abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112684002
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 02:31 schreef priscilla1111 het volgende:

[..]

ze zijn onbetaalbaar, het enige wat ik wil is dat ze bij een plek zijn waarvan ik weet dat ze goed terecht komen.
2 gaan naar familie, mn vriend dr zus en mn tante 1tje blijft mischien blijven er 3 over dan

dusjaa maarjha ik ga nu echt afsluiten slaaplekker
Zelf vang ik zwerfkatjes op en die verhuizen ontwormd, ingeënt en gechipt. Kosten 80 euro als ze 1 enting gehad hebben en 90 euro als ze een paar weken ouder zijn en al 2 entingen gehad hebben.
Als mensen dat niet kunnen of willen betalen dan kan ik ze dat kitten niet geven want ik wil niet dat mijn kittens terecht komen bij mensen die de dierenarts niet kunnen of willen betalen als de kat eens ziek word of als de kat geholpen moet worden (wat je al maanden van te voren kan zien aankomen).
Dus ja minimale verzorging van een kitten vind ik; goed voer, ontwormen, eerste enting op 9 weken leeftijd en minstens 10 weken bij de moeder laten. Daarna moet het kitten op 12 weken een tweede enting en na een paar maanden hoort het geholpen te worden.

Als je familie echt mensen zijn waarbij de kittens goed terecht komen willen ze uiteraard wel meebetalen aan de ontworming en enting, dat zouden ze anders sowieso zelf nog moeten doen. Dus dat is dan fijn :)

Bedenk trouwens dat als je zelf een kitten gaat houden dat het dan echt dringend wordt je katten te laten helpen, want een poesje kan zwanger gemaakt worden door haar vader en een katertje kan zijn eigen moeder zwanger maken, dat gebeurt echt.
  zondag 10 juni 2012 @ 04:41:33 #52
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_112684275
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 01:42 schreef priscilla1111 het volgende:

[..]

ja ik snap je wel maar ik ga ook over halfjaartje samen wonen, mn vriend heeft werk en studie financiring ik krijg het ook over half jaartje en dan heb ik vast werk, en mn moeder helpt me ook erbij

we gaan in een anti kraak woning wonen betaal je miss maar minimaal 100 euro per maand aan huur, en zijn nog mooie huizen ook en zodra je eruit moet zijn hun verplicht om een nieuwe woning te zoeken voor je dus daar maak ik em niet druk om over half jaartje hebben we samen minimale inkomen van 1100 euro, en de huur eraf hebben we genoeg geld over dus daar maak ik me niet druk om :) :)
Bij anti-kraak staat er vaak in het contract dat je geen huisdieren mag houden, is sowieso veel bij veel particuliere woningen, je hebt dan te maken met heel veel regeltjes en bij overtreding ben je de woning kwijt en kan je ook niets anders meer kiezen uit het aanbod anti-kraakwoningen (je moet zelf zoeken in hun database, zij zoeken niet voor je)
Hou ook rekening met de ruimte, ik weet niet of je naast 1 kitten ook pa en ma wil meenemen maar dat gaat niet als je bijv. maar een woning hebt van 30M², dan heb je nog maar net genoeg ruimte voor 1 kat.
En hou er ook rekening mee dat je elk half jaar moet verhuizen, wil je dat een kat aandoen? Dat ie net gewend is en weer ergens anders moet wonen?

Wat sterilistatie betreft kan je dat misschien via een asiel regelen, dat hun arts het voor je doet.
Zij zien namelijk liever geen kittens in het asiel terecht komen dus helpen ze katers en poezen graag.
Ook kan je met een dierenarts vaak wel een betalingsregeling treffen, zij snappen ook wel dat niet iedereen het breed heeft.
Het is dat ik over 4 weken m'n nieuwe katertje krijg anders had ik er eventueel wel een van je overgenomen (al zie ik er geen licht gekleurde tussen zitten en dat is wel een eis van me ivm. teken buiten in het bos en het snel opsporen daarvan)

En wat betreft melk voor katten, voor kittens is het natuurlijk perfect (liefst echte moedermelk ivm stoffen om het immuunsysteem te versterken) maar verder is de mens het enige dier dat melk drinkt als die geen zuigeling meer is, 't is nog melk van een ander dier ook... 8)7

[ Bericht 11% gewijzigd door SiGNe op 10-06-2012 04:57:35 ]
pi_112684927
Ik word zo verdrietig van zulke topics ;(
  zondag 10 juni 2012 @ 15:50:29 #54
45 SiGNe
pi_112694997
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 09:01 schreef Oognip het volgende:
Ik word zo verdrietig van zulke topics ;(
Ik ook een beetje maar je moet maar denken dat de toekomst voor de katten er goed uitziet en dat er hier goede tips worden gegeven.
TS, laat Pa en Ma in elk geval sterriliseren (Pa sowieso dan heeft Ma wat minder haast, Pa is ook goedkoper)

Mijn vorige kat heb ik uit het asiel gehaald, wat ik begrepen heb van z'n achtergrond is dat die mensen in totaal 16 katten hadden waarvan 4 poezen nog zwanger en ze konden de huur niet meer betalen.
Bijna alle katten zijn naar het asiel gegaan (volgens mij mochten ze er 2 houden), de zwangere poezen hadden 4 kittens elk dus die vorige eigenaren hadden in elk geval niet opeens 32 katten rondlopen (en probeer dan nog maar eens dierenartskosten te betalen)
  zondag 10 juni 2012 @ 15:58:30 #55
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_112695326
castreren kost echt geen 100e
  zondag 10 juni 2012 @ 16:12:43 #56
45 SiGNe
pi_112695941
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 15:58 schreef scrub_nurse het volgende:
castreren kost echt geen 100e
kater is meestal ¤60 en een poes meestal ¤90 (wat zwaardere ingreep)
  zondag 10 juni 2012 @ 16:43:23 #57
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_112697138
Wat iedereen al heeft gezegd: laat je dieren castreren, is echt van het allergrootste belang.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  maandag 11 juni 2012 @ 01:42:00 #58
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_112723895
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 16:43 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Wat iedereen al heeft gezegd: laat je dieren castreren, is echt van het allergrootste belang.
Op zich mee eens... maar bij een mens/ man worden alleen de vaten vanaf de ballen tot de penis doorgesneden of zoiets...
Maar toen mijn katertje terugkwam na "geholpen" te zijn, waren zijn ballen weggeknipt... Daar had ik niet voor getekend als ik het geweten had. Ik had gehoopt dat hij "geholpen" zou worden zonder echte operatie... maar net als bij een man zijn spermaleider zou worden "geblokkeerd."
Maar nu was ineens mijn katertje ontmand... maar gedane zaken nemen geen keer, dus mijn protest zou ook niets nieuws brengen...
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  maandag 11 juni 2012 @ 03:08:14 #59
45 SiGNe
pi_112724999
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 01:42 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

Op zich mee eens... maar bij een mens/ man worden alleen de vaten vanaf de ballen tot de penis doorgesneden of zoiets...
Maar toen mijn katertje terugkwam na "geholpen" te zijn, waren zijn ballen weggeknipt... Daar had ik niet voor getekend als ik het geweten had. Ik had gehoopt dat hij "geholpen" zou worden zonder echte operatie... maar net als bij een man zijn spermaleider zou worden "geblokkeerd."
Maar nu was ineens mijn katertje ontmand... maar gedane zaken nemen geen keer, dus mijn protest zou ook niets nieuws brengen...
Er is verschil tussen castratie en sterrilisatie inderdaad, je kan het wel vantevoren aangeven.
Bij mijn katertje laat ik ook alleen de zaadleiders afbinden/doorknippen, een beetje man mag ie van mij nog wel blijven.
pi_112726476
quote:

[..]

Als een man gecastreerd wordt gaan zijn ballen er echt wel af hoor :P wat jij bedoelt is sterilisatie en waar je voor getekend hebt ws castratie.
pi_112726653
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 03:08 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Er is verschil tussen castratie en sterrilisatie inderdaad, je kan het wel vantevoren aangeven.
Bij mijn katertje laat ik ook alleen de zaadleiders afbinden/doorknippen, een beetje man mag ie van mij nog wel blijven.
Ben speciaal online gegaan om hier op te reageren :P

Misschien wil je er nog even over nadenken namelijk. Bij een letterlijke sterilisatie (= het doorknippen/branden/snijden van de zaadleiders of eileiders) is een dier (of mens trouwens) alleen in de meest letterlijke zin van het woord onvruchtbaar (= geen zwemmertjes meer in je kwakkie, of geen eitjes meer die van je eileiders naar je baarmoeder gaan). Bij dieren wordt hier zelden tot nooit voor gekozen, omdat castratie (= volledige verwijdering van de teelballen of eileiders) heel veel andere voordelen heeft naast het onvruchtbaar maken van het dier.

Concreet: als jij je kater zou laten steriliseren i.p.v. castreren zul je zien dat hij nog ballen heeft, en dat hij niet 'een beetje' man blijft maar 100%. Een kater met ballen wordt namelijk nog steeds geregeerd door zijn hormonen en blijft al het gedrag vertonen wat je als mens meestal juist wil voorkomen. Denk aan: je huis onder sproeien, elke krolse poes in de buurt dekken, dagen- of zelfs wekenlang de hort op gaan en/of de buurt bij elkaar schreeuwen als er een paar kilometer verderop een krolse poes is, een zeer groot territorium handhaven en hierbij gevechten aangaan met andere katers in de buurt (met de risico's van dien zoals ernstige verwondingen en besmettelijke ziektes zoals FIV), enzovoorts. Het beestje blijft dus onder invloed van zijn geslachtshormonen en laat zich daar door leiden.

Vaak zijn het toch mannen die zich wellicht iets teveel laten meevoeren door emoties als het om de ballen van hun huisdier gaat :P Maar castratie van een dier is niet te vergelijken met castratie van een man. Dieren leven er in de regel juist (veel) langer door (i.t.t. mensen) om maar eens iets te noemen. Ik zou er echt eens over nadenken, want puur en alleen om hem 'nog een beetje man' te laten zijn zou ik het echt niet doen :D
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
Kom eens kijken F&F / Op de Beestenboerderij, Deel III!
  maandag 11 juni 2012 @ 11:29:52 #62
244933 trovey
Nachtoele
pi_112730171
quote:

[..]

Je weet toch dat bij een sterilisatie zoals jij dat wilde het niets veranderd aan het sproeigedrag e.d. wat bij een volle kater aanwezig is? Heb je nog van zeik doordrenkte muren en een eeuwig vechtende en rondzwervende kater (met alle gevaren van dien zoals ziektes). Standaard wordt een kater gecastreerd net zoals poezen ook gecastreerd worden. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  maandag 11 juni 2012 @ 12:13:07 #63
45 SiGNe
pi_112731725
Hoe het uiteindelijk zal gaan zal de dierenarts me bij adviseren in elk geval.
Wat ik uit ervaring weet met de katten van m'n ouders (1 Burmees en 1 Burmilla) is dat die na sterrilisatie nooit gesproeid hebben, de typische katergeur was er ook niet meer.
Eentje is wel een beetje z'n territorium goed aan het verdedigen als er andere katten in de buurt komen maar echt opzoek gaan naar andere katers om die weg te kunnen jagen? Nee, dat niet..

Hun ballen zijn na de ingreep ook flink gekrompen doordat er geen bloedtoevoer meer is maar de scrotum heeft de DA dus gewoon gevuld gelaten.
Ik zie zelf ook niet helemaal in waarom katers nog problemen zouden kunnen hebben, de aanmaak van hormonen is in principe gestopt vanaf het moment dat de zaadleiders doorgeknipt worden.
Tenminste, dat is hoe ik dénk dat het zou moeten werken.
Of dat inderdaad zo is laat ik me natuurlijk wel goed in adviseren.
Liever met balletjes in elk geval tenzij het echt om problemen vragen is maar tot nu toe heb ik nog geen slechte ervaringen gehad met sterrilisatie.
pi_112732470
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 12:13 schreef SiGNe het volgende:
Hoe het uiteindelijk zal gaan zal de dierenarts me bij adviseren in elk geval.
Wat ik uit ervaring weet met de katten van m'n ouders (1 Burmees en 1 Burmilla) is dat die na sterrilisatie nooit gesproeid hebben, de typische katergeur was er ook niet meer.
Eentje is wel een beetje z'n territorium goed aan het verdedigen als er andere katten in de buurt komen maar echt opzoek gaan naar andere katers om die weg te kunnen jagen? Nee, dat niet..

Hun ballen zijn na de ingreep ook flink gekrompen doordat er geen bloedtoevoer meer is maar de scrotum heeft de DA dus gewoon gevuld gelaten.
Ik zie zelf ook niet helemaal in waarom katers nog problemen zouden kunnen hebben, de aanmaak van hormonen is in principe gestopt vanaf het moment dat de zaadleiders doorgeknipt worden.
Tenminste, dat is hoe ik dénk dat het zou moeten werken.
Of dat inderdaad zo is laat ik me natuurlijk wel goed in adviseren.
Liever met balletjes in elk geval tenzij het echt om problemen vragen is maar tot nu toe heb ik nog geen slechte ervaringen gehad met sterrilisatie.
Dat is dan geen echte sterilisatie geweest, want bij een sterilisatie worden enkel en alleen de zaadleiders onderbroken. Hormoonproductie vind plaats in de teelballen en als deze gevoed blijven door bloedvaten blijven ze actief en worden er nog steeds hormonen geproduceerd (met al het hormonale gedrag zoals sproeien van dien). Als alleen de zaadleider doorgeknipt wordt blijven alle hormonale processen in tact. Zo werkt het ook bij gesteriliseerde mannen, ze zijn verder nog precies het zelfde en kunnen nog gewoon seks hebben en klaarkomen. Het enige verschil is dat er geen zaadcellen in het ejaculaat aanwezig zijn.

Bij castratie worden de ballen verwijderd of (in meer zeldzame gevallen) wordt de bloedtoevoer naar de ballen afgesneden zodat deze als het ware afsterven. Hierdoor worden er geen hormonen meer geproduceerd. In beide gevallen heet het castratie. In het geval van de katten van je ouders zijn ze dus gewoon gecastreerd maar zijn de afgestorven en verschrompelde testikels in het scrotum gelaten. Verder zijn ze precies het zelfde als alle andere gecastreerde katers met een leeg scrotum, het ziet er alleen ietsje anders uit. Voor de kater zelf maakt het in ieder geval geen enkel verschil, behalve wellicht een eventueel ietsje langer of korter herstelproces na de ingreep.
"If cats looked like frogs we'd realize what nasty, cruel little bastards they are." ~ Terry Pratchett.
  maandag 11 juni 2012 @ 12:44:43 #65
45 SiGNe
pi_112732925
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 12:31 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Dat is dan geen echte sterilisatie geweest, want bij een sterilisatie worden enkel en alleen de zaadleiders onderbroken. Hormoonproductie vind plaats in de teelballen en als deze gevoed blijven door bloedvaten blijven ze actief en worden er nog steeds hormonen geproduceerd (met al het hormonale gedrag zoals sproeien van dien). Als alleen de zaadleider doorgeknipt wordt blijven alle hormonale processen in tact. Zo werkt het ook bij gesteriliseerde mannen, ze zijn verder nog precies het zelfde en kunnen nog gewoon seks hebben en klaarkomen. Het enige verschil is dat er geen zaadcellen in het ejaculaat aanwezig zijn.

Bij castratie worden de ballen verwijderd of (in meer zeldzame gevallen) wordt de bloedtoevoer naar de ballen afgesneden zodat deze als het ware afsterven. Hierdoor worden er geen hormonen meer geproduceerd. In beide gevallen heet het castratie. In het geval van de katten van je ouders zijn ze dus gewoon gecastreerd maar zijn de afgestorven en verschrompelde testikels in het scrotum gelaten. Verder zijn ze precies het zelfde als alle andere gecastreerde katers met een leeg scrotum, het ziet er alleen ietsje anders uit. Voor de kater zelf maakt het in ieder geval geen enkel verschil, behalve wellicht een eventueel ietsje langer of korter herstelproces na de ingreep.
Een van de katten van m'n ouders (de Burmilla) heeft vroeger voor ie bij m'n ouders was nog wel een nestje geproduceert en heeft ook meegedaan aan wedstrijden.
Je ziet het wel vaker dat men bij raskatten de ballen gewoon laten zitten (ik neem aan incl. afsluiten van de bloedtoevoer, de castratie/sterrilisatie hoeft tenslotte niet meer ongedaan gemaakt te worden)

En het inderdaad wel een beetje een mannen-ding.. een zak met ballen.
Of dat nou grote of kleine ballen zijn, als het maar geen lege zak is :D
  maandag 11 juni 2012 @ 12:45:46 #66
244933 trovey
Nachtoele
pi_112732965
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 12:44 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Een van de katten van m'n ouders (de Burmilla) heeft vroeger voor ie bij m'n ouders was nog wel een nestje geproduceert en heeft ook meegedaan aan wedstrijden.
Je ziet het wel vaker dat men bij raskatten de ballen gewoon laten zitten (ik neem aan incl. afsluiten van de bloedtoevoer, de castratie/sterrilisatie hoeft tenslotte niet meer ongedaan gemaakt te worden)

Ze kunnen er ook nepballen inzetten. :P
Optimist tot in de kist
pi_112733248
quote:

[..]

Ongedaan maken kan sowieso niet na een castratie, als de bloedtoevoer er eenmaal af is zijn de ballen na een paar dagen helemaal afgestorven en verschrompeld. Je kan ze dan niet meer 'levend' maken als je de boel weer aansluit. Ik denk dan dat die castratiemethode voornamelijk gekozen is voor het cosmetische effect. Zo'n leeg zakje vinden veel mannen misschien een beetje eng of zielig of zo :P

En wat trovey zegt, je kan er tegenwoordig ook siliconen balletjes in laten hangen door de DA. Dan kun je hem zelfs een maatje (of twee..) groter laten geven als je wilt B-) :P
  maandag 11 juni 2012 @ 13:28:07 #68
45 SiGNe
pi_112734566
Hehe, mandarijnen er in laten stoppen :P
Estetisch vind ik het zelf wat mooier, een gevulde (katten)scrotum, verder heb ik er niets mee (behave dan met m'n eigen scrotum maar die wil ik ook niet leeg zien) ;)
pi_112740108
quote:

[..]

Een mensen mannen ding. Ik heb nog nooit een kater gezien die trauma's kreeg na zijn castratie. _O-

Als je voor jouw gevoel plastic ballen in wil laten hangen: doen! ^O^
Maar laat er in ieder geval de homonenfabriek uithalen. Daar lijden katers echt niet van.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  dinsdag 12 juni 2012 @ 01:24:59 #70
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_112773141
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 03:08 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Gedeeltelijk ook mijn schuld geweest... alleen had de dierenarts even moeten wijzen op de verschillende soorten behandelingen vind ik... ik bedoel maar; als mens kom je soms ook bij de dokter en vraagt om wat medicijnen om wat beter te kunnen (in)slapen... dan schrijft de arts ook niet bij voorbaat de pil van Drion voor... maar vraagt nog even voor de zekerheid wat men wel bedoelt... ;)
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 01:29:19 #71
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_112773199
quote:
1s.gif Op maandag 11 juni 2012 08:54 schreef Oognip het volgende:

[..]

Als een man gecastreerd wordt gaan zijn ballen er echt wel af hoor :P wat jij bedoelt is sterilisatie en waar je voor getekend hebt ws castratie.
Ik heb nergens voor getekend... ik heb iets gezegd over de vruchtbare leeftijd die mijn katertje bereikte en dat hij zijn inentingen moest hebben en dat hij ook "geholpen" moest worden.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 02:00:44 #72
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_112773595
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 09:06 schreef Miss_Isis het volgende:

[..]

Ben speciaal online gegaan om hier op te reageren :P

Misschien wil je er nog even over nadenken namelijk. Bij een letterlijke sterilisatie (= het doorknippen/branden/snijden van de zaadleiders of eileiders) is een dier (of mens trouwens) alleen in de meest letterlijke zin van het woord onvruchtbaar (= geen zwemmertjes meer in je kwakkie, of geen eitjes meer die van je eileiders naar je baarmoeder gaan). Bij dieren wordt hier zelden tot nooit voor gekozen, omdat castratie (= volledige verwijdering van de teelballen of eileiders) heel veel andere voordelen heeft naast het onvruchtbaar maken van het dier.

Concreet: als jij je kater zou laten steriliseren i.p.v. castreren zul je zien dat hij nog ballen heeft, en dat hij niet 'een beetje' man blijft maar 100%. Een kater met ballen wordt namelijk nog steeds geregeerd door zijn hormonen en blijft al het gedrag vertonen wat je als mens meestal juist wil voorkomen. Denk aan: je huis onder sproeien, elke krolse poes in de buurt dekken, dagen- of zelfs wekenlang de hort op gaan en/of de buurt bij elkaar schreeuwen als er een paar kilometer verderop een krolse poes is, een zeer groot territorium handhaven en hierbij gevechten aangaan met andere katers in de buurt (met de risico's van dien zoals ernstige verwondingen en besmettelijke ziektes zoals FIV), enzovoorts. Het beestje blijft dus onder invloed van zijn geslachtshormonen en laat zich daar door leiden.

Vaak zijn het toch mannen die zich wellicht iets teveel laten meevoeren door emoties als het om de ballen van hun huisdier gaat :P Maar castratie van een dier is niet te vergelijken met castratie van een man. Dieren leven er in de regel juist (veel) langer door (i.t.t. mensen) om maar eens iets te noemen. Ik zou er echt eens over nadenken, want puur en alleen om hem 'nog een beetje man' te laten zijn zou ik het echt niet doen :D
Miss Isis, mijn grote waardering voor het feit dat je speciaal hiervoor een account hebt aangemaakt... ^O^

Maar ik kan je zeggen dat in mijn geval niets met mijn 'man zijn' te doen had. Ik geniet dag in dag uit van mijn katertje, en zijn ballen, die hoorden er gewoon bij. Katertje loopt altijd zo lekker vrolijk met zijn staart omhoog (of soms in een vraagteken vorm) rond. Zijn ballen zwiepten er vrolijk ergens onderaan. Het hele beeld was gewoon mooi... die lekkere stronteigenwijze kat met al zijn fratsen... en die ballen hoorden er gewoon bij.
Was het een vrouwtje geweest, dan was ik net zo blij geweest met mijn katertje (of poes dan)... maar je gaat iets missen als je denkt dat het wel gaat zoals je verwacht bij een dierenarts... goed een paar gram minder katertje is opzich niet erg... dan eet hij maar een dag weinig... maar er miste ineens iets wat er wel behoorde te blijven.
Ik bedoel maar; een dierenarts verwijdert toch ook niet zo maar de oren van een kat? Wat is hier dan zo anders aan?

Verder... ik heb katers en poezen gezien die wel gecastreerd zijn (o.i.d.) die nog steeds sproeien in huis en rondom huis... als reactie op andere katten die de woning of tuin betreden... dieren die volledig geholpen zijn.

Ik heb mijn katertje "laten helpen" ongeveer een weekje of 4 a 6 voordat hij een jaar oud werd, omdat ik ging samenwonen met mijn vriendin die 2 poezen had.
Katertjes enige reactie op die 2 poezen was toen... dat hij het enorm leuk vond om ze de stuipen op het lijf te jagen door een meter in de lucht te springen om bovenop ze te landen. _O-

Goed, eerlijk is eerlijk... ik kan niet weten wat nooit gebeurd is doordat mijn katertje is gecastreerd... maar de enige moment dat ik hem ooit zag sproeien was meer dan een jaar nadat hij was "geholpen."
Verder lijkt mijn katertje meer als een hond; hij volgt waar ik ga... zijn terretorium is waar ik hem breng. Dat was al voordat hij gecastreerd werd en ook daarna. Binnen 2 dagen kan ik hem naar buiten laten, zonder dat hij wegloopt van het nieuwe adres. Dat was voor zijn castratie zo, en ook daarna.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 02:03:43 #73
147416 voskat
Half Vos, Half Kat
pi_112773625
TS, gefeliciteerd met de geboorte van de kittens en fijn om te horen dat het goed gaat. Mijn kat was begin dit jaar ook bevallen van 4 kittens, waarschijnlijk haar 1e nestje (weet niet 100% zeker, ze was een zwerfkatje en heb haar pas sinds november vorig jaar). Zij lag soms ook op de kittens, maar zodra dit gebeurde tilde ik haar op, of haalde de kittens onder haar vandaan. Als de kittens de tepel niet goed konden vinden pakte ik ze op en legde ze wat dichter bij en dan ging het vanzelf goed daarna.

Verder wat iedereen zegt, zsm moeder laten steriliseren en vader castreren en beginnen met ontwormingskuur voor de kittens (verkrijgbaar bij de dierenwinkel, ik had een soort van spuitje met een pasta die je in de bekjes van de kittens moet spuiten en dan eten ze het vanzelf op) het product wat ik had moest je volgens mij na 2 weken oud geven, en dan elke 2 weken weer een dosis afhankelijk van het gewicht.

Probeer ook zsm mensen te vinden die 1 of meerdere kittens willen overnemen en denk er over om een klein geldbedrag te vragen omdat het niet goedkoop is om 4, laat staan 6 kittens op te voeden en daarna ook nog jouw eigen katten te laten steriliseren :) Als je dit uitlegt aan degenen naar wie de kittens gaan zullen ze dit denk ik wel snappen. En als je zo vroeg mogelijk mensen vindt dan kunnen ze ook een sterkere band voor de kittens ontwikkelen omdat ze dan al langer betrokken zijn :)

Dit is alles wat ik zo kan bedenken op dit moment, als je iets aan me wil vragen kan dat natuurlijk gewoon en ik kan ook links naar de foto's van "mijn" kittens geven :) (ze zijn eind maart hier weg gegaan)
  dinsdag 12 juni 2012 @ 02:08:46 #74
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_112773672
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 11:29 schreef trovey het volgende:

[..]

Je weet toch dat bij een sterilisatie zoals jij dat wilde het niets veranderd aan het sproeigedrag e.d. wat bij een volle kater aanwezig is? Heb je nog van zeik doordrenkte muren en een eeuwig vechtende en rondzwervende kater (met alle gevaren van dien zoals ziektes). Standaard wordt een kater gecastreerd net zoals poezen ook gecastreerd worden. ;)
Mijn katertje sproeide nooit voor zijn castratie (en ik heb hem een keer zien sproeien na zijn castratie).
Verder is mijn katertje eigenlijk altijd een komediant geweest :Y Hij vindt het geweldig andere poezen en katers te laten schrikken... (en laten gillen van schrik)... maar echt vechten doet hij zelden, alleen als het niet anders kan (en daarna komt hij als een drama-queen weer aangelopen alsof hij de zieligste katertje van het hele universum is, als hij wat gekrabt is) _O-
  dinsdag 12 juni 2012 @ 10:57:41 #75
244933 trovey
Nachtoele
pi_112778997
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 02:08 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

Mijn katertje sproeide nooit voor zijn castratie (en ik heb hem een keer zien sproeien na zijn castratie).
Verder is mijn katertje eigenlijk altijd een komediant geweest :Y Hij vindt het geweldig andere poezen en katers te laten schrikken... (en laten gillen van schrik)... maar echt vechten doet hij zelden, alleen als het niet anders kan (en daarna komt hij als een drama-queen weer aangelopen alsof hij de zieligste katertje van het hele universum is, als hij wat gekrabt is) _O-
Die hormonen hadden later alsnog kunnen inkicken hoor maar dat is nu niet meer aan de orde....nepballen dan maar als je het erg dwars zit. :')
Optimist tot in de kist
pi_112779330
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 02:00 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

Miss Isis, mijn grote waardering voor het feit dat je speciaal hiervoor een account hebt aangemaakt... ^O^

Maar ik kan je zeggen dat in mijn geval niets met mijn 'man zijn' te doen had. Ik geniet dag in dag uit van mijn katertje, en zijn ballen, die hoorden er gewoon bij. Katertje loopt altijd zo lekker vrolijk met zijn staart omhoog (of soms in een vraagteken vorm) rond. Zijn ballen zwiepten er vrolijk ergens onderaan. Het hele beeld was gewoon mooi... die lekkere stronteigenwijze kat met al zijn fratsen... en die ballen hoorden er gewoon bij.
Was het een vrouwtje geweest, dan was ik net zo blij geweest met mijn katertje (of poes dan)... maar je gaat iets missen als je denkt dat het wel gaat zoals je verwacht bij een dierenarts... goed een paar gram minder katertje is opzich niet erg... dan eet hij maar een dag weinig... maar er miste ineens iets wat er wel behoorde te blijven.
Ik bedoel maar; een dierenarts verwijdert toch ook niet zo maar de oren van een kat? Wat is hier dan zo anders aan?

Verder... ik heb katers en poezen gezien die wel gecastreerd zijn (o.i.d.) die nog steeds sproeien in huis en rondom huis... als reactie op andere katten die de woning of tuin betreden... dieren die volledig geholpen zijn.

Ik heb mijn katertje "laten helpen" ongeveer een weekje of 4 a 6 voordat hij een jaar oud werd, omdat ik ging samenwonen met mijn vriendin die 2 poezen had.
Katertjes enige reactie op die 2 poezen was toen... dat hij het enorm leuk vond om ze de stuipen op het lijf te jagen door een meter in de lucht te springen om bovenop ze te landen. _O-

Goed, eerlijk is eerlijk... ik kan niet weten wat nooit gebeurd is doordat mijn katertje is gecastreerd... maar de enige moment dat ik hem ooit zag sproeien was meer dan een jaar nadat hij was "geholpen."
Verder lijkt mijn katertje meer als een hond; hij volgt waar ik ga... zijn terretorium is waar ik hem breng. Dat was al voordat hij gecastreerd werd en ook daarna. Binnen 2 dagen kan ik hem naar buiten laten, zonder dat hij wegloopt van het nieuwe adres. Dat was voor zijn castratie zo, en ook daarna.
Ik heb niet speciaal hiervoor een account aangemaakt, die had ik al veel langer. Ben alleen speciaal 's ochtends vlak voor ik weg moest nog snel even online gegaan om te reageren. Maar bedankt voor je waardering ;)

En wat de verwijdering van de ballen van je katertje betreft, als een kater-eigenaar zegt dat de kat 'geholpen' moet worden, wordt daar normaal gesproken mee bedoeld dat hij onvruchtbaar gemaakt moet worden. Dit gebeurd bij mannelijke dieren nou eenmaal door middel van castratie (= verwijdering of in meer zeldzame gevallen het af laten sterven van de testikels), vanwege alle (grote) voordelen die ik hier boven ook al heb beschreven. Dat houdt nou eenmaal in dat een dier zijn ballen verliest of dat, zoals bij de katers van Signe's ouders, de ballen in het scrotum worden gelaten maar daar afsterven en verschrompelen door het afsnijden van de bloedtoevoer. In beide gevallen heeft een kater in ieder geval niet meer de fiere, vrolijk bungelende ballen van weleer :P

Het onvruchtbaar maken van een kater met behoud van zijn testikels in de oude staat gebeurd nou eenmaal niet. Daar zijn hele goede redenen voor, namelijk omdat het dier zich dan blijft gedragen alsof er niets veranderd is en dus (even kort door de bocht) zal sproeien, neuken, zwerven en vechten. Hij loopt daarbij een groot risico op ziektes die door gemeenschap en gevechten over worden gedragen, zoals bijvoorbeeld FIV. In dat opzicht is het verwijderen van de testikels dus absoluut niet te vergelijken met het verwijderen van bv de oren.

En ja, ook katers (en poezen) die geholpen zijn kunnen sproeien en vechten. Maar het is nou eenmaal zo dat de overgrote meerderheid van ongeholpen katers op een gegeven moment begint te sproeien, en dat dit gedrag bij ongeholpen katten heel veel minder voorkomt. En ook geholpen katten vechten over het algemeen als er een andere kat in hun territorium komt. Maar het territorium van een ongeholpen kater is veel groter, en gevechten met andere ongeholpen katers (vooral als het om krolse poezen gaat) zijn veel heftiger.

Dat jouw katertje niet probeerde de poezen van je vriendin te dekken zegt niets, zolang poezen niet krols zijn, zijn ze nauwelijks interessant voor katers. De band die jij ervaart met jouw katertje klinkt mooi, maar juist doordat je katertje nu is gecastreerd blijft deze band makkelijker bestaan. Een gecastreerde kater wordt geregeerd door zijn hormonen en op het moment dat er een krolse poes in de buurt is ('buurt' kan daarbij een gebied van een paar vierkante kilometer aanduiden) zou ook jouw katertje daar op af zijn gegaan. Daar kan hij niets aan doen, dat is nou eenmaal de natuur. Vergelijk het met honden; zelfs de best getrainde waak/jacht/gezelschapshond zal afgeleid zijn en op een loops teefje afgaan als hij niet gecastreerd is. Ze horen en zien ineens de baas niet meer en volgen alleen hun hormonen. Met katten is dat nog erger dan met honden, die meer gewend zijn te luisteren naar hun baas.

Hoe dan ook, ik hoop dat je de positieve kanten kan inzien van de castratie van je katertje, en dat je je niet laat tegenhouden een eventueel nieuw katertje in de toekomst ook te laten castreren ;)
  dinsdag 12 juni 2012 @ 17:50:54 #77
2661 KWAKje
in dr eendje of als Hekje
pi_112795521
idee mbt ¤¤¤:

er zijn ieder jaar actie's bij dierenartsen zodat je met korting je kat kan laten steriliseren danwel castreren.
vaak (dus niet altijd) is die kortingactie in oktober.

idee voor TS:
Pa nu direct laten castreren - da's de goedkoopste ingreep.
Ma komt dan later aan de beurt - met korting.
moet je wel even zoeken wanneer een dierenarts bij jullie in de buurt die kortingactie houdt.

succes!
" 'n stukkie van 'n bloemkool is ok weer'n bloemkooltie op zich"
  woensdag 13 juni 2012 @ 03:22:04 #78
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_112822394
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 10:57 schreef trovey het volgende:

[..]

Die hormonen hadden later alsnog kunnen inkicken hoor maar dat is nu niet meer aan de orde....nepballen dan maar als je het erg dwars zit. :')
Maar wie bevestigd dan het zakje weer, waar deze ballen in moeten rusten.?
  woensdag 13 juni 2012 @ 03:53:35 #79
45 SiGNe
pi_112822474
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 03:22 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

Die zit er nog.. die halen ze niet weg, alleen die huid wordt niet meer opgerekt door inhoud.
Bij katers maken ze een sneetje in de zak, klemmen de bloedvaten naar de ballen af, snijden ze door, verwijderen ze evt de ballen, bloedvat wordt dichtgenaaid/-gebrand en de zak wordt dichtgenaaid.

Bij vrouwtjes moeten ze in de onderbuik zijn en dan halen ze over het algemeen baarmoeder+eileiders (die er aan vast zitten) weg maar dat is een zwaardere ingreep.
Baarmoeder wordt ook weggehaald omdat poezen waar alleen de eileiders van verwijderd zijn vaak baarmoeder(hals)kanker krijgen.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 04:05:08 #80
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_112914565
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 03:53 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Die zit er nog.. die halen ze niet weg, alleen die huid wordt niet meer opgerekt door inhoud.
Bij katers maken ze een sneetje in de zak, klemmen de bloedvaten naar de ballen af, snijden ze door, verwijderen ze evt de ballen, bloedvat wordt dichtgenaaid/-gebrand en de zak wordt dichtgenaaid.

Bij vrouwtjes moeten ze in de onderbuik zijn en dan halen ze over het algemeen baarmoeder+eileiders (die er aan vast zitten) weg maar dat is een zwaardere ingreep.
Baarmoeder wordt ook weggehaald omdat poezen waar alleen de eileiders van verwijderd zijn vaak baarmoeder(hals)kanker krijgen.
Kijk dat is nog eens nuttige informatie (ik wist hier gewoon te weinig vanaf)...
Ik wil hier echt even serieus over nadenken... twee plastic ballen ter grootte van een stel pinda's) weer in zijn balzak plaatsen....

Maar wil ik wel dat mijn katertje daarvoor nog eens onder het mes moet? Hmmm, waarschijnlijk als er daar sowieso nog een ingreep moet plaats vinden... wat me terugbrengt op de castratie... die mogelijkheid had de dierenarts me ook wel direct mogen vertellen. Twee operaties in een zijn natuurlijk stukken goedkoper... Terwijl de ballen werden verwijderd een paar kunstballen terug plaatsen was nog geen 2 minuten werk geweest...

Z'n ballen bungelden zo trots achter hem aan... het bezorgde me altijd een glimlach van; "zie mijn katertje nu... wat een man(neke) is het toch)" 8-)
  Moderator vrijdag 15 juni 2012 @ 07:06:32 #81
155227 crew  Guppy
dus
pi_112914918
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 04:05 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

Kijk dat is nog eens nuttige informatie (ik wist hier gewoon te weinig vanaf)...
Ik wil hier echt even serieus over nadenken... twee plastic ballen ter grootte van een stel pinda's) weer in zijn balzak plaatsen....

Maar wil ik wel dat mijn katertje daarvoor nog eens onder het mes moet? Hmmm, waarschijnlijk als er daar sowieso nog een ingreep moet plaats vinden... wat me terugbrengt op de castratie... die mogelijkheid had de dierenarts me ook wel direct mogen vertellen. Twee operaties in een zijn natuurlijk stukken goedkoper... Terwijl de ballen werden verwijderd een paar kunstballen terug plaatsen was nog geen 2 minuten werk geweest...

Z'n ballen bungelden zo trots achter hem aan... het bezorgde me altijd een glimlach van; "zie mijn katertje nu... wat een man(neke) is het toch)" 8-)
You're kidding, right...? Je wilt je kater voorzien van bal-protheses...? Een soort van nep tieten, maar dan voor katten...?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_112917202
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 07:06 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

You're kidding, right...? Je wilt je kater voorzien van bal-protheses...? Een soort van nep tieten, maar dan voor katten...?
Zo'n operatie is ook niet compleet zonder dat het trotse baasje er ook het T-shirt bij koopt; "Neuticles™, looking and feeling the same" Er zijn ook petjes ! Dan laat je zien dat je er echt om geeft _O-
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 15 juni 2012 @ 10:22:56 #83
163650 Greys
pi_112918250
Ik geloof niet dat we nog iets van TS gaan horen.
Jammer. Was echt benieuwd hoe het met de kittens gaat.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:02:37 #84
244933 trovey
Nachtoele
pi_112919725
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juni 2012 03:22 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

Gaat gewoon in de restant van het zakje(want bij castratie wordt de zak gewoon leeggemaakt, sneetjes erin, plop balletjes eruit, zaadleider doorsnijden en zakje blijft gewoon hangen)....maar je moet natuurlijk niet te lang wachten. :P
Optimist tot in de kist
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:03:20 #85
244933 trovey
Nachtoele
pi_112919750
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 07:06 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Man hè? :')
Optimist tot in de kist
pi_112925347
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 04:05 schreef EricOscuro het volgende:

[..]

Bedenk wel dat je zo'n operatie aan je huisdier dan laat uitvoeren puur en alleen omdat je je daar zelf beter door voelt. Voor de kater maakt het namelijk geen enkel verschil of hij met een lege zak of een stel nepballen rondloopt. Je zou hem dan een ingreep laten ondergaan inclusief pijn en hechtingen (want zijn scrotum moet open worden gesneden, gevuld en weer dichtgehecht) alleen zodat je je zelf beter voelt.

Persoonlijk vind ik dat erg oneerlijk tegenover het dier. Je wilt je huisdier toch geen pijn aandoen puur en alleen zodat jij kan denken 'wat is het ook een manneke'?
  vrijdag 15 juni 2012 @ 13:36:00 #87
45 SiGNe
pi_112925937
Een extra operatie om nepballen te plaatsen vind ikzelf ook wat overdreven.
Doet me denken aan dat verhaal wat ze ooit op SBS hadden uitgezonden (en ik later bij De Wereld Draait Door tegenkwam)
Een hond die voor een simpele operatie ging bleek verwisseld te zijn met een andere hond en kwam gecastreerd terug.
De eigenaar baalde daar enorm van want die vond het fijn om met de ballen van de hond te spelen 8)7
Uiteindelijk hebben ze er een helderziende bijgehaald ( 8)7 ) en die vertelde dat de hond zei dat hij er vrede mee had. :|W _O- _O-

aangezien mijn toekomstige kitten nog gecastreerd zal moeten worden wil ik die ballen in principe wel laten zitten maar als ze toch weggehaald worden ga ik er geen andere ballen in laten zetten, is voor zo'n beestje ook een flinke belasting (denk bijvoorbeeld aan alle anasthesiemiddelen die het beestje binnenkrijgt, is ook niet goed)
pi_112933945
Was bij de rijdende rechter over die man en zijn balloze hond :)
  vrijdag 15 juni 2012 @ 17:13:32 #89
147416 voskat
Half Vos, Half Kat
pi_112935820
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 10:22 schreef Greys het volgende:
Ik geloof niet dat we nog iets van TS gaan horen.
Jammer. Was echt benieuwd hoe het met de kittens gaat.
  woensdag 20 juni 2012 @ 15:52:54 #90
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_113146478
Lees ik dit nu goed? Dat er mensen zijn die hun gecastreerde huisdier willen voorzien van nepballen?
Krég nou wat! 8)7 |:(
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')