Sinds altijd al. Natuurlijk waren dit burgers, het waren geen militairen die deze gijzeling uitvoerden. Dat wil trouwens niet zeggen dat je zo'n kaping niet zou mogen beëindigen.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:22 schreef Wokkel het volgende:
Sinds wanneer zijn criminelen ´burgers´ en mag je ze daardoor niet aanpakken?
het topic gaat toch over de treinkaping?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:19 schreef LXIV het volgende:
Tja, als je een basisschool met kinderen gijzelt, kun je verwachten dat er actie tegen je genomen wordt. Die kinderen moesten toen "Van Acht wij willen leven!" roepen, op straffe van de kogel. Niet zo vreemd dat er dan geweld tegen je gebruikt wordt. Volkomen rechtmatig in mijn ogen.
Dat staat trouwens los van de vraag of die Molukkers wel of niet in de steek gelaten zijn door de Nederlandse regering. Ik denk dat die regering niet zoveel keus had. Die kinderen die gegijzeld waren in ieder geval niet.
Precies. Het feit dat het criminelen waren maakt dat ze mochten worden aangepakt.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:22 schreef LXIV het volgende:
[..]
Sinds altijd al. Natuurlijk waren dit burgers, het waren geen militairen die deze gijzeling uitvoerden. Dat wil trouwens niet zeggen dat je zo'n kaping niet zou mogen beëindigen.
Frappant feitje, Dick Berlijn heeft destijds zelf met een Starfighter die trein beschotenquote:.Oud-commandant der strijdkrachten Berlijn vindt het ongelukkig,omdat het verdriet van de Molukkers wordt genegeerd.
Obvious troll is obvious.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:21 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Tja aan het verleden van Nederland kleeft er een hoop smerig bloed.
Die uitreiking van medailles is voor beide acties.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:25 schreef aequus het volgende:
[..]
het topic gaat toch over de treinkaping?
Dat is de koe in de kont kijken. Op het moment van kapen heb je te maken met onberekenbare terroristen die gestopt moeten worden.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:28 schreef Nemephis het volgende:
Die treinkaping had zonder geweld kunnen eindigen, maar helaas moest de minister laten zien wat voor daadkrachtige stoere kerel hij wel niet was.
En dat geloof jij??? Ik niet..en heb ze allemaal van nabij meegemaakt.. Het is zelfs zo..als ik in de trein zit en we zijn voorbij assen en ik zie molukkers met vioolkist oid..ben ik geneigd om aan de noodrem te trekken..quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:28 schreef Nemephis het volgende:
Die treinkaping had zonder geweld kunnen eindigen, maar helaas moest de minister laten zien wat voor daadkrachtige stoere kerel hij wel niet was.
Ik hoop dat je aan het trollen bent. Want geweld kwam er pas nadat de kapers iemand hadden doodgemaakt.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:28 schreef Nemephis het volgende:
Zijn het zulke slechte vioolspelers?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:31 schreef s10eke het volgende:
[..]
En dat geloof jij??? Ik niet..en heb ze allemaal van nabij meegemaakt.. Het is zelfs zo..als ik in de trein zit en we zijn voorbij assen en ik zie molukkers met vioolkist oid..ben ik geneigd om aan de noodrem te trekken..
Ik zie nog de beelden voor me van de arme man in de deuropening van de trein.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:31 schreef TMartina het volgende:
[..]
Ik hoop dat je aan het trollen bent. Want geweld kwam er pas nadat de kapers iemand hadden doodgemaakt.
Vreemd dat dat niet staat beschreven in de chronologie op Wikipedia.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik zie nog de beelden voor me van de arme man in de deuropening van de trein.
2 minuten later lag ie dood langs het spoor.
Ah ja, net zoals die kaping 2 jaar eerder, waarbij enkele gijzelaars in koelen bloede werden vermoord om de actie kracht bij te zetten.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:28 schreef Nemephis het volgende:
Respectvol ook!quote:De lichamen van de doodgeschoten gijzelaars werden uit de trein gegooid en bleven daar enkele dagen liggen voordat toestemming werd gegeven om ze weg te halen.
Hij heeft het waarschijnlijk over de 1ste Molukse treinkaping, 2 jaar eerder.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 14:38 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Vreemd dat dat niet staat beschreven in de chronologie op Wikipedia.
Daar staat dat er twee slachtoffers vielen, door de bestorming?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |