quote:Op donderdag 7 juni 2012 21:37 schreef Juud79 het volgende:
Hier altijd kind in bed gehad, strak tegen mij aan. Ze heeft altijd geslapen, half slapend drinken en weer meteen verder tukken, nooit wakker, kletsen of spoken.
Ik denk dat het komt omdat ze warm tegen mij aan lag en wist dat ik er altijd was, ze kon me ruiken en hoefde niet wakker te worden om me te zoeken.
Na 11 maanden ging ze doorslapen dus, van de ene op de andere dag, niets aan gedaan, gewoon vanzelf.
Eerder sliep ze wel eens een of twee nachten door, maar dat stopte dan weer, toen was ze er blijkbaar nog niet aan toe. Lientje heeft ook altijd twee of drie keer per nacht gedronken, maar ik werd er na een maand of drie zelden meer wakker van, of in ieder geval niet langer dan 5 sec.
Dus het gaat vast over, maar ik geloof niet zo in zelf in slaap laten vallen, proberen langer te laten slapen e.d. ik denk namelijk dat een kleine baby daarin 's nachts niet echt te sturen is en dat dat je uiteindelijk gewoon ook heel veel energie kost.
quote:Op donderdag 7 juni 2012 21:43 schreef Morretje het volgende:
Juud, jouw situatie klinkt al als een hele fijne! Isabel ging doorslapen met 4 maanden, ging dus op haar eigen kamer, en kapte met doorslapen toen ze 7 maanden was. We zijn daarna opnieuw gaan co-sleepen, omdat ze idd niet meer alleen kon slapen.
Ik denk wel dat het 'leren' in slaap vallen, niet per se iets onnatuurlijks is. Het enige wat een mini moet leren begrijpen is dat je er nog steeds bent als ze je niet zien.
Dat was hier al een 'issue' toen ik haar met 3 maanden boven overdag liet slapen. Daarvoor sliep ze beneden, maar toen ging ik merken dat ze onrustig werd van alles wat ik beneden deed. Ook toen moest ik eerst naast haar zitten, anders viel ze niet in slaap. Voeden deed ik beneden, dus onderweg werd ze dan weer wakker.
Plus, dat als je binnen je gezin allemaal vindt, dat het geen probleem is zoals het nu gaat, je er ook niets aan hoeft te veranderen.. Maar als er iemand structureel niet aan z'n slaap toekomt. Ik slaap niet als er gedronken wordt bijv.
quote:Op donderdag 7 juni 2012 21:44 schreef octopussy het volgende:
Misschien een rare gedachte, maar kan de nabijheid juist niet ook meespelen in het vaak willen drinken? Je bent al moeder dan natuurlijk ook altijd 'beschikbaar' en het schijnt dat beebjes de aanwezigheid van moederlief (en dus melk) kunnen ruiken. Tel daarbij op dat de baby sneller wakker wordt door geluiden van de ouders en de mama ook lichter slaapt door aanwezigheid van een kleine gnorf naast haar.
quote:Op donderdag 7 juni 2012 21:47 schreef Juud79 het volgende:
Octo, ja!
Dat heb ik ook altijd gedacht, vooral tot een maand of 6/7 werd ze wel eens wakker van gesnurk (manlief snurkt hard) en soms van aanraking van een van ons.
De laatste maanden niet, dan lag ze helemaal in coma en stoorde zich nergens aan.
Ik geloof zeker dat ze telkens hun mama en melk ruiken en dan instinctief weer even willen aanhappen.
quote:Op donderdag 7 juni 2012 21:48 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Zit best wat in, S heeft vaker trek als ze bij me ligt of als ze me ruikt (als m'n vriend dr verschoont en ik aai even over dr gezichtje ofzo)
Als ze heel onrustig is en net gedronken heeft, neemt m'n vriend haar even over en dan is die 'trek' en het onrustige ook weg.
Maar hoe lig je dan? Veilig liggen we wel trouwens, met dit warme weer kan ik mijn dekbed rustig maar tot mijn middel hebben liggen, maar ik lig dan op mijn zij, met mijn onderste arm boven zijn hoofdje langs. En dan lig ik dus eigenlijk met een opgetrokken schouder. Voor even tijdens een voeding is dat niet zo erg, maar om een paar uur te slapen...quote:Op vrijdag 8 juni 2012 00:16 schreef WupWup het volgende:
Bleie, ik zou je willen adviseren om te zorgen dat je wel prettig en veilig in slaap kunt vallen tijdens het voeden. Ik heb zelf in de beginperiode gemerkt dat dat zoveel slaap oplevert. Regelmatig had ik 's ochtends zelfs geen flauw idee of en hoe vaak ik gevoed had die nacht. Ik hoefde er namelijk niet meer helemaal wakker voor te worden of te blijven.
Je krijgt 2 milktrays en die hebben allebei een deksel. Ze zijn van flexibel plastic zodat je een beetje kan torderen. Dan krijg je de balkjes er makkelijk uit. Je kunt ze gewoon afwassen en weer opnieuw gebruiken. Ze mogen niet in de vaatwasser.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:09 schreef Tinuviel het volgende:
Wupwup passen deze ijsklontjes ook niet door de opening van de Avent fles.
Zie ik het trouwens goed dat de Milktrays uit 2 delen bestaan, ie je dicht doet en dat je ze kunt hergebruiken?
oke dat wist ik niet.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:50 schreef WupWup het volgende:
Alleen die ijsklontjes passen niet in een smalle fles of in mindere hoeveelheid. Stond dit kwartaal toevallig een recensie over in de Bova.
Ik hoop het ook voor jequote:Op zaterdag 9 juni 2012 12:07 schreef Zoë23 het volgende:
Gister de gv binnen gekregen
Bij S in het mondje gedaan toen ze sliep, ze heeft er geen last van gehad(in tegenstelling tot de med van de huisarts
)
De kleur ging trouwens snel van m'n tepels & van dr mondje
Hoop dat t snel werkt iig
Nirak, dat is ook een goede om het andersom te doen. Of 1 borst, fles 2e borst, kan misschien ook. Ik voed nog standaard met 2 borsten. Wou het gewoon zo doen dat het niet slecht is voor mijn productie. Aan de andere kant bij zo een kleine hoeveelheid zal het wel niet uitmaken.quote:Op maandag 11 juni 2012 11:57 schreef Nirak het volgende:
Tuni, ik heb ook zo'n "stieftiet". Het is bij meer dames zo dat de ene borst meer zijn best lijkt te doen dan de andere. Je kindje drink waarschijnlijk dan ook beter en liever aan die borst die meer produceert? Kan geen kwaad volgens mij, ik heb het van het begin af aan gehad..
En wennen aan een flesje deden wij hier door eerst een beetje af te kolven en dat te geven met een flesje, en daarna nog aan de borst. Maar misschien kan het ook gewoon andersom, eerst borst en dan flesje. Je loopt dan misschien wel het risico dat je kindje al "vol" zit en echt geen flauw benul heeft van wat dat plastic ding nou in die mond moet
Maar probeer er op los zou ik zeggen
Oh, de fles bedoel ik natuurlijk. We deden het toen heel onregelmatig, elke paar dagen of zo. Toen ze ging weigeren zijn we echt elke dag gaan oefenen (ik ging toen ook bv afbouwen, dus het moest echt wel), en toen ging het na een poosje wel weer. Kv dronk ze sneller uit de fles dan bv trouwens, misschien omdat dat anders smaakt?quote:Op maandag 11 juni 2012 13:25 schreef Tinuviel het volgende:
Bleie bedankt voor de reactie. Hoe vaak deden jullie het bij de oudste? Bedoel je moeite gekost om hem aan de fles of aan de borst te krijgen?
