Zelf vang ik zwerfkatjes op en die verhuizen ontwormd, ingeënt en gechipt. Kosten 80 euro als ze 1 enting gehad hebben en 90 euro als ze een paar weken ouder zijn en al 2 entingen gehad hebben.quote:Op zondag 10 juni 2012 02:31 schreef priscilla1111 het volgende:
[..]
ze zijn onbetaalbaar, het enige wat ik wil is dat ze bij een plek zijn waarvan ik weet dat ze goed terecht komen.
2 gaan naar familie, mn vriend dr zus en mn tante 1tje blijft mischien blijven er 3 over dan
dusjaa maarjha ik ga nu echt afsluiten slaaplekker
Bij anti-kraak staat er vaak in het contract dat je geen huisdieren mag houden, is sowieso veel bij veel particuliere woningen, je hebt dan te maken met heel veel regeltjes en bij overtreding ben je de woning kwijt en kan je ook niets anders meer kiezen uit het aanbod anti-kraakwoningen (je moet zelf zoeken in hun database, zij zoeken niet voor je)quote:Op zondag 10 juni 2012 01:42 schreef priscilla1111 het volgende:
[..]
ja ik snap je wel maar ik ga ook over halfjaartje samen wonen, mn vriend heeft werk en studie financiring ik krijg het ook over half jaartje en dan heb ik vast werk, en mn moeder helpt me ook erbij
we gaan in een anti kraak woning wonen betaal je miss maar minimaal 100 euro per maand aan huur, en zijn nog mooie huizen ook en zodra je eruit moet zijn hun verplicht om een nieuwe woning te zoeken voor je dus daar maak ik em niet druk om over half jaartje hebben we samen minimale inkomen van 1100 euro, en de huur eraf hebben we genoeg geld over dus daar maak ik me niet druk om![]()
Ik ook een beetje maar je moet maar denken dat de toekomst voor de katten er goed uitziet en dat er hier goede tips worden gegeven.quote:
Op zich mee eens... maar bij een mens/ man worden alleen de vaten vanaf de ballen tot de penis doorgesneden of zoiets...quote:Op zondag 10 juni 2012 16:43 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Wat iedereen al heeft gezegd: laat je dieren castreren, is echt van het allergrootste belang.
Er is verschil tussen castratie en sterrilisatie inderdaad, je kan het wel vantevoren aangeven.quote:Op maandag 11 juni 2012 01:42 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Op zich mee eens... maar bij een mens/ man worden alleen de vaten vanaf de ballen tot de penis doorgesneden of zoiets...
Maar toen mijn katertje terugkwam na "geholpen" te zijn, waren zijn ballen weggeknipt... Daar had ik niet voor getekend als ik het geweten had. Ik had gehoopt dat hij "geholpen" zou worden zonder echte operatie... maar net als bij een man zijn spermaleider zou worden "geblokkeerd."
Maar nu was ineens mijn katertje ontmand... maar gedane zaken nemen geen keer, dus mijn protest zou ook niets nieuws brengen...
Als een man gecastreerd wordt gaan zijn ballen er echt wel af hoorquote:Op maandag 11 juni 2012 01:42 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Op zich mee eens... maar bij een mens/ man worden alleen de vaten vanaf de ballen tot de penis doorgesneden of zoiets...
Maar toen mijn katertje terugkwam na "geholpen" te zijn, waren zijn ballen weggeknipt... Daar had ik niet voor getekend als ik het geweten had. Ik had gehoopt dat hij "geholpen" zou worden zonder echte operatie... maar net als bij een man zijn spermaleider zou worden "geblokkeerd."
Maar nu was ineens mijn katertje ontmand... maar gedane zaken nemen geen keer, dus mijn protest zou ook niets nieuws brengen...
Ben speciaal online gegaan om hier op te reagerenquote:Op maandag 11 juni 2012 03:08 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Er is verschil tussen castratie en sterrilisatie inderdaad, je kan het wel vantevoren aangeven.
Bij mijn katertje laat ik ook alleen de zaadleiders afbinden/doorknippen, een beetje man mag ie van mij nog wel blijven.
Je weet toch dat bij een sterilisatie zoals jij dat wilde het niets veranderd aan het sproeigedrag e.d. wat bij een volle kater aanwezig is? Heb je nog van zeik doordrenkte muren en een eeuwig vechtende en rondzwervende kater (met alle gevaren van dien zoals ziektes). Standaard wordt een kater gecastreerd net zoals poezen ook gecastreerd worden.quote:Op maandag 11 juni 2012 01:42 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Dat is dan geen echte sterilisatie geweest, want bij een sterilisatie worden enkel en alleen de zaadleiders onderbroken. Hormoonproductie vind plaats in de teelballen en als deze gevoed blijven door bloedvaten blijven ze actief en worden er nog steeds hormonen geproduceerd (met al het hormonale gedrag zoals sproeien van dien). Als alleen de zaadleider doorgeknipt wordt blijven alle hormonale processen in tact. Zo werkt het ook bij gesteriliseerde mannen, ze zijn verder nog precies het zelfde en kunnen nog gewoon seks hebben en klaarkomen. Het enige verschil is dat er geen zaadcellen in het ejaculaat aanwezig zijn.quote:Op maandag 11 juni 2012 12:13 schreef SiGNe het volgende:
Hoe het uiteindelijk zal gaan zal de dierenarts me bij adviseren in elk geval.
Wat ik uit ervaring weet met de katten van m'n ouders (1 Burmees en 1 Burmilla) is dat die na sterrilisatie nooit gesproeid hebben, de typische katergeur was er ook niet meer.
Eentje is wel een beetje z'n territorium goed aan het verdedigen als er andere katten in de buurt komen maar echt opzoek gaan naar andere katers om die weg te kunnen jagen? Nee, dat niet..
Hun ballen zijn na de ingreep ook flink gekrompen doordat er geen bloedtoevoer meer is maar de scrotum heeft de DA dus gewoon gevuld gelaten.
Ik zie zelf ook niet helemaal in waarom katers nog problemen zouden kunnen hebben, de aanmaak van hormonen is in principe gestopt vanaf het moment dat de zaadleiders doorgeknipt worden.
Tenminste, dat is hoe ik dénk dat het zou moeten werken.
Of dat inderdaad zo is laat ik me natuurlijk wel goed in adviseren.
Liever met balletjes in elk geval tenzij het echt om problemen vragen is maar tot nu toe heb ik nog geen slechte ervaringen gehad met sterrilisatie.
Een van de katten van m'n ouders (de Burmilla) heeft vroeger voor ie bij m'n ouders was nog wel een nestje geproduceert en heeft ook meegedaan aan wedstrijden.quote:Op maandag 11 juni 2012 12:31 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Dat is dan geen echte sterilisatie geweest, want bij een sterilisatie worden enkel en alleen de zaadleiders onderbroken. Hormoonproductie vind plaats in de teelballen en als deze gevoed blijven door bloedvaten blijven ze actief en worden er nog steeds hormonen geproduceerd (met al het hormonale gedrag zoals sproeien van dien). Als alleen de zaadleider doorgeknipt wordt blijven alle hormonale processen in tact. Zo werkt het ook bij gesteriliseerde mannen, ze zijn verder nog precies het zelfde en kunnen nog gewoon seks hebben en klaarkomen. Het enige verschil is dat er geen zaadcellen in het ejaculaat aanwezig zijn.
Bij castratie worden de ballen verwijderd of (in meer zeldzame gevallen) wordt de bloedtoevoer naar de ballen afgesneden zodat deze als het ware afsterven. Hierdoor worden er geen hormonen meer geproduceerd. In beide gevallen heet het castratie. In het geval van de katten van je ouders zijn ze dus gewoon gecastreerd maar zijn de afgestorven en verschrompelde testikels in het scrotum gelaten. Verder zijn ze precies het zelfde als alle andere gecastreerde katers met een leeg scrotum, het ziet er alleen ietsje anders uit. Voor de kater zelf maakt het in ieder geval geen enkel verschil, behalve wellicht een eventueel ietsje langer of korter herstelproces na de ingreep.
Ze kunnen er ook nepballen inzetten.quote:Op maandag 11 juni 2012 12:44 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Een van de katten van m'n ouders (de Burmilla) heeft vroeger voor ie bij m'n ouders was nog wel een nestje geproduceert en heeft ook meegedaan aan wedstrijden.
Je ziet het wel vaker dat men bij raskatten de ballen gewoon laten zitten (ik neem aan incl. afsluiten van de bloedtoevoer, de castratie/sterrilisatie hoeft tenslotte niet meer ongedaan gemaakt te worden)
En het inderdaad wel een beetje een mannen-ding.. een zak met ballen.
