abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112532576
Ok, ik heb een tijdje nagedacht om hier een topic over te plaatsen en ik ga het toch lekker doen want ik wil het even van me af schrijven, en sowieso wat meningen horen.

Al jaren is het mijn wens/droom om er lekker een jaar tussenuit te gaan. Weg van hier, weg van alle mensen en vooral weg van alle drukte/chaos en werk. Ik ben op dit moment 24 en heb een relatie van 7 jaar. Mijn partner is 25 en werkt bij Defensie. No way dat hij er tussenuit kan, zeker niet voor zo lang. Hij is op dit moment ook nog met een studie bezig voor een hogere rang. Ook ziet hij het niet zitten om "alles" hier achter te laten en weet hij zeker dat hij alles gaat missen hier. Ik heb dat helemaal niet. Het lijkt me heerlijk om met mijn handje te zwaaien en alles achter te laten.

Nu heb ik eens rond zitten kijken voor een jaartje backpacken in Australië. Het geeft mij zo'n goed gevoel. Ik heb echt het idee dat ik dit NU moet doen. Ik ben nog jong, heb geen vaste lasten (koophuis o.i.d.), geen kinderen etc. Voor mij voelt het als een levenservaring rijker.

Ik moet er wel bij vertellen dat het al een jaartje (langer denk ik zelfs) niet super goed gaat tussen mij en mijn partner. Het is wankelen en opstaan en dan gaat het weer een paar maanden heel goed, maar toch blijven we kwakkelen.

Ik wil niet voor hém hier blijven. Maar ik ben wel heel bang dat ik hem ga missen. Toch denk ik wel echt dat ik dit moet doen. Hij weet van mijn plannen af en hij zei "Als je het echt graag wil kan ik je toch niet tegen houden". Wat natuurlijk ook wel zo is. Zaterdag ga ik naar een bijeenkomst voor Australian Backpackers. Ik denk ook wel voor 90% dat ik het echt ga doen. De vraag is vooral; gaan we uit elkaar als ik naar Australië ga of blijven we toch samen?

Hoe denken jullie hierover?
Gewoon normaal doen ja.
pi_112532760
Valt natuurlijk weinig over te zeggen, kan zijn dat het de doodsteek voor je relatie gaat worden (omdat het blijkbaar al niet lekker loopt) maar kan er ook voor zorgen dat het helemaal weer gaat opbloeien dus als het je grote wens is om dit eens te doen (want inderdaad nu kan het nog, als je wacht nadat je kinderen hebt gekregen en die groot zijn is de kans zeker aanwezig dat je er gewoon geen zin meer in hebt :') ) dan moet je je hart volgen en gewoon afwachten wat de gevolgen zijn. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_112532762
Als ik het zo lees, denk ik dat je gaat en dat de relatie geen stand houdt.
pi_112532820
Ik ben bang dat dat niet heel positief is voor een kwakkelde relatie.

Bedenk je overigens wel dat om Australië in te komen je heul erg veel visa's en dergelijke dingen nodig hebt, je moet wel alles even doublechecken! Mijn broer dacht ook alles voor elkaar te hebben, om uiteindelijk geweigerd te worden in Australië...
  woensdag 6 juni 2012 @ 19:22:02 #5
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_112532892
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 19:19 schreef Gladif het volgende:
Dit. Fijne reis!
  woensdag 6 juni 2012 @ 19:24:44 #6
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_112533062
Tenzij hij jou in staat stelt deze droom waar te maken en het je ook gunt, in dat geval kunnen jullie samen blijven. Maar dan zullen jullie waarschijnlijk nog flink in de huidige relatie moeten investeren om op dat vertrouwensniveau te komen! Maar goed, mijn geld staat op de post hierboven.
pi_112533082
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 19:20 schreef geeninspiratie het volgende:
Ik ben bang dat dat niet heel positief is voor een kwakkelde relatie.

Bedenk je overigens wel dat om Australië in te komen je heul erg veel visa's en dergelijke dingen nodig hebt, je moet wel alles even doublechecken! Mijn broer dacht ook alles voor elkaar te hebben, om uiteindelijk geweigerd te worden in Australië...
Hier blijven ook niet. We blijven aan de gang. Diep van binnen weten we volgens mij ook allebei wel dat we niet voor altijd bij elkaar blijven, maar toch... aan de andere kant is de liefde wel sterk. Gek om te omschrijven.

En van die visa's enzo; thanks! Ik zal er heel goed op letten en alles 129389 keer nakijken ;)
quote:
Wellicht...
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 19:19 schreef trovey het volgende:
Valt natuurlijk weinig over te zeggen, kan zijn dat het de doodsteek voor je relatie gaat worden (omdat het blijkbaar al niet lekker loopt) maar kan er ook voor zorgen dat het helemaal weer gaat opbloeien dus als het je grote wens is om dit eens te doen (want inderdaad nu kan het nog, als je wacht nadat je kinderen hebt gekregen en die groot zijn is de kans zeker aanwezig dat je er gewoon geen zin meer in hebt :') ) dan moet je je hart volgen en gewoon afwachten wat de gevolgen zijn. ;)
Dit is dus ook mijn gedachte. Gewoon gaan. Wat is nou een jaartje op al die jaren die ik nog leef denk ik dan.
Gewoon normaal doen ja.
pi_112533136
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 19:24 schreef bigshadow het volgende:
Tenzij hij jou in staat stelt deze droom waar te maken en het je ook gunt, in dat geval kunnen jullie samen blijven. Maar dan zullen jullie waarschijnlijk nog flink in de huidige relatie moeten investeren om op dat vertrouwensniveau te komen!
Hij gunt het me wel hoor. Zijn eerste reactie was eigenlijk: "Wat is daar de meerwaarde van?". Ik heb dan al geen zin meer om erover te praten. Maar naderhand zei hij dus van nouja als je echt wil gaan moet je dat doen.
Gewoon normaal doen ja.
pi_112533243
Volgens mij gaan jullie sowieso uit elkaar als je niet gaat. Ten eerste kwakkelt het nu al en ten tweede ga je dan ook nog eens spijt hebben dat je om hem deze reis niet gemaakt heb.

Ga je wel, dan is het zoals eerder gezegd of de doodsteek voor je relatie, of die bloeit juist weer op.

Lekker gaan! Doen! Is geweldig!
*Kleine muisjes hebben kleine wensjes; beschuitjes met gestampte mensjes*
pi_112533331
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 19:28 schreef Naamah het volgende:
Volgens mij gaan jullie sowieso uit elkaar als je niet gaat. Ten eerste kwakkelt het nu al en ten tweede ga je dan ook nog eens spijt hebben dat je om hem deze reis niet gemaakt heb.

Ga je wel, dan is het zoals eerder gezegd of de doodsteek voor je relatie, of die bloeit juist weer op.

Lekker gaan! Doen! Is geweldig!
Precies. Het gaat sowieso al niet goed, we hebben zelfs tegen elkaar gezegd (in een opwelling weliswaar, maar goed, het is gezegd) dat het beter is dat we uit elkaar gaan na onze vakantie dit jaar. Vorig jaar zijn we na Zuid Afrika ook uit elkaar gegaan en na 5 maanden waren we toch weer samen. Maar ik wil niet zo aan de gang blijven en wat je zegt klopt; ik wil geen spijt hebben dat ik voor hem deze reis niet gemaakt heb. Ik hou super veel van hem hoor, en ga hem gegarandeerd heel erg missen maar ik denk gewoon dat ik dit écht moet doen.
Gewoon normaal doen ja.
pi_112533400
Gaan!

Je zal er geen spijt van krijgen. Als jij en de wederhelft bij elkaar horen dan kom je wel weer bij elkaar, zo niet: dan niet.

Ga wel als vrijgezel.
pi_112533459
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 19:31 schreef Hou-m-Nat het volgende:
Gaan!

Je zal er geen spijt van krijgen. Als jij en de wederhelft bij elkaar horen dan kom je wel weer bij elkaar, zo niet: dan niet.

Ga wel als vrijgezel.
Zo denk ik er eigenlijk ook wel over. Als we echt voor elkaar gemaakt zijn vinden we elkaar weer terug.
Gewoon normaal doen ja.
pi_112533664
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 19:32 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Zo denk ik er eigenlijk ook wel over. Als we echt voor elkaar gemaakt zijn vinden we elkaar weer terug.
Precies. Als hij het niet trekt dan is het helaas.
pi_112534470
Ik neig sowieso 95% naar wél doen. Hele spannende keuze maar ik heb er zoveel zin in! Zaterdag naar die bijeenkomst, ben heel benieuwd.

Denk trouwens wel dat het afscheid me erg zwaar gaat vallen.. maar zodra ik daar ben is dat zo weer weg denk ik. Ik heb niet zo last van heimwee, nooit gehad trouwens.
Gewoon normaal doen ja.
pi_112534483
quote:

[..]

Potverdorie, dit topic lijkt zowaar opgelost!

Slotje!
pi_112534504
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 19:49 schreef Hou-m-Nat het volgende:

[..]

Potverdorie, dit topic lijkt zowaar opgelost!

Slotje!
Doe eens lief.
Gewoon normaal doen ja.
pi_112534590
Gewoon gaan.
Relaties zijn over rated anyway.

Veel plezier en succes, het gaat je goed.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_112534641
quote:
8s.gif Op woensdag 6 juni 2012 19:49 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Doe eens lief.
Ben lief! Het blijft een lastige beslissing, maar het lijkt me dat je weet wat je gaat doen!

Veel plezier :D
pi_112534873
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 19:52 schreef Hou-m-Nat het volgende:

[..]

Ben lief! Het blijft een lastige beslissing, maar het lijkt me dat je weet wat je gaat doen!

Veel plezier :D
95% ja! :P Het is idd een moeilijke beslissing.
Gewoon normaal doen ja.
pi_112535009
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 19:55 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Doe maar gewoon. Als je straks 50 bent dan zal je zo blij zijn met deze keus.

Baz Luhrman - Sunscreen
  woensdag 6 juni 2012 @ 20:52:54 #21
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_112538017
Het lijkt me heel duidelijk dat je het sowieso moet gaan doen, anders ga je er verschrikkelijke spijt van krijgen.

Straks ga je over een paar jaar alsnog uit elkaar en ga je hem [onbewust?] de schuld geven dat je niet gegaan bent. Het kan je inderdaad je relatie kosten, maar dat weet je dan ook weer, en misschien beseffen jullie je na een poosje elkaar niet zien wel hoeveel je voor elkaar betekent en komt alles weer goed.
an urge to help mankind overcomes me
pi_112538268
Doen! En gewoon op eigen houtje. Scheelt weer wat geld, australie is al duur genoeg.
pi_112541206
Als jullie het allebei echt willen zou je makkelijk bij elkaar kunnen blijven ook als je naar australië gaat, maar ik heb het idee dat je eigenlijk wel blij bent dat je nu een einde aan je relatie kan breien.

[ Bericht 1% gewijzigd door Fokpop op 06-06-2012 21:53:57 ]
  woensdag 6 juni 2012 @ 22:38:10 #24
297051 schaal_9
Caissière B
pi_112545145
Een jaar weg is erg lang, en daar kom bij dat je schrijft dat het nu al niet zo goed tussen jullie gaat. Bovendien is de bestemming die je kiest heel ver weg... maakt het ook niet gemakkelijk. Is niet zomaar even aan te vliegen.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  woensdag 6 juni 2012 @ 22:54:14 #25
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_112546339
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 19:55 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Stel je niet aan, je bent er al lang uit; dat blijkt uit alles wat je zegt. Jij lijkt niet in zijn minst rouwig om je vriend of je relatie in de wilgen te hangen om een jaar rond te reizen. En met rondreizen bedoel ik ongegeneerd zuipen en neuken. Want laten we elkaar geen mietje noemen, daar komt 'backpacken door Australië' zo'n beetje op neer.

Je hebt alleen nog even tijd nodig om aan het idee te wennen dat je straks vrijgezel bent.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_112556357
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 22:54 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Stel je niet aan, je bent er al lang uit; dat blijkt uit alles wat je zegt. Jij lijkt niet in zijn minst rouwig om je vriend of je relatie in de wilgen te hangen om een jaar rond te reizen. En met rondreizen bedoel ik ongegeneerd zuipen en neuken. Want laten we elkaar geen mietje noemen, daar komt 'backpacken door Australië' zo'n beetje op neer.

Je hebt alleen nog even tijd nodig om aan het idee te wennen dat je straks vrijgezel bent.
"Zuipen en neuken" is niet het eerste waar ik aan denk. ;) Integendeel. Ik drink hier al amper :D laat staan daar. Maar goed dat is weer een andere discussie, niet?

Thnx voor de reacties in ieder geval.
Gewoon normaal doen ja.
  donderdag 7 juni 2012 @ 08:56:23 #27
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112556399
heerlijk om na een relatie lekker 6 weken te backpacken door australie, ik heb het ook gedaan in mijn uppie, je komt tig mensen tegen waarmee je kan optrekken. Boek van te voren een paar roadtrips van 1-2 weken,en dan met een busje lekker door australie denderen.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_112556608
quote:
3s.gif Op donderdag 7 juni 2012 08:56 schreef Re het volgende:
heerlijk om na een relatie lekker 6 weken te backpacken door australie, ik heb het ook gedaan in mijn uppie, je komt tig mensen tegen waarmee je kan optrekken. Boek van te voren een paar roadtrips van 1-2 weken,en dan met een busje lekker door australie denderen.
6 weken? Ik ga een jaar :D
En idd, genoeg mensen met wie je op kan trekken. Ga zaterdag naar die bijeenkomst, ben benieuwd.
Gewoon normaal doen ja.
  donderdag 7 juni 2012 @ 09:09:03 #29
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112556633
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:07 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

6 weken? Ik ga een jaar :D
En idd, genoeg mensen met wie je op kan trekken. Ga zaterdag naar die bijeenkomst, ben benieuwd.
dat mocht niet van mijn werk maar had dat ook wel gedaan als het kon :P
pi_112556641
quote:
3s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:09 schreef Re het volgende:

[..]

dat mocht niet van mijn werk maar had dat ook wel gedaan als het kon :P
Ik ga ontslag nemen O+ heerlijk. Haha!
Gewoon normaal doen ja.
  donderdag 7 juni 2012 @ 09:10:36 #31
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_112556660
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 08:54 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

"Zuipen en neuken" is niet het eerste waar ik aan denk. ;) Integendeel. Ik drink hier al amper :D laat staan daar. Maar goed dat is weer een andere discussie, niet?

Thnx voor de reacties in ieder geval.
Ik denk persoonlijk dat het alleen maar goed is om lekker weg te gaan. Twee mogelijkheden:
- Jij bouwt een stukje onafhankelijkheid en vrijheid in de relatie, en die wordt daardoor beter
- De relatie blijkt niet bestand tegen de vrijheid die jij nodig hebt, en dan weet je dat ook meteen

Ik zeg: DOEN. Oh, en doe me een lol: ik weet uit ervaring dat er mensen zijn die een negatieve mening gaan geven. Ik heb in een relatie gezeten waarvan schoonvader tegen vriendin zei: belachelijk dat je hem alleen laat. M'n toenmalige vriendin heeft daar erg over in gezeten. Verwacht zulke meningen, en leg ze lekker naast je neer. Gewoon gaan.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_112556689
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:10 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk dat het alleen maar goed is om lekker weg te gaan. Twee mogelijkheden:
- Jij bouwt een stukje onafhankelijkheid en vrijheid in de relatie, en die wordt daardoor beter
- De relatie blijkt niet bestand tegen de vrijheid die jij nodig hebt, en dan weet je dat ook meteen

Ik zeg: DOEN. Oh, en doe me een lol: ik weet uit ervaring dat er mensen zijn die een negatieve mening gaan geven. Ik heb in een relatie gezeten waarvan schoonvader tegen vriendin zei: belachelijk dat je hem alleen laat. M'n toenmalige vriendin heeft daar erg over in gezeten. Verwacht zulke meningen, en leg ze lekker naast je neer. Gewoon gaan.
Thanks :) Ik weet btw zeker dat zelfs mijn ouders negatief gaan reageren. Zij weten het nog niet; ga het pas vertellen als ik geboekt heb.
Gewoon normaal doen ja.
pi_112557095
Waarom ga je een jaar? Met een half jaar zit de kans erin dat jullie beiden nog op elkaar kunnen wachten, maar een jaar is in mijn ogen een doodsteek voor je relatie, zeker als het al niet lekker loopt.
Find your prince, before you start kissing frogs
pi_112557199
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:31 schreef Kings het volgende:
Waarom ga je een jaar? Met een half jaar zit de kans erin dat jullie beiden nog op elkaar kunnen wachten, maar een jaar is in mijn ogen een doodsteek voor je relatie, zeker als het al niet lekker loopt.
Ik ga een jaar omdat ik hier niks meer te zoeken heb. Ik ben ongelukkig in Nederland en ik vind dat het tijd is dat ik écht voor mezelf moet kiezen en goed nadenken over wat ik nou eigenlijk wil in het leven. Een half jaar is te kort in mijn ogen.
Gewoon normaal doen ja.
  donderdag 7 juni 2012 @ 09:56:48 #35
297051 schaal_9
Caissière B
pi_112557725
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:31 schreef Kings het volgende:
Het ligt eraan. Australië is bijvoorbeeld te ver weg en te duur om even langs te komen, bij rugzakken in Europa ligt dat al anders.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  donderdag 7 juni 2012 @ 09:57:58 #36
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112557752
ik zou het gewoon doen hoor, je relatie moet na 7 jaar dit echt wel op kunnen vangen vooral omdat hij ook druk bezig zal zijn
  donderdag 7 juni 2012 @ 10:03:46 #37
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_112557896
quote:
3s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:57 schreef Re het volgende:
ik zou het gewoon doen hoor, je relatie moet na 7 jaar dit echt wel op kunnen vangen vooral omdat hij ook druk bezig zal zijn
Dit, met dien verstande dat ik er wel 100 euro op zou willen zetten dat je over een jaar geen relatie meer met 'm hebt.
Gourmetten of steengrillen?
  donderdag 7 juni 2012 @ 10:06:01 #38
262 Re
Kiss & Swallow
pi_112557944
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:56 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Het ligt eraan. Australië is bijvoorbeeld te ver weg en te duur om even langs te komen, bij rugzakken in Europa ligt dat al anders.
zo duur is het nou ook weer niet hoor...
pi_112558358
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:56 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Ik zit ook op dit moment voor een half jaar in australie. En dat is voor mij iig genoeg tijd om alles te zien.
Als ik TS was en zo graag deze kant op wil komen voor een jaar zou ik nog nieuw zeeland en fiji of bali meepikken.
Find your prince, before you start kissing frogs
pi_112558686
waar ga je in dat jaar van leven?
  donderdag 7 juni 2012 @ 10:42:15 #41
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_112558969
Interessant topique :Y alhoewel ik ook denk dat je je keuze al hebt gemaakt. Gewoon lekker gaan, Australie is fantastisch, heb er zelf een halfjaar gebackpackt (en 6 weken Nieuw-Zeeland), je gaat het geweldig vinden, idd gewoon een auto/busje huren en gaan met die banaan. Onvergetelijke ervaring!
  donderdag 7 juni 2012 @ 10:44:43 #42
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_112559032
quote:
Ik denk het ook! En ik denk dat je daar achteraf nog blij mee gaat zijn ook.
Gewoon doen dus, je doet zoveel nieuwe indrukken (en mensen!) op.
censuur :O
pi_112559479
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:44 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Precies dit.
Gewoon gaan.
pi_112560118
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:42 schreef Eva4Evah het volgende:
Interessant topique :Y alhoewel ik ook denk dat je je keuze al hebt gemaakt. Gewoon lekker gaan, Australie is fantastisch, heb er zelf een halfjaar gebackpackt (en 6 weken Nieuw-Zeeland), je gaat het geweldig vinden, idd gewoon een auto/busje huren en gaan met die banaan. Onvergetelijke ervaring!
Het lijkt me ook zoooo geweldig. Ik moet dit gewoon doen :D Ik heb trouwens geen rijbewijs maar dat moet geen punt zijn denk ik zo ;)

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:31 schreef computergirl het volgende:
waar ga je in dat jaar van leven?
Wat dacht je van daar werken?
Gewoon normaal doen ja.
  donderdag 7 juni 2012 @ 11:12:14 #45
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_112560124
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:12 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Thanks :) Ik weet btw zeker dat zelfs mijn ouders negatief gaan reageren. Zij weten het nog niet; ga het pas vertellen als ik geboekt heb.
Wat mij hielp: in gedachte houden dat de persoon die kritiek levert, waarschijnlijk het zelf ook wel had gewild, maar het lef er niet voor had :-)
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_112560145
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 10:44 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Vind het wel spannend allemaal! De voorpret is zoooo leuk. :D
Gewoon normaal doen ja.
pi_112560179
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:12 schreef Hallmark het volgende:

[..]

Wat mij hielp: in gedachte houden dat de persoon die kritiek levert, waarschijnlijk het zelf ook wel had gewild, maar het lef er niet voor had :-)
Precies. :D Mijn moeder gaat zeker flippen. Ze weten het nog niet. Ik wil het pas vertellen als ik geboekt heb aan iedereen, is denk ik het beste.
Gewoon normaal doen ja.
  donderdag 7 juni 2012 @ 11:25:47 #48
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_112560688
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:13 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Precies. :D Mijn moeder gaat zeker flippen. Ze weten het nog niet. Ik wil het pas vertellen als ik geboekt heb aan iedereen, is denk ik het beste.
Mag ik trouwens vragen waarom je eigenlijk weg wil uit NL? Je zegt dat je hier niet gelukkig bent? Is het gewoon een beetje de alledaagse sleur, of..?
pi_112560969
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:25 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Mag ik trouwens vragen waarom je eigenlijk weg wil uit NL? Je zegt dat je hier niet gelukkig bent? Is het gewoon een beetje de alledaagse sleur, of..?
Goeie vraag wel dit.
Je kan er vanuit gaan dat als je moeite hebt om in Nederland gelukkig te worden/zijn je het daar ook niet gaat lukken.
  donderdag 7 juni 2012 @ 11:36:55 #50
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_112561141
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:32 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Goeie vraag wel dit.
Je kan er vanuit gaan dat als je moeite hebt om in Nederland gelukkig te worden/zijn je het daar ook niet gaat lukken.
En waarom kan je daar van uit gaan? :?
an urge to help mankind overcomes me
pi_112561183
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:12 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

Wat dacht je van daar werken?
ik zap wel eens langs een bordercontrol reallife programma. Daar wordt volgens mij regelmatig zeer moeilijk gedaan bij backpackers waarvan ze denken dat die daar gaan werken ?
Of geldt dat niet voor hollandse meisjes?
pi_112561261
Al
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:37 schreef computergirl het volgende:

[..]

ik zap wel eens langs een bordercontrol reallife programma. Daar wordt volgens mij regelmatig zeer moeilijk gedaan bij backpackers waarvan ze denken dat die daar gaan werken ?
Als Nederlander kun je tot je 30e een Working Holiday Visum aanvragen waarmee je gewoon mag werken daar :)
  donderdag 7 juni 2012 @ 11:41:53 #53
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_112561365
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:37 schreef computergirl het volgende:

[..]

Je kan daar prima werken hoor, ik heb bijvoorbeeld een maand lang druiven geplukt en ook nog op een boerderij gewerkt (hele dag zaadjes planten :P) en anders kan je nog WWOOF'en, dan doe je klusjes bij een gezin thuis in ruil voor kost en inwoning. Kan heel erg verschillend zijn, van gewoon huishoudelijke taken tot tuinieren tot een schuur bouwen etc. Werk vinden is echter niet 1-2-3 geregeld, het kán wel maar soms moet je goed zoeken. Er zijn betere en slechtere periodes en dat hangt ook weer van het gebied af (waar is men wanneer welk fruit aan het oogsten etc.). Dat gold iig toen ik er was (2008/2009), ik weet niet hoe het nu is maar als je zoekt kun je echt wel iets vinden.
pi_112561375
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:39 schreef Zjummie het volgende:
Al

[..]

Als Nederlander kun je tot je 30e een Working Holiday Visum aanvragen waarmee je gewoon mag werken daar :)
oh mooi
pi_112561719
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:36 schreef saaw het volgende:

[..]

En waarom kan je daar van uit gaan? :?
Omdat het droombeeld dan alleen maar tegen kan vallen. Daarnaast neem je natuurlijk je eigen persoonlijkheid mee, diezelfde persoonlijkheid die hier geen geluk kan creëren.

Lekker een jaartje rondreizen is nooit verkeerd overigens. Maar dat staat los van bovenstaande.
pi_112562076
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 11:25 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Dat mag jij zeker vragen :) het is sowieso allereerst de sleur. Ten tweede heb ik hier gewoon niks te zoeken. Ok, ik heb vrienden en familie. Maar die kan ik best wel missen voor een jaartje. Ik denk gewoon dat dit mij zo goed gaat doen.

Gisteren afgesproken met een maatje van me, hij is ook een jaar Down Under geweest. Hij zat in hetzelfde schuitje als waar ik nu in zit. Ongelukkig, niet weten wat te willen etc. Hij zegt ook dat ik echt moet gaan, dat je er alleen maar van opknapt. Hoeft natuurlijk niet voor mij ook te gelden maar zo voelt het wel. Ik heb het gevoel dat ik dit écht moet doen, nu.
Gewoon normaal doen ja.
  donderdag 7 juni 2012 @ 12:14:23 #57
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_112562504
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 12:03 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Dat mag jij zeker vragen :) het is sowieso allereerst de sleur. Ten tweede heb ik hier gewoon niks te zoeken. Ok, ik heb vrienden en familie. Maar die kan ik best wel missen voor een jaartje. Ik denk gewoon dat dit mij zo goed gaat doen.

Gisteren afgesproken met een maatje van me, hij is ook een jaar Down Under geweest. Hij zat in hetzelfde schuitje als waar ik nu in zit. Ongelukkig, niet weten wat te willen etc. Hij zegt ook dat ik echt moet gaan, dat je er alleen maar van opknapt. Hoeft natuurlijk niet voor mij ook te gelden maar zo voelt het wel. Ik heb het gevoel dat ik dit écht moet doen, nu.
Oke, begrijpelijk, maar wel ergens jammer dat dat je uitgangspunt is om er naartoe te gaan. Ik had een tijdje terug ook hele nare periodes en toen heb ik ook nog overwogen om weer te gaan reizen. Niet gedaan en dat is de goede keus geweest, want anders was het gewoon een vlucht geworden. Nu heb ik de zaken thuis structureel anders aangepakt en daar ben ik gelukkig van geworden. Tuurlijk wil ik ook nog gaan reizen, maar meer om gewoon dingen van de wereld te zien. Maar pas in ieder geval op dat het geen uitweg wordt. Je hebt ook kans dat als je zo lang wegblijft, je daarna niet meer in NL kan aarden. Ik heb ook mensen ontmoet die al 8 jaar aan het reizen waren en die konden gewoon ook niet meer terug naar hun eigen land, ze voelden zich daar leeg en wisten niet wat ze moesten doen. Als het gewoon is om een jaartje fun te hebben en een nieuwe ervaring op te doen, moet je het vooral doen, maar er zitten zeker ook keerzijdes aan :) zoals dat je thuis komt in NL en dat álles hetzelfde is gebleven, terwijl jij een jaar lang allerlei nieuwe ervaringen hebt opgedaan. Bovendien kunnen mensen die niet zo lang zijn weggeweest zich vaak niet met je identificeren. Kan wel eens verkeerd uitpakken bij mensen, just saying.
pi_112562832
Of je relatie stand gaat houden? Het antwoord daarop is: NEE.

De combinatie van de 7-year itch en een quarter life crisis, wat duidelijk wordt uit onderstaande citaat, is funest voor een relatie.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:35 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
ik vind dat het tijd is dat ik écht voor mezelf moet kiezen en goed nadenken over wat ik nou eigenlijk wil in het leven.
Ga lekker naar Australië. Je relatie gaat sowieso toch wel kapot, daar hoef je geen dr. Phil voor te zijn. Als ik moest kiezen tussen een kapotte relatie en spijt omdat ik niet gegaan ben, of een kapotte relatie en geen spijt omdat ik gegaan ben, dan wist ik het wel.
I feel kinda Locrian today
  donderdag 7 juni 2012 @ 12:34:36 #59
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_112563224
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 12:14 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Oke, begrijpelijk, maar wel ergens jammer dat dat je uitgangspunt is om er naartoe te gaan. Ik had een tijdje terug ook hele nare periodes en toen heb ik ook nog overwogen om weer te gaan reizen. Niet gedaan en dat is de goede keus geweest, want anders was het gewoon een vlucht geworden. Nu heb ik de zaken thuis structureel anders aangepakt en daar ben ik gelukkig van geworden. Tuurlijk wil ik ook nog gaan reizen, maar meer om gewoon dingen van de wereld te zien. Maar pas in ieder geval op dat het geen uitweg wordt. Je hebt ook kans dat als je zo lang wegblijft, je daarna niet meer in NL kan aarden. Ik heb ook mensen ontmoet die al 8 jaar aan het reizen waren en die konden gewoon ook niet meer terug naar hun eigen land, ze voelden zich daar leeg en wisten niet wat ze moesten doen. Als het gewoon is om een jaartje fun te hebben en een nieuwe ervaring op te doen, moet je het vooral doen, maar er zitten zeker ook keerzijdes aan :) zoals dat je thuis komt in NL en dat álles hetzelfde is gebleven, terwijl jij een jaar lang allerlei nieuwe ervaringen hebt opgedaan. Bovendien kunnen mensen die niet zo lang zijn weggeweest zich vaak niet met je identificeren. Kan wel eens verkeerd uitpakken bij mensen, just saying.
Eens.

Maar ik denk dat het er een beetje van af hangt waardoor je ongelukkig bent. Komt dat door je eigen persoonlijkheid en patronen of door een relatie waarin je blijft hangen terwijl het je ongelukkig maakt en niet weten wat je wil doen de rest van je leven?

In het laatste geval denk ik dat zo'n reis wel nuttig kan zijn, omdat het je uit de allerdaagse situaties haalt. Je krijgt de kans om heel diverse mensen te ontmoeten met een andere kijk op de wereld dan je familie en vriendenkring. Je kunt andere ervaringen opdoen en er zo achterkomen wat je nu echt leuk en misschien zelfs wel belangrijk vindt om uit het leven te halen.

Maar dan is het ook niet echt een vlucht nee, misschien alleen uit die relatie, maar dat is niet per se een slechte zaak. :)
pi_112563467
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 12:34 schreef jerney het volgende:

[..]

Eens.

Maar ik denk dat het er een beetje van af hangt waardoor je ongelukkig bent. Komt dat door je eigen persoonlijkheid en patronen of door een relatie waarin je blijft hangen terwijl het je ongelukkig maakt en niet weten wat je wil doen de rest van je leven?

In het laatste geval denk ik dat zo'n reis wel nuttig kan zijn, omdat het je uit de allerdaagse situaties haalt. Je krijgt de kans om heel diverse mensen te ontmoeten met een andere kijk op de wereld dan je familie en vriendenkring. Je kunt andere ervaringen opdoen en er zo achterkomen wat je nu echt leuk en misschien zelfs wel belangrijk vindt om uit het leven te halen.

Maar dan is het ook niet echt een vlucht nee, misschien alleen uit die relatie, maar dat is niet per se een slechte zaak. :)
Het laatste is het sowieso. Ik heb heel veel vrienden en familie waar ik graag mee op trek, maar ik heb gewoon niet het gevoel dat DIT het is voor mij. Ik ben zoekende naar wat ik nou eigenlijk wil, en in NL word ik gek van mezelf. Ik wil me vrij voelen, niets moet alles mag.

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 12:14 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Mijn uitgangspunt is natuurlijk nieuwe ervaringen op doen, ver reizen, lekker backpacken in m'n uppie. Lijkt me zo geweldig. Ik denk er al jaren over om weg te gaan, ook toen ik wél gelukkig was. Het is trouwens niet zo dat ik depressief ben ofzo hoor :P maar dit is gewoon het moment om het te doen heb ik het idee. Zoals ik in OP al zei, vriend kan en wil niet weg, en ík wel! Ik houd heel erg van reizen en hij ook, maar hij voor een paar weken.
Gewoon normaal doen ja.
  donderdag 7 juni 2012 @ 12:48:59 #61
11170 jerney
Een goedkoop avonturier
pi_112563677
Dan komt hij halverwege toch een paar weken langs, als hij dat wel ziet zitten? :)
Goed dat je je niet laat tegenhouden als je dit al zo lang wil.
pi_112563886
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 12:48 schreef jerney het volgende:
Dan komt hij halverwege toch een paar weken langs, als hij dat wel ziet zitten? :)
Goed dat je je niet laat tegenhouden als je dit al zo lang wil.
Ik weet niet of ik dat wel wil eigenlijk... maar misschien wel ja. Wie weet :)
precies, ik wil me niet laten tegenhouden. Ik ga opzeker spijt krijgen als ik het niet doe!
Gewoon normaal doen ja.
pi_112564049
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 12:55 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Ik weet niet of ik dat wel wil eigenlijk...
Het lijkt er zo wel heel erg op dat je een breuk probeert te forceren en de reis als reden op wil kunnen geven.
pi_112564286
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:00 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Het lijkt er zo wel heel erg op dat je een breuk probeert te forceren en de reis als reden op wil kunnen geven.
Dit dus.
pi_112564494
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:00 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet de indruk die ik wil wekken hoor. Maar ik vind een frisse start ook écht een frisse start en niet nog een ex die langs komt.

Trouwens, HIJ wil bij mij weg hoor. Als het aan mij lag woonden we allang samen enzo. Hij denkt er gewoon heel anders over, noemt shitty redenen om bij mij weg te gaan (voor hem waarschijnlijk goede redenen, maar toch) en dat doet hij constant. Moet ik dit blijven pikken, no way. Het is tijd dat ik voor mezelf kies en niet voor hem die toch altijd twijfelt.
Gewoon normaal doen ja.
pi_112564567
waarom maak je er dan niet nu een einde aan?
pi_112564647
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:16 schreef computergirl het volgende:
waarom maak je er dan niet nu een einde aan?
Omdat we nog een vakantie hebben staan. We hebben "gezegd" dat het beter is dat we na die vakantie uit elkaar gaan. Want verder gaat het prima tussen ons, we mogen elkaar oprecht. Maar het is de toekomst die we niet zien zitten. Best jammer eigenlijk. Het is nou eenmaal wat het is.
Gewoon normaal doen ja.
pi_112565329
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:18 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
Omdat we nog een vakantie hebben staan. We hebben "gezegd" dat het beter is dat we na die vakantie uit elkaar gaan.
Nu snap ik je niet meer. Je vraagt hier of je relatie stand gaat houden als je naar Australië vertrekt, maar eigenlijk hebben jullie min of meer al afgesproken uit elkaar te gaan. Wat is dan de insteek van dit topic? Verkapt kijk-mij-een-jaar-naar-Australië gaan? Of tips-en-trucs voor backpackers? Dat wordt alleen niet duidelijk uit de OP. Je vraagt ons iets te voorspellen dat al vast staat :')
  donderdag 7 juni 2012 @ 13:40:04 #69
345016 Waiting_tables_in_Paris
It was you. -eyesquint-
pi_112565448
Is er een reden waarom je per sé een jaar wil gaan? Wat doe je een heel jaar lang dat je niet op 3-4 maanden ook kan doen?
pi_112565504
Klinkt wel een beetje alsof jullie in de loop van de jaren beide een beetje een andere richting op zijn gegaan en een ander toekomstbeeld hebben. Ik heb altijd geroepen dat ik een jaar wilde reizen. Tot op heden niks van gekomen omdat mijn leven gewoon anders is gelopen dan ik altijd gedacht had. Spijt heb ik er niet van, het leven loopt zoals het loopt, maar ik hoop wel dat het er ooit nog van komt.

Als je nu de mogelijkheid hebt, zou ik het zeker doen! Je relatie lijkt toch niet echt meer te redden. Of juist misschien wel als jullie straks weten wat je mist...
pi_112567002
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:40 schreef Waiting_tables_in_Paris het volgende:
Is er een reden waarom je per sé een jaar wil gaan? Wat doe je een heel jaar lang dat je niet op 3-4 maanden ook kan doen?
Is geen reden voor. Ik ga een ticket boeken die een jaar geldig is. Kan ook zijn dat ik na 6 maanden al weer terug ben. Maar denk toch wel echt dat ik daar een jaar ga blijven en dat jaar gaat sowieso super snel voorbij ben ik bang. Wat is een jaar op mijn hele leven?

quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:36 schreef starla het volgende:

[..]

Nu snap ik je niet meer. Je vraagt hier of je relatie stand gaat houden als je naar Australië vertrekt, maar eigenlijk hebben jullie min of meer al afgesproken uit elkaar te gaan. Wat is dan de insteek van dit topic? Verkapt kijk-mij-een-jaar-naar-Australië gaan? Of tips-en-trucs voor backpackers? Dat wordt alleen niet duidelijk uit de OP. Je vraagt ons iets te voorspellen dat al vast staat :')
Het is "gezegd", maar het is vaker gezegd en ook gebeurd. Toen we terugkwamen uit Zuid Afrika zijn we ook uit elkaar gegaan maar nu weer bij elkaar terug. Feitelijk kunnen we dus niet met en niet zonder elkaar. Dat we na Cuba uit elkaar gaan staat niet vast. Het is gezegd in een kleine opwelling. Mijn vraag is eigenlijk meer of we uit elkaar zouden moeten gaan als ik een jaar weg ga. Of nouja, vraag. Ook wilde ik het van me af schrijven omdat ik er mee in m'n koppie zat. Dat staat wel in de OP. En nee het is geen "kijk mij eens gaan" want ik heb nog niet eens geboekt en het staat niet vast. Alhoewel ik er wel vrij zeker van ben dát ik ga. Tips hoef ik ook niet.
Gewoon normaal doen ja.
pi_112567194
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:41 schreef mirannie het volgende:
Klinkt wel een beetje alsof jullie in de loop van de jaren beide een beetje een andere richting op zijn gegaan en een ander toekomstbeeld hebben. Ik heb altijd geroepen dat ik een jaar wilde reizen. Tot op heden niks van gekomen omdat mijn leven gewoon anders is gelopen dan ik altijd gedacht had. Spijt heb ik er niet van, het leven loopt zoals het loopt, maar ik hoop wel dat het er ooit nog van komt.

Als je nu de mogelijkheid hebt, zou ik het zeker doen! Je relatie lijkt toch niet echt meer te redden. Of juist misschien wel als jullie straks weten wat je mist...
Precies, het kan twee kanten op... :)
Gewoon normaal doen ja.
pi_112570061
Australie is geweldig natuurlijk.
Als je zo graag wilt gaan, moet je dat gewoon doen.

Bedenk wel dat er ook regels zitten aan de verschillende visums en Australie is daar echt streng in.

Of je relatie stand houdt als je een jaar weg bent, lijkt me toch wel heel erg moeilijk. Vooral als ik zo lees dat je toch al twijfelt.
Maar laat dat je niet tegenhouden. Nu kun je nog een working holiday visum aanvragen (tot je 30ste dus je hebt nog wel ff). Je mag dan niet langer dan 6 maanden werken en je moet voldoende geld op je bankrekening hebben staan. Als ik me niet vergis omgerekend iets van 5000 australische dollars.

Maar je vraag ging eigenlijk over je relatie.
Als je echt een jaar gaat, geef elkaar dan de ruimte. Als je toch voor jezelf een aantal dingen op een rijtje wilt krijgen in Australie dan zet er (tijdelijk) een punt achter. Je hoeft je dan ook niet bezig te houden met berichtjes sturen, mailen, whatsappen, sms'en etc.
Mocht je tot andere inzichten komen, kun je altijd nog eerder terugkomen en proberen de draad opnieuw op te pakken.
If you are meant to be dan vind je elkaar toch wel weer.
Every living creature on earth dies alone
pi_112570227
Gewoon doen!
Australië is een prachtig land, dat wil je niet missen. O+
pi_112570381
Als ik het zo lees zou ik eerst een punt achter je relatie zetten voordat je een jaar naar Down Under gaat.

Voor je het weet kluif je aan een Aboriginal, kun je maar beter zonder schuldgevoel doen dan.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_112570559
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 15:45 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Australie is geweldig natuurlijk.
Als je zo graag wilt gaan, moet je dat gewoon doen.

Bedenk wel dat er ook regels zitten aan de verschillende visums en Australie is daar echt streng in.

Of je relatie stand houdt als je een jaar weg bent, lijkt me toch wel heel erg moeilijk. Vooral als ik zo lees dat je toch al twijfelt.
Maar laat dat je niet tegenhouden. Nu kun je nog een working holiday visum aanvragen (tot je 30ste dus je hebt nog wel ff). Je mag dan niet langer dan 6 maanden werken en je moet voldoende geld op je bankrekening hebben staan. Als ik me niet vergis omgerekend iets van 5000 australische dollars.

Maar je vraag ging eigenlijk over je relatie.
Als je echt een jaar gaat, geef elkaar dan de ruimte. Als je toch voor jezelf een aantal dingen op een rijtje wilt krijgen in Australie dan zet er (tijdelijk) een punt achter. Je hoeft je dan ook niet bezig te houden met berichtjes sturen, mailen, whatsappen, sms'en etc.
Mocht je tot andere inzichten komen, kun je altijd nog eerder terugkomen en proberen de draad opnieuw op te pakken.
If you are meant to be dan vind je elkaar toch wel weer.
Klopt, ik ben me van alle bovenstaande feiten bewust. Vriend van me is ook een jaartje Down Under geweest, gisteravond afgesproken en alle verhalen gehoord en alle vragen gesteld die ik wilde stellen. Dus ik ben nu nog enthousiaster! Wat de relatie betreft lijkt het mij inderdaad ook beter om er een punt achter te zetten. Vind het wel jammer hoor, het is echt niet zo dat ik er niet rouwig om ben. Ik houd echt zielsveel van hem. Maar wat niet gaat, gaat niet...
Gewoon normaal doen ja.
pi_112573133
En als je nu een punt achter je relatie zet, heb je een jaar in een prachtig land om dat achter je te laten, in plaats van dat je depressief op de bank zit met een bak Ben&Jerry.
pi_112775567
Ik kreeg gisteravond in bed een soort paniekaanval lol, maar nu ben ik er weer 99% van overtuigd dat ik moet gaan :')
Gewoon normaal doen ja.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 09:53:05 #79
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_112776896
Je kunt toch wel je jaartje weg? Wat als die vent van jou op uitzending gaat? Met het opwerktraject en de uitzending is hij dan zelf ook meer dan zes maanden op pad.

Na zeven jaar moet de relatie wel sterk genoeg zijn.

Ben zelf beroeps, ik zou er niet zo'n punt van maken.
How'd you like to scrape the barnacles off of me rudder?
pi_112777209
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 09:53 schreef paintmeester het volgende:
Je kunt toch wel je jaartje weg? Wat als die vent van jou op uitzending gaat? Met het opwerktraject en de uitzending is hij dan zelf ook meer dan zes maanden op pad.

Na zeven jaar moet de relatie wel sterk genoeg zijn.

Ben zelf beroeps, ik zou er niet zo'n punt van maken.
Ja precies, het zou moeten kunnen. Maar onze relatie is natuurlijk niet helemaal goed, al een tijdje niet. Ik wil wel dolgraag weg en ik ga het ook gewoon doen, het is alleen lastig om de keuze te maken en écht weg te gaan.
Gewoon normaal doen ja.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 10:23:20 #81
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_112777790
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 10:04 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Ja precies, het zou moeten kunnen. Maar onze relatie is natuurlijk niet helemaal goed, al een tijdje niet. Ik wil wel dolgraag weg en ik ga het ook gewoon doen, het is alleen lastig om de keuze te maken en écht weg te gaan.
Als je relatie nu al niet goed is gaat deze ook geen lange deployment overleven.
Doe wat je zelf wil, ga backpacken.
pi_112777859
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 10:23 schreef paintmeester het volgende:

[..]

Als je relatie nu al niet goed is gaat deze ook geen lange deployment overleven.
Doe wat je zelf wil, ga backpacken.
Thanks :) Ik weet dat ik idd moet doen wat ik zelf wil. Heb al lang genoeg niet gedaan wat ik zelf wilde.
Gewoon normaal doen ja.
pi_112787354
Hij reageert eindelijk omdat hij weet dat ik 't echt meen. Hij manipuleert me nu door te zeggen: "Als je gaat hoef ik je nooit meer te spreken".
Gewoon normaal doen ja.
pi_112787446
Volg je hart en gewoon gaan! Lekker genieten van alle avonturen die jou te wachten staan. Als jouw vriend om jou geeft, dan gunt hij jou dit. En zo niet, jammer, en inderdaad fijne reis!
"无所谓."
  dinsdag 12 juni 2012 @ 14:47:38 #85
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_112787520
quote:

[..]

:')!
zaterdag 13 augustus 2011 11:41 schreef RockNijntje het volgende:
Psy-freak heeft wel de schattigste UI van heel FOK!
FOK!-vriendin: Pixxie. & AdoraBelle
  dinsdag 12 juni 2012 @ 14:56:40 #86
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_112787899
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 14:43 schreef Mrs.Salvatore het volgende:
Hij reageert eindelijk omdat hij weet dat ik 't echt meen. Hij manipuleert me nu door te zeggen: "Als je gaat hoef ik je nooit meer te spreken".
Dat zou ik ook zeggen als ik je vriend was.
pi_112788032
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 14:56 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Dat zou ik ook zeggen als ik je vriend was.
Hij zegt nog meer lelijke dingen hoor. Maar goed. Hij wil dus gewoon niet dat ik ga en maakt het me alleen maar moeilijker.
Gewoon normaal doen ja.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 15:02:32 #88
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_112788137
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 15:00 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Hij zegt nog meer lelijke dingen hoor. Maar goed. Hij wil dus gewoon niet dat ik ga en maakt het me alleen maar moeilijker.
Je klinkt exact als m'n ex.
pi_112790384
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 15:02 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Je klinkt exact als m'n ex.
Iets soortgelijks meegemaakt? ;)
Gewoon normaal doen ja.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 16:00:45 #90
278931 paintmeester
RAMMING SPEED!
pi_112790661
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 15:00 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Wat wil je zelf dan?
Je bent volwassen en vrij in beweging toch? Je vriend heeft zelf een baan waar hij zelf veel weg (kan) zijn. Moet jij dat allemaal maar goed vinden.

Gewoon gaan.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 16:03:15 #91
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_112790776
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 15:53 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Iets soortgelijks meegemaakt? ;)
Oui.
pi_112791136
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 16:00 schreef paintmeester het volgende:

[..]

Wat wil je zelf dan?
Je bent volwassen en vrij in beweging toch? Je vriend heeft zelf een baan waar hij zelf veel weg (kan) zijn. Moet jij dat allemaal maar goed vinden.

Gewoon gaan.
Ik wil zelf dolgraag gaan! Hij is degene die zegt tegen mij dat ik "ongeschikt" voor hem ben en "we geen toekomst samen hebben". O wat heeft hij dat vaak tegen me gezegd. En ik heb het altijd maar gewoon gepikt. Maar ik wil nu zelf weten wat ik doe. Ik wil niet wachten tot we uit elkaar gaan na nog jaren kwakkelen en ik deze kans voorbij heb laten gaan. Ik ga ook wel hoor. Als het goed is ga ik maandag boeken. Maar ik snap niet waarom hij nu zo para doet. Hij wil toch niet meer met mij verder? Hij verwijt mij altijd van alles? Ben niet goed genoeg voor hem? Kan er zo kwaad om worden.
Gewoon normaal doen ja.
pi_112792730
Wat zeurt die boy van jou eigenlijk. Bij defensie moeten ze toch ook redelijk vaak verplicht backpacken ergens in een zandbak. Lekker gaan dus. Als je straks 75 bent zul je nog steeds over je geweldige reiservaring praten en niet over een matige relatie van toen. ^O^
  dinsdag 12 juni 2012 @ 17:59:21 #94
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_112795838
een jaar is wel lang. Ik hoor wel vaker in relaties dat iemand voor een bepaalde tijd weggaat. Maar meestal is dit 3-6 maanden. Een volle 12 maanden is wel lang. Zou dat ook wel a-relaxt vinden, genoeg crocidile dundees om jou te versieren ;)

Aan de andere kant blijft het jouw leven en jouw keuze.
quote:
dit vind ik dan wel weer tekenend voor wat voor een vlees we in de kuip hebben. Hij kan niet normaal gewoon erover praten en zijn gevoelens uiten?
pi_112796082
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 17:59 schreef RamboDirk het volgende:
een jaar is wel lang. Ik hoor wel vaker in relaties dat iemand voor een bepaalde tijd weggaat. Maar meestal is dit 3-6 maanden. Een volle 12 maanden is wel lang. Zou dat ook wel a-relaxt vinden, genoeg crocidile dundees om jou te versieren ;)

Aan de andere kant blijft het jouw leven en jouw keuze.

[..]

dit vind ik dan wel weer tekenend voor wat voor een vlees we in de kuip hebben. Hij kan niet normaal gewoon erover praten en zijn gevoelens uiten?
Een jaar is lang. Maar wat is een jaar op mijn hele leven?

Yep, zo is hij. Altijd dat kinderachtige. Maar dit was gewoon zijn eerste reactie. Ik denk dat hij me uiteindelijk wel begrijpt. We hebben geen toekomst samen en dat weet hij ook, dat zegt hij ook vaak genoeg. Hij zegt: "Ja ga jij maar lekker los, dat is volgens mij jouw enige ideaalbeeld he?" en dat soort opmerkingen. Hij kan er niet over praten nee.. hij is geen prater. Nooit geweest.
Gewoon normaal doen ja.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:11:58 #96
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_112796441
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:04 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Hij zegt: "Ja ga jij maar lekker los, dat is volgens mij jouw enige ideaalbeeld he?" en dat soort opmerkingen.
Dat idee krijg ik ook, je vlucht.
pi_112796543
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:11 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Dat idee krijg ik ook, je vlucht.
Misschien wel ja. Maar is dat zo erg?
Hij probeert met die opmerking te zeggen: "Ga jij maar lekker los met andere mannen" ofzo, terwijl dat helemaal niet mijn insteek is van deze trip. Ik wil tot mezelf komen ja. Ik ben ongelukkig hier ja. Ben alles spuugzat!
Gewoon normaal doen ja.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:14:37 #98
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_112796549
Je krijgt achteraf altijd alleen maar spijt van dingen die je niet doet, dus je moet echt gaan.
pi_112796585
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:14 schreef Grumpey het volgende:
Je krijgt achteraf altijd alleen maar spijt van dingen die je niet doet, dus je moet echt gaan.
I know. Hij is nu wel wat gekalmeerd al. Heb uitgelegd hoe en wat. En volgens mij begrijpt hij het nu wel een beetje. Either way gaan we toch wel uit elkaar. Kan me voorstellen dat het moeilijk is dat ik écht weg ga. Ik zou het ook kut vinden.
Gewoon normaal doen ja.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:15:34 #100
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_112796590
je gaat sowieso geneukt worden door een andere backpacker/ Australiër.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:15:55 #101
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_112796605
En ja je vlucht, maar dat komt voort uit een behoefte om de huidige ongelukkige situatie te veranderen. Nu kan je braaf in NL ongelukkig blijven, maar waarom zou je.

Ohja, en die relatie moet je gewoon mee stoppen, op deze manier beperk je elkaar in elkaars levensgeluk, en dat is niet het doel van een relatie in de huidige moderne wereld.
pi_112796685
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:15 schreef borbit het volgende:
En hij gaat sowieso een ander Hollands Chickie neuken.
Gewoon normaal doen ja.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:18:45 #103
68091 borbit
pi_112796702
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:15 schreef borbit het volgende:
wat een bazenreactie! _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:18:47 #104
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_112796703
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:15 schreef Grumpey het volgende:
En ja je vlucht, maar dat komt voort uit een behoefte om de huidige ongelukkige situatie te veranderen. Nu kan je braaf in NL ongelukkig blijven, maar waarom zou je.

Ohja, en die relatie moet je gewoon mee stoppen, op deze manier beperk je elkaar in elkaars levensgeluk, en dat is niet het doel van een relatie in de huidige moderne wereld.
Na dat jaar gaat het leven in Nederland ook gewoon door hoor. Een jaar in het buitenland moet je om de ervaring doen, niet omdat je ongelukkig bent. Dan kom je denk ik bedrogen uit, ongelukkig zijn zit van binnen.
pi_112796713
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:15 schreef Grumpey het volgende:

Relatie gaan we ook zeker mee stoppen, alleen gaan we nog op vakantie samen. Klinkt achterlijk maar het is toch echt zo.

En precies. Ik vlucht misschien wel maar so what? Laat mij lekker vluchten.
Gewoon normaal doen ja.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:19:21 #106
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_112796723
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:14 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Misschien wel ja. Maar is dat zo erg?
Hij probeert met die opmerking te zeggen: "Ga jij maar lekker los met andere mannen" ofzo, terwijl dat helemaal niet mijn insteek is van deze trip. Ik wil tot mezelf komen ja. Ik ben ongelukkig hier ja. Ben alles spuugzat!
Zelfs een psycholoog is goedkoper en werkt veel beter.
pi_112796746
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:18 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Na dat jaar gaat het leven in Nederland ook gewoon door hoor. Een jaar in het buitenland moet je om de ervaring doen, niet omdat je ongelukkig bent. Dan kom je denk ik bedrogen uit, ongelukkig zijn zit van binnen.
Het is in de eerste instantie ook absoluut de ervaring op doen. Ik wil dit al heel lang, ook toen ik nog gelukkig was! Ik ben niet depressief ofzo hoor. Maar deze "slechte" relatie doet mij realiseren dat het mijn leven is en dat ik zelf moet weten wat ik ermee doe. Dus als ik een jaar wil backpacken moet ik dat zelf weten., Ik weet dat als ik terug kom dat NL nog hetzelfde is. Maar ik ben dan veranderd heb ik het idee. We gaan het zien joh. Sowieso gaat er maandag geboekt worden.
Gewoon normaal doen ja.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:21:06 #108
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_112796805
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:19 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Het is in de eerste instantie ook absoluut de ervaring op doen. Ik wil dit al heel lang, ook toen ik nog gelukkig was! Ik weet dat als ik terug kom dat NL nog hetzelfde is. Maar ik ben dan veranderd heb ik het idee. We gaan het zien joh. Sowieso gaat er maandag geboekt worden.
Je bent net als zoveel Nederlandse meisjes, vluchten en gedesillussioneerd terugkomen.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:21:12 #109
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_112796810
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:04 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Een jaar is lang. Maar wat is een jaar op mijn hele leven?

Yep, zo is hij. Altijd dat kinderachtige. Maar dit was gewoon zijn eerste reactie. Ik denk dat hij me uiteindelijk wel begrijpt. We hebben geen toekomst samen en dat weet hij ook, dat zegt hij ook vaak genoeg. Hij zegt: "Ja ga jij maar lekker los, dat is volgens mij jouw enige ideaalbeeld he?" en dat soort opmerkingen. Hij kan er niet over praten nee.. hij is geen prater. Nooit geweest.
Volgens mij heb je je beslissing al gemaakt.

Anyhoe een jaar is lang, in een goede relatie ga je gewoon het gesprek aan en kom je met een deal. Het is natuurlijk vrij egoïstisch om een jaar weg te gaan terwijl je je partner alleen achterlaat. Het blijft nog steeds je recht hoor om het te doen. Maar beiden gevoelens staan centraal.
pi_112796841
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:21 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Je bent net als zoveel Nederlandse meisjes, vluchten en gedesillussioneerd terugkomen.
Ja want jij hebt alle Nederlandse meisjes gesproken die zijn gaan backpacken?
Gewoon normaal doen ja.
pi_112796867
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:21 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Volgens mij heb je je beslissing al gemaakt.

Anyhoe een jaar is lang, in een goede relatie ga je gewoon het gesprek aan en kom je met een deal. Het is natuurlijk vrij egoïstisch om een jaar weg te gaan terwijl je je partner alleen achterlaat. Het blijft nog steeds je recht hoor om het te doen. Maar beiden gevoelens staan centraal.
Net gesproken met elkaar inderdaad en hij is nu wat kalmer en snapt dat ik dit heel graag wil doen :D Het is toch ook een super vette ervaring. Snapt hij ook wel. En tuurlijk is dat egoïstisch. Maar ik ga hier niet blijven "alleen maar voor hem". Ik wil dit gewoon super graag doen, zoals ik al eerder zei dit wil ik al jaren.
Gewoon normaal doen ja.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:23:30 #112
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_112796923
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:21 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Ja want jij hebt alle Nederlandse meisjes gesproken die zijn gaan backpacken?
:O

Begint je naam met een A ?
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:24:30 #113
68091 borbit
pi_112796960
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:21 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Nee ts is een uniek sneeuwvlokje. Ze gaat naar Australië om te veel te drinken vanuit kleine vrolijk gekleurde plastic emmertjes. Om daar vervolgens op honderden foto's getagd te worden op facebook. Beetje in zo een verschrikkelijk leuk hostelletje te hangen met andere Europese/ Amerikaanse toeristen.
pi_112797056
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:24 schreef borbit het volgende:

[..]

Nee ts is een uniek sneeuwvlokje. Ze gaat naar Australië om te veel te drinken vanuit kleine vrolijk gekleurde plastic emmertjes. Om daar vervolgens op honderden foto's getagd te worden op facebook. Beetje in zo een verschrikkelijk leuk hostelletje te hangen met andere Europese/ Amerikaanse toeristen.
Ik had mij eigenlijk voorgenomen om mijn FB te verwijderen als ik weg ga :D maar bedankt voor deze theorie. Erg verhelderend.
Gewoon normaal doen ja.
pi_112797075
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:23 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

:O

Begint je naam met een A ?
Neen
Gewoon normaal doen ja.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:26:59 #116
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_112797088
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:24 schreef borbit het volgende:

[..]

Je vergeet het naar dierenparken gaan waar ze gevangen diertjes kan aaien.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:28:58 #117
68091 borbit
pi_112797180
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:26 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Ik had mij eigenlijk voorgenomen om mijn FB te verwijderen als ik weg ga :D maar bedankt voor deze theorie. Erg verhelderend.
Naja je hebt dus juist bij een dergelijke reis een facebook nodig om daar contacten te leggen. Verder gewoon doen hoor, is een leuke ervaring. En er is niks mis mee om daar vrienden te maken, en dat gebeurt logischerwijs voor een groot deel met mensen die in het zelfde schuitje zitten als jij, of te wel andere backpackers, en dat is niet erg. Zet eventueel de "tag mij in foto's" functie uit, en begin zeker geen travel blog. :)
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:29:05 #118
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_112797183
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:18 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Neej, maar face it, het is wel even iets fijner om een situatie in NL te veranderen door een jaar weg te gaan. Je maakt dan veel mee, groeit uit elkaar, en als je terugkomt voel je de behoefte ook minder om weer in oude situatie terug te vallen. Als je in NL blijft ben je zo weer uit gemakzucht bij elkaar. TS weet er alles van lijkt me aangezien ze aangeeft dit al eens gehad te hebben.
pi_112797245
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:28 schreef borbit het volgende:

[..]

Naja je hebt dus juist bij een dergelijke reis een facebook nodig om daar contacten te leggen. Verder gewoon doen hoor, is een leuke ervaring. En er is niks mis mee om daar vrienden te maken, en dat gebeurt logischerwijs voor een groot deel met mensen die in het zelfde schuitje zitten als jij, of te wel andere backpackers, en dat is niet erg. Zet eventueel de "tag mij in foto's" functie uit, en begin zeker geen travel blog. :)
Oh. Ik dacht eigenlijk dat je me belachelijk aan het maken was, maar je meent het echt. Goh. :D
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:29 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Neej, maar face it, het is wel even iets fijner om een situatie in NL te veranderen door een jaar weg te gaan. Je maakt dan veel mee, groeit uit elkaar, en als je terugkomt voel je de behoefte ook minder om weer in oude situatie terug te vallen. Als je in NL blijft ben je zo weer uit gemakzucht bij elkaar. TS weet er alles van lijkt me aangezien ze aangeeft dit al eens gehad te hebben.
Ja, dat denk ik ook. We hebben het idd vaker meegemaakt. Het was uit maar toch bleven we whatsappen en doen. Toch maar weer afspreken en uit gemakzucht, omdat het zo vertrouwd voelt weer bij elkaar gegaan.
Gewoon normaal doen ja.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:30:58 #120
68091 borbit
pi_112797263
Nee ts is een uniek sneeuwvlokje. Ze gaat naar Australië om te veel te drinken vanuit kleine vrolijk gekleurde plastic emmertjes. Om daar vervolgens op honderden foto's getagd te worden op facebook. Beetje in zo een verschrikkelijk leuk hostelletje te hangen met andere Europese/ Amerikaanse toeristen. Af en toe een leuk uitstapje naar een national park om schattige baby kangoeroetjes te aaien. En werken op een boerderij of iets, waar je naar 2 dagen mee stopt omdat het kutwerk is en je geen hol betaald krijgt.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:32:23 #121
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_112797316
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:30 schreef borbit het volgende:
Nee ts is een uniek sneeuwvlokje. Ze gaat naar Australië om te veel te drinken vanuit kleine vrolijk gekleurde plastic emmertjes. Om daar vervolgens op honderden foto's getagd te worden op facebook. Beetje in zo een verschrikkelijk leuk hostelletje te hangen met andere Europese/ Amerikaanse toeristen. Af en toe een leuk uitstapje naar een national park om schattige baby kangoeroetjes te aaien. En werken op een boerderij of iets, waar je naar 2 dagen mee stopt omdat het kutwerk is en je geen hol betaald krijgt.
Zo, jij bent echt gefrustreerd.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:32:29 #122
68091 borbit
pi_112797321
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:30 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Oh. Ik dacht eigenlijk dat je me belachelijk aan het maken was, maar je meent het echt. Goh. :D

Ik maak het concept backpacken belachelijk, maar iedereen die ik ken die het gedaan heeft vond het leuk. Al komen ze wel allemaal met exact hetzelfde verhaal terug.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:32:53 #123
68091 borbit
pi_112797337
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:32 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Zo, jij bent echt gefrustreerd.
Dankje.
pi_112797351
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:32 schreef borbit het volgende:

[..]

Ik maak het concept backpacken belachelijk, maar iedereen die ik ken die het gedaan heeft vond het leuk. Al komen ze wel allemaal met exact hetzelfde verhaal terug.
Maakt niet uit dat iedereen met hetzelfde verhaal terug komt. Heeft iedereen die in NL blijft/woont niet hetzelfde verhaal? 40 uur werken per week en in het weekend stappen.
Gewoon normaal doen ja.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:33:33 #125
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_112797358
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:32 schreef borbit het volgende:

[..]

Dankje.
Wat is je probleem met het feit dat iedereen met het verhaal terug komt dat hetzelfde is, maar wat ze allemaal leuk vonden?
pi_112797417
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 09:35 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Ik ga een jaar omdat ik hier niks meer te zoeken heb. Ik ben ongelukkig in Nederland en ik vind dat het tijd is dat ik écht voor mezelf moet kiezen en goed nadenken over wat ik nou eigenlijk wil in het leven. Een half jaar is te kort in mijn ogen.
Dit leest alsof dat retourticket verscheurd wordt en je een Australiër aan de haak hoopt te slaan om daar te settelen..?
dag
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:35:00 #127
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_112797431
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:33 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Maakt niet uit dat iedereen met hetzelfde verhaal terug komt. Heeft iedereen die in NL blijft/woont niet hetzelfde verhaal? 40 uur werken per week en in het weekend stappen.
:{ dafuq
pi_112797474
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:34 schreef Peter het volgende:

[..]

Dit leest alsof dat retourticket verscheurd wordt en je een Australiër aan de haak hoopt te slaan om daar te settelen..?
Dat is niet mijn insteek eigenlijk.
Gewoon normaal doen ja.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:36:45 #129
68091 borbit
pi_112797504
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:33 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Eigenlijk zijn wel allemaal gewoon hetzelfde soort consumentenschapen ongeacht waar je consumeert.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:37:06 #130
68091 borbit
pi_112797514
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:34 schreef Peter het volgende:

[..]

Dat is wel cool.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:38:17 #131
68091 borbit
pi_112797557
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:35 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Je kan ook mij een kaartje sponsoren, ga ik wel mee als reisbegeleider.
pi_112797753
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:35 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Maar als het gebeurt, gebeurt het.. en je staat er niet afwijzend tegenover?
dag
pi_112797877
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:42 schreef Peter het volgende:

[..]

Maar als het gebeurt, gebeurt het.. en je staat er niet afwijzend tegenover?
Alles kan altijd en overal gebeuren. Ik kan hier net zo goed een andere vent aan de haak slaan, toch?
Gewoon normaal doen ja.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:45:56 #134
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_112797900
Ik vind het een vreemde vraag die je in de OP stelt.

Ik zal je een andere vraag stellen:

Win ik de hoofdprijs in de loterij als ik een lot koop?

Wij kunnen niet zien of je relatie is wat het is, dat kunnen jij en je vriend beoordelen.
Ik zou me ook zorgen gaan maken over een baan, zekerheden, een huis en meer van dat soort dingen.
From feudal serf to spender.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:46:21 #135
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_112797916
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:45 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Alles kan altijd en overal gebeuren. Ik kan hier net zo goed een andere vent aan de haak slaan, toch?
:')
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:46:35 #136
68091 borbit
pi_112797924
quote:

[..]

Daar zeg je wel iets, als je een jaar aan de andere kant van NL gaat wonen ben je net goed een jaar weg als dat je aan de andere kant van de wereld gaat zitten.
pi_112797944
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:45 schreef S1nn3rz het volgende:
Ik vind het een vreemde vraag die je in de OP stelt.

Ik zal je een andere vraag stellen:

Win ik de hoofdprijs in de loterij als ik een lot koop?

Wij kunnen niet zien of je relatie is wat het is, dat kunnen jij en je vriend beoordelen.
Ik zou me ook zorgen gaan maken over een baan, zekerheden, een huis en meer van dat soort dingen.
Ik vind zelf ook dat ik het raar verwoord heb.
Druk maken om een huis hoef ik niet, ik woon bij mijn ouders. Heb geen vaste lasten niks. Baan ben ik spuugzat en wil daar sowieso al een hele tijd weg.
Gewoon normaal doen ja.
pi_112797962
quote:

[..]

Niet als je niet hier bent :+
dag
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:49:46 #139
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_112798068
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:46 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Druk maken om een huis hoef ik niet, ik woon bij mijn ouders. Heb geen vaste lasten niks. Baan ben ik spuugzat en wil daar sowieso al een hele tijd weg.
Waarom los je het hier niet op? Over een jaar ben je terug in dezelfde sores.
pi_112798070
Het gaat er uiteindelijk ook niet eens om dat ik een nieuwe partner wil. Integendeel. Dat is totaal niet waar ik naar op zoek ben namelijk ;) Ik ben "nergens" naar op zoek. Maar ik wil dit gewoon doen! Al een hele lange tijd. ;)
Gewoon normaal doen ja.
pi_112798125
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:49 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Waarom los je het hier niet op? Over een jaar ben je terug in dezelfde sores.
Dat is ook mijn hele punt niet. Mijn uitgangspunt is genieten van mijn leven, iets wat ik al jaaaaren wil doen maar wat er nooit van gekomen is. Alle "drama" eromheen komt er toevallig bij kijken. En zoveel drama is het niet, nogmaals, ik ben niet depressief ofzo :D heb super veel goede vrienden die ik ook "achterlaat" als het ware. En nu kán ik het nog doen. Omdat ik hier niks heb om me zorgen om te maken ;)
Gewoon normaal doen ja.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:51:51 #142
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_112798140
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:46 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Je weet dat het vinden van een baan en het uitzicht op een contract voor onbepaalde tijd een groot goed is, zeker voor jongeren?

Ik zou dan zelf eerder een tijd onbetaald verlof nemen. Staat je werk na je avontuur je nog steeds tegen dan kun je altijd nog weggaan.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:52:35 #143
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_112798172
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:51 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Dat is ook mijn hele punt niet. Mijn uitgangspunt is genieten van mijn leven, iets wat ik al jaaaaren wil doen maar wat er nooit van gekomen is. Alle "drama" eromheen komt er toevallig bij kijken. En zoveel drama is het niet, nogmaals, ik ben niet depressief ofzo :D heb super veel goede vrienden die ik ook "achterlaat" als het ware. En nu kán ik het nog doen. Omdat ik hier niks heb om me zorgen om te maken ;)
Hoe zie je het voor je als je terugkomt?
pi_112798174
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:51 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Je weet dat het vinden van een baan en het uitzicht op een contract voor onbepaalde tijd een groot goed is, zeker voor jongeren?
Yep, daar ben ik mij zeker van bewust. Het is geen impulsief besluit hoor, ik heb er goed over nagedacht. En mijn gevoel riekt naar "doen".
Gewoon normaal doen ja.
pi_112798201
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:52 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Hoe zie je het voor je als je terugkomt?
Mijn vrienden op Schiphol met een groot spanddoek "Welkom terug" en de rest zie ik dan wel. Zorg voor later.
Gewoon normaal doen ja.
pi_112798243
quote:

[..]

Ik zou dan zelf eerder een tijd onbetaald verlof nemen. Staat je werk na je avontuur je nog steeds tegen dan kun je altijd nog weggaan.
Daar zit ik ook aan te denken. Collega van me heeft dat ook gedaan 2 jaar geleden.
Gewoon normaal doen ja.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:55:13 #147
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_112798287
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:53 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Mijn vrienden op Schiphol met een groot spanddoek "Welkom terug" en de rest zie ik dan wel. Zorg voor later.
Dus je plant wel je reis maar daarna is 'zorg voor later'?
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:55:19 #148
68091 borbit
pi_112798296
quote:

[..]

Dingen laten voor je baantje is echt te kansloos voor worden. Het gaat om je leven, een baantje is altijd wel te vinden als je terug bent. Daarnaast kan je baantje ook op ieder moment ophouden te bestaan. Mietje.
pi_112798341
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:55 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Ja? Waarom niet? Wat is jouw hele probleem eigenlijk? Het is toch ook "zorg voor later". Wat de neuk kan mij het schelen wat er hier gebeurt als ik weg ben.
Gewoon normaal doen ja.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:56:44 #150
68091 borbit
pi_112798378
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:55 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Ja dit soort dingen moet je gewoon doen. Als je hier blijft is wat wat er over een jaar met je gebeurt ook een zorg voor later. Go go go leef je leven, niet dat van je chef.
pi_112798396
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:56 schreef borbit het volgende:

[..]

Ja dit soort dingen moet je gewoon doen. Als je hier blijft is wat wat er over een jaar met je gebeurt ook een zorg voor later. Go go go leef je leven, niet dat van je chef.
Hulde voor deze opmerking _O_
Gewoon normaal doen ja.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:57:57 #152
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_112798430
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:56 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Ja? Waarom niet? Wat is jouw hele probleem eigenlijk? Het is toch ook "zorg voor later". Wat de neuk kan mij het schelen wat er hier gebeurt als ik weg ben.
Typisch vluchtgedrag dus.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 18:58:35 #153
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_112798470
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:56 schreef borbit het volgende:

[..]

Want je chef draagt ook zorg voor je rekeningen, je eerste opstart als je toch een eigen huisje wilt. Ze woont nu nog bij haar ouders, maar een jaar backpacken kan er wel voor zorgen dat ze bij thuiskomst toch liever zelfstandig gaat wonen. En wie gaat dat dan betalen? MIetje. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door S1nn3rz op 12-06-2012 19:06:04 ]
pi_112798553
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:57 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Typisch vluchtgedrag dus.
En dus? Als dat zo zou zijn?
dag
  dinsdag 12 juni 2012 @ 19:01:50 #155
68091 borbit
pi_112798611
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 18:58 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Want je chef draagt ook zorg voor je rekeningen, je eerste opstart als je toch een eigen huisje wilt. Ze woont nu nog bij haar ouders, maar een jaar backpacken kan er wel voor zorgen dat ze bij thuiskomt toch liever zelfstandig gaat wonen. En wie gaat dat dan betalen? MIetje. :')
Misschien zegt je chef morgen wel dat er geen geld meer voor je is, sta je alsnog op straat.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 19:05:47 #156
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_112798827
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:01 schreef borbit het volgende:

[..]

Misschien zegt je chef morgen wel dat er geen geld meer voor je is, sta je alsnog op straat.
In Nederland heb je dan een vangnet dat ervoor zorgt dat je je rekeningen kunt blijven betalen. Bij zelf ontslag nemen is dat er weinig tot niet.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 19:08:26 #157
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_112798987
Ik zou zeggen doen! Je bent nu 24, jong en weinig verantwoordelijkheden. Hopelijk heb je wel genoeg spaargeld om een jaar daar te vertoeven. Of ben je van plan om daar allerlei bijbaantjes te gaan doen ?
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_112799041
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:08 schreef jcdragon het volgende:
Ik zou zeggen doen! Je bent nu 24, jong en weinig verantwoordelijkheden. Hopelijk heb je wel genoeg spaargeld om een jaar daar te vertoeven. Of ben je van plan om daar allerlei bijbaantjes te gaan doen ?
Ik ben wel van plan om daar te gaan werken ja. Eerste twee maandjes genieten en daarna lekker "casual" werken.
Gewoon normaal doen ja.
pi_112799204
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:09 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Ik ben wel van plan om daar te gaan werken ja. Eerste twee maandjes genieten en daarna lekker "casual" werken.
Heb je eigenlijk genoeg geld voor je reis? Met een beetje 'casual' werken red je het natuurlijk niet in Oz.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 19:11:25 #160
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_112799237
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:00 schreef Peter het volgende:

[..]

En dus? Als dat zo zou zijn?
Ongezond
  dinsdag 12 juni 2012 @ 19:13:22 #161
68091 borbit
pi_112799391
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:05 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

In Nederland heb je dan een vangnet dat ervoor zorgt dat je je rekeningen kunt blijven betalen. Bij zelf ontslag nemen is dat er weinig tot niet.
Oké jouw keuze, ik doe niet aan economische slavernij.
pi_112799414
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:10 schreef MCH het volgende:

[..]

Heb je eigenlijk genoeg geld voor je reis? Met een beetje 'casual' werken red je het natuurlijk niet in Oz.
Ik ga genoeg sparen ja. Nee ok, maar met casual werken bedoel ik gewoon 5 uurtjes per dag. Geen 40 euro per week.
Gewoon normaal doen ja.
pi_112799583
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:13 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Ik ga genoeg sparen ja. Nee ok, maar met casual werken bedoel ik gewoon 5 uurtjes per dag. Geen 40 euro per week.
Veel succes daar. :')
pi_112799775
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:15 schreef MCH het volgende:

[..]

Euh want? Vriend van me heeft 't ook gedaan. 5 a 6 uurtjes werken voor onderdak en eten. Care. Ik hoef geen luxe leventje hoor.
Gewoon normaal doen ja.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 19:18:36 #165
68091 borbit
pi_112799780
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:15 schreef MCH het volgende:

[..]

Veel succes met de rest van je leven krom te liggen voor je baas.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 19:19:27 #166
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_112799845
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:13 schreef borbit het volgende:

[..]

Oké jouw keuze, ik doe niet aan economische slavernij.
Dat is down under anders?
  dinsdag 12 juni 2012 @ 19:20:35 #167
68091 borbit
pi_112799923
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:19 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Dat is down under anders?
Dat is overal hetzelfde.
pi_112799929
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:18 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Euh want? Vriend van me heeft 't ook gedaan. 5 a 6 uurtjes werken voor onderdak en eten. Care. Ik hoef geen luxe leventje hoor.
Ga gewoon daar heen met een dikke zak met geld. Op de manier zoals je het nu wilt is zo'n halfbakken oplossing, dan kun je net zo goed naast je gefrustreerde vriend op de bank blijven zitten.
pi_112799989
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:20 schreef MCH het volgende:

[..]

Ga gewoon daar heen met een dikke zak met geld. Op de manier zoals je het nu wilt is zo'n halfbakken oplossing, dan kun je net zo goed naast je gefrustreerde vriend op de bank blijven zitten.
Ik ga genoeg sparen zodat ik lekker 2 maanden voluit kan leven. Maar ik ben echt niet anders dan anderen hoor. Alsof je daarheen moet moet 10.000 euro. Bullshit. Is genoeg werk te vinden daaro.
Gewoon normaal doen ja.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 19:22:02 #170
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_112800023
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:18 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Vrienden van mij hebben het ook gedaan. Overnachten in hostels en af en toe werken. Maar wel steeds reizen en verschillende plekken bezoeken. Je kan beter wel wat sparen voor dingen die onvoorzien zijn.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 19:22:05 #171
68091 borbit
pi_112800026
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:21 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Ik ga genoeg sparen zodat ik lekker 2 maanden voluit kan leven. Maar ik ben echt niet anders dan anderen hoor. Alsof je daarheen moet moet 10.000 euro. Bullshit. Is genoeg werk te vinden daaro.
is daar geen crisis?
pi_112800044
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:22 schreef borbit het volgende:

[..]

is daar geen crisis?
Ook daar is crisis.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 19:23:37 #173
68091 borbit
pi_112800142
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:22 schreef MCH het volgende:

[..]

Ook daar is crisis.
Waar is crisis?
  dinsdag 12 juni 2012 @ 19:24:03 #174
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_112800171
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:18 schreef borbit het volgende:

[..]

Veel succes met de rest van je leven krom te liggen voor je baas.
Want een jaar backpacken zorgt er volgens jou voor dat ondernemen opeens in je zit, je plannen te over hebt en dat Nederlanders collectief op je staan te wachten op Schiphol inclusief vlaggetjes en ballonnen. Verder staan de werkgevers alvast een gate verder te wachten en kun je plaatsnemen om te kijken welke vacature het beste bij je past waarna je ze duidelijk maakt hoeveel je per maand wilt.

Mee eens, het geeft je veel vrijheid en je hebt er wat lef en durf voor nodig, maar 1 jaar backpacken is niet het einde van de wereld. Zeker niet in deze tijd waar het soms verstandiger is met je hersenen te kiezen dan met je hart.
pi_112800187
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:23 schreef borbit het volgende:

[..]

Waar is crisis?
In de relatie van Mrs. Salvatore :P
pi_112800249
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:24 schreef MCH het volgende:

[..]

In de relatie van Mrs. Salvatore :P
:s)
Gewoon normaal doen ja.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 19:27:08 #177
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_112800404
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:25 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

:s)
Ga gewoon je problemen aan, dan ben je pas stoer.
pi_112800440
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:27 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Ga gewoon je problemen aan, dan ben je pas stoer.
Jonge, welke problemen? Ik heb geen problemen hoor. Jij kent mij ook zo goed he, echt door en door _O-
Gewoon normaal doen ja.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 19:28:04 #179
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_112800468
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:27 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Jonge, welke problemen? Ik heb geen problemen hoor. Jij kent mij ook zo goed he, echt door en door _O-
Lees je eigen topic 's.
pi_112800513
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:28 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Lees je eigen topic 's.
Nou poeh zeg, wát een problemen. Waar komt jouw frustratie vandaan eigenlijk? Je zit mij af te katten omdat wat? Jouw ex vriendinnetje hetzelfde gedaan heeft?
Gewoon normaal doen ja.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 19:30:18 #181
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_112800610
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:28 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Nou poeh zeg, wát een problemen. Waar komt jouw frustratie vandaan eigenlijk? Je zit mij af te katten omdat wat? Jouw ex vriendinnetje hetzelfde gedaan heeft?
Ik heb eerder het idee dat jij gefrustreerd bent.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 19:30:58 #182
68091 borbit
pi_112800663
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:24 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Want een jaar backpacken zorgt er volgens jou voor dat ondernemen opeens in je zit, je plannen te over hebt en dat Nederlanders collectief op je staan te wachten op Schiphol inclusief vlaggetjes en ballonnen. Verder staan de werkgevers alvast een gate verder te wachten en kun je plaatsnemen om te kijken welke vacature het beste bij je past waarna je ze duidelijk maakt hoeveel je per maand wilt.

Mee eens, het geeft je veel vrijheid en je hebt er wat lef en durf voor nodig, maar 1 jaar backpacken is niet het einde van de wereld. Zeker niet in deze tijd waar het soms verstandiger is met je hersenen te kiezen dan met je hart.
Je kiest altijd met je hart. Ratio is niet meer dan een logische verklaring vinden voor keuzes die je onderbewust maakt. :)
pi_112800751
Mensen die denken dat TS nooit meer een normaal leven kan opbouwen omdat ze met 24 (!) een jaartje naar het buitenland gaat. :')

U jelly?
pi_112801526
Het was natuurlijk wel een dapper topic. ^O^
pi_112801552
En ik vind dat TS gewoon moet gaan, zoveel laat ze inderdaad niet achter.
pi_112801564
Slotje nu dan?
pi_112801767
Die gedachte dat Mrs. Salvatore zich lekker laat nemen door een gespierde ozzie surfdude. :9~
pi_112801771
Echt mensen die gaan zitten zeiken over 'zorgen' als je terugkomt.. daar is deze smiley echt voor uitgevonden :')
Als je een jaar weg wilt moet je dat gewoon doen. Je kan daarna nog altijd 40 jaar werken. En dan heb je maar wat later een koophuis. Ga je eerst een tijd wat goedkoper huren.

Ik zou het altijd doen, kan je lang op teren zo'n reis en je maakt nog is wat mee ;)
pi_112801877
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:23 schreef borbit het volgende:

[..]

Waar is crisis?
dag
  dinsdag 12 juni 2012 @ 19:50:54 #190
68091 borbit
pi_112802012
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:47 schreef Bombshell het volgende:
Echt mensen die gaan zitten zeiken over 'zorgen' als je terugkomt.. daar is deze smiley echt voor uitgevonden :')
Als je een jaar weg wilt moet je dat gewoon doen. Je kan daarna nog altijd 40 jaar werken. En dan heb je maar wat later een koophuis. Ga je eerst een tijd wat goedkoper huren.

Ik zou het altijd doen, kan je lang op teren zo'n reis en je maakt nog is wat mee ;)
_O_
pi_112802677
quote:
Die gaat zeker mee op de MP3 speler *O*
Gewoon normaal doen ja.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 20:03:57 #192
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_112802967
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 19:47 schreef Bombshell het volgende:
Vertel!
pi_112806874
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 20:03 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Vertel!
Geen zin om hier nu allemaal reisverhalen hier neer te gooien maar als je een beetje reiservaring heb kan je dat zelf wel invullen.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 21:27:46 #194
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_112808127
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:08 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Geen zin om hier nu allemaal reisverhalen hier neer te gooien maar als je een beetje reiservaring heb kan je dat zelf wel invullen.
Nee, vertel.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 21:29:46 #195
68091 borbit
pi_112808271
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 21:08 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Ik heb ook geen zin om hier steeds te reageren en ik doe het ook. Gewoon vertellen nu!
pi_112909906
Mrs. Salvatore,

Mijn eerste bericht op dit hele fok forum is voor jou! Waarom? omdat ik precies de zelfde gedachte gang om naar Australië te gaan heb, en ik kon het niet laten om niet te reageren. Afgelopen week echt besloten om er voor te gaan. Geen opleiding maar een half jaar aanpoten en dan voor 6 maanden down under.

Hoe zit het bij jou? Wanneer ga je nu boeken?

Ik vind het iig tof en begrijp precies wat je bedoelt met "dat zien we dan wel weer"

Leef je fcking leven en laat je leven niet leiden door 1 of andere kut baan waar je elke keer met tegen zin naar toe gaat. :)
When you feel life coming down on you like a heavy weight
When you feel this crazy society adding to the strain
Take a stroll to the nearest water's edge, remember your place
Many moons have risen and fallen long, long before you came
pi_112916335
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juni 2012 23:07 schreef eurm het volgende:
Mrs. Salvatore,

Mijn eerste bericht op dit hele fok forum is voor jou! Waarom? omdat ik precies de zelfde gedachte gang om naar Australië te gaan heb, en ik kon het niet laten om niet te reageren. Afgelopen week echt besloten om er voor te gaan. Geen opleiding maar een half jaar aanpoten en dan voor 6 maanden down under.

Ik vind het iig tof en begrijp precies wat je bedoelt met "dat zien we dan wel weer"

Leef je fcking leven en laat je leven niet leiden door 1 of andere kut baan waar je elke keer met tegen zin naar toe gaat. :)
Thnx voor je reactie :D

Waarom? Ik wil een jaartje "leven & genieten" en uit de allerdaagse sleur verdwijnen. Cool dat je ook gaat. Ik ga de 25ste langs bij het reisbureau van Australian Backpackers, ik boek nog niet. Ik heb wat kleine schulden die ik eerst afgelost wil hebben. Wil met een "schone lei" hier vertrekken. Wanneer ga jij?
Gewoon normaal doen ja.
pi_112919474
quote:
10s.gif Op donderdag 14 juni 2012 23:07 schreef eurm het volgende:
Mrs. Salvatore,

Dan heb je het niet goed gedaan ;)

OT: Anyway, doe wat niet je niet laten kan. Romantiseer je tripje niet al te veel.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 11:01:32 #199
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_112919676
Deze documentaire is wel iets voor de TS:

http://www.imdb.com/title/tt1024964/
pi_112919862
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 09:21 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Thnx voor je reactie :D

Waarom? Ik wil een jaartje "leven & genieten" en uit de allerdaagse sleur verdwijnen. Cool dat je ook gaat. Ik ga de 25ste langs bij het reisbureau van Australian Backpackers, ik boek nog niet. Ik heb wat kleine schulden die ik eerst afgelost wil hebben. Wil met een "schone lei" hier vertrekken. Wanneer ga jij?
Wanneer wil je gaan dan? Want je moet sowieso kunnen aantonen dat je 4000 euro op je rekening hebt staan om een Working Holiday visum aan te vragen. En dan moet je ook je vliegticket nog kopen.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_112920758
Ik heb toen ik achtien was een jaar door Australië gereisd. De tijd van mijn leven en ik heb er nooit spijt van gehad dat ik dat heb gedaan. Ik raad het je dus ook zeker aan als die drang hoog is.

Ik heb wel gezien dat weinig relaties stand houden. Je ontmoet zo veel nieuwe mensen en heel vaak ontstaat daar iets moois (ook al is het soms voor heel kort). Als ik dan hoor dat je relatie al niet zo lekker loopt dan vraag ik mij af of je alle verleidingen kan weerstaan.
pi_112925050
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 11:06 schreef Biancavia het volgende:

[..]

Wanneer wil je gaan dan? Want je moet sowieso kunnen aantonen dat je 4000 euro op je rekening hebt staan om een Working Holiday visum aan te vragen. En dan moet je ook je vliegticket nog kopen.
Ik weet precies hoeveel geld ik moet sparen en ik ben me van alle bovenstaande zaken bewust. Ik heb mijn huiswerk gedaan ;)
Gewoon normaal doen ja.
pi_112927171
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 13:16 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Ik weet precies hoeveel geld ik moet sparen en ik ben me van alle bovenstaande zaken bewust. Ik heb mijn huiswerk gedaan ;)
^O^

Ik ben ook geweest, dat was dan wel in 1999 (mijn god, wat ben ik oud), maar je doet echt onvergetelijke ervaringen op.
Het lijkt me nu wel inderdaad een stuk makkelijker om contact te houden met mensen die je daar ontmoet. Toen ik er was had niemand een telefoon, je wisselde wel e-mailadressen uit, maar je las je mail ook maar twee keer per week of zo.
En toch was het wel grappig, in Brisbane kwam ik mensen tegen die ik in Melbourne ontmoet had, in Nieuw-Zeeland mensen waar ik in Sydney mee om was gegaan, enzovoort.
Ach ja. Het was een mooie tijd. :P
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_112933318
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 14:04 schreef Biancavia het volgende:

[..]

^O^

Ik ben ook geweest, dat was dan wel in 1999 (mijn god, wat ben ik oud), maar je doet echt onvergetelijke ervaringen op.
Het lijkt me nu wel inderdaad een stuk makkelijker om contact te houden met mensen die je daar ontmoet. Toen ik er was had niemand een telefoon, je wisselde wel e-mailadressen uit, maar je las je mail ook maar twee keer per week of zo.
En toch was het wel grappig, in Brisbane kwam ik mensen tegen die ik in Melbourne ontmoet had, in Nieuw-Zeeland mensen waar ik in Sydney mee om was gegaan, enzovoort.
Ach ja. Het was een mooie tijd. :P
Klinkt heel gaaf. In 1999 was ik 11 :D hihi.
Ben super benieuwd wat ik er allemaal ga meemaken. Maar first things first; eerst boeken enzo ^^
Gewoon normaal doen ja.
pi_112943344
quote:
Thnx voor je reactie

Nou bij mij heeft het zo z'n redenen maar de hoofdzaak is vooral om dat ik gewoon simpel weg toe ben aan wat nieuws (spanning). Maar ook de reden die jij geeft die sleur, zelfde mensen en niet genoeg spanning. Misschien ook wel om mijzelf weer een beetje terug te vinden..

Dat reisbureau zit die in Enschede? want ik heb ook gelezen dat er open dagen zijn, waar ik eigenlijk wel heen wil.

Ik wil over ongeveer een half jaar vertrekken. Binnenkort begin ik met fulltime werken zodat ik zeker weet dat ik genoeg om een half jaar bommetje hard te gaan genieten :cheer:

Wanneer wil jij ongeveer vertrekken?
  vrijdag 15 juni 2012 @ 19:59:30 #206
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_112943794
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 11:29 schreef Sekhmet het volgende:
Ik heb wel gezien dat weinig relaties stand houden. Je ontmoet zo veel nieuwe mensen en heel vaak ontstaat daar iets moois (ook al is het soms voor heel kort). Als ik dan hoor dat je relatie al niet zo lekker loopt dan vraag ik mij af of je alle verleidingen kan weerstaan.
Zwak.
pi_112944156
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 19:59 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Zwak.
Klopt, maar het gebeurd wel veel.

(ik was zelf vrijgezel btw toen in naar Australië ging)
  vrijdag 15 juni 2012 @ 20:11:01 #208
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_112944313
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 20:08 schreef Sekhmet het volgende:

[..]

Klopt, maar het gebeurd wel veel.

(ik was zelf vrijgezel btw toen in naar Australië ging)
Dat noemen ze zelf-ontplooiing he? :')
pi_112944468
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 20:11 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Dat noemen ze zelf-ontplooiing he? :')
Wat doe je in dit topic als 90% van je reacties alleen negatief en afzeikerig zijn? Haal je daar voldoening uit? Lijkt me niet iets nuttigs toevoegen, of zie je dat anders?
dag
  vrijdag 15 juni 2012 @ 20:15:40 #210
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_112944504
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 20:14 schreef Peter het volgende:

[..]

Wat doe je in dit topic als 90% van je reacties alleen negatief en afzeikerig zijn? Haal je daar voldoening uit? Lijkt me niet iets nuttigs toevoegen, of zie je dat anders?
Nee, zie de algemene waarheid steeds voorbij komen.
pi_112944615
quote:
Nee, zie de algemene waarheid steeds voorbij komen.
Volgens mij is die waarheid van jou wel erg negatief, ik zit net op dit fok forum en heb van jou nog geen 1 positieve reactie gezien? Waarom volg je dit eigenlijk als je toch zo negatief er over bent?

Misschien kun je dit beter in real-life doen dan op dit topic want hier bereik je sowieso weinig mee gabber. :)
  vrijdag 15 juni 2012 @ 20:22:40 #212
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_112944741
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 20:19 schreef eurm het volgende:

[..]

Volgens mij is die waarheid van jou wel erg negatief, ik zit net op dit fok forum en heb van jou nog geen 1 positieve reactie gezien? Waarom volg je dit eigenlijk als je toch zo negatief er over bent?

Misschien kun je dit beter in real-life doen dan op dit topic want hier bereik je sowieso weinig mee gabber. :)
Ik volg het vanwege ervaringen.

Als ik weer zo'n meisje tegenkom is het direct afgelopen.
pi_112944822
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 20:22 schreef Psy-freak het volgende:

[..]

Ik volg het vanwege ervaringen.

Als ik weer zo'n meisje tegenkom is het direct afgelopen.
Ahaa, heb je er veel moeten afwijzen met je op FOK! verworven wijsheid? Want dan weet ik een beetje of FOK! wel de goede plek is voor die kennis :Y.
dag
  vrijdag 15 juni 2012 @ 20:26:54 #214
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_112944859
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 20:25 schreef Peter het volgende:

[..]

Ahaa, heb je er veel moeten afwijzen met je op FOK! verworven wijsheid? Want dan weet ik een beetje of FOK! wel de goede plek is voor die kennis :Y.
Sorry?
pi_112945512
Wat een verzuurde mensen hier. Laat haar toch lekker. Ja, Australie is cliché, ja haar relatie gaat kapot, ja ze houdt geen geld over -waarschijnlijk wel een SOA- en woont daarna op haar 25ste weer bij paps en mams, ja ze krijgt net zoals voorheen een saaie baan, maar dat mag de pret niet drukken!

Lekker gaan TS!
  vrijdag 15 juni 2012 @ 21:19:32 #216
326197 Psy-freak
Moderator i.o.
pi_112946808
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 20:46 schreef starla het volgende:
Wat een verzuurde mensen hier. Laat haar toch lekker. Ja, Australie is cliché, ja haar relatie gaat kapot, ja ze houdt geen geld over -waarschijnlijk wel een SOA- en woont daarna op haar 25ste weer bij paps en mams, ja ze krijgt net zoals voorheen een saaie baan, maar dat mag de pret niet drukken!

Lekker gaan TS!
:')
  vrijdag 15 juni 2012 @ 22:36:16 #217
264281 livalo
Parttime internetheldin.
pi_112950444
Mijn vriend is nu voor een half jaar weg, maar heeft 3 weken terug besloten om toch eerder thuis te komen (maar 3 weken eerder, maar alsnog ben ik er super gelukkig mee). Ik zeg, ga vooral, ik merk aan hem dat het hem erg goed doet! Je leert echt voor jezelf zorgen en leert er veel mensen kennen :). Maar pin jezelf niet vast aan een datum, je weet nooit hoe je het daar hebt en of je na een tijdje de 'vastigheid' niet gaat missen. Maar als ik het zo lees heb je jezelf goed ingelezen en heb je alles goed op een rijtje, super!

Ik zie dat je de beslissing al gemaakt hebt om uit elkaar te gaan, en volgens mij ook verstandig. Onze relatie was op het moment dat hij ging super, en ik merk gewoon dat ik (en hij ook) nu pas merk hoe erg ik hem mis en hoe goed het zit tussen ons. Natuurlijk ben ik alsnog enormbang dat hij erg veranderd is als hij terugkomt, maar so be it, dat merk ik dan wel. Misschien dat je er in Australië achter komt dat je hem toch erg mist en andersom, maar zo niet dan heb je in ieder geval zekerheid over hoe of wat. Ik denk dat je de goede beslissing hebt gemaakt :).
Op zaterdag 23 januari 2010 18:54 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
JIJ HEKS :'(
pi_112950504
Nee ik zou niet alleen gaan.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 23:26:23 #219
277627 Seven.
We are Borg.
pi_112953458
1. Je relatie is al dood.
2. Je zit al vanaf je 17e aan een kerel vast maar nu jullie beide volwassen zijn, blijkt dat jullie helemaal niet bij elkaar passen.
3. Na 7 jaar heb je nog altijd NIETS van een toekomst met hem opgebouwd en hij lijkt ook geen aanstalten te maken om iets met jou op te bouwen.

Mens, wat doe je nog hier en waarom in vredesnaam reageren op fok-frusti psy-freak?
Resistance is futile.
pi_112953922
Gaan, absoluut! Maar dat wist je zelf ook al :) @ongeveer in dezelfde situatie gezeten, beste jaar van mn leven gehad.
  vrijdag 15 juni 2012 @ 23:38:32 #221
277627 Seven.
We are Borg.
pi_112954099
Oh ja: ik ben ook vertrokken op mijn 24ste. 5 jaar later nog steeds niet terug. En ik kan je dit aanraden want:

-Je wordt met jezelf geconfronteerd => je leert jezelf kennen in overlevingsmodus omdat je op jezelf aangewezen bent en hierdoor word je erg zelfstandig. Het geeft je zelfvertrouwen en het enige dat je daarvoor moet doen is uit de shit blijven en genieten. What better way?

-Mensen die reizen en andere culturen zien, hebben een ander, veel ruimdenkender wereldbeeld. Je word gedwongen om je eigen cultuur tegen het licht te houden en ook dat is erg confronterend. Er zijn mensen die er niet mee om kunnen gaan en huilend teruggaan, er zijn mensen die dit mateloos interessant vinden en die er heel goed door leren relativeren. Want dat leer je wel, of je nu naar Afrika, Belgie of Australie gaat. Doordat je met cultuurverschillen moet dealen, pik je vanzelf nieuwe gewoonten op omdat je die eigenlijk veel fijner vindt dan je Nederlandse gewoontes.

-Je ontdekt heel snel wat jij wel en niet fijn vindt. Omdat je domweg geen regels hebt, doe je eigenlijk alleen maar dingen waar je zin in hebt. Bevalt het je niet, move on. Wederom: je leert jezelf kennen.

Keerzijde: bij terugkomst hebben veel mensen nog steeds geen idee wat ze willen 'bereiken'. Mensen komen vaak terug met het idee dat ze willen 'genieten van het leven' maar het beroerde is dat 'genieten van het leven' doorgaans niet te combineren is met een 40 urige werkweek of veeleisende studie. De enige oplossing is eigenlijk om op dat punt je leven zo aangenaam mogelijk te maken en oprecht kiezen voor werk/vriendschappen/relaties om het genieten, en niet om de status etc etc.
Resistance is futile.
pi_112954157
Mijn ervaring van afgelopen oktober-maart:

Ik (20 jaar) zou samen met mijn vriendin gaan. Na 5 dagen in Sydney (begin van onze reis) maakte dat wijf het uit en daar zat ik dan. :X Gelukkig leerde ik al vrij gauw nieuwe mensen kennen. De eerste anderhalve maand was zeer klote, maar daarna echt een toptijd gehad.

Je mag dan wel alleen zijn, maar echt eenzaam zul je je niet snel voelen.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_112980665
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 23:38 schreef Seven. het volgende:
Oh ja: ik ben ook vertrokken op mijn 24ste. 5 jaar later nog steeds niet terug. En ik kan je dit aanraden want:

-Je wordt met jezelf geconfronteerd => je leert jezelf kennen in overlevingsmodus omdat je op jezelf aangewezen bent en hierdoor word je erg zelfstandig. Het geeft je zelfvertrouwen en het enige dat je daarvoor moet doen is uit de shit blijven en genieten. What better way?

-Mensen die reizen en andere culturen zien, hebben een ander, veel ruimdenkender wereldbeeld. Je word gedwongen om je eigen cultuur tegen het licht te houden en ook dat is erg confronterend. Er zijn mensen die er niet mee om kunnen gaan en huilend teruggaan, er zijn mensen die dit mateloos interessant vinden en die er heel goed door leren relativeren. Want dat leer je wel, of je nu naar Afrika, Belgie of Australie gaat. Doordat je met cultuurverschillen moet dealen, pik je vanzelf nieuwe gewoonten op omdat je die eigenlijk veel fijner vindt dan je Nederlandse gewoontes.

-Je ontdekt heel snel wat jij wel en niet fijn vindt. Omdat je domweg geen regels hebt, doe je eigenlijk alleen maar dingen waar je zin in hebt. Bevalt het je niet, move on. Wederom: je leert jezelf kennen.

Keerzijde: bij terugkomst hebben veel mensen nog steeds geen idee wat ze willen 'bereiken'. Mensen komen vaak terug met het idee dat ze willen 'genieten van het leven' maar het beroerde is dat 'genieten van het leven' doorgaans niet te combineren is met een 40 urige werkweek of veeleisende studie. De enige oplossing is eigenlijk om op dat punt je leven zo aangenaam mogelijk te maken en oprecht kiezen voor werk/vriendschappen/relaties om het genieten, en niet om de status etc etc.
Heerlijk als ik dit lees! nu wil ik het liefst morgen al vertrekken :D

Niks of niemand houd mij iig tegen daar ben ik al lang blij om.
  zondag 17 juni 2012 @ 08:29:28 #224
101292 EviL_AleX
Prince Charming
pi_112995539
In mijn persoonlijke omgeving ook enkel positieve verhalen gehoord, dus ik ga ook naar Australië. Ben het helemaal met Seven eens. :Y
  zondag 17 juni 2012 @ 08:48:31 #225
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_112995626
quote:
11s.gif Op woensdag 6 juni 2012 19:15 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

Hoe denken jullie hierover?
Wil je nou toestemming van ons om je te laten uitwonen door elke Ausie die je pad kruist?
  zondag 17 juni 2012 @ 09:00:55 #226
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_112995708
quote:
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_112999405
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 juni 2012 19:50 schreef eurm het volgende:

[..]

Nou bij mij heeft het zo z'n redenen maar de hoofdzaak is vooral om dat ik gewoon simpel weg toe ben aan wat nieuws (spanning). Maar ook de reden die jij geeft die sleur, zelfde mensen en niet genoeg spanning. Misschien ook wel om mijzelf weer een beetje terug te vinden..

Dat reisbureau zit die in Enschede? want ik heb ook gelezen dat er open dagen zijn, waar ik eigenlijk wel heen wil.

Ik wil over ongeveer een half jaar vertrekken. Binnenkort begin ik met fulltime werken zodat ik zeker weet dat ik genoeg om een half jaar bommetje hard te gaan genieten :cheer:

Wanneer wil jij ongeveer vertrekken?
Bedankt voor de reacties allemaal, fijn dat er mensen zijn die in een soortgelijke situatie hebben gezeten en ook echt gegaan zijn :D Doet me goed om te lezen!

Dat reisbureau zit in Alkmaar. Er zijn inderdaad open dagen, maar ik kan aankomende keren niet. Dus ik ga langs het reisbureau en 1 op 1 praten/uitzoeken/ervaringen aanhoren :D Je moet maar even kijken op www.australianbackpackers.nl, daar staat sowieso al super veel informatie op.

Ik wil eind april weg gaan.
Gewoon normaal doen ja.
  zondag 17 juni 2012 @ 12:41:12 #228
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_112999650
ik zou trouwens wel eerst even wolf creek kijken
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_112999715
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 12:41 schreef MikeyMo het volgende:
Deze werd mij inderdaad al eerder aangeraden, even checken of 'ie te downloaden valt
Gewoon normaal doen ja.
pi_113000159
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 12:31 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Bedankt voor de reacties allemaal, fijn dat er mensen zijn die in een soortgelijke situatie hebben gezeten en ook echt gegaan zijn :D Doet me goed om te lezen!

Dat reisbureau zit in Alkmaar. Er zijn inderdaad open dagen, maar ik kan aankomende keren niet. Dus ik ga langs het reisbureau en 1 op 1 praten/uitzoeken/ervaringen aanhoren :D Je moet maar even kijken op www.australianbackpackers.nl, daar staat sowieso al super veel informatie op.

Volgens mij begint de winter dan daar, miss iets om rekening mee te houden. Tenminste in het zuiden. Het noorden kent geen echte winter.
pi_113000370
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 13:00 schreef Bombshell het volgende:

[..]

Volgens mij begint de winter dan daar, miss iets om rekening mee te houden. Tenminste in het zuiden. Het noorden kent geen echte winter.
Ik ben van plan om in het oosten te beginnen, volgens mij komt dat wel goed. Vriend van me is ook in april vertrokken en liep alleen maar op slippers en in een korte broek. :D
Gewoon normaal doen ja.
pi_113000437
Regenseizoen is veel vervelender als je niet van regen houd. Ik vond het trouwens heerlijk...lekker in zomerkleding en slippers door de hoosbuien denderen.

Ik begin ook wel erg terug te verlangen nu. Was echt een topjaar en zou het zo weer doen!
pi_113000485
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 13:10 schreef Sekhmet het volgende:
Regenseizoen is veel vervelender als je niet van regen houd. Ik vond het trouwens heerlijk...lekker in zomerkleding en slippers door de hoosbuien denderen.

Ik begin ook wel erg terug te verlangen nu. Was echt een topjaar en zou het zo weer doen!
Ik houd in NL niet van regen maar in een ander land is het heel anders denk ik. Zoals je zegt idd, in zomerkleding er doorheen banjeren. :D
Gewoon normaal doen ja.
pi_113000879
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 12:31 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Ja klopt ik heb die site ook al gezien en gekeken wanneer er opendagen zijn, de aankomende kan ik ook niet :( maar dat mag de pret niet drukken ik zorg wel dat ik alle info krijg die ik moet hebben.. Mijn lijstje met hoeveel ik apart moet zetten is net precies klaar en ik vetrek hopelijk in januari. (mooie tijd dacht ik zo)

Jij hebt dus nog wel even om goed te sparen.. maar jij bent van plan om een jaar te gaan? ik namelijk een half jaar. Erna wil ik wel weer een studie oppakken.. hoe vies lastig het ook gaat worden :)
pi_113001012
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 13:27 schreef eurm het volgende:

[..]

Ja klopt ik heb die site ook al gezien en gekeken wanneer er opendagen zijn, de aankomende kan ik ook niet :( maar dat mag de pret niet drukken ik zorg wel dat ik alle info krijg die ik moet hebben.. Mijn lijstje met hoeveel ik apart moet zetten is net precies klaar en ik vetrek hopelijk in januari. (mooie tijd dacht ik zo)

Jij hebt dus nog wel even om goed te sparen.. maar jij bent van plan om een jaar te gaan? ik namelijk een half jaar. Erna wil ik wel weer een studie oppakken.. hoe vies lastig het ook gaat worden :)
Ik wil inderdaad een jaartje gaan. Maar bedenk me net dat ik misschien toch wat later ga, want ik moet mijn rijbewijs "even" halen. Theorie is binnen en heb al veel lessen gehad en het einde is in zicht en ben opeens gestopt, waarom mag Joost weten, slaat nergens op :D Dus als ik die gewoon kan halen voor ik erheen ga zou dat fijn zijn. Sowieso kost dat ook weer geld weet je. Dus misschien vertrek ik wel in mei of juni ofzo. Duurt wel nog laaaaang zeg. Januari is inderdaad een chille tijd alleen ik ga dat niet redden qua sparen.
Gewoon normaal doen ja.
pi_113001224
quote:
Haha ik zou hem kijken in het vliegtuig als je er bijna bent :P
pi_113001493
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 13:37 schreef eurm het volgende:

[..]

Haha ik zou hem kijken in het vliegtuig als je er bijna bent :P
Wat is dat voor iets dan? :P
Gewoon normaal doen ja.
pi_113001947
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 13:31 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Ik wil inderdaad een jaartje gaan. Maar bedenk me net dat ik misschien toch wat later ga, want ik moet mijn rijbewijs "even" halen. Theorie is binnen en heb al veel lessen gehad en het einde is in zicht en ben opeens gestopt, waarom mag Joost weten, slaat nergens op :D Dus als ik die gewoon kan halen voor ik erheen ga zou dat fijn zijn. Sowieso kost dat ook weer geld weet je. Dus misschien vertrek ik wel in mei of juni ofzo. Duurt wel nog laaaaang zeg. Januari is inderdaad een chille tijd alleen ik ga dat niet redden qua sparen.
Ja als je een jaar gaat heb je natuurlijk meer centen nodig, tenzij je daar je zelf kapot wil werken en verder niet echt wilt genieten? :P waarom stop je dan ook zo ineens? anders kon je misschien wel nog eerder naar Australie!

Dat duurt zeker nog eventjes, maar je weet waar je het voor doet :) koop anders een grote poster hang hem aan het plafond boven je bed, elke ochtend als je dan wakker word zie je waar je het voor doet. haha

Die film gaat over een gruwelijke redneck die backpackers afslacht (L)
pi_113002110
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 13:53 schreef eurm het volgende:

[..]

Ja als je een jaar gaat heb je natuurlijk meer centen nodig, tenzij je daar je zelf kapot wil werken en verder niet echt wilt genieten? :P waarom stop je dan ook zo ineens? anders kon je misschien wel nog eerder naar Australie!

Dat duurt zeker nog eventjes, maar je weet waar je het voor doet :) koop anders een grote poster hang hem aan het plafond boven je bed, elke ochtend als je dan wakker word zie je waar je het voor doet. haha

Die film gaat over een gruwelijke redneck die backpackers afslacht (L)
Ik wil sowieso 4000 euro hebben om daar de eerste maanden te kunnen genieten en daarna wil ik gaan werken. Ik ben gestopt omdat ..... geen idee! Geen zin/tijd meer :') Slaat nergens op natuurlijk, was zo dichtbij! Oehh ja een grote poster. Misschien wel een heel goed idee!

Oh ik weet niet of ik die film wil zien, is die eng? :P
Gewoon normaal doen ja.
pi_113002369
Ik zou voor een landkaart van Australië gaan en de plekken aanstippen waar je heen wilt...kun je daarbij wegdromen (eventueel fototjes erop plakken).

En ik vond het in Australië erg makkelijk om tijdelijk wat werk te doen of in ruil voor schoonmaken gratis te overnachten in de hostels. Het geld vloog er nl wel doorheen op een gegeven moment.
pi_113002641
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 13:56 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Ik wil sowieso 4000 euro hebben om daar de eerste maanden te kunnen genieten en daarna wil ik gaan werken. Ik ben gestopt omdat ..... geen idee! Geen zin/tijd meer :') Slaat nergens op natuurlijk, was zo dichtbij! Oehh ja een grote poster. Misschien wel een heel goed idee!

Oh ik weet niet of ik die film wil zien, is die eng? :P
Ja en je moet 4000 hebben om uberhaupt daar naar binnen te komen. Dit is dus echt wel het minimale wat je moet hebben.. wat doe je nu dan? volg je nog een studie of werk je ? full-time?

Gek maar waar ik ga vanaf augustus fulltime werken en als het goed is kan ik dan ook met ongv 4500 richting australie in januari :D

Haha, nou ik weet niet of je van thriller houd maar deze is niet heel chill voor als je in je 1tje gaat backpacken door aussie.
pi_113002670
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 14:02 schreef Sekhmet het volgende:
Ik zou voor een landkaart van Australië gaan en de plekken aanstippen waar je heen wilt...kun je daarbij wegdromen (eventueel fototjes erop plakken).

En ik vond het in Australië erg makkelijk om tijdelijk wat werk te doen of in ruil voor schoonmaken gratis te overnachten in de hostels. Het geld vloog er nl wel doorheen op een gegeven moment.
Die landkaart vind ik trouwens ook wel een hele strakke! even kijken waar ik een mooie landkaart kan vinden op internet. Goeie Sekhmet! :D
  zondag 17 juni 2012 @ 14:13:37 #243
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_113002866
quote:
Trololo :') die film heb ik ook gekeken, toen ik in Oz was en op het punt stond die richting op te gaan. Ben nog ergens langs gereden waar het bordje "Wolf Creek ..(aantal).. km -->" stond, wij zaten in die auto van eeeek dit is creepy :X
  zondag 17 juni 2012 @ 14:14:58 #244
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_113002920
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 13:43 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Wat is dat voor iets dan? :P
Horrorfilm over backpackers die worden vermoord door een engerd in de outback. Gewoon Crocodile Dundee kijken, veel leuker ;)
pi_113006762
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 14:13 schreef Eva4Evah het volgende:

[..]

Trololo :') die film heb ik ook gekeken, toen ik in Oz was en op het punt stond die richting op te gaan. Ben nog ergens langs gereden waar het bordje "Wolf Creek ..(aantal).. km -->" stond, wij zaten in die auto van eeeek dit is creepy :X
Haha, zeker een vette film alleen niet als je naar Australië wilt gaan en al helemaal niet als je er bent dacht ik zo :')
pi_113007286
hoe staat het nu met partner van ts? gaat ze nu toch eerst rijbewijs halen (hoezo besluiteloos :') ), dus wat met vriendlief totdat ts de gebaande wegen in australie gaat volgen? ~:)
pi_113045355
quote:
0s.gif Op zondag 17 juni 2012 14:02 schreef Sekhmet het volgende:

Heb een super grote landkaart gekregen van een maat van me en ook super veel boekjes en informatie enzo. Dus heb wat te lezen/doen :D

quote:
19s.gif Op zondag 17 juni 2012 16:03 schreef dawg het volgende:
hoe staat het nu met partner van ts? gaat ze nu toch eerst rijbewijs halen (hoezo besluiteloos :') ), dus wat met vriendlief totdat ts de gebaande wegen in australie gaat volgen? ~:)
Ik ben niet besluitloos, mijn besluit staat vast ;) Maar wellicht vertrek ik wat later.
Gewoon normaal doen ja.
  maandag 18 juni 2012 @ 14:23:57 #248
277627 Seven.
We are Borg.
pi_113050164
Heb ik wel nog een vraag: is hij bereid om te wachten tot je vertrek voor hij zijn eigen vrijheid op gaat eisen?

Wie weet wat de vakantie nog doet voor jullie relatie, misschien is er ergens toch nog een beetje ruimte om te werken aan 'ons'. Maar wacht niet tot jullie elkaar gaan haten ergens vlak voor je vertrek, want hij verdient (ongetwijfeld) wel wat beters dan dat.

Oftewel: hou hem niet onnodig aan het lijntje. Ga boeken voor vertrek in mei/juni want mogelijk houdt hij rekening met de optie dat je alleen maar dreigt te vertrekken. Zet concrete stappen of zet het uit je hoofd. Het is niet eerlijk om te wachten met boeken tot jij je rijbewijs hebt, want je stelt het alleen maar uit, en zo gaat het leventje dan zo een beetje door. Over 4 jaar woon je dan ineens samen met hem en jullie liefdesbaby danwel ongelukje, en dan blijkt *ineens* dat jullie nooit bij elkaar gepast hebben.
Resistance is futile.
pi_113050503
4000 euro voor de eerste maanden :'). Zoek eerst eens uit wat de prijzen zijn in Australië! Die zijn echt schrikbarend hoog. Je moet bovendien meen ik $AUD 6500 ofzo op je bank hebben staan.
Met name voedsel is haast onbetaalbaar. Een brood is $5,- kamerhuur $300 per week oid.. Hier staat overigens wel een minimumloon van $15 per uur tegenover.

Verder je relatie, dat komt denk ik niet goed. Zelfde ervaring, zelfde leeftijden (25 en 24), zelfde lengte (7jaar) van een relatie. Wat moeilijkheden down the road, en dat is ook niet goed gegaan. Ook wij zijn vlak voor dat ze wegging nog op vakantie gegaan, en dat ging gewoon goed en we hadden lol.. Maar blijkbaar later in Australië is ze zich zaken gaan realiseren ..

Ik heb er geen spijt van haar te laten gaan, want zij moet ook gewoon doen en laten wat ze wil. Haar hier houden was ook niet goed geweest voor ons en haar studie. Bovendien blijf ik van mening dat iedereen moet doen wat hij/zij wil doen.

Maar ik wil je dus waarschuwen voor de prijzen. Misschien dat je met ¤4500 beter in zuid-oost Azië kunt gaan backpacken...

Ohja, nog 1 ding: Hou hem niet aan het lijntje als je het niet ziet zitten, daarmee maak je het voor jezelf lastiger en wordt de pijn voor hem alleen maar groter.

[ Bericht 6% gewijzigd door Glijdt_licht op 18-06-2012 14:39:58 ]
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_113061159
quote:
19s.gif Op maandag 18 juni 2012 14:30 schreef Glijdt_licht het volgende:
4000 euro voor de eerste maanden :'). Zoek eerst eens uit wat de prijzen zijn in Australië! Die zijn echt schrikbarend hoog. Je moet bovendien meen ik $AUD 6500 ofzo op je bank hebben staan.
Met name voedsel is haast onbetaalbaar. Een brood is $5,- kamerhuur $300 per week oid.. Hier staat overigens wel een minimumloon van $15 per uur tegenover.

Verder je relatie, dat komt denk ik niet goed. Zelfde ervaring, zelfde leeftijden (25 en 24), zelfde lengte (7jaar) van een relatie. Wat moeilijkheden down the road, en dat is ook niet goed gegaan. Ook wij zijn vlak voor dat ze wegging nog op vakantie gegaan, en dat ging gewoon goed en we hadden lol.. Maar blijkbaar later in Australië is ze zich zaken gaan realiseren ..

Ik heb er geen spijt van haar te laten gaan, want zij moet ook gewoon doen en laten wat ze wil. Haar hier houden was ook niet goed geweest voor ons en haar studie. Bovendien blijf ik van mening dat iedereen moet doen wat hij/zij wil doen.

Maar ik wil je dus waarschuwen voor de prijzen. Misschien dat je met ¤4500 beter in zuid-oost Azië kunt gaan backpacken...

Ohja, nog 1 ding: Hou hem niet aan het lijntje als je het niet ziet zitten, daarmee maak je het voor jezelf lastiger en wordt de pijn voor hem alleen maar groter.
Nee, je moet 5000 dollar op je bank hebben staan. Dat is 4000 euro. Dat is echt wel te doen hoor voor de eerste 3 maandjes ;) Ik weet hoe duur Australië is, zoals ik al eerder zei ik heb echt mijn huiswerk wel gedaan.

quote:
2s.gif Op maandag 18 juni 2012 14:23 schreef Seven. het volgende:
Heb ik wel nog een vraag: is hij bereid om te wachten tot je vertrek voor hij zijn eigen vrijheid op gaat eisen?

Wie weet wat de vakantie nog doet voor jullie relatie, misschien is er ergens toch nog een beetje ruimte om te werken aan 'ons'. Maar wacht niet tot jullie elkaar gaan haten ergens vlak voor je vertrek, want hij verdient (ongetwijfeld) wel wat beters dan dat.

Oftewel: hou hem niet onnodig aan het lijntje. Ga boeken voor vertrek in mei/juni want mogelijk houdt hij rekening met de optie dat je alleen maar dreigt te vertrekken. Zet concrete stappen of zet het uit je hoofd. Het is niet eerlijk om te wachten met boeken tot jij je rijbewijs hebt, want je stelt het alleen maar uit, en zo gaat het leventje dan zo een beetje door. Over 4 jaar woon je dan ineens samen met hem en jullie liefdesbaby danwel ongelukje, en dan blijkt *ineens* dat jullie nooit bij elkaar gepast hebben.
We gaan niet als vijanden uit elkaar. Waarom, is het niet eerlijk om te wachten tot ik mijn rijbewijs heb? Dat is toch mijn keuze? We wachten eerst Cuba af en daarna zien we verder hoe we het gaan doen. Nogmaals we zijn geen vijanden van elkaar; integendeel. We mogen elkaar graag maar we weten allebei dat we niet voor elkaar bestemd zijn, althans niet nu. Ik woon niet over 4 jaar ineens samen. Mijn rijbewijs staat zo goed als voor de deur; theorie in de zak en ook het examen is dichtbij. Hij weet dat ik het meen ook, het is niet zo dat dit een loos dreigementje is en dat weet hij. ;)
Gewoon normaal doen ja.
  maandag 18 juni 2012 @ 21:09:53 #251
277627 Seven.
We are Borg.
pi_113070301
TS, waarom hou je hem aan het lijntje?
Resistance is futile.
pi_113070961
quote:
2s.gif Op maandag 18 juni 2012 21:09 schreef Seven. het volgende:
TS, waarom hou je hem aan het lijntje?
Lol, ik houd niemand aan het lijntje. We zijn nog bij elkaar we dit SAMEN willen. Ik ga niet naar Australië omdat ik het zo graag uit wil maken met hem en omdat ik bij hem weg wil. Je hebt totaal het verkeerde beeld. Heb je alle pagina's gelezen of alleen de laatste? ;)
Gewoon normaal doen ja.
  maandag 18 juni 2012 @ 21:44:23 #253
277627 Seven.
We are Borg.
pi_113073059
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 21:18 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Lol, ik houd niemand aan het lijntje. We zijn nog bij elkaar we dit SAMEN willen. Ik ga niet naar Australië omdat ik het zo graag uit wil maken met hem en omdat ik bij hem weg wil. Je hebt totaal het verkeerde beeld. Heb je alle pagina's gelezen of alleen de laatste? ;)
Ik heb alles gelezen en ik zie nergens een reden tot lollen. Zo ga je niet om met de mensen waar je van houdt.
Resistance is futile.
pi_113073684
quote:
2s.gif Op maandag 18 juni 2012 21:44 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik heb alles gelezen en ik zie nergens een reden tot lollen. Zo ga je niet om met de mensen waar je van houdt.
Ik lol vanwege jouw kortzichtigheid. Moge dat duidelijk zijn.
Gewoon normaal doen ja.
  maandag 18 juni 2012 @ 22:12:19 #255
277627 Seven.
We are Borg.
pi_113075326
quote:
14s.gif Op maandag 18 juni 2012 21:51 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Ik lol vanwege jouw kortzichtigheid. Moge dat duidelijk zijn.
Ah OK. Laten we hopen dat je toekomstige ex net zo makkelijk denkt over dit alles en geen bittere nasmaak aan jullie 7 jaar samen overhoudt.
Resistance is futile.
pi_113083905
quote:
0s.gif Op maandag 18 juni 2012 18:19 schreef Mrs.Salvatore het volgende:

[..]

Nee, je moet 5000 dollar op je bank hebben staan. Dat is 4000 euro. Dat is echt wel te doen hoor voor de eerste 3 maandjes ;) Ik weet hoe duur Australië is, zoals ik al eerder zei ik heb echt mijn huiswerk wel gedaan.

Mijn vriendin dacht ook dat ze haar huiswerk wat dat betreft wel gedaan had, maar schrok van het één in het andere.. Mijn neef precies hetzelfde. Die had overigens flink meer dan 4000euro mee, en zijn geld was na 2-2,5 maand op.

Maargoed, veel plezier daar en hopelijk ben je voor jezelf een ervaring rijker..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_113084271
quote:
19s.gif Op dinsdag 19 juni 2012 00:56 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Mijn vriendin dacht ook dat ze haar huiswerk wat dat betreft wel gedaan had, maar schrok van het één in het andere.. Mijn neef precies hetzelfde. Die had overigens flink meer dan 4000euro mee, en zijn geld was na 2-2,5 maand op.

Maargoed, veel plezier daar en hopelijk ben je voor jezelf een ervaring rijker..
Ik was in totaal (dus inclusief reis ed) ongeveer 20.000 gulden kwijt. Heb daar ook moeten werken om verder te kunnen reizen en een auto gekocht. Het was het allemaal meer dan waard. Was wel 14 jaar geleden, kan best wat veranderd zijn. Maar het gaat hard als je veel wilt zien en doen.
  donderdag 21 juni 2012 @ 01:13:19 #258
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_113173726
pi_113223389
quote:
Las het ja :o
Gewoon normaal doen ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties