Dikke wagens die jij "dik" vindt ("getuned" dus). Dus non-stock lelijke velgen (bij voorkeur overdreven glimmend of goud met een dikke cup), met "getrokken" banden en als je het helemaal wild maakt met een "stance". Tel daarbij op wat lelijke spoilers en bumpers en neon en dan heb je een "dikke" wagen.quote:Op donderdag 7 juni 2012 02:20 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Leuk, vergelijk mij dan niet met iedereen met alles wat niet origineel is.
Ik vind zelf persoonlijk Alpina Classics niet veel aan, zijn okee om te zien maar om te bezitten vind ik het niet mooi.
Wat versta je onder 'dikke' wagens? Een 'dikke' 750i, 850i, 540i, 330i, E36 Alpina B8 zou ik wel voor mijn deur willen hebben hoor.. M3, M5, M6 etc is gewoon ultimate
Onmogelijk. En daarbij verneuk je de complete geometrie van een auto.quote:En 255 banden onder een E36 gaat hem niet eens worden.. Ik schuur nu al in de wielkasten met mijn 225jes Heb een troost, ik ga van 18inch naar 17 inch met hooguit 185/35 of 45 banden..
Plat gaat ze zowiezo, maar dat is kwestie van smaak. Ik rij even comfortabel en zoef nog altijd boter zacht over de snelweg..
Oke.quote:Niet elke auto wat plat op de grond ligt is van mijn smaak, het moet ook mooi en verder voor de rest originaliteit uitstralen
Wat maakt dat uit, iedereen mag toch voor zijn smaak/mening uitkomen, zelf vind ik hoe ouder een auto wordt hoe beter het is als hij in originele staat is.quote:
+1quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:05 schreef Catch22- het volgende:
Ik vind het maar zelden echt mooi. Ik ben van de orginele autos en geen geklooi met schroefsetjes en velgen die er niet op horen.
Dit vind ik dan wel weer weer grappig maar mooi is andersquote:Op donderdag 7 juni 2012 10:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Over slechte smaak valt niet te twisten hé
Zien jullie de E36 hier nog in terug?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wel cool dat het past Volgens mij heb je helemaal geen grip meer als je vol gas geeft. Op zich ook niet heel kostbaar, zo'n V12 blok heb je zo alleen zuipt natuurlijk. Jij wilde toch ooit ook zoiets in een E36 leggen?quote:
Witte ipv gele angel eyes, kan dat wel?quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:05 schreef Catch22- het volgende:
Ik vind het maar zelden echt mooi. Ik ben van de orginele autos en geen geklooi met schroefsetjes en velgen die er niet op horen.
Op de snelweg zijn ze best wel te doen, niet? Met mijn E46 doe ik op een volle tank 1000km. Waarom ik naar een E39 kijk is vanwege de grootte, de 320TD is te klein met een kleine, dus een E46 touring is ook prima, echter moeilijk om een nette te vinden.quote:Op woensdag 6 juni 2012 23:46 schreef Mikkie het volgende:
[..]
E46 tourings zijn er ook genoeg. Maar als je zo zuinig mogelijk wil, snap ik sowieso niet dat je op zoek gaat naar een Fünfer. Door het hoge gewicht zijn ze sowieso niet echt zuinig en betaal je een smak mrb.
Een E46 320d is dan realistischer. Is qua prijs te overzien met een verbruik van 1:16 als je normaal doet en als je rustig rijdt kan het 1:18 of beter worden. En tourings zijn er genoeg te krijgen. Mobile.de en autoscout24.de.
gele angel eyes?quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:48 schreef Andyy het volgende:
[..]
Witte ipv gele angel eyes, kan dat wel?
Ben niet echt een voorstander van gas. Mijn vader heeft een 318i 2.0 op gas, heeft best wat problemen gehad.quote:Op donderdag 7 juni 2012 11:07 schreef Catch22- het volgende:
Is een e39 525i op LPG geen optie? die rijden daar echt lekker op en het kost geen fluit
[..]
gele angel eyes?
even opgezocht ze zijn idd vrij gelig, vind ik mooier dan wit. Maargoed; iedereen moet het zelf weten. als je je auto wil customizen ben ik wel de laatste aan wie je moet vragen of het mag :p
[ afbeelding ]
Rot op met je non-stock lelijke velgen.. Hoevaak moet ik gaan posten dan Style 5, oftwel BBS RC090 OEM is en ORIGINEEL is? OOK hebben ze fabrieks af een chrome/gepolijst rand & een normaal zilver gespoten hart. Dat ik dan evt. met een goude hart wil rijden is mijn ding (en niet alleen de mijne ).quote:Op donderdag 7 juni 2012 09:18 schreef Catch22- het volgende:
Dikke wagens die jij "dik" vindt ("getuned" dus). Dus non-stock lelijke velgen (bij voorkeur overdreven glimmend of goud met een dikke cup), met "getrokken" banden en als je het helemaal wild maakt met een "stance". Tel daarbij op wat lelijke spoilers en bumpers en neon en dan heb je een "dikke" wagen.
En dat weet jij, hoe? En de geometrie van de auto wordt alleen maar verbeterd door de 4x4 modus te elimineren..quote:Onmogelijk. En daarbij verneuk je de complete geometrie van een auto.
Enige wat mijn smaak anders maakt dan BMW zelf is een goede verlaging en mooie velgen wat onder die auto horen, of ze nou OEM geleverd waren destijds of uit dat tijd komen (bijv. Azev's & Borbetjes etc...).quote:Oke.
Maar zeg ajb niet dat jouw smaak ook maar in de buurt komt van wat ooit bedoelt is door BMW. De gedrochten die jij hier soms post omdat je ze mooi vindt maken me fysiek onpasselijk.
Yep, wil ik nog steeds.. Alleen houdt de golf mij even bezig met de centen..quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Ja ik moest ook lachen
[..]
Wel cool dat het past Volgens mij heb je helemaal geen grip meer als je vol gas geeft. Op zich ook niet heel kostbaar, zo'n V12 blok heb je zo alleen zuipt natuurlijk. Jij wilde toch ooit ook zoiets in een E36 leggen?
1.000km red ik meestal ook wel als ik een beetje normaal doe.quote:Op donderdag 7 juni 2012 11:04 schreef xaban06 het volgende:
[..]
Op de snelweg zijn ze best wel te doen, niet? Met mijn E46 doe ik op een volle tank 1000km. Waarom ik naar een E39 kijk is vanwege de grootte, de 320TD is te klein met een kleine, dus een E46 touring is ook prima, echter moeilijk om een nette te vinden.
Jij zegt dus in Duitsland kijken. Heb ik gister even gedaan, maar wat een verschil kwa prijzen tussen NL en DE. Komt er nog iets van BTW ofzo bij?
De standaard halogeen lampen zijn geelachtig, de nieuwe BMW's (F10, F30) (en de aankomende facelift) hebben witte LEDsquote:Op donderdag 7 juni 2012 11:07 schreef Catch22- het volgende:
[..]
gele angel eyes?
even opgezocht ze zijn idd vrij gelig, vind ik mooier dan wit. Maargoed; iedereen moet het zelf weten. als je je auto wil customizen ben ik wel de laatste aan wie je moet vragen of het mag :p
dat je hem niet koopt?quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:59 schreef SingleCoil het volgende:
Ik zit eigenlijk wel een beetje op deze te geilen...
[ afbeelding ]
http://www.autotrader.com(...)ngId=321721788&Log=0
Iemand nog tips, waar op te letten (anders dan "kan de kap wel open en dcht" ) ?
Ik heb op dit moment niet zo heel veel cash, en wel een huis met een scheur in de funderingquote:Op donderdag 7 juni 2012 20:39 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dat je hem niet koopt?
een z3 is budgettair niet te doen? Met een 3 liter is dat veel leuker
Duur of onzinnig in MPG. Onze 740iL doet ongeveer 1 op 5quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:13 schreef Catch22- het volgende:
En vette amerikaanse wagens dan?
Als ik daar zo wonen zou ik een dikke charger of mustang kopen.
volgens mij is hij normaal geprijsd voor een x3. Ding moet je nog wel BPM over betalen natuurlijkquote:Op vrijdag 8 juni 2012 08:43 schreef Herr.Flick het volgende:
"Auto staat in buitenland, en zodra ik de auto verladen heb voor transport dan hoef je me pas te betalen.."
Auto staat in NL.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:23 schreef Catch22- het volgende:
[..]
volgens mij is hij normaal geprijsd voor een x3. Ding moet je nog wel BPM over betalen natuurlijk
In de stootlijst van je bumper..?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:57 schreef mitchelll0181 het volgende:
Kicken, net weer ff een uitbreiding gemaakt voor mn car-pc install.
Gat in stootstrip gemaakt om camera te plaatsen, stukje glas erin en gaan.
[ afbeelding ]
Zoek de camera
[ afbeelding ]
Mooi gedaanquote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:57 schreef mitchelll0181 het volgende:
Kicken, net weer ff een uitbreiding gemaakt voor mn car-pc install.
Gat in stootstrip gemaakt om camera te plaatsen, stukje glas erin en gaan.
[ afbeelding ]
Zoek de camera
[ afbeelding ]
Dankje.quote:
Ik ben bezig om er verlichting in te maken dmv SMD leds.quote:Op zondag 10 juni 2012 22:10 schreef jitzzzze het volgende:
Maar wat is er dan met de voor en achterverlichting?
Ben wel benieuwd, vooral naar de voor en na foto's om te kunnen vergelijken. Maar natuurlijk ook naar hoe je het hebt aangepakt.quote:Op zondag 10 juni 2012 22:24 schreef 0108daniel het volgende:
[..]
Ik ben bezig om er verlichting in te maken dmv SMD leds.
Ik heb er al foto's van, maar weet niet of er belangstelling bij is om ze even te laten zien?
Mooi hoor, lijkt me wel een priegelwerk. Ben jij een autist?quote:Op zondag 10 juni 2012 22:57 schreef 0108daniel het volgende:
En tot zover ben ik nu.
Uiteraard ziet het er nu nog niet uit haha.
De kleine SMD ledjes zitten er inmiddels in:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat zeggen er wel meerquote:Op maandag 11 juni 2012 10:50 schreef Catch22- het volgende:
Yoshi is sociaalcommunicatief een beetje onvaardig.
Lees: lomp
Zeker verlaagd?quote:Op maandag 11 juni 2012 22:07 schreef Gokhan03 het volgende:
Net rij ik zo de ondergrondse garage in van de AH. Erin ging net aan goed maar toen ik uit de garage reed schraapte van alles en nogwat aan de onderkant. Kreeg wel een beetje pijn in mn hart
Niet verlaagd maar wel een lekke schokdemper rechtsvoor. Kan misschien daardoor komen.quote:
Met onze X1 moet je er anders ook vrij traag overheenquote:Op maandag 11 juni 2012 22:48 schreef YoshiBignose het volgende:
De drempels zijn gewoon te hoog gemaakt, niet iedereen rijdt SUV's
De compact weegt 1370kg, dunno hoeveel een sedan weegt?quote:Op maandag 11 juni 2012 08:40 schreef Mikkie het volgende:
Succes, met deze markt Iedereen ditcht z'n dure auto's om van die spaarkarretjes te gaan rijden, dus het is lastig.
Overigens: 375 voor je 320td? Da's best duur voor een Compact. Ik betaal voor m'n sedan 330 per kwartaal. Daardoor is het verschil ook wat groter: 360 euro per jaar vind ik een hoop geld. Al begin ik wel vaker te merken dat ik liever een touring met trekhaak had gehad, dat zijn dus de voorwaarden voor de toekomst
Dat zegt niks. Ik heb niets verlaagd en heb hier in de wijde omtrek zeker 20+ drempels waar ik erg rustig overheen moet om niet te schrapen.quote:
Da's bijzonder . Mijn sedannetje zit precies op 1.350kg en valt dus net nog in een gunstiger belastingtarief (dat vanaf 1.351 gaat lopen ).quote:Op maandag 11 juni 2012 23:50 schreef xaban06 het volgende:
[..]
De compact weegt 1370kg, dunno hoeveel een sedan weegt?
Gewoon normaal erover. Met mijn e34 en e30 raakte ik ook nooit wat met de standaardbanden en velgenquote:Op maandag 11 juni 2012 22:48 schreef YoshiBignose het volgende:
De drempels zijn gewoon te hoog gemaakt, niet iedereen rijdt SUV's
Ik wel. Meer dan genoeg.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:46 schreef Catch22- het volgende:
ik heb nog nooit een drempel gezien waar je met 70 over kan.
stoer. als t een leaser is moet t stuk?quote:Op dinsdag 12 juni 2012 21:05 schreef Fer het volgende:
Als ik in een leasebak rij kom ik ze ook regelmatig tegen.
Nu wel.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 09:46 schreef Catch22- het volgende:
ik heb nog nooit een drempel gezien waar je met 70 over kan.
Kennelijk, vaker met driecijferige snelheid overheen gejakkerd. Blijkbaar dient de drempel om niet-locals te waarschuwen voor de vervaarlijke bocht even verderop.quote:Op woensdag 13 juni 2012 19:47 schreef 0108daniel het volgende:
Noemen ze DAT hobbeltje in de weg een drempel??
Toevallig een lijstje bijgehouden over het geinvesteerde bedrag?quote:Op donderdag 14 juni 2012 00:39 schreef TommyGun het volgende:
Mijn E46 318i Sedan is te koop, zie BimmerPortal of DM even indien er interesse in...
Dat wil ik niet wetenquote:Op donderdag 14 juni 2012 18:51 schreef Bowny het volgende:
[..]
Toevallig een lijstje bijgehouden over het geinvesteerde bedrag?
Nee, vacuumslang nummer 19 begint ergens, gaat dan naar een elektrische agr klep (nr15) en dan door in vacuumslang 18, de air reducer 17, en dan ergens aan vast.quote:Op maandag 18 juni 2012 18:11 schreef Hyperdude het volgende:
Is dat niet de olie/damp afscheider of hoe dat ding ook mag heten?
Netjes! .quote:Op maandag 18 juni 2012 18:11 schreef Hyperdude het volgende:
Is dat niet de olie/damp afscheider of hoe dat ding ook mag heten?
NB. Vorige week weer met vlag en wimpel door de APK.
2001 en 270000 kms.
Niets aan te doen. Stiekem ook geen antwoord op mijn laatste vraag?quote:Op maandag 18 juni 2012 18:37 schreef Hyperdude het volgende:
Veer gebroken?
Sorry jitzzzze, dan weet ik het ook niet.
Slang 19 zou 3.3mm en 18 zou 3.5mm moeten zijn. Heb ze vervangen door 4mm brandstofslang, maar nu geen turbodruk meer.quote:Op maandag 18 juni 2012 18:52 schreef Hyperdude het volgende:
Als die brandstoslangf genoeg stevigheid heeft (lijkt mij wel bij normale brandstofslang) dat ie niet dichtklapt door een beetje vacuüm lijkt mij dat geen probleem.
Dikte zou ik wel een beetje op letten; maar denk niet dat het veel uit maakt. Kan je niet wat geschikte slang oogsten op de sloop ofzo?
Misschien sluit ie niet goed af op het tuutje. Of hij slaat dicht (dat ie plat wordt zeg maar).quote:Op maandag 18 juni 2012 19:02 schreef Hyperdude het volgende:
Lijkt mij niet dat zo'n beetje verschil in diameter zoveel invloed kan hebben.
Maar zeker weten doe ik dat niet.