Of dat nou grote of kleine ballen zijn, als het maar geen lege zak is
Ongedaan maken kan sowieso niet na een castratie, als de bloedtoevoer er eenmaal af is zijn de ballen na een paar dagen helemaal afgestorven en verschrompeld. Je kan ze dan niet meer 'levend' maken als je de boel weer aansluit. Ik denk dan dat die castratiemethode voornamelijk gekozen is voor het cosmetische effect. Zo'n leeg zakje vinden veel mannen misschien een beetje eng of zielig of zoquote:Op maandag 11 juni 2012 12:44 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Een van de katten van m'n ouders (de Burmilla) heeft vroeger voor ie bij m'n ouders was nog wel een nestje geproduceert en heeft ook meegedaan aan wedstrijden.
Je ziet het wel vaker dat men bij raskatten de ballen gewoon laten zitten (ik neem aan incl. afsluiten van de bloedtoevoer, de castratie/sterrilisatie hoeft tenslotte niet meer ongedaan gemaakt te worden)
Een mensen mannen ding. Ik heb nog nooit een kater gezien die trauma's kreeg na zijn castratie.quote:Op maandag 11 juni 2012 12:44 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Gedeeltelijk ook mijn schuld geweest... alleen had de dierenarts even moeten wijzen op de verschillende soorten behandelingen vind ik... ik bedoel maar; als mens kom je soms ook bij de dokter en vraagt om wat medicijnen om wat beter te kunnen (in)slapen... dan schrijft de arts ook niet bij voorbaat de pil van Drion voor... maar vraagt nog even voor de zekerheid wat men wel bedoelt...quote:Op maandag 11 juni 2012 03:08 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Er is verschil tussen castratie en sterrilisatie inderdaad, je kan het wel vantevoren aangeven.
Bij mijn katertje laat ik ook alleen de zaadleiders afbinden/doorknippen, een beetje man mag ie van mij nog wel blijven.
Ik heb nergens voor getekend... ik heb iets gezegd over de vruchtbare leeftijd die mijn katertje bereikte en dat hij zijn inentingen moest hebben en dat hij ook "geholpen" moest worden.quote:Op maandag 11 juni 2012 08:54 schreef Oognip het volgende:
[..]
Als een man gecastreerd wordt gaan zijn ballen er echt wel af hoorwat jij bedoelt is sterilisatie en waar je voor getekend hebt ws castratie.
Miss Isis, mijn grote waardering voor het feit dat je speciaal hiervoor een account hebt aangemaakt...quote:Op maandag 11 juni 2012 09:06 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Ben speciaal online gegaan om hier op te reageren
Misschien wil je er nog even over nadenken namelijk. Bij een letterlijke sterilisatie (= het doorknippen/branden/snijden van de zaadleiders of eileiders) is een dier (of mens trouwens) alleen in de meest letterlijke zin van het woord onvruchtbaar (= geen zwemmertjes meer in je kwakkie, of geen eitjes meer die van je eileiders naar je baarmoeder gaan). Bij dieren wordt hier zelden tot nooit voor gekozen, omdat castratie (= volledige verwijdering van de teelballen of eileiders) heel veel andere voordelen heeft naast het onvruchtbaar maken van het dier.
Concreet: als jij je kater zou laten steriliseren i.p.v. castreren zul je zien dat hij nog ballen heeft, en dat hij niet 'een beetje' man blijft maar 100%. Een kater met ballen wordt namelijk nog steeds geregeerd door zijn hormonen en blijft al het gedrag vertonen wat je als mens meestal juist wil voorkomen. Denk aan: je huis onder sproeien, elke krolse poes in de buurt dekken, dagen- of zelfs wekenlang de hort op gaan en/of de buurt bij elkaar schreeuwen als er een paar kilometer verderop een krolse poes is, een zeer groot territorium handhaven en hierbij gevechten aangaan met andere katers in de buurt (met de risico's van dien zoals ernstige verwondingen en besmettelijke ziektes zoals FIV), enzovoorts. Het beestje blijft dus onder invloed van zijn geslachtshormonen en laat zich daar door leiden.
Vaak zijn het toch mannen die zich wellicht iets teveel laten meevoeren door emoties als het om de ballen van hun huisdier gaatMaar castratie van een dier is niet te vergelijken met castratie van een man. Dieren leven er in de regel juist (veel) langer door (i.t.t. mensen) om maar eens iets te noemen. Ik zou er echt eens over nadenken, want puur en alleen om hem 'nog een beetje man' te laten zijn zou ik het echt niet doen
Mijn katertje sproeide nooit voor zijn castratie (en ik heb hem een keer zien sproeien na zijn castratie).quote:Op maandag 11 juni 2012 11:29 schreef trovey het volgende:
[..]
Je weet toch dat bij een sterilisatie zoals jij dat wilde het niets veranderd aan het sproeigedrag e.d. wat bij een volle kater aanwezig is? Heb je nog van zeik doordrenkte muren en een eeuwig vechtende en rondzwervende kater (met alle gevaren van dien zoals ziektes). Standaard wordt een kater gecastreerd net zoals poezen ook gecastreerd worden.
Die hormonen hadden later alsnog kunnen inkicken hoor maar dat is nu niet meer aan de orde....nepballen dan maar als je het erg dwars zit.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 02:08 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Mijn katertje sproeide nooit voor zijn castratie (en ik heb hem een keer zien sproeien na zijn castratie).
Verder is mijn katertje eigenlijk altijd een komediant geweestHij vindt het geweldig andere poezen en katers te laten schrikken... (en laten gillen van schrik)... maar echt vechten doet hij zelden, alleen als het niet anders kan (en daarna komt hij als een drama-queen weer aangelopen alsof hij de zieligste katertje van het hele universum is, als hij wat gekrabt is)
Ik heb niet speciaal hiervoor een account aangemaakt, die had ik al veel langer. Ben alleen speciaal 's ochtends vlak voor ik weg moest nog snel even online gegaan om te reageren. Maar bedankt voor je waarderingquote:Op dinsdag 12 juni 2012 02:00 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Miss Isis, mijn grote waardering voor het feit dat je speciaal hiervoor een account hebt aangemaakt...![]()
Maar ik kan je zeggen dat in mijn geval niets met mijn 'man zijn' te doen had. Ik geniet dag in dag uit van mijn katertje, en zijn ballen, die hoorden er gewoon bij. Katertje loopt altijd zo lekker vrolijk met zijn staart omhoog (of soms in een vraagteken vorm) rond. Zijn ballen zwiepten er vrolijk ergens onderaan. Het hele beeld was gewoon mooi... die lekkere stronteigenwijze kat met al zijn fratsen... en die ballen hoorden er gewoon bij.
Was het een vrouwtje geweest, dan was ik net zo blij geweest met mijn katertje (of poes dan)... maar je gaat iets missen als je denkt dat het wel gaat zoals je verwacht bij een dierenarts... goed een paar gram minder katertje is opzich niet erg... dan eet hij maar een dag weinig... maar er miste ineens iets wat er wel behoorde te blijven.
Ik bedoel maar; een dierenarts verwijdert toch ook niet zo maar de oren van een kat? Wat is hier dan zo anders aan?
Verder... ik heb katers en poezen gezien die wel gecastreerd zijn (o.i.d.) die nog steeds sproeien in huis en rondom huis... als reactie op andere katten die de woning of tuin betreden... dieren die volledig geholpen zijn.
Ik heb mijn katertje "laten helpen" ongeveer een weekje of 4 a 6 voordat hij een jaar oud werd, omdat ik ging samenwonen met mijn vriendin die 2 poezen had.
Katertjes enige reactie op die 2 poezen was toen... dat hij het enorm leuk vond om ze de stuipen op het lijf te jagen door een meter in de lucht te springen om bovenop ze te landen.![]()
Goed, eerlijk is eerlijk... ik kan niet weten wat nooit gebeurd is doordat mijn katertje is gecastreerd... maar de enige moment dat ik hem ooit zag sproeien was meer dan een jaar nadat hij was "geholpen."
Verder lijkt mijn katertje meer als een hond; hij volgt waar ik ga... zijn terretorium is waar ik hem breng. Dat was al voordat hij gecastreerd werd en ook daarna. Binnen 2 dagen kan ik hem naar buiten laten, zonder dat hij wegloopt van het nieuwe adres. Dat was voor zijn castratie zo, en ook daarna.
Maar wie bevestigd dan het zakje weer, waar deze ballen in moeten rusten.?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 10:57 schreef trovey het volgende:
[..]
Die hormonen hadden later alsnog kunnen inkicken hoor maar dat is nu niet meer aan de orde....nepballen dan maar als je het erg dwars zit.
Die zit er nog.. die halen ze niet weg, alleen die huid wordt niet meer opgerekt door inhoud.quote:Op woensdag 13 juni 2012 03:22 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Maar wie bevestigd dan het zakje weer, waar deze ballen in moeten rusten.?
Kijk dat is nog eens nuttige informatie (ik wist hier gewoon te weinig vanaf)...quote:Op woensdag 13 juni 2012 03:53 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Die zit er nog.. die halen ze niet weg, alleen die huid wordt niet meer opgerekt door inhoud.
Bij katers maken ze een sneetje in de zak, klemmen de bloedvaten naar de ballen af, snijden ze door, verwijderen ze evt de ballen, bloedvat wordt dichtgenaaid/-gebrand en de zak wordt dichtgenaaid.
Bij vrouwtjes moeten ze in de onderbuik zijn en dan halen ze over het algemeen baarmoeder+eileiders (die er aan vast zitten) weg maar dat is een zwaardere ingreep.
Baarmoeder wordt ook weggehaald omdat poezen waar alleen de eileiders van verwijderd zijn vaak baarmoeder(hals)kanker krijgen.
You're kidding, right...? Je wilt je kater voorzien van bal-protheses...? Een soort van nep tieten, maar dan voor katten...?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 04:05 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Kijk dat is nog eens nuttige informatie (ik wist hier gewoon te weinig vanaf)...
Ik wil hier echt even serieus over nadenken... twee plastic ballen ter grootte van een stel pinda's) weer in zijn balzak plaatsen....
Maar wil ik wel dat mijn katertje daarvoor nog eens onder het mes moet? Hmmm, waarschijnlijk als er daar sowieso nog een ingreep moet plaats vinden... wat me terugbrengt op de castratie... die mogelijkheid had de dierenarts me ook wel direct mogen vertellen. Twee operaties in een zijn natuurlijk stukken goedkoper... Terwijl de ballen werden verwijderd een paar kunstballen terug plaatsen was nog geen 2 minuten werk geweest...
Z'n ballen bungelden zo trots achter hem aan... het bezorgde me altijd een glimlach van; "zie mijn katertje nu... wat een man(neke) is het toch)"
Zo'n operatie is ook niet compleet zonder dat het trotse baasje er ook het T-shirt bij koopt; "Neuticles™, looking and feeling the same" Er zijn ook petjes ! Dan laat je zien dat je er echt om geeftquote:Op vrijdag 15 juni 2012 07:06 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
You're kidding, right...? Je wilt je kater voorzien van bal-protheses...? Een soort van nep tieten, maar dan voor katten...?
Gaat gewoon in de restant van het zakje(want bij castratie wordt de zak gewoon leeggemaakt, sneetjes erin, plop balletjes eruit, zaadleider doorsnijden en zakje blijft gewoon hangen)....maar je moet natuurlijk niet te lang wachten.quote:Op woensdag 13 juni 2012 03:22 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Maar wie bevestigd dan het zakje weer, waar deze ballen in moeten rusten.?
Man hè?quote:Op vrijdag 15 juni 2012 07:06 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
You're kidding, right...? Je wilt je kater voorzien van bal-protheses...? Een soort van nep tieten, maar dan voor katten...?
Bedenk wel dat je zo'n operatie aan je huisdier dan laat uitvoeren puur en alleen omdat je je daar zelf beter door voelt. Voor de kater maakt het namelijk geen enkel verschil of hij met een lege zak of een stel nepballen rondloopt. Je zou hem dan een ingreep laten ondergaan inclusief pijn en hechtingen (want zijn scrotum moet open worden gesneden, gevuld en weer dichtgehecht) alleen zodat je je zelf beter voelt.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 04:05 schreef EricOscuro het volgende:
[..]
Kijk dat is nog eens nuttige informatie (ik wist hier gewoon te weinig vanaf)...
Ik wil hier echt even serieus over nadenken... twee plastic ballen ter grootte van een stel pinda's) weer in zijn balzak plaatsen....
Maar wil ik wel dat mijn katertje daarvoor nog eens onder het mes moet? Hmmm, waarschijnlijk als er daar sowieso nog een ingreep moet plaats vinden... wat me terugbrengt op de castratie... die mogelijkheid had de dierenarts me ook wel direct mogen vertellen. Twee operaties in een zijn natuurlijk stukken goedkoper... Terwijl de ballen werden verwijderd een paar kunstballen terug plaatsen was nog geen 2 minuten werk geweest...
Z'n ballen bungelden zo trots achter hem aan... het bezorgde me altijd een glimlach van; "zie mijn katertje nu... wat een man(neke) is het toch)"
quote:Op vrijdag 15 juni 2012 10:22 schreef Greys het volgende:
Ik geloof niet dat we nog iets van TS gaan horen.
Jammer. Was echt benieuwd hoe het met de kittens gaat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |