De gemiddelde invoegstrook in Duitsland is dan ook zo vreselijk kort dat je daar al bijna af bent voordat je goed en wel weet dat je erop zit... De eerste keer dat ik op de Duitse snelweg zat, had ik echt zoiets van: en hoe moet ik nu snelheid maken!quote:Op woensdag 13 juni 2012 16:57 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
In Duitsland moet je juist naar links als het kan.
Ja, in Italië of Groot-Brittannië zie je ook iedereen van baan wisselen als er een invoegstrook aankomt. Maar in Nederland is het echt niet de bedoeling dat je dat doet. Leo de Haas heeft er ooit een hele uitzending aan gewijdquote:Op woensdag 13 juni 2012 16:57 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
In Duitsland moet je juist naar links als het kan.
Of de uitvoegstroken waar je echt zwaar in de ankers moet voor die haakse bocht die niemand verwacht....quote:Op donderdag 14 juni 2012 08:07 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
De gemiddelde invoegstrook in Duitsland is dan ook zo vreselijk kort dat je daar al bijna af bent voordat je goed en wel weet dat je erop zit... De eerste keer dat ik op de Duitse snelweg zat, had ik echt zoiets van: en hoe moet ik nu snelheid maken!
In Duitsland is het normaal dat je al afremt op de snelweg voordat je de afrit neemt. In Nederland zak je voor je examen als je dat doet.quote:Op donderdag 14 juni 2012 08:57 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Of de uitvoegstroken waar je echt zwaar in de ankers moet voor die haakse bocht die niemand verwacht....
Gas geven in de bocht zodat je half driftend de bocht door komtquote:Op donderdag 14 juni 2012 08:07 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
De gemiddelde invoegstrook in Duitsland is dan ook zo vreselijk kort dat je daar al bijna af bent voordat je goed en wel weet dat je erop zit... De eerste keer dat ik op de Duitse snelweg zat, had ik echt zoiets van: en hoe moet ik nu snelheid maken!
Been there, done that..quote:Op donderdag 14 juni 2012 09:21 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Gas geven in de bocht zodat je half driftend de bocht door komt
Ja, de eerste keer dat je dat overkomt schrik je even... Kut, kut, kut, kut! Hart in je keel...quote:Op donderdag 14 juni 2012 08:57 schreef _VoiD_ het volgende:
[..]
Of de uitvoegstroken waar je echt zwaar in de ankers moet voor die haakse bocht die niemand verwacht....
koop gewoon een fatsoenlijke autoquote:Op donderdag 14 juni 2012 10:33 schreef Eenskijken het volgende:
over dat invoegen, als je weet dat er voor je een trage auto rijdt, wacht ik altijd even (gas los) bij het begin van de oprit zodat er meer ruimte ontstaat (ja sorry, auto's achter me hebben daar 'last' van mss) maar dan is er veel meer ruimte om vaart te maken en kan iedereen weer op normale snelheid invoegen.
Uitrollen en daardoor harder rijden dan is toegestaan bedoel je?quote:Op donderdag 14 juni 2012 10:10 schreef Blik het volgende:
Dat is wel een frustratie in Duitsland, het overdreven remmen op de snelweg als er een bordje verschijnt met 120/100/80/60. Duitsers gaan vaak vol in de ankers op het moment dat ze een derglijk bordje tegenkomen, ze hebben nog nooit gehoord van je auto laten uitrollen.
Waarom kunnen mensen in Nederland daar dan wel fatsoenlijk mee omgaan en reageren Duitsers daar zo spastisch (en levensgevaarlijk) op? Of ga jij ook vol op de rem als je 130 rijdt en een bordje met 100 tegenkomt?quote:Op donderdag 14 juni 2012 10:42 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Uitrollen en daardoor harder rijden dan is toegestaan bedoel je?
Je weet toch wel dat als je het bordje passeert dat je dan nog maar die snelheid mag rijden? Technisch gezien mag er namelijk 1 cm na het bord al geflitst worden. Je zult dus al van te voren moeten gaan uitrollen. Doe je dat als je het bordje passeert, dan ben je al te laat. Dus het is logisch dat die Duitsers op de rem gaan, zo lang mogelijk de maximale toegestane snelheid aanhouden.
Controle in Duitsland werkt iets anders dan hier.. Daar is t iets strikter na het bordje..Hier heb je nog wel ff de tijd om uit te vieren, daar niet.quote:Op donderdag 14 juni 2012 10:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Waarom kunnen mensen in Nederland daar dan wel fatsoenlijk mee omgaan en reageren Duitsers daar zo spastisch (en levensgevaarlijk) op? Of ga jij ook vol op de rem als je 130 rijdt en een bordje met 100 tegenkomt?
In Nederland mag je toch ook gewoon direct geflitst worden na het bord?quote:Op donderdag 14 juni 2012 11:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
In Nederland mag je pas x meter na het bord geflitst worden, in Duitsland zou dat wel eens anders kunnen liggen.
Kun je niet gewoon even terug schakelen ofzo?quote:Op donderdag 14 juni 2012 10:33 schreef Eenskijken het volgende:
over dat invoegen, als je weet dat er voor je een trage auto rijdt, wacht ik altijd even (gas los) bij het begin van de oprit zodat er meer ruimte ontstaat (ja sorry, auto's achter me hebben daar 'last' van mss) maar dan is er veel meer ruimte om vaart te maken en kan iedereen weer op normale snelheid invoegen.
Omdat wij uitrollen daar waar het eigenlijk niet mag.quote:Op donderdag 14 juni 2012 10:54 schreef Blik het volgende:
[..]
Waarom kunnen mensen in Nederland daar dan wel fatsoenlijk mee omgaan en reageren Duitsers daar zo spastisch (en levensgevaarlijk) op? Of ga jij ook vol op de rem als je 130 rijdt en een bordje met 100 tegenkomt?
Nee, je mag meteen na het bord geflitst worden, maar de politie doet dat uit "fatsoen" niet.quote:Op donderdag 14 juni 2012 11:10 schreef Pizza_Boom het volgende:
In Nederland mag je pas x meter na het bord geflitst worden, in Duitsland zou dat wel eens anders kunnen liggen.
quote:De minimale afstanden tussen gebod en meetplaats zijn: 30 km/h 8 m/s 80 meter afstand
50 km/h 14 m/s 140 meter afstand
60 km/h 17 m/s 170 meter afstand
70 km/h 19 m/s 190 meter afstand
80 km/h 22 m/s 220 meter afstand
90 km/h 25 m/s 250 meter afstand
100 km/h 28 m/s 280 meter afstand
120 km/h 33 m/s 330 meter afstand
Nee, dat is een artikel 5 en zou niet meer op de weg mogen...quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:07 schreef leroytje het volgende:
Uhm. Valt een vrouw die haar nagels zit te lakken achter het stuur ook onder een irritatie?
Voor mij in ieder geval wel.
Dan is het toch juist ook een irritatie?quote:Op donderdag 14 juni 2012 12:36 schreef Sweetpea8472 het volgende:
[..]
Nee, dat is een artikel 5 en zou niet meer op de weg mogen...
Artikel 5 geldt voor een ieder. Dus ook voor fietsers.quote:Op donderdag 14 juni 2012 14:58 schreef Descendent het volgende:
Een artikel 5 voor fietsers zou soms ook geen overbodige luxe zijn...
Gister flink in de rem omdat één of andere randdebiel op zn fiets (met oordopjes in) zomaar opeens zonder ook maar iets aan te geven vanaf t rechts aan de weg liggende fietspad naar links overstak terwijl ik er achter hem aan kwam gereden.![]()
![]()
En als ik m had geplet had ik waarschijnlijk 'de schuld' gekregen ook nog...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |