abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112556978
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_112557065
-0,2kg vanochtend! We zakken rustig terug naar fijne getallen ;)
pi_112557150
Hallo :W
Worry is a misuse of imagination
pi_112557314
Ik had toch dat gesprek vorige week over mijn contract? Net een telefoontje dat ik een vast contract voor onbepaalde tijd heb gekregen! :o *O*
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_112557340
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:41 schreef Goodbye het volgende:
Ik had toch dat gesprek vorige week over mijn contract? Net een telefoontje dat ik een vast contract voor onbepaalde tijd heb gekregen! :o *O*
Wow! Gefeliciteerd!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_112557345
*O* GB!
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:26 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Rugpijn?
Pijn in de rug, rugpijn...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_112557383
quote:
Oh wauw!!!! Wat super!! *O*
pi_112557389
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:42 schreef V1z0R het volgende:
*O* GB!

[..]

Pijn in de rug, rugpijn...
Maar hoe komt dat :P
pi_112557401
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:42 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Wow! Gefeliciteerd!
Thanks! :D Ik had eigenlijk niet zulke hoge verwachtingen, onbepaalde tijd is in deze tijd ook niet iets vanzelfsprekends.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_112557408
Morning :W
Begonnen met een bakje yoghut + lijnzaad.
Voor de rest van de dag heb ik nog geen planning maar moet mijn koelkast een beetje leeg gaan maken (witlof, tomaat, bloemkool, radijsjes).
  donderdag 7 juni 2012 @ 09:45:23 #11
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112557414
*O* *O* *O* voor Goodbye! Wat ontzettend fijn nieuws! O+
Niet meer actief op Fok!
pi_112557416
*O* voor GB! *O*
Alweer! :D
Goed bezig joh! *O*

Hoe komt het dat je last hebt van je rug V1z0r?
En heb je gezien dat ik gister gewoon 140 gram eiwitten naar binnen heb gewerkt? Zonder daar shakes of andere meuk voor te gebruiken? *)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_112557438
Ja hoi :)

Fijn GB!
pi_112557449
GB wat een goed nieuws!! *O* *O* In deze tijd zeker niet vanzelfsprekend.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112557456
Ja, dit is een goede week voor mij! :D

Dankjulliewel! O+
  Vis een optie? donderdag 7 juni 2012 @ 09:48:27 #16
70532 loveli
N
pi_112557496
quote:
*O* Goed bezig!
crap in = crap out
pi_112557511
Tof GB! w/

Ik heb ook gister gehoord dat mn contract met een jaar verlengd wordt. Toch best fijn ook :)
Be someone that makes you happy
pi_112557517
quote:
Jeeh! *O* Feli!
pi_112557539
quote:
Wooohooooooo!
pi_112557558
:D HPKW ^O^

Zo'n beetje 5 weken doordeweeks gewoon 40uur achter een bureau zitten en de rest van de tijd klussen.
Ben dan wel 27 en volgens sommigen dus op m'n hoogtepunt qua fysieke gesteldheid, maar lang zijn en niet helemaal genoeg slaap krijgen zijn niet echt bevorderlijk er voor.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_112557608
Ik dacht net goh: eindelijk slapen!
En daarna, huh waarom is het licht?

O ik heb al geslapen -O-

Deceptie :P
pi_112557630
Gefeliciteerd GB! *O*

En respect voor HPKW en een knuffel voor XM! :*
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_112557719
Pff ik weet echt niet wat ik moet kiezen. Ben er gewoon een beetje misselijk van :o
pi_112557755
Goed nieuws GB!

En Nallie! Dus toch wel, mooi!
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_112557769
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:51 schreef V1z0R het volgende:

Zo'n beetje 5 weken doordeweeks gewoon 40uur achter een bureau zitten en de rest van de tijd klussen.
Ben dan wel 27 en volgens sommigen dus op m'n hoogtepunt qua fysieke gesteldheid, maar lang zijn en niet helemaal genoeg slaap krijgen zijn niet echt bevorderlijk er voor.
Was ook behoorlijk gammel na een jaar klussen, het is niet gezond die combi.

Wil ik net mijn PV opvragen van maandag... moet dat via een speciaal overheidsorgaan en kost het geld :')
pi_112557806
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:51 schreef V1z0R het volgende:
Daar doe ik het voor. B-)
quote:
Het is de eentonige beweging, het brakke eten, te weinig slapen. Herkenbaar hoor. :)
Ben je wel bijna klaar met klussen? :)
Doe wat je niet durft.
pi_112557809
Is het erg dat ik moet lachen om deze foto :P

'Working out'
  Vis een optie? donderdag 7 juni 2012 @ 10:01:52 #28
70532 loveli
N
pi_112557849
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:56 schreef Probability het volgende:
Pff ik weet echt niet wat ik moet kiezen. Ben er gewoon een beetje misselijk van :o
Die ene al gebeld? Bij afwijzing nummer 2 nemen en je suf netwerken.

Als dit advies je niet aanstaat, weet je dat je die in the middle of nowhere moet doen.
crap in = crap out
pi_112557889
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:53 schreef Probability het volgende:
Ik dacht net goh: eindelijk slapen!
En daarna, huh waarom is het licht?

O ik heb al geslapen -O-

Deceptie :P
Herkenbaar... :D

Zo, nog even een lijstje en dan ga ik werken. O-)
O: yoghurt met muesli en noten, koffie met melk
T: koffie verkeerd, banaan
L: 2 sneeën brood met soep
T: worteltjes, restje tortellini met groente en kaassaus
S: fitness
S: half uur fietsen
D: grote wrap met zalm, sour cream en courgette/radijs/bosui/limoensap, misschien nog een snee brood
T: misschien een drankje
Everything has changed
pi_112557907
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:49 schreef Nallie het volgende:
Tof GB! w/

Ik heb ook gister gehoord dat mn contract met een jaar verlengd wordt. Toch best fijn ook :)
Dat is ook een jompel waard *O* Met alle bezuinigingen had je er niet echt meer op gerekend, toch?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112557934
Oeh! Goed nieuws Nallster!

Precies, Ml, en normaal als ik last heb dan is een paar dagen lang genoeg slapen wel voldoende, maar dat krijg ik de laatste tijd ook niet echt :{
In bed liggen woelen en constant maar bedenken wat je voor werk nog moet doen, voor het klussen, man straks blij als het weer rustiger is :)

Nee, Billy, nee :') ...
Is dat nou een 100grams dumbell? :D
pi_112557941
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:58 schreef Novem het volgende:
Goed nieuws GB!

En Nallie! Dus toch wel, mooi!
:Y

Planning:
O: havermout met banaan, dadels, kokos
T: koffie verkeerd, appel
L: 1 speltbh met pindakaas, kliekje van gister: aubergine/tomaat/kikkererwten/ui/courgette/chorizo prutje
T: halve avocado, tomaat en wat pijnboompitjes, gekookt ei
D: bij vriendinnetje eten (gezond ;))
S: rustdag :)
pi_112558051
quote:
Tof GB! w/

Ik dacht dat je al wist dat je eruit moest? :o Wat fijn! *O*
Everything has changed
pi_112558086
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:09 schreef Mini. het volgende:

[..]

Ik dacht dat je al wist dat je eruit moest? :o Wat fijn! *O*
Ze hadden gezegd dat iedereen met een tijdelijk contract eruit moest ja :Y maar een van de scholen waar ik werk heeft flink voor me gelobbyed. Met succes dus :)
pi_112558112
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:01 schreef loveli het volgende:

[..]

Die ene al gebeld? Bij afwijzing nummer 2 nemen en je suf netwerken.

Als dit advies je niet aanstaat, weet je dat je die in the middle of nowhere moet doen.
Die ene heeft nog niet gebeld en ik heb die andere nog niet gebeld. Pff
pi_112558123
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:05 schreef V1z0R het volgende:

Precies, Ml, en normaal als ik last heb dan is een paar dagen lang genoeg slapen wel voldoende, maar dat krijg ik de laatste tijd ook niet echt :{
In bed liggen woelen en constant maar bedenken wat je voor werk nog moet doen, voor het klussen, man straks blij als het weer rustiger is :)

Ja of 50 gram :D Nee is 500 gram of 250 denk ik
  Vis een optie? donderdag 7 juni 2012 @ 10:12:23 #37
70532 loveli
N
pi_112558125
quote:
Tof GB! w/

Mooi zo, zeker met je nieuwe huis fijn om die zekerheid te hebben.
crap in = crap out
pi_112558129
En jeeeej voor Nallie!
pi_112558142
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:10 schreef Nallie het volgende:

[..]

Ze hadden gezegd dat iedereen met een tijdelijk contract eruit moest ja :Y maar een van de scholen waar ik werk heeft flink voor me gelobbyed. Met succes dus :)
Oh, dan zijn ze wel echt blij met je! :)
Everything has changed
pi_112558148
Middle of nowhere is 10 minuutjes van m'n ouders en 45 van mijn huis (deur tot deur) of 20 minuutjes met de auto.

En die andere 2 van het grote bedrijf is 25 minuutjes van deur tot deur.
pi_112558182
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:13 schreef Probability het volgende:
Middle of nowhere is 10 minuutjes van m'n ouders en 45 van mijn huis (deur tot deur) of 20 minuutjes met de auto.

En die andere 2 van het grote bedrijf is 25 minuutjes van deur tot deur.
Heb je al pro-con lijstje gemaakt?
Ik weet vaak qua gevoel wel welke ik moet kiezen. Als je de keuze in je hoofd maakt, dan voel je meteen wel of het de goede is of niet!
  Vis een optie? donderdag 7 juni 2012 @ 10:16:37 #42
70532 loveli
N
pi_112558244
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:11 schreef Probability het volgende:

[..]

Die ene heeft nog niet gebeld en ik heb die andere nog niet gebeld. Pff
Wie houdt je tegen? Bel om een uur of 13, na de lunch.
crap in = crap out
pi_112558251
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:05 schreef V1z0R het volgende:

*O* voor Nallie.

V1z denk dat een nacht slaap ook niet helpt, het is een combi van ongewone beweging en zitten. Op de juiste manier bewegen verhelpt het eerder dan liggen. Al aan een rekstok gehangen?
pi_112558328
quote:
Tof GB! w/

Dat is ook zeker goed nieuws! *O*

En Prob, ik zou inderdaad even bellen naar die laatste en dan een keuze maken. Komt wel goed schatje ;)
pi_112558342
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:16 schreef loveli het volgende:

[..]

Wie houdt je tegen? Bel om een uur of 13, na de lunch.
Zou die in the middle of nowhere bellen voor de lunch
pi_112558357
w/ voor nieuwe contracten! Gefeliciteerd!

Wat een suck-tweet DaD, slaat helemaal nergens op. Mijn puberbrein heeft zich volgens mij ook nooit gerealiseerd dat leraren naast leraar nog ouder, broer, zus, partner, vriend etc etc konden zijn en een gevoelsleven oid hadden. Lieve bruggers zijn best beperkt ;)
pi_112558379
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:46 schreef Goodbye het volgende:
Ja, dit is een goede week voor mij! :D

Dankjulliewel! O+
fijn man! *O*
pi_112558430
en ook voor Nallie *O* *O*

Ik verlaat Zweden vandaag voor minstens 2 maanden, gek gevoel! En als ik terug kom is mijn huis ons huis, ook vreemd. Wel tof. Vanavond fijn knuffelen met de Duutser!
pi_112558510
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:23 schreef Jagärtrut het volgende:

Ik verlaat Zweden vandaag voor minstens 2 maanden, gek gevoel! En als ik terug kom is mijn huis ons huis, ook vreemd. Wel tof. Vanavond fijn knuffelen met de Duutser!
Oeh *O*
pi_112558528
Spannend, Jag! O+ *O*
pi_112558629
quote:

Oe! spannend! *O*
pi_112558713
Leuk, Jag! O+.
pi_112558717
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:17 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

*O* voor Nallie.

V1z denk dat een nacht slaap ook niet helpt, het is een combi van ongewone beweging en zitten. Op de juiste manier bewegen verhelpt het eerder dan liggen. Al aan een rekstok gehangen?
De trap op 't werk bied uitkomst, ik hang geregeld even :)
Eerste gedeelte van een pull-up uit stilstand kan ik sowieso nog :7
Verhelpt het wel gedeeltelijk hoor, lang genoeg rusten zorgt dat de wervels goed los komen. Ben 's ochtends dan ook een cm langer dan 's avonds.
  Vis een optie? donderdag 7 juni 2012 @ 10:32:54 #54
70532 loveli
N
pi_112558721
quote:

Eindelijk! *O*
crap in = crap out
pi_112558757
Lijkt me inderdaad raar, Jagar! Maar alvast veel plezier met de Duutser! *O*

Weird, ik heb 2 uur geleden ontbeten en ik heb nu alweer honger. :') Dan nu maar vast brood en misschien iets extra's als lunch.
Everything has changed
pi_112558789
Leuk Jagar!
Zal wel even wennen zijn, maar hoef je tenminste niet het hele jaar door tussen Zweden, Duitsland en Nederland te pendelen :D
  Vis een optie? donderdag 7 juni 2012 @ 10:37:21 #57
70532 loveli
N
pi_112558836
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:35 schreef V1z0R het volgende:
Leuk Jagar!
Zal wel even wennen zijn, maar hoef je tenminste niet het hele jaar door tussen Zweden, Duitsland en Nederland te pendelen :D
Jawel hoor, maar nu samen :+
crap in = crap out
pi_112559001
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:37 schreef loveli het volgende:

[..]

Jawel hoor, maar nu samen :+
Doh!

Maar waarschijnlijk niet zo vaak meer als nu :)
pi_112559472
Hey nallie wat fijn! Gefeliciteerd!!
  donderdag 7 juni 2012 @ 10:57:37 #60
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_112559521
quote:
*O*.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:10 schreef Nallie het volgende:

[..]

*O*.
quote:
*O*.

@DaD: over mij werden en worden ook heel nare dingen gezegd hoor. In t begin trok ik t me nog erg aan dat ik "een dikke bitch was die geen ander werk kon vinden" en "the fattest woman in the world" en allerlei andere haattweets, maar ik heb het leren relativeren. Wat ik zelf vroeger over docenten zei (buiten internet) loog er ook niet om. En ik was echt überbraaf en had helemaal geen hekel aan ze.
Kwak
pi_112559605
Nog een *O* voor Nallie ook! Wat fijn! *O*

Hier staan de eerste 2 taarten in de oven. *)
Nog 2 te gaan. :D
En dan moet ik ook nog tussendoor werken. En sporten.
Jemig, ik heb het er maar druk mee. :D
Doe wat je niet durft.
  Vis een optie? donderdag 7 juni 2012 @ 11:02:05 #62
70532 loveli
N
pi_112559704
Coca cola light-break :')
crap in = crap out
pi_112559734
Auto total loss, dagwaarde tussen de 9 en 10.

Vanavond proefrijden :+ /positive thinking.
pi_112559960
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:57 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

*O*.

[..]

*O*.

[..]

*O*.

@DaD: over mij werden en worden ook heel nare dingen gezegd hoor. In t begin trok ik t me nog erg aan dat ik "een dikke bitch was die geen ander werk kon vinden" en "the fattest woman in the world" en allerlei andere haattweets, maar ik heb het leren relativeren. Wat ik zelf vroeger over docenten zei (buiten internet) loog er ook niet om. En ik was echt überbraaf en had helemaal geen hekel aan ze.
Ach ja, het is ook gewoon puber-eigen om zulke dingen over docenten te denken of te zeggen, dat deed ik zelf ook. Maar ik hoef dat nu als docent niet te weten - ik ben erachter gekomen dat ik daar blijkbaar niet zo goed op reageer. :+. Ze kwamen met die opmerking in mijn privéleven, bij mij als mens en niet langer als docent, en dat vond ik pijnlijk (ik vraag mezelf ook nog regelmatig af hoe het kan dat ik een vriend heb, dus ze raakten een gevoelige snaar).
pi_112559969
Mogge! :)

Lijstje. Heb weer es een avocado gekocht :Y)

O: havermout, sojamelk, kleine banaan, nectarine
L: twee boterhammen met avocado en tomaat, sperziebonen, groene thee
T: magere kwark
T: mueslireepje
D: sperziebonen, kipfilet, notenrijst, beetje chilisaus
S: 60 min RPM
T: magere kwark, gemengde noten

[ Bericht 0% gewijzigd door Siral op 07-06-2012 12:46:47 ]
pi_112559978
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:57 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

*O*.

[..]

*O*.

[..]

*O*.

Soms kun je lachend terugkijken later :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_112559983
Taart :9 Cola light :9

Balen van je auto Ml! Wel leuk een nieuwe :+

Eindelijk een goede dag deze week *O* tot nu toe in elk geval ;)
pi_112560058
quote:
Yay, feli! :D

quote:
Tof GB! w/

Whoohoo :D Ook feli!
pi_112560088
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:08 schreef V1z0R het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D
pi_112560111
Die blijft leuk V1z :D

En idd Nallie, ik denk er ook maar zo over :P
pi_112560324
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:08 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Ach ja, het is ook gewoon puber-eigen om zulke dingen over docenten te denken of te zeggen, dat deed ik zelf ook. Maar ik hoef dat nu als docent niet te weten - ik ben erachter gekomen dat ik daar blijkbaar niet zo goed op reageer. :+. Ze kwamen met die opmerking in mijn privéleven, bij mij als mens en niet langer als docent, en dat vond ik pijnlijk (ik vraag mezelf ook nog regelmatig af hoe het kan dat ik een vriend heb, dus ze raakten een gevoelige snaar).
Daar is toch niks vreemds aan! :* Je bent hartstikke leuk!
Verder is het wel herkenbaar hoor...
Everything has changed
  Vis een optie? donderdag 7 juni 2012 @ 11:18:05 #72
70532 loveli
N
pi_112560345
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
(ik vraag mezelf ook nog regelmatig af hoe het kan dat ik een vriend heb).
o|O
Wij vragen ons dat totaal niet af.
crap in = crap out
pi_112560428
Meisjes toch, wat een rare gedachtenkronkels! :o :*
pi_112560538
Haha, die is leuk Vaiz! Ik hoop dat er ook nog eens zo iets langs komt met mijn basisschool. Dikke middelvinger naar al mijn pesterikken :+
pi_112560598
Een *O* voor GB en Nallie, gefeliciteerd! w/

Verder eens met GB over de gedachtenkronkels! Niet goed hoor, om zo laag over jezelf te denken!

Tevens schrik ik pas net een kwartier geleden wakker. Not good. :N
pi_112560650
Co, ben jij ook al weer naar dit seizoen van The Bachelorette aan het kijken? :D
pi_112560697
Ik heb gisteren een flesje Dr Pepper gehad trouwens :@
Was heerlijk! :9

I <3 Dr Pepper!

En was dus geen broodje met bacon en ei, maar red pepper brood met kip, dressing en rode paprika :9
pi_112560775
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:25 schreef Goodbye het volgende:
Co, ben jij ook al weer naar dit seizoen van The Bachelorette aan het kijken? :D
Ja. :@ :7 O-)

Ik vind het wel een beetje een saaie muts. En hoewel het een plaatje is om te zien kan ik alleen maar naar die TANDEN kijken. Waarom zo groot? Waarom zo wit? ;(

En Arie is de enige die om aan te zien is. Dus dat maakt het niet heel spannend tot nog toe.
pi_112560863
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:24 schreef conleche het volgende:

Verder eens met GB over de gedachtenkronkels! Niet goed hoor, om zo laag over jezelf te denken!
Bij mij is het vreemd genoeg niet eens het idee dat ik niet leuk bén, want ik vind mezelf op zich best leuk, maar ik heb het gevoel dat het er niet uit komt en dat vriendje dat dus op basis van mijn gedrag van de afgelopen tijd onmogelijk ook kan vinden. :+ Weird hè...
Everything has changed
pi_112560962
quote:
6s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:27 schreef conleche het volgende:

[..]

Ja. :@ :7 O-)

Ik vind het wel een beetje een saaie muts. En hoewel het een plaatje is om te zien kan ik alleen maar naar die TANDEN kijken. Waarom zo groot? Waarom zo wit? ;(

En Arie is de enige die om aan te zien is. Dus dat maakt het niet heel spannend tot nog toe.
Ja, maar dat wisten we natuurlijk al van dat seizoen met Brad. Ik vind het zo geinig dat zij zo kan lopen zeggen dat ze wil trouwen en kindjes krijgen en dat die mannen niet allemaal gillend wegrennen. _O- Oh en die tanden zijn wel heel Amerikaans, ja.

Ik vind die ene gast met die stierennek zo'n sukkel. Arie is leuk ja, maar da's dus (een halve?) Nederlander! :D
pi_112561191
Gisteren:
O: gekookt eitje, 2 plakjes ham
L: ijsbergsalade met tonijnsalade
T: volle kwark/citroen/zoetstof
T: wodka, knabbelbacon
D: tartaartje met gebakken champignons en uien en eitje op een berg snijboontjes. Likje mayo.
T: volle kwark/citroen/zoetstof
T: décafé met scheut slagroom met zoetstof.
T: plakje kaas
T: nog wat tonijnsalade

(1500 +300 :( (2,6))
Nu denk ik dus ineens dat champignons de boosdoener zijn, want die had ik de vorige keer dat ik aankwam ook gegeten en dat maakt ook redelijke sense, aangezien het een soort sponsjes zijn. Dus dan zal het inderdaad vocht zijn. Had ik de osseworst niet in de vriezer hoeven gooien dus. :P

Vandaag:
O: roerei met ui en tomaat
L: sla, spekjes, geitenkaas, ui, tomaat, dressing
T: eiwitkaaskoekjes met boter en kaas
T: wodka
D: zalm met chinese groenten in alufolie
T: volle kwark/citroen/zoetsof
pi_112561201
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:18 schreef loveli het volgende:

[..]

o|O
Wij vragen ons dat totaal niet af.
Het wordt wel steeds beter, hoor! Baardmans geeft me ook eigenlijk weinig reden om nog te twijfelen. O+.
pi_112561228
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:38 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Het wordt wel steeds beter, hoor! Baardmans geeft me ook eigenlijk weinig reden om nog te twijfelen. O+.
Goede vent, die Baardmans! :Y
pi_112561331
quote:

[..]

Gelukkig maar. O+
Everything has changed
pi_112561399
quote:

[..]

Gelukkig, het leven is veel te leuk om zoiets te denken!
pi_112561716
Ik heb gekozen :P
pi_112561768
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:32 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ja, maar dat wisten we natuurlijk al van dat seizoen met Brad. Ik vind het zo geinig dat zij zo kan lopen zeggen dat ze wil trouwen en kindjes krijgen en dat die mannen niet allemaal gillend wegrennen. _O- Oh en die tanden zijn wel heel Amerikaans, ja.

Ik vind die ene gast met die stierennek zo'n sukkel. Arie is leuk ja, maar da's dus (een halve?) Nederlander! :D
Ik kende het programma niet, maar da's gewoon de zoon van Arie Luyendijk! :o
  donderdag 7 juni 2012 @ 11:55:08 #88
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_112561812
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:52 schreef Probability het volgende:
goedzo. wat wordt het?
Kwak
  Vis een optie? donderdag 7 juni 2012 @ 11:55:50 #89
70532 loveli
N
pi_112561834
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:52 schreef Probability het volgende:
Jij doet een Ewelina'tje.
crap in = crap out
pi_112562101
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:53 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Ik kende het programma niet, maar da's gewoon de zoon van Arie Luyendijk! :o
Ja, hij is jr. Geen idee wie sr. is though :@.
pi_112562264
Goed nieuws voor GB en Nallie! *O* Wat fijn!

Waar heb je voor gekozen Prob?
pi_112562272
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:30 schreef Mini. het volgende:

[..]

Bij mij is het vreemd genoeg niet eens het idee dat ik niet leuk bén, want ik vind mezelf op zich best leuk, maar ik heb het gevoel dat het er niet uit komt en dat vriendje dat dus op basis van mijn gedrag van de afgelopen tijd onmogelijk ook kan vinden. :+ Weird hè...
Hahahaha, herkenbaar. :D
Ik ben nog steeds een beetje bang de stalkende psycho bitch uit te hangen. :D
Doe wat je niet durft.
pi_112562352
Owja, en taart nummer 4 staat in de oven. *)
Met taarten bakken loop ik voor op schema. Nu de rest nog. B-)
Doe wat je niet durft.
pi_112562377
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:55 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

goedzo. wat wordt het?
Op inhoud en begeleiding en niet op naam. Doe ik met mijn afstudeerstage wel.

De stage in the middle of nowhere!
pi_112562404
Taart! :9

Ik heb vreselijke honger, al een uur ofzo, bijna nasi-time :9
pi_112562477
Ik heb Cheesecake brownies, Dulce de leche brownies, chocoladetaart met framboos en boterkoek met appel.
Paar verjaardagen dit weekend. :D
Doe wat je niet durft.
pi_112562544
Hello!
Niet bijgelezen! Wel gisteren leuke dag gehad in wijnegem (oid)
Veel gegeten haha
~ Bonito La Risa ~
pi_112562575
Linkje naar receptjes van beide brownies toevallig? (zal je vast al 10 keer gepost hebben :@ )
pi_112562674
Zag gisteravond weer die knakker op de Belg, en zag er weer lekker uit wat 'ie aan het maken was.
*site met recepten bookmarkt*
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 12:04 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ja, hij is jr. Geen idee wie sr. is though :@.
Een beroemde coureur in de VS, twee keer Indy 500 gewonnen onder andere.
pi_112563558
Dit maakt mijn dag heulmaal goed *O* *O*

SPOILER
pi_112563723
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 12:16 schreef Novem het volgende:
Linkje naar receptjes van beide brownies toevallig? (zal je vast al 10 keer gepost hebben :@ )
http://www.davidlebovitz.com/2008/10/cheesecake-brownies/
http://www.davidlebovitz.com/2006/06/dulce-de-leche/

En als bonus:
http://www.kokenmetkarin.nl/gebak/chocotaart.html
De appeltaart kan ik even niet vinden. >:O
Doe wat je niet durft.
pi_112564063
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 12:45 schreef Siral het volgende:
Dit maakt mijn dag heulmaal goed *O* *O*

SPOILER
Jum! Ik heb ook sperzieboontjes op met de lunch. O+ Zo ff naar kantoor.

Voorlopig lijstje:

O: volkorenbrood met boter en cervelaat, gekookt ei en thee met melk
T: volkorenworteltjescake en thee met melk
L: Sperzieboontjes, rode ui, champignons met kruiden en Parmezaanse kaas, een gekookt ei
T: weyshake
D: Ik denk een (soep) wokje met veel groenten en kip
T: thee en stukje pure chocolade
  donderdag 7 juni 2012 @ 13:07:41 #104
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112564270
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:08 schreef V1z0R het volgende:

[..]

SPOILER
Hahaha, grappig :D. Maar ook onprofessioneel: die vrouw had er gewoon boven moeten staan :P. Zei ik vorige keer ook al :P.

Bwuh, ik voel me een beetje brak. Vanavond gelukkig geen plannen, dus als ik thuis kom, plof ik op de bank neer en doe ik niets anders dan Game of Thrones kijken en de rest van m'n sushi opeten :9.

En op tijd slapen!
Niet meer actief op Fok!
pi_112564418
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 12:09 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

is mr ribfluweel nu officieel je mr, dan?
pi_112564543
Ik heb dus een stage :o en nu doe ik dus per ongeluk mee aan het honours programma zag ik haha !
pi_112564599
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:01 schreef An24 het volgende:

[..]

Jum! Ik heb ook sperzieboontjes op met de lunch. O+ Zo ff naar kantoor.

Voorlopig lijstje:

O: volkorenbrood met boter en cervelaat, gekookt ei en thee met melk
T: volkorenworteltjescake en thee met melk
L: Sperzieboontjes, rode ui, champignons met kruiden en Parmezaanse kaas, een gekookt ei
T: weyshake
D: Ik denk een (soep) wokje met veel groenten en kip
T: thee en stukje pure chocolade
Ik vind het zo zonde om overgebleven eten weg te gooien, en al helemaal groente en vlees. Dus ik eet gewoon vaak kliekjes van groente bij mijn lunch :) :D

Klinkt lekker je L!
pi_112564675
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:15 schreef Probability het volgende:
Ik heb dus een stage :o en nu doe ik dus per ongeluk mee aan het honours programma zag ik haha !
Tof, gaat het verder goed met je studie?
pi_112564722
Ze zoeken trouwens verkoopsters bij een modezaak hier in de buurt, net cv en foto en motivatie naartoe gemaild *O*
pi_112564731
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 12:09 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Gewoon doen wat voor jou goed voelt/waar jij behoefte aan hebt, want als je dat niet bij iemand kwijt kunt zit je sowieso al verkeerd.
Hou ik mezelf tenminste voor. :P

Je baksels klinken goed trouwens! :9~
Everything has changed
  donderdag 7 juni 2012 @ 13:28:39 #111
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112565045
Whoops, ben gewoon glad vergeten te ontbijten vanochtend..! Dat overkomt me normaal nou nooit :')

T: latte
T: punt slagroomtaart :9 (jarige collega)
T: latte
L: kom pompoensoep, meergranenpistolet ham/kaas, banaan
T: groene smoothie
T: ? denk nog een broodje oids!
D: ? Met collega's :+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_112565074
quote:
Ik heb m nog staan:

Heel erg de moeite waard :Y

Gezonder: ik heb net geluncht met salade van rode kool, witte kool, wortel, appel, rozijnen en dressing met 2 kleine samosa's :9
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112565168
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:20 schreef Siral het volgende:
Ze zoeken trouwens verkoopsters bij een modezaak hier in de buurt, net cv en foto en motivatie naartoe gemaild *O*
Langs gaan :Y
pi_112565202
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:32 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Langs gaan :Y
Er stond dat je moest mailen.. heb het net in een blaadje gelezen :P Kan het maar alvast gedaan hebben!
pi_112565396
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:33 schreef Siral het volgende:

[..]

Er stond dat je moest mailen.. heb het net in een blaadje gelezen :P Kan het maar alvast gedaan hebben!
Ja, eerst mailen en daarna langs gaan!
pi_112565412
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:38 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Juust
pi_112565526
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:38 schreef Goodbye het volgende:

[..]

^O^ dattem.
pi_112566174
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:12 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

is mr ribfluweel nu officieel je mr, dan?
Ik doe niet aan officieel. :P
Maar een van mijn collega's was verbaasd dat ik 'm nog steeds leuk vond. >:O
Weet nou niet echt wat ik daaaaaaaaaaar nu weer van moet vinden overigens. :D
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:20 schreef Mini. het volgende:

[..]

Gewoon doen wat voor jou goed voelt/waar jij behoefte aan hebt, want als je dat niet bij iemand kwijt kunt zit je sowieso al verkeerd.
Hou ik mezelf tenminste voor. :P
Dat doe ik ook. :)
quote:
Je baksels klinken goed trouwens! :9~
Dat zijn ze ook. B-)
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:29 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik heb m nog staan:

[ afbeelding ]

Heel erg de moeite waard :Y

Gezonder: ik heb net geluncht met salade van rode kool, witte kool, wortel, appel, rozijnen en dressing met 2 kleine samosa's :9
Ja!! :D Ik vergeet iedere keer dat ik het ding gewoon kan vinden door op dakpanboterkoek te googlen. :P
Tnx!

Je lunch klinkt goed trouwens!
Doe wat je niet durft.
pi_112566317
quote:
99s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:19 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Tof, gaat het verder goed met je studie?
Hmm, ik ben nu wel alles goed aan het regelen dat scheelt al 80%
pi_112566615
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 14:00 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

Dat doe ik ook. :)
Ja, het was eigenlijk ook meer een advies aan mezelf dan aan jou. :+

Maar, officieel of niet, leuk dat jullie elkaar nog steeds leuk vinden! O+
Everything has changed
pi_112567151
Heel leuk Henk O+

Valt me net ineens op dat Moblo tijdje niet gepost heeft.. was ze t even zat ofzo? Heb ik gemist denk ik.
pi_112567245
pi_112567288
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 14:28 schreef Nallie het volgende:
Heel leuk Henk O+

Valt me net ineens op dat Moblo tijdje niet gepost heeft.. was ze t even zat ofzo? Heb ik gemist denk ik.
En Ewelina minder...
Einde van het semester-stress?
pi_112567386
Ze post wel in hardlopen voor beginners geloof ik!
pi_112567722
Lijstjes update:
O: muesli met hv melk
T: appel
L: pasta met ricotta en spinazie gevuld, 3 stukjes stokbrood met boter
T: tonic
T: handje gemengde noten
D: kant en klare salade denk ik
S: evy 28
T: wheyshake met sojamelk en banaan
pi_112567955
Geluncht met halve makreel :')
pi_112567979
Pff heb ik zo'n mooie eetdag met superveel veggies, zegt voedingscentrum dat ik teveel vet heb :') Ja vet in de vorm van olijfolie, avocado en kokos! Hoax :'(
pi_112568084
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 14:50 schreef Nallie het volgende:
Pff heb ik zo'n mooie eetdag met superveel veggies, zegt voedingscentrum dat ik teveel vet heb :') Ja vet in de vorm van olijfolie, avocado en kokos! Hoax :'(
Ja Joh, ik had een keer een dag met alleen maar brood enzo en wat fruit en beleg en toen waren al mijn metertjes groen. :D
pi_112568143
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 14:52 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ja Joh, ik had een keer een dag met alleen maar brood enzo en wat fruit en beleg en toen waren al mijn metertjes groen. :D
Haha ja das altijd beetje suf. Maar ik weet dat ik goed functioneer op vetjes dus I don't care :Y)

Lekker lijstje trouwens. Low carb bij je diner lijkt me verstandig. Hoe vind je de shake? Ik doe er ook meestal nog cacao doorheen!
  Vis een optie? donderdag 7 juni 2012 @ 14:54:58 #130
70532 loveli
N
pi_112568170
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 14:50 schreef Nallie het volgende:
:') voedingscentrum :')
^O^ olijfilie avocado kokos ^O^
crap in = crap out
pi_112568424
ha. Met nog een uur te gaan het meeste werk afgemaakt! Nu kan ik met een gerust hard hart weg! *O* *O* *O*
pi_112569582
Jagar *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 7 juni 2012 @ 15:32:13 #133
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112569606
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 14:52 schreef Perruche het volgende:

[..]

:D.

Vanavond mag jij lopen hè? *O*.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? donderdag 7 juni 2012 @ 15:35:10 #134
70532 loveli
N
pi_112569699
Leuk, foontje van m'n internetprovider dat ik een nieuw modem krijg. En of ik tegen actieprijs wil verlengen. En dan vervolgens dat modem dat ik toch al krijg als verkoopargument gebruiken. En dan vergeten te melden dat dat nieuwe contract 2 jaar gaat duren en erachter komen als je de voorwaarden aan het opnemen bent. En er doorheen praten als ik de tarieven van de concurrent aan het vergelijken ben. Kneus..
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 7 juni 2012 @ 15:35:18 #135
70532 loveli
N
pi_112569704
*zen*
crap in = crap out
pi_112570205
Lijstje tot nu toe. Eigenlijk moet ik even naar de supermarkt voor wat aanvulling, maar ik ben aartslui vandaag. :')

O: volkoren boterham eiersalade, volkoren cracker sambalkaas
T: volkoren cracker sambalkaas, appel
L: volkoren boterham, helft met pindakaas en helft met hagelslag, 2 volkoren crackers eiersalade
T: meloen, peerijsje, 6 blokjes extra pure chocola
D: ?
T: kwark met mijn vandaag bezorgde muesli O+ *O*
pi_112570326
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 15:35 schreef loveli het volgende:
Leuk, foontje van m'n internetprovider dat ik een nieuw modem krijg. En of ik tegen actieprijs wil verlengen. En dan vervolgens dat modem dat ik toch al krijg als verkoopargument gebruiken. En dan vergeten te melden dat dat nieuwe contract 2 jaar gaat duren en erachter komen als je de voorwaarden aan het opnemen bent. En er doorheen praten als ik de tarieven van de concurrent aan het vergelijken ben. Kneus..
Leuke dingen zijn dat, helemaal als het gewoon je eigen provider betreft. :')
pi_112570340
Ik heb net 3 soorten kaaskoekjes gemaakt. En een lowcarb hamburger. /martha stewart

Had ik al verteld van mijn rommelkamer? Die nu spic en span is. O+ Echt; geen stofje meer te bekennen, gewoon weer het kantoortje wat het was voor ik het rommelkamer ging noemen. Blinkend schoon, ruikend naar de Andy, een genot om er te vertoeven.

Maar ja. Rommel moet ergens heen. Dus nu ligt het al dágen over mijn hele huis verspreid en af en toe ruim ik wat weg, maar kom ook weer nieuwe op te ruimen zaken tegen en ineens leek het me een goed idee om de twee boxen naast de bank te beschilderen. Dus. Operatie rommelkamer..........ik weet niet of gelukt. :+ In ieder geval geen instant succes
pi_112570902
Oh, ik zou het een succes vinden. Die kamer is in ieder geval weer netjes! *)
pi_112571025
Shit nu belt die knakker toch wel! Van die stage die ik eerst het liefste wilde.
Net nadat ik besloten heb!

Nu weet ik niet of het met goed of slecht nieuws was want ik heb niet opgenomen :+
pi_112571144
Waarom heb je niet opgenomen dan?
  donderdag 7 juni 2012 @ 16:11:38 #142
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_112571177
GB *O*

Wij hebben EK kaarten gewonnen voor Ned.-Duitsland woensdag in de Oekraine maar nu moeten we paspoorten aanvragen, gemeente is morgen dicht ivm personeelsfeest, pas maandag spoedpaspoorten klaar maar wij moeten de nummers voor maandag 9 uur doorgeven anders gaan het niet door.
En nu ben ik zenuwachtig t/m maandag want de gemeente wil niet zeggen of ze voor 9 uur klaar zijn :r
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_112571182
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 16:08 schreef Probability het volgende:
Shit nu belt die knakker toch wel! Van die stage die ik eerst het liefste wilde.
Net nadat ik besloten heb!

Nu weet ik niet of het met goed of slecht nieuws was want ik heb niet opgenomen :+
Oh, dat is balen! Maar niet opnemen is niet zo handig, mocht je er ná je studie ooit nog mee / bij willen werken ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112571268
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 16:11 schreef uniekhoorn het volgende:
GB *O*

Wij hebben EK kaarten gewonnen voor Ned.-Duitsland woensdag in de Oekraine maar nu moeten we paspoorten aanvragen, gemeente is morgen dicht ivm personeelsfeest, pas maandag spoedpaspoorten klaar maar wij moeten de nummers voor maandag 9 uur doorgeven anders gaan het niet door.
En nu ben ik zenuwachtig t/m maandag want de gemeente wil niet zeggen of ze voor 9 uur klaar zijn :r
Wauw, wat tof!! Het geregel iets minder, maar ik ga duimen dat het jullie lukt! Mag je daar trouwens niet met id-kaart heen?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112571270
quote:
GB *O*

:o

}:|

-O-

Naja, blij voor jou :) O+
  Vis een optie? donderdag 7 juni 2012 @ 16:13:44 #146
70532 loveli
N
pi_112571276
Tof Uniek! *duimt*
crap in = crap out
pi_112571283
quote:
GB *O*

Best wel schandalig! :o Kan je zeker niet online of via een andere gemeente aanvragen?
pi_112571297
En idd tof, die wedstrijd! w/
  donderdag 7 juni 2012 @ 16:14:31 #149
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_112571301
Nice uniek! Beetje jammer van de gemeente van dat personeelsfeest zeg..
~ Bonito La Risa ~
  donderdag 7 juni 2012 @ 16:14:55 #150
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112571313
Wat raar! Ik zie die post van uniek niet? Pas toen ie gekwoot was.
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? donderdag 7 juni 2012 @ 16:16:26 #151
70532 loveli
N
pi_112571383
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 16:14 schreef Viking84 het volgende:
Wat raar! Ik zie die post van uniek niet? Pas toen ie gekwoot was.
Uniek staat op je vijanden-lijst!
crap in = crap out
  donderdag 7 juni 2012 @ 16:19:09 #152
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_112571488
quote:
11s.gif Op donderdag 7 juni 2012 16:16 schreef loveli het volgende:

[..]

Uniek staat op je vijanden-lijst!
:'(

Ja maar wij willen heel graag, alles verzorgd, bussen, eten, wedstrijd, vliegtuig.. Het is wel 24 uur lang maar who cares..?
Ik willut! Het gemeentehuis is maandag al om 8 uur open, dan kunnen ze die krengen toch al binnen hebben :(
Vind het stom en spannend en niet leuk :')
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 7 juni 2012 @ 16:21:10 #153
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112571547
Maar het is niet de schuld van de gemeente dat jullie geen paspoorten hebben natuurlijk :P. Hoop wel dat het lukt, zou vet zijn! :Y. Wordt alles betaald?
Niet meer actief op Fok!
pi_112571557
quote:
GB *O*

Kun je niet op id kaart daarheen? Is toch eu?
  Vis een optie? donderdag 7 juni 2012 @ 16:21:35 #155
70532 loveli
N
pi_112571558
Laatste keer dat ik mijn pp kwijt was durfde de gemeente ook geen garanties te geven, maar had 'em sneller dan verwacht (werd zo snel mogelijk gebeld door de lieve dame die achter de bal;ie zat, omdat ze wist dat ik in de stress zat).
crap in = crap out
pi_112571563
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 16:21 schreef Viking84 het volgende:
Maar het is niet de schuld van de gemeente dat jullie geen paspoorten hebben natuurlijk :P. Hoop wel dat het lukt, zou vet zijn! :Y. Wordt alles betaald?
Nou, ik vind het wel raar dat ze helemaal gesloten zijn voor een personeelsdag, eerlijk gezegd.
  Vis een optie? donderdag 7 juni 2012 @ 16:22:03 #157
70532 loveli
N
pi_112571579
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 16:21 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Nou, ik vind het wel raar dat ze helemaal gesloten zijn voor een personeelsdag, eerlijk gezegd.
^^ zeker in vakantietijd.
crap in = crap out
  donderdag 7 juni 2012 @ 16:23:48 #158
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_112571656
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 16:22 schreef loveli het volgende:

[..]

^^ zeker in vakantietijd.
Ja vind ik ook hoor. :{w Hopen dat t lukt
~ Bonito La Risa ~
  donderdag 7 juni 2012 @ 16:26:18 #159
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112571760
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 16:21 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Dat is waar, had ik even overheen gelezen :).
Niet meer actief op Fok!
pi_112571808
Maar idd, geen id-kaart?
pi_112571830
Oekraïne hoort toch niet bij de EU?
pi_112571858
Oekraïne is geen EU-lidstaat nee.
pi_112571890
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 16:28 schreef Goodbye het volgende:
Oekraïne hoort toch niet bij de EU?
en ook geen schengen?
pi_112571914
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 16:29 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

en ook geen schengen?
Nope.

Denk ook niet dat Uniek anders in de stress had gezeten.
pi_112572307
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 16:11 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Oh, dat is balen! Maar niet opnemen is niet zo handig, mocht je er ná je studie ooit nog mee / bij willen werken ;).
Nee klopt! Maar ik wil eerst een goed verhaal hebben..
  donderdag 7 juni 2012 @ 16:45:26 #166
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_112572574
Ik heb gisteren trouwens komkommersoep op :9 Lekker! Eigenlijk nog nooit van gehoord, tot gisteren, ik denk eerst eens proberen! Echt een aanrader.
~ Bonito La Risa ~
pi_112572858
Haha shit wat moet ik nu?
pi_112572904
Vik, ja 'mag' weer lopwn ja. Heb alleen kapot veel spierpijn en Ben tien punten Moe dus kan niet zeggen dat ik heel veel zin heb :p
pi_112574867
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 16:50 schreef Probability het volgende:
Haha shit wat moet ik nu?
Ik zou gewoon eerlijk zijn en uitleggen waarom je die keuze hebt gemaakt. Kan je nog switchen eventueel?
pi_112574914
Ik ben best slank (192 en 75kg) maar toch heb ik een laagje vet op mijn buik, hoe krijg ik dit laagje vet weg zonder verder af te vallen? Ik heb het namelijk wel is geprobeerd door 70kg te gaan wegen maar toen kreeg ik van iedereen commentaar dat ik zo dun was en dan wat zwaarder er een stuk beter uit zag.
pi_112574995
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 17:38 schreef dynamiet het volgende:
Ik ben best slank (192 en 75kg) maar toch heb ik een laagje vet op mijn buik, hoe krijg ik dit laagje vet weg zonder verder af te vallen? Ik heb het namelijk wel is geprobeerd door 70kg te gaan wegen maar toen kreeg ik van iedereen commentaar dat ik zo dun was en dan wat zwaarder er een stuk beter uit zag.
Krachttraining.

Over krachttraining gesproken: is het raar dat mijn linkerarm minder sterk is dan mijn rechterarm?
Merkte het vooral met dumbell curls enzo, rechts gaat dat makkelijker. oO<
Doe wat je niet durft.
  donderdag 7 juni 2012 @ 17:40:20 #172
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_112575012
Ai, dat is naar Uniek! ik hoop en duim dat het op tid klaar is!

en ik las dat GB een vast contract heeft, wat toooff!! *O* lekker vieren vanavond!

ik heb net hardgelopen met een vriendinnetje die herstellende van burnout is: 4.5 km in 8.8 km/h. Ik heb nog nooit zo langzaam gelopen, maar ik heb het ook nog nooit zo zwaar gehad, ik had niet het idee dat ik veel sneller kon _O- (terwijl ik normaal rond de 10 km/h loop)

Lijstje van vandaag:
O: 2 crackers met brie en met tonijnsalade
T: dubbele bth kaas en komkommer
L: Melkliga ( :') pak is bijna leeg)
T: blokje chocolade en 1 bth tonijnsalade
S: 4.5 km hardlopen
T: andere helft van de dubbele bth tonijnsalade (weer 1 dus)
D: ??
T: limoennogwatyoghurt van de AH en een stuk fruit (want die vergeet ik steeds :@ )

Ik zou zeggen een 7 als cijfer :) mee eens? wat kan beter?
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_112575031
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 17:40 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Krachttraining.

Over krachttraining gesproken: is het raar dat mijn linkerarm minder sterk is dan mijn rechterarm?
Merkte het vooral met dumbell curls enzo, rechts gaat dat makkelijker. oO<
Heb ik ook! :Y
pi_112575115
Schrijf je ook met rechts, Henk? Volgens mij is het normaal dat de hand waarmee je schrijft wat sterker is.
pi_112575144
Toen ik 12 was voetbalde ik al een tijdje, en nu ik 16 ben wil ik een 8 pack krijgen.
Ik wil mijn borst nog groter maken en mijn rugspieren verder trainen.
Mag ik ook een foto plaatsen van mezelf? :D

Wat ik eet per dag:

's ochtends:

4 plakken brood met kalkoenfilet
100 gr kwark met noten
200 ml magere melk

's middags

2 plakken brood met kalkoenfilet
200 ml magere melk

's avonds

wat me moeder klaarmaakt

cracker met kwark erop en muesli
1 banaan
1 appel
1 peer

en gedurende dag nog 1,5 liter water erdoor gieten :P
pi_112575206
nvm :')
Het enige probleem is het kiezen van de oplossing
  donderdag 7 juni 2012 @ 17:46:21 #177
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_112575272
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 17:43 schreef DevilsAndDust het volgende:
Schrijf je ook met rechts, Henk? Volgens mij is het normaal dat de hand waarmee je schrijft wat sterker is.
Idd: bijna iedereen heeft wel een voorkeurshand, die kant is vaak sterker. Bij mij was het verschil altijd best groot omdat ik met een arm altijd dienbladen tilde :)
I'm not G.I. Jane, I'm attachment barbie
pi_112575310
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 17:43 schreef bang_bros het volgende:
Toen ik 12 was voetbalde ik al een tijdje, en nu ik 16 ben wil ik een 8 pack krijgen.
Ik wil mijn borst nog groter maken en mijn rugspieren verder trainen.
Mag ik ook een foto plaatsen van mezelf? :D

Wat ik eet per dag:

's ochtends:

4 plakken brood met kalkoenfilet
100 gr kwark met noten
200 ml magere melk

's middags

2 plakken brood met kalkoenfilet
200 ml magere melk

's avonds

wat me moeder klaarmaakt

cracker met kwark erop en muesli
1 banaan
1 appel
1 peer

en gedurende dag nog 1,5 liter water erdoor gieten :P
Een 8 pack ja?! ;)
Ik denk dat je beter ff kan kijken in het bodybuild topic voor trainings tips.
Qua eten ben je redelijk goed op weg denk ik.
Vind je ontbijt wat veel vergeleken met je lunch alleen.
Heb je je BMR/onderhoud al berekend?
pi_112575468
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 17:47 schreef Nallie het volgende:

[..]

Een 8 pack ja?! ;)
Ik denk dat je beter ff kan kijken in het bodybuild topic voor trainings tips.
Qua eten ben je redelijk goed op weg denk ik.
Vind je ontbijt wat veel vergeleken met je lunch alleen.
Heb je je BMR/onderhoud al berekend?
Ik zit al op een ander forum met een trainingsschema en zo krijg ik voldoende eiwitten binnen.
BMR berekenen zal natuurlijk nooit precies zijn, maar volgens een website is die 1815
Mijn gewicht op peil houden moet met 3630 per dag.
Ik eet ook veel noten en eierkoeken als tussendoortje :P
pi_112575503
Mijn rechterarm was ook veel sterker, zag er leuk uit tijdens barbell curlen, rechts ging naar boven, links bleef beneden :')

Het is nu wel weg aan het trkken.

Heb trouwens nu al vreselijke spierpijn en het is pas dag 1 :P
Heb veel pullup-achtige shizzle gedaan.
pi_112575529
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 17:51 schreef bang_bros het volgende:

[..]

Ik zit al op een ander forum met een trainingsschema en zo krijg ik voldoende eiwitten binnen.
BMR berekenen zal natuurlijk nooit precies zijn, maar volgens een website is die 1815
Mijn gewicht op peil houden moet met 3630 per dag.
Ik eet ook veel noten en eierkoeken als tussendoortje :P
Eierkoeken weg. Meer eiwitten eten; vlees/noten/kip/kwark en met 3630 (wat me wat overdreven lijkt) mag je wel een stuk meer pasta e.d. eten. Eventueel wheyshakes.
pi_112575575
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 17:53 schreef Nallie het volgende:

[..]

Eierkoeken weg. Meer eiwitten eten; vlees/noten/kip/kwark en met 3630 (wat me wat overdreven lijkt) mag je wel een stuk meer pasta e.d. eten. Eventueel wheyshakes.
Ja het is ook via een website berekent dus er zal ook wel niks van kloppen, maar ik zie wel duidelijk verschil. En de eierkoeken moeten blijven anders krijg ik niet voldoende vet binnen :P
Wheyshakes ga ik binnenkort ook mee beginnen rond Augustus.
Mag ik een foto plaatsen? :P
pi_112575600
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 17:54 schreef bang_bros het volgende:

[..]

Ja het is ook via een website berekent dus er zal ook wel niks van kloppen, maar ik zie wel duidelijk verschil. En de eierkoeken moeten blijven anders krijg ik niet voldoende vet binnen :P
Je moet goede vetten eten. Eierkoeken zijn gewoon suiker.
Vis, vlees, noten zijn ook vetten.
pi_112575811
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 17:55 schreef Nallie het volgende:

[..]

Je moet goede vetten eten. Eierkoeken zijn gewoon suiker.
Vis, vlees, noten zijn ook vetten.
uhu, maar een foto plaatsen is dus toegestaan? :P
pi_112575835
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:01 schreef bang_bros het volgende:

[..]

uhu, maar een foto plaatsen is dus toegestaan? :P
Je komt toch voor voedingsadvies of niet? Wat moet ik met een foto?
pi_112575879
pi_112575885
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:01 schreef Nallie het volgende:

[..]

Kwijlen. Ik denk dat je moet kwijlen, Nallie!

Nou hop met die geit, kom maar door met die foto!
  donderdag 7 juni 2012 @ 18:03:12 #188
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_112575890
Van mijn mag je brosje
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_112575904
pi_112575945
Brosje :D

Maar goed, als je vet binnen moet krijgen eet dan vette vis, zuivel, vlees, noten, avocado. Geen eierkoeken.
pi_112576035
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:04 schreef Novem het volgende:
Brosje :D

Maar goed, als je vet binnen moet krijgen eet dan vette vis, zuivel, vlees, noten, avocado. Geen eierkoeken.
dan verbrand ik niet meer voldoende koolhydraten en worden die koolhydraten opgeslagen als vet :(
pi_112576041
Jaaaa foto's
/vikstyle
pi_112576049
quote:

[..]

^^
pi_112576077
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:07 schreef bang_bros het volgende:

[..]

dan verbrand ik niet meer voldoende koolhydraten en worden die koolhydraten opgeslagen als vet :(
:') zit je nu een beetje te lollen?
pi_112576086
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:03 schreef conleche het volgende:

[..]

Kwijlen. Ik denk dat je moet kwijlen, Nallie!

Nou hop met die geit, kom maar door met die foto!
Jij bent wel van de jonge mannen hè :9
pi_112576087
quote:

[..]

Ik denk dat mijn voedingsadvies wel goed zit :P
Ik mag toch gewoon een foto plaatsen? :P
pi_112576090
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:07 schreef bang_bros het volgende:

[..]

Zou het echt zo werken?
Doe wat je niet durft.
pi_112576098
Avocado en volle zuivel voor je vetten! Of vette vis, pindakaas etc. Eierkoek zit toch juist vaak weinig vet in? Neem desnoods elke dag gewoon een lepel olijfolie ;)
pi_112576114
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:09 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Zou het echt zo werken?
http://www.caloriedagboek.nl/voedingswaarden/koolhydraten/

"Overtollige koolhydraten kunnen worden opgeslagen als vet. Bij een overmaat aan calorieën door het eten van veel koolhydraten, zal het lichaam de koolhydraten opslaan in de vorm van vet in het vetweefsel."
pi_112576151
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:10 schreef bang_bros het volgende:

[..]

http://www.caloriedagboek.nl/voedingswaarden/koolhydraten/

"Overtollige koolhydraten kunnen worden opgeslagen als vet. Bij een overmaat aan calorieën door het eten van veel koolhydraten, zal het lichaam de koolhydraten opslaan in de vorm van vet in het vetweefsel."
Als je teveel eet ja. Je zegt net dat je 3860 kcal per dag moet hebben. Zonder vetten wordt dat lastig.
Je weet wel t verschil tussen koolhydraten en vetten he?
pi_112576207
Het is een tante trollllllllewop, of hij heeft de kwestie klepel en klok niet heul in de gaten.
pi_112576227
Die foto is vet groot :D

Tot nu toe aan mijn lijstje gehouden :) niet eens echt gesnaaid op deze drukke dag! Zometeen hardlopen en dan NIETS Meer...
pi_112576276
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:13 schreef Perruche het volgende:
Die foto is vet groot :D

Tot nu toe aan mijn lijstje gehouden :) niet eens echt gesnaaid op deze drukke dag! Zometeen hardlopen en dan NIETS Meer...
Netjes ^O^
pi_112576325
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:11 schreef Nallie het volgende:

[..]

Als je teveel eet ja. Je zegt net dat je 3860 kcal per dag moet hebben. Zonder vetten wordt dat lastig.
Je weet wel t verschil tussen koolhydraten en vetten he?
http://fitness.rubriek.nl/fitness/bmr.php

16 jaar
73 kg
1.85 lang

zeer actief sporten = 3630
gemiddeld = 2904
actief = 3267

Klopt toch niks van dat ding, is ook een gemiddelde.
Er zijn sowieso weinig 16 jarigen die zoals ik sporten en hun lichaam goed trainen :P
pi_112576409
Je bent pas 16??? :o
Val je op oudere vrouwen? >:O
Doe wat je niet durft.
pi_112576453
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:19 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Hangt ervan af he.. :P
pi_112576497
Lust je broccoli?
pi_112576511
Dat ik dat moet vragen :o!!!!
pi_112576525
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:22 schreef Probability het volgende:
Lust je broccoli?
Ik lust bijna alles :P
pi_112576653
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:23 schreef bang_bros het volgende:

[..]

Ik lust bijna alles :P
Dan zou ik maar eens zoveel mogelijk gezonde dingen naar binnen gaan proppen. :)
Doe wat je niet durft.
pi_112576704
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:27 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Dan zou ik maar eens zoveel mogelijk gezonde dingen naar binnen gaan proppen. :)
hoezo? :P
pi_112576721
Hai!

Ik ga maar geen poging doen om bij te lezen. :') Wel weer tijd om een beetje te fokken. *O* Afgelopen 2 weken 10-11 uur per dag gewerkt om de puinzooi op te ruimen. }:| Vandaag was het af en ik kon gelijk mn bed in met griep. ;(

Krijg dit weekend wel een poes te logeren! O+ *O*
pi_112576778
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:28 schreef bang_bros het volgende:

[..]

hoezo? :P
Waarom denk je?
pi_112576808
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:31 schreef Novem het volgende:

[..]

Waarom denk je?
zeg het maar, anders zou ik het niet vragen toch :P
  donderdag 7 juni 2012 @ 18:32:16 #215
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_112576818
Net naar gemeentehuis geweest, toffe dame hadden we aan de balie.
Maandagochtend zijn de nieuw paspoorten er ongeveer om 9 uur, dat wordt nog spannend.
Ze heeft voor al haar collega's een briefje geschreven dat ze gelijk ons moeten bellen met paspoortnummer.
Het GAAT gewoon lukken (met een kwartierjte speling :') )
pi_112576886
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:31 schreef bang_bros het volgende:

[..]

zeg het maar, anders zou ik het niet vragen toch :P
Ik hoop dat je een troll bent, ik hoop het zo...

Waarom is gezond eten goed voor je? Je krijgt alle benodigde voedingsstoffen binnen, waardoor je fitter en gezonder wordt en beter kan sporten bijvoorbeeld. Zo zijn er nog wel meer redenen.
pi_112576902
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:32 schreef uniekhoorn het volgende:
Net naar gemeentehuis geweest, toffe dame hadden we aan de balie.
Maandagochtend zijn de nieuw paspoorten er ongeveer om 9 uur, dat wordt nog spannend.
Ze heeft voor al haar collega's een briefje geschreven dat ze gelijk ons moeten bellen met paspoortnummer.
Het GAAT gewoon lukken (met een kwartierjte speling :') )
phoe! goed geregeld, hopelijk gaat het goed komen *O*
pi_112576910
Ik duim voor je Uniek!
pi_112577079
Hoelang kan ik een opengesneden avocado in de koelkast bewaren? :) Hem em in een zakkie gedaan.

En hoeveel kcal zit er nou werkelijk in per 100 gram? De ene website zegt 160, de ander 180, de een 240..
pi_112577158
Pit erin laten iig en besprenkelen met citroensap tegen verkleuring. Zou hem wel morgen eten. Of vanavond nog: lekker uitlepelen met peper, zout en heel fijn gesneden ui. :9
pi_112577200
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:41 schreef conleche het volgende:
Pit erin laten iig en besprenkelen met citroensap tegen verkleuring. Zou hem wel morgen eten. Of vanavond nog: lekker uitlepelen met peper, zout en heel fijn gesneden ui. :9
Hmm ik heb de pit al in de prullenbak gegooid........... was wel van plan om hem dan morgen op te eten.. doe ik hem smiddags weer op brood en de helft die ik dan nog heb bij het avondeten.
pi_112577501
Volgens mij zit een medium avocado zo rond 400 kcals, dus plusminus 200 per 100 gram.

Tenminste, dat hou ik altijd maar aan.
pi_112577630
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:49 schreef Novem het volgende:
Volgens mij zit een medium avocado zo rond 400 kcals, dus plusminus 200 per 100 gram.

Tenminste, dat hou ik altijd maar aan.
Ja had ik nu ook gedaan, ongeveer het gemiddelde genomen.. uitgaande van 25/30 gram per boterham ofzo, 50/60 kcal per boterham. Kan wel kloppen toch? :)
pi_112577641
Ik denk er nooit bij na. Ik mag gewoon avocado van mezelf eten, ondanks wat ik de rest van de dag heb gegeten. Maar goed, ik vind het ook wel zo machtig dat ik niet meer dan een halve op zou kunnen, denk ik.
pi_112577676
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:52 schreef Goodbye het volgende:
Ik denk er nooit bij na. Ik mag gewoon avocado van mezelf eten, ondanks wat ik de rest van de dag heb gegeten. Maar goed, ik vind het ook wel zo machtig dat ik niet meer dan een halve op zou kunnen, denk ik.
Ja eigenlijk is het ook niet echt iets wat je op de calorie hoeft uit te rekenen. Het is gewoon kei gezond, en ik eet het ook niet elke dag! :) Ze waren in de aanbieding, dus dacht, agh, neem er eentje mee. :D Misschien dat mijn zus wat wilt voor morgen om mee te nemen ipv der pindakaas.
pi_112577759
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:34 schreef Novem het volgende:

[..]

Ik hoop dat je een troll bent, ik hoop het zo...

Waarom is gezond eten goed voor je? Je krijgt alle benodigde voedingsstoffen binnen, waardoor je fitter en gezonder wordt en beter kan sporten bijvoorbeeld. Zo zijn er nog wel meer redenen.
Kijk eens naar mijn andere posts :P
Natuurlijk eet ik dat ook, maar ik ben 16.
Ik ga toch niet ergens op de dag broccoli klaarmaken en opeten :P
Maar wat heeft dat er verder mee te maken?
pi_112577793
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:55 schreef bang_bros het volgende:

[..]

Tuulks wel! :P
pi_112577838
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:55 schreef Siral het volgende:

[..]

Tuulks wel! :P
Ik heb dat helemaal niet nodig, ik heb ook nog avond eten :P
Ik heb een 6 pack dus mijn eten zit verder ook wel goed :P
pi_112577921
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:52 schreef Goodbye het volgende:
Ik eet zo een hele avocado op en eet het ook best vaak, dus ik hou er maar een beetje rekening mee :P
pi_112577992
Net stagevoorstel afgerond, had vorige week al concept gestuurd. Word ik morgen bij de directeur van het bedrijf verwacht :D Ik neem aan met goed nieuws haha!

En bangbros (wat een nick btw..) je eet te weinig.. Ik heb zelfde lengte, maar iets zwaarder en ik eet meer dan jij en ik val ermee af. Of je moet als avond eten echt veel schaften..
pi_112578003
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:55 schreef bang_bros het volgende:

[..]

Vraag anders je moeder om broccoli te maken!
pi_112578023
Gefeli met de vaste, jaar- en stagecontracten!
pi_112578041
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juni 2012 19:00 schreef the85mc het volgende:
Net stagevoorstel afgerond, had vorige week al concept gestuurd. Word ik morgen bij de directeur van het bedrijf verwacht :D Ik neem aan met goed nieuws haha!

En bangbros (wat een nick btw..) je eet te weinig.. Ik heb zelfde lengte, maar iets zwaarder en ik eet meer dan jij en ik val ermee af. Of je moet als avond eten echt veel schaften..
ja ik eet vreselijk veel tijdens het avond eten, maar ik neem ook nog wel meer tussendoortjes :P
Maar elke dag neem ik wat anders dit is gewoon een soort eet schema :P
pi_112578094
quote:
3s.gif Op donderdag 7 juni 2012 19:00 schreef LieLie het volgende:

[..]

Vraag anders je moeder om broccoli te maken!
We eten sowieso altijd gezond.
2x per week vis
altijd salade met tonijn / tomaten en dat soort dingen gewoon gezond :P
Ik kan wel een weekje bijhouden wat ik eet ? :P
pi_112578131
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:59 schreef Novem het volgende:

[..]

Ik eet zo een hele avocado op en eet het ook best vaak, dus ik hou er maar een beetje rekening mee :P
Heb net de rest van de ene helft die ik had aangebroken maar opgegeten haha :D....
Uur geleden dat ik heb gegeten dus had nog wel een klein gaatje ;)

Dan eet ik morgen de andere helft :) Issie morgen meteen weg, zonder dat 'ie minder lekker word!
pi_112578411
Ik ga zo nog even een rondje krachttraining doen.

Als ik mezelf van de bank af krijg, that is..
pi_112578455
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 19:10 schreef LieLie het volgende:
Ik ga zo nog even een rondje krachttraining doen.

Als ik mezelf van de bank af krijg, that is..
waarom ga je kracht training doen? :P
pi_112578513
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 19:11 schreef bang_bros het volgende:

[..]

Waarom denk je?
pi_112578612
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 19:11 schreef bang_bros het volgende:

[..]

Omdat ik niet zo goed kan breien.
pi_112578853
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 19:13 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Waarom denk je?
Nou als ze het zou doen om vet te verbranden zou ze ook kunnen gaan dansen, en dan kom je misschien makkelijker van de bank af :P
pi_112579078
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 19:22 schreef bang_bros het volgende:

[..]

Nou als ze het zou doen om vet te verbranden zou ze ook kunnen gaan dansen, en dan kom je misschien makkelijker van de bank af :P
haha, das echt zo'n onzin :+
pi_112579105
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 19:22 schreef bang_bros het volgende:

[..]

Nou, goed, een echt antwoord dan. Ik ga krachttraining doen om 'strakker' te worden en mijn spieren te trainen (want sterke spieren verbranden meer). Om vet te verbranden doe ik daar in de sportschool cardio bij. Nu wat minder omdat ik weer ben begonnen met hardlopen en naar mijn werk fiets 4 keer per week, dus in de sportschool kan cardio wel wat minder.
pi_112579111
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 19:27 schreef An24 het volgende:

[..]

Kan toch? :P
Ik dans zelf ook hoor :P
pi_112579145
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 19:27 schreef An24 het volgende:

[..]

:Y Ik kom 10 x liever van de bank om krachttraining te doen dan om te gaan dansen. Ik heb de moves van een ui :')
pi_112579149
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 19:27 schreef bang_bros het volgende:

[..]

Kan toch? :P
Ik dans zelf ook hoor :P
uhuh...je kan natuurlijk ook in het bodybuildtopic gaan trollen....of in dieet :+
pi_112579175
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 19:28 schreef An24 het volgende:

[..]

uhuh...je kan natuurlijk ook in het bodybuildtopic gaan trollen....of in dieet :+
ik maak echt geen grap hoor :P
pi_112579204
quote:
12s.gif Op donderdag 7 juni 2012 19:28 schreef LieLie het volgende:

[..]

:Y Ik kom 10 x liever van de bank om krachttraining te doen dan om te gaan dansen. Ik heb de moves van een ui :')
Zou wel leuk zijn als je het eventuele teveel van jezelf ook zo makkelijk in laagjes kon afpellen *O* :+
pi_112579216
Trolling in the deep!
pi_112579255
Het is (de (klein)zoon van) Tong80; hij sluit ook al zijn posts af met een :P

;(
pi_112579259
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 19:29 schreef An24 het volgende:

[..]

Zou wel leuk zijn als je het eventuele teveel van jezelf ook zo makkelijk in laagjes kon afpellen *O* :+
pi_112579331
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 19:30 schreef conleche het volgende:
Het is (de (klein)zoon van) Tong80; hij sluit ook al zijn posts af met een :P

;(
echt niet :P
pi_112579698
Vers mannenvlees? Hmmmmm. Deze laat ik maar lopen. Te nat achter de oren.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  Vis een optie? donderdag 7 juni 2012 @ 19:42:30 #253
70532 loveli
N
pi_112579771
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:19 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
O hai :')
crap in = crap out
pi_112579824
lijst
• yoghurt met havermout
• 4 roggebrood pindakaas, 3 kleine boterhammetjes pindakaas
• 1 kg groente (wortel, komkommer, rettich, rode paprika)
• 1 appel
• 1 peer
• 1 kiwi
• 1 ons gerookte kipfilet
• avondeten: half pond sperziebonen, 2 ons gebakken gemarineerde tahu, pindasaus (gok:75gr pindakaas)
• toe: klein stukje griesmeelpudding met heel dun plakje indische cake, besprenkeld met rum en wat in rum geweekte pruim
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_112580791
Hai
Lijstje van gister
B: jillian lvl 2
O: havermout met melk
L: dubbele boterham met rauwe ham, witlof
T: appel
D: diepvriesmaaltijd bami met sate
T: bakje yoghurt, appel

Lijstje van vandaag
O: dubbele boterham pindakaas
T: koekje
L: groentesoep, broodje kipfilet, krentenbol, appel en mandarijn
T: 4 borrelhapjes
D: Lasagna met spinazie
B: jillian (moet nog)
pi_112580861
Ham kan je eventueel vervangen met kalkoen filet, minder vet :)
  donderdag 7 juni 2012 @ 20:07:02 #257
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_112581145
Lijstje! Genoeg gegeten vandaag (iets te weinig fruit, maar he, kan niet alles hebben).

O: spam met 4 eieren, glutamine, chocomelk
T: smerige sinasappel, 2x koffie
L: Duitse biekfstuk met aardappel, gebakken groente en een salade
T: cappuccino (volle melk) avec dos sugars
D: Zie zondag :P Mixed grill kwartel - lamsvlees, kwartel, kip, rijst, patat, brood, sausjes, turkse thee (3x).
T: glutamine/creatine/sap (over 2 uur).

[ Bericht 5% gewijzigd door slacker_nl op 07-06-2012 20:23:53 ]
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_112581748
Lekkere D slacker :9

Kom net terug van rondje hardlopen from hell. Note to self: niet hardlopen als je zwaar verkouden bent en een volle kop hebt en vette spierpijn hebt :(

Was puur wilskracht dit :')
  donderdag 7 juni 2012 @ 20:24:20 #259
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_112581995
Dan is het helemaal goed van je Novem!! Trots op jezelf wezen :Y
  donderdag 7 juni 2012 @ 20:24:23 #260
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_112582000
Zeker lekkere D, m'n nieuwe favoriete eettent in West :P (en tis 5 min. lopen van huis, slecht!!!!).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
pi_112582207
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 20:24 schreef uniekhoorn het volgende:
Dan is het helemaal goed van je Novem!! Trots op jezelf wezen :Y
Tnx :) nu achteraf ben ik wel blij dat ik niet afgehaakt ben!
pi_112582635
Uniek!!! Hoe tof! *O* Ik ben jaloers!! Volgend mij komt het goed, maar anders had je morgen naar Schiphol kunnen rijden, worden ze ter plekke gemaakt. Of misschien is dat alleen met vliegticket, kan het me niet meer herinneren van die keer dat ik naar Hongarije wilde met een verlopen paspoort :D
pi_112582810
Geen idee waarom, maar ik heb zin in bros :P

Trouwens, vandaag health check gehad en op tapijt weeg ik 66 kg :o

Verder, uitstekende bloeddruk, dito glucose en cholesterol, bovengemiddeld sterk, woehoe, een heel groot herstellend vermogen en zo stijf als 1 plankje.
  donderdag 7 juni 2012 @ 20:41:06 #264
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_112582832
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:03 schreef bang_bros het volgende:
[ afbeelding ]
Je broek schijnt door
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_112583092
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 20:41 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Je broek schijnt door
:(
pi_112583093
:W teveel keuze :') nu teruglezen en eten maken.
  donderdag 7 juni 2012 @ 20:53:05 #267
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_112583450
Mijn lijstje

O: kwark en vla (500 ml)
T's: 2 tomaten, cup a soup kerrie, boterham kaas, cappuccino, appel
L: 3 boterhammen kaas, kom mosterdsoep met spekjes, beker melk, 2 peren
T's: blokje choco, 6 dropjes, 1 grote pot spinazie, 30 zoute stokjes
D: Bloemkool, 100 gr koolvis, 250 gr wortelen, 150 gr doperwten, 4 aardappelkroketten
T: Parijze soes met heerlijke slagroom O+, toastjes, cola berenburg
pi_112584414

Nu wist ik best dat witte pitabroodjes niet briljant gezond zijn en zo, dus die hebben we zeker niet als gezonde keuze meegenomen vandaag. Maar allemachtig, dat ze 200 kcal per stuk zijn had ik me ook even niet gerealiseerd :')
  donderdag 7 juni 2012 @ 21:17:17 #269
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_112584672
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 21:11 schreef LieLie het volgende:

Nu wist ik best dat witte pitabroodjes niet briljant gezond zijn en zo, dus die hebben we zeker niet als gezonde keuze meegenomen vandaag. Maar allemachtig, dat ze 200 kcal per stuk zijn had ik me ook even niet gerealiseerd :')
Bizar he! ?
pi_112584798
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 21:17 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Bizar he! ?
Ik had ze wel ingecalculeerd als zijnde slechte keuze, maar als ik beter gekeken had waren ze niet meegegaan :P
Nouja, volgende keer beter, beetje zonde van de kcal dit ;)
pi_112585303
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 21:20 schreef LieLie het volgende:

[..]

Ik had ze wel ingecalculeerd als zijnde slechte keuze, maar als ik beter gekeken had waren ze niet meegegaan :P
Nouja, volgende keer beter, beetje zonde van de kcal dit ;)
Maar ze kunnen zo lekker zijn ;(

Ik wil ook sporten :( hele week nog niet gedaan. Morgen proberen, want mijn knieschijf zit te los }:|
  donderdag 7 juni 2012 @ 21:34:05 #272
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_112585431
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 21:11 schreef LieLie het volgende:

200kcal? Wow, bulkvoedsel :Y)
pi_112585518
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 21:31 schreef An24 het volgende:

[..]

Maar ze kunnen zo lekker zijn ;(

Ik wil ook sporten :( hele week nog niet gedaan. Morgen proberen, want mijn knieschijf zit te los }:|
Ja, dat wel. Eigenlijk het lekkerste als je ze zelf maakt. Dan zijn ze zachter en luchtiger :9
  donderdag 7 juni 2012 @ 21:36:23 #274
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_112585540
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 21:35 schreef LieLie het volgende:

[..]

Ja, dat wel. Eigenlijk het lekkerste als je ze zelf maakt. Dan zijn ze zachter en luchtiger :9
Knieschijven?
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_112585545
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 21:34 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

200kcal? Wow, bulkvoedsel :Y)
Ja! En dan eet je natuurlijk ook niet 1 zo'n broodje :')
pi_112585572
quote:
11s.gif Op donderdag 7 juni 2012 21:36 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Knieschijven?
  donderdag 7 juni 2012 @ 21:39:52 #277
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_112585756
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 21:36 schreef LieLie het volgende:

[..]

Ja! En dan eet je natuurlijk ook niet 1 zo'n broodje :')
Nouja, ik eet tijdens m'n ontbijt ook rond de 900kcal, dus zo'n pitading bij m'n avondeten is ook niet erg...
pi_112586698
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 21:35 schreef LieLie het volgende:

[..]

Ja klopt. ga ik binnenkort maar even doen! :9
  donderdag 7 juni 2012 @ 21:58:05 #279
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112586810
Hoi! Trein! Moeeee. Morgen thuis werken :9

Gefeli aan GeeBee en Nallie! *O* yeehaa!

Om brak lijstjw beetje goed te maken heb ik hartige taart met oa broccoli op :+ en geen cola en ook geen toetje! Ha.
pi_112587054
Wat tof uniek! Hopelijk lukt het allemaal!

En meteen ook even m'n eindstand:
O: Yoghurt met appel, pompoenpitten-cracker met biefstukworst, muesli-cracker met hütenkäse (en komkommer)
L: Twee geroosterde volkoren boterhammen met hütenkäse/gerookte kip, 2 muesli-crackers met fricandeau/biefstukworst (en komkommer)
T: Salade van spinazie, dressing, verse bramen en zachte geitenkaas
D: Salade Nicoise (sperziebonen, ei, olijven, tonijn, lik mayonaise, zongedroogde tomaten)
T: Bak optimel kwark met blauwe bessen zomerfruit
  donderdag 7 juni 2012 @ 22:02:46 #281
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_112587089
Ik doe geen lijstjes deze [s]dagen[/s] weken maand. Cookie-galore.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_112587208
Sluit me aan bij XM maar dan meer mbt te weinig gegeten vandaag en doodop.
Douchen en naar bed :W
pi_112587447
Slaap lekker MI :*

Lekker lijstje vlierbloesem!

Mijn lijstje is gelijk gebleven, minus de chocolade.

[maria] HA! [/maria]
  donderdag 7 juni 2012 @ 22:09:26 #284
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_112587530
[Perruche]

BAM!

[/Perruche]
pi_112587836
Weer een mooi lijstje VB! As usual ;)

Bramen, zo lekker!
pi_112587886
Even languit bijkomen van jillian.
Bij elkaar compenseert het waarschijnlijk nog niet eens voor de 1,5 chocorijstwafel en peerijs die er nog bij kwamen :@
  donderdag 7 juni 2012 @ 22:16:11 #287
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_112587967
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 22:14 schreef Novem het volgende:
Weer een mooi lijstje VB! As usual ;)

Bramen, zo lekker!
Nallie jij ook *O*

Vlier, je gaat lekker! Heerlijke lijstjes!
Je mist niks en je haalt er alles uit.

Zo simpel kan het zijn eigenlijk O+
  donderdag 7 juni 2012 @ 22:16:38 #288
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112588000
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 22:08 schreef An24 het volgende:
Slaap lekker MI :*

Lekker lijstje vlierbloesem!

Mijn lijstje is gelijk gebleven, minus de chocolade.

[maria] HA! [/maria]
Le hihi!
pi_112588120
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 22:15 schreef MevrouwPuff het volgende:
Even languit bijkomen van jillian.
Bij elkaar compenseert het waarschijnlijk nog niet eens voor de 1,5 chocorijstwafel en peerijs die er nog bij kwamen :@
Maar vergeet niet dat je nu nog tot meer dan 12 uur lang meer calorieën verbrand dan je gedaan zou hebben zonder Jillian ;)

Voor wie het interessant vind: Pavlov van 31 mei ging over sporten en welke effecten dat heeft. Op Uitzending gemist nog wel terug te zien. Was een leuke aflevering!
pi_112588148
Dankjulliewel O+.
pi_112588878
Bramen :9
De braam hier begint zijn best te doen O+
Heb nu ook aardbeien dus morgenochtend maar aardbeien met yoghurt.

Na de douche weer helemaal wakker :D toch al in bed :z
pi_112590555
Weekend voor de deur, 2 maal een bbq! Nu nog mooi weer.
pi_112590808
Wilde vanavond gaan mtben.. Ging het regenen :( Dus tv kijken ipv sporten. En nu ben ik onrustig, energie over..
Wel goed lijstje vandaag:
O: 4bth smeerkaas ham, melk
L: italiaans broodje kip, kaas etc. (ik vond em vettig, maar kan door kaas komen)
T: zonnatura notenreep
D: salade nicoise met 100 gram aardappel, veel groente ei en 280 gram tonijn. Kwark na
T banaan
pi_112591828
Helleu! Niet bijgelezen, sinds gisteravond in/op bed gelegen met een enorme migraine, begon pas eind van de middag wat af te zwakken en nu is gelukkig niet meer dan een zeurende hoofdpijn.

Anyhoo, morgen heb ik mijn CPE (Certificate of Proficiency in English) oral exam. Zenuwen! Hoop dat mijn hoofdpijn dan helemaal weg is en ik goed uitgerust ben. Maar vooral: ieks, zenuwen!

Mgoed, ga nu slapen. Trusten!
pi_112599536
Succes Coco! Spannend!

Goedemorgen :W.

Planning:
O: Yoghurt met appel, pompoenpitten-cracker met fricandeau, muesli-cracker met hütenkäse (en komkommer)
L: Drie volkoren boterhammen met gerookte kip (en komkommer)
T: Tomatensalade met feta
D: Witvis (moet nog even bepalen welke) omwikkeld met rauwe ham met broccoli en opgebakken aardappels
T: Bak optimel yoghurt met frambozen/blauwe bessen

[ Bericht 0% gewijzigd door Vlierbloesem op 08-06-2012 07:43:31 ]
pi_112599970
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juni 2012 22:09 schreef XcUZ_Me het volgende:
[Perruche]

BAM!

[/Perruche]
O+

Dat is nog eens een goede morgen!
pi_112599981
Oh en ik heb gisteren 34 minuten hardgelopen in de regen, het was superlekker! Heel veel zurstof in de lucht. Heb daarna geslapen als een roosje, dat was ook wel weer eens nodig...

Nu maar eens richting werk, de zon schijnt O+
pi_112600116
Ik was halverwege mn fietsroute toen ik me bedacht dat mn laptop nog thuis lag. :{
Gelukkigheb ik gisteren 2 prijzen gewonnen bij de bingo, sschijnt de zon en heb ik allemaal leuke dingen in de planning voor dit weekend. *) O+
Doe wat je niet durft.
pi_112600193
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 23:15 schreef Cocotrimonium het volgende:
Helleu! Niet bijgelezen, sinds gisteravond in/op bed gelegen met een enorme migraine, begon pas eind van de middag wat af te zwakken en nu is gelukkig niet meer dan een zeurende hoofdpijn.

Anyhoo, morgen heb ik mijn CPE (Certificate of Proficiency in English) oral exam. Zenuwen! Hoop dat mijn hoofdpijn dan helemaal weg is en ik goed uitgerust ben. Maar vooral: ieks, zenuwen!

Mgoed, ga nu slapen. Trusten!
Getsie, beterschap! En succes alvast voor t examen :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112600546
Migraine sucks overigens big time. -O-
Hoop dat je je vandaag een stuk beter voelt coco!
En succes met je examen. :)
Doe wat je niet durft.
  vrijdag 8 juni 2012 @ 08:46:17 #301
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_112600617
SCHLUSS!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')