abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112685420
We weten onderhand dat Kees22 zich ergert aan taalfouten. Het is alleen zo jammer dat hij dat keer op keer met ons meent te moeten delen.
  maandag 11 juni 2012 @ 22:04:46 #127
304120 Bramdecaviaeter
"LSD, 100 µg, i.m."
pi_112761902
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juni 2012 04:06 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Vet van mij. Ik zou wel eens willen zien wat je daarmee bedoelt.
http://www.newscientist.c(...)-not-predictive.html
Hier staat trouwens nog veel meer over de voorspellende kracht van evolutie.

quote:
Evolutionaire processen vast wel. Maar tot nog toe zijn er geen onderling onkruisbare aparte soorten verschenen als gevolg van vangmethoden.
Nouja daar gaat behoorlijk wat tijd in zitten. We hebben ook nog geen zware ster in supernova zien ontwikkelen al zien we alle tussen stappen.

Ik zou ook niet teveel aan het begrip onkruisbare soorten hechten want dat zijn begrippen die ook maar ver van de biologische realiteit staan. Met voldoende verandering en isolatie worden verschillen vanzelf groter maar uiteraard duurt dit toch wel wat langer als de 150 jaar dat we evolutie kennen.
Inter faeces et urinam nascimur,
pi_112766043
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 00:05 schreef michaelservet het volgende:
De evolutieleer is een filosofie die mensen waardigheid, hoop en een moreel kompas ontneemt.
kun je je stelling ook onderbouwen?
pi_112766059
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juni 2012 00:10 schreef Rezania het volgende:
Kan je dat ook onderbouwen?
dat dus
pi_112910394
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 09:51 schreef Haushofer het volgende:
We weten onderhand dat Kees22 zich ergert aan taalfouten. Het is alleen zo jammer dat hij dat keer op keer met ons meent te moeten delen.
Het ergert mensen en dat is ook terecht. Het is heel vervelend en het leidt af van het onderwerp van gesprek, ik weet het.
Maar het is ook wel erg jammer dat mensen hun gebrek aan taalbeheersing keer op keer met ons menen te moeten delen.
Een goede reden accepteer ik. Zoals tweede taal, dyslexie, slechte scholing. Dan zeur ik verder ook niet, ook dat zou je kunnen weten.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_112910608
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 22:04 schreef Bramdecaviaeter het volgende:

[..]

http://www.newscientist.c(...)-not-predictive.html
Hier staat trouwens nog veel meer over de voorspellende kracht van evolutie.
Dat begint al met twee zinnen onzin: cosmologen kunnen exact voorspellen over miljarden jaren en biologen niet eens over 20 uur. Allebei flauwekul.
quote:
[..]

Nouja daar gaat behoorlijk wat tijd in zitten. We hebben ook nog geen zware ster in supernova zien ontwikkelen al zien we alle tussenstappen.

Ik zou ook niet teveel aan het begrip onkruisbare soorten hechten want dat zijn begrippen die ook maar ver van de biologische realiteit staan. Met voldoende verandering en isolatie worden verschillen vanzelf groter maar uiteraard duurt dit toch wel wat langer als de 150 jaar dat we evolutie kennen.
Jaja, alsof het verschijnsel evolutie pas bestaat sinds de mens het begrip evolutie kent.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_112910937
quote:
0s.gif Op zondag 10 juni 2012 01:44 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Bedoel je zonder taalfouten? Taal is voor mij lastig, altijd geweest, en ik maak vrij veel taalfouten. Maar ik beschouw het niet als onfatsoenlijk gedrag.
Ik vind je bijdragen wel zinvol, althans de bijdragen die ik ken. Dus wat dat betreft respect.
Maar taalfouten kunnen echt heel hinderlijk zijn en dwingen mij tot extra moeite om te begrijpen wat iemand anders bedoelt.
Maar misschien moet ik meer meedenken?
pi_112911035
Maar ik vind de discussie vreemde trekken aannemen: een vraaggestuurde evolutie?
Evolutie wordt helemaal niet gestuurd, althans niet de natuurlijke evolutie.
Mensen kunnen wel evolutie van organismen onder hun beheer sturen. Maar dat is wat anders.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 01:05:12 #134
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_112912830
quote:
2s.gif Op vrijdag 8 juni 2012 14:30 schreef Semisane het volgende:

[..]

Of er overigens op al die miljoenen planeten die er zijn geen leven is, is nu helemaal niet bekent. De Aarde heeft leven en dat is alles wat we tot nu toe kunnen concluderen, over de andere planeten kunnen we niks zeggen. :)
We kunnen de rest van ons Zonnestelsel ook wel veilig uitsluiten, hoor.
pi_112916885
Ik geloof dat er voor Mars of Europa nog wel enige hoop is dat er (sporen van vroeger) leven zou kunnen zijn.
pi_112917257
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 09:40 schreef Haushofer het volgende:
Ik geloof dat er voor Mars of Europa nog wel enige hoop is dat er (sporen van vroeger) leven zou kunnen zijn.
Of dan toch van buiten ons zonnestelsel.
http://www.visionair.nl/i(...)ntdekt-in-meteoriet/
  vrijdag 15 juni 2012 @ 09:57:28 #137
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_112917416
quote:
10s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 01:05 schreef Tijn het volgende:

[..]

We kunnen de rest van ons Zonnestelsel ook wel veilig uitsluiten, hoor.
Oh? Sinds wanneer dan, want zover ik weet zijn de verschillende ruimte organisaties wel degelijk op zoek naar eventueel leven in ons Zonnestelsel. :)
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_112957107
Ik herhaal nog maar eens dat het bewijs dat Octopus Paul de almachtige, alomtegenwoordige, eeuwigdurende Schepper van diepzee, hoogland en wolkenluchten is, de mensheid tot een schamel en onwaardig bijproduct van de evolutie reduceert.
En de mens dus alle vrijheid geeft.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 15:42:30 #139
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_112969800
het enige dat de evolutieleer mensen ontneemt is een dogmatische kijk op moraliteit.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 15:47:11 #140
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_112969909
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 15:42 schreef Molurus het volgende:
het enige dat de evolutieleer mensen ontneemt is een dogmatische kijk op moraliteit.
Kort maar krachtig waar de hele discussie op neer komt.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_112971767
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juni 2012 14:10 schreef Tijn het volgende:
Sowieso bizar dat je je morele kompas blijkbaar aan het feit ontleent dat je bent gemaakt door God. Alsof je eigenlijk wilt moorden en stelen, maar het alleen maar niet doet omdat God dan boos wordt.
moorden en stelen, nee dank je, maar ik vind het wel jammer dat ik niet een paar nymfomane seksslavinnen kan kopen op de zaterdag markt... potverdikkie!
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_112982055
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 16:48 schreef vaarsuvius het volgende:

[..]

moorden en stelen, nee dank je, maar ik vind het wel jammer dat ik niet een paar nymfomane seksslavinnen kan kopen op de zaterdag markt... potverdikkie!
Nergens in de Bijbel staat dat je geen nymfomane seksslavinnen mag kopen op een markt. Zolang die markt maar inderdaad op zaterdag is en niet een dag later.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 21:45:45 #143
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112982321
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 15:42 schreef Molurus het volgende:
Als we de evolutieleer gewoon zuiver toepassen zoals hij bedoeld is, kunnen we weer situaties als in het Derde Rijk krijgen. Eugenetica om de sterkste mensenrassen te kweken, zo weinig mogelijk gezondheidszorg, want de sterkste moet overleven, gehandicapten moeten we zo min mogelijk beschermen en ons over ontfermen. Een beetje Spartaans doet het aan en het heeft wat weg van sociaal-darwinisme, het verschil is dat Ariërs een pseudo-wetenschappelijk verzinsel is, dus zullen we bij die zuivere toepassing wél naar echte sterke mensenrassen gaan zoeken. Ik zie het niet zitten.
De evolutieleer ontneemt wel wat meer dan alleen die dogmatische kijk waar je het over hebt.

Dit staat niet in de OP maar was toch wel een terecht punt geweest.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 21:49:18 #144
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112982476
Ten opzichte van gehandicapten ontneemt de evolutieleer wel degelijk de menselijke waardigheid, maar omdat wij ons onttrokken hebben aan dat proces van de evolutieleer is het geaccepteerd geworden binnen onze samenleving.
De wereld is er om te respecteren, omdat het ons een plaats en de kans om te leven heeft gegund.
pi_112982519
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 21:45 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Als we de evolutieleer gewoon zuiver toepassen zoals hij bedoeld is, kunnen we weer situaties als in het Derde Rijk krijgen. Eugenetica om de sterkste mensenrassen te kweken, zo weinig mogelijk gezondheidszorg, want de sterkste moet overleven, gehandicapten moeten we zo min mogelijk beschermen en ons over ontfermen. Een beetje Spartaans doet het aan en het heeft wat weg van sociaal-darwinisme, het verschil is dat Ariërs een pseudo-wetenschappelijk verzinsel is, dus zullen we bij die zuivere toepassing wél naar echte sterke mensenrassen gaan zoeken. Ik zie het niet zitten.
De evolutieleer ontneemt wel wat meer dan alleen die dogmatische kijk waar je het over hebt.

Dit staat niet in de OP maar was toch wel een terecht punt geweest.
of je begrijpt de evolutietheorie niet
pi_112982539
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 21:49 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Ten opzichte van gehandicapten ontneemt de evolutieleer wel degelijk de menselijke waardigheid, maar omdat wij ons onttrokken hebben aan dat proces van de evolutieleer is het geaccepteerd geworden binnen onze samenleving.
nee dat doet het niet
  zaterdag 16 juni 2012 @ 21:53:58 #147
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112982686
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 21:50 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

of je begrijpt de evolutietheorie niet
Of jij begrijpt hem niet. De best aangepaste soort overleeft, hiermee wordt meestal best aangepast aan de omgeving begrepen en dat komt automatisch weer neer op een mindere positie van gehandicapten die zich niet of nauwelijks kunnen aanpassen.
pi_112982711
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 21:49 schreef MetalIsAwesome het volgende:
Dat maak jij er van. De één treft het gewoon wat meer dan de ander.
  zaterdag 16 juni 2012 @ 21:54:53 #149
311910 MetalIsAwesome
Hey, kijk niet zo man
pi_112982730
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 21:50 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

nee dat doet het niet
Ok, dus Darwin begreep zijn eigen theorie niet volgens jouw? Darwin zei zelf dat hij de menselijke compassie beter vond dan toepassing van minder sociale zorg om de mens meer aan te passen aan wat volgens de evolutieleer goed is.
pi_112982780
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juni 2012 21:53 schreef MetalIsAwesome het volgende:

[..]

Of jij begrijpt hem niet. De best aangepaste soort overleeft, hiermee wordt meestal best aangepast aan de omgeving begrepen en dat komt automatisch weer neer op een mindere positie van gehandicapten die zich niet of nauwelijks kunnen aanpassen.
Gehandicapten hebben altijd een familie die voor ze kan zorgen. Sociale systemen maken ook deel uit van de evolutie theorie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')