abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112503265

League of Legends

League of Legends EU

League of Legends (LoL) is een arena multiplayer spel waarin twee teams het tegen elkaar op nemen met als doel elkaars Kasteel te vernietigen.

Klinkt saai en makkelijk, is dat zo?

Nee.

Je moet een weg naar je vijand vrij maken, om zo bij de basis te kunnen komen en zo de Nexus te vernietigen, lees een stukje verder.

Het draait om twee teams, elk bestaande uit 5 Champions die elkaars Nexus moeten zien te vernietigen.
Dit is kan alleen gebeuren als er één van de drie Lanes vrij is gemaakt van de Turrets en de Inhibitor die het verdedigen tegen Minions en vijandelijke Champions.

Nu vraag je je misschien af wat is een Nexus, een Inhibitor en een Minion?

Champion = Een Champion is een held die je kiest om mee te strijden, er zijn verschillende varianten en types, denk aan een Tank, een Damage Dealer, een Support
Minion/Creep = Een hersenloze strijder die tot de dood de Lane aanvalt met de Turrets en de Champions die het verdedigen totdat de vijandelijke Inhibitor is vernietigt.
Turret = Kanon dat de Lane verdedigt tegen Champions en Minions.
Nexus = Een groot crystal in het midden van het kasteel, hier spawnen de minions uit, deze wil je dus verdedigen en die van de vijand vernietigen.
Inhibitor = Een crystal dat de Nexus beschermd, deze word weer beschermd door de Turrets.
Jungle/Forrest = Gebied tussen de Lanes waar monsters zitten die exp, gold en een tijdelijke kracht bonus geven.
Map/Arena = Veld waar je in strijdt.

Nou, hoe gaat dit te werk dan?
Als volgt;

Je hebt een Map/Arena;

Summoners Rift een 5v5 map.

SPOILER: Jungle!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zoals je ziet zijn er 3 banen (Lanes) met daarin wat blauwe/paarse stippen(Turrets).
Elke lane heeft 3 Allied Turrents en 3 Enemy Turrents.

Elke Lane heeft dezelfde volgorde waarin de turrets moeten worden vernietigt, van buiten naar binnen ( dus van uit het midden naar de basis toe ).
Elke Lane heeft een Inhibitor die de Turrets van de Nexus beschermen tegen schade, deze Turrets beschermen weer de Nexus tegen schade.

De volgorde is dus; Turret 1, Turret 2, Turret 3, Inhibitor, Nexus Turret A, Nexus Turret B, en uiteindelijk de Nexus zelf.

De 2 turrets bij de Nexus en de Nexus zelf kunnen alleen aangevallen worden wanneer 1 van de 3 inhibitors vernietigd is.

Ok leuk, en die Champions, zitten er ook tieten bij?

Ja zeker! Heel veel tieten, want Riot ( de makers ) die houden van dikke tieten!
Er zijn dus veel Champions en ongeveer elke 2-3weken komt er een nieuwe bij.

Er zijn er op het moment (01-12-2011) 88 Champions waar uit je kunt kiezen.
Keuze genoeg dus.

Nu weet je een beetje over LoL en hoe het werkt;

Wil je het zelf proberen?

League of Legends EU

Vids

uitleg over turrets

Cinematic trailer

Dominion trailer (nieuwe gamemode)

Meer uitleg over minions/creatures

Community site links

Own3d Site met streams.
Twitch Site met streams.

CLGaming NA Top Tier ( High ELO ) team met links naar Live streams van matches etc, ook grappig forum.

Solomid Community site met handige info, tournaments etc

Lolstatistics Site waarop je scores van spelers en statistieken van Champions kunt vinden

Championselect Site met counterpicks

Groepschat:
Voor FOK!kers is er een ingame chatkanaal FOK aangemaakt. In dit kanaal zijn je medefokkers te vinden en kun je makkelijk een premade of duo-queue afspreken zonder dat je iedereen via de friendslist individueel hoeft aan te spreken om dit te organiseren. Rechtsboven via het opties-icoontje in het chatvenster kun je autojoin aanzetten zodat het kanaal standaard opent bij het opstarten van het spel.

Teamspeak 3:
Voor FOK!kers die willen praten met andere FOK!kers tijdens het Gamen is het mogelijk om onze Teamspeak3 server te joinen.
Server: ts3.mrmanuel.nl:1337
Vraag om het FOK! lidmaatschap aan MrManuel!

Ingame name van FOK!kers

FOK!ker: Albert86
Naam ingame EU: Metalfreak86
Naam Ingame US: -

FOK!ker: backgammon
Naam ingame EU: Subligar
Naam ingame US: -

FOK!ker: Thormodo
Naam ingame EU: Thormodo

FOK!ker: nyny83
Naam ingame EU: PublicPervert
Naam ingame US: WeakAndPowerless

FOK!ker: Salamando
Naam ingame EU: Salamand0

FOK!ker: Fruitsalade
Naam ingame EU: Jaiba

FOK!ker: Necrodeath
Naam ingame EU: Nerkhan (30)
Naam ingame EU: Necrodeath1 (lvl 11)

FOK!ker: MrManuel
Naam ingame EU: Melfino
Naam Ingame US: Melfino

FOK!ker: Zeroku
Naam ingame EU: HEER Jeffrey ( :') )

FOK!ker: Silv
Naam ingame EU: SlLV (kleine L gevolgd door hoofdletter L)

FOK!ker: Adames
Naam ingame EU:
Naam ingame US: Klara de Koe

FOK!ker: daankes
Naam ingame EU: Vraatje
Naam Ingame US: Vraatjuh

FOK!ker: Skweezer
Naam ingame EU: skz (30)
Naam ingame EU: skwzaR (13)
Naam Ingame US: skwzR (30)

FoK!ker: Waywardone
Naam ingame EU: Voarex
Naam ingame US:

FOK!ker: jespertje
Naam ingame EU: jespertje
Naam Ingame US: (US Nickname)

FOK!ker: Keselo
Naam ingame EU: Lujan
Naam Ingame US Lujan

FOK!ker: Nystiq
Naam ingame EU: Nystiq

FOK!ker: Xa1pt
Naam Ingame EU: Xaipt

FOK!ker znarch
Naam Ingame EU: karaqz

FOK!ker: Beardslasher
Naam ingame EU: Solyl (level 25 atm)
Naam Ingame US: Solyl (level 8)

FOK!ker: Tjado
Naam ingame EU: Tjado (level 13)

FOK!ker: flipp.
Naam ingame EU: Destregan (lvl 30)

FOK!ker: X_FoutBijRegistratie
Naam ingame EU: Nraz
Naam Ingame US: -"

FOK!ker: Dekkered
Naam ingame EU: levines

FOK!ker: TwenteFC
Naam ingame EU: DirkZz

FOK!ker: ezelbayraktar
Naam ingame EU: Wh1tefall

FOK!ker: Maisnon
Naam ingame EU: De Gulle Teef
Naam Ingame US:

FOK!ker: replay11nl
Naam ingame EU: iReplay
Naam Ingame US:

FOK!ker: Oplosthee
Naam ingame EU: Oploskoffie
Naam Ingame US:

FOK!ker: Cocotrimonium
Naam ingame EU: Nymphalidea

FOK!ker: tankless
Naam ingame EU: tanklessgunit(lvl 30)
Naam Ingame US: heb ik niet.

FOK!ker: J95
Naam ingame EU: Jordykruse1

FOK!ker: Chocolatebear
Naam ingame EU: Isidoor

FOK!ker: tdrone
Naam ingame EU: tdrone

FOK!ker: Xetran
Naam ingame EU: XoxoXetran
Naam Ingame US: n/a

FOK!ker: Cornelis83
Naam ingame EU: Avaressa
Naam ingame US: n/a

FOK!ker: Robbiee
Naam ingame EU: SharliesTeens
Naam Ingame US: n/a

FOK!ker: Toverbami
Naam ingame EU: Snauser

Wil je in de OP stuur me dan een PM in dit formaat;

FOK!ker: (je fok naam)
Naam ingame EU: (EU Nickname)
Naam Ingame US: (US Nickname)
pi_112503537

.. kan niet wachten tot ze Heimer weer viable maken <3
pi_112503565
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:54 schreef Hamilcar het volgende:

.. kan niet wachten tot ze Heimer weer viable maken <3
heimer is toch redelijk viable? je molt niet veel in lane, maar een goede heimer out cs'ed vrijwel elke mid.
pi_112503681
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:55 schreef Adames het volgende:

[..]

heimer is toch redelijk viable? je molt niet veel in lane, maar een goede heimer out cs'ed vrijwel elke mid.
Ehr, je turrets vallen willekeurige targets aan waardoor je doodleuk getowerdived kan worden. Hij heeft hoge cooldowns, hoge mana-costs en geen escapes. Z'n stun is zo traag dat je daar niet op hoeft te rekenen. In normals kan je hem best spelen en in rankeds tegen specifieke tegenstanders, maar doorgaans is een andere AP mid altijd beter. Eeuwig zonde, maar het is niet anders op het moment. Een simpele fix zou zijn dat z'n turrets altijd enemy champs targetten (of iig aggro'd als ze jou aanvallen), dat zou al heel wat zijn.
pi_112504014
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:57 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Ehr, je turrets vallen willekeurige targets aan waardoor je doodleuk getowerdived kan worden. Hij heeft hoge cooldowns, hoge mana-costs en geen escapes. Z'n stun is zo traag dat je daar niet op hoeft te rekenen. In normals kan je hem best spelen en in rankeds tegen specifieke tegenstanders, maar doorgaans is een andere AP mid altijd beter. Eeuwig zonde, maar het is niet anders op het moment. Een simpele fix zou zijn dat z'n turrets altijd enemy champs targetten (of iig aggro'd als ze jou aanvallen), dat zou al heel wat zijn.
Jep. Heimer is echt superfun om te spelen, maar snap idd niet dat die turrets champs niet priotiseren (is dat een woord?) Dat zou al een vrij grote buff zijn. Die stun van hem maar ook wel iets sneller travelen idd)

Net 14-3-22 als GP. Leuke champ, die ga ik kopen denk ik. Veel coole champs deze free week.
[i]Doordeweeks werken, in het weekend aan de coke[/i]
The Ultimate Predictor 2011/2012 Champ!
pi_112504432
Prioriteren, aldus taaladvies.nl.
pi_112505386
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juni 2012 00:05 schreef Jajong het volgende:

[..]

Jep. Heimer is echt superfun om te spelen, maar snap idd niet dat die turrets champs niet priotiseren (is dat een woord?) Dat zou al een vrij grote buff zijn. Die stun van hem maar ook wel iets sneller travelen idd)

Net 14-3-22 als GP. Leuke champ, die ga ik kopen denk ik. Veel coole champs deze free week.
gp jungle?
pi_112505410
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 00:47 schreef Adames het volgende:

[..]

gp jungle?
Nee top.
pi_112507745
First time Darius.. En dan ook nog jungle.

Praktisch ge1v5d. En die kills waren geen KS's met ult.
pi_112509441
quote:
13s.gif Op woensdag 6 juni 2012 04:36 schreef Jajong het volgende:

[ afbeelding ]

Die Soraka en Sivir waren anders ook vrij goed bezig en Kennen feedde iig niet ;) Eigenlijk was alleen Jax echt slecht.
Vicariously I live while the whole world dies
pi_112509674
Darius mag best wel even een nerf krijgen op zich
pi_112510442
Die krijgt hij ook....toch?
  woensdag 6 juni 2012 @ 10:53:12 #13
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_112511788
dit spel begint echt> release op champ>cash in>nerf op champ>release op champ>cash in>nerf op champ> release op champ te worden he.

Inb4 10.000 threads over hoe op draven is etc lol.
loader muziekje opzich wel gaaf trouwens, ben benieuwd hoeveel mensen met hem gaan falen omdat ze die dingen niet opvangen, of een skillshot eten terwijl ze pogen zon ding op te vangen lol.

ik gister even een aram gedaan met roniboo, wat denk je; krijg ik kennen :D

gigi isi.
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_112512681
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 10:53 schreef BaajGuardian het volgende:
dit spel begint echt> release op champ>cash in>nerf op champ>release op champ>cash in>nerf op champ> release op champ te worden he.
Bullshit. Er zijn zat champs geweest recentelijk die niet OP waren. Denk aan Sejuani, Volibear etc. En ik blijf erbij dat Darius niet echt OP is maar dat mensen nog niet goed weten wat ze ermee aanmoeten.
pi_112513403
Ik wil Darius dan ook niet direct mega-fucking-super-ultra-OP noemen, maar vind wel dat hij gewoon een goede nerf moet krijgen.

25% arpen voor nop als passive op een skill die ook nog eens een iets kortere maar veel bredere en drie keer zo goedkope versie van een Blitzcrank-grab is, is w.m.b. gewoon veel te veel.

Utility of damage met mate is goed, maar dit gecombineerd met o.a. een 200 % damage slow van 40% met een cd van 3 secondes (vijf stacks van de passive), een AOE schade met een radius van 425, een movementspeedbonus per aangevallen champ en dan nog een true damage nuke met cooldown-reset is w.m.b gewoon veel te veel.

Allemaal op zich niet per sé OP abilities, maar voor één champ is dit allemaal imho veel te veel.
pi_112513968
Als ze van die true damage af zouden gaan dan zou het al een hoop schelen. Als je nu 25% van je health over hebt en hij heeft z'n ult en je komt ook maar iets te dicht in de buurt dan ben je gewoon dood, hoeveel armor je ook hebt.
pi_112514124
Of de True damage laten zoals het is en het slow- en het arpenpercentage wat verminderen, de manakosten overal wat omhoog gooien en de cd van de 'grab' omhoog gooien, dat zou ook al schelen.

Zoals het nu is heeft hij redelijke tot goede skills met weinig manakosten die hij kan blijven spammen, dat is gewoon erg matig te noemen.
pi_112516870
Maar hij is toch al generfed ?

• Hemorrhage (Passive) bonus Attack Damage ratio reduced to 0.3 from 0.4
• Noxian Guillotine will now only refresh its cooldown when it deals the killing blow
• Apprehend pre-pull animation modified to be more readable for enemy Champion
• Fixed a bug with Hemorrhage applying Rylai's Crystal Scepter slow and Spell Vamp effects
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_112517105
Nou, dat veranderd de hele zaak inderdaad, ja. Ik neem alles terug, die nerfs zullen hard aangekomen zijn.
pi_112517566
die nerfs komen aankomende patch toch pas?

edit: open ik de client, gaat hij patchen. facepalm :')

[ Bericht 65% gewijzigd door Xetran op 06-06-2012 13:31:41 ]
pi_112518670
Ik snap er helemaal niks van :') Ik kan niet eens anderen vermoorden omdat ze mij altijd eerst te pakken hebben.
pi_112518771
je kan ook tegen bots spelen als je er echt nog helemaal niks van snapt, dan leer je in ieder geval de basics kennen van de commandos en hoe alles ongeveer werkt :)
  woensdag 6 juni 2012 @ 14:00:34 #23
107445 Jajong
Hadouken!
pi_112519020
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 09:28 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Die Soraka en Sivir waren anders ook vrij goed bezig en Kennen feedde iig niet ;) Eigenlijk was alleen Jax echt slecht.
Ja huhu wat denk je. Als ik na 15 minuten 10-0 sta kan m'n team lekker op m'n rug meeliften.
  woensdag 6 juni 2012 @ 14:04:30 #24
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_112519203
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 11:54 schreef CasB het volgende:
Als ze van die true damage af zouden gaan dan zou het al een hoop schelen. Als je nu 25% van je health over hebt en hij heeft z'n ult en je komt ook maar iets te dicht in de buurt dan ben je gewoon dood, hoeveel armor je ook hebt.
True damage kun je counteren door health te stacken.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  woensdag 6 juni 2012 @ 14:05:52 #25
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_112519270
quote:
13s.gif Op woensdag 6 juni 2012 04:36 schreef Jajong het volgende:

[ afbeelding ]

Waarom ignite op Udyr jungle :'(.
En die CS van Shen, wtf _O-.
  woensdag 6 juni 2012 @ 14:09:04 #26
107445 Jajong
Hadouken!
pi_112519399
quote:
9s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:05 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Waarom ignite op Udyr jungle :'(.
En die CS van Shen, wtf _O-.
Lol die ignite zie ik nu pas, en Shen support.
pi_112519476
En maar afvragen hoezo het zo goed ging.
  woensdag 6 juni 2012 @ 14:12:33 #28
107445 Jajong
Hadouken!
pi_112519546
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:10 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
En maar afvragen hoezo het zo goed ging.
Hun Jax stond ook 8-0 ofzo. Die ik heb ook singlehandedly kapot gestompt. En een gefeedde toplaner moet 't niet verliezen van een jungler lijkt me.
pi_112519903
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 11:19 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Bullshit. Er zijn zat champs geweest recentelijk die niet OP waren. Denk aan Sejuani, Volibear etc. En ik blijf erbij dat Darius niet echt OP is maar dat mensen nog niet goed weten wat ze ermee aanmoeten.
Ik denk dat jij er ook in trapt. Het is algemeen bekend dat riot nieuwe champs als het ware "mikken" boven de gemiddelde champion, dus op maken. Vervolgens geld vangen van mensen die niet snappen dat niewe champs makkelijk te counteren zijn als je de juiste champ kiest. (zoals met varus, die heb ik een week lang elk potje 2x gezien, als je dan een "jumper" neemt schakel je die zoo uit en win je dus weer gemakkelijker). Hierna nerfen ze hem en zijn ze binnen.
Dit gaat volgens mij al sinds de beta zo. (ik speel al sinds de release van pantheon)

Het is natuurlijk moeilijk om champions niet op of up te maken maar er wordt genoeg getest om van te voren te weten of hij up, gemiddeld of op is.
Er zijn inderdaad wel eens up champs maar dat komt net zo vaak voor als een champ die niet 6300IP is (zelden dus). Overigens, Volibear was BEHOORLIJK op, daarna flink generfed.

[ Bericht 1% gewijzigd door Saak op 06-06-2012 14:34:53 ]
De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
pi_112519945
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:12 schreef Jajong het volgende:

[..]

Hun Jax stond ook 8-0 ofzo. Die ik heb ook singlehandedly kapot gestompt. En een gefeedde toplaner moet 't niet verliezen van een jungler lijkt me.
Over die jungler valt wel iets te zeggen.
pi_112520673
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:21 schreef Saak het volgende:

[..]

Ik denk dat jij er ook in trapt. Het is algemeen bekend dat riot nieuwe champs als het ware "mikken" boven de gemiddelde champion, dus op maken. Vervolgens geld vangen van mensen die niet snappen dat niewe champs makkelijk te counteren zijn als je de juiste champ kiest. (zoals met varus, die heb ik een week lang elk potje 2x gezien, als je dan een "jumper" neemt schakel je die zoo uit). Hierna nerfen ze hem en zijn ze binnen.
Dit gaat volgens mij al sinds de beta zo. (ik speel al sinds de release van pantheon)

Het is natuurlijk moeilijk om champions niet op of up te maken maar er wordt genoeg getest om van te voren te weten of hij up, gemiddeld of op is.
Er zijn inderdaad wel eens up champs maar dat komt net zo vaak voor als een champ die niet 6300IP is (zelden dus). Overigens, Volibear was BEHOORLIJK op, daarna flink generfed.
De allereerste champion die na de beta werd gereleased was udyr, die was dan wel meer mega UP. Nidalee daarna weer OP.
Varus vond ik ook veel te sterk bij het begin, maar dat kwam ook omdat ik bij het begin nog niet goed de nieuwe animaties door had. Ik moet vaak eerst een champ zelf spelen om goed te weten wat je er tegen kan doen. Zo vond ik zijn lange pijl (Q?) veel te sterk, maar daarna zie je pas hoe die wordt afgeschoten en dan valt het dodgen van die pijl wel mee.
pi_112520746
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:37 schreef Adames het volgende:

[..]

De allereerste champion die na de beta werd gereleased was udyr, die was dan wel meer mega UP. Nidalee daarna weer OP.
Varus vond ik ook veel te sterk bij het begin, maar dat kwam ook omdat ik bij het begin nog niet goed de nieuwe animaties door had. Ik moet vaak eerst een champ zelf spelen om goed te weten wat je er tegen kan doen. Zo vond ik zijn lange pijl (Q?) veel te sterk, maar daarna zie je pas hoe die wordt afgeschoten en dan valt het dodgen van die pijl wel mee.
Varus heb ik TOTAAL geen moeite mee gehad.
pi_112520826
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:38 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Varus heb ik TOTAAL geen moeite mee gehad.
Ik werd afgemaakt als Corki de allereerste keer, pas na 10 minuten ging het goed. Ik had geen idee hoe zijn skills waren.
  woensdag 6 juni 2012 @ 14:45:02 #34
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_112521055
en hierom haat ik darius:

Wat doe ik hier?
pi_112524266
Mensen die me nog steeds chasen met 200hp op lvl 24 terwijl ik singed speel :')
pi_112524530
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:40 schreef Adames het volgende:

[..]

Ik werd afgemaakt als Corki de allereerste keer, pas na 10 minuten ging het goed. Ik had geen idee hoe zijn skills waren.
Maar dan is de champ niet OP, dan weet jij gewoon niet hoe je ermee moet spelen. Dat bedoel ik dus ook met Darius. Ik heb 1x tegen hem gespeeld top en hij ging daar 1/4/2, dus weinig last van gehad ;)
pi_112526727
Net ff nieuwe champ gespeeld, moeilijk om nog wat over te zeggen, was een potje arab, maar t blijven vangen van zijn Q is lastig, vooral in grote teamfights
pi_112527114
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:02 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Maar dan is de champ niet OP, dan weet jij gewoon niet hoe je ermee moet spelen. Dat bedoel ik dus ook met Darius. Ik heb 1x tegen hem gespeeld top en hij ging daar 1/4/2, dus weinig last van gehad ;)
Dat bedoelde ik inderdaad te zeggen, veel champs worden bij het begin OP genoemd om die reden.
  woensdag 6 juni 2012 @ 18:58:05 #39
168992 jagga
Stel je niet aan
pi_112531754
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 16:49 schreef jespertje het volgende:
Net ff nieuwe champ gespeeld, moeilijk om nog wat over te zeggen, was een potje arab, maar t blijven vangen van zijn Q is lastig, vooral in grote teamfights
Q is lang niet altijd makkelijk om te vangen, maar als je eenmaal 2 van die spinning axes hebt en een triforce = lol
mensen moeten zich niet zo aanstellen, janken doe je thuis maar. Hier op internet is het niets anders dan bigboys.
pi_112533907
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 18:58 schreef jagga het volgende:

[..]

Q is lang niet altijd makkelijk om te vangen, maar als je eenmaal 2 van die spinning axes hebt en een triforce = lol
Ik geef ook aan dat het voornamelijk lastig is in teamfights, omdat je dan zelf vaak de focus bent van de enemy ;)
pi_112534798
Bijna 30 zowel op East als West :D
pi_112537132
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 10:53 schreef BaajGuardian het volgende:

Inb4 10.000 threads over hoe op draven is etc lol.
loader muziekje opzich wel gaaf trouwens, ben benieuwd hoeveel mensen met hem gaan falen omdat ze die dingen niet opvangen, of een skillshot eten terwijl ze pogen zon ding op te vangen lol.

ik gister even een aram gedaan met roniboo, wat denk je; krijg ik kennen :D

gigi isi.
Sejuani? Hecarim? Viktor? Varus? Talon? Fiora? Ziggs? Volibear? Xerath? Je ziet ze amper.
  woensdag 6 juni 2012 @ 21:02:39 #43
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_112538478
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 20:35 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Sejuani? Hecarim? Viktor? Varus? Talon? Fiora? Ziggs? Volibear? Xerath? Je ziet ze amper.
Fiora mijn grootste miskoop, wel leuk junglen met d'r vind ik :P
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
  woensdag 6 juni 2012 @ 21:03:10 #44
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_112538496
omdat ze een fix/patch/nerf/dersph krijgen 1 week na hun release.
  woensdag 6 juni 2012 @ 21:10:17 #45
107445 Jajong
Hadouken!
pi_112538914
Fiora top zie je nog wel eens, en Volibear ook. Hecarim begint steeds populairder te worden
pi_112539052
quote:
7s.gif Op woensdag 6 juni 2012 21:10 schreef Jajong het volgende:
Fiora top zie je nog wel eens, en Volibear ook. Hecarim begint steeds populairder te worden
je bedoelt zeker jungle
  woensdag 6 juni 2012 @ 21:13:10 #47
107445 Jajong
Hadouken!
pi_112539102
Nee.
  woensdag 6 juni 2012 @ 21:23:06 #48
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_112539682
Darien speelt Fiora top ook op competetive niveau. En behoorlijk goed, moet ik zeggen.
pi_112541085
Ja, maar iemand maakt een blanket statement dat elke hero 'OP on release' is en dat is gewoon niet waar.
pi_112545262
Beter overpowered dan underpowered. Hoe lelijk zou een spiksplinternieuwe underpowered champion wel niet ogen?
We're slowly approaching inevitable death.
pi_112546024
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 20:35 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Ziggs 2 much fun 2 play. Vind dat juist een leuke champ die ook nog steeds veel damage etc kan doen. Snap niet waarom je die niet vaak ziet. Talon zie ik btw ook best vaak. Sejuani/hecarim/viktor niet, viktor is early game nog redelijk, maar dropt late game veel. Volibear zie ik nog regelmatig in de jungle. Xerath zie ik ook nooit, terwijl zijn damage toch nog redelijk is volgens mij.
pi_112548677
3e game met leavers.. deze keer bleven ik en nog een andere gozer over. Leuk, 2v5. Wat doet Riot eigenlijk met al die reports?
  woensdag 6 juni 2012 @ 23:31:39 #53
107445 Jajong
Hadouken!
pi_112549173
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 23:24 schreef d1ce het volgende:
3e game met leavers.. deze keer bleven ik en nog een andere gozer over. Leuk, 2v5. Wat doet Riot eigenlijk met al die reports?
niks
  woensdag 6 juni 2012 @ 23:39:49 #54
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_112549672
quote:
Bannen.
pi_112549722
Bij reports voor slecht spelen trouwens niet. Ergens wel zo eerlijk, de nieuwe spelers/slechte spelers kiezen er niet zelf voor om bij je in de game te komen.

Expres feeden/het spel verneuken bestraffen ze wel met bans.
  donderdag 7 juni 2012 @ 00:06:04 #56
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_112551186
W I N N I N G
pi_112552033
Waarom ben ik ALTIJD last pick in fucking draft. Ben er kankerziek van.
  donderdag 7 juni 2012 @ 00:33:08 #58
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_112552277
quote:
13s.gif Op donderdag 7 juni 2012 00:26 schreef Jajong het volgende:
Waarom ben ik ALTIJD last pick in fucking draft. Ben er kankerziek van.
ze zouden dat eigenlijk 2 patches geleden veranderen (dat groepen altijd 1st pick zijn) maar dat is stilzwijgend niet doorgegeaan
Wat doe ik hier?
  donderdag 7 juni 2012 @ 00:38:06 #59
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_112552434
quote:
15s.gif Op donderdag 7 juni 2012 00:33 schreef tdrone het volgende:

[..]

ze zouden dat eigenlijk 2 patches geleden veranderen (dat groepen altijd 1st pick zijn) maar dat is stilzwijgend niet doorgegeaan
Is het nou wel zo dat degene met hoogste ELO wel altijd top pick en degene met laagste ELO lastpick?
pi_112552909
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 00:38 schreef Salamando het volgende:

[..]

Is het nou wel zo dat degene met hoogste ELO wel altijd top pick en degene met laagste ELO lastpick?
nee, niet in normals. daar is het gewoon random.

quote:
zelf al eens aan the tribunal meegewerkt?
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 22:39 schreef dustbrain het volgende:
Beter overpowered dan underpowered. Hoe lelijk zou een spiksplinternieuwe underpowered champion wel niet ogen?
underpowered champs verpesten geen spel. We zitten nu al aan de 100e champ, een paar missen is niet zo erg. Voor zover er echte UP champs zijn.
pi_112552931
.

[ Bericht 67% gewijzigd door Adames op 07-06-2012 00:55:42 ]
pi_112552959
edit, geen quote
pi_112557741
quote:
Je speelt dit spel nu al zo lang dat je hier humor in ziet?
pi_112558002
quote:
niets meer dan mazzel door een domme shen
Every war is different, every war is the same.
pi_112568363
Nautilus jungle bevalt ook goed, niet zo veel kills als een lee sin, maar toch veel supports door zijn CC en mogelijkheid tot goeie ganks
pi_112568676
Ik ben nu level 14 en zou niet weten hoe ik moet spelen zonder build guide. Speel voornamelijk met Ashe. Komt er ooit nog een dag dat ik het spel doorheb en het zonder build guides af kan of ben ik hier gewoon te dom voor?
"When I grow up I wanna be sedated.
Looking for liquor and love, forever hated"
pi_112568773
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 15:06 schreef jeunessegaspillee het volgende:
Ik ben nu level 14 en zou niet weten hoe ik moet spelen zonder build guide. Speel voornamelijk met Ashe. Komt er ooit nog een dag dat ik het spel doorheb en het zonder build guides af kan of ben ik hier gewoon te dom voor?
Komt later wel, je hebt gewoon bepaalde rollen in het spel en voor die rollen koop je vaak zelfde items. Ranged ad zoals ashe of anderen kopen meestal attack speed boots, Infinity Edge, Phantom dancer etc. Er zijn natuurlijk wat uitzonderingen, maar na een tijd krijg je het wel door.
pi_112568935
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 15:06 schreef jeunessegaspillee het volgende:
AD carry's hoeven zich niet zo snel aan te passen aan het andere team, builds volgen is geen probleem

quote:
hij is leuk
  donderdag 7 juni 2012 @ 15:42:38 #70
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_112569948
Iemand tips voor Yorick op top tegen me? Is echt mijn haat omdat ik geen idee heb wat ik moet doen :').
pi_112570055
queue dodgen

Nee even serieus, ik main zelf Yorick en heb moeite met champions met veel sustain (duh). Maar dat is wel mijn persoonlijke ervaring, Yorick is voor de rest.. tsja, Yorick. Bijna geen counters, hé. Geen extreme burst, geen belachelijke sustain, geen overpowerde health/resistances, maar gewoon goed genoeg met alles om een probleem te vormen voor de meeste toplaners.

Je ziet hem gelukkig niet extreem veel, dat scheelt wel.
  donderdag 7 juni 2012 @ 15:51:35 #72
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_112570309
Ik krijg hem altijd tegen me als ik Irelia pick lijkt het wel, als ik aggresief speel maakt ie me af, als ik defensief speel dan harrast ie me weg. Vandaar dat ik het vraag :).
pi_112572606
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 15:42 schreef Salamando het volgende:
Iemand tips voor Yorick op top tegen me? Is echt mijn haat omdat ik geen idee heb wat ik moet doen :').
Gek genoeg lijkt Xin Zhao redelijk goed tegen hem te werken. Je kan op hem springen, hem omhoog rammen en je krijgt vanwege je passive hitpoints terug als je z'n ghouls ramt. Hij pushed automatisch de lane tegen je vanwege z'n ghoul spam en jij hebt een gap-closer met een slow, een knock-up en nog meer nare shit. Zeker met de hulp van een jungler moet je hem makkelijk een paar keer in lane kunnen killen.

Yorick straft heroes met weinig sustain in de vroege levels hard af. Shen en Warwick doen het doorgaans ook best goed tegen hem. Je moet hem gewoon vaak ganken in lane, want anders is het gewoon Warwick - een hero die je niet dood krijgt in late game met een super vervelende ulti.
  donderdag 7 juni 2012 @ 16:54:01 #74
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_112572998
Zit ik in een perfecte winning streak, word ik geinv door een van mn regular 1800 range fl, wat denk je, allemaal @#(%&scrubs unranked domme apen in het team die alsof ik weer lvl1 ben lopen te overextenden, niet reageren op pings, als een dronken retard door de map zwalken en totaal geen focus hebben...

en dan winnen er noobs van je, terwijl je als je een fatsoenlijke ad carry had die al wist ie enkel de BASICS van het spel.. je hun hard gestomped had.
pi_112573103
Yorick counter = veel ganken.
pi_112573237
Zijn er champs die je NIET countert met veel ganken?
pi_112573273
quote:
11s.gif Op donderdag 7 juni 2012 16:59 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Zijn er champs die je NIET countert met veel ganken?
Nee maar Yorick heeft niet echt een champ counter, thats why
pi_112573310
Oh, toch wel?

Vlad en Warwick vind ik trouwens wel altijd kut om tegen te moeten.
pi_112573430
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juni 2012 17:01 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Oh, toch wel?

Warwick moet je gewoon super agressive spelen, die kan slecht onder turret farmen.
pi_112573608
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juni 2012 17:04 schreef Jajong het volgende:

[..]

Warwick moet je gewoon super agressive spelen, die kan slecht onder turret farmen.
Dat valt best mee - z'n passive geeft extra damage op AA's en hij kan zo nu en dan een minion Q'en. Je kan iig wel roamen als je hem tegen de turret terug dringt, omdat hij niet snel waves kan clearen. WW is leuk tot hij z'n glacial shroud en wits end heeft :'(
pi_112574128
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juni 2012 17:04 schreef Jajong het volgende:

[..]

Ik snap dat hij te counteren is, maar het is moeilijker dan de rest omdat mijn harass voor hem geen punt is
  donderdag 7 juni 2012 @ 17:52:50 #82
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_112575508
gaat nu wel weer goed, zonet enimi team gestomped ookal campden ze bot als een malle :P
  donderdag 7 juni 2012 @ 18:11:53 #83
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_112576173
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 17:52 schreef BaajGuardian het volgende:
gaat nu wel weer goed, zonet enimi team gestomped ookal campden ze bot als een malle :P
enimi? :') :D
pi_112576231
campden en ookal ook, maar ik denk ik zeg maar niks meer :')
pi_112576583
quote:
7s.gif Op donderdag 7 juni 2012 17:01 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Oh, toch wel?

Vlad valt prima tegen te lanen met je nieuwe favoriet Yorick. Vanaf lvl 5 met lvl 3 'e' heb je de betere sustain
Warwick eigenlijk hetzelfde.
Maar ik vind ze verder inderdaad moeilijk om tegen te lanen, out cs'en is het beste wat ik er mee kan doen.
Of je moet al kijken naar Olaf, dan is die ult van WW niks meer waard.

edit: oh ik zie nu dat je ze aanvoert als counter tegen Yorick. Nu kan ik misschien net de verkeerde tegen komen steeds, maar ik heb tot nu toe elke lane gedomineerd als Yorick tegen die 2.

[ Bericht 10% gewijzigd door Adames op 07-06-2012 18:34:04 ]
pi_112576650
quote:
14s.gif Op donderdag 7 juni 2012 16:56 schreef Jajong het volgende:
Yorick counter = veel ganken.
Maar een goede Yorick valt ook niet echt te ganken. Ik heb het zelf wel eens vaker moeilijk tegen Renekton als Yorick en ChoGath lijkt me ook een vervelende.
pi_112576844
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 16:46 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Gek genoeg lijkt Xin Zhao redelijk goed tegen hem te werken. Je kan op hem springen, hem omhoog rammen en je krijgt vanwege je passive hitpoints terug als je z'n ghouls ramt. Hij pushed automatisch de lane tegen je vanwege z'n ghoul spam en jij hebt een gap-closer met een slow, een knock-up en nog meer nare shit. Zeker met de hulp van een jungler moet je hem makkelijk een paar keer in lane kunnen killen.

Yorick straft heroes met weinig sustain in de vroege levels hard af. Shen en Warwick doen het doorgaans ook best goed tegen hem. Je moet hem gewoon vaak ganken in lane, want anders is het gewoon Warwick - een hero die je niet dood krijgt in late game met een super vervelende ulti.
Nooit gedacht aan Xin, maar zit wel wat in. Met Exhaust en zijn knockup heb je een goede kans met een jungler. Warwick vind ik juist, zoals ik in de post eerder zei, erg zwak tegen hem. Tegen elke Q van Warwick, komt een 'e', 'w' en evt ook nog 'q' van Yorick tegenover te staan.
Shen is geen directe counter, maar Shen heeft zijn shield tegen de harass. Hij zal de lane langzaam in cs verliezen, maar is een ideale lane om Shens ultimate te gebruiken, heb je meer aan dan een Yorick. De meeste Yoricks blijven het grootste gedeelte toplane, om de ander redelijk nutteloos te maken. Ook een goede keuze dus.
pi_112576857
Cho en renekton vind ik dan weer goed te doen. De 'q' van Cho is redelijk te ontwijken, zijn aanvallen kosten veel mana en je kunt hem goed harassen omdat hij daar alleen zijn feral scream voor heeft. Zijn sustain is afhankelijk van kills, als je dat kunt voorkomen is het grootste leed geleden.

Renekton is vervelend vanwege de gapcloser, de stun en de sustain, maar ik heb tegen hem minder moeite dan tegen een vlad.

Die harass je, hij pakt het terug, je mept er met je qwe-combo op en hij doet zijn pooltje en is weg.
pi_112577080
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:33 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Cho en renekton vind ik dan weer goed te doen. De 'q' van Cho is redelijk te ontwijken, zijn aanvallen kosten veel mana en je kunt hem goed harassen omdat hij daar alleen zijn feral scream voor heeft. Zijn sustain is afhankelijk van kills, als je dat kunt voorkomen is het grootste leed geleden.

Renekton is vervelend vanwege de gapcloser, de stun en de sustain, maar ik heb tegen hem minder moeite dan tegen een vlad.

Die harass je, hij pakt het terug, je mept er met je qwe-combo op en hij doet zijn pooltje en is weg.
Nog niet tegen Cho gespeeld, maar die lijkt me het vervelendst. 2 potjes tegen renekton gedaan, je out cs'ed hem wel, maar het is wel iemand die je hard kan terug pakken. Renektons hebben vaak ignite bij zich, waardoor het een van de weinige champions is waar ik echt bang van wordt als ze me proberen te mollen.

Vladimir doe ik geen moeite voor met 'q'. Vladimir op afstand houden en elke keer constant je 'e' op hem af vuren. Als je genoeg mana hebt en hij niet in de buurt van creeps is, dan ook je 'w' voor extra damage en met de slow krijgt hij nog een paar hits van je ghouls ook.
Je 'q' heeft inderdaad weinig zin, dan gebruikt hij zijn pool. Niet mee bezig houden en verder alleen maar cs scoren met je auto attacks.
Zodoende moet een vlad de keuze maken of hij jou gaat harassen, of dat hij zijn spells gebruikt om zelf cs te verzamelen. Wel is het zo dat de lane inderdaad snel moeilijk kan worden. Je hebt bij gelijke items maar een marginaal voordeel. Zodra hij ergens wat kills vandaan haalt, of dat hij je outlevelt door een paar vroege ganks op jou, zal het veel moeilijker zijn. Dat heb ik gelukkig nog niet meegemaakt.
  donderdag 7 juni 2012 @ 18:40:47 #90
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_112577145
nou ik houd er mee op voor vandaag, zonet een 0/9 shen top in 'mijn team natuurlijk weer.

en die had ook nog het lef te zeggen dat ik mn taric moest leren terwijl dat mijn beste ranked champ is ffs, waarom krijg ik dat soort retards in mn team en denken ze ook nog even dat ze kritiek op mij moeten hebben als ik doodga door een 9 kills fed akali die van de ene kant van het scherm naar de andere springt en me praktisch instakilled onder turret.
pi_112577274
Nu moet ik wel zeggen, bedenk ik me net, normaal build ik Yorick altijd:
Meki Pendant > Tear + Boots > Manumune > T2 boots (meestal Threads) > Spirit Visage/Glacial Shroud
Tegen vladimir bouw ik het iets anders, namelijk:
Meki Pendant > Chalice of Harmony + Meki > Boots + Tear > etc.

De Chalice icm met een nieuwe Meki zorgt voor zo veel meer mana regen en direct nog een dosis MR. Hierdoor is het mogelijk om je ghouls veel en veel meer te gebruiken. Normaliter kom je in de problemen als je constant je 'e' tegen hem gebruikt, nu niet.
Dat mijn AD wat verlaat begint, is jammer, maar hierdoor wordt je een vlad wel de baas.
pi_112578354
Ik kan niet kiezen tussen ahri en brand. ahri lijkt me cool want zijn meeste attacks zijn echt attacks(dus geen buffs) en die ulti is erg mobile, en brand heeft pure dammage in al zijn spells, omg!

Welke is meer viable?

Vladimir lijkt me trouwens ook wel cool.
pi_112578564
Ahri had ik toevallig gekocht vandaag, erg leuk en ook veel mobieler als brand.
pi_112578708
Het is dan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

owkee, +1 of ahri. Nu alleen nog wachten op nog meer posts.
pi_112578822
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 18:44 schreef Adames het volgende:
Nu moet ik wel zeggen, bedenk ik me net, normaal build ik Yorick altijd:
Meki Pendant > Tear + Boots > Manumune > T2 boots (meestal Threads) > Spirit Visage/Glacial Shroud
Tegen vladimir bouw ik het iets anders, namelijk:
Meki Pendant > Chalice of Harmony + Meki > Boots + Tear > etc.

De Chalice icm met een nieuwe Meki zorgt voor zo veel meer mana regen en direct nog een dosis MR. Hierdoor is het mogelijk om je ghouls veel en veel meer te gebruiken. Normaliter kom je in de problemen als je constant je 'e' tegen hem gebruikt, nu niet.
Dat mijn AD wat verlaat begint, is jammer, maar hierdoor wordt je een vlad wel de baas.
Ik bouw inderdaad meestal gewoon die eerste build, dan toch maar de chalice een kans geven de volgende keer dat ik tegen hem mag.
pi_112580192
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 19:21 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

Ik bouw inderdaad meestal gewoon die eerste build, dan toch maar de chalice een kans geven de volgende keer dat ik tegen hem mag.
Het is een afweging, chalice kost bijna evenveel als de manamune minus tear. Alleen bij Yorick hou ik me tot een lvl of 11/12 niet veel bezig met de andere lanes en je plaatst bijna geen autoattacks op een vladimir. De attack damage die je inlevert valt nog wel mee (zo'n 40 AD) en weegt niet op tegen de dubbele hoeveelheid 'e' die je kan doen
pi_112581253
Chalice kan je nu ook uitbreiden met dat nieuwe item he.. DAardoor is die nu viable.. Daarvoor waste of money
  donderdag 7 juni 2012 @ 20:23:10 #98
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_112581947
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 19:09 schreef dustbrain het volgende:
Ik kan niet kiezen tussen ahri en brand. ahri lijkt me cool want zijn meeste attacks zijn echt attacks(dus geen buffs) en die ulti is erg mobile, en brand heeft pure dammage in al zijn spells, omg!

Welke is meer viable?

Vladimir lijkt me trouwens ook wel cool.
brand, ahri is 100% ban.
pi_112583810
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 20:23 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

brand, ahri is 100% ban.
Waarom is Ahri een ban dan? Te overpowered?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')