bij jou is het meer fantasiequote:Op donderdag 7 juni 2012 17:01 schreef Ritsuka.x.Soubi het volgende:
[..]
Ja maar mijn situatie is ook anders, omdat ik het wel nodig heb om te kunnen schrijven.
Bij mij zijn ze ook geen echte vrienden, maar meer personages en ze leven in 'n ander soort wereld.
Zoals ik al zei; bij jou is het anders, omdat ze ook echt je 'vrienden' zijn.
Ik ben gewoon iemand met een grote fantasie en ik hou van mijn fantasie wereld, want daar haal ik mijn inspiratie uit.
Ja, bij mij ook.quote:Op donderdag 7 juni 2012 18:19 schreef Frag_adder het volgende:
[..]
bij jou is het meer fantasiedat heb ik ook, maar ik realiseer mij elk moment dat dit allemaal gefantaseerd is en doe het doorgaans gewoon om te ontspannen / vermaak. Grappig genoeg komt het niet eens in mij op als er anderen bij zijn en is het puur als ik alleen ben.
Ik wil ervan af omdat ik er last van heb, ik wil meer van het echte leven genieten.quote:Op donderdag 7 juni 2012 18:27 schreef Fera het volgende:
Vraagje TS: Wil je graag dat de denkbeeldige vrienden verdwijnen, of denk je dat het gedrag gewoon niet acceptabel is, dus meer vanuit de maatschappij gedacht dan vanuit jezelf?
Persoonlijk denk ik dat je niet per se je denkbeeldige vrienden gedag hoeft te zeggen. Zolang jij gewoon normaal kunt functioneren, geen gevaar bent voor jezelf of anderen, zie ik het probleem niet zo. Zolang je nog weet wat echt is en wat niet, hoef je er niet per se iets aan te veranderen.
Tenzij je dat graag zelf wilt natuurlijk, dat is een ander verhaal. Dan raad ik inderdaad reguliere geneeskunde aan. Niet per se omdat het beter zou zijn dan alternatieve geneeskunde, maar omdat je het tweede al geprobeerd hebt en er tot nu toe weinig tot geen verbetering is opgetreden.
Oké, dat begrijp ik. Ik zou dan inderdaad naar een psycholoog gaan, naar de GGZ. Daar zullen ze je waarschijnlijk ook willen testen voor ze je behandelen, aangezien het misschien lijkt op het hebben van waanbeelden. Maar aangezien jij het verschil tussen echt en niet echt nog weet, zal er niet veel schokkends uitkomen. Ik denk dat ze je daar meer van dienst zijn als mensen in dit topic.quote:Op zaterdag 9 juni 2012 22:51 schreef lievedraak het volgende:
[..]
Ik wil ervan af omdat ik er last van heb, ik wil meer van het echte leven genieten.
Daarnaast is het ook omdat ik denk dat mensen het merken, als ik bijvoorbeeld afwezig ben, en op een gegeven moment fluisterde ik zachtjes tegen de denkbeeldige personen, ook als er andere mensen bij waren.
Mede daarom, en omdat ik denk dat er meer achter zit, wil ik ervan af.
Kan je de assistente niet zeggen dat het privé is?quote:Op zaterdag 9 juni 2012 22:57 schreef lievedraak het volgende:
Gisteravond besloten om een psycholoog te benaderen, omdat ik denk dat ik in mijn 1tje nooit diep genoeg kan graven om alle oorzaken te vinden.
Ik zie de psycholoog nu (dankzij een goede vriend) als een methode om jezelf beter te leren kennen, wat iets is waar ik toch al mee bezig was. Dat het niet makkelijk gaat worden snap ik ook.
Er is nu nog 1 drempel: ik moet het wéér gaan vertellen. En niet alleen aan de psycholoog, want als je die zelf benaderd, wordt deze niet vergoedt door de ziektekostenverzekering (van mij iig niet)
Dus ook mijn verhaal bij de huisarts neerleggen![]()
EN bij de assistente die de telefoon opneemt als je de afspraak maakt:
"Ik wil graag een afspraak maken bij de huisarts"
"Dat kan, en waar gaat het over?"![]()
Hoe krijg ik nou voor maandagochtend genoeg moed verzameld om ook echt te gaan bellen?
Bedankt, ik geloof dat maandagmorgen gewoon mijn deadline is geworden: ik heb me voorgenomen om het te doen, en als ik het zo snel mogelijk doe, is het zo snel mogelijk voorbij.quote:Op zondag 10 juni 2012 00:57 schreef Ritsuka.x.Soubi het volgende:
[..]
Kan je de assistente niet zeggen dat het privé is?
Bij ons vragen ze het ook altijd, bemoeizuchtig.. Ook als we het niet willen vertellen gaan ze moeilijk doen..
Maar ik zou er gewoon op hameren dat het privé is en dringend (Dan mogen ze toch niet zeuren aan de telefoon?)
Moed verzamelen tja daar heb ik niet echt een antwoord op.
Gewoon aan denken wat voor jou belangrijk is, jij wilt weer normaal over straat lopen en contact hebben met mensen. Hou die dingen voor je ogen en vooral niet te veel nadenken, over aan wie je allemaal je verhaal kwijt moet.
Veel succes.
En dan een mailtje sturen naar de assistente? Op de 1 of andere manier lijkt het me erger om te moeten wachten tot de dokter klaar is met lezen, dan wanneer ik het zelf vertel, hoe moeilijk ook..quote:Op zondag 10 juni 2012 17:15 schreef kingtoppie het volgende:
lievedraak..
Je hebt dit hele topic volgekalkt? Copy paste het op een a4 en print het uit en geef het aan de dokter?
Echt? Neem anders een vriendin mee ofzo?quote:Op zondag 10 juni 2012 17:20 schreef lievedraak het volgende:
[..]
En dan een mailtje sturen naar de assistente? Op de 1 of andere manier lijkt het me erger om te moeten wachten tot de dokter klaar is met lezen, dan wanneer ik het zelf vertel, hoe moeilijk ook..
Daar en ik het mee eensquote:Op zondag 10 juni 2012 17:20 schreef lievedraak het volgende:
[..]
En dan een mailtje sturen naar de assistente? Op de 1 of andere manier lijkt het me erger om te moeten wachten tot de dokter klaar is met lezen, dan wanneer ik het zelf vertel, hoe moeilijk ook..
Omdat het voor mij makkelijker is als een onbekende me raar aankijkt, dan dat de dokter dat doet.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:26 schreef kingtoppie het volgende:
Ik snap het niet zo goed dat je hier met allemaal onbekende mensen wel durft te praten over je probleem... Maar als de dokter het zou lezen dan is het heel eng?
Er zijn nou eenmaal mensen die, helaas, weinig tot geen begrip tonen en je inderdaad raar aankijken. Misschien niet wat je wilt horen, maar dat is de realiteit. Ik snap daarom dat ze het niet met Jan en alleman wilt delen, maar alleen als het noodzakelijk is. Als een verhaal veel bij je naar boven brengt, zoals verdriet gepaard met tranen, wil je dat niet steeds opnieuw te hoeven vertellen.quote:Op zondag 10 juni 2012 17:35 schreef kingtoppie het volgende:
Ach meid..
Mensen kijken je echt niet raar aan ofzo hoor? Mensen krijgen juist respect voor je als ze weten dat je met zo een probleem kampt... Tenminste, dat zou voor mij in ieder geval zo gelden.
En de dokter die heeft helemaal het beste voor met mensen, geen mogelijkheid dat die je gaat kwetsen (zo wel, dan is dat erg onprofessioneel gedrag)
Door andere mensen te onthouden in alles van hun doen en laten kom je erachter wat voor gedrag ze wel leuk vinden en wat niet en dat helpt je in de sociale omgang. Je hersenen maken hele karakterschetsen van de mensen om je heen maar bij gebrek aan stimuli gaat het hiermee verder tegen je wil in, misschien om deze 'vaardigheid' in conditie te houden want zonder dat kun je mensen minder goed inschatten en is er de kans dat ze je niet mogen.quote:Op woensdag 6 juni 2012 20:50 schreef lievedraak het volgende:
Ik ben inderdaad onzeker, en wil door iedereen aardig gevonden worden, al wordt dat steeds minder.
Je kunt ook tegen de assistente zeggen 'dat bespreek ik liever met de huisarts zelf'quote:Op maandag 11 juni 2012 09:03 schreef lievedraak het volgende:
Zo, net gebeld, de assistente vroeg gelukkig niet door toen ik zei dat het psychisch was, few.
Vrijdagochtend 8.10 ben ik aan de beurt bij de huisarts..
Zie je, dat is al een grote stap die je hebt gemaakt!quote:Op maandag 11 juni 2012 09:03 schreef lievedraak het volgende:
Zo, net gebeld, de assistente vroeg gelukkig niet door toen ik zei dat het psychisch was, few.
Vrijdagochtend 8.10 ben ik aan de beurt bij de huisarts..
Dat doe ik toch? Via de huisarts naar de psycholoog....quote:Op maandag 11 juni 2012 12:51 schreef LookAtMe het volgende:
Als je nou eens naar een echte dokter gaat
Tnxquote:Op maandag 11 juni 2012 12:43 schreef Ritsuka.x.Soubi het volgende:
[..]
Zie je, dat is al een grote stap die je hebt gemaakt!
Ik keek al op maandagochtend uit, om te kijken of je de stap zou nemen!
Veel succes met de verdere stappen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |