abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112607105
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 11:31 schreef tornadomirakel het volgende:
Hoe associatief kunnen we toch zijn?! Op mijn website staat een Nomenclatuurlijstje!

Wat zou "educatief opblazen" toch anders voor kunnen stellen, dan mensen op een dergelijke wijze opblazen, dat dit anderen tot lering kan strekken, zodat ze er niet direct achteraan hoeven te gaan of zodanig dat er een nog betwistbaar defect voor een patent kan worden aangetoond?!

Per slot van rekening hoeven alleen vuile "Bijlmerrampspoedige" gekken niet achter de defecten en ergonomische problemen van de luchtvaart te komen, terwijl zoveel mensen daar ook op de grond het slachtoffer van kunnen worden.
Ergonomische problemen van de luchtvaart? je bedoelt de kleine stoeltjes in economy? RSI door het afscheuren van incheckkaarten?
Of vond je het mooi woordje wat wel in de zin pastte?
pi_112608286
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 11:31 schreef tornadomirakel het volgende:
Hoe associatief kunnen we toch zijn?! Op mijn website staat een Nomenclatuurlijstje!

Wat zou "educatief opblazen" toch anders voor kunnen stellen, dan mensen op een dergelijke wijze opblazen, dat dit anderen tot lering kan strekken, zodat ze er niet direct achteraan hoeven te gaan of zodanig dat er een nog betwistbaar defect voor een patent kan worden aangetoond?!

Per slot van rekening hoeven alleen vuile "Bijlmerrampspoedige" gekken niet achter de defecten en ergonomische problemen van de luchtvaart te komen, terwijl zoveel mensen daar ook op de grond het slachtoffer van kunnen worden.
Je hebt het over een 'exploded view' zoals de geprepareerde lichamen op de tentoonstelling Body Worlds?
Dat is zeer educatief, verder kan ik echt geen chocola maken van je uitspraken. Ik moet zeggen dat ik bewondering heb voor je stijl, die je zo consequent volhoudt.
pi_112608558
Er zijn meer ergonomische problemen met het gebruik van vliegtuigen dan alleen die van technische aard, en dan hebben we het over het veilig gebruik van het instrumentarium in de cocpit. Sociaalpsychologische problemen schijnen ook een serieuze rol te kunnen spelen, zoals Peter van Greenaway met zijn boek the Medusa Touch uit 1973 reeds beschreef, en dat maakt ook zulke psychotornadotests met vliegtuigen mogelijk vrees ik.

Bij een noodzakelijk gebleken strategische aanpak van de problemen worden deze eerst zo goed mogelijk experimenteel geanalyseerd en gedemonstreerd, om escalatie een halt toe te kunnen roepen. Dit stamt uit militaire acties uit het verleden, zoals de koloniale acties in Nederlands Indië.

Zijn we er nog steeds van overtuigd, dat hier geen tornado's voorkomen bijvoorbeeld?!
http://www.zie.nl/video/a(...)ontfort/m1fze10favga

[ Bericht 19% gewijzigd door tornadomirakel op 08-06-2012 12:46:26 ]
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:40:18 #29
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112608671
The Medusa Touch is en blijft fictie, in film- en boekvorm. Onzinnig om je aannames (deels) met fictie te verantwoorden.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_112608951
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:37 schreef tornadomirakel het volgende:
Er zijn meer ergonomische problemen met het gebruik van vliegtuigen dan allen die van technische aard, en dan hebben we het over het veilig gebruik van het instrumentarium in de cocpit. Sociaalpsychologische problemen schijnen ook een serieuze rol te kunnen spelen, zoals Peter van Greenaway met zijn boek the Medusa Touch uit 1973 reeds beschreef, en dat maakt ook zulke psychotornadotests met vliegtuigen mogelijk vrees ik.

Bij een noodzakelijk gebleken strategische aanpak van de problemen worden deze eerst zo goed mogelijk experimenteel geanalyseerd en gedemonstreerd, om escalatie een halt toe te kunnen roepen. Dit stamt uit militaire acties uit het verleden, zoals de koloniale acties in Nederlands Indië.

Zijn we er nog steeds van overtuigd, dat hier geen tornado's voorkomen bijvoorbeeld?!
http://www.zie.nl/video/a(...)ontfort/m1fze10favga
Ecologie, ergonomie, je lijkt niet te weten wat die termen betekenen en geeft er gewoon maar je eigen betekenis aan. Dat maakt het erg lastig om te lezen wat je bedoelt, nog maar niet te spreken over je jaren 30 polygoon journaal stijl van schrijven.

Niemand betwist het bestaan van tornado's/windhozen in Nederland, echter is de 'destastreuze' link die je met de luchtvaart maakt volkomen kolder en niet serieus onderbouwd.
pi_112609247
Ergonomie is de wetenschappelijke studie van de mens in relatie tot zijn omgeving. Dit kan een product, ruimte of werkplek zijn. Ergonomie zit vervat in ons dagelijks leven, maar is vooral bekend in arbeidssituaties. Het is afgeleid van de Griekse woorden ‘ergon’ (werk) en ‘nomos’ (wet) en moet ervoor zorgen dat de veiligheid en gezondheid van de werknemers verzekerd wordt. Bij het ontwerpen van consumentengoederen en interieurs speelt vooral comfort en het doeltreffend functioneren een rol.

Ecologie (ook wel met de spelling: oecologie) als wetenschap is een onderdeel van biologie. De ecologie bestudeert de dynamiek van de wisselwerking tussen organismen, populaties of levensgemeenschappen (de biotische milieufactoren) en de relaties tussen organismen, populaties, levensgemeenschappen of landschappen en de niet-biologische omgeving (de abiotische milieufactoren). De studie op het niveau van de soort heet ook wel autoecologie en op het niveau van de levensgemeenschap en ecosysteem heet gemeenschapsecologie of synecologie.

Het woord ecologie (oorspronkelijk Duits: Ökologie) werd geïntroduceerd door de Duitse bioloog Ernst Haeckel in 1866, als samentrekking van de Griekse woorden oikos (huishouding) en logos (studie, wetenschap).

In de Angelsaksische wereld werd dit ecology, dat daar een iets andere, meer milieukundige en mens-gerichte, betekenis kreeg. In Nederland bestaan het meer biologische oecologie en meer milieukundige ecologie naast elkaar, maar het verschil vervaagt.

Hoe kunnen we het met al die woordenboeken nog zo oneens met elkaar zijn?!

Ziet U enig verband tussen natuurkunde (fysica) en ecologie? Uiteraard ben ik als potentiële vliegtuigontwerper uitsluitend geïnteresseerd in de bruikbaarheid van het instrumentarium.

Tornado's van de klasse F1 komen hier heus wel voor, zoals een van onze eilanden een keer mocht ervaren!

Zware windhozen van 25 juni 1967
2 januari 1968
H.R.A. Wessels
Gedurende het weekeinde van 23 tot 25 juni 1967 veroorzaakten een drietal onweersstoringen in West-Europa plaatselijk grote schade. In Nederland zal vooral het optreden van zeer zware windhozen nabij Chaam en Tricht nog lang in de herinnering van velen blijven. Dergelijke zware windhozen - geheel vergelijkbaar met de Amerikaanse tornado's - behoren tot de meest gevreesde stormen die aan het aardoppervlak kunnen optreden. Zij worden gekenmerkt door, over een beperkt gebied, rond een verticale as wervelende zeer krachtige winden. De tornado circulatie is geheel gekoppeld aan een enkele zeer zware buiencel. Er bestaat vaak verwarring met andere atmosferische wervels, zoals depressies, tropische cyclonen of hurricanes, e.d., die veel grotere afmetingen hebben (minstens 100 km), maar waarin de maximale windsnelheden geringer zijn. Ook moeten tornado's onderscheiden worden van zwakkere wervels, zoals zandhoosjes en kleine wind- of waterhozen. Deze laatste twee categorieën, die in Nederland vrij vaak voorkomen, behoeven niet met een zware buiencel in verband te staan.

De ergste windhozen van de laatste tientallen jaren in Nederland met dodelijke slachoffers traden op bij Chaam en Tricht (1967), Ameland (1972), Moerdijk (1981) en Ameland (1992). Gemiddeld enkele malen per jaar veroorzaken minder zware windhozen zeer plaatselijk een enorme ravage. Vaak worden zware windstoten, die ook veel schade aanrichten, aangezien voor windhozen. Of werkelijk sprake is geweest van een hoos kan in de regel pas achteraf worden vastgesteld aan de hand van verslagen van ooggetuigen en de aard van de schade.

[ Bericht 16% gewijzigd door tornadomirakel op 08-06-2012 13:39:56 ]
pi_112611492
quote:
7s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:40 schreef Copycat het volgende:
The Medusa Touch is en blijft fictie, in film- en boekvorm. Onzinnig om je aannames (deels) met fictie te verantwoorden.
De verhalen van Jules Verne werden na anderhalve eeuw toch ook min of meer werkelijkheid, en na dertig jaar kwam er een identieke ontwikkeling en vliegrampenclimax voor met 9/11 en ineenstorting van de materialistische wereld als in the Medusa Touch van Peter van Greenaway. Je ziet de overeenkomst of niet!
pi_112611640
Lang leve Wikipedia!

Nogmaals, niemand ontkent het bestaan van windohozen en dergelijke. Alleen het ietwat vreemde verband dat getrokken wordt met vliegtuigen en de stoutheid van mensen is nogal uit de lucht gegrepen en door geen enkele aanwijzing ondersteund.

Het bevreemd me dat een potentiele vlioegtuigontwerpen niet het verschil tussen wind shear, pilootfouten en tornado's kan zien.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 13:54:52 #34
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112611885
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 13:46 schreef tornadomirakel het volgende:
De verhalen van Jules Verne werden na anderhalve eeuw toch ook min of meer werkelijkheid, en na dertig jaar kwam er een identieke ontwikkeling en vliegrampenclimax voor met 9/11 en ineenstorting van de materialistische wereld als in the Medusa Touch van Peter van Greenaway. Je ziet de overeenkomst of niet!
Oh ja, als de verhalen van Jules Verne later min of meer werkelijkheid werden, dan kan hnet niet anders dan dat dit ook het geval is met The Medusa Touch.
Geen speld tussen te krijgen, wederom.

Ik denk dat jij graag overeenkomsten wil zien en dan zie je ze inderdaad overal. En anders verzin je ze erbij.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_112612140
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 13:49 schreef .SP. het volgende:
Lang leve Wikipedia!

Nogmaals, niemand ontkent het bestaan van windohozen en dergelijke. Alleen het ietwat vreemde verband dat getrokken wordt met vliegtuigen en de stoutheid van mensen is nogal uit de lucht gegrepen en door geen enkele aanwijzing ondersteund.

Het bevreemd me dat een potentiele vlioegtuigontwerpen niet het verschil tussen wind shear, pilootfouten en tornado's kan zien.
Dat is mij ook bekend, en het begint bij ons juist stevig te waaien. Het zou een normaal mens echter wel op horen te vallen, dat je bij een tornado ook nog op de juiste plek en de juiste tijd kunt zijn om een defect voor iemands pas verkregen patent aan te tonen!
  vrijdag 8 juni 2012 @ 14:02:05 #36
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112612179
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 14:01 schreef tornadomirakel het volgende:
Het zou een normaal mens echter wel op horen te vallen, dat je bij een tornado ook nog op de juiste plek en de juiste tijd kunt zijn om een defect voor iemands pas verkregen patent aan te tonen!
Het is echt een kwestie van 'De hele wereld is gek, behalve ik. Zei de gek.'
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_112612382
Wie zou zich in de ernst van de zaak kunnen vergissen? Dat zal de tijd ons wel leren!

Misschien kan zo'n excursie ons dat ook nog laten blijken!
  vrijdag 8 juni 2012 @ 14:12:44 #38
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_112612653
En daar is het spamberichtje weer. Al veel gegadigden?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_112613191
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 14:01 schreef tornadomirakel het volgende:

[..]

Dat is mij ook bekend, en het begint bij ons juist stevig te waaien. Het zou een normaal mens echter wel op horen te vallen, dat je bij een tornado ook nog op de juiste plek en de juiste tijd kunt zijn om een defect voor iemands pas verkregen patent aan te tonen!
Welk defect van iemands pas verkregen patent refereer je naar?
  Moderator vrijdag 8 juni 2012 @ 15:29:21 #40
249559 crew  Lavenderr
pi_112616288
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 14:01 schreef tornadomirakel het volgende:

[..]

Dat is mij ook bekend, en het begint bij ons juist stevig te waaien. Het zou een normaal mens echter wel op horen te vallen, dat je bij een tornado ook nog op de juiste plek en de juiste tijd kunt zijn om een defect voor iemands pas verkregen patent aan te tonen!
Dat is toch onmogelijk? Je weet toch niet dat daar op dat moment een tornado plaats gaat vinden? Laat staan dat je er dan op tijd bij bent of de kans krijgt om iemand een patent van wat dan ook te tonen.
pi_112617523
Applaus voor Lavenderr! Dat is inderdaad onmogelijk, tenzij iemand het nodig vond om de vliegramp te organiseren om deze aan een bij elkaar gemanipuleerde tornado bloot te stellen, om zo toch nog een defect aan te tonen, waartoe windtunnels niet in staat zijn!


Uiteraard zou iemand ook nog kunnen hebben ontdekt, dat er vliegrampen werden georganiseerd, als mensen hun vliegrampen verzaakten te voorkomen, en van de gelegenheid gebruik hebben gemaakt om zo'n defect voor diens patent aan te tonen!
  Moderator vrijdag 8 juni 2012 @ 16:06:48 #42
249559 crew  Lavenderr
pi_112617934
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 15:57 schreef tornadomirakel het volgende:
Applaus voor Lavenderr! Dat is inderdaad onmogelijk, tenzij iemand het nodig vond om de vliegramp te organiseren om deze aan een bij elkaar gemanipuleerde tornado bloot te stellen, om zo toch nog een defect aan te tonen, waartoe windtunnels niet in staat zijn!


Uiteraard zou iemand ook nog kunnen hebben ontdekt, dat er vliegrampen werden georganiseerd, als mensen hun vliegrampen verzaakten te voorkomen, en van de gelegenheid gebruik hebben gemaakt om zo'n defect voor diens patent aan te tonen!
Als je niet weet dat er zoiets gaat plaatsvinden kun je toch niet verzaken, laat staan voorkomen?
pi_112618730
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 15:57 schreef tornadomirakel het volgende:
Applaus voor Lavenderr! Dat is inderdaad onmogelijk, tenzij iemand het nodig vond om de vliegramp te organiseren om deze aan een bij elkaar gemanipuleerde tornado bloot te stellen, om zo toch nog een defect aan te tonen, waartoe windtunnels niet in staat zijn!


Uiteraard zou iemand ook nog kunnen hebben ontdekt, dat er vliegrampen werden georganiseerd, als mensen hun vliegrampen verzaakten te voorkomen, en van de gelegenheid gebruik hebben gemaakt om zo'n defect voor diens patent aan te tonen!
Zijn aardbevingen ook bedoeld om defecten in huizen aan te tonen?
  Moderator vrijdag 8 juni 2012 @ 16:25:18 #44
249559 crew  Lavenderr
pi_112618811
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 16:23 schreef .SP. het volgende:

[..]

Zijn aardbevingen ook bedoeld om defecten in huizen aan te tonen?
Dat zou een rigoreus middel zijn zeg :o
pi_112619388
Als je een defect niet wenst te verhelpen met het ontwikkelen van een veiliger vliegtuig, verzaak je als vliegtuigfabrikant wel je plicht, ook al kun je dan aanvoeren, dat we dat defect nog niet kenden. Dit vraagt om vliegrampen, welke dan volgens de wet van Murphy plegen voor te komen, waarbij zelfs een profetie van Hosea dan nog uit schijnt te kunnen komen, en zo'n betwist defect aan kan tonen!

Aangezien geschiedvervalsing een strafbaar feit is, zou je van een ieder, die op dat gebied geschied moet schrijven, toch wel verwachten, dat zij hom of kuit hoeven te weten of zoiets waar gebeurd is. Het zou zelfs de wereldgeschiedenis een heel andere draai kunnen hebben gegeven door met het in de kop drukken van zo'n transportpandemie, dankzij het neutraliseren en publiceren van de geconstateerde "vliegrampengeweldspiraal", een atoomoorlog tijdens de Koude Oorlog te hebben voorkomen, en welk geschiedkundig type zou daar dan niet van op de hoogte horen te zijn?!
  vrijdag 8 juni 2012 @ 16:48:21 #46
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_112619771
"Sinds 6 oktober 1981 schijnt het mogelijk te zijn om vliegtuigen vermoedelijk met de "tornadoterugslag" van onze milieuvervuiling in volle vlucht educatief op te blazen! "

Het schijnt dat dat enkel in jouw denkwereld het geval is ;)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_112619787
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 16:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat zou een rigoreus middel zijn zeg :o
Ja, het uit de lucht wervelen van een vliegtuig vol mensen ook.

Vulkaanuitbarsting? Alleen maar daar om de brandveiligheid van huizen te testen.
Overstroming? Check om te zien of alle bootjes wel waterdicht zijn.
Lawine? Check of de deuren van huizen we goed dicht zitten.
Tsunami? Kerncentrale controle.
  Moderator vrijdag 8 juni 2012 @ 17:01:04 #48
249559 crew  Lavenderr
pi_112620207
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 16:48 schreef .SP. het volgende:

[..]

Ja, het uit de lucht wervelen van een vliegtuig vol mensen ook.

Vulkaanuitbarsting? Alleen maar daar om de brandveiligheid van huizen te testen.
Overstroming? Check om te zien of alle bootjes wel waterdicht zijn.
Lawine? Check of de deuren van huizen we goed dicht zitten.
Tsunami? Kerncentrale controle.
Dat zeg ik: rigoreus. Wel grondig , dat wel :X
pi_112620349
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 16:48 schreef ATuin-hek het volgende:
"Sinds 6 oktober 1981 schijnt het mogelijk te zijn om vliegtuigen vermoedelijk met de "tornadoterugslag" van onze milieuvervuiling in volle vlucht educatief op te blazen! "

Het schijnt dat dat enkel in jouw denkwereld het geval is ;)
Waaruit zou dan wel moeten blijken, dat het slechts een waanidee van mij zou zijn geweest, en wat als het toch waar gebeurd is, en we onze Bijlmerrampspoedige ogen open hadden moeten zien te krijgen?! Gokken of iets waar is of niet, is wel een staatsmisdrijf en een misdrijf tegen de mensheid in zo'n geval!

Zouden we in zware overtreding kunnen zijn, als we alleen maar wereldwijd met Bijlmerrampen op hoofdsteden staan te gokken, dat iets niet waar gebeurd zou zijn?!

Zouden we net als die rechters zelfs nog wereldwijd gezochte misdadigers kunnen zijn geworden, die dienen te worden vervolgd voor dergelijke misdaden tegen de mensheid, die nimmer verjaren?!


[ Bericht 3% gewijzigd door tornadomirakel op 08-06-2012 17:26:55 ]
pi_112623186
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 17:05 schreef tornadomirakel het volgende:

[..]

Waaruit zou dan wel moeten blijken, dat het slechts een waanidee van mij zou zijn geweest, en wat als het toch waar gebeurd is, en we onze Bijlmerrampspoedige ogen open hadden moeten zien te krijgen?! Gokken of iets waar is of niet, is wel een staatsmisdrijf en een misdrijf tegen de mensheid in zo'n geval!

Zouden we in zware overtreding kunnen zijn, als we alleen maar wereldwijd met Bijlmerrampen op hoofdsteden staan te gokken, dat iets niet waar gebeurd zou zijn?!

Zouden we net als die rechters zelfs nog wereldwijd gezochte misdadigers kunnen zijn geworden, die dienen te worden vervolgd voor dergelijke misdaden tegen de mensheid, die nimmer verjaren?!

De Bijlmerramp heeft niets met tornado's te maken gehad dus ik snap niet waar je je wat dat betreft zo opwindt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')