Nog nooit een diesel en/of turbo uit elkaar gehad, hiero.
Jep. Auto stond laatst in de garage voor de remmen, toen werd ik erop gewezen. Kon nog wel voor nu, maar bij de APK zou 't afkeur zijn. Da's sund.quote:Op maandag 18 juni 2012 18:37 schreef Hyperdude het volgende:
Veer gebroken?
Sorry jitzzzze, dan weet ik het ook niet.
Pa kwam er mee aanzetten, de auto is van zijn directeur. In 1987 is die door hem nieuw gekocht, alleen gebruikt voor zakelijke ritjes de eerste paar jaar en later gewoon voor plezier. Daarom ook de lage kilometerstand. Maar het rijdt super zo'n autoquote:
Ik weet zo niet wat ze waard zijn, wat ik wel weet is dat de auto's altijd binnen staan en verwarmd. Laatst nog een onderhoudsbeurt gehad van rond de ¤6000 als ik het goed heb.quote:Op maandag 18 juni 2012 23:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Nouuu als ie echt in goede staat is en uit 1987 dus in 2013 belastingvrij wil ik er ook wel 5000 voor geven
Die wordt niet meer vrijgesteld van MRB. Ik geloof dat 1985 of 1986 het laatste jaar is dat een auto nog vrijgesteld wordt van MBR.quote:Op maandag 18 juni 2012 23:32 schreef YoshiBignose het volgende:
Nouuu als ie echt in goede staat is en uit 1987 dus in 2013 belastingvrij wil ik er ook wel 5000 voor geven
http://www.autoblog.nl/ol(...)t-zijn-de-spelregelsquote:In gebruik name tot en met 1986 blijft na 25 jaar volledig belastingvrij
een 87-er wordt na 26 jaar belastingvrij
een 88-er wordt na 27 jaar belastingvrij
een 89-er wordt na 28 jaar belastingvrij
een 90-er wordt na 29 jaar belastingvrij
na 1990 belastingvrijstelling vanaf 30 jaar
Dat is nog 12 jaar, damn.. Dat gaat lang duren..quote:Op dinsdag 19 juni 2012 13:05 schreef Catch22- het volgende:
in 2024, rekenen is lastig he?
en anders was het 2019 geweest
Dafuq? Hoe kom je daar bij..?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 15:32 schreef Catch22- het volgende:
je betaalt geen verzekering ja, scheelt weer
Nietusquote:
Gaat de Alfa de deur uit?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:32 schreef Den_Haag het volgende:
Iemand enig idee wanneer de prijzen van de nieuwe 3 touring bekend worden? In Duitsland zijn ze al een paar weken bekend.
reed jij geen toyota starlet in de winter?quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:09 schreef YoshiBignose het volgende:
Rustigers? Dan moet je geen BMW nemen
De enige andere optie was om in het taxi-merk te stappenquote:Op dinsdag 19 juni 2012 22:02 schreef kaasplankje het volgende:
En nu toe aan iets rustigers en degelijkers? Je wordt oud.
Scheelt dat veel?quote:Op woensdag 20 juni 2012 09:53 schreef Goddelijker het volgende:
Niet vergeten dat APK en onderhoud van een diesel vaak duurder is, net zoals je verzekering.
20-30 euro inderdaad.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:02 schreef nelisb het volgende:
[..]
Scheelt dat veel?
Apk 3tientjes volgens mij.
Maat van mij heeft E90 benzine en haalt 1 op 10 ongeveer.
Scheelt dus aanzienlijk.
Blijft een diesel.
Dat is wel de domste vraag die ik ooit gezien hebquote:Op woensdag 20 juni 2012 09:40 schreef nelisb het volgende:
Iemand een idee.
Heb nu een E90 diesel en wil misschien een E90 benzine kopen.
Haal ik met de benzine een zelfde verbruik 1 op 17 ongeveer als de diesel?
En dit de domste reactie ook. Gelukkig weet iedereen evenveel van auto's.quote:Op woensdag 20 juni 2012 10:13 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat is wel de domste vraag die ik ooit gezien heb
Ik kan het niet zelf doen, het ding zit helemaal ingebouwd door aan de ene kant het motorblok, andere kant het oliefilter en aan de voorkant de multiriem. Heb het geprobeerd, maar er is niet eenvoudig bij te komen. Daarbij, loopt dat ding aan de distributieketting mee en moet dus 'op tijd' lopen. Dat kan ik al helemaal niet zelf.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 10:50 schreef Mikkie het volgende:
Oei, da's een dure. Althans, ik weet dat de opvoerpomp van een 320d inclusief montage richting 1.500 euro loopt .
Over onderstaande heb ik op zich wel goede verhalen gehoord, maar of ik 't zelf zou proberen weet ik niet:
http://www.ecu-tronic.nl/brandstofpomp%20bmw.html
Dat kunnen ze ook, maar ik wil natuurlijk niet de hoofdprijs betalen.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 11:24 schreef Hyperdude het volgende:
Wat zegt je garage?
Kunnen zij dat ding niet demonteren, opsturen en weer monteren?
Mijn garage heeft voor zulke klusjes ook "onderaannemers"
Mijn auto ziet de dealer alleen van dichtbij als ik een onderdeel met spoed nodig heb.quote:Op zaterdag 23 juni 2012 11:31 schreef Hyperdude het volgende:
Dat begrijp ik. Ik ga ook niet naar de BMW dealer met mijn oude gebakkie: maar ik wil wel dat het werk goed gedaan wordt. Als je een dieselpomp netjes wil fixen vergt dat nu éénmaal kennis/vakmanschap=geld.
Anders kan ik net zo goed een onderdeel op de sloop halen en bidden dat het werkt.
Maar het zijn wel dure rotklussen voor een oudere TDS; het loont al snel niet meer vermoed ik.
Alles gecontroleerd, ergens zit een lampje niet helemaal goed.quote:Op zondag 24 juni 2012 19:10 schreef Mikkie het volgende:
Ook geen stadslichtje? Knipperlichtje? Kentekenplaatverlichting?
Meestal kost enkel uitlezen al drie of vier tientjes. Zonde geld dus.
Ja, want hij geeft het pas sinds 2 weken aan. Tussendoor niks aan de auto gedaan/veranderd.quote:Op zondag 24 juni 2012 19:24 schreef dester_martijn het volgende:
Alle orginele lichten dus geen xenon meuk?
Tja dan zou ik 'm even laten uitlezen, als je geluk hebt rekenen ze een kwartiertje en dan ben je 25-30 euro kwijt.quote:Op zondag 24 juni 2012 19:27 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, want hij geeft het pas sinds 2 weken aan. Tussendoor niks aan de auto gedaan/veranderd.
Kan goed zijn dat er een lampje "bijna op zijn eind" is, vervang anders eens de stadslichtjes/achterlicht lampjes, vaak zijn dit de boosdoeners (en kosten geen drol!)quote:Op zondag 24 juni 2012 18:24 schreef Goddelijker het volgende:
Weet iemand wat het kost om bij een dealer een Einzer uit te laten lezen?
Want onze Einzer geeft aan dat er een lampje kapot is aan de buitenzijde van de auto, maar er is geen kapot lampje te bekennen... Dus wilde laten uitlezen welke precies deze melding geeft.
De blauw/zwarte dieseldampen stegen op van mn blokquote:Op maandag 25 juni 2012 17:00 schreef Catch22- het volgende:
neejoh dat is normaal. Heb ik ook en ik rij nog op benzine ook!
Het is in twee weken van een beetje zweten veranderd naar een hele slootquote:Op maandag 25 juni 2012 17:03 schreef Catch22- het volgende:
je rijdt dus al een tijdje met een brandstoflek?
[ afbeelding ]
Als er eenmaal een pakking een beetje lek is in de hogedrukinjectiepomp dan is het snel gebeurt. Vergelijk het met het doorbreken van een dam.quote:
Maar om nou te zeggen dat het een goed idee is, dat is ook weer niet waar.quote:Op maandag 25 juni 2012 18:45 schreef Turquaz52 het volgende:
Van diesel kan niks gebeuren, maar benzine daarentegen..
quote:BMW 318i Executive in een wel heel bijzondere uitMONSTERing.
quote:Eerst je geld tellen, dan je vrouw vertellen, dan pas mij bellen.
navragen bij het rdw zegt tegenwoordig ook niet alles meerquote:Op dinsdag 26 juni 2012 07:57 schreef dester_martijn het volgende:
Ik zag gisteren een bmw, met precies zo'n body kit met een geluid alsof het een of andere formule 1 wagen was. Navraag bij het rwd leerde dat het, jawel, een 316 was...Beetje trieste vertoning om zo je aandacht te pakken.
In dit geval wel hoor, kwam haast niet van zn plek en dan die herrie .Maarja die harde die je er in de broek van krijgt he .quote:Op dinsdag 26 juni 2012 08:44 schreef rival het volgende:
[..]
navragen bij het rdw zegt tegenwoordig ook niet alles meer
een hoop tijdquote:Op dinsdag 26 juni 2012 09:37 schreef YoshiBignose het volgende:
Rival wat kosten achterbrug rubbers voor de E30?
Ik ben helaas nog niet helemaal klaar..quote:
Succes, post je hier dan ook wat pics..?quote:Op woensdag 4 juli 2012 09:34 schreef rival het volgende:
[..]
Ik ben helaas nog niet helemaal klaar..
Vanavond een uitlaat eronder lassen.
Dan moet ik nog uitzoeken waarom mijn ramen soms wel en soms niet werken.
Alles weer "afmonteren" (zit geen interieur in momenteel op 1 stoel na)
Dus ik hoop dat van het weekend de zon schijnt
thnx en uiteraard!quote:Op woensdag 4 juli 2012 11:47 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Succes, post je hier dan ook wat pics..?
Ja let op je woorden ik word al boos hier nuquote:Op donderdag 5 juli 2012 00:01 schreef mitchelll0181 het volgende:
Verschrikkelijk .. Allemaal zo vierkant .. Echt typisch ouderwets..
Crap .. Maak me niet populair in dit topic hahahaha
* mitchelll0181 staat nu in een hoek met gezicht naar de muur
Aanschaf valt wel mee, vind het alleen maar beter dat ze zo duur zijn. Zo kunnen de jochies van 18 hem niet betalen om er vervolgens 22inch chrome velgen onder te dumpen etc..quote:Op donderdag 5 juli 2012 06:06 schreef Mikkie het volgende:
Bazenbak, zo'n oude zes. Alleen jammer dat ze qua aanschaf en onderhoud nogal wat kosten.
en dat gaat allemaal stuk. En het roest.quote:Op woensdag 4 juli 2012 23:56 schreef Turquaz52 het volgende:
Check dat video vanaf 08:00, de boordcomputer en de active check control..
Dat waren tijden man.. En chique interieur hadden ze ook!
Dat zeg jij?quote:Op donderdag 5 juli 2012 12:24 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Aanschaf valt wel mee, vind het alleen maar beter dat ze zo duur zijn. Zo kunnen de jochies van 18 hem niet betalen om er vervolgens 22inch chrome velgen onder te dumpen etc..
Vertel es wat meer man, ben echt benieuwd..quote:Op donderdag 5 juli 2012 14:08 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik moest ook wel even gniffelen. Je hebt twee soorten oldtimer rijders, die hun auto eren en veel geld in pompen aan onderhoud of gasten die veel geld erin pompen aan dikke velgen, verlaging maar nog net het noodzakelijke doen en het roest dicht plamuren
Die eerste categorie auto's zijn vrijwel niet te betalen, die tweede categorie wel maar daar zit veel achterstallig onderhoud in. Dat je geen wegenbelasting hebt scheelt, maar winst maak je er echt niet mee. Een E21/E30 is nog tot daar aan toe om te onderhouden maar een E23/E24/E28 kost gewoon meer.
Je mag doen met je auto wat je wilt hoor maar geloof me dat je al genoeg kwijt bent aan het normaal onderhouden van zo'n ding. Ik spreek uit ervaring vooral als je dan ook nog eens een ongelukje maakt.
is dat ni van chop shop?quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:34 schreef YoshiBignose het volgende:
Over slechte smaak valt niet te twisten hé
Zien jullie de E36 hier nog in terug?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor die prijs kan je zeker wel eentje vinden hoor een aangezien jij best wel wat zelf kan, moet het op zich meevallen. Belangrijkste is dat je er eentje vindt die nog niet helemaal doorgerot is. Beetje lassen af en toe oke, maar sommige zijn al ten dode opgeschreven dan is het zonde om er nog geld aan te besteden. Veel onderdelen tussen de E23 en E24 zijn identiek maar ook niet goedkoop, sommige onderdelen worden steeds zeldzamer. Je rijdt niet ff langs de sloop voor een nieuwe deur zoals bij een E36quote:Op donderdag 5 juli 2012 14:18 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Vertel es wat meer man, ben echt benieuwd..
Ik heb echt mijn plannen gemaakt en wil zo'n 6 serie halen zo tussen de 85~87, 635CSI voor Max. 5500-6500Euro..
Evt. later wel wat meer, maar ik moet eerst de golf voor de prijs weg doen wat ik er voor in gedachten heb..
Ik laat anderen maar in hun eigen waarde, ga niet meer happen..quote:
Ahaa, goed om te weten..quote:Op donderdag 5 juli 2012 15:49 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Voor die prijs kan je zeker wel eentje vinden hoor een aangezien jij best wel wat zelf kan, moet het op zich meevallen. Belangrijkste is dat je er eentje vindt die nog niet helemaal doorgerot is. Beetje lassen af en toe oke, maar sommige zijn al ten dode opgeschreven dan is het zonde om er nog geld aan te besteden. Veel onderdelen tussen de E23 en E24 zijn identiek maar ook niet goedkoop, sommige onderdelen worden steeds zeldzamer. Je rijdt niet ff langs de sloop voor een nieuwe deur zoals bij een E36
Verder gaat de elektronica wel eens stuk, des te meer opties des te meer gezeik. Gelukkig is mijne vrij kaal maar je begrijpt dat een airco uit de jaren 80 of zo'n check control niet het eeuwig leven heeft... En dan moet je ook nog tanken hé, M30 slurpen best. Wel onverwoestbaar bij normaal onderhoud en gebruik. Probleem is dat de meeste niet normaal onderhouden zijn en daar houden ze niet van maar voordeel is dan weer dat de M30 in best veel auto's geleverd is en die meestal wel te vinden zijn maar jouw kennende als het blok het begeeft knal je er een V12 in ofzo
EN soms worden ze weleens gestolen http://forum.bmwe23.nl/viewtopic.php?f=17&t=6651
Die latere motor had motronic ipv jetronic maar volgens mij was vermogen hetzelfde... 3.4 of 3.5 who cares. Mijne is een 3.2 maar is gewoon zelfde blok als de 3.5 (staat er ook op) met wat minder vermogen Ik rij gemiddeld 1 op 8 dus zal denk ik niet veel verschillen, op LPG hoor je mensen over 1 op 6. Ik ben niet zo'n fan van LPG in zo'n bak want je gebruikt dat toch niet als daily, verder zit ik zelden alleen in die auto dus dan vallen de benzinekosten wel meequote:Op donderdag 5 juli 2012 16:29 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ahaa, goed om te weten..
Wat is het gemiddeld verbruik dan van zo'n M30 635csi?
En is het niet stiekem een 3.4 liter ipv een 3.5..?
En V12 blok mag er altijd wel in, past toch ook zo van een e32..? hahahahhaa
Ja die sjonnie had ik ook al gezien met zijn Black Panter op de motorkap, dafuq kom je daar bij..?quote:Op donderdag 5 juli 2012 16:40 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Die latere motor had motronic ipv jetronic maar volgens mij was vermogen hetzelfde... 3.4 of 3.5 who cares. Mijne is een 3.2 maar is gewoon zelfde blok als de 3.5 (staat er ook op) met wat minder vermogen Ik rij gemiddeld 1 op 8 dus zal denk ik niet veel verschillen, op LPG hoor je mensen over 1 op 6. Ik ben niet zo'n fan van LPG in zo'n bak want je gebruikt dat toch niet als daily, verder zit ik zelden alleen in die auto dus dan vallen de benzinekosten wel mee
V12 past wel maar ja... je gaat toch niet zoiets van maken:
Je hebt ze wel tussen zitten.. Op mobile.de toevallig..quote:Op donderdag 5 juli 2012 17:15 schreef Mikkie het volgende:
Jammer dat zo'n Sechser niet in cabriovorm is geleverd, dat zou ultiem zijn
dat vind ik zon domme opmerking...quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:01 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ja die sjonnie had ik ook al gezien met zijn Black Panter op de motorkap, dafuq kom je daar bij..?
Maar 1:8 dus het verbruik.. Is wel te doen, is net mijn e36..
LPG is om te koken, da gaat hem zowiezo niet worden..
Ik zag er op autoscout ook eentje staan. Jammer dat ie niet zo mooi geknipt is. En hij is kloteduur, terwijl de weglegging inmiddels compleet vernaggeld is.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:02 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Je hebt ze wel tussen zitten.. Op mobile.de toevallig..
En je bent ook op de hoogte van de nadelen? Verder heb ik nog nooit oldtimers op LPG vermogen zien winnen.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:24 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dat vind ik zon domme opmerking...
Kost je niets extra (maandelijk) en scheelt elke 7km een euro. Daarnaast kan je er vermogen mee winnen
Als je een -dure- BMW kunt rijden, moet je je geen zorgen maken om de brandstof kosten.quote:Op donderdag 5 juli 2012 19:24 schreef Catch22- het volgende:
[..]
dat vind ik zon domme opmerking...
Kost je niets extra (maandelijk) en scheelt elke 7km een euro. Daarnaast kan je er vermogen mee winnen
jij weet ook wel dat t bij bmw weinig problemen geeft.quote:Op donderdag 5 juli 2012 23:14 schreef YoshiBignose het volgende:
Oh gelukkig, als jij het zegt zal het wel zo zijn
mag dat uberhaupt ivm certificering enzo?quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:27 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik ben wel benieuwd, offertes aangevraagd voor de spullen voor een inbouw in mn e46..
Ringtank dus gewoon op de plek van nn reserve wiel..
Ben benieuwd naar de prijzen, ga wel gewoon zelf inbouwen
Hoger octaangetal is leuk, maar de energetische waarde van LPG is zo'n 20% lager dan benzine dus daar pak je al verlies. Vaak is de capaciteit van de verdamper ook niet zo hoog etc. etc. Ja misschien zou je zoiets kunnen ontwikkelen waardoor het perfect loopt maar laten we bij de praktijk blijven... gemiddeld gezien heb je 10 tot 20% minder vermogen met een M30 op LPG tov benzine. Bij de nieuwere LPG installaties is er idd geen verschil qua vermogen.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:20 schreef Catch22- het volgende:
LPG heeft een hoger octaangetaal dus in theorie zou je meer power moeten kunnen realiseren. Het hoeft je iig geen power te kosten
Geen rekening gehouden met het verbruik? Een M30 (of M20) op LPG verbruikt sowieso meer, ik hoor verhalen van mensen die 1 op 8 halen op benzine, halen 1 op 6 LPG maar is natuurlijk afhankelijk van de rijstijl.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:29 schreef Catch22- het volgende:
[..]
mag dat uberhaupt ivm certificering enzo?
Inclusief inbouw is het ongeveer 1800 euro voor een 6 cilinder.
dit is overigens mijn LPG berekening. Kosten zijn inc extra wegenbelasting en met gelijkblijvend verbruik.
Je behoud altijd je std injectoren, je krijgt er alleen 4,6 of 8 er bij.. Of een mengstuk.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:32 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja klopt,
Mja ik heb zelf een tijd aan heftrucks gewerkt, Ook gas truckjes ..en dat stelde niet veel voor, ga niet geloven dat het bij een auto veel moeilijker is ..
Een kennis van me heeft zn auto om laten bouwen en kon zn std injectoren behouden ..
Noem eens een merk op. Want dat kan dus niet.quote:Op vrijdag 6 juli 2012 13:35 schreef Catch22- het volgende:
Je zit natuurlijk met de electronica die vrij lastig is. De LPG computer moet je computer voor de gek houden zodat hij goed blijft lopen en dat is lastig, want je moet in je kabelboom gaan frotten. Als hij dan niet mooi meer loopt is dat lastig zoeken.
Maargoed, als je je auto niet nodig hebt, tijd hebt, geduld hebt en denkt dat je het kan moet je het doen. Volgens mij is meer dan de helft van de totale prijs de installatie. Voor die 800 euro aan inbouwkosten zou ik geen risicos willen lopen
En sommige motoren kunnen inderdaad met hun eigen injectoren LPG in laten spuiten
Wat dan? Als je niet boort gebruik je een mengstuk, dus geen injectie.quote:
Longlife ja, ga ff naar de action. 2 euro de literquote:Op woensdag 11 juli 2012 23:37 schreef Goddelijker het volgende:
Ik moet morgen even een litertje KVS halen voor de E87.
Gaat hier nog speciale (roze) in? Of gewoon?
Zonde... voor dat geld had je ze kunnen laten opknappen (of ging dat echt niet meer?).quote:Op donderdag 12 juli 2012 07:49 schreef mitchelll0181 het volgende:
Oja heb nog wat oud ijzer ingeleverd .. Dingen stonden al een jaar in de kelderbox..
[ afbeelding ]
Waren allemaal krom
Toch nog 150 eur voor gekregen
Die velgen had ik onder m'n E46, zijn erg mooi. Krom kan je idd niet veel meer meequote:Op donderdag 12 juli 2012 07:49 schreef mitchelll0181 het volgende:
Oja heb nog wat oud ijzer ingeleverd .. Dingen stonden al een jaar in de kelderbox..
[ afbeelding ]
Waren allemaal krom
Toch nog 150 eur voor gekregen
Jammer maar ja, leek inderdaad een bodemloze put. Niemand maakt winst op z'n BMW ben ook verdrietig dat m'n E46 is maar scheelt me zoveel geld dat het wel een goede keuze was.quote:Op woensdag 11 juli 2012 23:51 schreef TommyGun het volgende:
M'n E46 is verkocht
Daarbij ook nog eens zo'n 5000 euro verlies gemaakt (veel onderhoud gehad)
Gelukkig nu veel geld besparen d.m.v. lease
Ik mag dus uit de OP...
Nou ja, volgens mij had ik alles wel gefixed nu haha maar goed, eens komt een dag dat het gewoon klaar is .quote:Op donderdag 12 juli 2012 12:42 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Jammer maar ja, leek inderdaad een bodemloze put. Niemand maakt winst op z'n BMW ben ook verdrietig dat m'n E46 is maar scheelt me zoveel geld dat het wel een goede keuze was.
quote:RIJSWIJK - Het trajectcontrolesysteem op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht treedt op maandag 23 juli in werking. Dat heeft het Openbaar Ministerie (OM) vrijdag laten weten. Het systeem controleert 24 uur per dag of automobilisten zich houden aan de snelheidslimiet van 100 kilometer per uur.
Als eerste wordt trajectcontrole uitgevoerd tussen het knooppunt Holendrecht en Maarssen, een afstand van 15,4 kilometer. Later dit jaar volgt het systeem in de andere richting. De trajectcontrole wordt met borden aangegeven.
Jep. Anderzijds weet je dat je je auto daar niet moet laten staan met zulke dagen. Niet dat het de schuld van de eigenaar is, maar wel een risico omdat er van die mongolen rondlopen.quote:Op donderdag 12 juli 2012 23:18 schreef TommyGun het volgende:
Zonde van die E46 (zie foto's); http://www.nu.nl/buitenla(...)sen-in-belfast.html#
Da's waar. Wel zuur. Ik krijg ook alle kleine dingen hoor. Nu weer het raammechanisme dat eraan is. Af en toe word je wel moe van zo'n E46 .quote:Op donderdag 12 juli 2012 13:28 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Nou ja, volgens mij had ik alles wel gefixed nu haha maar goed, eens komt een dag dat het gewoon klaar is .
Een kennis van me rijdt een driedeurs. Is er tevreden over maar geeft aan dat ie voor dagelijks vervoer van veel personen plus bagage te klein is. Als dat niet zo vaak hoeft: prima bak. Schijnt ook goed chipbaar te zijn, die van hem rijdt probleemloos met 200+pk. Maar goed, die komt uit 2009 geloof ik, dus scheelt wel qua bouwjaar, geen idee of de motoren hetzelfde zijn.quote:Op zondag 15 juli 2012 16:43 schreef xaban06 het volgende:
Iemand van jullie ooit een E87 (118D, 5 deurs) gereden? Ervaringen mee? Wat is een redelijk nette uit 2006 waard?
Ik rij nu een 320TD, tijd voor een auto 4-5 deuren.
De voornaamste reden waarom ik een 4-5 deurs wil is dat we een kleine hebben, wel zo makkelijk met een maxi-cosi.quote:Op zondag 15 juli 2012 17:51 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Een kennis van me rijdt een driedeurs. Is er tevreden over maar geeft aan dat ie voor dagelijks vervoer van veel personen plus bagage te klein is. Als dat niet zo vaak hoeft: prima bak. Schijnt ook goed chipbaar te zijn, die van hem rijdt probleemloos met 200+pk. Maar goed, die komt uit 2009 geloof ik, dus scheelt wel qua bouwjaar, geen idee of de motoren hetzelfde zijn.
Voor 11k heb je heel wat leukers Zonde om voor dat geld een mini te kopen.quote:Op maandag 16 juli 2012 00:06 schreef Catch22- het volgende:
Voor 11k heb je ook een mini clubman uit 2007. Is ook erg tof. Is natuurlijk wel gewoon uit de bmw stal en rijdt erg fijn. moet je wel van houden natuurlijk
Weet niet of die er toen al in diesel was tho.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |