SPOILER: Jungle!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoals je ziet zijn er 3 banen (Lanes) met daarin wat blauwe/paarse stippen(Turrets).
Elke lane heeft 3 Allied Turrents en 3 Enemy Turrents.
Elke Lane heeft dezelfde volgorde waarin de turrets moeten worden vernietigt, van buiten naar binnen ( dus van uit het midden naar de basis toe ).
Elke Lane heeft een Inhibitor die de Turrets van de Nexus beschermen tegen schade, deze Turrets beschermen weer de Nexus tegen schade.
De volgorde is dus; Turret 1, Turret 2, Turret 3, Inhibitor, Nexus Turret A, Nexus Turret B, en uiteindelijk de Nexus zelf.
De 2 turrets bij de Nexus en de Nexus zelf kunnen alleen aangevallen worden wanneer 1 van de 3 inhibitors vernietigd is.
Ok leuk, en die Champions, zitten er ook tieten bij?
Ja zeker! Heel veel tieten, want Riot ( de makers ) die houden van dikke tieten!
Er zijn dus veel Champions en ongeveer elke 2-3weken komt er een nieuwe bij.
Er zijn er op het moment (01-12-2011) 88 Champions waar uit je kunt kiezen.
Keuze genoeg dus.
Nu weet je een beetje over LoL en hoe het werkt;
Wil je het zelf proberen?
League of Legends EU
Vids
uitleg over turrets
Cinematic trailer
Dominion trailer (nieuwe gamemode)
Meer uitleg over minions/creatures
Community site links
Own3d Site met streams.
Twitch Site met streams.
CLGaming NA Top Tier ( High ELO ) team met links naar Live streams van matches etc, ook grappig forum.
Solomid Community site met handige info, tournaments etc
Lolstatistics Site waarop je scores van spelers en statistieken van Champions kunt vinden
Championselect Site met counterpicks
Groepschat:
Voor FOK!kers is er een ingame chatkanaal FOK aangemaakt. In dit kanaal zijn je medefokkers te vinden en kun je makkelijk een premade of duo-queue afspreken zonder dat je iedereen via de friendslist individueel hoeft aan te spreken om dit te organiseren. Rechtsboven via het opties-icoontje in het chatvenster kun je autojoin aanzetten zodat het kanaal standaard opent bij het opstarten van het spel.
Teamspeak 3:
Voor FOK!kers die willen praten met andere FOK!kers tijdens het Gamen is het mogelijk om onze Teamspeak3 server te joinen.
Server: ts3.mrmanuel.nl:1337
Vraag om het FOK! lidmaatschap aan MrManuel!
Ingame name van FOK!kers
FOK!ker: Albert86
Naam ingame EU: Metalfreak86
Naam Ingame US: -
FOK!ker: backgammon
Naam ingame EU: Subligar
Naam ingame US: -
FOK!ker: Thormodo
Naam ingame EU: Thormodo
FOK!ker: nyny83
Naam ingame EU: PublicPervert
Naam ingame US: WeakAndPowerless
FOK!ker: Salamando
Naam ingame EU: Salamand0
FOK!ker: Fruitsalade
Naam ingame EU: Jaiba
FOK!ker: Necrodeath
Naam ingame EU: Nerkhan (30)
Naam ingame EU: Necrodeath1 (lvl 11)
FOK!ker: MrManuel
Naam ingame EU: Melfino
Naam Ingame US: Melfino
FOK!ker: Zeroku
Naam ingame EU: HEER Jeffrey ()
FOK!ker: Silv
Naam ingame EU: SlLV (kleine L gevolgd door hoofdletter L)
FOK!ker: Adames
Naam ingame EU:
Naam ingame US: Klara de Koe
FOK!ker: daankes
Naam ingame EU: Vraatje
Naam Ingame US: Vraatjuh
FOK!ker: Skweezer
Naam ingame EU: skz (30)
Naam ingame EU: skwzaR (13)
Naam Ingame US: skwzR (30)
FoK!ker: Waywardone
Naam ingame EU: Voarex
Naam ingame US:
FOK!ker: jespertje
Naam ingame EU: jespertje
Naam Ingame US: (US Nickname)
FOK!ker: Keselo
Naam ingame EU: Lujan
Naam Ingame US Lujan
FOK!ker: Nystiq
Naam ingame EU: Nystiq
FOK!ker: Xa1pt
Naam Ingame EU: Xaipt
FOK!ker znarch
Naam Ingame EU: karaqz
FOK!ker: Beardslasher
Naam ingame EU: Solyl (level 25 atm)
Naam Ingame US: Solyl (level 8)
FOK!ker: Tjado
Naam ingame EU: Tjado (level 13)
FOK!ker: flipp.
Naam ingame EU: Destregan (lvl 30)
FOK!ker: X_FoutBijRegistratie
Naam ingame EU: Nraz
Naam Ingame US: -"
FOK!ker: Dekkered
Naam ingame EU: levines
FOK!ker: TwenteFC
Naam ingame EU: DirkZz
FOK!ker: ezelbayraktar
Naam ingame EU: Wh1tefall
FOK!ker: Maisnon
Naam ingame EU: De Gulle Teef
Naam Ingame US:
FOK!ker: replay11nl
Naam ingame EU: iReplay
Naam Ingame US:
FOK!ker: Oplosthee
Naam ingame EU: Oploskoffie
Naam Ingame US:
FOK!ker: Cocotrimonium
Naam ingame EU: Nymphalidea
FOK!ker: tankless
Naam ingame EU: tanklessgunit(lvl 30)
Naam Ingame US: heb ik niet.
FOK!ker: J95
Naam ingame EU: Jordykruse1
FOK!ker: Chocolatebear
Naam ingame EU: Isidoor
FOK!ker: tdrone
Naam ingame EU: tdrone
FOK!ker: Xetran
Naam ingame EU: XoxoXetran
Naam Ingame US: n/a
FOK!ker: Cornelis83
Naam ingame EU: Avaressa
Naam ingame US: n/a
FOK!ker: Robbiee
Naam ingame EU: SharliesTeens
Naam Ingame US: n/a
FOK!ker: Toverbami
Naam ingame EU: Snauser
Wil je in de OP stuur me dan een PM in dit formaat;
FOK!ker: (je fok naam)
Naam ingame EU: (EU Nickname)
Naam Ingame US: (US Nickname)
heimer is toch redelijk viable? je molt niet veel in lane, maar een goede heimer out cs'ed vrijwel elke mid.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:54 schreef Hamilcar het volgende:
.. kan niet wachten tot ze Heimer weer viable maken <3
Ehr, je turrets vallen willekeurige targets aan waardoor je doodleuk getowerdived kan worden. Hij heeft hoge cooldowns, hoge mana-costs en geen escapes. Z'n stun is zo traag dat je daar niet op hoeft te rekenen. In normals kan je hem best spelen en in rankeds tegen specifieke tegenstanders, maar doorgaans is een andere AP mid altijd beter. Eeuwig zonde, maar het is niet anders op het moment. Een simpele fix zou zijn dat z'n turrets altijd enemy champs targetten (of iig aggro'd als ze jou aanvallen), dat zou al heel wat zijn.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:55 schreef Adames het volgende:
[..]
heimer is toch redelijk viable? je molt niet veel in lane, maar een goede heimer out cs'ed vrijwel elke mid.
Jep. Heimer is echt superfun om te spelen, maar snap idd niet dat die turrets champs niet priotiseren (is dat een woord?) Dat zou al een vrij grote buff zijn. Die stun van hem maar ook wel iets sneller travelen idd)quote:Op dinsdag 5 juni 2012 23:57 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Ehr, je turrets vallen willekeurige targets aan waardoor je doodleuk getowerdived kan worden. Hij heeft hoge cooldowns, hoge mana-costs en geen escapes. Z'n stun is zo traag dat je daar niet op hoeft te rekenen. In normals kan je hem best spelen en in rankeds tegen specifieke tegenstanders, maar doorgaans is een andere AP mid altijd beter. Eeuwig zonde, maar het is niet anders op het moment. Een simpele fix zou zijn dat z'n turrets altijd enemy champs targetten (of iig aggro'd als ze jou aanvallen), dat zou al heel wat zijn.
gp jungle?quote:Op woensdag 6 juni 2012 00:05 schreef Jajong het volgende:
[..]
Jep. Heimer is echt superfun om te spelen, maar snap idd niet dat die turrets champs niet priotiseren (is dat een woord?) Dat zou al een vrij grote buff zijn. Die stun van hem maar ook wel iets sneller travelen idd)
Net 14-3-22 als GP. Leuke champ, die ga ik kopen denk ik. Veel coole champs deze free week.
Nee top.quote:
Die Soraka en Sivir waren anders ook vrij goed bezig en Kennen feedde iig nietquote:Op woensdag 6 juni 2012 04:36 schreef Jajong het volgende:
First time Darius.. En dan ook nog jungle.
[ afbeelding ]
Praktisch ge1v5d. En die kills waren geen KS's met ult.
Bullshit. Er zijn zat champs geweest recentelijk die niet OP waren. Denk aan Sejuani, Volibear etc. En ik blijf erbij dat Darius niet echt OP is maar dat mensen nog niet goed weten wat ze ermee aanmoeten.quote:Op woensdag 6 juni 2012 10:53 schreef BaajGuardian het volgende:
dit spel begint echt> release op champ>cash in>nerf op champ>release op champ>cash in>nerf op champ> release op champ te worden he.
Ja huhu wat denk je. Als ik na 15 minuten 10-0 sta kan m'n team lekker op m'n rug meeliften.quote:Op woensdag 6 juni 2012 09:28 schreef nyny83 het volgende:
[..]
Die Soraka en Sivir waren anders ook vrij goed bezig en Kennen feedde iig nietEigenlijk was alleen Jax echt slecht.
True damage kun je counteren door health te stacken.quote:Op woensdag 6 juni 2012 11:54 schreef CasB het volgende:
Als ze van die true damage af zouden gaan dan zou het al een hoop schelen. Als je nu 25% van je health over hebt en hij heeft z'n ult en je komt ook maar iets te dicht in de buurt dan ben je gewoon dood, hoeveel armor je ook hebt.
Waarom ignite op Udyr junglequote:Op woensdag 6 juni 2012 04:36 schreef Jajong het volgende:
First time Darius.. En dan ook nog jungle.
[ afbeelding ]
Praktisch ge1v5d. En die kills waren geen KS's met ult.
Lol die ignite zie ik nu pas, en Shen support.quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:05 schreef Zeroku het volgende:
[..]
Waarom ignite op Udyr jungle.
En die CS van Shen, wtf.
Hun Jax stond ook 8-0 ofzo. Die ik heb ook singlehandedly kapot gestompt. En een gefeedde toplaner moet 't niet verliezen van een jungler lijkt me.quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:10 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
En maar afvragen hoezo het zo goed ging.
Ik denk dat jij er ook in trapt. Het is algemeen bekend dat riot nieuwe champs als het ware "mikken" boven de gemiddelde champion, dus op maken. Vervolgens geld vangen van mensen die niet snappen dat niewe champs makkelijk te counteren zijn als je de juiste champ kiest. (zoals met varus, die heb ik een week lang elk potje 2x gezien, als je dan een "jumper" neemt schakel je die zoo uit en win je dus weer gemakkelijker). Hierna nerfen ze hem en zijn ze binnen.quote:Op woensdag 6 juni 2012 11:19 schreef nyny83 het volgende:
[..]
Bullshit. Er zijn zat champs geweest recentelijk die niet OP waren. Denk aan Sejuani, Volibear etc. En ik blijf erbij dat Darius niet echt OP is maar dat mensen nog niet goed weten wat ze ermee aanmoeten.
Over die jungler valt wel iets te zeggen.quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:12 schreef Jajong het volgende:
[..]
Hun Jax stond ook 8-0 ofzo. Die ik heb ook singlehandedly kapot gestompt. En een gefeedde toplaner moet 't niet verliezen van een jungler lijkt me.
De allereerste champion die na de beta werd gereleased was udyr, die was dan wel meer mega UP. Nidalee daarna weer OP.quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:21 schreef Saak het volgende:
[..]
Ik denk dat jij er ook in trapt. Het is algemeen bekend dat riot nieuwe champs als het ware "mikken" boven de gemiddelde champion, dus op maken. Vervolgens geld vangen van mensen die niet snappen dat niewe champs makkelijk te counteren zijn als je de juiste champ kiest. (zoals met varus, die heb ik een week lang elk potje 2x gezien, als je dan een "jumper" neemt schakel je die zoo uit). Hierna nerfen ze hem en zijn ze binnen.
Dit gaat volgens mij al sinds de beta zo. (ik speel al sinds de release van pantheon)
Het is natuurlijk moeilijk om champions niet op of up te maken maar er wordt genoeg getest om van te voren te weten of hij up, gemiddeld of op is.
Er zijn inderdaad wel eens up champs maar dat komt net zo vaak voor als een champ die niet 6300IP is (zelden dus). Overigens, Volibear was BEHOORLIJK op, daarna flink generfed.
Varus heb ik TOTAAL geen moeite mee gehad.quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:37 schreef Adames het volgende:
[..]
De allereerste champion die na de beta werd gereleased was udyr, die was dan wel meer mega UP. Nidalee daarna weer OP.
Varus vond ik ook veel te sterk bij het begin, maar dat kwam ook omdat ik bij het begin nog niet goed de nieuwe animaties door had. Ik moet vaak eerst een champ zelf spelen om goed te weten wat je er tegen kan doen. Zo vond ik zijn lange pijl (Q?) veel te sterk, maar daarna zie je pas hoe die wordt afgeschoten en dan valt het dodgen van die pijl wel mee.
Ik werd afgemaakt als Corki de allereerste keer, pas na 10 minuten ging het goed. Ik had geen idee hoe zijn skills waren.quote:Op woensdag 6 juni 2012 14:38 schreef nyny83 het volgende:
[..]
Varus heb ik TOTAAL geen moeite mee gehad.
Maar dan is de champ niet OP, dan weet jij gewoon niet hoe je ermee moet spelen. Dat bedoel ik dus ook met Darius. Ik heb 1x tegen hem gespeeld top en hij ging daar 1/4/2, dus weinig last van gehadquote:Op woensdag 6 juni 2012 14:40 schreef Adames het volgende:
[..]
Ik werd afgemaakt als Corki de allereerste keer, pas na 10 minuten ging het goed. Ik had geen idee hoe zijn skills waren.
Dat bedoelde ik inderdaad te zeggen, veel champs worden bij het begin OP genoemd om die reden.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:02 schreef nyny83 het volgende:
[..]
Maar dan is de champ niet OP, dan weet jij gewoon niet hoe je ermee moet spelen. Dat bedoel ik dus ook met Darius. Ik heb 1x tegen hem gespeeld top en hij ging daar 1/4/2, dus weinig last van gehad
Q is lang niet altijd makkelijk om te vangen, maar als je eenmaal 2 van die spinning axes hebt en een triforce = lolquote:Op woensdag 6 juni 2012 16:49 schreef jespertje het volgende:
Net ff nieuwe champ gespeeld, moeilijk om nog wat over te zeggen, was een potje arab, maar t blijven vangen van zijn Q is lastig, vooral in grote teamfights
Ik geef ook aan dat het voornamelijk lastig is in teamfights, omdat je dan zelf vaak de focus bent van de enemyquote:Op woensdag 6 juni 2012 18:58 schreef jagga het volgende:
[..]
Q is lang niet altijd makkelijk om te vangen, maar als je eenmaal 2 van die spinning axes hebt en een triforce = lol
Sejuani? Hecarim? Viktor? Varus? Talon? Fiora? Ziggs? Volibear? Xerath? Je ziet ze amper.quote:Op woensdag 6 juni 2012 10:53 schreef BaajGuardian het volgende:
dit spel begint echt> release op champ>cash in>nerf op champ>release op champ>cash in>nerf op champ> release op champ te worden he.
Inb4 10.000 threads over hoe op draven is etc lol.
loader muziekje opzich wel gaaf trouwens, ben benieuwd hoeveel mensen met hem gaan falen omdat ze die dingen niet opvangen, of een skillshot eten terwijl ze pogen zon ding op te vangen lol.
ik gister even een aram gedaan met roniboo, wat denk je; krijg ik kennen
gigi isi.
Fiora mijn grootste miskoop, wel leuk junglen met d'r vind ikquote:Op woensdag 6 juni 2012 20:35 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Sejuani? Hecarim? Viktor? Varus? Talon? Fiora? Ziggs? Volibear? Xerath? Je ziet ze amper.
je bedoelt zeker junglequote:Op woensdag 6 juni 2012 21:10 schreef Jajong het volgende:
Fiora top zie je nog wel eens, en Volibear ook. Hecarim begint steeds populairder te worden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |