SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen
Topicreeks: Het grote haaktopic
Haaksels uit het vorige topic
Taartjesfee's geweldige bal:
Spuuglokje's prachtige deken:
Jumpsje's kussens:
hook on
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
quote:Op woensdag 6 juni 2012 13:44 schreef Angelof9 het volgende:
Ik heb een vierkant gehaakt zonder echte gedachte wat ik ermee ging doen. Toen het eenmaal af was, viel mijn oog opeens op Ikea lijstjes die aan de muur hingen met saaie plaatjes erin. En jawel, het vierkant pastte er precies in! Maar ik heb 4 van die lijstjes, dus moet nog drie vierkanten haken. Hier is alvast een foto van de eerste:
Volgens mij een keerlosse als je en lapje maakt. Je haakt een losse maar die gebruik je voor het keren.quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:22 schreef Koningin het volgende:
Ik ben Guido de ooievaar aan het maken voor een kraamkado.
In het patroon staat op een gegeven moment: 12 v, 1 keerl, 12 v. Wat is 1 keerl?
En dan staat er 1v, 2 l in de v, 1 v in de 1e l, dat laatste snap ik niet helemaal.
Wie kan me helpen?
Oké dat kan ja. Maar bij de andere keerpunten staat het er niet bij.quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:34 schreef x__duck het volgende:
[..]
Volgens mij een keerlosse als je en lapje maakt. Je haakt een losse maar die gebruik je voor het keren.
Dat stuk snap ik dan weer wel (of misschien wel niet), 2 lossen haken en dan in de volgende vaste een vaste haken. Maar dan zit ik in een vaste en kan geen losse vinden om in te haken.quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:36 schreef trui het volgende:
1 keerlosse bedoelen ze zeker? bij het keren heb je vaak een extra losse nodig om op de goede hoogte voor de volgende rij te komen.
" 1v, 2 l in de v, 1 v in de 1e l " -> dat 2 losse in de vaste snap ik ook niet, zou dat niet een typefout zijn? je kunt een losse nl niet 'ergens in' haken.
1v in de 1e l kan dan weer wel, dus als je vanaf de haaknaald telt kun je in de dichtstbijzijnde zojuist gehaakte losse haken. dan krijg je vaak een 'picotje', een soort sierpuntje.
Ah ik denk dat ik het snap.quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:45 schreef trui het volgende:
moet je daarna dan weer in een losse haken? dat staat toch juist in laatste stukje? '2l in de v' betekent volgens mij 'twee lossen in de vaste' en daana dus '1 vaste in de 1e losse'. wat daarna komt staat niet in je tekst
Bedankt voor de tip!quote:Op woensdag 6 juni 2012 17:24 schreef BrainTeaser het volgende:
@kwiwi: als ik oranje wil in een project met allemaal Saskia-wol, pak ik meestal Bravo, dat is best goed te combineren!
Ja, heb niks meer overquote:Op woensdag 6 juni 2012 22:36 schreef trui het volgende:
kwiwi, wow! wat een boel verstand is er bij jou uitgehaald!![]()
sterkte fabje!
Dan zie je ook zo'n randje bovenin. Oké ik hoop echt dat jullie me snappen?!quote:Op dinsdag 5 juni 2012 11:53 schreef Angelof9 het volgende:
En de punk bunny is ook klaar!![]()
[ afbeelding ]
ik naai applicaties vastquote:Op donderdag 7 juni 2012 11:41 schreef beefje16 het volgende:
Ik vroeg me af hoe jullie een soort applicaties netjes vastmaken. Hmm hoe leg ik dit uit.....
ik ben bijvoorbeeld een telefoonhoesje aan het maken in één kleur. Maar dit vind ik wel saai, dus dacht ik maak er een leuk bloemetje op. Alleen gaat zo'n hoesje steeds je broekzak in, uit, in, dus de randjes moeten wel 'vast' zitten. Naaien jullie dit of haken jullie dit? Ik hoop dat jullie het snappen?!
Een beetje zoals deze, van Angelof9!:
[..]
Dan zie je ook zo'n randje bovenin. Oké ik hoop echt dat jullie me snappen?!
Die is vastgenaaid. En ik heb hem erop genaaid toen ik halverwege het lijfje was en er dus nog goed bijkon. En dan gewoon met zwart naaigaren.quote:Op donderdag 7 juni 2012 11:41 schreef beefje16 het volgende:
Ik vroeg me af hoe jullie een soort applicaties netjes vastmaken. Hmm hoe leg ik dit uit.....
ik ben bijvoorbeeld een telefoonhoesje aan het maken in één kleur. Maar dit vind ik wel saai, dus dacht ik maak er een leuk bloemetje op. Alleen gaat zo'n hoesje steeds je broekzak in, uit, in, dus de randjes moeten wel 'vast' zitten. Naaien jullie dit of haken jullie dit? Ik hoop dat jullie het snappen?!
Een beetje zoals deze, van Angelof9!:
[..]
Dan zie je ook zo'n randje bovenin. Oké ik hoop echt dat jullie me snappen?!
Die is vastgenaaid. En ik heb hem erop genaaid toen ik halverwege het lijfje was en er dus nog goed bijkon. En dan gewoon met zwart naaigaren.quote:
Ik heb me ingehouden: 3 bollenquote:Op donderdag 7 juni 2012 15:25 schreef Bolletjekatoen het volgende:
Kwiwi, veel plezier! Ik ben van de week ook even geweest. Alleen maar om te kijkenEn voordat ik het wist stond ik buiten met 10 bollen
Ik moet er alleen nog een bestemming voor verzinnen......., maar dat komt wel goed.
ik pas. Heb het al druk genoegquote:Op donderdag 7 juni 2012 19:12 schreef MissN het volgende:
Misschien leuk dat iedereen hier EK uilen gaat maken?
Ik bofquote:Op woensdag 6 juni 2012 22:27 schreef kwiwi het volgende:
Wat angelof en spuuglokje zeggenHeb 7 verstandskiezen laten trekken (don't ask
) en ik heb dat 10x liever dan een gaatje laten vullen.
Heb zelf ook niet heel veel ervaring met baby dekens, maar ik heb al regelmatig gelezen/gehoord dat katoen juist te zwaar is...quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:40 schreef Spiegelei het volgende:
Even een vraagje. Een vriendin wil graag dat ik een deken voor haar aanstaande spruit maak. de bedoeling is een deken van granny's in zwart, wit en grijstinten van 75 bij 100 cm.
Nou heb ik nog nooit een deken gemaakt, maar ik vind het wel leuk om te doen, zeker voor haar (en ik heb ook nog even de tijd).
Maar goed een babydeken, die kan ik zeker het beste van katoen maken of maakt dat niet zoveel uit? Ervaringen?
Ik heb voor mijn neefje een dekentje gehaakt van Softfun van Scheepjeswol. 60% katoen, 40% acryl.quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:40 schreef Spiegelei het volgende:
Even een vraagje. Een vriendin wil graag dat ik een deken voor haar aanstaande spruit maak. de bedoeling is een deken van granny's in zwart, wit en grijstinten van 75 bij 100 cm.
Nou heb ik nog nooit een deken gemaakt, maar ik vind het wel leuk om te doen, zeker voor haar (en ik heb ook nog even de tijd).
Maar goed een babydeken, die kan ik zeker het beste van katoen maken of maakt dat niet zoveel uit? Ervaringen?
Dat weet ik eerlijk gezegd niet meer.quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:53 schreef Spiegelei het volgende:
@Spuuglokje, hoeveel bollen had je daarvoor nodig (en hoe groot is de deken)?
Paris van Drops is dik katoen dat je haakt op haaknaald 5.quote:Op donderdag 7 juni 2012 20:13 schreef Whoopdidoo het volgende:
Wat een leuke bal in de op!
Wat is dik katoen? Ben op zoek naar iets voor armbandjes.
Dankje! Ziet er wel goed uit! Niet te duur ook. Wilde eerst satijnkoord gebruiken maar dat glimt wel heel erg. Maar dikker katoen werkt ook denk ik.quote:Op donderdag 7 juni 2012 20:14 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Paris van Drops is dik katoen dat je haakt op haaknaald 5.
Ik heb net een grote doos vol bolletjes ervan besteld bij het Wolhuis, daar was (is?) het 1,60 per bol. Haakt heerlijk!quote:Op donderdag 7 juni 2012 20:42 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Dankje! Ziet er wel goed uit! Niet te duur ook. Wilde eerst satijnkoord gebruiken maar dat glimt wel heel erg. Maar dikker katoen werkt ook denk ik.
Niet eens zo heel duur en mooie kleurtjes.
Ik vind dat het erg splijt, je krijgt soms lelijke stukjes tenzij je het steeds uithaalt. Tevens vind ik het erg stug en dan haak ik met 3,5. Ik zou het voor een deken niet gebruiken en is niet te vergelijken met softfun.quote:Op donderdag 7 juni 2012 20:42 schreef Spiegelei het volgende:
Ik zit nu naar Drops cotton light te kijken (bij de hobbydoos). 60% katoen 40% acryl en een aardige prijs. Iemand ervaring? Dit lijkt me wel een wolletje voor een babydeken.
Ja daar ga ik het denk ik ook bestellen.quote:Op donderdag 7 juni 2012 21:06 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Ik heb net een grote doos vol bolletjes ervan besteld bij het Wolhuis, daar was (is?) het 1,60 per bol. Haakt heerlijk!
Wat zachter en wat minder glans. Maar het is prima te combineren. Zelfde dikte.quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:19 schreef Whoopdidoo het volgende:
Hoe is phildar coton 3 in vergelijking met catania?
Ik vind het hetzelfdequote:Op donderdag 7 juni 2012 22:19 schreef Whoopdidoo het volgende:
Hoe is phildar coton 3 in vergelijking met catania?
quote:Op donderdag 7 juni 2012 22:20 schreef Angelof9 het volgende:
[..]
Wat zachter en wat minder glans. Maar het is prima te combineren. Zelfde dikte.
Shit.... Ik voel een grote bestelling aankomen...Moest nog een paar kleuren hebben voor mn katjes.quote:
Jaloers! Laat je wel ff een foto zien? Ben reuze nieuwschierig!quote:Op donderdag 7 juni 2012 20:07 schreef Godagoyas het volgende:
2 opbergboxen van 30L gekocht bij Hema, 'k had teveel plastiekzakken met bolletjes staanhopelijk krijg ik er alles in
ps : Philippe is af! enkel nog samennaaien![]()
Als je de onderdelen aan elkaar naait blijft het beter zittenquote:Op donderdag 7 juni 2012 23:56 schreef Godagoyas het volgende:
Alle onderdelen van Philippe samengegooid![]()
Uh, nee. Maar ik wil ze best op een hoop gooien en een foto makenquote:Op vrijdag 8 juni 2012 08:24 schreef annelotje het volgende:
leuke rammelaar! en Philipe gaat ook leuk worden.
Whoop heb je een foto gemaakt van alle beesten bij elkaar?
Hij zal vast ergens online staan maar geen idee waar. Dus als je even je mailadres dmt dan mail ik m naar je toe.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 10:11 schreef Kniertje22 het volgende:
Oh, dat leeuwtje is geweldig!Mag ik vragen waar dat patroontje te vinden is?
En gave foto's van al die beesten!Ik vind die 'kleine lelijke dingetjes' helemaal niet lelijk hoor!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |