abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112607313
Vrouwen moeten gewoon geen besluiten nemen over infrastructuur, verkeer en vervoer, want daar hebben ze gewoon geen verstand van. Dat is in de afgelopen 20 jaar al vaak genoeg gebleken.
pi_112607405
Waarbij ik me afvraag waarom een kamermeerderheid die minister niet gewoon kan dwingen om dat geld over te maken naar Utrecht?
PWBF
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:16:52 #28
141482 Q.
JurassiQ
pi_112607653
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:01 schreef Hi_flyer het volgende:
De A27 is daar toch al 2x6?
Dat ding is alleen een probleem omdat het één lange weefstrook is. :')
For great justice!
  vrijdag 8 juni 2012 @ 12:19:57 #29
141482 Q.
JurassiQ
pi_112607785
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:07 schreef Nielsch het volgende:

[..]

En omdat een kamermeerderheid D66 hierin steunt, is de minister nu boos en wil ze ook niet over de brug komen met het geld dat ze heeft toegezegd voor een broodnodige tramlijn van Utrecht Centraal Station naar de Uithof. Een project dat compleet niets met de A27 te maken heeft.
Inderdaad, het vervoersprobleem naar de Uithof (40.000 studenten in dubbelgelede bussen die elke 2 minuten gaan via een klein stukje busbaan en voor de rest over gewone wegen) moet worden opgelost, ongeacht de oplossing voor de A27. Het geld was al toegezegd door Den Haag en de voorbereidingen zijn al getroffen.
For great justice!
pi_112607904
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:16 schreef Q. het volgende:

[..]

Dat ding is alleen een probleem omdat het één lange weefstrook is. :')
Dit ja. Als mensen nou niet als dolle stieren bij de eerste blokjes van baan proberen te wisselen zou het probleem al een stuk minder zijn.

De problemen worden voornamelijk veroorzaakt door slechte doorstroming naar de A28 en A12. Als ze daar binnenkort klaar zijn met de werkzaamheden lijkt een 2x6 oplossing ruim voldoende voor jaren en jaren.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 14:06:12 #31
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_112612362
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:11 schreef Nielsch het volgende:
Waarbij ik me afvraag waarom een kamermeerderheid die minister niet gewoon kan dwingen om dat geld over te maken naar Utrecht?
Dat kan een Kamermeerderheid ook. Alleen is de Kamer pas net geïnformeerd over het voornemen van de minister, daar gaat dus nog even tijd overheen voordat erover gedebatteerd wordt. Eind deze maand, volgens de OP.
pi_112671201
De Uithof tramlijn zou ook goedkoper anders uitgevoerd kunnen worden. Het trace van de begraafplaats Soestduinen tot aan de Uithof is grotendeels klaar. Dan zijn er drie mogelijkheden:

1. Gebruik de gewone spoorbaan tussen Utrecht CS en begraafplaats soestduinen voor een lighrail spoorverbinding naar de Uithof.
2. Gebruik de oude maliebaanspoorweg, die haast nooit gebruikt wordt, via het spoorwegmuseum en station Overvecht naar Utrecht CS, voor een extra treinverbinding, naar de Uithof.
3. Gebruik de oude maliebaanspoorweg via het spoorwegmuseum voor een sneltram naar de Uithof over bestaand trace. Dan kan die buslijn 11 ook verdwijnen. Ook kan dan een deel van het trace gebruikt worden voor een sneltram naar Zeist.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_112674838
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:22 schreef Netsplitter het volgende:
Ze is al vaker incompetent gebleken, dus dit verbaast me niks.
Wanneer is ze ooit competent gebleken? Niet waar het gaat over het spoor in ieder geval.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_112675883
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 20:14 schreef paulgo het volgende:
De Uithof tramlijn zou ook goedkoper anders uitgevoerd kunnen worden. Het trace van de begraafplaats Soestduinen tot aan de Uithof is grotendeels klaar. Dan zijn er drie mogelijkheden:

1. Gebruik de gewone spoorbaan tussen Utrecht CS en begraafplaats soestduinen voor een lighrail spoorverbinding naar de Uithof.
2. Gebruik de oude maliebaanspoorweg, die haast nooit gebruikt wordt, via het spoorwegmuseum en station Overvecht naar Utrecht CS, voor een extra treinverbinding, naar de Uithof.
3. Gebruik de oude maliebaanspoorweg via het spoorwegmuseum voor een sneltram naar de Uithof over bestaand trace. Dan kan die buslijn 11 ook verdwijnen. Ook kan dan een deel van het trace gebruikt worden voor een sneltram naar Zeist.
En hoe wou je een trein van spoor 1 (Utrecht CS --> Begraafplaats Soestduin) op spoor 2 (Maliebaanspoorweg) krijgen? En stel dat dat al lukt en je naar het Maliebaanstation gaat, wat dan? Rechtsaf door het Wilhelminapark een spoor aanleggen?
PWBF
pi_112684808
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 22:04 schreef Nielsch het volgende:

[..]

En hoe wou je een trein van spoor 1 (Utrecht CS --> Begraafplaats Soestduin) op spoor 2 (Maliebaanspoorweg) krijgen? En stel dat dat al lukt en je naar het Maliebaanstation gaat, wat dan? Rechtsaf door het Wilhelminapark een spoor aanleggen?
De trein gaat ban spoor 1 via Soestduinen en dan rechtdoor over het al nieuw gebouwde trace onder de Waterlinieweg naar de Uithof. Dit lijkt mij de goedkoopste oplossing als er (tijdelijk) het bestaande spoor gebruikt wordt voor een Uithof spoorbaan. Dan gaat hij dus helemaal niet over de maliebaan spoorweg. Tot voor een paar jaar geleden reed op het korte baanvak Utrecht CS- Soestduinen altijd de museumlijn van en naar het spoorwegmuseum. Hij keerde bij Lunetten en sloeg de Maliebaanspoorweg in. Nu rijdt die zelfde museumlijn via station Overvecht en de andere kant van de Maliebaanspoorweg.
In mijn genoemde optie 2 rijdt de trein netzo als en in plaats van de Spoorwegmuseumlijn van Utrecht CS via Overvecht ,Spoorwegmuseum , linksom via Soestduinen naar de Uithof. Ecvhter er is nog een probleem met deze optie 2 Er moet nog een afslag komen voor Voordorp richting de Eykmanlaan voor een directe aansluiting van de Maliebaanspoorweg van en naar station Overvecht. ( Deze nieuwe bocht gaat voornamelijk door weilanden en zou technisch geen probleem moeten zijn.
Dan wordt die Maliebaanspoorweg tenminste weer zinvol gebruikt overdag en wordt het drukbereden spoor ten zuiden van Utrecht CS ontlast
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  zondag 10 juni 2012 @ 10:28:47 #36
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_112685992
Groot gelijk, de ecoweenies moeten ophouden met zeuren.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 10 juni 2012 @ 11:51:39 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_112687723
Ik hoop dat hier gewoon een motie van wantrouwen tegenaan wordt gesmeten. Wat een schraal mens.
  zondag 10 juni 2012 @ 11:52:16 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_112687737
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 10:28 schreef Pietverdriet het volgende:
Groot gelijk, de ecoweenies moeten ophouden met zeuren.
Precies weg met de natuur. Goedkopere alternatieven moeten ook niet onderzocht worden. Daar moet asfalt gegoten worden.
pi_112702189
Eigenlijk moeten ze juist op infrastructuur bezuinigen. Want de toegevoegde waarde van meer infrastructuur , snelwegen en spoorbanen is minimaal voor ons land. Meer snelwegen betekent eventjes minder files. Maar dan nemen meer mensen de auto en raken al die nieuwe snelwegen binnen de kortste keren weer verstopt.
Spoorbanen blijken vaak totaal niet rendabel: HSL lijn, Betuwelijn enz.

Laten ze dus maar veel meer bezuinigen op infrastructuur.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_112702235
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 18:48 schreef paulgo het volgende:
Maar dan nemen meer mensen de auto en raken al die nieuwe snelwegen binnen de kortste keren weer verstopt.
Dit nog steeds geloven anno 2012. :')
pi_112704054
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 18:48 schreef paulgo het volgende:
Laten ze dus maar veel meer bezuinigen op infrastructuur.
Door middel van weer zo'n minister op Infrastructuur? Dat gaat werken ^O^.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zondag 10 juni 2012 @ 19:27:48 #42
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_112704163
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 11:52 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Precies weg met de natuur. Goedkopere alternatieven moeten ook niet onderzocht worden. Daar moet asfalt gegoten worden.
Kijk, weer zo iemand die gelijk begint te huilen als er een weg bijkomt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 10 juni 2012 @ 19:31:27 #43
141482 Q.
JurassiQ
pi_112704348
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2012 19:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kijk, weer zo iemand die gelijk begint te huilen als er een weg bijkomt.
Altijd lekker, het belangrijkste recreatiegebied van de stad Utrecht nog verder verkleinen. *O*
For great justice!
  maandag 11 juni 2012 @ 14:56:51 #44
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_112738402
quote:
1s.gif Op zondag 10 juni 2012 19:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kijk, weer zo iemand die gelijk begint te huilen als er een weg bijkomt.
Tja wanneer je met wat inspanning een alternatief kan bedenken waardoor er geen natuur gesloopt hoeft te worden dan is dat toch echt mijn voorkeur.

Maargoed dan ben je natuurlijk meteen een hippie.
  maandag 11 juni 2012 @ 15:12:33 #45
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_112739039
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 14:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Tja wanneer je met wat inspanning een alternatief kan bedenken waardoor er geen natuur gesloopt hoeft te worden dan is dat toch echt mijn voorkeur.

Maargoed dan ben je natuurlijk meteen een hippie.
Dat is altijd het gelul als het besluit is genomen om de uitvoering te saboteren. Dit is precies de reden waarom het tot voor kort 30-40 jaar duurde om een weg aan te leggen omdat nimby's alle vertragingsmethoden aangrepen om te dreineren.
Maar goed, dat zou jij moeten weten als bestuurder.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 11 juni 2012 @ 15:19:29 #46
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_112739353
quote:
14s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 12:16 schreef Q. het volgende:

[..]

Dat ding is alleen een probleem omdat het één lange weefstrook is. :')
Ja, je hebt 2 km om van baan te wisselen, maar iedereen moet in de eerste 100 meter naar de andere baan...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  maandag 11 juni 2012 @ 15:22:12 #47
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_112739482
Dus alles moet maar wijken voor asfalt? Ook al is er een alternatief?

Overigens heb ik laatst in een zelfde soort kwestie ook gestemd tegen een variant door een natuurgebied en voor een alternatieve variant over bestaande wegen. Hoorde helaas niet bij de meerderheid, maar toch.
  maandag 11 juni 2012 @ 15:39:20 #48
168739 Red_85
'echt wel'
pi_112740213
Goedzo. Er is al teveel gelult door de ecosukkeltjes, nu koekje van eigen deeg.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_112741835
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 15:39 schreef Red_85 het volgende:
Goedzo. Er is al teveel gelult door de ecosukkeltjes, nu koekje van eigen deeg.
Gaat nog wat worden met de samenleving als we op basis van credo's als 'koekje van eigen deeg' besluiten gaan nemen :').
  maandag 11 juni 2012 @ 16:22:18 #50
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_112741892
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 16:20 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Gaat nog wat worden met de samenleving als we op basis van credo's als 'koekje van eigen deeg' besluiten gaan nemen :').
Precies en wanneer er bij keuzes altijd voor gekozen moet worden om voor natuuronvriendelijke varianten te kiezen als er betere alternatieven zijn. Want dat moet. Anders ben je een ecosukkeltje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')