Neequote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:27 schreef Marvelous het volgende:
Ik vind het moedig om mensen te doden die andere mensen vrijheid ontnemen... Is zo uw vraag beatwoord?
Lieve oud student, vergeet niet dat niet de eerste (trein)kaping was! Er moets iets gebeuren om herhalingen te voorkomen... En volgens mij is door deze actie toen aardig gelukt om herhaling te voorkomenquote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:28 schreef Oud_student het volgende:
[..]
De trein is gewoon op afstand doorzeefd met kogels, dat is een feit. Lijkt mij niet erg moedig, het is meer een executie. Overigens wel terecht, als je de levens van onschuldigen in gevaar brengt.
Blijft de vraag of er geen ander middel mogelijk was, dat was meen ik het dillema van den Uil.
Ik zou in mijn broek pissen om die trein in te gaan niet wetende of elke terrorist wel dood is of dat er boobytraps zijn. Vind het dus erg moedig van die militairen dat zij dit wel deden.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:28 schreef Oud_student het volgende:
[..]
De trein is gewoon op afstand doorzeefd met kogels, dat is een feit. Lijkt mij niet erg moedig, het is meer een executie. Overigens wel terecht, als je de levens van onschuldigen in gevaar brengt.
Blijft de vraag of er geen ander middel mogelijk was, dat was meen ik het dillema van den Uil.
Wil je je nee ook onderbouwen? We zijn allemaal mensen, met recht op een eigen mening. Jij vroeg net wat er moedig aan is... Ik gaf je een mooi antwoord en krijg alleen nee terugquote:
3) F16`s (en ook de Starfighter) schieten niet met .50 maar met 20mm, voor een F16 is kaliber .50 net als met een windbuks schieten.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
1) We hadden toen geen F-16's
2) Er is niet geschoten vanuit gevechtsvliegtuigen.
De enige functie van die vliegtuigen was hard en laag over te vliegen zodat de kapers in verwarring gebracht werden.
Meestal zullen de verhoudingen toch anders liggen dan in een confrontatie met andere goed getrainde vechtjassen, daarnaast kun je inzet tegen burgers zien als een noodzakelijk kwaad waar het leger niet voor bedoeld is. Als je je dan daarom op het standpunt stelt dat geen sprake kan zijn van militaire eer inzake de confrontatie met burgers, vind ik dat een sympathieke redenering, je moet militaire eer niet te makkelijk uitdelen.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:22 schreef Viajero het volgende:
[..]
Als je als militair tegenover gewapende en geweldsbereide mensen staat dan maakt het echt niet uit of het tegen militairen of burgers is. Een kogel afgeschoten door een Molukse terrorist is net zo dodelijk als een kogel afgeschoten door een vijandige militair.
Weet je wat er gebeurd is? Waarom ze dachten dat ze mensen mochten gijzelen?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:50 schreef YazooW het volgende:
Zijn er wel eens Molukkers geweest die tegen zichzelf hebben gezegd: "Ik heb zoveel te klagen op de Nederlandse overheid, ik houdt de eer aan me zelf aan ga lekker terug naar waar ik vandaan kom." ?
Ja, ik doelde ook op het heden met mijn opmerking. Tegenwoordig hebben ze het het toch gewoon goed hier? Toch blijven ze maar klagen, klagen en klagen.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:55 schreef Marvelous het volgende:
[..]
Weet je wat er gebeurd is? Waarom ze dachten dat ze mensen mochten gijzelen?
Het is nog steeds te begrijpen dat ze zelfs vandaag de dag nog zich heel erg in de maling genomen voelen... Maar om eerlijk te zijn... Zijn de Molukkers die ik vandaag de dag allemaal wel redelijk gelukkig hier, ze hebben een goed leven opgebouwd.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:58 schreef YazooW het volgende:
[..]
Ja, ik doelde ook op het heden met mijn opmerking. Tegenwoordig hebben ze het het toch gewoon goed hier? Toch blijven ze maar klagen, klagen en klagen.
En daar hebben ze wat mij betreft het volle recht op. De Molukkers zijn schandalig behandeld. Het is moeilijk te weten of nou de Nederlanders, de Javanen of de Amerikanen daarin toen de meeste verantwoordlijkheid droegen, maar hun familie daar wordt nog steeds onderdrukt door de Javanen. Hun land is nog steeds niet vrij. Teruggaan is lang niet zo makkelijk als je denkt, en juist dat is een van de redenen dat ze terecht klagen.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:58 schreef YazooW het volgende:
[..]
Ja, ik doelde ook op het heden met mijn opmerking. Tegenwoordig hebben ze het het toch gewoon goed hier? Toch blijven ze maar klagen, klagen en klagen.
En wat hopen ze dan met al dat klagen te bereiken?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 16:05 schreef Viajero het volgende:
[..]
En daar hebben ze wat mij betreft het volle recht op. De Molukkers zijn schandalig behandeld. Het is moeilijk te weten of nou de Nederlanders, de Javanen of de Amerikanen daarin toen de meeste verantwoordlijkheid droegen, maar hun familie daar wordt nog steeds onderdrukt door de Javanen. Hun land is nog steeds niet vrij. Teruggaan is lang niet zo makkelijk als je denkt, en juist dat is een van de redenen dat ze terecht klagen.
Liever klagen als kapenquote:Op zaterdag 9 juni 2012 16:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
En wat hopen ze dan met al dat klagen te bereiken?
Nou niks, gewoon laten zien dat ze goed geintegreerd zijn, want Nederlanders kunnen klagen als geen ander.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 16:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
En wat hopen ze dan met al dat klagen te bereiken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 09-06-2012 17:51:03 ]
Beschoten? Dat zou nogal een bloedbad zijn geworden, denk je ook niet?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:26 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Frappant feitje, Dick Berlijn heeft destijds zelf met een Starfighter die trein beschoten
quote:Op zaterdag 9 juni 2012 17:49 schreef Nielsch het volgende:
Trivia 2:
Wat doet Minister Luns hier, en waarom?
[ afbeelding ]hij zakt door het hekje en hij oefende voor het jaarlijkse diplomatieke hordeloopfestivalSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou.... moe mensen bestraffen vanwege "begrip" is een schoolvoorbeeld van doorgeslagen intolerantie.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 18:53 schreef beantherio het volgende:
Ik ben op zich een tolerant mens maar deze "discussie" is een schoolvoorbeeld van doorgeslagen tolerantie. Die "burgers" waren terroristen die echte burgers bedreigden, gegijzeld hielden en een ervan executeerden. Daar ook maar enigszins begrip voor hebben zou eigenlijk al strafbaar moeten zijn: laat staan denken dat je ergens over moet klagen.
Is dat zo ?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 15:58 schreef YazooW het volgende:
[..]
Iedereen die deze koelbloedige moordenaars verdedigt gun ik van harte een bezoekje van Indonesische militairen.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 20:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Nou.... moe mensen bestraffen vanwege "begrip" is een schoolvoorbeeld van doorgeslagen intolerantie.
Mijn begrip voor de terroristen is dat de Molukse knilllers genaaid zijn door de Nederlandse regering.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |