Goed.. ik heb mijn verhaal er in 1 keer, zonder te huilen, uit weten te krijgen, waarna de dokter vroeg wat ik nu wilde. Ik heb gezegd dat ik naar de psycholoog wilde en dat was goed.quote:Op maandag 18 juni 2012 18:11 schreef vlindertje89 het volgende:
Je had afgelopen vrijdag je afspraak, toch? Hoe is het gegaan?
quote:
Bedankt! Jullie zijn super!quote:Op maandag 18 juni 2012 20:21 schreef vlindertje89 het volgende:
Super goed van je! En fijn dat de huisarts je dus ook door wil sturen naar de psycholoogalleen jammer dat die psychologe alleen op woensdag werkt! Maar het gaat inderdaad de goede kant op, echt top dat je toch die stap hebt genomen!
Je kan gewoon naar een psycholoog van het GGZ hoor. Wordt vergoed.quote:Op maandag 18 juni 2012 18:49 schreef lievedraak het volgende:
[..]
Goed.. ik heb mijn verhaal er in 1 keer, zonder te huilen, uit weten te krijgen, waarna de dokter vroeg wat ik nu wilde. Ik heb gezegd dat ik naar de psycholoog wilde en dat was goed.
Er was even sprake van een psycholoog die volledig vergoed wordt, maar die werkt alleen op woensdag, en dan moet ik werken, jammer dat mijn collega niet kan ruilen![]()
Ben net een weekendje weg geweest, dus morgenochtend nog eens de dokter bellen om te kijken naar welke psycholoog ik dan kan.
Het balletje is mooi aan het rollen....
Bij mij niet..quote:Op maandag 2 juli 2012 21:44 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Je kan gewoon naar een psycholoog van het GGZ hoor. Wordt vergoed.
Die van mij waren ook echt, het waren echte vrienden en als ze er IRL niet waren, dan waren ze er in mijn hoofd. Maar idd, ik kan ze ook zien. Heeft met verbeeldingsvermogen te maken denk ik.quote:Op maandag 2 juli 2012 21:55 schreef Moofasah het volgende:
Ik heb wel een denkbeeldige vriend en een denkbeeldig meisje waar ik een vriendschap mee heb en ze hebben ook namen. Ik zie ze echter alleen in mijn gedachten en zie ze niet letterlijk zitten zoals jij. Eerlijk gezegd ben ik daar wel jaloers op. Heb zo vaak gewenst dat die twee echt waren!
Mijn psycholoog zag het niet als een probleem.quote:Op maandag 2 juli 2012 22:06 schreef lievedraak het volgende:
[..]
Die van mij waren ook echt, het waren echte vrienden en als ze er IRL niet waren, dan waren ze er in mijn hoofd. Maar idd, ik kan ze ook zien. Heeft met verbeeldingsvermogen te maken denk ik.
Maar het is niet altijd leuk als je ze kunt zien, hoor.
Dan loop je midden op straat met iemand te praten die anderen niet kunnen zien, en dan gaat je zelfvertrouwen nog weer verder naar beneden omdat ze je zo raar aankijken....
Beter kun je vrienden IRL hebben, en op andere momenten Fok!ken, of film kijken, of een boek lezen, of iets wat je maar afleidt van de denkbeeldige vrienden.
Daarbij is het (voor mij iig) goed te kijken waarom je denkbeeldige vrienden hebt. Evt. met een psycholoog problemen (uit je verleden?) aanpakken waardoor je meer open staat voor echte vrienden en je de denkbeeldige niet meer nodig hebt
Super fijn zeg! En goed dat je afspraak met de psych nog steeds staat, maar ook echt top dat je er in de tussentijd zelf al mee aan de slag bent geweest en dat het zo goed helpt!quote:Op maandag 2 juli 2012 21:30 schreef lievedraak het volgende:
Even een update: ben grotendeels van de denkbeeldige vrienden af!
Dit dankzij homeopathische hulpmiddelen Stramonium D6 (anti-depressiva) en Avena Sativa (om rustig te worden in je hoofd) en wilskracht![]()
Don't worry, de afspraak met de psycholoog staat nog steeds, maar wilde toch even laten weten dat voor sommige mensen homeopathie wel degelijk kan werken
Lachen maakt niet uit, noemen ze binnenpretjesquote:Op maandag 2 juli 2012 22:11 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Mijn psycholoog zag het niet als een probleem.
Nu heb ik het natuurlijk ook niet in de maten waarop jij het hebt. Maar het continu aan die mensen denken en ook op momenten dat je onder andere mensen bent herken ik wel. En soms kan ik ook ineens lachen zoals ik naar iemand IRL zou lachen die ik graag mag, terwijl er dan niemand is. Maar ik let er altijd op dat ik dat niet doe in het bijzijn van anderen, en dat lukt ook wel.
Kan ik me voorstellen. Het zal zeker een hoop nadelen met zich meebrengen om zoiets te beleven.quote:Op maandag 2 juli 2012 22:27 schreef lievedraak het volgende:
[..]
Lachen maakt niet uit, noemen ze binnenpretjesweird eigenlijk dat dat heel normaal is, en praten naar niemand niet...
Als jij en je psych het niet als probleem zien, is er volgens mij weinig mis mee.
Ik wilde er graag vanaf omdat het me beïnvloedde in het dagelijks leven, en ik de deur niet meer uit wilde uit angst voor de 'echte mensen', vandaar dat ik er graag vanaf wil(de).
Het is ook wel fijn, en het maakt dat je je nooit eenzaam hoeft te voelen.quote:Op maandag 2 juli 2012 22:30 schreef Moofasah het volgende:
[..]
Kan ik me voorstellen. Het zal zeker een hoop nadelen met zich meebrengen om zoiets te beleven.
Het lijkt mij aan de andere kant ook wel mooi om dit te kunnen ervaren, maar aangezien ik het zelf nooit daadwerkelijk heb meegemaakt heb ik ook niet het echt recht dat te beoordelen.
In zekere zin is het natuurlijk ook een leugen leven, met denkbeeldige vrienden. Wat ergens ook wel verdrietig is. Snap zeker wel dat je er vanaf wil(de).quote:Op maandag 2 juli 2012 22:37 schreef lievedraak het volgende:
[..]
Het is ook wel fijn, en het maakt dat je je nooit eenzaam hoeft te voelen.
Maar sinds ik probeer ze weg te krijgen, heb ik er best wat vrienden/kennissen bij gekregen, waardoor ik meer de deur uitga en steviger in mijn schoenen sta.
quote:Op maandag 2 juli 2012 22:16 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Super fijn zeg! En goed dat je afspraak met de psych nog steeds staat, maar ook echt top dat je er in de tussentijd zelf al mee aan de slag bent geweest en dat het zo goed helpt!
Heel erg bedanktquote:Op vrijdag 6 juli 2012 09:58 schreef OhGawd het volgende:
Wat goed dat je ermee naar de dokter geweest bent en dat het nu beter gaat.
Wat doe jij om ze weg te krijgen?quote:Op maandag 16 juli 2012 22:40 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Ik heb dat ook maar ik zie ze niet 'echt' maar gewoon in mijn gedachten.
Aangezien ik meestal alleen ben (mijn moeder en de 3 katten even niet meegerekend) vind ik het niet zo erg.quote:Op maandag 16 juli 2012 22:48 schreef lievedraak het volgende:
[..]
Wat doe jij om ze weg te krijgen?
Of is het bij jou geen probleem?
Ik dus eerst ook niet.. en vind ze atm ook wel fijn (alhoewel mijn 2 katten hier ook heel lief doenquote:Op maandag 16 juli 2012 22:52 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
[..]
Aangezien ik meestal alleen ben (mijn moeder en de 3 katten even niet meegerekend) vind ik het niet zo erg.
Al gedaan, maar tnxquote:Op dinsdag 17 juli 2012 09:56 schreef JeMoeder het volgende:
Ga weg uit dat alternatieve circuit en zoek professionele hulp van mensen die ervoor gestudeerd hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |