SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
Taartjesfee's geweldige bal:
Spuuglokje's prachtige deken:
Jumpsje's kussens:
hook on
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
quote:Op woensdag 6 juni 2012 13:44 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb een vierkant gehaakt zonder echte gedachte wat ik ermee ging doen. Toen het eenmaal af was, viel mijn oog opeens op Ikea lijstjes die aan de muur hingen met saaie plaatjes erin. En jawel, het vierkant pastte er precies in! Maar ik heb 4 van die lijstjes, dus moet nog drie vierkanten haken. Hier is alvast een foto van de eerste:
Volgens mij een keerlosse als je en lapje maakt. Je haakt een losse maar die gebruik je voor het keren.quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:22 schreef Koningin het volgende:
Ik ben Guido de ooievaar aan het maken voor een kraamkado.
In het patroon staat op een gegeven moment: 12 v, 1 keerl, 12 v. Wat is 1 keerl?
En dan staat er 1v, 2 l in de v, 1 v in de 1e l, dat laatste snap ik niet helemaal.
Wie kan me helpen?
Oké dat kan ja. Maar bij de andere keerpunten staat het er niet bij.quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:34 schreef x__duck het volgende:
[..]
Volgens mij een keerlosse als je en lapje maakt. Je haakt een losse maar die gebruik je voor het keren.
Dat stuk snap ik dan weer wel (of misschien wel niet), 2 lossen haken en dan in de volgende vaste een vaste haken. Maar dan zit ik in een vaste en kan geen losse vinden om in te haken.quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:36 schreef trui het volgende:
1 keerlosse bedoelen ze zeker? bij het keren heb je vaak een extra losse nodig om op de goede hoogte voor de volgende rij te komen.
" 1v, 2 l in de v, 1 v in de 1e l " -> dat 2 losse in de vaste snap ik ook niet, zou dat niet een typefout zijn? je kunt een losse nl niet 'ergens in' haken.
1v in de 1e l kan dan weer wel, dus als je vanaf de haaknaald telt kun je in de dichtstbijzijnde zojuist gehaakte losse haken. dan krijg je vaak een 'picotje', een soort sierpuntje.
Ah ik denk dat ik het snap.quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:45 schreef trui het volgende:
moet je daarna dan weer in een losse haken? dat staat toch juist in laatste stukje? '2l in de v' betekent volgens mij 'twee lossen in de vaste' en daana dus '1 vaste in de 1e losse'. wat daarna komt staat niet in je tekst
Bedankt voor de tip!quote:Op woensdag 6 juni 2012 17:24 schreef BrainTeaser het volgende:
@kwiwi: als ik oranje wil in een project met allemaal Saskia-wol, pak ik meestal Bravo, dat is best goed te combineren!
Ja, heb niks meer overquote:Op woensdag 6 juni 2012 22:36 schreef trui het volgende:
kwiwi, wow! wat een boel verstand is er bij jou uitgehaald!![]()
sterkte fabje!
Dan zie je ook zo'n randje bovenin. Oké ik hoop echt dat jullie me snappen?!quote:Op dinsdag 5 juni 2012 11:53 schreef Angelof9 het volgende:
En de punk bunny is ook klaar!![]()
[ afbeelding ]
ik naai applicaties vastquote:Op donderdag 7 juni 2012 11:41 schreef beefje16 het volgende:
Ik vroeg me af hoe jullie een soort applicaties netjes vastmaken. Hmm hoe leg ik dit uit.....
ik ben bijvoorbeeld een telefoonhoesje aan het maken in één kleur. Maar dit vind ik wel saai, dus dacht ik maak er een leuk bloemetje op. Alleen gaat zo'n hoesje steeds je broekzak in, uit, in, dus de randjes moeten wel 'vast' zitten. Naaien jullie dit of haken jullie dit? Ik hoop dat jullie het snappen?!
Een beetje zoals deze, van Angelof9!:
[..]
Dan zie je ook zo'n randje bovenin. Oké ik hoop echt dat jullie me snappen?!
Die is vastgenaaid. En ik heb hem erop genaaid toen ik halverwege het lijfje was en er dus nog goed bijkon. En dan gewoon met zwart naaigaren.quote:Op donderdag 7 juni 2012 11:41 schreef beefje16 het volgende:
Ik vroeg me af hoe jullie een soort applicaties netjes vastmaken. Hmm hoe leg ik dit uit.....
ik ben bijvoorbeeld een telefoonhoesje aan het maken in één kleur. Maar dit vind ik wel saai, dus dacht ik maak er een leuk bloemetje op. Alleen gaat zo'n hoesje steeds je broekzak in, uit, in, dus de randjes moeten wel 'vast' zitten. Naaien jullie dit of haken jullie dit? Ik hoop dat jullie het snappen?!
Een beetje zoals deze, van Angelof9!:
[..]
Dan zie je ook zo'n randje bovenin. Oké ik hoop echt dat jullie me snappen?!
Die is vastgenaaid. En ik heb hem erop genaaid toen ik halverwege het lijfje was en er dus nog goed bijkon. En dan gewoon met zwart naaigaren.quote:
Ik heb me ingehouden: 3 bollenquote:Op donderdag 7 juni 2012 15:25 schreef Bolletjekatoen het volgende:
Kwiwi, veel plezier! Ik ben van de week ook even geweest. Alleen maar om te kijkenEn voordat ik het wist stond ik buiten met 10 bollen
Ik moet er alleen nog een bestemming voor verzinnen......., maar dat komt wel goed.
ik pas. Heb het al druk genoegquote:Op donderdag 7 juni 2012 19:12 schreef MissN het volgende:
Misschien leuk dat iedereen hier EK uilen gaat maken?
Ik bofquote:Op woensdag 6 juni 2012 22:27 schreef kwiwi het volgende:
Wat angelof en spuuglokje zeggenHeb 7 verstandskiezen laten trekken (don't ask
) en ik heb dat 10x liever dan een gaatje laten vullen.
Heb zelf ook niet heel veel ervaring met baby dekens, maar ik heb al regelmatig gelezen/gehoord dat katoen juist te zwaar is...quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:40 schreef Spiegelei het volgende:
Even een vraagje. Een vriendin wil graag dat ik een deken voor haar aanstaande spruit maak. de bedoeling is een deken van granny's in zwart, wit en grijstinten van 75 bij 100 cm.
Nou heb ik nog nooit een deken gemaakt, maar ik vind het wel leuk om te doen, zeker voor haar (en ik heb ook nog even de tijd).
Maar goed een babydeken, die kan ik zeker het beste van katoen maken of maakt dat niet zoveel uit? Ervaringen?
Ik heb voor mijn neefje een dekentje gehaakt van Softfun van Scheepjeswol. 60% katoen, 40% acryl.quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:40 schreef Spiegelei het volgende:
Even een vraagje. Een vriendin wil graag dat ik een deken voor haar aanstaande spruit maak. de bedoeling is een deken van granny's in zwart, wit en grijstinten van 75 bij 100 cm.
Nou heb ik nog nooit een deken gemaakt, maar ik vind het wel leuk om te doen, zeker voor haar (en ik heb ook nog even de tijd).
Maar goed een babydeken, die kan ik zeker het beste van katoen maken of maakt dat niet zoveel uit? Ervaringen?
Dat weet ik eerlijk gezegd niet meer.quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:53 schreef Spiegelei het volgende:
@Spuuglokje, hoeveel bollen had je daarvoor nodig (en hoe groot is de deken)?
Paris van Drops is dik katoen dat je haakt op haaknaald 5.quote:Op donderdag 7 juni 2012 20:13 schreef Whoopdidoo het volgende:
Wat een leuke bal in de op!
Wat is dik katoen? Ben op zoek naar iets voor armbandjes.
Dankje! Ziet er wel goed uit! Niet te duur ook. Wilde eerst satijnkoord gebruiken maar dat glimt wel heel erg. Maar dikker katoen werkt ook denk ik.quote:Op donderdag 7 juni 2012 20:14 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Paris van Drops is dik katoen dat je haakt op haaknaald 5.
Ik heb net een grote doos vol bolletjes ervan besteld bij het Wolhuis, daar was (is?) het 1,60 per bol. Haakt heerlijk!quote:Op donderdag 7 juni 2012 20:42 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Dankje! Ziet er wel goed uit! Niet te duur ook. Wilde eerst satijnkoord gebruiken maar dat glimt wel heel erg. Maar dikker katoen werkt ook denk ik.
Niet eens zo heel duur en mooie kleurtjes.
Ik vind dat het erg splijt, je krijgt soms lelijke stukjes tenzij je het steeds uithaalt. Tevens vind ik het erg stug en dan haak ik met 3,5. Ik zou het voor een deken niet gebruiken en is niet te vergelijken met softfun.quote:Op donderdag 7 juni 2012 20:42 schreef Spiegelei het volgende:
Ik zit nu naar Drops cotton light te kijken (bij de hobbydoos). 60% katoen 40% acryl en een aardige prijs. Iemand ervaring? Dit lijkt me wel een wolletje voor een babydeken.
Ja daar ga ik het denk ik ook bestellen.quote:Op donderdag 7 juni 2012 21:06 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik heb net een grote doos vol bolletjes ervan besteld bij het Wolhuis, daar was (is?) het 1,60 per bol. Haakt heerlijk!
Wat zachter en wat minder glans. Maar het is prima te combineren. Zelfde dikte.quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:19 schreef Whoopdidoo het volgende:
Hoe is phildar coton 3 in vergelijking met catania?
Ik vind het hetzelfdequote:Op donderdag 7 juni 2012 22:19 schreef Whoopdidoo het volgende:
Hoe is phildar coton 3 in vergelijking met catania?
quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:20 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Wat zachter en wat minder glans. Maar het is prima te combineren. Zelfde dikte.
Shit.... Ik voel een grote bestelling aankomen...Moest nog een paar kleuren hebben voor mn katjes.quote:
Jaloers! Laat je wel ff een foto zien? Ben reuze nieuwschierig!quote:Op donderdag 7 juni 2012 20:07 schreef Godagoyas het volgende:
2 opbergboxen van 30L gekocht bij Hema, 'k had teveel plastiekzakken met bolletjes staanhopelijk krijg ik er alles in
ps : Philippe is af! enkel nog samennaaien![]()
Als je de onderdelen aan elkaar naait blijft het beter zittenquote:Op donderdag 7 juni 2012 23:56 schreef Godagoyas het volgende:
Alle onderdelen van Philippe samengegooid![]()
Uh, nee. Maar ik wil ze best op een hoop gooien en een foto makenquote:Op vrijdag 8 juni 2012 08:24 schreef annelotje het volgende:
leuke rammelaar! en Philipe gaat ook leuk worden.
Whoop heb je een foto gemaakt van alle beesten bij elkaar?
Hij zal vast ergens online staan maar geen idee waar. Dus als je even je mailadres dmt dan mail ik m naar je toe.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 10:11 schreef Kniertje22 het volgende:
Oh, dat leeuwtje is geweldig!Mag ik vragen waar dat patroontje te vinden is?
En gave foto's van al die beesten!Ik vind die 'kleine lelijke dingetjes' helemaal niet lelijk hoor!
Wouwquote:Op vrijdag 8 juni 2012 10:00 schreef Whoopdidoo het volgende:
Foto's
Leeuwtje waar mn moeder er een stuk of 9 van heeft gemaakt(ja ze is gek)
[ afbeelding ]
Deel 1.
[ afbeelding ]
Deel 2.
[ afbeelding ]
Kleine lelijke dingetjes.
[ afbeelding ]
Mijn uilen![]()
[ afbeelding ]
edit: foto's worden nog kleiner, foto emmer is langzaam daarmee.
En op de foto lijkt het niet zo veel...
Oh, wat lief van je, dankjewel!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 10:16 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Hij zal vast ergens online staan maar geen idee waar. Dus als je even je mailadres dmt dan mail ik m naar je toe.
Nee sommige vallen wel mee, die zijn gewoon klein, maar sommige zijn echt lelijk
Naast het icoontje van de pm, maar pm mag ook hoor.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 10:22 schreef Kniertje22 het volgende:
[..]
Oh, wat lief van je, dankjewel!Maar ik weet alleen niet hoe ik moet dm-en?
Ja ze heeft best veel leuke!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 10:44 schreef Herfstblad het volgende:
Hee bij haar heb ik weleens Gonzalez de ezel gekocht
Pakjesman vind mij niet zo liefquote:Op vrijdag 8 juni 2012 12:04 schreef annelotje het volgende:
hahaha dat gaat een leuk pakketje worden! Gelukkig voor de postbode is het niet zwaar
Uh... Afgelopen winter was het, rood met hertjes of grijs met sneeuwpopjes.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 12:13 schreef annelotje het volgende:
hahahaa nu ben ik wel benieuwd naar jouw pyjamabroeken!!
Damn! Ik betaalde gisteren 5¤ voor een boxquote:Wilde alleen even wat tips van mijn moeder delen:
Opbergboxen voor garens: Action is da bomb. Vrij grote box: ¤ 1,89 of zo.
Wel klein, maar wel super leukquote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:27 schreef Kniertje22 het volgende:
Ik heb net 2 mini-uiltjes gemaakt. Echt heel simpel en snel; binnen een half uur heb je een hele uil gemaakt. Maar ze zijn wel heel klein, ongeveer 3 cm. hoog.![]()
[ afbeelding ]
ik vraag me al heel lang af hoe je zo'n 'mutsje' maakt. Zoals in het midden onderin (blauwe) en links. Moet je dan eerst het hele hoofd haken en vervolgens een mutsje een paar steken groter die je daar dan in stopt? Of maak je dat mutsje wel echt aan het hoofd vast?quote:
Je maakt inderdaad een mutsje die iets groter is dan het hoofd, het laatste rondje weer iets kleiner. Ik maak ze wel vast aan het hoofd.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:30 schreef beefje16 het volgende:
[..]
ik vraag me al heel lang af hoe je zo'n 'mutsje' maakt. Zoals in het midden onderin (blauwe) en links. Moet je dan eerst het hele hoofd haken en vervolgens een mutsje een paar steken groter die je daar dan in stopt? Of maak je dat mutsje wel echt aan het hoofd vast?
Snappen jullie wat ik bedoel? Ik heb het gegoogled maar kom er niet echt uit!
quote:Op vrijdag 8 juni 2012 18:36 schreef EsseEi het volgende:
haha nou ik moet zeggen dat ik die uiltjes echt nog nooit gezien had....en mijne hebben vleugels, en veiligheidsoogjes en zijn sleutelhangersheb je een foto YogaLove?
Ik vond het best aardig gaan met de koninginnemarktquote:Op zondag 10 juni 2012 09:32 schreef Whoopdidoo het volgende:
We staan op de rommelmarkt. Volgens mij wordt het niets. Op rommelmarkten lopen niet de mensen die beestjes kopen denk ik.
We hebben wel al wat verkocht, maar aan het buurmeisje, dus dat telt niet eigenlijk
De tweede verkoop is een feitook aan het buurmeisje.quote:Op zondag 10 juni 2012 11:11 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ik vond het best aardig gaan met de koninginnemarkt
En niet wanhopen, de dag is nog lang
quote:Op zondag 10 juni 2012 14:03 schreef YogaLove het volgende:
Heerlijk in het zonnetje een rommelmarkt bezocht.
En wat een geweldige buit heb ik binnengehaald zeg (allemaal katoen)!![]()
Voor 2 hele euro's:
[ afbeelding ]
Voor 2 hele euro's:
[ afbeelding ]
JALOERS!!quote:Op zondag 10 juni 2012 14:03 schreef YogaLove het volgende:
Voor 2 hele euro's:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wowquote:Op zondag 10 juni 2012 14:03 schreef YogaLove het volgende:
Voor 2 hele euro's:
[ afbeelding ]
Voor 2 hele euro's:
[ afbeelding ]
oh wat mooi!!quote:Op zondag 10 juni 2012 19:20 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb vandaag een koolwitje gehaakt.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 10 juni 2012 22:43 schreef Spuuglokje het volgende:
Dank je Bijou!![]()
Ik heb 3 fouten uit het patroon gehaald en was in eerste instantie ook aan het klungelen met de dubbele stokjes die aan de voor- en achterkant rond de steel van de onderliggende steek gehaakt moesten worden, maar uiteindelijk is het gelukt!
Ja, op die manier wil ik 'm het liefst tot en met 1 juli nodig hebben ja!quote:Op maandag 11 juni 2012 08:05 schreef trui het volgende:
BT leuk! (en ik hoop juist dat je 'm nog veel nodig gaat hebben doordat NL er nog niet meteen uitligt.)
Als het buiten geen lente wil worden, haken wij wel een lente!quote:Op zondag 10 juni 2012 19:20 schreef Spuuglokje het volgende:
Ik heb vandaag een koolwitje gehaakt.
[ afbeelding ]
Als het met postnl gaat, dan wordt het op zijn vroegst morgen.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:41 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik haat wachten op mn wolletjes en het niet hebben van een track en trace.
Morgen is er niemand thuis dus ze moeten gewoon vandaag komen, al zal dat wel weer niet.
Edit: even mn mail teruggekeken, ik heb een mail gehad dat het verzonden is, zonder track en trace, terwijl ze ook zeggen dat je de code krijgt zodra ze het verzenden. Op de site als ik bij mn account kijk, staat ie op verwerken. Ik snap er niets meer van.
Dit wordt mn volgende project denk ik.
je zou die sjaal eens moeten maken, die ik ook al een paar keer gemaakt heb.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:27 schreef Angelof9 het volgende:
Ik ben ook een beetje uit de haak-mood. Ik weet gewoon niet wat ik moet maken, ben niet geinspireerd ofzo. Dus ik zit maar een beetje te prutsen met wipjes tot ik de geest weer krijg...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.kan mijn handen bijna niet meer gebruiken nu.. dus vooral aanschuwen wat jullie maken
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
Nee het is dus niet met postnl, maar iets raars.quote:Op maandag 11 juni 2012 12:03 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Als het met postnl gaat, dan wordt het op zijn vroegst morgen.Er worden alleen pakketten voor de tweede keer aangeboden vandaag.
En wow, die vlinder is gaaf!
Maar die kleurtjesquote:Op maandag 11 juni 2012 13:37 schreef melice het volgende:
allemachtig Whoopdidoo, wat een voorraad! Hele mooie kleurtjes.
We zijn toch met elkaar wel een stel mutsen dat we helemaal blij worden van een voorraad wolletjes
Hmm... Ik dacht dat ik die hier wel eens voorbij heb zien komen.quote:Op maandag 11 juni 2012 15:27 schreef annelotje het volgende:
heeft iemand deze al eens gemaakt?
http://www.ravelry.com/pa(...)-african-flower-bear
Vind m echt zoooo mooi maar ik vind 10 dollar eigenlijk een beetje veel. Vind 5 eigenlijk een beetje de max....
En ik heb ook helemaal niemand waar ik m voor zou kunnen maken dus dan zou ik m echt voor mezelf moeten kopen.
Oh, die is wel geniaal leuk!quote:Op maandag 11 juni 2012 15:27 schreef annelotje het volgende:
Vind m echt zoooo mooi maar ik vind 10 dollar eigenlijk een beetje veel. Vind 5 eigenlijk een beetje de max....
En ik heb ook helemaal niemand waar ik m voor zou kunnen maken dus dan zou ik m echt voor mezelf moeten kopen.
Whut... zoveel.quote:Lollo, and the pattern comprises roughly 200 pages of instructions and nearly 300 photographs, explaining each step in the process.
Ik houd hem al een tijdje in het oog. Ik denk dat ie zonder patroon ook wel te doen is eigenlijk.quote:Op maandag 11 juni 2012 15:27 schreef annelotje het volgende:
Ja, dat gooi je niet even op de printer!quote:
1 iemand koopt het patroon en stuurt het door naar de anderen in ruil voor? iets? een knotje wol of een ander betaald patroon. Of gewoon geld. Zoiets?quote:Op maandag 11 juni 2012 15:46 schreef Dottey het volgende:
jij verveelde je toch![]()
aan jou de taak uit te zoeken hoe we gaan starten
Zat ik ook aan te denken, maar denk dat dat toch tegenvalt, vooral omdat ze vier-, vijf- en zeshoeken door elkaar gebruikt..quote:Op maandag 11 juni 2012 15:37 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ik houd hem al een tijdje in het oog. Ik denk dat ie zonder patroon ook wel te doen is eigenlijk.
Ok, ik doe mee! Laat me weten wat je ervoor hebben wilt.quote:Op maandag 11 juni 2012 15:50 schreef annelotje het volgende:
Ik ben voor! Ik wil m dan wel bestellen aangezien ik m in de groep heb gegooid.
AH what the hell... dan wil ik hem ook welquote:Op maandag 11 juni 2012 15:50 schreef annelotje het volgende:
Ik kan geen afstand doen van bolletjes hoorquote:Op maandag 11 juni 2012 15:52 schreef annelotje het volgende:
even kijken hoeveel mensen er mee willen doen.
Geld overmaken is denk het makkelijkst maar een bolletje wol is misschien nog wel het leukst!
Hihihi! Ik herken mezelf wel in jouquote:Op maandag 11 juni 2012 15:58 schreef annelotje het volgende:
ik heb geen geduld ook... ik heb m al gekocht hahaha.
Dat was inderdaad ook mijn eerste gedachte ja, ik print de meeste patronen uit omdat ik dat fijner vind, maar 200 pagina's gaat me wel wat te ver!quote:Op maandag 11 juni 2012 15:48 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Ja, dat gooi je niet even op de printer!
Da's waar... eigenlijk ben ik gewoon heel goed bezig geweestquote:Op maandag 11 juni 2012 16:11 schreef trui het volgende:
zo fout is dat niet hoor lijnloos. zonder klanten kan die winkel niet bestaan.![]()
dat hele uitgebreide (van 't patroon) lijkt me ook wat irritant BT.
Goed voor de economie enzo.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:13 schreef Lijnloos het volgende:
[..]
Da's waar... eigenlijk ben ik gewoon heel goed bezig geweest![]()
Nee sorry. Wel leuk, maar ik zou zoiets nooit maken.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:24 schreef Whoopdidoo het volgende:
Er is vast niet iemand die deze wilt he?
Vind m zo grappig, maar duur. En wat moet je ermee.
Ja inderdaad, gewoon even een 'printable' overzichtje maken voor jezelf, om te haken.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:17 schreef annelotje het volgende:
Ik zit even te scrollen door het patroon en hij is wel uitgebreider dan nodig denk ik inderdaad. En als je m uit gaat printen dan ga je ook niet blij worden.
Maar als je opschrijft welke soort hexagonnetjes er gedaan moeten worden dan is ie goed te maken denk ik zo.
Ik haak de bloemen en granny squares altijd gaandeweg aan elkaar, vind ik veel praktischer en ben gewoon erg lui.quote:Op maandag 11 juni 2012 16:32 schreef bietel het volgende:
Leuk idee, om samen een patroon te kopen!, maar ik sla ook over. Ik heb 'm ook al vaker gezien en ik vind 'm erg leuk, maar ik denk niet dat ik 'm ga maken. Ik wordt al gek als ik denk aan al die lapjes aan elkaar maken!
Maar ik ben wel erg benieuwd naar jullie resultaten!
Yogalove: wat een goede vangst! Zoveel voor maar 2 euro!! Jaloers
Whoop: Heerlijk, al die kleurtjes bij elkaar!
Verder zag ik weer een hoop leuke dingen voorbij komen:
Flinke berg(en) met gehaakte dingetjes (die baby uil is geweldig!), leuke pokemon, schattig vlindertje, gezellige mini uiltjes en een gigantische octopus! (ben ik nog wat vergeten?)
Het blijft leuk om jullie creaties te zien
Hij is wel superschattig WHoop, maar nee...quote:Op maandag 11 juni 2012 16:24 schreef Whoopdidoo het volgende:
Er is vast niet iemand die deze wilt he?
Vind m zo grappig, maar duur. En wat moet je ermee.
quote:Op maandag 11 juni 2012 13:14 schreef Whoopdidoo het volgende:
Hij is er!![]()
Voor mn armbandjes:
[ afbeelding ]
Voor mn katjes:
[ afbeelding ]
Die heeft leuke patronenquote:Op maandag 11 juni 2012 15:10 schreef annelotje het volgende:
thnx voor de complimenten! Ik heb m niet zelf verzonnen maar hier vandaan:
http://wolfdreamer-oth.blogspot.nl/
Daar staan veel nintendo en pokemon patronen.
Heb je inderdaad ook wel gelijk in hoor! Maar voor veel mensen is dat denk ik inderdaad meer gevoelsmatig, omdat het nu vooraf wordt afgesproken. Als het patroon door een onbekende ergens op internet gezet was (zoals veel boekjes), zouden de meeste mensen er gevoelsmatig minder moeite mee hebben, terwijl dat eigenlijk hetzelfde idee is.quote:Op maandag 11 juni 2012 19:38 schreef Herfstblad het volgende:
Aan de ene kant is dit een fijne manier om aan meer patronen te komen, maar aan de andere kant vind ik het ook weer sneu voor de ontwerpers eigenlijk. Zou dit zelf ook niet leuk vinden als ik ontwerper was
Voor $10 moet het wel heel leuk zijnquote:Op maandag 11 juni 2012 19:45 schreef BrainTeaser het volgende:
@annelotje: dankjewel!
[..]
Heb je inderdaad ook wel gelijk in hoor! Maar voor veel mensen is dat denk ik inderdaad meer gevoelsmatig, omdat het nu vooraf wordt afgesproken. Als het patroon door een onbekende ergens op internet gezet was (zoals veel boekjes), zouden de meeste mensen er gevoelsmatig minder moeite mee hebben, terwijl dat eigenlijk hetzelfde idee is.
En ik vind $10 nog steeds erg veel. Er zit ongetwijfeld veel tijd in, maar een groot deel daarvan is eigenlijk overbodig, aangezien geen enkel patroon 200 pagina's uitleg vereist..
quote:Op maandag 11 juni 2012 19:47 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Voor $10 moet het wel heel leuk zijn
Deze is gratis.quote:Op maandag 11 juni 2012 19:54 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik dub al weken over deze bloemetjes
http://www.etsy.com/listi(...)-pdf-crochet-pattern
Die vond ik niet zo mooiquote:
Het is vooral heel uitgebreid!quote:Op maandag 11 juni 2012 19:47 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Voor $10 moet het wel heel leuk zijn
Da's het eendje van Susie Farmgirl toch?quote:Op maandag 11 juni 2012 20:27 schreef melice het volgende:
Snapt iemand deze?
Ik heb nu een eendje met 27 steken,
Sc in first 6 sc, sc in in Next 6 sc, sc in last 15 sc (33 sc)
ik wil ook wel mee doen!!! Ben bezig met bijlezen, ik ben niet heel actief geweest de laatste tijd.........quote:Op maandag 11 juni 2012 15:50 schreef annelotje het volgende:
quote:Op maandag 11 juni 2012 12:17 schreef Dottey het volgende:
[..]
ik heb weer hardstikke leuke dingen voorbij zien komen. Wij zij hier druk aan de klus. Keuken eruit gehaald, alles geschilderd en gepoetst, tegels van 60*60 gelegd in gang en keuken. Voegen en weer terug opbouwen. Zijn gelukkig bijna klaar met de keuken. Ziet er top uitHeel erg mooi geworden! Wij hebben ook soort van zulke tegels in de gang en zijn er erg blij mee! Bij de bezichtiging van ons huis was dat ook echt een van de pluspunten,dat er in de gang en keuken zo'n mooie vloer lag.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.kan mijn handen bijna niet meer gebruiken nu.. dus vooral aanschuwen wat jullie maken
Het maakt de gang ook helemaal af en ook een beetje chiquequote:Op maandag 11 juni 2012 13:14 schreef Whoopdidoo het volgende:
Hij is er!![]()
Voor mn armbandjes:
[ afbeelding ]
Voor mn katjes:
[ afbeelding ]Wauw wat veel! en wat een prachtige kleurtjes! Vooral die uit de onderste doos vind ik erg mooi! (bovenste zitten ook hele mooie kleuren in hoor,maar onderste is meer mijn smaakquote:Op maandag 11 juni 2012 13:14 schreef Whoopdidoo het volgende:
Hij is er!![]()
Voor mn armbandjes:
[ afbeelding ]
Voor mn katjes:
[ afbeelding ])
Annelotje, die beer is heel erg leuk! Ik wil ook wel meedoen als dat mag![]()
Die varkentjes zijn ook erg leuk whoopidoo maar ook ik sla even over, alhoewel ik ze wel schattig vind. Kreeg gelijk een glimlach op m'n gezicht van de schattige varkentjes.
Paarsbeestje, wat een leuk babypoppetje! Heel erg mooi gedaan en heel schattig!
Bijou, je deken word erg mooi!
Zo , ik ben vanaf pagina 8 bijgelezen nu geloof ik pff wat een gedoe met quoten zeg, heb laptop er maar bijgepakt want via ipad is het echt niet te doen.
Begrijp ik het goed als ik denk dat de inschrijving van de beer al is gesloten annelotje?
Hier nog steeds niet gehaakt, elke keer dan vergeet ik het of ik moet iets anders doen of ik DENK dat ik geen tijd genoeg heb (dat denken word ik nog eens een keer schijtziek van ik denk en denk en denk)
Nu ook dan denk ik (nog even en ik kan het woord niet meer typen) zal ik nog even haken, moet ik niet gaan slapen, het is al laat, ik kan ook 1 toertje doen of of of pfffff
Sorry voor mijn geklaag haha.
nou woon ik in een huurhuisje waar ik toch niet van plan ben uit te vertrekken ^^. Maar het scheelt nu al zoveel met dweilen en weet ik het wat! had het echt jaren eerder moeten doenquote:Op maandag 11 juni 2012 23:40 schreef Mvr.Poes het volgende:
[..]
Heel erg mooi geworden! Wij hebben ook soort van zulke tegels in de gang en zijn er erg blij mee! Bij de bezichtiging van ons huis was dat ook echt een van de pluspunten,dat er in de gang en keuken zo'n mooie vloer lag.
Het maakt de gang ook helemaal af en ook een beetje chique
"Komde gij ok uit Broabant?!"quote:Op dinsdag 12 juni 2012 00:05 schreef Dottey het volgende:
http://www.etsy.com/listi(...)-pdf-crochet-pattern
die bloemen daar ga je toch niet zoveel aan betalen! Ben-de-gek!?
zijn kei simpel!
Dank voor je antwoord.quote:Op maandag 11 juni 2012 23:18 schreef kwakz0r het volgende:
over het ribbonXL boekje: ik heb hem ingekeken bij Echtstudio, en er staan wel leuke dingen in, maar ik denk dat een gevorderde haakster of breister dat zelf ook wel kan verzinnen.
ik denk elke keer als ik zpagetti of ribbonxl online zie: leuk! maar stiekem vind ik de eindproducten vaak niet zo mooi, niet verfijnd genoeg, en ik vind het ook niet zo leuk om te makenenige wat ik wel leuk vind zijn die grote poefen. maar die zijn zo duur, en er gaat ook heel veel wol in...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |