdt een motor dan mag je toch tussen de autos doorquote:Op maandag 11 juni 2012 13:42 schreef Yreal het volgende:
[..]
In de stad rijden veroorzaakt amper problemen, tenzij de doseerlichten kut staan afgesteld.
Er is in nederland 1 oorzaak van files, en dat is ritsen. Elke file in dit land, volgt op of gaat vooraf aan een ritsvlak. Zie ook de grootste en meest hardnekkige file van het land, die op de A4 bij leiden. Nu je door leiden ook 3 banen hebt is er ineens nooit meer file.
De vraag naar mobiliteit zal meer gespreid worden, flexibeler werktijden worden aantrekkelijker etc etc. daarbij is een procent of 10 minder verkeer al ruim voldoende om de meeste files op te lossen.quote:Op maandag 11 juni 2012 13:45 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Je zegt tijd; daar bedoel je mee spits en dal. Wordt er tijdens de spits dan minder gereden/denk je dat er massaal mensen die toch naar hun werk moeten, maar niet gaan rijden op die tijden? En zou dat echte files voorkomen?
Je zegt plaats; daar bedoel je mee de grote steden. Denk je dat mensen massaal uit de stad gaan verhuizen waardoor het minder druk wordt daar in het verkeer?
Ja, en jij weet prima dat dit gewoon kolder isquote:Op maandag 11 juni 2012 13:39 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Je kent mijn argument dat het vergoeden van woon/werkverkeer gewoon een verlengstuk van de bedrijfskosten zijn.
Let een beetje op je bloeddruk, je gaat rare dingen typen als je je zo opwindt...quote:[..]
Selectief quoten![]()
Ik geef duidelijk een argument waarom bestraffen niet werk, nogmaals ten overvloede.... de kunduz kliek wilde met hun voorstel om de reiskosten te gaan belasten juist MEER geld ophalen, men wil helemaal niks ontmoedigen men wil MEER geld ophalen. Waarom drinkt dat maar niet tot je door?
Vrijwel alle werkgevers willen werknemers toch al zo rond 8:00 - 17:00 in dienst?quote:Op maandag 11 juni 2012 13:49 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De vraag naar mobiliteit zal meer gespreid worden, flexibeler werktijden worden aantrekkelijker etc etc. daarbij is een procent of 10 minder verkeer al ruim voldoende om de meeste files op te lossen.
Op die manier is het naar verwachting een vrij effectieve methode om files te bestrijden. Het is vrij eenvoudig allemaal (in theorie).
Dat kan inderdaad nog veel flexibeler. Waarom moet iedereen van 8 tot 5? van 10 tot 7 is toch ook prima?quote:Op maandag 11 juni 2012 13:54 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Vrijwel alle werkgevers willen werknemers toch al zo rond 8:00 - 17:00 in dienst?
En er wordt al genoeg gespreid met werktijden en verkeer. De één begint om 4:00 de ander een uur later, de ander weer een uur later.. Kan dat nog flexibeler?
Wat een onzin. In heel Europa zit enorm veel accijns op brandstoffen. Iedereen die rijdt betaalt een deel voor het gebruik van de wegen. Of dat in NL, Duitsland, Polen of een ander land is maakt weinig verschil. Staar je niet zo blind daar op want jij betaalt in het buitenland ook niet extra voor het gebruik van de wegen (behoudens bepaalde tolwegen). Ik was laatst in NL voor 4 dagen en heb aan de pomp een euro of 50 afgetikt aan accijnzen en BTW om in de file te mogen staan. Andere belastingen weg op auto en dat optellen bij (verdubbeling accijnzen?) accijnzen is funest voor een land dat economisch afhankelijk is van transport en infrastructuur buiten dat het in het buitenland een heel stuk minder duur is. maar uit dat oogpunt en concurrentiepositie had je zelf ook kunnen bedenken.quote:Op maandag 11 juni 2012 13:37 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ze betalen in ieder geval niet de hoge motorrijtuigenbelasting voor een diesel auto of bus... scheelt al gauw minstens 100 euro per maand.
ik rij liever 140 dan dat ik met 30 een beetje door de auto's moet worstelen met gevaar voor eigen leven.quote:Op maandag 11 juni 2012 13:48 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Jij rijdt een motor dan mag je toch tussen de autos door
Dat klonk helemaal niet onterecht of scheef van CJ. Het lijkt mij ook zeer waarschijnljk dat het de kunduz-coalitie meer om de staatskas vullen gaat dan het echt eerlijker te maken.quote:Op maandag 11 juni 2012 13:52 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ja, en jij weet prima dat dit gewoon kolder is.
[..]
Let een beetje op je bloeddruk, je gaat rare dingen typen als je je zo opwindt...
Maar zoals ik je ook al eerder heb uitgelegd werkt dit aan twee kanten. Je ontmoedigt overconsumptie van mobiliteit en legt de belasting daar waar die wat mij betreft hoort, bij de consumptie en niet op de arbeid. En hoewel ik het liefste een verlaging van de IB had gezien hier tegenover zit dat er met de huidige omstandigheden helaas niet in.
Jij vind het kolder, dat het gewoon kosten zijn die door de werkgever worden betaald is gewoon een feit.quote:Op maandag 11 juni 2012 13:52 schreef 99.999 het volgende:
Ja, en jij weet prima dat dit gewoon kolder is.
Niks mis met mijn bloeddruk hoor is keurig 80/120quote:Let een beetje op je bloeddruk, je gaat rare dingen typen als je je zo opwindt...
Maar zoals ik je ook al eerder heb uitgelegd werkt dit aan twee kanten. Je ontmoedigt overconsumptie van mobiliteit en legt de belasting daar waar die wat mij betreft hoort, bij de consumptie en niet op de arbeid. En hoewel ik het liefste een verlaging van de IB had gezien hier tegenover zit dat er met de huidige omstandigheden helaas niet in.
De enige motivatie is om de staatskas verder te vullen, het argument dat het tevens een 'milieumaatregel' is, valt als window dressing te bestempelen. Wie dat gelooft is imo een beetje naief.quote:Op maandag 11 juni 2012 13:58 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Dat klonk helemaal niet onterecht of scheef van CJ. Het lijkt mij ook zeer waarschijnljk dat het de kunduz-coalitie meer om de staatskas vullen gaat dan het echt eerlijker te maken.
En dat reiskostenvergoedingen al veel langer (deels) als beloning worden gezien is net zo goed een feit. Binnen de huidige regeling is er een bepaalde vrijstelling tot 19 cent per kilometer. zo'n vrijstelling kan verdwijnen en dan valt het gewoon helemaal onder de noemer inkomen. Net als het deel inkomen dat je krijgt en waar je bijvoorbeeld kleding of voedsel van koopt, net zo goed noodzakelijk om te kunnen werkenquote:Op maandag 11 juni 2012 14:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Jij vind het kolder, dat het gewoon kosten zijn die door de werkgever worden betaald is gewoon een feit.
Aanzienlijk effectiever dan ze te betalen om in die file te gaan staan zoals jij steeds bepleitquote:Reeds is namelijk aangetoond dat mensen 'betalen' om de file te mijden veel effectiever is.
quote:Op maandag 11 juni 2012 13:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik rij liever 140 dan dat ik met 30 een beetje door de auto's moet worstelen met gevaar voor eigen leven.
Even een laatste. Dat is wel een grote 'als' scenario dat alleen mooi uitpakt als in de praktijjk alle werkgevers ook daadwerkelijk echt socialer gaan denken. Maar dat gaat echt niet gebeuren volgens mij. Zij denken allemaal aan zichzelf en willen dezelfde transport en werk kunnen afleveren op dezelfde tijden zoals in de jaren voorheen. Plus zo houdt je benzine goedkoper voor de grootverbruikers. Maar evenzo duur voor mensen die nauwelijks de auto pakken. Dat is ook nare socialisme. Dan vind ik de plannen van SP toch socialer en eerlijker.quote:Op maandag 11 juni 2012 13:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat kan inderdaad nog veel flexibeler. Waarom moet iedereen van 8 tot 5? van 10 tot 7 is toch ook prima?
Het gaat hier overigens wel iets off-topic dus maar weer meer terug naar de SP. Die hebben het ook niet zo op flexibiliteit
Die 19 cent is gewoon een compromis om te voorkomen dat er een hele hoop administratief werk verzet moet worden. Ik had liever wel gezien dat de daadwerkelijk gemaakte kosten vergoed zouden worden.quote:Op maandag 11 juni 2012 14:06 schreef 99.999 het volgende:
En dat reiskostenvergoedingen al veel langer (deels) als beloning worden gezien is net zo goed een feit. Binnen de huidige regeling is er een bepaalde vrijstelling tot 19 cent per kilometer. zo'n vrijstelling kan verdwijnen en dan valt het gewoon helemaal onder de noemer inkomen. Net als het deel inkomen dat je krijgt en waar je bijvoorbeeld kleding of voedsel van koopt, net zo goed noodzakelijk om te kunnen werken.
De kunduz kliek wil ook mensen gaan belasten die niet in de file staan, dus de doelstelling kan nooit zijn dat ze de files willen aanpakken.quote:Aanzienlijk effectiever dan ze te betalen om in die file te gaan staan zoals jij steeds bepleit.
quote:Op maandag 11 juni 2012 13:56 schreef 99.999 het volgende:
Het gaat hier overigens wel iets off-topic dus maar weer meer terug naar de SP. Die hebben het ook niet zo op flexibiliteit
http://www.sp.nl/standpunten/cd_247/standpunt_over_files.htmlquote:Standpunt :: Files
Om files op een eerlijke manier op te lossen is het nodig om ervoor te zorgen dat veel mensen een alternatief krijgen voor de file. Dit alternatief kan het openbaar vervoer zijn of juist meer gespreide werktijden en thuiswerken. Daarnaast kunnen mensen via goed mobiliteitsbeleid ook verleid worden om op iets minder drukke tijden van huis/werk te vertrekken. Op al deze middelen moet de overheid fors inzetten.
Waarom zou dat niet mogen? Kabinet en kamer maken wetten en nemen de beslissingen. Dat de hele boel demissionair is doet daar helemaal niks aan af.quote:Op maandag 11 juni 2012 18:56 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik vraag me eigenlijk vanaf 'het onstaan' van het Lentekliekje al af of 'deze coalitie' (die er eigenlijk niet echt is) wel juridisch en staatsrechtelijk te verantwoorden is!
Ik bedoel, het kliekje neemt maar belangrijke beslissingen (zoals de versoepeling van het ontslagrecht) op basis van een niet van te voren geformeerde coalitie, en dan zitten ze we ook nog eens met een min of meer 'demissionair' kabinet.
Gestoord toch!?!
Staatsrechtelijk heeft de volksvertegenwoordiging gewoon een volledig mandaat tot het nieuwe parlement is geīnstalleerd na de verkiezingen in september. Dus zolang er per maatregel die wordt omgezet in wetgeving een meerderheid is, is er geen enkel probleem. Een nieuwe kamer mag straks ook volledig anders besluiten.quote:Op maandag 11 juni 2012 18:56 schreef Atmosphere82 het volgende:
Ik vraag me eigenlijk vanaf 'het onstaan' van het Lentekliekje al af of 'deze coalitie' (die er eigenlijk niet echt is) wel juridisch en staatsrechtelijk te verantwoorden is!
Dat duurder nog langquote:Op maandag 11 juni 2012 19:19 schreef Kaas- het volgende:
"Gewoon geen gezeik, niemand rijk."
De nieuwe OP is nog veel leuker ook!
De SP pleit helemaal niet voor gelijke inkomens, ze wil slechts de inkomens wat meer nivelleren.quote:"Gewoon geen gezeik, niemand rijk."
Waar stem jij op?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:30 schreef Strani het volgende:
Dus Roemer ontvangt binnenkort Morales van Bolivia?
Mooi, weten we direct wat voor socialist Roemer precies is. Jammer, het leek me best een aardige vent. Morales is een spil in het linkse blok in Latijns Amerika. Vriendjes met Chavez en via hem dan ook weer met seņor Castro himself.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |