buzz1291 | zaterdag 9 juni 2012 @ 10:34 |
![]() Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Vaste klasbakken: Captain_Fabulous - jpjedi - Littlecreep - marcodej - Superher0 - Tommeke - ultra_ivo - FJD - Gripper - Oksel - Yankee - Pritt - ursel - dutch_cyclist / Wielracer - No-P - Jakkop - hetsjhokleek - rockin_the_lowland - Cyclinggirl - Freddeh - Blik - SuperWeber - actuele_vertrektijd - Narcotical - Kaasplankje - Sciter - nodisch18 - 1-2 - eentwee Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrenner in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje | |
buzz1291 | zaterdag 9 juni 2012 @ 10:37 |
Sorry, titel niet aangepast. Was een beetje moeilijk met een iPad op de plee......" | |
SuperWeber | zaterdag 9 juni 2012 @ 10:39 |
Jij gebruikt iPads om je reet mee af te vegen?![]() | |
Patroon | zaterdag 9 juni 2012 @ 11:01 |
Kopervet ofzo schijnt toch ook wel goed te zijn voor alu verbindingen? Of was dit juist weer geschikt voor staal? Ik gebruik voor al mijn boutjes een beetje montage pasta. Schijnt dat je het dan ook minder vast hoeft aan te draaien omdat het eerder vastgrijpt door de pasta ofzo. (Die vult alsware de lege holtes in de verbinding op waardoor het sneller klemt). | |
kanovinnie | zaterdag 9 juni 2012 @ 11:03 |
Wie noemt een sleutel nou een montagesleutel? ![]() Mijn vraag blijft toch waarom iemand gaat tikken op een klein boutje/moertje. Nergens voor nodig. En juist de mensen die iets al tientallen jaren doen, zijn de mensen die het al tientallenjaren op hun eigen manier doen. Dan heb je het over maatje M40, M52 enzovoorts. En dan nog worden deze sleutels niet vaak toegepast, alleen als er geen andere oplossing is. | |
kanovinnie | zaterdag 9 juni 2012 @ 11:05 |
Vast=vast. De enige vloeistoffen die een bout eerder vastzetten is van loctite enzo. http://www.nusport.nl/column/2827671/streepjes.html ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door kanovinnie op 09-06-2012 11:27:07 ] | |
nodisch18 | zaterdag 9 juni 2012 @ 11:49 |
[ Bericht 4% gewijzigd door nodisch18 op 09-06-2012 12:01:54 ] | |
KnutdeIJsbeer | zaterdag 9 juni 2012 @ 11:49 |
Thijs Zonneveld ![]() Kloteweer en te moe. Ik blijf lekker de hele dag binnen vandaag. | |
raptorix | zaterdag 9 juni 2012 @ 12:58 |
Weer terug thuis na een rit van 13 uur, man man wat was het zwaar, inderdaad enigzins onderschat, maar ik heb er van genoten, ik zie dit jaar als leerjaar, weet volgend jaar waar ik op moet letten en hoe anders te trainen, en oja 100 kilo en bergop, dat werkt niet echt ![]() Al met al er achter gekomen dat wielrennen een hele leuke hobby is, die veel minder slechte belasting geeft dan bijvoorbeeld hardlopen, ik ga er zeker mee door. Donderdag hebben we nog met groepje Col de la Croix gedaan, ik ben niet helemaal naar boven gegaan omdat me benen toch nog erg moe waren. | |
cafca | zaterdag 9 juni 2012 @ 13:35 |
Wielrennen is geen hobby, maar een way of life! | |
raptorix | zaterdag 9 juni 2012 @ 14:04 |
Jawel, maar golf en voetbal zijn me andere hobbies en die kosten ook een hoop tijd ![]() | |
buzz1291 | zaterdag 9 juni 2012 @ 14:31 |
Tsja met 100 kg en dan gaan hardlopen is niet echt bevoordelijk voor je gewrichten. En een berg op fietsen met dat gewicht is je zeker ook geen 3 x gelukt als ik zo lees dat je de Croix de Fer niet eens tot bovenaan gefietst bent? En dat terwijl het stuk vanaf de top van de Glandon een eitje is en het restaurant op de top van de Croix de Fer erg uitnodigt voor een kop koffie of een uitsmijter. Dan zal het wel heeeeeeel zwaar geweest zijn. | |
buzz1291 | zaterdag 9 juni 2012 @ 14:35 |
http://www.nusport.nl/column/2827671/streepjes.htmlZo, nu weten we ook weer wat de definitie van gesoigneerd is, en waarvoor we het doen..... | |
raptorix | zaterdag 9 juni 2012 @ 14:40 |
Het punt was met name dat ik niet wist hoe ver het nog was, daarnaast ben ik ook niet meer de jongste he ![]() | |
kaasplankje | zaterdag 9 juni 2012 @ 14:58 |
Ik dacht dat jij een marathon 2 keer liep met je vingers in de neus? | |
Patroon | zaterdag 9 juni 2012 @ 15:03 |
Ja, je spreekt nu opeens met een hele andere toon ![]() | |
cafca | zaterdag 9 juni 2012 @ 15:04 |
Inderdaad. Hoe vaak heb je de Alpe d'Huez nu gefietst, raptorix? | |
marcodej | zaterdag 9 juni 2012 @ 15:05 |
![]() ![]() | |
raptorix | zaterdag 9 juni 2012 @ 15:13 |
2 keer, een 3e keer had ik opzich wel de adem voor, maar door tijdnood zat dat er niet in, we konden pas om kwart voor 11 van start, en wist bij me 2e klim al dat dat er niet meer in zat. Was wel jammer me andere teamgenoten hebben ook helaas maar 3 keer gehaald. Vond vooral zuur voor 1 teamgenoot die echt halfjaar lang zich helemaal heeft kapot getrained, die had makkelijk 4 keer gehaald wanneer die limiet er niet was geweest. | |
raptorix | zaterdag 9 juni 2012 @ 15:14 |
Die heb ik gelopen ja, en kan je nu zeggen dat dat stuk makkelijker was dan 1 keer omhoog, sterker nog ik was bij bocht 16 meer kapot dan na 2 marathons, toen ben ik nog even rustig biertje wezen drinken in me stamkroeg ![]() | |
raptorix | zaterdag 9 juni 2012 @ 15:15 |
Geen smoesjes, gewoon onderschat, moet ook wel zeggen dat ik wat op verkeerde been ben gezet, lopen is heel wat anders dan bergen fietsen, met lopen maak je je eigen tempo, terwijl met fietsen de helling toch heel erg je inspanning bepaald. | |
Patroon | zaterdag 9 juni 2012 @ 15:18 |
Zo geweldig zwaar is de Alp d'huez helemaal niet. Die berg wordt teveel op een voetstuk geplaatst momenteel. En als je het niet haalt om meer dan 2x omhoog te gaan door tijdgebrek dan fiets je gewoon veel te langzaam. Die teamgenoot die zich helemaal kapot heeft getraind had dan zeker sneller omhoog kunnen fietsen zodat 4x geen probleem was. Van 11 tot 17uur heb je 6uren de tijd. [ Bericht 0% gewijzigd door Patroon op 09-06-2012 15:40:41 ] | |
marcodej | zaterdag 9 juni 2012 @ 15:20 |
Dan is vier keer zeker niet onmogelijk, maar wel krap. Dat is dus eigenlijk vier keer omhoog en naar beneden, vrijwel zonder rust. (Er vanuitgaande dat je er 1:15 ofzo over doet.) | |
raptorix | zaterdag 9 juni 2012 @ 15:24 |
Je moet je laatste klim om 4 uur beginnen, daarnaast vergeet je even dat niet iedereen een volwaardig wielrenner is in die zin dat hij of zij elke week op wedstrijd niveau bezig is. Kortom van 10:45 tot 1600 is dus 5 uur en en een kwartier om 3 beklimminingen te doen inclusief afdaling en eten, ik heb maar heel weinig mensen gesproken die het op de woensdag 4 keer is gelukt. | |
KnutdeIJsbeer | zaterdag 9 juni 2012 @ 15:26 |
![]() | |
raptorix | zaterdag 9 juni 2012 @ 15:26 |
Onmogelijk zeker niet, maar dan moet je dus echt gang maken, vergeet niet dat je maar met beperkte snelheid kan en mag afdalen en dat de bevoorrading niet aan het parcour kan staan en je daar ook al snel 10 minuten aan kwijt bent. | |
raptorix | zaterdag 9 juni 2012 @ 15:26 |
Maar goed al deze helden in dit topic zie ik volgend jaar wel aan de start staan. | |
buzz1291 | zaterdag 9 juni 2012 @ 15:27 |
Het geeft allemaal niks hoor Raptorix, maar je ziet als je hier even de big boy uit komt hangen die het allemaal wel even zal doen, dat je door een aantal klasbakken op het kantje gezet wordt er er dan finaal afgereden wordt......... om eens in wielertermen te blijven. En volgend jaar aan de start? Nee, ik zeker niet bij zo'n over gehypt evenement. Dan fiets ik liever de Marmotte. En zoals reeds gezegd, die berg wordt veel te veel overgewaardeerd. | |
raptorix | zaterdag 9 juni 2012 @ 15:31 |
Ik geef ruiterlijk toe dat ik het onderschat heb, maar dat was deels ook omdat een aantel mensen me verteld hadden dat het een stuk makkelijker was (gezien mijn conditie op hardloop gebied). Geen idee hoe zwaar de Marmotte is, maar een vriend van me vond hem gigantisch zwaar, en dat is een aardige amateur renner, dus dat zal wel kloppen ![]() | |
kanovinnie | zaterdag 9 juni 2012 @ 15:33 |
Mij zie je sowieso niet snel terug bij een benefiet fietstocht. Ik heb eerder the ride for the roses gefietst, dat was filerijden. Sta je soms 10 minuten te wachten voordat je verder kan. | |
kanovinnie | zaterdag 9 juni 2012 @ 15:33 |
We hadden je nog gewaarschuwt ![]() | |
KnutdeIJsbeer | zaterdag 9 juni 2012 @ 15:38 |
Op het werk wilden ze volgend jaar een team in gaan schrijven voor Tour for life http://www.tourforlife.nl/SmallBigColumn.aspx?PageId=13. In 8 dagen van Italië door de Alpen, Jura, Vogezen, Ardennen naar de Cauberg. Ook goede doelen gedoe maar lijkt me wel veel toffer dan 6 keer hetzelfde stukje. | |
raptorix | zaterdag 9 juni 2012 @ 15:38 |
True, thanks for that ![]() Volgend jaar wil ik het trouwens stuk serieuser aanpakken, ik weet nu wat me te wachten staat en waar ik op moet trainen. Kwam trouwens nog wel mooie situatie tegen, onderweg een kerel die 50 kilo aan meuk op ze fiets had, ging zo een beetje in elke bocht iets neerleggen, bleek ie belangrijkste steen vergeten te zijn ![]() ![]() ![]() S'avonds kwam ik hem tegen op terras, en vroeg of ie morgen ook naar huis ging, bleek dat ie vrolijk op de fiets weer terug naar huis ging ![]() | |
raptorix | zaterdag 9 juni 2012 @ 15:39 |
Hopen dat de sponsorpagina daar wel werkt ![]() Vorige week lag de pagina van alpe d'huzes er gewoon 24 uur uit ![]() | |
Tommeke | zaterdag 9 juni 2012 @ 15:43 |
Was ie mooi? Ik zit over drie weken halverwege deze klim: http://www.climbbybike.co(...)e&qryMountainID=6868 Gelukkig net voor de steile stukken, maar ik ga daar wel naar boven. Op foto's en in streetview zag het er geweldig uit! Bovenop kan je ook nog offroad of wandelen naar iets wat op Google Maps op een gletsjer lijkt! Ook maar ff kijken ![]() | |
Patroon | zaterdag 9 juni 2012 @ 15:43 |
QFT | |
eentwee | zaterdag 9 juni 2012 @ 15:46 |
Marmotte is natuurlijk ook wel behoorlijk populair. Maar nog niet van de gigantische carnavaleske overdadig commerciele aard als AD6. Ik zou volgend jaar de Marmotte wel eens willen doen. | |
Tommeke | zaterdag 9 juni 2012 @ 15:47 |
Een paar vrienden van m'n chick zijn geweldige hardlopers (ze lopen haar er uit, en m'n vriendin loopt zonder moeite op een maandagavond een halve marathon), maar die gingen helemaal kapot op de elfstedentocht. Ik denk dat veel hardlopers een gebrek aan power hebben. Fietsen is veel meer een krachtsport. | |
raptorix | zaterdag 9 juni 2012 @ 15:48 |
Meh, wat ik begreep van de rest wel, eerste stuk vond ik erg zwaar, maar volgens mij moet dat voor jou geen probleem zijn ![]() Op terugweg wel opletten, lagen veel stenen op de weg, je komt paar hele mooie watervallen tegen, heb er nog foto's van gemaakt ![]() https://www.dropbox.com/s/6siilqcic4a3022/IMAG0126.jpg | |
Patroon | zaterdag 9 juni 2012 @ 15:49 |
Wij zijn ook een ploegje aan het formeren voor de Marmotte. Ik denk dat ik meer plezier haal uit het rijden van die Cyclo's dan allemaal wedstrijden bij de Amateurs in Nederland. | |
raptorix | zaterdag 9 juni 2012 @ 15:50 |
Kracht was ook niet het probleem, inhoud wel, ik had geen idee hoe ik het moest aanpakken, gelukkig hadden we maandag een testritje omhoog, ik ben bij de 2e bocht gestopt, even goed nagedacht en toen me tempo gematigd, toen ging het wel enigzins. Je kan de kracht die je tijdens hardlopen nodig hebt niet vergelijken met wielrennen. Ik denk zelf dat ik met interval training een stuk meer gebaat was geweest. | |
raptorix | zaterdag 9 juni 2012 @ 15:52 |
Als je wint schijn je een prof contract aangeboden te krijgen ![]() Wist trouwens niet dat Laurens ten Dam keer gewonnen heeft ![]() | |
kanovinnie | zaterdag 9 juni 2012 @ 15:53 |
Jezus, flinke afstanden elke dag! | |
dop | zaterdag 9 juni 2012 @ 17:30 |
het is ook maar net wat je talent is, ik ben er 1 van een tweeling, mijn broer heeft een behoorlijk loop talent, en dat zal ik nooit van hem winnen maar als het om fietsen gaat klop ik hem weer in alle standen. en fietsen op een berg is toch ook weer wat anders als fietsen op het vlakke. genoeg hollanders die er op hun eerste berg achter komen dat ze daar niet voor zijn gemaakt. zelfs als ze hier in de polder heel aardig kunnen fietsen. | |
JohnDDD | zaterdag 9 juni 2012 @ 17:32 |
zo wie stapt er om 18 uur ook op de fiets? | |
kanovinnie | zaterdag 9 juni 2012 @ 17:32 |
Ik vlak ervoor, om naar de vereniging te rijden en daar voebal te kiek'n | |
KnutdeIJsbeer | zaterdag 9 juni 2012 @ 17:32 |
Cultuurbarbaar ![]() | |
cafca | zaterdag 9 juni 2012 @ 18:44 |
Is totaal niet te vergelijken. Marmotte is echt een cyclosportief, wel heel massaal, maar het blijft toch een sportief evenement. Alpe d'Huzes is natuurlijk ook een sportieve uitdaging, maar veel meer een sponsoractie om geld binnen te halen voor een goed doel. Ik ga hem volgend jaar wel rijden, maar meer om persoonlijke redenen dan dat ik het zie als een "wielerevenement". Marmotte zou ik ook nog wel eens willen rijden, maar lijkt me een stuk zwaarder. Verder alle lof voor de mensen die de alpe d'Huzes gedaan hebben de afgelopen week, ook voor raptorix. Alleen de volgende keer even nadenken voordat je vooraf stelt dat je "het wel even gaat doen en het vast niet zoveel voorstelt" ![]() | |
Narcotical | zaterdag 9 juni 2012 @ 20:15 |
Beetje late reactie van mijn kant maar alsnog. Alpe d'Huez fietsen is opzich wel gewoon iets wat je bijna gedaan moet hebben als wielrenner, gewoon vanwege de bijna mythische status van die berg. Ik zou 'm ook graag nog een keer willen doen, maar Alpe d'HuZes lijkt me dan weer niks. Niet dat ik niet om goede doelen geeft ofzo, maar zo het is zo massaal.. | |
raptorix | zaterdag 9 juni 2012 @ 23:15 |
De massaliteit viel best mee, maar dat kwam met name omdat ik waarschijnlijk erg in de achterste regionen fietste ![]() | |
Tommeke | zondag 10 juni 2012 @ 00:06 |
Thnx! Ziet er mooi uit! Heb er zo'n zin in! Met hardlopen spreek je hele andere spieren aan dan met fietsen, is gewoon gewenning. Ik kan zelf ook helemaal niet goed hardlopen, terwijl m'n conditie wel goed is... | |
Gripper | zondag 10 juni 2012 @ 01:16 |
Buzz, patroon en alle andere mopperkonten die roepen dat raptorix te langzaam bergop fietst en dat de marmotte een leuker evenement is dan dat gehypete alp du 6: hij heeft alleen met z'n twee keer omhoog al een geldbedrag opgehaald voor een nobel doel, en jullie ( ik ook) fietsen vooralsnog alleen voor je eigen plezier. Dus ff kappen met dat gezeik.... En nu ga ik slapen na een avondvullend culinair avontuur met 6 gangen en evenzoveel wijn ![]() | |
SuperWeber | zondag 10 juni 2012 @ 11:09 |
Ik vind ook dat we raptorix credits moeten geven voor het eerlijk vertellen van zijn verhaal. Hij had hier ook met een e-piemel kunnen gaan zwaaien dat hij het allemaal wel even gedaan heeft. Als hij de volgende keer iets meer traint komt hij vast wel een keer of 4 die berg op. Fatsoenlijk trainen en je doet hem gewoon 6 keer ![]() | |
nogeenmaarten | zondag 10 juni 2012 @ 11:32 |
Fiets staat bij de fietsenmaker voor trapaslager, nieuwe voorbladen en slag in achterwiel, ze doen hun best, maar het kan drie weken duren. Fietsenmaker was aan het balen. Zitten ze de hele winter bij wijze van spreken duimen te draaien, en dan komt nu ineens iedereen tegelijk zijn brik afleveren. En alle klanten natuurlijk klagen over wachttijden. Advies van de fietsenmaker, volgende keer onderhoud in de winter laten doen en ga nu maar drie weken hardlopen. Wat een humor ![]() | |
KnutdeIJsbeer | zondag 10 juni 2012 @ 11:43 |
Das wel erg lang inderdaad. Niet even verder gebeld? Pas geleden ook wat hulp nodig, maar moest voor het weekend klaar zijn. Paar zaken gebeld, sommige te druk, uiteindelijk 1 gevonden waar ze nog dezelfde dag klaar waren ![]() @ Superweber & Gripper; inderdaad niets dan lof voor die 2x + het sponsoren. Alleen het hele verhaal vooraf maakt het wel wat lachwekkend ![]() | |
Gripper | zondag 10 juni 2012 @ 11:51 |
Ha Tom, Die klim naar la Berarde is leuk! Smalle weg naar een klein bergdorpje. De weg loopt echt door tot achterin het dorp, en wordt dan ineens een wandelpaadje, wat zo het parc des ecrins in loopt. Mooie omgeving om te klimmen! (rots en alpine beklimmingen) Maar om bij de gletschers te komen moet je ongeveer een halve dag het park in wandelen, ze worden ook kleiner en kleiner de laatste jaren. Tip: halverwege de route, aan de linkerkant uitzicht op de fantastische aiguille dibona. Een droomberg voor een klimmer! | |
Patroon | zondag 10 juni 2012 @ 12:05 |
Wat een amateur. Als FM weet je dat je in de winter stil zit en in de zomer druk hebt. Daar moet je niet van balen, maar genoeg personeel in de zomer aannemen zodat je lekker omzet kan draaien. Zat hij te huilen in een hoekje van zijn zaak? Hij moet gvd blij zijn dat iedereen zijn brik komt afleveren. Hier heb je ook FM's die het eigenlijk veel te goed gaat. De service is daar al jaren niet meer wat het geweest is. Mijn pa kwam eens bij de FM met een oude stadsfiets die hij gekocht had op MP. De versnellingen moesten gemaakt worden. Wilde die FM niet meer doen, oud barrel zei hij. Letterlijk "je kon die 20 euro beter in de container flikkeren". Mijn pa ging daarop naar een andere FM die het 2 dagen later weer gefixed had. ![]() | |
kaasplankje | zondag 10 juni 2012 @ 12:11 |
Ik dacht ´t niet. Die zaak loopt als een dolle. Een van de beste FM´s in de regio voor race. In het voorjaar is ´t gewoon superdruk daar. Je kan dan een afspraak maken en je fiets langsbrengen. Ze moeten dan ook nog vaak onderdelen bestellen dus het kan dan een paar weken duren voor je fiets klaar is. Hij heeft overigens gelijk dat je de onderhoudsbeurten beter in de winter laat doen. | |
Patroon | zondag 10 juni 2012 @ 12:14 |
Dat onderhoudsbeurten beter in de winter kunt doen ben ik helemaal met jou en de FM eens. Maar je gaat toch niet lopen klagen tegen je klanten? Zal wel komen omdat die zaak "als een dolle" loopt. Je ziet bij al die drukke zaken dat het ze veel te goed gaat. Wees blij dat je klanten hebt. Hoe kut het ook is voor de FM, een klant is een klant. Klagen over je klanten doe je maar tegen je collega's. | |
kaasplankje | zondag 10 juni 2012 @ 12:17 |
Tja, ik heb er gewerkt en een hoop geleerd. Onder andere supernetjes stuurlint wikkelen. Ik zou daar met een gerust hart mijn karretje inleveren. Beste vent ook en ik snap ´t wel. Het stikt er van de luie mooiweertoerders en die gaan nu pas hun fiets uit de schuur halen en constateren in de voorjaarszon dat er wat aan gebeuren moet. | |
kaasplankje | zondag 10 juni 2012 @ 12:19 |
Nog een maandje ofwat en dan ga ik mijn winterfiets al klaar maken hoor. | |
Patroon | zondag 10 juni 2012 @ 12:21 |
Ja is ook zo, die lui die nooit fietsen komen dan opeens langs. Ik zal ook niet oordelen over de kwaliteit van het werk. Als jij zegt dat die goed is, dan zal dat zo zijn ![]() Misschien een idee om zijn klantenbestand in de winter actief te benaderen om hun fiets een winterbeurt te geven, met de opmerking dat het in de zomer veel meer tijd kost. Eventueel met een korting ofzo. | |
Tommeke | zondag 10 juni 2012 @ 12:53 |
Ik sluit me bij je aan. Zo gaat het bij ons ook. De zaak en het magazijn staan vol met kapotte fietsen die wachten op reparatie. Daarom kan je bij ons ook voordelige onderhoudsbeurten krijgen bij een nieuwe fiets. Als je nu je fiets ergens brengt weet je dat je moet wachten. Had je m maar twee maanden geleden moeten brengen. Regeren is vooruitzien. | |
Tommeke | zondag 10 juni 2012 @ 12:56 |
Ola! Dank voor de info! Op Maps zag het er veelbelovend uit! Ik zie wel, heb ook wel zin om een halve dag te wandelen daar hoor ![]() | |
nogeenmaarten | zondag 10 juni 2012 @ 12:58 |
Gaat allemaal met een dolletje in die zaak. Hij zit zeker niet te huilen. Heb het niet gechecked, maar volgens hem was de wachttijd bij de concurrent uit Voorburg zelfs 4 weken. Het wemelt hier in de regio gewoon van de toerders, zoals ik, die er tijdens hoog seizoen achter komen dat het niet meer zo soepel werkt. Awel, weer een goed voornemen erbij. | |
kaasplankje | zondag 10 juni 2012 @ 13:26 |
Zeker een leuk weggetje. Het loopt wel dood toch? En met een camping bovenop? Kan je onderweg even een bakkie doen in 't fietshotel in Venosc bij, hoe heet ie ook alweer Leon. ![]() | |
Tommeke | zondag 10 juni 2012 @ 14:23 |
Nee jong, ik sta op de camping in Venosc! | |
Oksel | zondag 10 juni 2012 @ 15:18 |
Gisteren op de ATB rondje Posbank gedaan. Vandaag vanuit Almelo weer naar de Posbank gefietst, 4x gepakt, en teruggefietst. Kapot, maar zeer voldaan.. met 180km op de teller, bij 32,5 gemiddeld. Met z'n 5-en gefietst, iedereen keurig zijn eigen deel kopwerk gedaan, elke 2 km doordraaien (4km op kop). | |
Gesloten | zondag 10 juni 2012 @ 16:32 |
Net een rondje gefietst van 70km, met 28 km/uur gemiddeld. Nu heb ik opgezocht hoeveel calorieën je daarmee verbrand en het zijn er best wel veel :p Wat eten jullie extra als jullie lange tochten maken? Ik heb net maar wat patat naar binnen gewerkt. | |
marcodej | zondag 10 juni 2012 @ 16:34 |
Weer gevallen. Over hetzelfde bruggetje. ![]() Gemeente Noordwijk had daar in al zijn wijsheid besloten een overdadig tapijt grint neer te leggen... Rondje van 100km werd er eentje van 10. | |
kaasplankje | zondag 10 juni 2012 @ 16:34 |
Auw, schade? | |
marcodej | zondag 10 juni 2012 @ 16:37 |
Stuur wat scheef en shifter geschaafd (was al geschaafd door de vorige val en heb ik al geclaimd bij de verzekeraar), ben nu bezig het grint uit mijn elleboog te pulken. Hoerenkutzooi. | |
kaasplankje | zondag 10 juni 2012 @ 16:37 |
70km is niet heel veel. Ik eet meestal brood of havermout of brinta vooraf. En als ik terug kom en het is nog lunchtijd eet ik weer brood, of pancakes, of een kliekje pasta als dat er nog is. Ik heb ook eiwitshakepoeder staan wat ik na een lange dag op de fiets aanmaak met melk. Dan herstel ik beter. | |
kaasplankje | zondag 10 juni 2012 @ 16:39 |
Lekker is dat, wat gebeurde er eigenlijk waardoor je viel? | |
marcodej | zondag 10 juni 2012 @ 16:41 |
Draaide het bruggetje op en gleed gewoon weg over dat grint. Hup, op de kanis... | |
Wokkel | zondag 10 juni 2012 @ 16:45 |
NTFU verzekering? Indien ja: die vergoedt toch geen krassen en schrammen? | |
marcodej | zondag 10 juni 2012 @ 16:48 |
Yep. Weet ik niet, schade-expert gaat er binnenkort naar kijken. | |
Tommeke | zondag 10 juni 2012 @ 16:50 |
Zuur ![]() | |
kaasplankje | zondag 10 juni 2012 @ 16:51 |
Schade expert voor een krasje op de shifter? ![]() Ik zou 'm weer recht slaan met mijn hand en verder fietsen. | |
Oksel | zondag 10 juni 2012 @ 16:51 |
Da's kut. Kun je wel lekker korstjes krabben de komende weken! ![]() | |
Oksel | zondag 10 juni 2012 @ 16:51 |
A.s. weekend Jan Jansen Classic btw. | |
kaasplankje | zondag 10 juni 2012 @ 16:52 |
Krijg je daar sokken bij? | |
Tommeke | zondag 10 juni 2012 @ 16:54 |
Ik heb trouwens vanmiddag de Speedman triatlon verkend. Het fietsparcours is een eitje, helaas maar twee lastige bochten, waar ik vanmiddag nog bijna weggleed over steentjes. Zag er wel vet uit denk ik. Het hardlopen is kut. 4 keer een rondje met elke keer een viaduct van een paar 100 meter ![]() | |
marcodej | zondag 10 juni 2012 @ 16:55 |
Heb FM een offerte laten opmaken van de schade bij vorige val. Uitstekende delen aan rechterzijde (dus derri, pedaal, shifter en stuurlint) bleken allemaal geschaafd. FM heeft die allemaal meegenomen. Lag (inclusief beschadigde kleding) uiteindelijk een offerte van 540,- ... | |
kaasplankje | zondag 10 juni 2012 @ 16:57 |
En dat ga je bij je verzekering declareren? Het zou niet eens in me op komen. | |
marcodej | zondag 10 juni 2012 @ 16:58 |
Schade = schade, volgens mijn FM. Ik was alleen voor die shifter naar mn FM gegaan. | |
Tommeke | zondag 10 juni 2012 @ 16:58 |
Die schaderapporten slaan nergens op. Een kennis van mij had dat ook. 560 schade ![]() Uiteindelijk kon ze met een nieuwe ketting en het wiel gericht weer verder ![]() | |
Tommeke | zondag 10 juni 2012 @ 16:58 |
Mijn shifters en derailleurs zitten ook onder de schrammen. Om over m'n cranks en pedalen maar niet te spreken ![]() | |
kaasplankje | zondag 10 juni 2012 @ 16:59 |
Tja, ik heb er nog nooit van gehoord verzekerd te zijn voor vallen met de fiets als je geen schade bij derden veroorzaakt. Ik geloof dat ik alleen daarvoor verzekerd ben maar ik weet 't eigenlijk niet. | |
Wokkel | zondag 10 juni 2012 @ 17:00 |
Niet zo vreemd dat de NTFU elk jaar schrikbarend duurder wordt, terwijl ik er maar weinig van terug zie eerlijk gezegd. Ja, dat stomme fietsblaadje 1x in de maand. | |
Oksel | zondag 10 juni 2012 @ 17:20 |
Fiets je mee? | |
kaasplankje | zondag 10 juni 2012 @ 17:34 |
Ik was het niet van plan, ga jij? Waar? hoever? hoeveel Euro? | |
Patroon | zondag 10 juni 2012 @ 18:02 |
Beter leg je het aan met water. Melk vertraagd de opname van eiwitten. | |
Oksel | zondag 10 juni 2012 @ 18:05 |
Ja, ik ga. Wageningen, 150km, 10 EUR. Fiets met 'stief' vader + ooms. Zit er 1 bij die kneiterhard kan fietsen. 1tje gewoon goed, 1tje ws. mijn niveau (niet zo goed dus). 1700 hm's. | |
kiekjesdief | zondag 10 juni 2012 @ 18:12 |
gebroken teen is genezen maar ik kom niet meer op gang. bar weinig gereden nog. | |
kaasplankje | zondag 10 juni 2012 @ 18:12 |
Das vies! | |
kaasplankje | zondag 10 juni 2012 @ 18:13 |
Wel leuk, hoelang heb ik bedenktijd? | |
Oksel | zondag 10 juni 2012 @ 18:13 |
Weet ik veel.. ![]() | |
kaasplankje | zondag 10 juni 2012 @ 18:25 |
Lijkt me eigenlijk geen reet aan, die Jan Janssen classic. ![]() | |
Patroon | zondag 10 juni 2012 @ 18:45 |
Haha als je het om de smaak doet kan je beter een potje bier na het trainen opdrinken ![]() | |
kaasplankje | zondag 10 juni 2012 @ 18:53 |
Dát zowiezo! | |
kanovinnie | zondag 10 juni 2012 @ 18:57 |
http://www.janjanssenclassic.nl/ 200 km dus? 180 km op de MTB is ook een hoop! Op asfalt of onverhard? | |
Tommeke | zondag 10 juni 2012 @ 19:01 |
Rustig opbouwen is de trick! | |
kiekjesdief | zondag 10 juni 2012 @ 19:14 |
zal moeten, ik ging kapot op de fiets | |
KnutdeIJsbeer | zondag 10 juni 2012 @ 19:17 |
Lekker fietsweer zeg ![]() ![]() | |
81Renrew | zondag 10 juni 2012 @ 20:16 |
is pas over twee weken hoor | |
JohnDDD | zondag 10 juni 2012 @ 20:40 |
Zo, na 5 weken knieproblemen ben ik van plan het morgenochtend weer eens te gaan proberen, met zgn. patellaband om de spanning wat van de pezen af te halen. Ben benieuwd, hoop dat het goed gaat maar zal iig blij zijn weer eens op de fiets te zitten. ![]() | |
buzz1291 | zondag 10 juni 2012 @ 21:38 |
Dat dus, maar nu is het wel duidelijk waarom. Kijk als een schade met tegenpartij betreft, kan ik er nog inkomen dat je dat claimt. Maar wanneer je zelf op je plaat gaat omdat je blijkbaar niet goed uitkeek (je kon dat grind toch zien liggen zeker?) begrijp ik niet hoe het in je opkomt om dat te claimen. Risico van de sport! | |
kanovinnie | zondag 10 juni 2012 @ 21:42 |
Ik zou het zelf ook niet zo snel claimen nee. oud collega van me had een bouwbedrijf aangeklaagd omdat die rijplaten schuin over het fietspad hadden liggen zonder enige vorm van waarschuwing. Dus hij kwam aanrijden en gleed zo onderuit (het regende die dag). Frame kapot, schouder geblesseerd. | |
buzz1291 | zondag 10 juni 2012 @ 21:48 |
Lijkt me terecht. Rijplaten verwacht je niet op een fietspad en zeker niet zonder waarschuwing vooraf. Maar grind ....... da's toch een ander verhaal, net zoals een beetje zand in een bocht. | |
kanovinnie | zondag 10 juni 2012 @ 21:50 |
Ja precies. Al moet ik zeggen dat de omleiding hier verderop ook wel stom is, in een bocht bij een hobbeltje ligt superveel zand. Dan denk ik, als je zoveel fietsers erover heen gaat sturen laat je het toch ff wegvegen door iemand? Ze zijn ernaast toch bezig met werken. | |
Tommeke | zondag 10 juni 2012 @ 22:18 |
Net een mooie route gevonden met mn chick. Rondje Alpe d'Huez Triathlon. Bourg d'Oisans - Sechiellenne - Alpe du Grand Serre - Valbonnais - Col d'Ornon - Bourg d'Oisans - Alpe d'Huez. Zal me dat lukken? ![]() | |
KnutdeIJsbeer | zondag 10 juni 2012 @ 22:22 |
Hoeveel en waar ga je dan zwemmen en hardlopen? ![]() | |
Tommeke | zondag 10 juni 2012 @ 22:32 |
Alleen dat rondje fietsen ![]() Gewoon op eigen gelegenheid. Lijkt me een mooie tocht. Tijdens die triatlon loop je op de pistes van de Alpe en zwem je in lac du Verney. | |
KnutdeIJsbeer | zondag 10 juni 2012 @ 22:35 |
En dat is dan de ironman afstand 180 km? | |
Littlecreep | zondag 10 juni 2012 @ 22:44 |
115km staat op de website. 2.2 km zwemmen, 115 km fietsen naar de Alpe en dan halve marathon. edit: 115 km zwemmen-->115 km fietsen [ Bericht 5% gewijzigd door Littlecreep op 10-06-2012 23:51:39 ] | |
KaheemSaid | zondag 10 juni 2012 @ 23:06 |
115 km zwemmen, nondeju | |
1299 | zondag 10 juni 2012 @ 23:07 |
Vandaag een eind gefietst: http://www.endomondo.com/(...)ng=en&measure=metric Heb mijn racefiets nu 2 weken, moet nog flink wat conditie opbouwen. Wat eten jullie onderweg? Ik heb een evergreen meegenomen, maar wat is dat droge bende zeg ![]() | |
Tommeke | zondag 10 juni 2012 @ 23:07 |
Echt sick hoor! Op die pistes is het op en af! | |
buzz1291 | zondag 10 juni 2012 @ 23:39 |
Ja, waarom niet, maar maak niet de fout die ik ooit maakte door vanuit Bourg gelijk de Col d'Ornon op te draaien. Was ook wel mooi maar die laatste 40 km valsplat omhoog en wind tegen vielen op de eerste dag daar een beetje zwaar. | |
Littlecreep | zondag 10 juni 2012 @ 23:51 |
Fijn om te zien dat mijn posts zo goed worden gelezen ![]() | |
kanovinnie | maandag 11 juni 2012 @ 06:27 |
Bananen, fruitrepen. Niet van die droge bende nee. Tenzij er neits anders in huis is. | |
kanovinnie | maandag 11 juni 2012 @ 06:33 |
Dus stel dat hij daar 30 min op heeft verspeeld, das 32.5 km/uur! ![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 11 juni 2012 @ 07:58 |
Van die Snelle Jelle's zijn bij mij wel favoriet. Verder bananen, mueslireep, krentebol. Of beter nog, stoppen op een terrasje voor een lekker glas sinas en een stuk appeltaart ![]() | |
dop | maandag 11 juni 2012 @ 08:07 |
ik ben niet erg kieskeurig zo lang het maar hapklare brokken zijn neem ook net zo makklijk niets mee en koop bij de pomp nog ff iets cake / chocholade./koek | |
SuperWeber | maandag 11 juni 2012 @ 08:13 |
Hehe en de grap is dat je het steile stuk omhoog mag en het minder steile stuk naar beneden... Het rondje is een eitje... Ik vind het eik ook wel jammer dat er weinig leuke bochten in zitten. Wat wel weer zo is. Ik deed laatst een microtriathlon waarbij ik in 9 km meer dan 1,5 minuut goedmaakte op de mensen voor mij. Hierbij was echter de eerste en de laatste pakweg 2 km over een heel smal en bochtig parcours, waar je gewoon nauwelijks tempo kon rijden. Als dit gewoon een rechte weg was geweest had ik nog meer tijd gewonnen en had ik misschien genoeg voorsprong kunnen opbouwen om het ook te winnen... | |
Tommeke | maandag 11 juni 2012 @ 08:17 |
Haha netjes! Je gaat via het lange, minder steile stuk omhoog hoor, tegenovergesteld van vorig jaar! | |
SuperWeber | maandag 11 juni 2012 @ 08:27 |
Hmmmmmm... Zo staat het idd wel op de site, de GVAV (organiserende triathlonvereniging) vertelde mij dat het andersom was. Het maakt eigenlijk ook niet uit, ik woon er zo'n beetje achter en beide kanten op is kut... Trouwens de lange zijde is misschien nog wel kutter dan de korte. Als je de lange zijde omhoog gaat, loop je langzaam het rood in terwijl tijdens het naar beneden gaan, je weer een beetje tijd krijgt om te herstellen. Met die snelle daling moet je waarschijnlijk vooral je best doen om niet op je bek te gaan en heb je weinig tijd om te herstellen... | |
SuperWeber | maandag 11 juni 2012 @ 08:34 |
Ik ga morgen het parcour ook even verkennen denk ik... Aangezien fietsen mijn sterkste punt is, moet ik daar natuurlijk wel zoveel mogelijk winst zien te behalen. Alhoewel ik verwacht het af te moeten leggen tegen Tommeke op dit onderdeel... | |
No-P | maandag 11 juni 2012 @ 08:40 |
Jammer, ik start zelf in Bocholt. Een deel van onze club gaat wel naar het noorden. | |
Tommeke | maandag 11 juni 2012 @ 09:00 |
Ik vond het gister behoorlijk kut. Ook veel te steil naar beneden. | |
Tommeke | maandag 11 juni 2012 @ 09:01 |
Ik hink op twee gedachten. Volle bak fietsen, of me sparen voor het lopen. Ik denk dat ik vanaf De Poffert/Hoogkerk rustiger ga fietsen. | |
SuperWeber | maandag 11 juni 2012 @ 09:14 |
Ik zal het vanavond en anders woensdag nog even navragen. Ik vind het ook veel te steil naar beneden, maar goed wij Nederlanders zijn natuurlijk ook van die polderboeren waarvan alles plat moet. In het buitenland komt dit natuurlijk veel vaker voor... Ik ga niet in het rood fietsen, dan moet je teveel inleveren tijdens het lopen. Daarom kan het idd geen kwaad om het laatste stukje een beetje gas terug te nemen. Maar dat moet je ook niet te vroeg doen... | |
Tommeke | maandag 11 juni 2012 @ 09:37 |
Twee jaar geleden reed ik 40 gemiddeld en was ik helemaal dood. Gister met verkennen moest ik m'n vriendin laten zien dat ik heus wel 50 kon fietsen en heb ik het lopen na twee rondjes gestaakt ![]() | |
SuperWeber | maandag 11 juni 2012 @ 09:49 |
Het parcours leent zich natuurlijk wel voor hoge gemiddeldes... Triathlonmaat van mij heb ik zitten stangen dat ik het met 40 km/h gemiddeld ging fietsen. Daar wilde hij niet aan, maar als het lukt gaat hij zijn schoen opeten, dus dat is natuurlijk wel een extra stimulans... Ik denk echter dat ik dat alleen haal als de omstandigheden goed zijn en ik een goede dag heb. Dus ik verwacht dat het niet gaat lukken... | |
Tommeke | maandag 11 juni 2012 @ 10:03 |
Wind is ook wel cruciaal. Er is bijna nergens beschutting. | |
SuperWeber | maandag 11 juni 2012 @ 10:09 |
Dat bedoelde ik eigenlijk met omstandigheden, weinig wind. Aan de andere kant, vaak trek ik slechte weersomstandigheden wel goed, dus een potje kutweer is gunstig voor mijn eindklassering ![]() | |
Captain_Fabulous | maandag 11 juni 2012 @ 11:22 |
Werkt er hier verder ng iemand in de energiebranche...ik mag mensen binnen de bedrijfstak uitnodigen voor een VIP uitnodiging bij de Gerrie Kneteman Classic, voor een bedrijfsteam van een interim bedrijf. Avond tevoren gezellig eten (en je kan blijven slapen) en een workshop (met een sportpsycholoog vorig jaar, best interessant), en gratis shirt+broek+windjack voor onderweg. plus toegangb tot de VIP tent op de dag zelf, met bier en hapjes na afloop.... En wie doet er ook mee aan de Jan Jansen Classic binnenkort? | |
Patroon | maandag 11 juni 2012 @ 11:34 |
Wat moet ik zeggen waar ik werk? ![]() | |
Captain_Fabulous | maandag 11 juni 2012 @ 11:39 |
hehe, ze controleren het helaas wel goed... | |
Tommeke | maandag 11 juni 2012 @ 11:42 |
M'n vriendin werkt in de energie-branche. Wanneer is die tocht? ![]() | |
kanovinnie | maandag 11 juni 2012 @ 12:10 |
Ik heb stage gelopen bij de Nuon en zit nu in de olie en gas industrie. Telt dat? | |
Captain_Fabulous | maandag 11 juni 2012 @ 12:37 |
Olie en gas zou best wel eens kunnen...Pm even je functie en bedrijf, dan zal ik even vragen of het kan. Ze willen het natuurlijk wel ook commercieel proberen te gebruiken, dus je kan nog wel een bezoekje verwachten van een acount manager van ze op den duur (vandaar dat het ook wel moet kloppen, anders kan ik het volgend jaar wel vergeten), maar daar heb je verder weinig last van als je zoals ik toch geen eigen budget hebt, en ik mag dit jaar toch weer meedoen ![]() | |
kanovinnie | maandag 11 juni 2012 @ 13:01 |
Ik heb niet zo'n trek erin dat mensen op bezoek komen bij mijn werk. Dit soort dingen hou ik liever gescheiden van mijn werk. Wel een tof aanbod! | |
Captain_Fabulous | maandag 11 juni 2012 @ 13:13 |
Tja, het is een intermediar voor personeel in de energiebranche, dus ze doen het niet alleen voor je knappe gezicht natuurlijk ![]() | |
kaasplankje | maandag 11 juni 2012 @ 13:38 |
Oh jammer. Ik heb heel veel energie namelijk. ![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 11 juni 2012 @ 13:43 |
Vanavond de tacx maar eens uit de winterstalling halen, zin om te fietsen maar ook Frankrijk - Engeland op tv ![]() Misschien doe ik de JJ classic ook nog wel trouwens. Weet nog niet welke afstand. | |
Captain_Fabulous | maandag 11 juni 2012 @ 13:45 |
Ja maar jij zou ook de hele boel d'r uit rijden, dus dat zou zowiezo niet eerlijk zijn ![]() Ik was vorig jaar in m'n 1tje sneller dan de groep op de 75 km(de recreatie klasse zeg maar), en al met knieproblemen. Ze dachten dat ze me na de bevoorrading wel even zouden inhalen, maar dat ging dus even niet door! | |
KnutdeIJsbeer | maandag 11 juni 2012 @ 13:46 |
Weer eens wat anders dan op fietsvakantie naar de Ventoux; Java. http://www.rapha.cc/java | |
Captain_Fabulous | maandag 11 juni 2012 @ 13:47 |
Ik doe de 110(?) km, maar ga maar niet proberen in een vaste groep te rijden, ik heb geen idee hoe het zal gaan, dit jaar praktisch alleen op de vakantiefiets gezeten, en op de krachttraintoestellen...geen idee of ik na 50 km op de racert niet al helemaal stuk zit. | |
kaasplankje | maandag 11 juni 2012 @ 14:25 |
Ach, en dan ga je toch stuk na 50km? Lekker afzien. ![]() | |
1299 | maandag 11 juni 2012 @ 15:25 |
Volgende keer een banaantje dus ![]() --- Niet om te patsen of zo, maar ik vraag me af hoe snel een geoefend wielrenner gemiddeld rijd op laten we zeggen een stuk van 50km. Ik zie in mijn kennissenkring een aantal mensen die als ze alleen fietsen gemiddeldes van rond de 36km/h halen op een vlak stuk. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 11 juni 2012 @ 15:27 |
Museeuw trainde naar eigen zeggen met 35 gemiddeld, Wilfried de Jong vond dit meevallen maar volgens Museeuw was er toch haast niemand die zijn wiel kon houden. Ik zou zeggen; namen doorgeven aan Beverstraat en mee naar de Vuelta die jongens ![]() | |
Captain_Fabulous | maandag 11 juni 2012 @ 15:43 |
Stuk ga ik zeker, pijn is fijn voor echte kerels als ik ![]() Daarom start ik maar alleen, en kijk of ik bij een groepje kan aanhaken als ik m'n eigen tempo eenmaal een beetje realistisch heb ingeschat. Als ik gelijk met andere wil meedoen, blaas ik mezelf zeker op. Dus rustig starten, misschien wiel zoeken bij wat bejaarden, mist met ongeschoren benen ![]() ![]() | |
Patroon | maandag 11 juni 2012 @ 15:44 |
Dat moet wel gelul zijn of ze rijden 50km volle bak, zich helemaal het zuur voor de ogen (wat niet goed trainen is). Onze elite-amateurploeg traint met gemiddeldes van 31/32 en die jongens rijden koersen van 180km. Dus 36 gemiddeld in je eentje fietsen is meestal/altijd gelul. Lieuwe Westra traint met 35 gemiddeld en er zijn weinig die met hem mee willen..ze noemen hem niet voor niets "het beest". Of zijn die maten van jouw allemaal Lieuwe Westra's? | |
1299 | maandag 11 juni 2012 @ 16:05 |
![]() Heb net ff vlug wat history van ze nagekeken, kom zo snel ff niet hoger dan 33km/h alleen. (dat is toch ook al aardig rap volgens mij) Maar hoe snel rijden de echte pro's dan wel niet? Ik zie soms bij die tourritten gemiddeldes voorbij komen waar je echt helemaal eng van wordt ![]() Maar er is dus nog hoop voor mij met mijn 38 km/h ![]() Is het zinvol een sporttest te doen om te kijken waar mijn verzuringsgrens ligt en vervolgens met zo'n hartslagband te gaan trainen? | |
KnutdeIJsbeer | maandag 11 juni 2012 @ 16:08 |
Heb je het nou over gemiddelde of topsnelheden? Topsnelheid zegt namelijk niet zo veel, dan is 38 of 39 nog behoorlijk laag zelfs. Als je dat gemiddeld fietst zou ik gelijk de rabobank ff opbellen. En ja, in een groepje is het makkelijker, maar dan nog met je flink doortrappen. Als ik vanuit Utrecht 35 of 36 gemiddeld wil fietsen betekend dat ik buiten de stad constant dik boven de 40 moet trappen om het beginstuk goed te maken. Das bijna niet te doen, ook niet in een groep. | |
1299 | maandag 11 juni 2012 @ 16:09 |
Nee ik heb het over gemiddeldes. Op top kan ik ook wel ff de 50 aantikken, maar dat heeft op een lange rit natuurlijk geen enkel nut. En idd, als ik 30km/h gemiddeld rij dan moet ik op de teller hele stukken 36 oid fietsen. Dat is bij mijn fiets ook precies het punt waarop ik een redelijke cadans in mijn zwaarste voorblad kan fietsen. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 11 juni 2012 @ 16:10 |
Dan fietsen ze behoorlijk door hoor, 39 gemiddeld, doe ik ze niet na ![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 11 juni 2012 @ 16:11 |
Basisconditie doe je overigens sneller op door iets rustiger te fietsen ![]() ![]() Voor meer info over trainen met hartslag: http://doefiets.nl/training/basisprincipes/ Ik fiets nooit meer met hartslagmeter omdat ik m'n D1 trainingen tegenwoordig makkelijk red door rondjes met m'n vriendin te fietsen ![]() | |
1299 | maandag 11 juni 2012 @ 16:17 |
Meestal hebben ze gemiddels van rond de 36 a 37 zo te zien. Meestal fiets ik zelf alleen, met de MTB kon ik ze iig totaal niet bijhouden. Maar is het merkbaar dat je op hartslag traint of is het meer voor de echte pro's? Ziet link staan ![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 11 juni 2012 @ 16:20 |
Niet alleen voor echte pro's hoor. En in langere (toer)tochten is het een mooi hulpmiddel om je krachten te doseren. Ik vind het alleen nogal gedoe. Ik heb dit jaar toch niks om voor te trainen, ga alleen naar buiten om een lekker stukje te fietsen. Heb dan geen zin om op m'n tellertje te moeten kijken of ik in moet houden. Als ik volgend jaar wat duidelijke doelen heb zoals een Marmotte of een Tour for Life ofzo trek ik dat ding weer uit de kast en ga ik er het hele voorjaar mee trainen ![]() | |
Gripper | maandag 11 juni 2012 @ 16:26 |
Zo belachelijk hard is dat echt niet hoor. Ik heb gisteravond een rondje gedaan via De Meern, Harmelen, Loosdrechtse plassen, langs de Vecht en dwars door utrecht terug naar Nieuwegein, met 33,8 gemiddeld over 88 km. Daar zat nog wat draaien en keren, stukjes door dorpen heen, en uiteraard dwars door de stad, dus zonder dat vertragende werk had ik misschien op 34,5 kunnen uitkomen. Moet je dus wel op de rechte stukken met kruissnelheden van 37-38 rijden om dat te halen. Het ging ook best lekker. Heel de middag op een feest biertjes getankt, en ik ging nog licht aangeschoten weg. Dun bloed stroomt goed, dus dat moeten we maar vaker zo doen ![]() Leuk om te weten dat ik dus bijna met Westra mee kan ![]() | |
the_critic | maandag 11 juni 2012 @ 16:43 |
Jan Raas kreeg altijd voor de finale van de koers een bidon bier.. juist om die reden. Is natuurlijk in de hedendaagse professionalisering niet meer denkbaar.. maar toch ![]() ![]() | |
Tommeke | maandag 11 juni 2012 @ 16:53 |
Onthoud: Wielrenners hebben soms de neiging hun prestaties enigszins te overdrijven ![]() | |
Patroon | maandag 11 juni 2012 @ 16:55 |
Ja voor Westra is dat een hartslagje 120 training. Daarmee geef ik dus ook aan dat jij en de anderen constant tegen rood/in het rood aan het trainen zijn. Daar wordt je niet zoveel beter van. Westra bijv. traint met 35 gem. wel goed omdat hij dan gewoon in D1 zit te trappen. Toen ik de 11steden met 34gemiddeld reed moesten we ook constant rond de 38 trappen om dat te halen. Dat lukte mij alleen omdat we in een groepje reden. Alleen was me dat nooit gelukt. | |
Patroon | maandag 11 juni 2012 @ 16:56 |
Ja jongens we hebben weer 1 ![]() Iemand die net begonnen is met fietsen en probeert elke dag zo hard mogelijk te fietsen. ![]() Snelheid is alles! Niet stoppen voor stoplichten hoor, dat kost je gemiddeldes ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Patroon op 11-06-2012 17:09:09 ] | |
dop | maandag 11 juni 2012 @ 17:07 |
mensen die 35 gemiddeld rijden zijn best leuk die mogen wat meer kopwerk doen als we met een groepje fietsen. alleen niet vergeten dat ze allemaal graag met hun snelste rondjes bluffen , maar je ze nooit hoort als het een keer niet helemaal mee zit | |
Gripper | maandag 11 juni 2012 @ 17:14 |
Dank voor de goeie zorgen vriend. Ik wissel mijn D1 trainingen (tenminste 1 en bijna altijd 2 in de week) af met hooguit 1x in de week knallen. Dus constant in het rood trainen valt wel mee. ![]() Kwam nu thuis met een gemiddelde hartslag 158, en dat is voor mij nog precies op de grens van D1 en D2. Ik kan wel een keer een pagina uit mn fietslogboek inscannen, en dan zie je vooral D1 trainingen staan (wat ook niet goed is, want je moet je poten af en toe gewoon pijn doen om beter te worden) | |
Patroon | maandag 11 juni 2012 @ 17:20 |
Hehe ik doelde meer op die specifieke training. Ik weet verder niet hoe je verder traint dus kan daar ook niets over zeggen, zal wel goed zijn. Bij mij ligt de grens van D1 en D2 ook op 155-158. Moet er wel bij zeggen dat een D1 training van gem 155 wel heel anders voelt dan een D1 training van 140, wat ook D1 is. Ben dan ook van mening dat je D1 kan opdelen in D1 hoog en laag. Hier heb ik ook wel vaker wat over gehoord. | |
1299 | maandag 11 juni 2012 @ 17:21 |
Wow dat is precies hoe ik er over denk! | |
ultra_ivo | maandag 11 juni 2012 @ 17:21 |
Stuur die mannen die opscheppen over hun rondjes met 38 of 39 gemiddeld volgend seizoen maar eens langs voor mijn 300. | |
1299 | maandag 11 juni 2012 @ 17:29 |
Ze scheppen niet op, ik was alleen benieuwd. Heb verder geen referentiekader. Zelf lopen ze er niet ongelofelijk mee te koop oid. | |
ultra_ivo | maandag 11 juni 2012 @ 17:31 |
Ik beschouw het toch als opscheppen (wat uitzonderingen daargelaten). Onder goede omstandigheden presteren is leuk, dat onder alle omstandigheden kunnen is een heel ander verhaal (en ik zie vaak genoeg van dat soort hoge gemiddeldesrijders door het ijs zakken). | |
kanovinnie | maandag 11 juni 2012 @ 17:35 |
50 km voor de wind van punt a naar punt b door de flevopolder of afsluitdijk met 35+ gem. is toch wel te doen? Misschien hangen ze wel achter een brommer de hele tijd, ik ken een raborenner die dat doet, achter een brommer aan. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 11 juni 2012 @ 17:49 |
Gripper is toch ook een natuurtalentje he ![]() ![]() | |
Patroon | maandag 11 juni 2012 @ 17:55 |
Ik ken meer jongens die regelmatig achter de brommer trainen. Geen onverdienstelijke renners (podium renners). Thomas Dekker heeft ongeveer zijn hele jeugd achter de brommer van zijn pa gezeten. | |
kanovinnie | maandag 11 juni 2012 @ 17:59 |
Of het goed is of niet weet ik niet, doel er alleen op dat je dan heel makkelijk snel rijd. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 11 juni 2012 @ 18:00 |
't lijkt me altijd zo ongezond. Longen lekker open en dan volpompen met uitlaatgassen. Klinkt goed ![]() | |
kanovinnie | maandag 11 juni 2012 @ 18:00 |
Volgens mij valt dat dus echt wel mee. Die uitlaatjes zitten vrij laag, veel lager dan jij met je mond. | |
Patroon | maandag 11 juni 2012 @ 18:03 |
Hehe ja, maar ik denk dat die renners er genoeg trainingen naast doen om het vermogen op te voeren. Want daar gaat het tenslotte om, of je het vermogen kan leveren. De brommer training is vooral om het vermogen om te zetten in snelheid. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 11 juni 2012 @ 18:03 |
Als ik achter een scooter ga hangen stinkt t wel naar benzine/ uitlaat. Dan krijg je t ook binnen lijkt me.. | |
kanovinnie | maandag 11 juni 2012 @ 18:05 |
Het is wel leuk, dan rij je opeens makkelijk 45 km/uur achter een vespa aan ![]() Ik merk 't niet eigenlijk. Maak me er ook niet zo druk over. | |
1299 | maandag 11 juni 2012 @ 18:24 |
Zolang je er vlak achter plakt zal het wel loslopen, maar die 2takt walmen zijn echt niet goed voor je dat weet ik wel. | |
kaasplankje | maandag 11 juni 2012 @ 18:29 |
| |
kaasplankje | maandag 11 juni 2012 @ 18:31 |
Ik kwam zeik en zeiknat thuis. Haardroger in de schoenen en verder alles uitgehangen. ik reed door plassen van 15-20cm diep. | |
#ANONIEM | maandag 11 juni 2012 @ 18:37 |
Was Oksel nou die held die zijn wielomtrek in zijn kilometerteller zo had afgesteld dat hij altijd een supergemiddelde reed? ![]() | |
kaasplankje | maandag 11 juni 2012 @ 18:43 |
Gemiddelde snelheid op een training, lekker belangrijk. ![]() | |
1299 | maandag 11 juni 2012 @ 18:45 |
Wederom niet om op te scheppen, maar een voorbeeldje:![]() Ik vroeg me gewoon af wat voor snelheden een recreatieve fietser ongeveer haalt met wat training. Ik dacht nl zelf dat profs gewoon met gemak door de 40 gingen. Maargoed deze discussie gaat wat mij betreft helemaal de verkeerde kant op. | |
Patroon | maandag 11 juni 2012 @ 18:48 |
Gemiddelde hartslag van 165 en max 197. Je bent dan gewoon constant keihard in het rood aan het rijden. Dan kunnen er veel meer zo'n gemiddelde fietsen, je komt dan helemaal dolgedraaid thuis en vertelt hijgend aan je vrouw op de bank hoeveel gem . Is zo weinig van te zeggen. | |
1299 | maandag 11 juni 2012 @ 18:50 |
Fair enough ![]() | |
dop | maandag 11 juni 2012 @ 18:55 |
dat ding is 50 meter hoog geloof ik ik ben groot en zwaar , maar dat soort puistjes ben ik voor gemaakt daar durf ik ook wel te zeggen dat ik dat met 30 gemiddeld kan. is ook zo specifiek dat je daar ook op kan trainen | |
kaasplankje | maandag 11 juni 2012 @ 18:57 |
Nouja, ik zou niet echt in 't rood aan 't rijden zijn denk ik. Ik heb een max van minder dan 190 en een omslagpunt waarschijnlijk boven de 175. Gemiddelde snelheid zegt gewoon niet zoveel omdat ook meetelt onder welke omstandigheden dat gemiddelde gehaald is. -wind -stoplichten kruisingen etc. -hoogteverschil -andere fietsers waardoor je uit de wind kan rijden of een brommer | |
KnutdeIJsbeer | maandag 11 juni 2012 @ 18:57 |
Laat maar zien op strava ![]() | |
kaasplankje | maandag 11 juni 2012 @ 18:58 |
Alsof dat iets bewijst, hou toch op. ![]() | |
KnutdeIJsbeer | maandag 11 juni 2012 @ 19:01 |
Strava ![]() | |
kanovinnie | maandag 11 juni 2012 @ 19:03 |
Strava is net zo kut als runkeeper want 't kan niet omgaan met garmindata | |
dop | maandag 11 juni 2012 @ 19:03 |
ik heb geen eens een mobiel , maar iedere gek kan op een brommer gaan zitten. ik woon er trouwens ook niet in de buurt , maar ben er wel eens overheen gefies , en dacht toen , ow is dit nu de amrongse berg , lijkt net de van brieneoordbrug. dat ding is 1 kilometer lang bij 30k,/h s dat 2 minutjes doodgaan, daar mee ben ik geen prof natuurlijk , die fietsen vrolijk door als ze boven zijn , ik ga dan aan de zuurstof | |
kaasplankje | maandag 11 juni 2012 @ 19:06 |
Ja | |
KnutdeIJsbeer | maandag 11 juni 2012 @ 19:06 |
Tuurlijk, maar dan val je wel op en word je gewoon verwijderd. Die top daar zijn bv fietsers bij koga cycling of top cyclo fietsers.. Bovendien ga ik ervan uit dat mensen hier niet zo flauw zouden zijn de brommer te pakken om stoer te doen op fok forum ![]() | |
kanovinnie | maandag 11 juni 2012 @ 19:07 |
Want jezelf doodtrappen omhoog is valsspelen en dan halen ze 't weg? ![]() | |
MarcoD | maandag 11 juni 2012 @ 19:10 |
Hoezo niet? Bij mij werkt het prima. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 11 juni 2012 @ 19:10 |
Dan ben je digibeet ofzo? Waar zeg ik dat? | |
buzz1291 | maandag 11 juni 2012 @ 19:12 |
Bestaat gewoon niet, want dan kun je dus gewoon in een 2.2 UCI koers mee. Lars Boom traint met max 34 gemiddeld (niet achter de brommert uiteraard) en Breukink en Van der Poel deden het vroeger met niet boven de 30 gemiddeld, en als we dan eens meefietsten moesten we nog ovewrnemen ook van ze anders reden ze ons wel even uit het wiel en zagen we ze nooit meer terug. | |
buzz1291 | maandag 11 juni 2012 @ 19:15 |
Ja, en als het koud was ook wel eens een cognacje. En al die helden uit een heel ver verleden doken voor een beklimming in de Tour de kroeg in om een petit rouge achterover te tikken. | |
kanovinnie | maandag 11 juni 2012 @ 19:16 |
Nee. Ik haak mijn garmin aan strava en laat 'm uploaden. Ben met 31.4 naar huis gereden volgens garminconnect, maar met 21 km volgens strava. Strava neemt mijn pauzemoment (pont en wanneer ik <5 km/uur rij) niet mee.
Daar? Runkeeper en strava nemen mijn pauzemomenten niet mee waardoor ik veel lagere gemiddeldes heb dan dat ik eigenlijk gefietst heb. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 11 juni 2012 @ 19:21 |
Bij mij wel, als je het nog een keer probeert en het lukt niet zou ik een mailtje sturen naar de support. Krijg altijd heel netjes en snel antwoord. Als iemand een accountje aanmaakt en in een rechtstreeks ritje op de brommer naar de Amerongse kart met 40 per uur en dan daar even 30 omhoog gaat dan word die gewoon geflagt en verwijderd hoor. Net zoals mensen die met 120 over de A2 karren ![]() ![]() En de ranglijsten op strava bevestigen dit wel, de toptijden op bekendere klimmen zijn allemaal profs, semiprofs, daarna elite, daarna cyclorijders etc. Dit kun je gewoon googlen.. | |
KnutdeIJsbeer | maandag 11 juni 2012 @ 19:23 |
Overigens moet je je strava natuurlijk pauzeren als je de pont op gaat, dat lijkt me best logisch.. | |
Patroon | maandag 11 juni 2012 @ 19:26 |
Maar om 165 GEMIDDELD te halen moet je hartslag wel constant dik daarboven zitten om op dat gemiddelde uit te komen. Je trapt dan de meeste tijd op of net onder je omslagpunt, dus tegen rood aan. | |
dop | maandag 11 juni 2012 @ 19:27 |
geef eens een linkje naar de klim amerongseberg, ik kan alleen de hele berg vinden op en af , daar zitten al dames tussen die boven de 30 gemiddeld doen | |
KnutdeIJsbeer | maandag 11 juni 2012 @ 19:28 |
Ff zoeken op amerongse berg noord ofzo. Ben voetbal aan t kijken ![]() | |
kanovinnie | maandag 11 juni 2012 @ 19:33 |
Ik pauzeer op mijn garmin... Dus dat zou doormoeten werken. Support van runkeeper is kut, probeer die van strava wel eens. Thanks. Ah, op die manier weggehaald. Hoe kan ik de klimmetjes hier in de buurt vinden? | |
KnutdeIJsbeer | maandag 11 juni 2012 @ 19:34 |
Bovenin het scherm 'explore' | |
Gripper | maandag 11 juni 2012 @ 19:37 |
Ik was het niet hoor ![]() Er zou qua klimmen meer in zitten als ik net 3 of 4 kg kwijt kan. Dan weeg ik mooi 75 | |
kanovinnie | maandag 11 juni 2012 @ 19:40 |
En hoe kan ik er aan mee doen? Gewoon traject fietsen en dan wordt het automatisch geupload? | |
KnutdeIJsbeer | maandag 11 juni 2012 @ 19:43 |
klopt ![]() | |
eentwee | maandag 11 juni 2012 @ 22:22 |
Ik heb wel eens 167 gemiddeld gehaald over een tocht van 180 km ![]() Nog even en ik weeg minder dan jij ![]() ![]() | |
kanovinnie | maandag 11 juni 2012 @ 22:24 |
Hoe kan ik mijn max hartslag bepalen? Gewoon een keer zo hard mogelijk gaan trappen? Of moetik dan helemaal een sporttest gaan doen. | |
Patroon | maandag 11 juni 2012 @ 22:26 |
Inderdaad gewoon 10min een hartslag pakken die je net vol kan houden, daarna afsprinten en dan alles geven. Liefst bij een heuvel op zodat je echt maximaal gaat. Dat is je max hartslag. Deze kan wel verschillen aangezien je bij vermoeidheid nooit je max kan halen. Ik heb tijdens een test nog nooit mijn werkelijke max gehaald, die werd altijd zelf gemeten tijdens een koers ofzo. | |
eentwee | maandag 11 juni 2012 @ 22:27 |
Idd, ik ging er vanuit dat mijn maximum gewoon het maximum was dat ik haalde als ik voluit ging. Op de Tacx kom ik niet verder dan 170 dus of zo'n sporttest in een of ander stinkzaaltje nu zoveel betrouwbaarder is voor het maximum.. Dit jaar kom ik nauwelijks nog boven de 190. | |
Patroon | maandag 11 juni 2012 @ 22:31 |
Als je goed getraind bent is het best mogelijk om 180km in D2 te rijden. Klopt ook wel aardig want de top van D3 zit pas tegen omslagpunt aan. Alleen ik kan mij niet voorstellen dat die fietsers zonder wedstrijdritme met 38 gemiddeld thuis komen en dan niet hoger dan D2 hebben gezeten. Dan ben je namelijk gewoon koerswaardig. | |
SuperWeber | maandag 11 juni 2012 @ 22:43 |
Die gasten die op rondjes van 50 km gaan proberen om een zo hoog mogelijk gemiddelde te halen ![]() Een beetje coureur is na 50 km net warm gefietst en begint dan met echt trainen... ![]() | |
eentwee | maandag 11 juni 2012 @ 22:45 |
Duurt bij mij tegenwoordig heel lang voordat ik een beetje lekker fiets. Een beetje coureur dus ![]() | |
Life2.0 | maandag 11 juni 2012 @ 23:24 |
Opzich valt regen ook wel mee als je gewoon wilt rijden ![]() | |
Gripper | maandag 11 juni 2012 @ 23:36 |
Een beetje coureur doet allerlei verschillende trainingsvormen om z'n lichaam telkens te blijven prikkelen. Daaronder vallen lange duurtrainingen maar ook korte tijdritjes. En iedereen moet dat ook vooral op z'n eigen manier blijven doen. Was 50 km met een zo hoog mogelijk gemiddelde rijden ook niet een of andere discipline die je vaak in grote wielerrondes ziet? ![]() | |
Tommeke | dinsdag 12 juni 2012 @ 08:12 |
Dat dus. 50 km met 39 per uur zou een gemiddelde van een koers kunnen zijn. Als je dat in je eentje moet doen ben je prof of je schept enorm op. Ik ken jongens die enorm hard rijden (tijdritten rond de 48 gemiddeld en top10 en overwinning in 2.2 etappes) maar zelfs zulke jongens doen dat niet ![]() | |
Captain_Fabulous | dinsdag 12 juni 2012 @ 09:24 |
Dames, dames...wat een kippehok weer. Jullie hebben allemaal de grootste, afgesproken? | |
KnutdeIJsbeer | dinsdag 12 juni 2012 @ 09:25 |
Dan hebben ze ook al 50 op de Tacx gedaan ![]() | |
SuperWeber | dinsdag 12 juni 2012 @ 12:21 |
Wat ik bedoel is dat zelfs als je een korte snelle training doet, je dus wel, als je spieren je lief zijn, even warm moet fietsen. Een gemiddelde van 39 op zo'n stuk inclusief fatsoenlijk warmfietsen (en uitfietsen) haalt volgens mij zelfs Cancellara niet.... | |
pablo1989 | dinsdag 12 juni 2012 @ 19:23 |
Nondeju, ga je vol goede moed een poging wagen om een goede tijd neer te zetten voor een explore op Strava. Kom je er op het laatst achter dat de GPS niet werkt.. | |
Patroon | dinsdag 12 juni 2012 @ 19:44 |
Segment bedoel je? Shit man, nu is het fietsen helemaal voor niks geweest... had je even goed thuis kunnen blijven, valt niks op te scheppen nu ![]() | |
haatwielrennerman | dinsdag 12 juni 2012 @ 19:49 |
hoi! ![]() | |
pablo1989 | dinsdag 12 juni 2012 @ 19:54 |
Ja man.. want het is niet tof om je tijden bij te houden. Knuppeltje.. | |
haatwielrennerman | dinsdag 12 juni 2012 @ 19:56 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
haatwielrennerman | dinsdag 12 juni 2012 @ 20:01 |
Zoek een leven! | |
kanovinnie | dinsdag 12 juni 2012 @ 20:02 |
Flikker op. En snel. | |
haatwielrennerman | dinsdag 12 juni 2012 @ 20:05 |
Voorwat zou ik dat doen voor een wielrenner ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 12 juni 2012 @ 20:14 |
Ik ben een mod. Ik zal wel even de mod van dit subforum op jouw getrol wijzen. Momentje. | |
Patroon | dinsdag 12 juni 2012 @ 20:34 |
Politie Kano ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 12 juni 2012 @ 20:36 |
Ja, dus als ik jullie was zou ik voortaan mij maar wat meer aanbieden, anders hang ik jullie fietsen aan de ketting vanwege het overtreden van artikel 5. ![]() | |
Patroon | dinsdag 12 juni 2012 @ 21:15 |
Aanbieden? Of aanbidden? ![]() | |
kanovinnie | dinsdag 12 juni 2012 @ 21:23 |
Daar ging 't grapje. Jammer weer ![]() | |
Patroon | dinsdag 12 juni 2012 @ 21:26 |
Garpje? ![]() | |
BadderAapje | dinsdag 12 juni 2012 @ 21:42 |
Zit er veel verschil "voor een beginner" tussen een fitness bike (trek 7.3fx) en een goedkope nieuwe racefiets van een target bijv? Ik kan de bovenstaande fiets eventueel gebruiken van een vriend | |
kanovinnie | dinsdag 12 juni 2012 @ 21:45 |
Een racefiets is sneller en je hoort er wat meer bij zegmaar. Maar om te kijken of je fietsen leuk vind is die trek niet verkeerd denk ik. Bedenk wel dat je op zo'n trek een stuk minder sportief zit dan op een racefiets. Dus als je switcht naar een racefiets is je houding wel anders. | |
buzz1291 | dinsdag 12 juni 2012 @ 22:31 |
Waarom zeg je dat? ooit een klap met een fietspomp op je Skoda Fababababbia gekregen omdat je zat te pitten in het verkeer? Of heeft vrouwtje lief de broek aan en mag jij niet zo'n mooi blinkend raspaardje uitzoeken. Dat je met een hele dikke pens niet eens op zo'n mooi fietsje past kan natuurlijk ook nog. Hé Henk......? | |
Gripper | dinsdag 12 juni 2012 @ 23:21 |
Óf Oksel heeft gewoon een relkloon aangemaakt omdat het hier een te serieuze boel begint te worden met al die hoge gemiddeldes. Zit nu te gieren daaro in Twente omdat we zo reageren ![]() | |
Oksel | dinsdag 12 juni 2012 @ 23:38 |
![]() | |
Oksel | dinsdag 12 juni 2012 @ 23:40 |
Hey Kaas, dat rondje om de kerk hier in Twente, toen met de BBQ.. fietsen we met z'n 2,5'en toch 30+ gemiddeld over 150km ofzo? En de 300km fietsten we met 28,5 gemiddeld. Net nog getrained, 32,5. Geen kopwerk gedaan. Dus tja. | |
Oksel | dinsdag 12 juni 2012 @ 23:41 |
Donderdag weer rustig fietsen.. beetje in 't wiel hangen. | |
Gripper | dinsdag 12 juni 2012 @ 23:46 |
Ik fiets nu effe niet want ik heb alleen maar 1 rechtercrank ![]() De ander heb ik eraf geschroefd omdat de bracketlagers vervangen of op zn minst even bekeken moeten worden, beetje speling erop+kraakje bij het aanzetten. Komt natuurlijk van al die ritten met een vliegende start van 38 gemiddeld: een fiets moet ook even opwarmen, als je dat niet doet krijgt ie blessures! Heb je daar bij een FSA Mega Exo crankstel nog speciale tools voor nodig, of wip je de lagers er zo uit? Eentwee weet dit vast wel. ![]() | |
kaasplankje | woensdag 13 juni 2012 @ 06:49 |
Ik moet weer riden popjes. Druk! ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 13 juni 2012 @ 08:45 |
Er klappert iets tegen m'n frame ![]() ![]() Stomme Pavé de Blauwkapél ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door KnutdeIJsbeer op 13-06-2012 09:04:43 ] | |
Captain_Fabulous | woensdag 13 juni 2012 @ 08:55 |
Alle ledematen zitten wel gewoon binnenboord, geen te nauwe fietsbroek dat er iets uit ontsnapt? Vind ik altijd zo lastig, je vergeet even om hem om je middel te knopen, en gelijk bijgeluiden... | |
Narcotical | woensdag 13 juni 2012 @ 09:00 |
Hij heeft alle kabels al in de hand gehad tijdens het fietsen, dat zie je toch ![]() | |
eentwee | woensdag 13 juni 2012 @ 09:02 |
Je hebt zo'n sleutel nodig om de cups los te draaien. Meestal is het niet de bedoeling dat je de lagers dan apart kunt vervangen, maar er zijn uitzonderingen. Dan heb je een lagerpers nodig of misschien als je handig bent lukt het met een uitdrijfbusje + bankschroef en de nieuwe lagers uit de vriezer halen. Vermoedelijk gebruikt FSA weer een van hun vele `standaarden' en moet je dezelfde peperdure matige lagers incl cups terugkopen. | |
Captain_Fabulous | woensdag 13 juni 2012 @ 09:02 |
My bad, niet gelezen hoe multifunctioneel hij wel is | |
eentwee | woensdag 13 juni 2012 @ 09:04 |
@Knut: je hebt geen interne kabels toch? Want dan is er weinig aan te doen. Zitten de kabels aan de onderkant nog goed op de kabelgeleider? | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 13 juni 2012 @ 09:07 |
Captain Fabulous weet echt ieder onderwerp wel tot praatjes over geslachtsdelen terug te brengen ![]() ![]() Nee, geen interne kabels. Zal eens kijken, dat is dat plaatje wat onder je bracket zit toch? | |
CyclingGirl | woensdag 13 juni 2012 @ 11:45 |
Eens, ook met het gemiddelde, ik rijd met windkracht 1 een hoger gemiddelde dan met windkracht 6 | |
CyclingGirl | woensdag 13 juni 2012 @ 11:46 |
Dat heb ik ook, in een test haal ik die echt niet maar als ik later naar mijn Garmin bestand van een koers kijk zie ik toch wel degelijk mijn max. | |
nogeenmaarten | woensdag 13 juni 2012 @ 12:58 |
Dit is niet waar. Als je constant boven 165 zit, dan zal je gemiddelde er ook boven zitten. Als je gemiddeld 165 hebt zullen je afwijkingen naar boven en naar beneden, geintegreerd over tijd exact hetzelfde zijn. ![]() | |
Patroon | woensdag 13 juni 2012 @ 13:09 |
Het zal, maar als ik een training op 158 gem zit dan heb ik mijn hartslag vaak richting de 170 gezien. Natuurlijk ook stukken bij het in en uitfietsen van 130.. ![]() | |
Captain_Fabulous | woensdag 13 juni 2012 @ 13:43 |
Tja, als Okkie het niet doet, moet ik bijspringen. | |
Freddeh | woensdag 13 juni 2012 @ 15:47 |
Ik merk dat mijn bijdragen ook al aardig in vergetelheid zijn geraakt. | |
kanovinnie | woensdag 13 juni 2012 @ 17:38 |
Naar mijn werk fiets ik constant boven de 30. Dik boven de dertig. En toch kom ik uit op 28/29 km/uur. | |
Littlecreep | woensdag 13 juni 2012 @ 18:10 |
Andere noot, hoe gaat het met je hardloop-doel? Evy al zat? | |
Freddeh | donderdag 14 juni 2012 @ 08:46 |
Al lang, ben d'r meer dan zat. Irritante Vlaming ![]() Ben ik de enige die dit goed leest ofzo? We hebben allemaal maar één rechtercrank... ![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 14 juni 2012 @ 09:12 |
![]() ![]() | |
Captain_Fabulous | donderdag 14 juni 2012 @ 09:39 |
Naam en rugnummmer? | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 14 juni 2012 @ 09:41 |
Independent Bicycles Fabrication inderdaad, thanks Fred ![]() | |
Freddeh | donderdag 14 juni 2012 @ 09:41 |
Naam en rugnummer? Wat nou... Dit is een IndyFab, nuff said! | |
eentwee | donderdag 14 juni 2012 @ 10:13 |
Mooi bakkie wel. Ben alleen niet zo'n fan van dat logo. Zal ook wel wat kosten.![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 14 juni 2012 @ 10:22 |
Doet mij altijd hier aan denken ![]() ![]() 2295 $ voor frame + vork. Maar das dus een andere vork en zonder custom paint ![]() | |
eentwee | donderdag 14 juni 2012 @ 10:25 |
Een fiets voor snobs dus ![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 14 juni 2012 @ 10:36 |
Dat sowieso. Lekker in je Rapha tenue, dure espresso in je bidon. En dan gewoon stil gaan staan voor een etalage ruit uiteraard ![]() | |
Patroon | donderdag 14 juni 2012 @ 10:45 |
Ik vind het logo ook te goedkoop ogen..jammer | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 14 juni 2012 @ 10:55 |
Goedkoop ogen is ook overdreven. Je kan het niet mooi vinden, ok. Maar ziet er verder superstrak uit hoor.. ![]() ![]() | |
Tommeke | donderdag 14 juni 2012 @ 11:11 |
Hey Kaas! Ik had dat fietshotel in Venosc ff gegoogled, maar dat ziet er wel tof uit! Met een museum enzo.. Is het leuk om daar een beetje te chillen? | |
Patroon | donderdag 14 juni 2012 @ 11:20 |
Iets goedkoop vinden ogen kan ook een mening zijn ![]() | |
Freddeh | donderdag 14 juni 2012 @ 11:37 |
Ik vind zelf Serotta heel erg mooi, ook aan de prijzige kant imho. Maar wel heel veel opties. | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 14 juni 2012 @ 11:46 |
Absoluut ![]() Prijzig? Ja. Maar dat is ook wel een logisch gevolg van handgemaakte/gespoten frames uit VS of Europa.. | |
Freddeh | donderdag 14 juni 2012 @ 11:51 |
Tuurlijk. Zit net de Serotta website te bekijken, zie dat ze de 'verf-configurator' het Serotta Paint Program eruit hebben gehaald. | |
kanovinnie | donderdag 14 juni 2012 @ 12:13 |
Kan een startbewijs voor de jan janssen 115 krijgen, vrienden willen, als ze heengaan, de 200 doen. Die lijkt mij een tikkeltje te eigenlijk. | |
Freddeh | donderdag 14 juni 2012 @ 12:20 |
Heb zitten kijken naar de Gran Fondo Merckx. Lijkt me wel bruut, maar moet hem even op pauze zetten tot 2013. | |
Patroon | donderdag 14 juni 2012 @ 12:24 |
2 weken voor de 11steden heb ik voor het eerst 150km gefietst, toen ik thuis kwam was ik op. Na de 250km was ik even veel 'op'. Je stelt je er op in. Je kan het! ![]() | |
Patroon | donderdag 14 juni 2012 @ 12:25 |
Zo'n fiets verdient een rijder niet een kijker ![]() | |
Freddeh | donderdag 14 juni 2012 @ 12:29 |
Je mist de clue. Gran Fondo Merckx is een rit, niet een fiets ![]() | |
Captain_Fabulous | donderdag 14 juni 2012 @ 12:32 |
Ik ga de 115 doen, 200 wil ik in Oktober voor het eerst rijden. Nu nog teveel bezig met de krachtraining ed voor m'n knie revalidatie. Dinsdag trouwens wel een zwaarder gewicht gedrukt dan ooit bij de leg-extension machine, zonder pijn! Nou ja, in het gewricht geen pijn, de dijbeenspieren protesteerde heel hard, maar dat mag. Maar geen gevoel of iemand een breinaald in m'n knie stak, dat is best wel prettig.Dus uiteindelijk, lijkt het te genezen. Gaat alleen zo verrekte langzaam! | |
Patroon | donderdag 14 juni 2012 @ 12:33 |
hoo haha ik dacht een Eddy Merckx..my bad ![]() | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 14 juni 2012 @ 12:34 |
Goed bezig ![]() 180 km Bilzen Classic was voor mij eigenlijk ook "te". Paar uurtjes afzien en de volgende trainingen gaan weer makkelijker ![]() | |
Patroon | donderdag 14 juni 2012 @ 12:37 |
![]() [ Bericht 75% gewijzigd door Patroon op 14-06-2012 21:18:15 ] | |
Tommeke | donderdag 14 juni 2012 @ 12:53 |
Dan heb ik me dus teveel ingehouden toen ![]() | |
Patroon | donderdag 14 juni 2012 @ 12:55 |
Haha, vooral het laatste stuk van Sneek weer naar Leeuwarden, voelde als een eeuwigheid.. Toen zat jij alweer lekker met de beentjes gestrekt ![]() | |
Captain_Fabulous | donderdag 14 juni 2012 @ 13:00 |
De JJC wordt een goede indicator hoe het precies gaat...ik ben in elk geval blij dat ik het goed heb laten onderzoeken zodat ik weet dat het geen mechanisch probleem is aan een meniscus ofzo. Het duurt minstens net zo lang om er af te komen (al 3 maanden bezig minstens) ![]() ![]() ![]() maar er is niets echt stuk, dat is fijn. | |
Tommeke | donderdag 14 juni 2012 @ 13:29 |
![]() | |
kaasplankje | donderdag 14 juni 2012 @ 20:16 |
Ja, zeker. Het is een hotel speciaal toegespitst op wielertoeristen. Je kunt er als je er slaapt een mega ontbijt eten en de eigenaar komt dan iedere ochtend vertellen wat ´t weer doet voor die dag. Om een uur of 4 ´s middags is er dan een pasta buffet speciaal voor fietsers die hongerig terugkeren en niet kunnen wachten tot het diner van ´s avonds. Leuke plek hoor, aanrader. | |
CyclingGirl | donderdag 14 juni 2012 @ 20:43 |
Dat was niet mijn tekst lieverd, die tekst was van Patroon ![]() | |
Patroon | donderdag 14 juni 2012 @ 21:17 |
Jij was het met mij eens! ![]() | |
eentwee | donderdag 14 juni 2012 @ 21:51 |
Zijn wel typisch de ritten waar je beter van wordt inderdaad ![]() | |
kanovinnie | donderdag 14 juni 2012 @ 21:54 |
Tijdens de rvnh hadden we zo'n 500 hoogtemeters op 180 km. Hoeveel zwaarder is 200 km met 1750 hm? |