abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 juni 2012 @ 01:50:08 #1
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_112683276
Dit topic is niet voor mij maar voor billie1985

In navolging op Al half jaar op mezelf, nog steeds bijna geen spullen...

N.a.v. mijn andere topic ( "Even" mijn verhaal kwijt... ) toch maar besloten om hier een topic aan te maken en steun te vragen aan andere FOK!kers.

Situatie:
Vader raakte in coma, en na ongeveer een half jaar "herstellen" kwam hij weer thuis. Een heel ander mens geworden, naar, vervelend, agressief, depressief, (ik hou t nog bescheiden) waardoor ik zelf ook in een depressie belandde. Op aanraden van diverse instanties ben ik op mezelf gaan wonen, de situatie thuis was niet meer te houden, vaak ruzies (vaak om de kleinste dingetjes) en ging er zelf mentaal kapot aan.

Nu woon ik op mezelf, al in november vorig jaar heb ik de sleutel gekregen en ben ik niet verder gekomen dan een televisie, radio, laptop + computer. Deze had ik van mezelf al. Van iemand heb ik een luchtbed kunnen lenen waar ik nu op slaap. Van m'n leiding bij mn vrijwilligerswerk/stage (onder de noemener reintegratie) heb ik een bank gekregen, en sinds van de week een laminaatvloer, daar komen ze me zaterdag mee helpen leggen.

Omdat ik schulden heb (heb 31 mei een afspraak voor schuldhulpverlening) heb ik maandelijks een tekort van 175 euro. Ik heb het zo lang mogelijk geprobeerd uit te stellen, maar nu begin ik echt in de problemen te komen (rekeningen die terug blijven komen en zulks). Ik heb bij de Sociale Dienst Drechtsteden aangeklopt om verhuiskosten / bijzondere bijstand aan te vragen maar kreeg 0 op rekest. "Verhuizen is iets wat je toch ooit een keer in je leven zou doen en daar dien je voor te reserveren" krijg je te horen. Ben tegen die uitspraak in beroep gegaan omdat ik vooordat ik op mezelf ging wonen mijn vader soms meehielp met rekeningen, omdat hij nog maar 70% van zijn loon kreeg, en hij zelf ook schulden heeft (maar geen schuldsanering wil aanvragen).

Dus wie o wie woont er in de regio Alblasserdam (omgeving Rotterdam) en heeft er nog wat spulletjes over? Al is het een half kapotte koelkast, gasfornuis of iets wat je nooit meer gebruikt, je kunt mij er ont-zet-tend blij mee maken!

Voor vragen kun je me altijd PM-en!

Dit heb ik al:
Bank (dank aan stagebegeleider)
Radio
Televisie
Computer
Laptop
Bureautje (dank aan marktplaats)
Bureaustoel
Huistelefoon
Mobiele telefoon
Magnetron (met dank aan mn oude buren)
Luchtbed (geleend van een oudcollega)
Normaal bed (dank aan bovenbuurman) (inmiddels compleet!)
Stoelen (gevonden toen het grof vuil werd buiten gezet)
Bestekla (dank aan marktplaats)
Prullenbak (gevonden toen het grof vuil werd buiten gezet)
Bestek (2 vorken, 2 messen en een lepel uit mn vorige huis meegenomen)
Borden (dank aan buren verderop)
Glazen (dank aan buren verderop)
Sinds afgelopen donderdagavond: complete laminaatvloer (dank aan stagebegeleider)
Kledingkast (dank aan bovenbuurman)
Lamellen aan de achterkant van de woonkamer
Curver boxen
Strijkijzer
Klok
Zeeppompje
Handdoeken
Theedoeken
Washandjes
Badmat
Douchegordijntje

Wat heb ik nog niet:
Wasmachine - Krijg ik van Ridocar
Koelkast - Gekregen van Ridocar
Koelkast met vriezer
Droger - Krijg ik van Ridocar
Kookplaat - Gekregen van Boris_Karloff
Oven
Salontafel - Gekregen van mrspoeZ
Gordijnen - Gekregen van mrspoeZ
TV meubel - Krijg ik van zwartedoos
Waterkoker - Gekregen van Logician78
Kapstok / Kapstokhaakjes - Gekregen van Logician78
Stofzuiger - Krijg ik van Nectarientje
Soepkom - Gekregen via marktplaats
Theelepels
Gebaksvorkjes en schaaltjes - Gekregen van lucky_strike
Messenset - Krijg ik van Ehhe
Pollepel - Gekregen van lucky_strike
Goedwerkende douchekop - Gekregen van lucky_strike
Plastic bekers - Gekregen van lucky_strike
Senseo kopjes - Gekregen van lucky_strike
Afdruiprekje - Gekregen van lucky_strike
Mini-gourmetset - Gekregen van lucky_strike
Garde
Mixer
Blikopener
Lampen
Bezem
Pannen en potjes
Broodrooster
Tosti ijzer
Kookwekker
Wasknijpers - Gekregen van lucky_strike
Normale vuilnisbak (geen kapotte) - Gekregen van lucky_strike
Normaal formaat glazen - Gekregen van lucky_strike
Verbanddoos
Normale stoelen die niet van plastic zijn of waar het kussen niet van stuk is
Strijkplank
Basiskookboek - Gekregen van Peter
Lamp - Gekregen van mrspoeZ
Dekbed - Gekregen van mrspoeZ

Daarnaast wil ik bedanken:
SLBMG (voor de financiele steun)
scrub_nurse (voor meerdere staande lampjes van hema, met bruine dan wel rode lampekapjes, rode accessoires (kussenhoesjes/theelichthouders ed), 2 staande lampen eenvoudige van IKEA , side table off white geschilderd, keukentafel (dient geschuurd en geverfd te worden) 2 schoenenrekjes, bestek en servies)
zwartedoos (voor kookboek, fauteuil, 2 sierkussens een olie en azijnstel)

[ Bericht 2% gewijzigd door Rucky op 14-06-2012 12:46:52 ]
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
pi_112684739
Ben ik nou gek of had je al een gasstel?
Misschien is het een idee om de dingen die je al hebt weg te strepen?
  zondag 10 juni 2012 @ 08:57:17 #3
154407 Rucky
Al prutsende wordt men wijs.
pi_112684908
:D Dit topic is voor billie1985 en niet voor mij. Hij gaat er weer bovenop komen net zoals het eerder met anderen is gelukt.
En als ik nog eens bij hem op bezoek ga en gebak meeneem wil ik het wel met een vorkje eten. :Y
Ik zal wel even kontakt me billie opnemen en de op aanpassen met wat er al geregeld is.
Op zaterdag 14 april 2012 23:50 schreef innepin het volgende: Rucky en Merlijn zijn tof.
Op donderdag 21 juni 2012 00:22 schreef Papabear het volgende: We kennen elkaar, daten elkaar, doen elkaar en helpen elkaar. FHF O+
Op vrijdag 17 december 2010 13:58 schreef smegmanus het volgende: FOK!kers, hard van buiten. Zacht van binnen 8-)
  zondag 10 juni 2012 @ 10:32:32 #4
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_112686067
Ok, nog een keertje dan.

Ten eerste is het lijstje uit de OP gemaakt door iemand anders (en zwaar verouderd) en heeft TS het alleen gekopieerd omdat hij zelf niet zo goed wist wat hij nodig had. Het moge duidelijk zijn dat gebaksvorkjes minder belangrijk zijn dan een koelkast.

Ten tweede heeft TS financieel zijn zaakjes inderdaad niet op orde door diverse omstandigheden. Dat zou hij wel moeten hebben, hij krijgt daar nu hulp voor dus dat komt op termijn wel goed. 'Eigen schuld' of niet, dat neemt niet weg dat TS tot voor kort alleen een luchtbed had. Als wij hem dus uit eigen vrije wil helpen, zorgt dat er mede voor dat hij niet dieper in de shit komt te zitten en geen grote 'last/profiteur/hoejehetwiltnoemenmetjebeperktegeest' voor de maatschappij zal worden. Zo is hij geholpen en de maatschappij uiteindelijk ook.

Ten derde heeft TS nu veel spullen gekregen/in de planning en wordt dit topic denk ik alleen gebruikt om de puntjes op de i te zetten.

En nou wegwezen als je niet constructief kunt zijn.
Spoilers!
pi_112686179
Ik vind vragwn om gebaksvorkjes ook niet constructief. Haal die onzin dan van de lijst en concentreer op dde echte belangrijke dingen.
Nu komt de persoon over als verwend persoon die even een volledige 'uitzet' wil scoren.
En geen prioriteiten kan stellen, maar dat is de kern van het probleem naturlijk.

[ Bericht 16% gewijzigd door Cat-astrophe op 10-06-2012 11:22:09 ]
  zondag 10 juni 2012 @ 10:46:05 #6
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_112686306
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2012 10:39 schreef computergirl het volgende:
Ik vind vragwn om gebaksvorkjes ook niet constructief. Haal die onzin dan van de lijst en concentreer op dde echte belangrijke dingen.
Nu komt de persoon over als verwend persoon die even een volledige 'uitzet' wil scoren.
En geen prioriteiten kan stellen, maar dat is de kern van het probleem naturlijk.
Er is in het begin gevraagd door anderen aan TS wat ie allemaal wel en niet had. Daaruit is een lijst gekomen. Ik moet zeggen dat gebaksvorkjes bij mij ook niet echt op zo'n lijstje zou komen, maar het is niet zo dat TS specifiek hierom heeft gevraagd. Hij heeft gewoon aangegeven wat ie niet had (misschien met behulp van een online-uitzet lijst??). Wie weet heeft iemand net een handje vol vorkjes liggen die hij weg wil doen. Is TS daar blij mee. Indien niet, dan vergaat voor TS ook de wereld vast niet.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
pi_112687220
En wederom een hoop gezeur verwijderd.

Is het zo moeilijk om te snappen dat sommige mensen anderen graag willen helpen en dat die hulp verder gaat dan wat hier in de OP genoemd wordt? En dat het lijstje in de OP een wenslijstje is en geen eislijstje? Azijnpissers, critici etc verwijs ik naar FB waar je je gal kunt spuien. In andere topics worden de posts verwijderd.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 10 juni 2012 @ 12:35:59 #8
371088 Ehhe
Hij gelooft in mij.
pi_112688961
Is er ook al een up-to-date-lijstje inmiddels? :)
♥ Wees maar lief, het kan geen kwaad ♥
pi_112690539
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2012 10:39 schreef computergirl het volgende:
Die laatste zin had niet gehoeven. Of ga jij persoonlijke coach spelen?
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
  zondag 10 juni 2012 @ 13:50:49 #10
244933 trovey
Nachtoele
pi_112691039
Die gebaksvorkjes zijn wel een groot struikelblok sommige mensen. :')
OT: Lukt het een beetje TS, al gewend aan het zelf koken en zo? ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_112692831
Volgens mij heeft billie gewoon goed naar de piramide van Maslow gekeken?
  Milf zondag 10 juni 2012 @ 15:05:34 #12
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_112693464
Kunnen we weer ontopic?
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  zondag 10 juni 2012 @ 16:18:53 #13
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_112696166
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:50 schreef trovey het volgende:
Gelukkig breng ik woensdag onder andere gebaksvorkjes naar hem dus dan kan het doorgestreept worden c_/
Spoilers!
pi_112696395
Dan krijg je misschien je eigen klaagbaak topic:

Mensen die billie gebaksvorkjes geven
  zondag 10 juni 2012 @ 16:24:41 #15
244933 trovey
Nachtoele
pi_112696400
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 16:18 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Gelukkig breng ik woensdag onder andere gebaksvorkjes naar hem dus dan kan het doorgestreept worden c_/
Gelukkig, is het gezeik daarover voorbij. :')
Optimist tot in de kist
  zondag 10 juni 2012 @ 16:46:24 #16
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_112697281
quote:
10s.gif Op zondag 10 juni 2012 16:24 schreef Franknfurter het volgende:
Dan krijg je misschien je eigen klaagbaak topic:

Mensen die billie gebaksvorkjes geven
Oe, mijn eigen mensen die topic O+ :')
Spoilers!
pi_112720124
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 22:55 schreef Ehhe het volgende:
Ik heb ook nog een kapstokje die je over de deur hangt. Met 4 of 5 haakjes eraan.
En ook die is erg welkom ^O^
"Niemand weet, niemand weet, dat ik Tepelstreeltje heet."
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 10 juni 2012 @ 23:44:49 #18
163650 Greys
pi_112720146
Ik volg het topic ook al even en ... ^O^
Billie, het gaat ons niets aan hoeveel je precies aan geld gekregen had in die envelop (niet zeggen ook dus!) maar ik was zo benieuwd wat je er naast de pannen van hebt gekocht, of je er nog iets van over hebt enzo.
Of misschien al een voorraadje boodschappen van hebt kunnen aanleggen.

Ik ben tevens ook benieuwd naar echt 'nodige' dingen die je nog mist eventueel.
Of dat ik je misschien zou kunnen helpen met een boodschappenpakket oid. Ik kan het bij je langs brengen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_112720207
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2012 08:25 schreef quirina het volgende:
Ben ik nou gek of had je al een gasstel?
Misschien is het een idee om de dingen die je al hebt weg te strepen?
Ja een gasstel heb ik inmiddels al :) Ik zal Rucky morgen even de vernieuwde OP sturen.
pi_112720583
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 13:50 schreef trovey het volgende:
Nou, ik zal je vertellen, tis best wel een uitdaging elke keer om iets "eetbaars" op tafel te krijgen ;( Laatst nog, wilde ik krieltjes met kip en roerbakmix maken in de wok dus had eerst de kip erin gedaan, daarna de krieltjes en als laatst de roerbakmix. Geen succes geworden, maar toch maar opgegeten :@
Gisteren wilde ik chicken tonight maken, maar de rijst was net pap geworden ;(

Je wilt ook niet elke dag je buurvrouw "lastigvallen" om mee te kijken eh :@ Maar nu heb ik het slim aangepakt, heb haar vanavond via Facebook een berichtje gestuurd of ze het leuk zou vinden om hier te eten, en dus samen te koken :)

2 vliegen in 1 klap; kookles en gezelschap! :)
pi_112720708
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 14:48 schreef Kikkerdrilpudding het volgende:
Volgens mij heeft billie gewoon goed naar de piramide van Maslow gekeken?
[ afbeelding ]
't Zit je wel érg hoog he? Aangezien je de móeite uberhaupt neemt om speciaal voor mij gaat photoshoppen? 8)7
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 11 juni 2012 @ 00:07:46 #22
163650 Greys
pi_112721287
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 23:55 schreef billie1985 het volgende:

[..]

't Zit je wel érg hoog he? Aangezien je de móeite uberhaupt neemt om speciaal voor mij gaat photoshoppen? 8)7
Lekker laten gaan joh ;)

Je hebt PM!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 11 juni 2012 @ 10:37:32 #23
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_112728608
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 23:53 schreef billie1985 het volgende:

[..]

Nou, ik zal je vertellen, tis best wel een uitdaging elke keer om iets "eetbaars" op tafel te krijgen ;( Laatst nog, wilde ik krieltjes met kip en roerbakmix maken in de wok dus had eerst de kip erin gedaan, daarna de krieltjes en als laatst de roerbakmix. Geen succes geworden, maar toch maar opgegeten :@

Je wilt ook niet elke dag je buurvrouw "lastigvallen" om mee te kijken eh :@ Maar nu heb ik het slim aangepakt, heb haar vanavond via Facebook een berichtje gestuurd of ze het leuk zou vinden om hier te eten, en dus samen te koken :)

Je leert vanzelf om een beetje te proeven tijdens het koken en naar aanleiding daarvan in te schatten hoe lang het eten dan nog moet. Met die krieltjes had je beter 2 pannen kunnen gebruiken. 1 voor de krieltjes, die moeten 10-12 minuten. En na een paar minuten in een andere pan de kip en later de groente. Maar het komt wel goed hoor! Niemand kan zomaar spontaan de eerste keren superlekkere gerechten op tafel zetten.
Spoilers!
pi_112729640
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 23:55 schreef billie1985 het volgende:
Nee hoor, het zit mij juist niet hoog, gewoon een geintje. Vind het juist suf dat mensen er steeds weer opnieuw over beginnen, over gebaksvorkjes en andere minder belangrijkere zaken. Dat is nu al tig keer langsgekomen. Vind het leuk om te zien dat je via zo'n topic een hoop spullen kan krijgen van mensen die het niet meer nodig hebben en wens je alle succes met lekker op jezelf wonen!
  maandag 11 juni 2012 @ 11:14:43 #25
244933 trovey
Nachtoele
pi_112729654
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 23:53 schreef billie1985 het volgende:

[..]

Hoor het al, je hebt de volgorde van toevoegen nog niet helemaal door. :P Gewoon eens even op Google rondkijken voor basisrecepten hoe dingen werken. Hieronder zie je een aantal links waar de basistechnieken worden uitgelegd

http://kookboekonline.punt.nl/?r=1&id=294002
http://www.smulweb.nl/artikelen/142872/Koken-basistechnieken
http://genietenvaneten.bl(...)ken-rijst-koken.html

Samen eten is ook een goed idee, ook veel gezelliger. Ik doe het ook samen met mijn broer een aantal dagen per week...goedkoper, gezelliger en ik kan redelijk koken(dat wil zeggen ik kan een gewone normale maaltijd in elkaar zetten :P ) en mijn broer kan fantastisch afwassen :+ dus beiden hebben er profijt van.
Voor de rest is het gewoon doen doen doen en je leert het vanzelf wel, wellicht niet op chefniveau maar dat hoeft ook niet. ;)
Optimist tot in de kist
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')