Ja, heb ik ook. Als ik op mijn werk kolf dan heb ik meestal rechts ongeveer 160 en links 90. Links is ook wat langzamer dus als rechts het flesje vol is, ga ik links nog even door.quote:Op maandag 11 juni 2012 09:59 schreef Tinuviel het volgende:
Ik heb best grote verschillen in opbrengst tussen linker en rechterborst. Je moet denken aan de dubbele opbrengst met rechts dan met links, soms nog minder. Hebben jullie dat ook?
Ja, dat zal ik ook even doen.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 13:21 schreef Twinkly het volgende:
Ohhh wat een mooie fotoGefeliciteerd met haar verjaardag en met de mijlpaal!!
Nu moet je nog een 1-jaar-borstvoeding foto maken!
Ik bedoel niet zozeer het verstoren van het vraag-aanbodsysteem door het kolven als meer door het geven van de afgekolfde melk. Daarmee geef je je kind toch meer dan waar hij om heeft gevraagd. Maar misschien maak ik me wel druk om niets.quote:Op maandag 11 juni 2012 19:00 schreef DaviniaHR het volgende:
tinu, je kan het beste een uur na de ochtendvoeding een beetje (of 1 borst) kolven. dan heb je het meeste melk en verstoort het vraag-aanbodsysteem het minste.
succes met oefenen
Ja hoor, mijn dochter van 2,5 vraagt het netjesquote:Op dinsdag 12 juni 2012 22:24 schreef Nirak het volgende:
Komt er een moment dat hij zelf duidelijk aan gaat geven dat hij wil drinken of is dat per kind verschillend?
De mijne ookquote:Op dinsdag 12 juni 2012 23:47 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ja hoor, mijn dochter van 2,5 vraagt het netjes
quote:Op dinsdag 12 juni 2012 23:47 schreef WupWup het volgende:
[..]
Ja hoor, mijn dochter van 2,5 vraagt het netjes
Dat is dan het voordeel als ze kunnen praten hequote:
Wakker worden, R in de box laten spelen, mama kolven en ontbijten, naar boven gaan R laten drinken en aankleden, Kolf wassen en in de koeltas, R in de maxicosi en naar de kdv, mama door naar werk!quote:Op donderdag 14 juni 2012 10:45 schreef Tinuviel het volgende:
Hoe doe je dat dan met s'ochtends kolven, je dochter naar opvang brengen en naar werk toe gaan? Of gaat je dochter niet naar opvang/ werk je thuis?
Ja!quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:32 schreef sverbern het volgende:
Ik heb een PISA van Medela en 's avonds giet ik het over in bewaarbekers van Avent (160 cc per voeding). Ik vind die alleen niet heel goed sluiten. Voordeel is dat je er direct een speen van Avent op kunt draaien, dus niet hoeft over te gieten in een fles. En die bewaarbekers zijn ook heel geschikt voor invriezen van baby-eten.
Ik heb nog spenen 2 en 1 van avent wil je ze hebben?? en een drifax flesje!quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:25 schreef Tinuviel het volgende:
Ik heb van die magnetronzakken die zijn ook best goed. En kwa flesjes kolf ik altijd in Medela vanwege Medela kolf maar verder gebruik ik ook Avent flessen en heb deze keer ook al eens eentje van Chicco geprobeerd. Fijne van Avent en chicco zijn de grotere openingen.
quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:44 schreef Tinuviel het volgende:
Zoë naar je smiley te oordelen ging het voeden aan de borst heel goed, op het in slaap vallen na![]()
Van 8.45 uur tot 17.15 uur ongeveer. Vlak voor ik haar wegbreng voed ik haar nog. Ze krijgt dan meestal rond een uur of 11 haar eerste fles en rond 3 haar tweede fles. Dan voed ik haar weer als ik haar opgehaald heb.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 19:23 schreef bitterend het volgende:
![]()
Octo: niet genoeg aan 240ml? hoe lang blijft ze op het kdv?
De avent flessenspenen neem ik je graag af. De Difrax spenen, daar heb ik het niet zo mee eerlijk gezegd.quote:Op vrijdag 15 juni 2012 18:03 schreef bitterend het volgende:
[..]
Ik heb nog spenen 2 en 1 van avent wil je ze hebben?? en een drifax flesje!
Hij was randje dysmatuur idd, maar alles net binnen de marges.quote:Op zondag 17 juni 2012 16:36 schreef WupWup het volgende:
Ik snap je zorgen om je baby en ook je weerstand tegen het gemaakte beleid. Ik kijk op van dit beleid, vind het bijzonder, maar ik heb niet alle gegevens en misschien is het goed verdedigbaar. Op basis van wat jij schrijft, begrijp ik dat je baby dysmatuur is en je borstvoeding goed op gang. Waar ik nieuwsgierig naar ben, is het voedingsbeleid.
Hoe vaak voed je? Hoe lang voed je? Hoeveel borsten voed je? Volg je bepaalde regeltjes van de kraam of vlk? Is je kind alert, roze, hoeveel plast hij en hoe ziet zjn poep er nu uit? Hoe geeft hij aan honger te hebben? En wat doe jij dan? Heeft hij een speen? Nog andere dingen die van belang kunnen zijn?
Je kan altijd bellen voor een ander hoor.quote:Op maandag 18 juni 2012 17:57 schreef Phaidra het volgende:
Ik heb m'n lief erop uitgestuurd om eens te kijken bij de thuiszorgwinkel.
Ik zou nog kraamzorg krijgen t/m donderdag. Als we morgen naar huis mogen, vervalt die dag toch? Dan alleen woensdag & donderdag nog.
Eerlijk gezegd zie ik een beetje op tegen het weerzien met de kraam. Het is een ontzettende lieverd, maar ik vind het best kwalijk dat zij blijkbaar niet wist hoeveel hij eigenlijk binnen zou moeten krijgen aan voeding. Ik had nog nauwelijks stuwing, dus je kan er dan toch niet vanuit gaan dat hij daar al genoeg aan had? Als ik geweten had dat hij op 40-50 cc moest zitten, had ik veel eerder aan de bel getrokken.
De mijne totaal niet. Mama was de klokkijker en maakte hem de eerste dagen met pijn en moeite om de drie uur wakker. En nu zit ik nog steeds te wachten op de eerste keer clusteren. Dacht dat kindjes dat vaak tussen 4 en 6 weken deden. Aan de andere kant laat hij vaak zat ook 4-5 uur tussen voedingen, groeit goed en lijkt soms zelfs te overeten, dus misschien is het gewoon (nog) niet nodig.quote:Op maandag 18 juni 2012 20:05 schreef bitterend het volgende:
Yup! erg vermoeiend zo na je bevalling haha!
ze is ook nogal van het clusteren, vanavond weer 2.5 boven gezeten
Ja dat klopt. Ik vind het nu al moeilijk met de aandacht voor de peuter. S'middags en s'avonds is L. best mopperig en in de box of in bed liggen lukt dan niet en dan moet je ook kijken dat een voeding niet tegen het ritme van de peuter in zit. Laat staan als de voedin zo'n 2,5 uur duurt. Aan de andere kant is mijn peuter ruim 3 en kan dus al heel veel zelf. Het lijkt me veel zwaarder als de afstand tussen de kids minder is.quote:Op maandag 18 juni 2012 20:18 schreef bitterend het volgende:
Tinu oh dat is wel prettig of niet?? kan je ook aandacht aan je peuter geven, geen idee hoe het zou gegaan zijn als ik nog een uk had rond lopen..ik geef nu de borst om de 2 uur snachts al een paar weken en overdag is ze ook best verslaafd!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mama van F. (2012) en M. (2016)
Ja, van een piepkleine magere muppet (je kon z'n ribben tellen) is hij nu een dikke beer aan het worden. Heel stom, maar ik ben ontroerd terwijl ik dit schrijf. Zo mooi dat je kind groeit op je melk.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:09 schreef Juud79 het volgende:
Sverbern, ik sla jou pardoes over....
Wat een mooie curve, wat is ie goed gegroeid!
Daar is helegaar niets stoms aan, tis ook tof dat je zelf je kind zo fijn kan laten groeien. Ik loop ook over van trots elke keer als ik ga wegen op het CB en mijn meisje is weer zo goed gegroeid.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:12 schreef sverbern het volgende:
[..]
Ja, van een piepkleine magere muppet (je kon z'n ribben tellen) is hij nu een dikke beer aan het worden. Heel stom, maar ik ben ontroerd terwijl ik dit schrijf. Zo mooi dat je kind groeit op je melk.![]()
Marjolijntje: wat goed!! En mooie foto's zeg. Bijna vergeten hoe het was met zo'n kleintje! Joris is trouwens ook geel geweest de 4e en 5e dag en die moest toen onder de lamp in het ziekenhuis... hij ging er gelukkig niet slechter van drinken.
Hoera Hoera!quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:37 schreef Tinuviel het volgende:
Van het een kwam het ander OekeFijn hoor dat dat dan zo kan. Hoera voor borstvoeding.
Via de vk kan je zeg maar een cursus voor borstvoeding volgen, volgens mij 3 avonden over idd aanlegtechnieken, problemen die je kan tegenkomen, dat soort dingenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:04 schreef oeke het volgende:
Wat fijn Phaidra!Lekker thuis zijn!
Hopelijk kan het genieten nu lekker beginnen.
Oja, en veel anleggen is het allerbest voor je productie he? Gewoon lekker met je ukkie in bed en vaak aanbieden. Door die korte momenten van zuigen gaat je productie ook omhoog.
Hoe is het afgelopen met je kraam?
Enfermera, wat voor cursus bedoel je?
Wij zijn bij de eerste naar een voorlichtingsavond in het ziekenhuis geweest. Dat vonden we wel heel interessant maar het is natuurlijk erg theoretisch allemaal.
Uiteindelijk heb ik door hier mee te schrijven en te lezen het meeste info verzameld. Het zijn hier natuurlijk allemaal praktijkvoorbeelden.
En op borstvoeding.com staat heel veel informatie.
Ik denk dat je aan zo'n voorlichtingsavond in jouw geval niet zoveel hebt, als je immers net een cursus hebt gedaan.
Dat is dus een beetje het probleem. Live drinken kost hem nog erg veel energie. Van de arts van neonatologie mag ik per voeding max 10 min per borst doen, de rest wordt per fles aangevuld (voor en na de borstvoeding wordt hij gewogen). Tussen de voedingen slaapt hij ook vrij veel nog, hij heeft dat echt nodig om bij te tanken voor de volgende voeding. Hij krijgt in die 20 min wel steeds meer uit mijn borsten (de laatste voedingen 20 cc), mijn kolfopbrengst blijft echter een beetje hangen rond de 20-25.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 17:04 schreef oeke het volgende:
Wat fijn Phaidra!Lekker thuis zijn!
Hopelijk kan het genieten nu lekker beginnen.
Oja, en veel anleggen is het allerbest voor je productie he? Gewoon lekker met je ukkie in bed en vaak aanbieden. Door die korte momenten van zuigen gaat je productie ook omhoog.
Hoe is het afgelopen met je kraam?
Enfermera, wat voor cursus bedoel je?
Wij zijn bij de eerste naar een voorlichtingsavond in het ziekenhuis geweest. Dat vonden we wel heel interessant maar het is natuurlijk erg theoretisch allemaal.
Uiteindelijk heb ik door hier mee te schrijven en te lezen het meeste info verzameld. Het zijn hier natuurlijk allemaal praktijkvoorbeelden.
En op borstvoeding.com staat heel veel informatie.
Ik denk dat je aan zo'n voorlichtingsavond in jouw geval niet zoveel hebt, als je immers net een cursus hebt gedaan.
Je weegt hem dan inclusief kleding en luier, dus als hij plast / poept, weeg je dat gewoon mee de 2e keerquote:Op woensdag 20 juni 2012 07:02 schreef kaatjejannie het volgende:
Misschien een domme vraag hoor, maar hij kan toch ook plassen of poep tijdens een voeding? Dat scheelt dan toch ook weer grammen?
http://www.eurolacwinkel.nl/quote:Op woensdag 20 juni 2012 07:57 schreef ferrari_rood het volgende:
Ik val even binnen voor een collega.
Wie heeft er voor mij een link waar je gentiaan violet kan kopen voor spruw?
Ja natuurlijk idd. Goedemorgen! Ik was duidelijk nog niet wakker!quote:Op woensdag 20 juni 2012 07:59 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Je weegt hem dan inclusief kleding en luier, dus als hij plast / poept, weeg je dat gewoon mee de 2e keer
Haha, kan gebeuren!quote:Op woensdag 20 juni 2012 08:08 schreef kaatjejannie het volgende:
[..]
Ja natuurlijk idd. Goedemorgen! Ik was duidelijk nog niet wakker!
Ja ook dat er nog bijquote:Op woensdag 20 juni 2012 19:13 schreef bitterend het volgende:
Zoe ik vind het feit dat je het zo moe en trillerig bent toch belangrijk te meldenheb je korts?
Dankjewelquote:Op woensdag 20 juni 2012 19:25 schreef Marjolijntje het volgende:
Zoe, ik hoop dat je je snel beter voelt!
Even een andere vraag ook hier van mij, wat zijn fijne wasbare zoogcompressen? Ik vlieg door die dingen heen hier..
En hoe krijg ik Faye zo ver dat ze ook de borst pakt zonder tepelhoedje? Ze heeft dan heel erg veel moeite met aanhappen. Soms hapt ze wel goed en neemt 3 slokken, om dan weer los te laten. Heeft iemand nog tips?
De ene is de oorzaak en de andere het gevolg.... Maw, het is niet óf het één óf het ander. Bij een verstopt kanaal blijft de melk achter. Als daar een vervelende bacterie bijzit, kan dat leiden tot een borstontsteking. Overigens hoef je niet altijd een verstopping te hebben om een borstontsteking te krijgen, maar het helpt wel zeg maarquote:Op woensdag 20 juni 2012 19:11 schreef Zoë23 het volgende:
Las iets over verstopte melkkanaaltjes, hoe kun je het verschil herkennen met beginnende borstontsteking?
True, truequote:Op woensdag 20 juni 2012 22:56 schreef SupremeEvil het volgende:
Enfermera: heb net eerste avond (2 uur) borstvoedingscursus gehad, volgende week nog een keer. En moet zeggen, ik vond het erg interessant. Een heldere uitleg en vooral realistische kijk op het geven van borstvoeding. Het was van borstvoedingbrabant, leuke meiden. Ik raad hem bij deze aan![]()
Maar goed jij hebt natuurlijk al wat meer info door je werk e.d., dus weet niet of je er wat aan hebt? Maar beter dubbele info dan onwetendheid imo.
Was trouwens verbaasd dat er nog 6 mannen braaf mee waren gekomen naar de cursus met hun vrouw/vriendin. Goede zaak! (Nee, die van mij was niet mee. 2 uur stil zitten en luisteren is niet zijn ding, gelukkig kregen we een hand-out voor thuis)
Sorry dat ik zomaar binnenwals trouwens
Wat zijn Cara haar stats?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 15:46 schreef Xanteh het volgende:
Ja zo'n ritme had Cara in het begin ook. Voordeel met de fles is dat je ziet hoeveel ze drinken. Tijdens bv valt ze snel in slaap en meldden ze zich zo weer.
Al over de 5kg? Doe je goed
Zoe, dat is echt heel normaal. Laat je niet gekmaken meid! Kleine baby's hoeven echt nog geen ritme te hebben, dat komt vanzelf wel. Tipje: probeer de tijden los te laten. Ga eens een dagje niet op de klok kijken en leg gewoon aan wanneer je denkt dat ze zin heeft.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 16:05 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Wat zijn Cara haar stats?
Vind het zo leuk om de groei enz van S te volgen
Haha ja ze groeit snel! In 5weken is ze 1235 gram gegroeid
We gaan vanavond proberen hoe het gaat met 1fles kv, ben benieuwd.
Ik kreeg 'commentaar' over het feit dat S soms vaak wil drinken (heb er dagen bij van 2-3uur ertussen) maar soms zit er veel meer tijd tussen, niet echt een ritme dus..
Maar iemand zei dat m'n melk misschien niet verzadigend genoeg is, maar na een voeding is ze wel tevreden & ze groeit goed
Dus dat.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:28 schreef Twinkly het volgende:
Het is bewezen dat moeders die borstvoeding geven beter slapen dan moeders die kunstvoeding geven. De oxytocine zorgt ervoor dat je direct weer in de fase van diepe slaap komt, terwijl niet voedende moeders weer beginnen bij lichte slaap.
quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:56 schreef Juud79 het volgende:
@Twinkly, tis schandalig, volgens mij heb ik je nog niet eens gefeliciteerd, bij deze dus...wat fijn!
Heeft de druivensuiker wat geholpen? Misschien ook energiedrankjes doen?quote:Op vrijdag 22 juni 2012 18:33 schreef Zoë23 het volgende:
Nee rust is de hoofdreden dat ik dat graag wilde doen
Mede omdat ik me lichamelijk helemaal op ben
Misschien dat na de antibiotica kuur & nog beter op m'n voeding letten ik me wel energieker voel.
Ik vind het lastig, wil zo graag dat ik me goed voel.. Probeer oplossingen te bedenken.. En gelukkig leer ik hier wat handig is en wat niet
Wat vervelend dat je niet goed in slaap kunt vallen
M'n vriend verschoont altijd de luier en gaat even met haar rechtop zitten.
Zoë, dat clusteren doet ze om de vraag & aanbod weer optimaal te krijgen... het is dan júist belangrijk om aan te leggen, hoe eerder ze dat weer op (nieuw) niveau heeft hoe eerder ze weer op wat gezettere tijden gaat komen ipv zo vaak...quote:Op vrijdag 22 juni 2012 17:13 schreef Zoë23 het volgende:
bedankt octo & sproetje
als we de laatste bv vervangen door de kv fles dan ben ik van plan te kolven.
we geven nu ook regelmatig een gekolfte fles (wel prettig als S vaak wil drinken, dan heb ik eventjes rust. Als ze aan het clusteren is bijv) en dan kolf ik een half uurtje later of eerder als mn borst vol aanvoelt zodat ik gemiddeld wel om de 3 a 4uur of voed of kolf.
Tijden zeggen ook niet zoveel omdat het per dag zo verschilt. Maar als je iemand verteld dat ze snachts om de 2u kwam bijv. dan denken ze dat het altijd zo is & komen ze met allerlei adviezen en meningen. Ben er soms zo klaar mee om het gevoel te hebben dat ik me moet verantwoorden.
met bv gaat het misschien heel anders dan kv, en alle kindjes zijn ook anders denk ik dan..
Nu nog steeds? Wat vervelendquote:Op vrijdag 22 juni 2012 19:35 schreef Bleie het volgende:
Dat hele slapen ging voor mij nauwelijks op trouwens, maar goed, ik heb al sinds t begin van mn eerste zwangerschap slaapproblemen.
Zoe: alle wijze tips zijn al gegeven, dus nog even dit: super dat je op zoek gaat naar goede info en niet zomaar je omgeving gelooft!
Nou ja, zolang ik maar valeriaan slik, gaat het nu wel ok, hoewel ik na een nachtvoeding regelmatig nog een half uur tot een uur wakker lig voor ik weer slaap.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 19:41 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Nu nog steeds? Wat vervelend![]()
Aardig van jedankjewel
Eens kijken: ze had vanwege stuitligging een keizersnee gehad, dus bv komt dan al moeilijker op gang. Vervolgens: voeden op schema ipv op verzoek (elke 3 uur), geen huid-op-huid-contact, bijvoeden met kv (en zodra dat meer dan 30 ml was, ging het met een fles), dat soort dingen. Toen ze uit het zh was, heeft ze nog een lk ingeschakeld, maar 't is niet meer gelukt om de productie goed te krijgen. Zo naar. En dat zh had nog een borstvoedingscertificaat ookquote:Op vrijdag 22 juni 2012 20:25 schreef Zoë23 het volgende:
oh echt? Jammer die begriploze reacties..
Hoe heeft 't zh dat gedaan dan? Wat rot
ik kolf niet... Liene drinkt wel 1 keer per dag pap uit de fles... dus die fles komt wel goedquote:Op vrijdag 22 juni 2012 21:34 schreef Bleie het volgende:
Oh ja, vakantie, daar wou ik ook nog wat over vragen: hoe doen de kolvende moeders dat? Kolf je dan gewoon de hele vakantie (oh, wat een heerlijkheid!), en drinkt je kindje dan dus ook niet uit een fles? Ik ben zo bang dat hij dan daarna gaat flesweigeren...
Ikheb ook n vrij grondige hekel aan kolven... Maar Pietje krijgt nog geen pap of zo, dus als ik niet kolf, krijgt hij ook geen fles.quote:Op vrijdag 22 juni 2012 21:43 schreef Beessie-Jen het volgende:
[..]
ik kolf niet... Liene drinkt wel 1 keer per dag pap uit de fles... dus die fles komt wel goed![]()
en dat voelt ook echt als vakantie! gewoon 2 weken niet hoeven te kolven.
(dat vind ik het enige vervelend aan BV, dat verplichte kolven als ik niet thuis ben)...
(naja dat zal misschien ook wel te maken hebben met mijn 'kolfgeschiedenis"....)
Dat vroeg ik me ook af. Dacht dat kv een betere optie was dan koemelk, ivm allergie / intolerantie.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 04:24 schreef Bleie het volgende:
Ik lees t hier, en elders, wel vaker, iets als "kv komt mn huis niet in", wat vinden jullie dan zo ontzettend fout aan kv?
quote:Op zaterdag 23 juni 2012 04:24 schreef Bleie het volgende:
Ik lees t hier, en elders, wel vaker, iets als "kv komt mn huis niet in", wat vinden jullie dan zo ontzettend fout aan kv?
Kunstvoeding is koemelk.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 07:42 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Dat vroeg ik me ook af. Dacht dat kv een betere optie was dan koemelk, ivm allergie / intolerantie.
Wat is er mis met die vraag dan?quote:
Ja, ik ben serieus. Ik snap dat iedereen in dit topic het niet als eerste keus vanaf dag 1 heeft. Maar het wordt nog weleens als argument gebruikt om tot 1 jaar te voeden, "dan hoeven ze tenminste geen kv". Ik wil zeker 6 maanden bv geven, maar de kans dat er daarna gecombineerd wordt met kv is heel groot.quote:
Had ik ook in huis, voor het geval dat..quote:Op zaterdag 23 juni 2012 10:11 schreef draculettetje het volgende:
Ik heb straks ook standaard een pak kv in huis,
Benieuwd of en hoe lang ik deze keer bv kan geven, ik weet in ieder geval dat het kan das al een heel ander uitgangspunt als bij mini
Zo denk ik er ook ook over. Ik vind het jammer dat wij direct met bijvoeden met kv moesten starten, maar groeien heeft een hogere prioriteit dan bv geven. Ik hoop dat hij snel alles zelf uit de borst kan halen, maar zo niet dan krijgt hij toch zoveel bv als op dit moment mogelijk isquote:Op zaterdag 23 juni 2012 09:06 schreef Asyniur het volgende:
tico, heb ik wat gemist? ben je zwanger?
ik heb nooit kv gegeven en nooit in huis gehad.
maar ik ben niet anti-kv. wel pro-bv.
als het nodig zou zijn, dan zou ik prima kv geven, maar zolang het niet nodig is dus niet.
overigens ben ik nu aan het oefenen met de fles. 2 weken geleden ging het zonder problemen en nu is het weigeren en brullen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |