abonnement Unibet Coolblue
pi_112487372


Topicreeks: Genderdysforie

Dit topic gaat over genderdysforie. Dit is een discrepantie tussen het fysieke geslacht en het belevingsgeslacht. De bekendste vorm hiervan is transseksualiteit, waarbij mensen zich niet thuis voelen in het lichaam waarin ze geboren zijn, en daar vaak iets aan laten doen door middel van hormonen en operaties. Daarnaast kunnen mensen ook androgyn zijn, waarbij ze zich mannelijk én vrouwelijk of juist geen van beide voelen. Op Wikipedia kunt u terecht voor meer informatie. Er zijn op dit moment twee genderteams actief in Nederland, het VUmc in Amsterdam en het UMCG in Groningen om precies te zijn.

Termen en afkortingen
Post-op = geopereerd.
Pre-op = (nog) niet geopereerd.
FtM = female to male, transmannen, vrouwen die man worden.
MtF = male to female, transvrouwen, mannen die vrouw worden.
Stealth = transgenders die volledig als hun gender door het leven gaan, vertellen niet dat ze van geslacht zijn veranderd maar zijn volledig geïntegreerd in de samenleving.

Links
Transman
Transvrouw
COC Nederland
Transgendervereniging Nederland

[ Bericht 2% gewijzigd door Xenzo op 05-06-2012 19:24:08 (Er stond een spelfout in mijn bericht.) ]
  dinsdag 5 juni 2012 @ 19:09:53 #2
296917 Abby79
Being myself!
pi_112487396
Hey! Mijn topic :( :P
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_112487441
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:08 schreef Xenzo het volgende:
Eng spul als het zodanig iemands gezicht veranderd.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:09 schreef Abby79 het volgende:
Gebeurd andersom ook hoor, de dames hier wijzigen ook behoorlijk door de hormonen :D
Ik dacht altijd dat het de operaties waren die de veranderingen maakte.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 19:11:20 #4
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_112487467
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:08 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Eng spul als het zodanig iemands gezicht veranderd.
Jij ziet er toch ook niet meer uit zoals toen je nog een jongetje was?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_112487737
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:11 schreef wonderer het volgende:
Jij ziet er toch ook niet meer uit zoals toen je nog een jongetje was?
Dat is waar, maar ik ben als biologisch man geboren, dus ik kan me voorstellen dat het in mijn lichaam die hormonen thuishoren en dat het bij vrouwen die man worden anders werkt dan bij mij.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 19:23:54 #6
296917 Abby79
Being myself!
pi_112488152
Janet Jackson komt op voor transgenders met docu

Hmm, vraag me af wat dat gaat worden :)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 19:25:58 #7
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_112488262
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:16 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Dat is waar, maar ik ben als biologisch man geboren, dus ik kan me voorstellen dat het in mijn lichaam die hormonen thuishoren en dat het bij vrouwen die man worden anders werkt dan bij mij.
Nope.

De lichamen zijn an sich niet verschillend en reageren hetzelfde op hormonen. We zijn immers allemaal als vrouw begonnen.

Dat het uiteindelijk niet 100% hetzelfde werkt is de puberteit, waarbij de geslachtshormonen hun werk eerst doen en dat is nooit helemaal uit te wissen. Hoe later je met de transitie begint, hoe meer de oorspronkelijke hormonen hebben huisgehouden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_112488393
Huh, dus ik ben ook "vrouw" geweest? Vreemd, want ik kwam toch echt als een jochie ter wereld met alles erop en eraan. Maar oké, dus de hormonen van u werken op dezelfde manier als die van mij? Grappig om te weten!
  dinsdag 5 juni 2012 @ 19:31:06 #9
296917 Abby79
Being myself!
pi_112488545
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:28 schreef Xenzo het volgende:
Huh, dus ik ben ook "vrouw" geweest? Vreemd, want ik kwam toch echt als een jochie ter wereld met alles erop en eraan. Maar oké, dus de hormonen van u werken op dezelfde manier als die van mij? Grappig om te weten!
Een feutus wordt pas na enige tijd mannelijk. In den beginne is iedereen vrouwlijk :)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_112488716
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:28 schreef Xenzo het volgende:
Huh, dus ik ben ook "vrouw" geweest? Vreemd, want ik kwam toch echt als een jochie ter wereld met alles erop en eraan. Maar oké, dus de hormonen van u werken op dezelfde manier als die van mij? Grappig om te weten!
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 19:31 schreef Abby79 het volgende:
Een feutus wordt pas na enige tijd mannelijk. In den beginne is iedereen vrouwlijk :)
Grappig om te weten, zo leer ik nog eens wat op mijn oude dag.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 20:23:46 #11
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_112491173
Daarom hebben mannen ook tepels. Pas na een aantal weken (ik geloof 10) wordt onder invloed van testosteron de foetus verder ontwikkeld afhankelijk van de geslachtschromosomen. Mannelijke cellen reageren anders op testosteron dan vrouwelijke cellen. Als een mannelijke foetus (dus met XY chromosomen) echter ongevoelig is voor testosteron (dat heet AIS, androgen insensitivity syndrome), ontwikkelt de baby zich verder als vrouw, met vagina, clitoris etc, alleen met testikels in de buik en geen baarmoeder.

Vrouw zijn is de default ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_112494505
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 20:23 schreef wonderer het volgende:
Daarom hebben mannen ook tepels. Pas na een aantal weken (ik geloof 10) wordt onder invloed van testosteron de foetus verder ontwikkeld afhankelijk van de geslachtschromosomen. Mannelijke cellen reageren anders op testosteron dan vrouwelijke cellen. Als een mannelijke foetus (dus met XY chromosomen) echter ongevoelig is voor testosteron (dat heet AIS, androgen insensitivity syndrome), ontwikkelt de baby zich verder als vrouw, met vagina, clitoris etc, alleen met testikels in de buik en geen baarmoeder.

Vrouw zijn is de default ;)
Lastig allemaal, en daar bent u mee geboren of bent u als een "echte" vrouw geboren? Want in alle eerlijkheid zie ik een man als ik naar uw gezicht kijk, ik zie geen "vrouw" of iets wat daarop moet lijken.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 21:29:06 #13
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_112494950
Voor zover ik weet ben ik genetisch een vrouw, ja. maar ik denk eerlijk gezegd dat ik in de baarmoeder een overdosis testosteron heb gehad, want mijn hele lichaam is vrij mannelijk, ook al voor de transitie. maar ja, dat weet je toch nooit.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_112496273
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 21:29 schreef wonderer het volgende:
Voor zover ik weet ben ik genetisch een vrouw, ja. maar ik denk eerlijk gezegd dat ik in de baarmoeder een overdosis testosteron heb gehad, want mijn hele lichaam is vrij mannelijk, ook al voor de transitie. maar ja, dat weet je toch nooit.
Hoe dan ook, u heeft blijkbaar mazzel gehad dat u voor uw transitie al mannelijk was.
  dinsdag 5 juni 2012 @ 22:21:38 #15
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_112498002
Nou ja, diezelfde testosteronboost heeft waarschijnlijk het hele GID veroorzaakt, dus het is maar hoe je het bekijkt ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_112499452
Er is niet een eenduidige verklaring hoe genderdysforie ontstaat. Er is een boel theoriën over. Vooral gevoed door anecdotisch onderzoek, zoals het John-Joan-John experiment. Maar we beginnen als foetus allemaal als vrouwelijk. Daarom hebben mannen tepels, en dat 'naadje' wat over je penis loopt is waar de schaamlippen aan elkaar zijn gegroeid.

Ik vind het eigenlijk merkwaardig dat ik in de trein nooit commentaar krijg bij controles. De pasfoto die op mijn OV-Chip zit is al zeker 5 jaar oud, volgens mij ouder zelfs. En ook al slik ik nog geen oestrogenen. Ik lijk er niet meer op.
pi_112501149
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 22:21 schreef wonderer het volgende:
Nou ja, diezelfde testosteronboost heeft waarschijnlijk het hele GID veroorzaakt, dus het is maar hoe je het bekijkt ;)
Samengevat: u bent lichaams-technisch gezien een vrouw (lees: ik neem aan dat u borsten, baarmoeder, eierstokken en een vagina heeft) en ondanks dat heeft u mannelijke hormonen in uw lichaam zitten waardoor u tegelijkertijd man bent, heb ik dat correct begrepen? My God, wat is het ingewikkeld (voor mij als leek zijnde dan).
  dinsdag 5 juni 2012 @ 23:16:23 #18
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_112501460
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:11 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Samengevat: u bent lichaams-technisch gezien een vrouw (lees: ik neem voor het gemak aan dat u borsten, baarmoeder, eierstokken en een vagina heeft) en ondanks dat heeft u mannelijke hormonen in uw lichaam zitten waardoor u tegelijkertijd man bent, heb ik dat correct begrepen? My God, wat is het ingewikkeld (voor mij als leek zijnde dan).
Borsten niet meer, daar ben ik vorig jaar aan geopereerd, maar de rest nog wel ja. Ik heb mannelijke secundaire geslachtskenmerken, zoals meer spiermassa, lichaamshaar, mannenzweet, zware stem etc, maar een aantal dingen veranderen ook onder invloed van hormonen niet (meer), waaronder mijn wat bredere heupen en de organen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_112503445
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:16 schreef wonderer het volgende:
Borsten niet meer, daar ben ik vorig jaar aan geopereerd, maar de rest nog wel ja. Ik heb mannelijke secundaire geslachtskenmerken, zoals meer spiermassa, lichaamshaar, mannenzweet, zware stem etc, maar een aantal dingen veranderen ook onder invloed van hormonen niet (meer), waaronder mijn wat bredere heupen en de organen.
Oké, nu is het mij helder. En sorry als ik persoonlijke vragen gesteld hebt, maar ik wilde even weten hoe het nou zat.
pi_112504799
Hoi lieve mensen :@ O+

Ik lees al een tijdje mee en ik wil even zeggen dat ik heel veel respect heb voor jullie moed en hier af en toe kom lezen om geïnspireerd te worden. Ik ben geen transgender maar zie jullie wel een beetje als een soort van helden voor wanneer ik moeite heb om uit mijn cocon te breken en voor mezelf te kiezen :@ O+
Jullie zijn tof.
  woensdag 6 juni 2012 @ 00:42:02 #21
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_112505272
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 00:25 schreef Charcot het volgende:
Hoi lieve mensen :@ O+

Ik lees al een tijdje mee en ik wil even zeggen dat ik heel veel respect heb voor jullie moed en hier af en toe kom lezen om geïnspireerd te worden. Ik ben geen transgender maar zie jullie wel een beetje als een soort van helden voor wanneer ik moeite heb om uit mijn cocon te breken en voor mezelf te kiezen :@ O+
Jullie zijn tof.
Zo'n reactie vind ik nou fijn om te lezen :) . Fijn dat jij nu even de moeite hebt genomen om hier te reageren. Leuk dat je ons volgt en dat je iets hebt aan wat wij hier posten.
  woensdag 6 juni 2012 @ 00:57:30 #22
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_112505612
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 23:53 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Oké, nu is het mij helder. En sorry als ik persoonlijke vragen gesteld hebt, maar ik wilde even weten hoe het nou zat.
Geen probleem, ik ben wel wat gewend ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_112506370
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 00:25 schreef Charcot het volgende:
Hoi lieve mensen :@ O+

Ik lees al een tijdje mee en ik wil even zeggen dat ik heel veel respect heb voor jullie moed en hier af en toe kom lezen om geïnspireerd te worden. Ik ben geen transgender maar zie jullie wel een beetje als een soort van helden voor wanneer ik moeite heb om uit mijn cocon te breken en voor mezelf te kiezen :@ O+
Jullie zijn tof.
Wat Gibbs zegt. Dit soort berichtjes zijn wel de krenten in de pap. Gewoon een leuk positief berichtje waar wat steun vanuit gaat. O+

Voor jezelf kiezen is niet de weg van de minste weerstand. Het is vaak niet makkelijk. Maar naar mijn idee wel het beste wat je kan doen. Succes met je uitbreken. ^O^
  woensdag 6 juni 2012 @ 07:13:25 #24
296917 Abby79
Being myself!
pi_112508031
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 00:25 schreef Charcot het volgende:
Hoi lieve mensen :@ O+

Ik lees al een tijdje mee en ik wil even zeggen dat ik heel veel respect heb voor jullie moed en hier af en toe kom lezen om geïnspireerd te worden. Ik ben geen transgender maar zie jullie wel een beetje als een soort van helden voor wanneer ik moeite heb om uit mijn cocon te breken en voor mezelf te kiezen :@ O+
Jullie zijn tof.
Dank je O+
(Oh, en die :@ is echt niet nodig hier hoor! ;))
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 6 juni 2012 @ 08:55:29 #25
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_112508909
Charcot ^O^ O+
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_112508955
:D O+
  woensdag 6 juni 2012 @ 10:34:59 #27
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_112511170
quote:
De lichamen zijn an sich niet verschillend en reageren hetzelfde op hormonen.
Dat is nog maar de vraag, het schijnt dat mannen en vrouwen een andere verdeling van receptoren in de hersenen hebben, waardoor ze ook anders reageren op hormonen. Omdat bij transseksuele mensen die receptor-verdeling waarschijnlijk ook 'verstoord' is tijdens de zwangerschap zou dit kunnen verklaren waarom veel transseksuele mensen zich beter gaan voelen als ze de hormonen van het andere geslacht krijgen toegediend (een uitdrukking die je vaak hoort is dat mensen het gevoel hebben dat ze eindelijk op de juiste brandstof draaien).

Mensen die niet transseksueel zijn kunnen zich juist slechter gaan voelen als ze hormonen van het andere geslacht krijgen toegediend. Dit effect wordt soms zelfs als bevestiging of weerlegging van de diagnose gezien door de behandelaar, alhoewel je daar denk ik wel voorzichtig mee moet zijn, want er kunnen ook andere redenen zijn waarom mensen zich beter of slechter gaan voelen.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  woensdag 6 juni 2012 @ 10:38:02 #28
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_112511281
Ik had het echt over de lichamelijke veranderingen, niet over gevoel. Maar dat wist ik ook niet, en dat verklaart wel het een en ander. Misschien dat er daarom ook zo weinig spijtoptanten zijn.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_112511677
Ik denk dat het aantal spijtoptanten ook wel te maken heeft met de hoeveelheid overpeinzen die men doet voor je de stap zet om daad werkelijk te gaan sleutelen aan je lichaam. Je moet nogal wat drempels over, ook voordat je überhaupt medische en psychologische hulp zoekt.

Wat medicatie betreft. Ik heb dan alleen nog androcur en ondanks dat ik nog genoeg zorgen, drempels, onzekerheden en angsten moet overwinnen voel ik met beter dan ooit te voren. De depressie waarvoor ik gewaarschuwd ben, en die ook erg heel nadrukkelijk in de bijsluiter staat heb ik niet. Ik voel me juist stabieler, en heb een veel positiever toekomstperspectief. *O*
  woensdag 6 juni 2012 @ 11:29:41 #30
296917 Abby79
Being myself!
pi_112513040
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 10:50 schreef Fixers het volgende:
Ik voel me juist stabieler, en heb een veel positiever toekomstperspectief. *O*
Mooi toch? :7

Ik kan ook niet zeggen dat ik last heb gehad van iets van een depressie. M'n eerste echte paar dagen down waren in december, terwijl ik in juli begonnen was met hormonen (en die paar dagen maken geen depressie ;)).

Overigens ook wel geinig, iemand had laatst foto's van mij aan een ander laten zien, samen met de groepsfoto van het bedrijf waar ik werk. Op die groepsfoto sta ik echter nog als man, en die is ook nog van voor de hormonen. En die persoon kon mij dus niet terugvinden op die foto :D.

Oh, en ik kan schijnbaar goed schrijven :P Heb laatst m'n blog geupdate en aan wat nieuwe mensen de link doorgegeven, en nu al van meerdere gehoord dat ze m'n schrijfstijl goed vinden! Vind ik stiekem toch een leuk compliment :).
Mocht hier iemand die URL willen weten, pm/dm maar even, ik ga hem alleen niet openlijk in het forum plaatsen ;)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_112513886
Schrijf je op je blog (ook) over je transitie? Dan ben ik zeker geïnteresseerd.

Ik blog vooral omdat schrijven voor mij nadenken over mijn gedachten betekent. Het voor een ander duidelijk op papier zetten maakt dat ik mijn eigen gedachten ook op een rijtje krijg. Dan ben ik wel zo narcistisch dat ik dagelijks mijn bezoekersaantallen in de gaten houdt. :P

Op mijn blog schrijf ik over alles wat me bezig houdt rondom het gender. Mijn eigen voortgang, dingen in de maatschappij, vooroordelen en actualiteiten. Ik vind het ook gewoon leuk om er tijd en moeite in te steken een leuk stukje te schrijven telkens. Link staat hieronder in mijn sig.
  woensdag 6 juni 2012 @ 12:09:54 #32
296917 Abby79
Being myself!
pi_112514481
Ik schrijf er voornamelijk op om m'n tijdslijn een beetje bij te houden. En ik merk dat het opschrijven inderdaad wat rust meebrengt. Of dat dan is omdat ik het zelf beter verwerk, of omdat ik het deel met anderen, dat maakt me dan nog niet eens zoveel uit :).

En bezoekersaantallen houd ik niet in de gaten ;) Maakt me ook niet veel uit, haha. Ik heb nergens publiekelijk een link staan, en ik zou niet in zoekmachines moeten komen met die URL, dus d'r zullen weinig onbekenden op die pagina komen.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 6 juni 2012 @ 12:15:39 #33
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_112514663
Ik heb al heeeeeeel lang niet geblogd :{ Moet nog steeds een one year post-op filmpje maken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_112515397
Op het bedrijfsblog (van waar ik werk) staat vandaag een serie promotiefoto's van een jaar of anderhalf geleden. Daar sta ik nog echt boy-mode met kort haar en unibrow enzo op. :o Damn, I've come a long way since then. :D
pi_112518211
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 12:15 schreef wonderer het volgende:
Ik heb al heeeeeeel lang niet geblogd :{ Moet nog steeds een one year post-op filmpje maken.
Wat is een "post-op filmpje" als ik vragen mag?
  woensdag 6 juni 2012 @ 13:45:58 #36
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_112518414
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 13:41 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Wat is een "post-op filmpje" als ik vragen mag?
Laten zien hoe het er een jaar na de operatie uitziet. Maar dat was 18 mei dus ik loop een beetje achter.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 6 juni 2012 @ 13:49:59 #37
296917 Abby79
Being myself!
pi_112518587
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 13:45 schreef wonderer het volgende:
Laten zien hoe het er een jaar na de operatie uitziet. Maar dat was 18 mei dus ik loop een beetje achter.
Dat valt nog mee, ik had (tot een tijdje terug dus), m'n site al een half jaar niet geupdate ;)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 6 juni 2012 @ 13:51:00 #38
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_112518624
Na een poos is er gewoon niet zoveel meer te melden. "Meer haar". *done*
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 6 juni 2012 @ 14:53:47 #39
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_112521484
Acceptatie transgenders niet vanzelfsprekend

1/5e van de bevolking accepteert transgenders niet, en 40% vindt dat we onze behandeling zelf moeten betalen.

Nu ja, altijd nog beter dan in veel andere landen denk ik. Heb alleen wel het gevoel dat heel veel van die 1/5e hier op Fok! rondhangen als ik sommige trans-gerelateerde draadjes lees :')
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  woensdag 6 juni 2012 @ 14:57:09 #40
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_112521633
Ik weet vrij zeker dat diezelfde 40% niet eens weet dat er ook FtMs bestaan :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_112523190
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 14:57 schreef wonderer het volgende:
Ik weet vrij zeker dat diezelfde 40% niet eens weet dat er ook FtMs bestaan :')
Dat komt, denk ik, omdat zij minder opvallen.
  woensdag 6 juni 2012 @ 15:39:04 #42
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_112523476
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 15:33 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Dat komt, denk ik, omdat zij minder opvallen.
Yup. Maar het blijft een aparte gewaarwording als je hoort van "Ik wist niet dat dat ook bestond..."
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_112530817
Terwijl ik juist om me heen veel meer FtM's tegen kom. Ik ken, buiten degenen die ik hier spreek eigenlijk maar één MtF (en mezelf dan). Terwijl ik in mijn vrienden en kennissenkring drie FtM's heb.
  woensdag 6 juni 2012 @ 18:56:01 #44
107792 Hexley
the Platypus
pi_112531665
quote:
0s.gif [b]Op woensdag 6 juni 2012 14:53 schreef
1/5e van de bevolking accepteert transgenders niet, en 40% vindt dat we onze behandeling zelf moeten betalen.

Nu ja, altijd nog beter dan in veel andere landen denk ik.
Bij de laatste grote bezuinigingen in Spanje, die van tien miljard op onderwijs en gezondheidszorg heeft men er niet aangezeten. Maar de jaren er voor heeft men al aardig lopen knippen, neem de Catalanen in 2010 had men geld voor tweeëndertig operaties en in 2011 waren het er nog maar zestien,...



Ergens is het voor hun wel een stuk voordeliger om je gewoon Aldactone voor te blijven schrijven,
dat kost nog geen 275 Euro (bij 300 mg per dag is dat ongeveer 55 doosjes a 20 stuks) of zo iets per jaar,...
pi_112984734
Afgelopen week telefoon gehad van het VUmc. Dat ik over drie weken weer verwacht wordt voor een drietal afspraken. Nadat ik er zo'n drie maanden niet geweest ben en ik even lang aan de androcur zit. Voortgangsgesprek bij de psych, controle(?) bezoek bij de endo en een botdichtheidsmeting.
pi_112985850
Hoi Fixers, :W

Ik heb je blog gelezen. Mooie foto! :) Je hebt een feminien gezicht naar mijn mening.
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
  zondag 24 juni 2012 @ 01:21:40 #47
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113299210
*kan staand plassen zonder te knoeien* :)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_113301227
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 01:21 schreef wonderer het volgende:
*kan staand plassen zonder te knoeien* :)
Ik ben trots :D
pi_113301234
Ik noem staand plassen op moeten geven altijd als grootste offer dat ik moet maken :')
  zondag 24 juni 2012 @ 08:23:48 #50
296917 Abby79
Being myself!
pi_113302917
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 01:21 schreef wonderer het volgende:
*kan staand plassen zonder te knoeien* :)
En daarmee verraad je jezelf ;)

Ik ben me nu opeens aan het afvragen hoe lang geleden het was dat ik dat gedaan heb... (niet dat knoeien, dat staand plassen!), volgens mij al enkele jaren niet meer. Nee, dat ga ik niet echt missen straks gok ik :P
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_113303939
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 08:23 schreef Abby79 het volgende:

[..]

En daarmee verraad je jezelf ;)

_O- QFT! _O-

Staand kunnen plassen is soms wel reuze handig. Maar echt missen zal ik het niet doen. Doe ik nu ook al niet trouwens.
  zondag 24 juni 2012 @ 13:08:01 #52
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113308833
Wheheh. Okay, moet ik er dan af en toe naast pissen om een echte man te zijn? :D (moet nu sowieso de wc al vaker schoonmaken ineens :')).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 24 juni 2012 @ 13:22:54 #53
296917 Abby79
Being myself!
pi_113309458
Ja, dat weet ik eigenlijk ook niet, naar als je de heren-WCs ziet op het werk, dan ga ik er maar van uit dat het er bij hoort ja ;)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  zondag 24 juni 2012 @ 13:25:57 #54
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_113309594
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 13:08 schreef wonderer het volgende:
Wheheh. Okay, moet ik er dan af en toe naast pissen om een echte man te zijn? :D (moet nu sowieso de wc al vaker schoonmaken ineens :')).
Dat is de hele reden dat ik het staand plassen niet zal missen. Het spettert zo...

Ik doe het ook al een tijdje niet meer, ook al zou ik het nog wel kunnen. Maar ik vind zittend ook gewoon veel fijner :P .
  zondag 24 juni 2012 @ 13:33:54 #55
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113309948
Ik ken een paar mannen die ook "gewoon" zittend plassen en als ik het eenmaal echt onder de knie heb, ga ik dat ook wel weer doen, maar voor nu moet ik gewoon nog meer oefenen :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_113310987
Moderne mannen plassen tegenwoordig steeds vaker zittend, dan kunnen ze gewoon met hun telefoon blijven prutsen. De smartphone heeft in een paar jaar bewerkstelligd wat vrouwen al decennia hebben proberen te bereiken: mannen die zittend plassen. Mannen, geef ze een elektronisch gadget en je hebt geen kind meer aan ze. :P

@Wonderer, doe je het dan helemaal zonder hulpmiddelen gewoon bij een toiletpot of urinoir? Ik ben onder de indruk! :Y
  zondag 24 juni 2012 @ 14:11:41 #57
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113311596
Nee, met een STP :Y Ik had hem al bijna een jaar in huis, maar nu pas ben ik gaan oefenen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_113328620
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 13:58 schreef Fixers het volgende:
Moderne mannen plassen tegenwoordig steeds vaker zittend, dan kunnen ze gewoon met hun telefoon blijven prutsen. De smartphone heeft in een paar jaar bewerkstelligd wat vrouwen al decennia hebben proberen te bereiken: mannen die zittend plassen. Mannen, geef ze een elektronisch gadget en je hebt geen kind meer aan ze. :P
Ik ben dan ouderwets, want ik sta gewoon als ik moet plassen (en heb dan geen behoefte om te pielen met mijn mobiel). Zittend plassen beter voor de blaas omdat men dan minder snel geneigd zijn om er druk op te zetten.
pi_113329040
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 13:58 schreef Fixers het volgende:
@Wonderer, doe je het dan helemaal zonder hulpmiddelen gewoon bij een toiletpot of urinoir? Ik ben onder de indruk! :Y
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:11 schreef wonderer het volgende:
Nee, met een STP :Y Ik had hem al bijna een jaar in huis, maar nu pas ben ik gaan oefenen.
Ik wist niet dat dit bestond voor transmannen, wel goed dat dit bestaat vind ik. Valt dat niet op dan als u in het openbaar moet plassen, want ja, laten we eerlijk zijn: veel biologisch geboren mannen kijken even naar elkaars penis als ze naast elkaar staan te plassen (althans, ik doe dat wel).
  zondag 24 juni 2012 @ 20:37:18 #60
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113329213
Ja, dat heb ik nog niet geprobeerd, en ik denk ook niet dat ik dat voorlopig ga doen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_113334011
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 20:34 schreef Xenzo het volgende:
Ik wist niet dat dit bestond voor transmannen, wel goed dat dit bestaat vind ik. Valt dat niet op dan als u in het openbaar moet plassen, want ja, laten we eerlijk zijn: veel biologisch geboren mannen kijken even naar elkaars penis als ze naast elkaar staan te plassen (althans, ik doe dat wel).
Huh, vraag me af of dat verder veel gebeurt? Ik heb sowieso een hekel aan urinoirs dus ik gebruik ze zelden..

quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 13:58 schreef Fixers het volgende:
Moderne mannen plassen tegenwoordig steeds vaker zittend, dan kunnen ze gewoon met hun telefoon blijven prutsen. De smartphone heeft in een paar jaar bewerkstelligd wat vrouwen al decennia hebben proberen te bereiken: mannen die zittend plassen.
Ik vraag me af of dat echt zo is. De smartphone is IMHO vooral zinvol bij het bruine trui breien als het langer dan een minuut duurt. :')
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  zondag 24 juni 2012 @ 22:00:24 #62
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113335286
STP gebruiken als je gezopen hebt is niet zo'n goed idee kwam ik net achter...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 24 juni 2012 @ 22:04:22 #63
296917 Abby79
Being myself!
pi_113335584
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 22:00 schreef wonderer het volgende:
STP gebruiken als je gezopen hebt is niet zo'n goed idee kwam ik net achter...
Hahaha _O-
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  zondag 24 juni 2012 @ 22:08:27 #64
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113335872
Ja, lach maar :P *alles in de wasmand gooi*
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 24 juni 2012 @ 22:08:52 #65
296917 Abby79
Being myself!
pi_113335901
Sorry :*
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_113337323
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 14:11 schreef wonderer het volgende:
Nee, met een STP :Y Ik had hem al bijna een jaar in huis, maar nu pas ben ik gaan oefenen.
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 20:34 schreef Xenzo het volgende:
Ik wist niet dat dit bestond voor transmannen, wel goed dat dit bestaat vind ik. Valt dat niet op dan als u in het openbaar moet plassen, want ja, laten we eerlijk zijn: veel biologisch geboren mannen kijken even naar elkaars penis als ze naast elkaar staan te plassen (althans, ik doe dat wel).
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 21:44 schreef LintuxCx het volgende:
Huh, vraag me af of dat verder veel gebeurt? Ik heb sowieso een hekel aan urinoirs dus ik gebruik ze zelden..
Net zoals bij vrouwen die na het sporten gaan douchen, die kijken ook vaak even naar elkaars borsten om te vergelijken. Daar is niks vreemds aan, wij mensen zijn blijkbaar benieuwd wat de "concurrent" in huis heeft.
  zondag 24 juni 2012 @ 22:29:44 #67
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113337594
Ik heb daar geen ervaring mee. Ligt er denk ik ook aan waar je bent en hoeveel homo's er rondlopen :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_113337892
Volgens mij doen homo's vooral minder moeite om het stiekem te doen. Maar gekeken naar elkanders piemels wordt er wel in de kleedkamers hoor.
  zondag 24 juni 2012 @ 22:46:21 #69
296917 Abby79
Being myself!
pi_113339096
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 22:32 schreef Fixers het volgende:
Volgens mij doen homo's vooral minder moeite om het stiekem te doen. Maar gekeken naar elkanders piemels wordt er wel in de kleedkamers hoor.
In kleedkamers, maar ik heb vroeger nooit geprobeerd op school, de kroeg of bv de bioscoop over het schotje te kijken tussen de urinoirs hoor :P
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_113340115
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 22:29 schreef wonderer het volgende:
Ik heb daar geen ervaring mee. Ligt er denk ik ook aan waar je bent en hoeveel homo's er rondlopen :D
Niet alleen homoseksuelen, ook heteroseksuelen doen dat hoor.
  zondag 24 juni 2012 @ 23:03:19 #71
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113340355
Geen ervaring mee :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 24 juni 2012 @ 23:29:40 #72
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_113343089
quote:
0s.gif Op zondag 24 juni 2012 13:58 schreef Fixers het volgende:
Moderne mannen plassen tegenwoordig steeds vaker zittend, dan kunnen ze gewoon met hun telefoon blijven prutsen. De smartphone heeft in een paar jaar bewerkstelligd wat vrouwen al decennia hebben proberen te bereiken: mannen die zittend plassen. Mannen, geef ze een elektronisch gadget en je hebt geen kind meer aan ze. :P
Ik weet niet of ik me nu beledigd moet voelen of niet :P .

Nouja, ik ben gewoon een vrouw dus dan voel ik me maar niet aangesproken :D .
  maandag 25 juni 2012 @ 09:38:11 #73
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113352790


-O-
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_113363105
@wonderer LOL . Ik neem aan dat dit een parodie is?

Ik heb wel eens over het schotje gekeken, maar meestal waren de piemels zo klein dat ik alleen maar een hand zag :p . Het viel mij overigens op dat er genoeg mannen waren die schichtig de wc's indoken zodra ze zagen dat er iemand aan het urinoir stond. Size matters, in ieder geval in ons hoofd.
pi_113399351
Hahah queensrail. Blijkbaar is fappen op de trein daar een enorm probleem.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 08:42:45 #76
296917 Abby79
Being myself!
pi_113399999
Ok, net toch maar even die site bekeken, de originele posters zijn toch iets minder erg, haha.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 08:46:55 #77
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113400063
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 08:42 schreef Abby79 het volgende:
Ok, net toch maar even die site bekeken, de originele posters zijn toch iets minder erg, haha.
Oh, toch wel? :D Gelukkig.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_113407720
Ik vind 'm eigenlijk wel grappig (als persiflage dan, niet als serieuze poster). Al is het niet heel realistisch, een erectie krijgen als je anti-androgenen slikt.... :P
  dinsdag 26 juni 2012 @ 13:21:20 #79
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113409044
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 12:51 schreef Fixers het volgende:
Ik vind 'm eigenlijk wel grappig (als persiflage dan, niet als serieuze poster). Al is het niet heel realistisch, een erectie krijgen als je anti-androgenen slikt.... :P
Ja, vraag me toch altijd weer af hoe de pornosterren dat doen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_113426191
Naar wat ik begrepen heb: geen anti-androgenen maar wel oestrogeen en vooral veel hulp van buitenaf met plastische chirurgie enzo. Als je dan nog een beetje gunstige botstructuur hebt (zeg braziliaans of zuid-oost aziatisch) dan kom je een heel eind.
  dinsdag 26 juni 2012 @ 20:08:00 #81
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113426340
Ahh, juist.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:10:42 #82
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113449341
M'n broertje noemde me "bro" O+
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:16:07 #83
296917 Abby79
Being myself!
pi_113449493
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juni 2012 10:10 schreef wonderer het volgende:
M'n broertje noemde me "bro" O+
8-)
Mijn broertje noemde me gisteren "trut" :P (ik scoorde iets te goed tegen hem bij WordFeud, haha)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 27 juni 2012 @ 10:35:52 #84
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113450205
Fijn, accepterende brusjes :Y
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_113479043
Inderdaad. Mijn broer deed het vanavond ook een uitspraak van die strekking. Nice!
  donderdag 28 juni 2012 @ 13:28:14 #86
107792 Hexley
the Platypus
pi_113508071
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juni 2012 13:21 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ja, vraag me toch altijd weer af hoe de pornosterren dat doen.
quote:
Other anti-androgens include bicalutamide, flutamide, and nilutamide. Unlike the two medications above, these do not lower testosterone levels but rather prevent testosterone and dihydrotestosterone from binding to androgen receptors. Because these have a weak action at the brain they do not lower libido or decrease erections.
Iets ander wat ook voorkomt, is een dosis die net geen impotentie veroorzaakt en natuurlijk wat Fixers al noemde.
  donderdag 28 juni 2012 @ 14:01:30 #87
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113509588
Right. En nu moet ik dat een keer in mijn oren knopen want ik heb het volgens mij eerder gevraagd :@
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 28 juni 2012 @ 14:02:23 #88
296917 Abby79
Being myself!
pi_113509622
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 14:01 schreef wonderer het volgende:
Right. En nu moet ik dat een keer in mijn oren knopen want ik heb het volgens mij eerder gevraagd :@
Volgens mij is het in het vorige topic al eens langsgekomen ja, haha :)

[Edit] Inderdaad! Was zelfs ook een vraag van jou, ben je een carriereswitch aan het plannen? ;)
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 april 2012 08:58 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik vraag me toch af hoe de transseksuele pornosterren dat doen...


[ Bericht 31% gewijzigd door Abby79 op 28-06-2012 14:26:17 ]
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  donderdag 28 juni 2012 @ 15:09:15 #89
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113512774
Nee, ik vergeet het alleen steeds :') Het is wel handig om te weten in sommige discussies. Maar nu vergeet ik het niet meer!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_113526247
Ik moet overigens bekennen dat ik dat libido helemaal niet mis. Ik vind het wel fijn er rustig zo. Nu hikte ik toch al tegen a-seksueel aan, dus zo raar is dat niet.
pi_113526469
Ik mag misschien model staan voor jongenskleding, voor kinderen. Mijn teamleidster werkt als model voor kleine merken/websites en ik 'zo'n schattig koppie' maar ze weet niet dat ik ftm ben :')
  donderdag 28 juni 2012 @ 20:27:50 #92
296917 Abby79
Being myself!
pi_113526580
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 20:20 schreef Fixers het volgende:
Ik moet overigens bekennen dat ik dat libido helemaal niet mis. Ik vind het wel fijn er rustig zo. Nu hikte ik toch al tegen a-seksueel aan, dus zo raar is dat niet.
Ja, dat heb ik ook wel, ik mis dat absoluut niet. (Ik zou ook echt niet kunnen wat die pornosterren doen, volgens mij zou ik een stuk ongelukkiger zijn als het daar beneden nog allemaal actief was)
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 20:25 schreef Nezhi het volgende:
Ik mag misschien model staan voor jongenskleding, voor kinderen. Mijn teamleidster werkt als model voor kleine merken/websites en ik 'zo'n schattig koppie' maar ze weet niet dat ik ftm ben :')
Mooi toch? :D
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_113527208
Hehe, ja, maar ze ziet me als schattig meisje ;_;
En mijn identiteitskaart, "aww wat een poppie" ffs :P
  donderdag 28 juni 2012 @ 20:42:41 #94
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113527357
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 20:20 schreef Fixers het volgende:
Ik moet overigens bekennen dat ik dat libido helemaal niet mis. Ik vind het wel fijn er rustig zo. Nu hikte ik toch al tegen a-seksueel aan, dus zo raar is dat niet.
Ik had gehoopt dat T daar bij mij verandering in zou brengen, maar helaas niet :{

quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 20:40 schreef Nezhi het volgende:
Hehe, ja, maar ze ziet me als schattig meisje ;_;
En mijn identiteitskaart, "aww wat een poppie" ffs :P
Da's kut... Maar als ze je als meisje ziet, waarom mag je dan toch model staan voor jongenskleding? :?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_113527404
Omdat ze weet dat ik liever jongenskleding draag :D maar moet maar een keer mee.
Plus het past niet bij mijn lichaam (vrouwenkleding dus)
  donderdag 28 juni 2012 @ 20:49:49 #96
296917 Abby79
Being myself!
pi_113527806
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juni 2012 20:40 schreef Nezhi het volgende:
Hehe, ja, maar ze ziet me als schattig meisje ;_;
En mijn identiteitskaart, "aww wat een poppie" ffs :P
Aah, zo. Ik las hem anders :) Da's wel jammer natuurlijk...
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_113607753
Ik heb me inmiddels aangemeld bij het VUmc. Wat een aardige mensen daar. Ik weet dat ik nu anderhalf jaar op een wachtlijst sta maar toch voel ik me ontzettend opgelucht en blij. Ik hoop dat ik snel op gesprek mag komen.

Toen ik me hier op het forum aanmeldde was ik nog erg aan het twijfelen maar dat wordt steeds minder.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 22:02:12 #98
296917 Abby79
Being myself!
pi_113607852
Mooi om te horen dat die twijfel minder word Robin!

Maar anderhalf jaar? Damn... en dat is voor het intake gesprek neem ik aan?
Dat is toch te erg voor woorden zeg...
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 22:05:02 #99
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113607962
Is het ook... In anderhalf jaar kan zo veel veranderen...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_113608141
Ja, in anderhalf jaar kan een heleboel veranderen.
Intussen zit ik constant research te doen op zoek naar een goede chirurg, resultaten van anderen aan de hormonen bekijken en forums te lezen. Lijkt wel obsessief. Doen/deden jullie dat ook?
  zaterdag 30 juni 2012 @ 22:11:28 #101
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_113608230
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 22:09 schreef robinpunt het volgende:
Intussen zit ik constant research te doen op zoek naar een goede chirurg, resultaten van anderen aan de hormonen bekijken en forums te lezen. Lijkt wel obsessief. Doen/deden jullie dat ook?
Ja hoor, gaat ook vanzelf weer over op den duur :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_113608386
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 22:11 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ja hoor, gaat ook vanzelf weer over op den duur :)
O, gelukkig.
  zaterdag 30 juni 2012 @ 22:18:35 #103
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113608472
Yup. Vlogs op YouTube vooral.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_113609631
Ik heb ook al een paar jongenskleren. De kleinste maat is nog veel te groot dus ik kan er niks mee maar toch een fijn idee dat het in de kast hangt.
pi_113610729
De 1,5 jaar is voor aanvang van de diagnostische fase. De intake wordt na een paar maanden gedaan.
pi_113611159
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 23:12 schreef Onderweg het volgende:
De 1,5 jaar is voor aanvang van de diagnostische fase. De intake wordt na een paar maanden gedaan.
Dank je voor de info maar dat wist ik inderdaad, ik bedoelde de wachttijd voor de diagnostische fase. Bij mij zal de intake heel snel zijn zei ze, omdat ze niets bij mijn huisarts hoeft op te vragen. Ik ben heel benieuwd.
pi_113611703
De intake is een grove schifting. Dat is om de mensen eruit te halen die zeker niet genderdysforisch zijn maar waar overduidelijk iets anders aan de hand is.

Helaas lopen de wachttijden (bij alle fases in het proces, ook bij de wachtlijst voor de operatie) nog steeds (of weer) op.
pi_113614750
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juni 2012 23:32 schreef Onderweg het volgende:
De intake is een grove schifting. Dat is om de mensen eruit te halen die zeker niet genderdysforisch zijn maar waar overduidelijk iets anders aan de hand is.

Helaas lopen de wachttijden (bij alle fases in het proces, ook bij de wachtlijst voor de operatie) nog steeds (of weer) op.
Ik had bedacht mijn operatie in het buitenland te laten doen, Duitsland of België. Ik denk dat die chirurgen ook een wachtlijst hebben van een jaar ofzo dus als mijn jaar RLE erop zit dan ben ik daar wel zo'n beetje aan de beurt.
  zondag 1 juli 2012 @ 01:04:21 #109
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_113616091
Ik weet niet of ik het al verteld had, maar 30 juli is mijn intakegesprek bij het UMCG :o .

Best spannend...
pi_113618514
anderhalf jaar ;(

Toen ik moest wachten, ging het van 6 maanden naar een jaar toe, in die wachttijd.

Dat was al een ramp, dat ik telkens verwachte van nu kan het en dat het werd uitgesteld.

Anderhalf jaar, pffff
  zondag 1 juli 2012 @ 08:51:53 #111
296917 Abby79
Being myself!
pi_113620463
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 00:36 schreef robinpunt het volgende:
Ik had bedacht mijn operatie in het buitenland te laten doen, Duitsland of België. Ik denk dat die chirurgen ook een wachtlijst hebben van een jaar ofzo dus als mijn jaar RLE erop zit dan ben ik daar wel zo'n beetje aan de beurt.
De wachttijd voor de operatie in Gent is ongeveer anderhalf jaar. En ik geloof dat Dr. Stan Monstrey daar best een goede reputatie heeft met FtM operaties :) (en het is een heel aardige man :))
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 01:04 schreef J.Gibbs het volgende:
Ik weet niet of ik het al verteld had, maar 30 juli is mijn intakegesprek bij het UMCG :o .

Best spannend...
Komt allemaal goed!
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 02:19 schreef Maisnon het volgende:
anderhalf jaar ;(

Toen ik moest wachten, ging het van 6 maanden naar een jaar toe, in die wachttijd.

Dat was al een ramp, dat ik telkens verwachte van nu kan het en dat het werd uitgesteld.

Anderhalf jaar, pffff
Toen ik me aanmeldde werd er niets gezegd over wachttijd voor diagnostische fase, alleen dat de wachttijd tot de intake 6 maanden zou zijn (wat ik met puur geluk - bellen op het juiste moment - heb teruggebracht tot 4 maanden). Daarna was de wachtlijst voor diagnostiek ongeveer één jaar in A'dam. Dit alles in 2010.

Dus vanaf aanmelding zou dat ook ongeveer anderhalf jaar zijn. Maar het is mij toen nooit op die manier verteld ;)

En ik ben na de intake overgestapt naar Gent, dus ik heb ook geen idee hoe lang het geduurd zou hebben als ik in A'dam gebleven was.

[Edit]
Oh, en ik kom er net achter, vandaag ben ik 1 jaar aan m'n hormonen! *O*

[ Bericht 3% gewijzigd door Abby79 op 01-07-2012 09:09:25 ]
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_113621840
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 01:04 schreef J.Gibbs het volgende:
Ik weet niet of ik het al verteld had, maar 30 juli is mijn intakegesprek bij het UMCG :o .

Best spannend...
Wat goed, inderdaad heel erg spannend! Moest je daar lang op wachten?
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 08:51 schreef Abby79 het volgende:
De wachttijd voor de operatie in Gent is ongeveer anderhalf jaar. En ik geloof dat Dr. Stan Monstrey daar best een goede reputatie heeft met FtM operaties :) (en het is een heel aardige man :))
Dank je wel voor de tip! Maar is dat dan anderhalf jaar na de diagnose/start van het traject? Of anderhalf jaar na het jaar RLE?
quote:
Oh, en ik kom er net achter, vandaag ben ik 1 jaar aan m'n hormonen! *O*
Gefeliciteerd!!!
  zondag 1 juli 2012 @ 11:18:40 #113
296917 Abby79
Being myself!
pi_113622513
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 10:46 schreef robinpunt het volgende:
Dank je wel voor de tip! Maar is dat dan anderhalf jaar na de diagnose/start van het traject? Of anderhalf jaar na het jaar RLE?
Ik sta sinds januari in Gent op de wachtlijst, en dat was dus ongeveer een halverwege m'n RLE. Maar het was ook iets eerder mogelijk geweest denk ik, ze hebben in Gent in ieder geval niet de eis dat je RLE afgelopen moet zijn voor je op die wachtlijst mag. (Mocht je je later nog bedenken, of niet door de RLE komen, zijn er altijd wel anderen die je positie op die lijst willen ;))
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_113624191
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 11:18 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Ik sta sinds januari in Gent op de wachtlijst, en dat was dus ongeveer een halverwege m'n RLE. Maar het was ook iets eerder mogelijk geweest denk ik, ze hebben in Gent in ieder geval niet de eis dat je RLE afgelopen moet zijn voor je op die wachtlijst mag. (Mocht je je later nog bedenken, of niet door de RLE komen, zijn er altijd wel anderen die je positie op die lijst willen ;))
Nou, ik zal eens informeren dan, wanneer ik op de wachtlijst mag. Hopen dat de chirurg intussen niet met pensioen gaat.
  zondag 1 juli 2012 @ 15:33:31 #115
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_113630276
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 08:51 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Komt allemaal goed!
Ja, maar toch... ik ben zo zenuwachtig :@ .
Maarja, dat ben ik voor veel dingen :P .
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 10:46 schreef robinpunt het volgende:

[..]

Wat goed, inderdaad heel erg spannend! Moest je daar lang op wachten?
Volgens de brief hebben ze m'n uitnodiging op 15 juni verstuurd. Dus valt me mee eigenlijk. Maar ik denk dat er dan nog wel een tijd tussen m'n intake en de daadwerkelijke gesprekken gaat zitten?
En ik denk dat ik dan ongeveer begin juni m'n gesprek met m'n huisarts gehad heb. Wat dat betreft verloopt het allemaal wel redelijk snel tot nu toe :) .

M'n huisarts had het over 4 tot 5 maanden toen ze me doorverwees, maar ik weet niet precies meer of ze daarmee nou 4 tot 5 maanden tot de intake bedoelde of iets anders :@ .
pi_113631674
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 08:51 schreef Abby79 het volgende:

Toen ik me aanmeldde werd er niets gezegd over wachttijd voor diagnostische fase, alleen dat de wachttijd tot de intake 6 maanden zou zijn (wat ik met puur geluk - bellen op het juiste moment - heb teruggebracht tot 4 maanden). Daarna was de wachtlijst voor diagnostiek ongeveer één jaar in A'dam. Dit alles in 2010.

Dus vanaf aanmelding zou dat ook ongeveer anderhalf jaar zijn. Maar het is mij toen nooit op die manier verteld ;)

Dit had ik ook :) eerst wachten op de intake een half jaar en dan pas te horen krijgen dat je nog langer moet wachten :')

Gefeliciteerd trouwens :D bij mij was het op 16 december en ik ben precies vanaf oud en nieuw fulltime gegaan :P dus makkelijk onthouden.

Als je dan ziet dat sommige amerikanen eerst anderhalf jaar aan de hormonen enzo zitten en dan pas fulltime gaan..
pi_113642225
Dat je eerst een poosje aan de hormonen zit voor je full time gaat kan ik op zich wel begrijpen. Dat je vast een duwtje in de rug hebt ervan. Maar anderhalf jaar is wel enorm lang.

Als ik volgende week ik weer in het VU zit en goedkeuring ga krijgen ik en naar huis wordt gestuurd met niet alleen een herhaalrecept voor androcur, maar wellicht ook voor iets van oestrogeen. Ik wil dan nog wel even wachten tot mijn verhuizing een beetje gevorderd is. Dat is al vermoeiend en stressvol genoeg zonder allerlei onberekenbare moodswings en bijeffecten van een hormoonbalans die wordt verstoord. Zat zo te rekenen dat als, als he, ik dan eind juli aan de oestrogenen zou gaan dat het 3 maanden na, of beter nog negen maanden voor mijn verjaardag is. Grappige symboliek dan. :P

Wat de wachttijden betreft. Als ik het me goed herinner heb ik twee keer driekwart jaar op die wachtlijst gestaan. Vanaf aanmelding tot intake en van intake tot diagnose. Over operatiewachtlijsten is nog niet gesproken. Maar ik moet dan ook nog met die full-time RLE beginnen. Daar heb ik best gemengde gevoelens over, aan de ene kant kijk ik er enorm naar uit. Maar aan de andere kant vind ik het ook gewoon eng.
  zondag 1 juli 2012 @ 20:39:06 #118
296917 Abby79
Being myself!
pi_113642723
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 20:32 schreef Fixers het volgende:
Daar heb ik best gemengde gevoelens over, aan de ene kant kijk ik er enorm naar uit. Maar aan de andere kant vind ik het ook gewoon eng.
Volgens mij is dat heeeel normaal :P ik zeg ook wel eens tegen anderen: het is hetgene wat ik het liefst wil op dit moment, en tegelijk absoluut niet wil ;)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_113646335
De link is al op diverse plaatsen gepost. De 'officiële' wachttijden voor het VU per april 2012:

http://www.vumc.nl/afdeli(...)7/223177/Wachttijden
pi_113648354
Moet je per se alle operaties doorlopen bij het VU? Ik weet nu al dat ik alleen mastectomie en hormonen wil.. en misschien verwijdering van baarmoeder, maar weet niet hoe dat zit als je menstruatie toch al weggaat na een tijd met testosteren.

[ Bericht 20% gewijzigd door Nezhi op 01-07-2012 22:23:36 ]
pi_113648889
Ik denk niet dat je echt iets 'moet' lijkt me wel een zware eis.. als je bvb (in mijn geval) testeronblokker medicijnen krijgt en t vrouwelijke hormoon, moet je ook vanalles ondertekenen dat je je er bewust van bent dat er nogal veel fysieke gevolgen aan vast zitten (onvruchtbaarheid enzo)

Toffe outfits heb je trouwens altijd Nezhi :) heb je al een naam gekozen? haha
pi_113649104
Haha lurk je ook in het 'wat draag je vandaag' topic?
Nog geen naam. Denk dat ik voor een vietnamese of koreaanse naam ga (ik ben aziatisch). Iets wat op mijn naam lijkt zodat mensen het makkelijk onthouden.

[ Bericht 24% gewijzigd door Nezhi op 01-07-2012 22:29:31 ]
pi_113651640
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 22:20 schreef Maisnon het volgende:
Ik denk niet dat je echt iets 'moet' lijkt me wel een zware eis.. als je bvb (in mijn geval) testeronblokker medicijnen krijgt en t vrouwelijke hormoon, moet je ook vanalles ondertekenen dat je je er bewust van bent dat er nogal veel fysieke gevolgen aan vast zitten (onvruchtbaarheid enzo)

Toffe outfits heb je trouwens altijd Nezhi :) heb je al een naam gekozen? haha
Oh ja, dat 'contract' die kreeg ik ook al bij mijn androcur receptje. Dat een van de bijwerkingen "minder initiatief" zou zijn. Nou niks van gemerkt nog. Volgens mij is het bij mij juist andersom, of ik ga er gewoon lekker zelf tegen in om het tegendeel te bewijzen. Nou ja, die androcur is tof spul, ik heb me nog nooit zo goed gevoeld en kijk niet meer vervuld van afschuw in de spiegel en dat gaat nog beter worden. *O*

Ik heb het met mijn psych bij het VU ook gehad over gedeeltelijke trajecten. Zij vertelde me dat ze inmiddels zijn afgestapt van hun 'alles of niets' principe. Dat je dus ook zelf kan kiezen om bepaalde operaties niet te doen. Niet meer enkel als er medische contra-indicaties zijn.
  zondag 1 juli 2012 @ 23:00:42 #124
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113651936
Nam mijn nieuwe vriendin (faghag) mee naar mijn ouders. Die had ik al geinstrueerd om het niet over mijn trans-zijn te hebben want zij weet van niks. Allemaal prima, tot ik me realiseerde dat er nog allemaal oude foto's van mij in huis hangen, waaronder eentje van mijn huwelijk (die ook wel weer weg mag nu... :P). Geen idee of ze iets gemerkt heeft en een en een bij elkaar heeft opgeteld, maar het was wel even schrikken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_113652573
Mijn oma heb ik een tijdje niet gezien, kom ik daar "Ben je nou breder geworden of lijkt dat maar zo?"
Schoonmaakwerk + pakketjes sorteren O+
pi_113683720
quote:
0s.gif Op zondag 1 juli 2012 20:32 schreef Fixers het volgende:
Over operatiewachtlijsten is nog niet gesproken. Maar ik moet dan ook nog met die full-time RLE beginnen. Daar heb ik best gemengde gevoelens over, aan de ene kant kijk ik er enorm naar uit. Maar aan de andere kant vind ik het ook gewoon eng.
Ik dacht dat je, op het moment dat je start met hormonen, uiterlijk 3 maanden mag wachten met de RLE fase? Ik kan het me wel voorstellen, die gemengde gevoelens.
Veel succes trouwens met je verhuizing! Is altijd meer werk dan je van tevoren denkt he.
pi_113685329
Dat van die drie maanden heb ik ook wel eens ergens gelezen in een voorlichtings iets. Omdat na drie maanden de effecten ervan zichtbaar beginnen te worden. De effecten van nog geen drie maanden enkel androcur is al niet meer te verbergen (of ik moet nep-puisjtes gaan schminken :P). Ik zou het best fijn vinden een oestrogeen-aanloopje. Denk dat ik me daar wel een stuk zekerder bij zou voelen. Van psych hoorde ik dat het starten met oestrogeen gelijk valt met het begin van de RLE. Nou ja, vrijdag zit ik er weer kan ik het vragen.

Nog even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen: Heeft oestrogeen nog wat nare dingen met zich meegebracht, vooral in de beginfase? Mocht ik vrijdag groen licht krijgen voor de volgende stap, dan wil ik er een beetje over nagedacht hebben om zelf even te wachten tot na mijn verhuizin. Of als de bijeffecten mij zullen vallen gewoon direct.
pi_113686659
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 19:51 schreef Fixers het volgende:
Dat van die drie maanden heb ik ook wel eens ergens gelezen in een voorlichtings iets. Omdat na drie maanden de effecten ervan zichtbaar beginnen te worden. De effecten van nog geen drie maanden enkel androcur is al niet meer te verbergen (of ik moet nep-puisjtes gaan schminken :P). Ik zou het best fijn vinden een oestrogeen-aanloopje. Denk dat ik me daar wel een stuk zekerder bij zou voelen. Van psych hoorde ik dat het starten met oestrogeen gelijk valt met het begin van de RLE. Nou ja, vrijdag zit ik er weer kan ik het vragen.

Nog even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen: Heeft oestrogeen nog wat nare dingen met zich meegebracht, vooral in de beginfase? Mocht ik vrijdag groen licht krijgen voor de volgende stap, dan wil ik er een beetje over nagedacht hebben om zelf even te wachten tot na mijn verhuizin. Of als de bijeffecten mij zullen vallen gewoon direct.
Denk dat die effecten voor iedereen anders zijn :P

Ik werd er sowieso iets meer happy van, en tegelijkertijd ook makkelijker verdrietig :) ben best wel lang depri geweest, en nu weer helaas, maar ik merkte wel dat mn gevoelens dus wat dynamischer werden _O-

Verder heb ik altijd al een gevoelige buik gehad, en dat werd een beetje erger erdoor. Verder niet echt qua vervelende bijwerkingen echt iets gemerkt..

Het is nu pas, na 6 maanden, dat mn gezicht wat voller raakt enzo :P en al eerder dat vet op andere plekken ging zitten. Vooral mn buik :') zo een stuk onder mn navel.

Ohja, en mn conditie ging bij die androcur al langzaam achteruit, merkte ik wel erg tijdens het skeeleren
  maandag 2 juli 2012 @ 21:42:30 #129
296917 Abby79
Being myself!
pi_113691444
Dat depri heb ik helemaal niet gehad, of nou ja, ik heb afgelopen jaar een keer of 3 een echt zwaar emotionele periode gehad, maar die waren bij mij gelukkig niet heel lang (de langste was een week ofzo). Het makkelijker verdrietig merkte ik ook, maar het was meestal meer verdrietig om anderen, of meehuilen e.d. met films/series, dat soort dingen (dat deed ik vroeger ook nooit, haha).

Lichamelijk viel me in het begin voornamelijk op dat m'n beharing op armen en benen ontzettend afnam, en als ik nu foto's vergelijk van voor en nu, dan is er qua gezicht ook aardig wat veranderd :) En zeker ook qua haar, dat groeit gelukkig weer terug :7
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  maandag 2 juli 2012 @ 23:47:34 #130
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_113698978
quote:
Nog even een vraagje aan de ervaringsdeskundigen: Heeft oestrogeen nog wat nare dingen met zich meegebracht, vooral in de beginfase?
Voor het geval je lenzen draagt, heb last van mijn lenzen gekregen, heb ik hier ook al wel eens eerder over geschreven. Inmiddels geen last meer van (ben wel overgestapt op daglenzen).

Voor de rest eigenlijk weinig nadelen ondervonden. Vind het allemaal wel meevallen.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 3 juli 2012 @ 00:10:59 #131
365860 AdoraBelle
graag verwijderen
pi_113700052
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 21:42 schreef Abby79 het volgende:
Dat depri heb ik helemaal niet gehad, of nou ja, ik heb afgelopen jaar een keer of 3 een echt zwaar emotionele periode gehad, maar die waren bij mij gelukkig niet heel lang (de langste was een week ofzo). Het makkelijker verdrietig merkte ik ook, maar het was meestal meer verdrietig om anderen, of meehuilen e.d. met films/series, dat soort dingen (dat deed ik vroeger ook nooit, haha).

Lichamelijk viel me in het begin voornamelijk op dat m'n beharing op armen en benen ontzettend afnam, en als ik nu foto's vergelijk van voor en nu, dan is er qua gezicht ook aardig wat veranderd :) En zeker ook qua haar, dat groeit gelukkig weer terug :7
Mooi om te horen :) .
  dinsdag 3 juli 2012 @ 00:15:47 #132
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_113700220
quote:
0s.gif Op maandag 2 juli 2012 21:42 schreef Abby79 het volgende:
Dat depri heb ik helemaal niet gehad, of nou ja, ik heb afgelopen jaar een keer of 3 een echt zwaar emotionele periode gehad, maar die waren bij mij gelukkig niet heel lang (de langste was een week ofzo). Het makkelijker verdrietig merkte ik ook, maar het was meestal meer verdrietig om anderen, of meehuilen e.d. met films/series, dat soort dingen (dat deed ik vroeger ook nooit, haha).
Oh dat is wel grappig, ik zit nu al om de haverklap te huilen om dingen :@ .
pi_113721442
Moest weer naar t VUmc vandaag :P

om 12 uur en 13 uur een afspraak.. voor die 2e moest ik drie kwartier wachten. Was een meisje voor me die om kwart over 1 de afspraak had en toen nog iemand, dacht dat ze me over hadden geslagen :P dus ik zei dat zo tegen Jos en die receptiemensen waren ze lichtelijk geirriteerd en dat ik geduld moest hebben, sorry, ik vraag het alleen maar :')

Voorderest ging het wel goed, moest ook bloedprikken, echt twintig van die aangevinkte vakjes, 4 buisjes, ik hou daar niet zo van..

Oh en alvast in de agenda: eind 2013 een botscan laten maken :') spreken ook echt over jaren alsof het niets is.
pi_113721708
Eind 2013? Is dat geen vergissing? Weet niet waar jij zit, maar de Dexa scan krijg je in de eerste 6 maanden van je HRT (en een paar jaar later weer).
  dinsdag 3 juli 2012 @ 17:16:08 #135
296917 Abby79
Being myself!
pi_113721842
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 17:07 schreef Maisnon het volgende:
Moest weer naar t VUmc vandaag :P

om 12 uur en 13 uur een afspraak.. voor die 2e moest ik drie kwartier wachten. Was een meisje voor me die om kwart over 1 de afspraak had en toen nog iemand, dacht dat ze me over hadden geslagen :P dus ik zei dat zo tegen Jos en die receptiemensen waren ze lichtelijk geirriteerd en dat ik geduld moest hebben, sorry, ik vraag het alleen maar :')

Voorderest ging het wel goed, moest ook bloedprikken, echt twintig van die aangevinkte vakjes, 4 buisjes, ik hou daar niet zo van..

Oh en alvast in de agenda: eind 2013 een botscan laten maken :') spreken ook echt over jaren alsof het niets is.
Ik had de vorige twee keer 7 buisjes bloed moeten geven :P Maar ik ben het wel gewend, heb al twintig jaar diabetes ;)

En ja, ziekenhuis personeel kan er vaak slecht tegen als je zegt dat het toch wel heel lang duurt. Op zich niet heel vreemd, maar laat je patienten dan even weten waarom, of een "er zijn nog X wachtenden voor u" ofzo, dat scheelt al zoveel. Gewoon weten waarom je er zit, of een schatting van hoe lang iets nog duurt helpt enorm.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 17:13 schreef Onderweg het volgende:
Eind 2013? Is dat geen vergissing? Weet niet waar jij zit, maar de Dexa scan krijg je in de eerste 6 maanden van je HRT (en een paar jaar later weer).
Ze hebben het er in Gent helemaal nooit over gehad (en ik zit al een jaar aan de hormonen)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_113721858
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 17:13 schreef Onderweg het volgende:
Eind 2013? Is dat geen vergissing? Weet niet waar jij zit, maar de Dexa scan krijg je in de eerste 6 maanden van je HRT (en een paar jaar later weer).
Klopt, dit is de 'een paar jaar later weer' scan :P

Omdat mijn botten niet zo goed waren :P al snel dus de tweede.
pi_113721907
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 17:16 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Ik had de vorige twee keer 7 buisjes bloed moeten geven :P Maar ik ben het wel gewend, heb al twintig jaar diabetes ;)

En ja, ziekenhuis personeel kan er vaak slecht tegen als je zegt dat het toch wel heel lang duurt. Op zich niet heel vreemd, maar laat je patienten dan even weten waarom, of een "er zijn nog X wachtenden voor u" ofzo, dat scheelt al zoveel. Gewoon weten waarom je er zit, of een schatting van hoe lang iets nog duurt helpt enorm.

[..]

Ze hebben het er in Gent helemaal nooit over gehad (en ik zit al een jaar aan de hormonen)
Ja ik zei niet eens dat het lang duurt, ben het wachten wel gewend :)

Was gewoon bang dat ze me misschien hadden over geslagen, wilde ik even zeker weten :P
pi_113722947
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 17:16 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Klopt, dit is de 'een paar jaar later weer' scan :P

Omdat mijn botten niet zo goed waren :P al snel dus de tweede.
Owkee. Dan zat ik er goed naast ;)
pi_113723093
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 17:16 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Ze hebben het er in Gent helemaal nooit over gehad (en ik zit al een jaar aan de hormonen)
Mja, misschien 'de prijs' van high speed transitioning :P
  dinsdag 3 juli 2012 @ 18:15:54 #140
296917 Abby79
Being myself!
pi_113724348
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 17:42 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Mja, misschien 'de prijs' van high speed transitioning :P
Haha, zou dat de truuk zijn? :P

(d'r is helaas niet echt een high speed hoor, in Gent :P Alleen die eerste wachtlijst was echt korter, de rest is redelijk vergelijkbaar ;))
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_113725257
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 18:15 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Haha, zou dat de truuk zijn? :P

(d'r is helaas niet echt een high speed hoor, in Gent :P Alleen die eerste wachtlijst was echt korter, de rest is redelijk vergelijkbaar ;))
En in Gent hoef je de RLE niet af te wachten om op de wachtlijst voor de srs te komen. Scheelt toch ook minimaal een jaar. En de wachtlijst is geen 1-2 jaar voor de srs, zoals in Adam. Mja, waarom zit ik nog bij het VU eigenlijk :?
  dinsdag 3 juli 2012 @ 18:49:52 #142
296917 Abby79
Being myself!
pi_113725557
Ik dacht dat het afwachten van de RLE voor de srs ook niet verplicht was in A'dam? Tenminste, dat kreeg ik de vorige keer te horen toen ik me daarover verbaasde :P Maar dat scheelt dan wel een jaar ja. En anderhalf jaar wachtlijst is niet heel veel anders dan 1-2 jaar ;)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_113727347
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 18:49 schreef Abby79 het volgende:
Ik dacht dat het afwachten van de RLE voor de srs ook niet verplicht was in A'dam? Tenminste, dat kreeg ik de vorige keer te horen toen ik me daarover verbaasde :P Maar dat scheelt dan wel een jaar ja. En anderhalf jaar wachtlijst is niet heel veel anders dan 1-2 jaar ;)
Je komt niet op de wachtlijst voor de srs als je de RLE niet ' afgemaakt' hebt.

Gent is toch geen 2 jaar vanaf begin RLE tot srs? Ik ken iemand die veel sneller onder het mes gaat.

[ Bericht 0% gewijzigd door Onderweg op 03-07-2012 19:41:31 ]
  dinsdag 3 juli 2012 @ 19:48:32 #144
296917 Abby79
Being myself!
pi_113728220
[Edit] Hmm, post van Onderweg verkeerd gelezen.

Ja, voor mij is dat dus wel ongeveer zo. Ben 1 juli 2011 aan de hormonen gegaan en sta sinds januari op de wachtlijst van 1,5 jaar.

Maar het kan ook nog best zijn dat ik in November (als ik een 2e afspraak met de chirurg heb) opeens te horen krijg dat die periode korter is, maar de verwachting in januari was 1,5 jaar.

[ Bericht 52% gewijzigd door Abby79 op 03-07-2012 20:27:28 ]
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_113730869
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juli 2012 19:48 schreef Abby79 het volgende:

Ja, voor mij is dat dus wel ongeveer zo. Ben 1 juli 2011 aan de hormonen gegaan en sta sinds januari op de wachtlijst van 1,5 jaar.

Maar het kan ook nog best zijn dat ik in November (als ik een 2e afspraak met de chirurg heb) opeens te horen krijg dat die periode korter is, maar de verwachting in januari was 1,5 jaar.
Ok, dan zal ik het verkeerd begrepen hebben ...
  dinsdag 3 juli 2012 @ 22:28:58 #146
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_113736903
WTF!?

Rapist freed in Sweden because intended female victim turned out to be transgender

quote:
District Court Judge Dan Sjöstedt acquitted the rapist because the transwoman had no vagina, the planned rape would have been impossible to carry out.
...
The attacker brutally beat the victim and ripped off her pants in an attempt to rape her. A witness rushed to the scene and intervened. The police came and arrested the attacker.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 3 juli 2012 @ 23:49:33 #147
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113742109
Maar als ie haar niet verkracht heeft, dan is het toch geen verkrachter? :?

Wordt ie trouwens niet opgesloten wegens mishandeling?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 4 juli 2012 @ 08:59:21 #148
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_113749955
Hij is onderbroken tijdens zijn poging, als ik het artikel goed begrijp zou hij niet zijn vrijgesproken als het slachtoffer wel een vagina had gehad. Maar ik begrijp van een andere site dat het om de een of andere oude rechter zou gaan die echt helemaal niets begrijpt van transgenders, en er volgt ook nog een hoger beroep.

edit: Swedish judge apparantly believes trans women can't be raped, en hij is inderdaad om andere redenen alsnog veroordeeld.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:02:19 #149
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113750017
quote:
URL: http://www.queerty.com/swedish-judge-apparently-be...

Block reason: Forbidden Category "Gay and Lesbian Issues"
-O-
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:04:42 #150
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_113750065
Zit je op je werk of zo?
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:11:13 #151
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_113750193
Nog eentje om boos over te worden: Experts: ‘Best langer wachten'

quote:
Experts raden af om te vroeg naar buiten te komen als het andere geslacht. De overgrote meerderheid van de kinderen verkiest bij het begin van de puberteit uiteindelijk toch niet te veranderen van geslacht.
Nee, beste 'experts', want a) het is geen keuze, en b) die kinderen waren waarschijnlijk nooit transgender. Zorg alsjeblieft dat jullie op jongere leeftijd al de juiste diagnose kunnen stellen voordat je jezelf 'expert' gaat noemen en dit soort onzin gaat lopen verspreiden. Als iemand echt transgender is geldt gewoon, hoe jonger in de juiste rol gaan leven, hoe beter.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:20:52 #152
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113750369
Oh, "te vroeg" is zeker niet goed. Maar wie bepaalt wat "te vroeg" is?

Wel een raar artikel, trouwens. Mag Sanne nu wel of niet als meisje naar school en wat vindt die Motmans daar dan van? :?

[ Bericht 62% gewijzigd door wonderer op 04-07-2012 09:25:53 ]
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_113750508
Volgens mij zijn de ouders juist tegen het advies van de experts. Als ze van gedachte verandert (zelfde geslacht wil blijven) dan gaan ze gewoon weer andere kleding kopen :D
  woensdag 4 juli 2012 @ 09:28:13 #154
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113750542
Ja, dat dacht ik dus ook. Maar dan is het artikel gewoon slecht geschreven.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_113750559
"En als je kind wél van geslacht wil veranderen, is het beter om erbij te zijn voordat de puberteit onomkeerbare veranderingen heeft teweeggebracht."

En toch raden ze het af?
Wat een kutartikel en niet erg serieus te nemen. De toon van de expert klinkt ook juist voor vroeg uit de kast komen, en de schrijvers van het artikel hebben een zinnetje die hij zegt als titel genomen. Zou me niets verbazen als er dingen zijn weggelaten.
pi_113750773
Zo te lezen is er een journalist mee bezig geweest die zijn vak niet verstaat. Het artikel is tegenstrijdig met zichzelf en verwarrend geschreven. Ik begrijp uit de tekst ook dat de ouders van Sanne wel broeken gaan kopen als hij als jongen verder wil leven, omdat ze het zonde vinden om een kast vol jongenskleren te kopen die ze toch niet draagt. Terwijl de expert zelf ook nog zegt dat je het beste vóór de puberteit begint met de behandeling.

Die Motmans maakt alleen wel nog een nuancering met: "Er is niets mis mee om jongens een pop te geven als ze dat willen. Het betekent nog niet dat je kind van geslacht zal veranderen". Daarmee zet hij een deur open naar een denkwijze die niet een strakke genderbinair volgt.

Volgens mij is het wat Nezhi zegt: er zijn stukken uit de tekst weggehaald.
  woensdag 4 juli 2012 @ 10:04:46 #157
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_113751300
quote:
Die Motmans maakt alleen wel nog een nuancering met: "Er is niets mis mee om jongens een pop te geven als ze dat willen. Het betekent nog niet dat je kind van geslacht zal veranderen". Daarmee zet hij een deur open naar een denkwijze die niet een strakke genderbinair volgt.
Dat haal ik er niet uit hoor, jongens een pop geven is niet strijdig met de genderbinary. Problemen met de genderbinary hebben te maken met hoe je je voelt, niet met je genderexpressie. Als je zoontje graag met een pop wil spelen is daar niets mis mee, maar op het moment dat hij gaat roepen dat hij een meisje is wordt het tijd om je zorgen te gaan maken.

Maar waar ik me vooral kwaad om maak is die suggestie dat transgender kinderen op latere leeftijd vaak nog zouden besluiten om in hun geboortegeslacht te blijven leven. Bij de VU maken ze zich daar ook schuldig aan. De artsen zijn gewoon nog niet in staat om het onderscheid te maken tussen transgender kinderen en niet-transgender kinderen. Dit beeld dat je nog zou kunnen 'veranderen van gedachten' wordt echter wel door tegenstanders van transseksualiteit gebruikt als argument om behandeling van kinderen af te wijzen, en het wordt zelfs gebruikt als argument om aan te tonen dat het wel degelijk om een keuze zou gaan.

Ik ben zelf van mening dat het nog steeds het beste zou zijn als een transgender kind zo jong mogelijk om gaat, en ook al voor de pubertijd pubertijdsonderdrukkers krijgt (en niet na aanvang van de pubertijd zoals nu het geval is, want ze wachten eerst af hoe je er op reageert). Ook vind ik dat zo'n kind al vanaf het begin van de pubertijd de juiste hormonen zou moeten krijgen, zodat het kind een normale ontwikkeling kan ondergaan (je kon in de documentaire Valentijn heel goed zien dat de pubertijd voor Valentijn een moeilijke periode was omdat ze qua ontwikkeling achterbleef bij haar vriendinnen).

Dit zo vroeg al beginnen met de behandeling gebeurt ook al wel in de praktijk, maar meestal wordt het angstvallig geheim gehouden door artsen en ouders omdat het nog steeds een controversiële behandeling is. Hiervoor is het wel nodig dat men al voor de pubertijd de juiste diagnose stelt, en daar zit hem nog een beetje het probleem op dit moment.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_113751619
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 10:04 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

De artsen zijn gewoon nog niet in staat om het onderscheid te maken tussen transgender kinderen en niet-transgender kinderen.
Het is niet altijd even makkelijk hoor, en ik vind niet dat je het die artsen kunt verwijten. Mensen zijn een geval apart en of ze het echt zijn is moeilijk te zeggen als ze ook nog lijden aan andere problemen, psychische problemen etc.

Voor jou is het overigens niet genderbinary, een pop geven, maar er zijn genoeg mensen die vrezen dat hun jonge man homo is, of te verwijfd zou zijn. Een pop geven is alleen voor meisjes etc etc.
  woensdag 4 juli 2012 @ 11:08:12 #159
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113753125
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 10:04 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Dat haal ik er niet uit hoor, jongens een pop geven is niet strijdig met de genderbinary. Problemen met de genderbinary hebben te maken met hoe je je voelt, niet met je genderexpressie. Als je zoontje graag met een pop wil spelen is daar niets mis mee, maar op het moment dat hij gaat roepen dat hij een meisje is wordt het tijd om je zorgen te gaan maken.
Niet-genderstereotype gedrag vertonen wil inderdaad niks zeggen. Ik wilde dat mensen dat wat meer doorkregen.
quote:
Maar waar ik me vooral kwaad om maak is die suggestie dat transgender kinderen op latere leeftijd vaak nog zouden besluiten om in hun geboortegeslacht te blijven leven. Bij de VU maken ze zich daar ook schuldig aan. De artsen zijn gewoon nog niet in staat om het onderscheid te maken tussen transgender kinderen en niet-transgender kinderen. Dit beeld dat je nog zou kunnen 'veranderen van gedachten' wordt echter wel door tegenstanders van transseksualiteit gebruikt als argument om behandeling van kinderen af te wijzen, en het wordt zelfs gebruikt als argument om aan te tonen dat het wel degelijk om een keuze zou gaan.
Kinderen die zich later "bedenken" waren niet transgender. Vrij simpel.
quote:
Ik ben zelf van mening dat het nog steeds het beste zou zijn als een transgender kind zo jong mogelijk om gaat, en ook al voor de pubertijd pubertijdsonderdrukkers krijgt (en niet na aanvang van de pubertijd zoals nu het geval is, want ze wachten eerst af hoe je er op reageert). Ook vind ik dat zo'n kind al vanaf het begin van de pubertijd de juiste hormonen zou moeten krijgen, zodat het kind een normale ontwikkeling kan ondergaan (je kon in de documentaire Valentijn heel goed zien dat de pubertijd voor Valentijn een moeilijke periode was omdat ze qua ontwikkeling achterbleef bij haar vriendinnen).
"Hoe een kind reageert op de puberteit" vind ik sowieso een gevaarlijke gang van zaken, want als ze dat bij mij als indicatie hadden genomen, was er nooit een juiste diagnose gesteld :P

Vanaf het begin cross gender hormonen geven vind ik wel een beetje tricky. Dat zijn toch onomkeerbare veranderingen en volgens mij wil uiteindelijk niet iedereen die aan de blockers zit ook echt transitioneren. "Gewone" pubers zijn ook vaak later dan leeftijdsgenoten, dat hoort er gewoon bij. Niks mis met een late puberteit.
quote:
Dit zo vroeg al beginnen met de behandeling gebeurt ook al wel in de praktijk, maar meestal wordt het angstvallig geheim gehouden door artsen en ouders omdat het nog steeds een controversiële behandeling is. Hiervoor is het wel nodig dat men al voor de pubertijd de juiste diagnose stelt, en daar zit hem nog een beetje het probleem op dit moment.
Het is natuurlijk ook geen exacte wetenschap.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_113756930
Eerlijk gezegd (met een niet-wetenschappelijke mening) vind ik het allerbelangrijkste dat er in de thuissituatie en bij behandelaren begrip is voor de gevoelens van het kind. Dat een kind dat vermoedelijk trans is de ellende van het ontwikkelen van verkeerde geslachtskenmerken bespaart blijft, is minstens net zo belangrijk.

Als ik het goed geïnterpreteerd heb, haak ik daarmee een beetje aan bij de situatie van Joppe. Hoewel ze het duidelijk moeilijk heeft met de ontwikkeling van anderen tijdens de pubertijd, heeft ze volgens mij toch een evenwichtige ontwikkeling meegemaakt.

En over 'te vroeg' en 'welke kinderen zijn trans' wordt nu voornamelijk bepaald door het uitgangspunt van de spreker. Accepteer je dat niet-trans kinderen soms ten onrechte behandeld worden of accepteer je dat trans kinderen soms ten onrechte niet behandeld worden. Het hangt er vanaf wat je als behandelaar kan meten en wat je als onzekerheid wilt accepteren.
pi_113757353
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 13:04 schreef Onderweg het volgende:
Eerlijk gezegd (met een niet-wetenschappelijke mening) vind ik het allerbelangrijkste dat er in de thuissituatie en bij behandelaren begrip is voor de gevoelens van het kind. Dat een kind dat vermoedelijk trans is de ellende van het ontwikkelen van verkeerde geslachtskenmerken bespaart blijft, is minstens net zo belangrijk.

Als ik het goed geïnterpreteerd heb, haak ik daarmee een beetje aan bij de situatie van Joppe. Hoewel ze het duidelijk moeilijk heeft met de ontwikkeling van anderen tijdens de pubertijd, heeft ze volgens mij toch een evenwichtige ontwikkeling meegemaakt.

En over 'te vroeg' en 'welke kinderen zijn trans' wordt nu voornamelijk bepaald door het uitgangspunt van de spreker. Accepteer je dat niet-trans kinderen soms ten onrechte behandeld worden of accepteer je dat trans kinderen soms ten onrechte niet behandeld worden. Het hangt er vanaf wat je als behandelaar kan meten en wat je als onzekerheid wilt accepteren.
Probleem is dat ze desgewenst geen voortplantingscellen kunnen afstaan als ze zo vroeg al in transitie gaan.
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
  woensdag 4 juli 2012 @ 13:25:40 #162
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_113757717
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 13:16 schreef Quarant het volgende:

[..]

Probleem is dat ze desgewenst geen voortplantingscellen kunnen afstaan als ze zo vroeg al in transitie gaan.
Maar dat is nu ook al zo met de huidige manier van behandelen (puberteitsblockers net na aanvang van de pubertijd).
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  woensdag 4 juli 2012 @ 13:27:02 #163
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_113757753
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 11:08 schreef wonderer het volgende:

[..]

Dat zijn toch onomkeerbare veranderingen en volgens mij wil uiteindelijk niet iedereen die aan de blockers zit ook echt transitioneren.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat alle jongeren die bij de VU met blockers zijn begonnen ook door zijn gegaan voor de volledige transitie.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  woensdag 4 juli 2012 @ 13:29:09 #164
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113757839
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 13:27 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ik meen ergens gelezen te hebben dat alle jongeren die bij de VU met blockers zijn begonnen ook door zijn gegaan voor de volledige transitie.
Maar willen we het risico nemen dat je een twaalfjarige volledig laat transitioneren die op zijn/haar achttiende zegt, ja wacht eens even...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_113758264
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 13:29 schreef wonderer het volgende:

[..]

Maar willen we het risico nemen dat je een twaalfjarige volledig laat transitioneren die op zijn/haar achttiende zegt, ja wacht eens even...
:N Onverantwoord.
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
  woensdag 4 juli 2012 @ 13:43:26 #166
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113758388
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 13:39 schreef Quarant het volgende:

[..]

:N Onverantwoord.
Daarom. Ik denk dat de schade van een (iets) later gestarte transitie beter te overzien is dan een ingezette transitie bij een verkeerde diagnose.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 4 juli 2012 @ 14:04:57 #167
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_113759233
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 13:43 schreef wonderer het volgende:

[..]

Daarom. Ik denk dat de schade van een (iets) later gestarte transitie beter te overzien is dan een ingezette transitie bij een verkeerde diagnose.
Ik zei ook niet voor niets dat de diagnose nog het probleem is, je moet inderdaad wel zeker van je zaak zijn. Maar als inderdaad klopt wat ik hierboven zeg, dat nl. iedereen die met blockers is begonnen ook door is gegaan, waarom zou dat dan anders zijn als ze al meteen met hormonen beginnen?
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  woensdag 4 juli 2012 @ 14:07:14 #168
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113759336
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:04 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ik zei ook niet voor niets dat de diagnose nog het probleem is, je moet inderdaad wel zeker van je zaak zijn. Maar als inderdaad klopt wat ik hierboven zeg, dat nl. iedereen die met blockers is begonnen ook door is gegaan, waarom zou dat dan anders zijn als ze al meteen met hormonen beginnen?
Resultaten behaald in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.

Ofwel, dat op dit moment nog geen mensen spijt hebben gehad, wil niet zeggen dat niemand ooit spijt gaat hebben.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_113759527
Paar mensen die ik ken zijn ook al ver, die waren echt blij dat ze konden beginnen, maar een daarvan heeft er nu spijt van (maar goed, zij is dan ook niet 100%) en de ander twijfelt nog steeds erg ookal was ze er echt van overtuigd.
  woensdag 4 juli 2012 @ 14:14:22 #170
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_113759653
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:11 schreef Nezhi het volgende:
Paar mensen die ik ken zijn ook al ver, die waren echt blij dat ze konden beginnen, maar een daarvan heeft er nu spijt van (maar goed, zij is dan ook niet 100%) en de ander twijfelt nog steeds erg ookal was ze er echt van overtuigd.
Als je er nog steeds over twijfelt dan kun je er beter niet aan beginnen lijkt me.
  woensdag 4 juli 2012 @ 14:20:51 #171
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113759915
Maar aan de andere kant, volgens mij heeft iedereen in transitie wel getwijfeld, ook al wisten ze 100% zeker dat dit is wat ze wilden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_113760592
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:14 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]

Als je er nog steeds over twijfelt dan kun je er beter niet aan beginnen lijkt me.
Eentje is al klaar met alles ;) en de ander ging twijfelen enkele maanden nadat ze begon met hormonen.
  woensdag 4 juli 2012 @ 14:36:55 #173
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_113760673
Tja, wat weegt zwaarder, die enkeling die later toch er achter komt dat het een vergissing was, of al die anderen die het wel zeker weten maar onnodig lang op hun behandeling moeten wachten?

Ik vind dat we de belangen van de mensen die wel echt transseksueel zijn wel eens wat zwaarder mogen laten wegen, maar ik heb het vermoeden dat de maatschappij daar niet aan wil, die ziet liever dat mensen niet in transitie gaan.

Ik heb me b.v. ook flink lopen ergeren aan collega's die me wel even wilden laten weten dat het toch wel goed was dat ze bij de VU zo uitgebreid de tijd nemen om er achter te komen of je wel echt transseksueel bent. Want oh wee, je mocht je eens vergissen. Maar ik heb die periode voor het groene licht als extreem zwaar ervaren, vloog soms tegen de muren op van ellende. Ze snappen echt niet hoeveel schade je aanricht door onnodig mensen aan het lijntje te houden en die behandeling zo lang uit te stellen.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  woensdag 4 juli 2012 @ 14:41:16 #174
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113760874
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:36 schreef Joanne35 het volgende:
Tja, wat weegt zwaarder, die enkeling die later toch er achter komt dat het een vergissing was, of al die anderen die het wel zeker weten maar onnodig lang op hun behandeling moeten wachten?

Ik vind dat we de belangen van de mensen die wel echt transseksueel zijn wel eens wat zwaarder mogen laten wegen, maar ik heb het vermoeden dat de maatschappij daar niet aan wil, die ziet liever dat mensen niet in transitie gaan.

Ik heb me b.v. ook flink lopen ergeren aan collega's die me wel even wilden laten weten dat het toch wel goed was dat ze bij de VU zo uitgebreid de tijd nemen om er achter te komen of je wel echt transseksueel bent. Want oh wee, je mocht je eens vergissen. Maar ik heb die periode voor het groene licht als extreem zwaar ervaren, vloog soms tegen de muren op van ellende. Ze snappen echt niet hoeveel schade je aanricht door onnodig mensen aan het lijntje te houden en die behandeling zo lang uit te stellen.
Nu zeg je heel wat anders dan kinderen van elf met de hormoonbehandeling te laten beginnen in plaats van alleen puberteitsremmers. Later in de puberteit komen is niet hetzelfde als helemaal niet in behandeling zijn, tenslotte.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 4 juli 2012 @ 14:45:23 #175
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_113761018
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:36 schreef Joanne35 het volgende:
Tja, wat weegt zwaarder, die enkeling die later toch er achter komt dat het een vergissing was, of al die anderen die het wel zeker weten maar onnodig lang op hun behandeling moeten wachten?

Ik vind dat we de belangen van de mensen die wel echt transseksueel zijn wel eens wat zwaarder mogen laten wegen, maar ik heb het vermoeden dat de maatschappij daar niet aan wil, die ziet liever dat mensen niet in transitie gaan.

Ik heb me b.v. ook flink lopen ergeren aan collega's die me wel even wilden laten weten dat het toch wel goed was dat ze bij de VU zo uitgebreid de tijd nemen om er achter te komen of je wel echt transseksueel bent. Want oh wee, je mocht je eens vergissen. Maar ik heb die periode voor het groene licht als extreem zwaar ervaren, vloog soms tegen de muren op van ellende. Ze snappen echt niet hoeveel schade je aanricht door onnodig mensen aan het lijntje te houden en die behandeling zo lang uit te stellen.
Maar begrijp je het ook? Of loop je nu gewoon even te ranten zonder er rekening mee te houden dat niet iedereen het zoals jij ervaart?
Niet iedereen gaat ermee door, er zijn er genoeg die twijfelen hoor.
  woensdag 4 juli 2012 @ 14:50:49 #176
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113761239
Ik was overigens wel blij met mijn "gatekeeper" maar mijn situatie was anders.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 4 juli 2012 @ 14:57:34 #177
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_113761496
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:45 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]

Niet iedereen gaat ermee door, er zijn er genoeg die twijfelen hoor.
En waarom wegen hun belangen zwaarder dan die van degenen die die behandeling wel nodig hebben? En vergis je niet, sommige van die mensen die er mee stoppen komen er later ook weer achter dat stoppen ook een slecht idee was en ondergaan dan alsnog de behandeling. Op de Amerikaanse fora waar ik op zit wemelt het echt van de mensen die al voor de tweede keer aan hun transitie begonnen zijn, en spijt hebben als haren op hun hoofd dat ze de eerste keer niet doorgezet hebben.

En ik geloof er niet zo in dat uitstellen van de pubertijd geen schadelijke gevolgen heeft. De pubertijd is de meest vormende periode van je leven, hoe normaler die verloopt, hoe beter lijkt me.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_113761824
Is die prof uit het artikel nu een man of een vrouw? Volgens mij wist de journalist het ook al niet, deze ontwijkt het 'hij/'zij' x't in het artikel.
Op vrijdag 19 november 2010 01:13 schreef Quarant het volgende:
88.888.888
pi_113762957
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:45 schreef J.Gibbs het volgende:

[..]

Maar begrijp je het ook? Of loop je nu gewoon even te ranten zonder er rekening mee te houden dat niet iedereen het zoals jij ervaart?
Niet iedereen gaat ermee door, er zijn er genoeg die twijfelen hoor.
Tja, de cijfers over de spijtoptanten en de twijfelaars. Ik denk dat het hoog tijd is dat daar wat cijfers op basis van objectieve criteria van komen. En dan zou je daarbij ook moeten betrekken wat er met de mensen gebeurt die niets doen en daardoor in de problemen komen. Pas dan krijg je een totaalplaatje, in plaats van een enkele ervaring.

Maar, 'bij twijfel niet inhalen' zit in onze sociale footprint. Een arts gaat niet opereren als ie niet weet dat het nodig en effectief is.
  woensdag 4 juli 2012 @ 15:32:18 #180
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113763075
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:57 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

En waarom wegen hun belangen zwaarder dan die van degenen die die behandeling wel nodig hebben? En vergis je niet, sommige van die mensen die er mee stoppen komen er later ook weer achter dat stoppen ook een slecht idee was en ondergaan dan alsnog de behandeling. Op de Amerikaanse fora waar ik op zit wemelt het echt van de mensen die al voor de tweede keer aan hun transitie begonnen zijn, en spijt hebben als haren op hun hoofd dat ze de eerste keer niet doorgezet hebben.

En ik geloof er niet zo in dat uitstellen van de pubertijd geen schadelijke gevolgen heeft. De pubertijd is de meest vormende periode van je leven, hoe normaler die verloopt, hoe beter lijkt me.
Maar 16 is helemaal geen rare leeftijd om je puberteit te beginnen. Dat komt bij ciskinderen ook voor. Het is misschien wat laat, maar lang niet zo schadelijk als pas na de puberteit beginnen met transitie, of er op je achttiende na zes jaar hormonen achter komen dat je gewoon butch/femme bent, of weet ik wat.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 4 juli 2012 @ 15:36:38 #181
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_113763286
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 14:57 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

En waarom wegen hun belangen zwaarder dan die van degenen die die behandeling wel nodig hebben? En vergis je niet, sommige van die mensen die er mee stoppen komen er later ook weer achter dat stoppen ook een slecht idee was en ondergaan dan alsnog de behandeling. Op de Amerikaanse fora waar ik op zit wemelt het echt van de mensen die al voor de tweede keer aan hun transitie begonnen zijn, en spijt hebben als haren op hun hoofd dat ze de eerste keer niet doorgezet hebben.
[edit]
Excuses voor mijn reacties Joanne35, ik voelde me niet helemaal happy en helaas kwam dat in mijn reacties op jou tot uiting.

Het spijt me :@ ...

Ik hoop dat ik het met deze kusjes goed kan maken:

:* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* :* .

[ Bericht 83% gewijzigd door J.Gibbs op 04-07-2012 16:14:00 ]
  woensdag 4 juli 2012 @ 16:16:40 #182
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_113765122
*slikt boze tegen-reactie in* :D

Ik houd zelf in ieder geval met veel interesse Argentinië in de gaten, daar hebben ze de gatekeepers afgeschaft. Interessant om eens te kijken of het zonder die gatekeepers echt zoveel slechter gaat. Ik denk eigenlijk dat dat wel meevalt :)

Overigens voor de duidelijkheid, ik had het alleen over de hormoonbehandeling, ik ben niet voor het afschaffen van de RLE.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  woensdag 4 juli 2012 @ 16:21:17 #183
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113765326
Als een transvrouw trouwens stopt met de hormonen voordat ze een operatie heeft gehad, wat is er dan permanent, eigenlijk?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_113767535
De boobs gaan meestal niet meer (helemaal) weg en de kans is groot (afhankelijk van de duur van de hrt) dat je steriel of verminderd vruchtbaar bent.
  woensdag 4 juli 2012 @ 17:59:08 #185
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113769489
Dan is het voor vrouwen dus een stuk makkelijker om weer als man te gaan leven na een tijd hrt dan voor mannen om weer als vrouw te gaan leven (da's na zes maanden al praktisch onmogelijk namelijk). Vandaar dat ik misschien vanuit mijn eigen ervaring wat voorzichtiger ben om meteen maar met hormonen te beginnen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_113770255
Misschien klink ik erg dom hoor, maar

quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 17:59 schreef wonderer het volgende:
... (da's na zes maanden al praktisch onmogelijk namelijk). ....
Waar heeft dat dan mee te maken? Wij hebben het toch over de situatie hormonen:+ operatie:- ?
  woensdag 4 juli 2012 @ 18:41:55 #187
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113771254
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 18:18 schreef Onderweg het volgende:
Misschien klink ik erg dom hoor, maar

[..]

Waar heeft dat dan mee te maken? Wij hebben het toch over de situatie hormonen:+ operatie:- ?
Stem en haargroei. Als ik nu zou stoppen met testosteron en me vrouwelijk zou kleden/gedragen, zou ik alleen maar als transvrouw worden gezien, waarschijnlijk.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_113771835
Oh ja stem, was ik vergeten. Maar haargroei ook? Verdwijnt dat niet weer grotendeels als de testo stopt?

Edit: je bedoelt baard of lichaamshaar?
  woensdag 4 juli 2012 @ 19:52:12 #189
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113774115
Allebei en nee. Net zo min als het bij jullie verdwijnt. Het wordt hooguit weer wat lichter.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_113776094
Hebben jullie tips hoe ik uit de kast moet komen bij mijn vader? Mijn moeder weet het al en heeft er geen problemen mee. Mijn vader lijkt de laatste tijd wel wat meer 'mannelijke' grapjes etc. te maken (niet grof bedoeld) maar weet niet of hij het weet.

Mijn hesje heb ik hier wel een keer perongeluk in de was gegooid en hij heeft die dus gezien :')
pi_113776448
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 20:33 schreef Nezhi het volgende:
Hebben jullie tips hoe ik uit de kast moet komen bij mijn vader? Mijn moeder weet het al en heeft er geen problemen mee. Mijn vader lijkt de laatste tijd wel wat meer 'mannelijke' grapjes etc. te maken (niet grof bedoeld) maar weet niet of hij het weet.

Mijn hesje heb ik hier wel een keer perongeluk in de was gegooid en hij heeft die dus gezien :')
Ik vond het grappig dat er laatst op een van je wat draag je vandaag foto's een roze borstel op de achtergrond had liggen :)

Wat tips betreft, dit is een stom antwoord maar ik denk dat het voor iedereen anders is. Ik zou sowieso hem wat tijd geven om aan het idee te wennen. Ik zie wel eens dat mensen pagina lange brieven sturen met tientalle foto's van hun in de nieuwe rol, met alle termen erbij, dat lijkt me iets wat behoorlijk afschrikt.

Ik zou het een beetje laten vallen, beetje peilen, en dan voorzichtig vertellen. Misschien kan je moeder erbij zijn dan? :)
pi_113777987
Haha, de foto is niet in mijn kamer gemaakt! Als ik in mijn kamer een foto maak zie je overal apparatuur etc. staan :P

Okee.. een email zoals wat jij noemt zou ik ook niet leuk vinden.
Misschien een korte email met een linkje naar uitleg?

[ Bericht 32% gewijzigd door Nezhi op 04-07-2012 21:14:56 ]
  woensdag 4 juli 2012 @ 21:16:33 #193
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113778339
"Pappa, ik ben een jongen."

En dan maar wachten wat ie vraagt?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_113778589
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:09 schreef Nezhi het volgende:
Haha, de foto is niet in mijn kamer gemaakt! Als ik in mijn kamer een foto maak zie je overal apparatuur etc. staan :P

Okee.. een email zoals wat jij noemt zou ik ook niet leuk vinden.
Misschien een korte email met een linkje naar uitleg?
Ik zou het hem zelf persoonlijk vertellen :P als dat kan, niet via een brief of email ofzo
  woensdag 4 juli 2012 @ 21:24:55 #195
296917 Abby79
Being myself!
pi_113778749
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:16 schreef wonderer het volgende:
"Pappa, ik ben een jongen."

En dan maar wachten wat ie vraagt?
Zo ging het bij mij ongeveer, maar m'n vader vroeg toen niet veel, die werd voornamelijk heel stil, haha

(Mijn ouders wisten al wel iets van de travestie enzo, m'n moeder had me zelfs al ooit gevraagd of ik geen meisje wilde zijn, maar toen ik dat dus - jaren later - toch bevestigde, vond m'n vader het best lastig geloof ik :) Hoewel hij daar nu echt voorbij is nu hij ziet hoeveel beter ik me voel nu :D)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 4 juli 2012 @ 21:27:09 #196
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113778876
Ik opende met "het kan zomaar zijn dat de volgende keer dat ik jullie zien [want Amerika etc] ik aan de testosteron ben".

En dan uitleggen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_113779689
Hehe. Misschien doe ik gewoon dat, zeggen.

Ik merk overigens wel sinds ik me heb neergelegd bij het feit dat ik een jongen wil worden dat ik ook meer durf, actiever/impulsiever wordt en niet meer zo stilletjes in een schulp blijf zitten. Helaas heeft dat ook wel eens mindere gevolgen (zoals iets doen wat je niet kunt en vervolgens pijn lijden :P)
  woensdag 4 juli 2012 @ 21:52:07 #198
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113780323
Kan nog leuk worden als je aan de testo gaat dan :') Ik kreeg ineens een stuk meer zelfvertrouwen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 5 juli 2012 @ 20:04:45 #199
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113819857
http://www.rutgerswpf.nl/(...)%20Rutgers%20WPF.pdf

Misschien leuk om te lezen? Ik heb meegedaan aan het onderzoek, ben zelf ook wel benieuwd naar de resultaten.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_113822397
Ik heb 'm even opgeslagen, voor later als er dan aan toe kom.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 juli 2012 21:52 schreef wonderer het volgende:
Kan nog leuk worden als je aan de testo gaat dan :') Ik kreeg ineens een stuk meer zelfvertrouwen.
Andersom heb ik daar geen last van. Evenals het gebrek aan initiatief wat ze noemen in het 'androcur-contract' van het VU. Daar heb ik niets van gemerkt. Integendeel zelfs, ik heb juist op mijn werk meer verantwoordelijkheden op mij genomen. Maar dat kan onbewust ook een drang zijn om mijzelf te bewijzen, dat ik niet minder ben vanwege het transgedoe.
pi_113823573
Lees mijn topic:
Sinds 2 weken geleden ben ik erachter gekomen dat mijn vriend al een jaar contact heeft met verschillende mannen. Hij heeft dit contact via homo websites en heeft hier ook een eigen profiel. Hij heeft een prive email adres aangemaakt om in contact met hun te komen. Hij vraagt welke mannen hem graag zou willen misbruiken. Hij noemt zichzelf een bottom en vraagt naar een top. Zoals ik het intepreteer is dat hij graag genomen wilt worden door mannen en niet zelf 'aan de slag'
Hij vindt het ook leuk om vrouwen lingerie aan te doen wanneer hij afspreekt met de mannen. Met sommige mannen heeft hij meerdere malen het bed gedeeld met sommige slechts een chat/e-mail verkeer.
Hij wil altijd degene zijn die 'de vrouw is' en wil graag gespankt/vastgebonden worden.
Ze spreken af bij hem thuis, openbare toileten en parkeerplaatsen.

Ik ben er helemaal kapot van en weet niet wat ik ervan moet denken. Hij heeft mij al een jaar voorgelogen (wellicht is het nog wel langer , maar voor zover ik kan zien aan het e-mail verkeer was hij vorig jaar begonnen)

Zijn hier mensen die vaker dit gehoord hebben? Valt dit onder genderproblematiek?
Graag jullie reactie
x
pi_113824445
Als ik dit zo lees is je vriend gewoon een van de vele in de kast zittende homo's/biseksuelen. Die zijn er meer dan je denkt. Ook gewoon onder getrouwde mannen met kinderen. Ik vind het in iig geen genderproblematiek.

Mijn advies: confronteer hem met het vreemdgaan. Bedenk dan zelf of je nog met hem verder kan in bijvoorbeeld een open of poly-amoreuze relatie. Vraag hem ook of hij de seks altijd met condoom heeft gedaan, ga ook zelf naar de huisarts voor een uitgebreide soa-test. Wisselende contacten zijn een risico, of het nu heteroseksuele of homoseksuele zijn maakt niet uit. Een heleboel soa's kunnen lange tijd onopgemerkt blijven.
  donderdag 5 juli 2012 @ 21:42:35 #203
296917 Abby79
Being myself!
pi_113824559
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 21:23 schreef watmoetikdoen88 het volgende:
Zijn hier mensen die vaker dit gehoord hebben? Valt dit onder genderproblematiek?
Graag jullie reactie
Ik was bezig met een reactie toen Fixers d'r post maakte, en dat was ongeveer mijn gedachte ;)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  donderdag 5 juli 2012 @ 22:42:56 #204
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113827487
Hey, ik lees dit in dat rapport:
quote:
De psychologen van het genderteam hebben niet de taak om psychosociale hulpverlening te bieden, maar zijn ‘poortwachters’: zij besluiten wie er wel en niet gediagnosticeerd wordt en wanneer iemand klaar is voor de volgende stap in de behandeling.
Klopt dat? Met name het eerste stuk.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_113829054
Ja dat klopt wel. Tot nu toe heb ik weinig begeleiding gehad. Ieder gesprek voelde eigenlijk meer als een examen waar ik een voldoende moest halen om in de ogen van de psych te zijn wie ik eigenlijk ben. Ze geven zelfs het advies, althans dat heb ik gekregen, dat als je begeleiding wilt je het best een lokale psycholoog kan opzoeken.

Morgen ervaren of ze echt niet begeleinden.
  donderdag 5 juli 2012 @ 23:18:54 #206
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113829468
Nu snap ik EINDELIJK de kritiek op het genderteam (van oa Joanne) en ben ik het prompt grotendeels met haar/jullie eens.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_113830031
De uitleg die ze erbij geven is de hoge werkdruk. Ze hebben geen tijd en personeel om naast de diagnose ook nog aan intensieve begeleiding te doen. Nu moet ik zeggen dat de gesprekken met mijn psych ook vaak verhelderend waren voor mijzelf en ik kreeg interessante gedachte-experimentjes als huiswerk mee. Maar het was vooral een brugwachter die verslagen moest worden.

pi_113830197
Ik noemde die anderhalf jaar aan mijn psychologe en ze reageerde een beetje verbaasd :P

ze zei dat ze een jaar wel nu de standaard vond geworden, maar dat had ze nog niet gehoord
  donderdag 5 juli 2012 @ 23:33:11 #209
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113830321
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 23:27 schreef Fixers het volgende:
De uitleg die ze erbij geven is de hoge werkdruk. Ze hebben geen tijd en personeel om naast de diagnose ook nog aan intensieve begeleiding te doen. Nu moet ik zeggen dat de gesprekken met mijn psych ook vaak verhelderend waren voor mijzelf en ik kreeg interessante gedachte-experimentjes als huiswerk mee. Maar het was vooral een brugwachter die verslagen moest worden.

Ze zullen vast een reden hebben, maar dit wist ik dus echt niet. Ik ging ervanuit dat de (verplichte) gesprekken vooral waren om je te begeleiden en geen examen of zo. Want ik vind sociaalpsychologische begeleiding echt veel belangrijker dan die poortwachter.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 6 juli 2012 @ 05:34:44 #210
107792 Hexley
the Platypus
pi_113838434
Misschien een raar vraagje maar zit er in deze topic reeks, ook toevallig iemand met epilepsie?
  vrijdag 6 juli 2012 @ 07:00:02 #211
296917 Abby79
Being myself!
pi_113838563
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 23:33 schreef wonderer het volgende:
Ze zullen vast een reden hebben, maar dit wist ik dus echt niet. Ik ging ervanuit dat de (verplichte) gesprekken vooral waren om je te begeleiden en geen examen of zo. Want ik vind sociaalpsychologische begeleiding echt veel belangrijker dan die poortwachter.
Ik heb in Gent niet echt het gevoel gehad dat ze als poortwachter dienen. Ja, de eerste paar gesprekken natuurlijk omdat ze dan nog aan het kijken zijn naar de diagnose, maar daarna is het daar toch echt meer begeleiding. Het examen gevoel heb ik nooit gehad bij mijn psycholoog.

Ow, en Monty Python _O_
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_113861604
Nou het was vandaag toch vooral een poortwachter en geen begeleiding die psycholoog. Helemaal fijn omdat het ook nog eens een ander is ivm met verlof. Nu ben ik nog niet verder, en moet eerst nog alles in het team overlegd enzo. Maar de afspraken met de endo en de KNO arts staan al in de agenda.

De uitgebreide versie lees je op mijn blog.
pi_113885554
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:04 schreef wonderer het volgende:
http://www.rutgerswpf.nl/(...)%20Rutgers%20WPF.pdf

Misschien leuk om te lezen? Ik heb meegedaan aan het onderzoek, ben zelf ook wel benieuwd naar de resultaten.
Geweldig dat je deze link plaatst Wonderer! Staan best wel veel dingen die ik niet wist / waar ik vragen over had... En het zette me aan het denken over mijn eigen seksualiteit op een manier die ik helemaal niet kende.

Ik vond bepaalde stukken ook wel ontroerend. Bijvoorbeeld de MV die vertelde dat ze haar masturberen als iets mannelijks zag omdat ze aan de buitenkant van haar vagina masturbeerde in plaats van er een vinger in te doen zoals alle biologische vrouwen doen, volgens haar. Hoeveel vrouwen zouden er op de wereld zijn die tijdens het masturberen een vinger in hun vagina steken? Drie? Nou ja, dat is misschien wat overdreven maar je snapt wat ik bedoel. Ze is lichamelijk veel meer gelijk aan een biologische vrouw dan ze denkt.
  zaterdag 7 juli 2012 @ 11:49:06 #214
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113886421
Fijn dat je er iets aan gehad hebt :)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 7 juli 2012 @ 19:41:16 #215
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_113900819
De nieuwe wet had eigenlijk al voor het zomer-reces aan de Tweede Kamer moeten worden aangeboden, maar het wordt dus 17 augustus: Transgenderwet naar kamer

quote:
Teeven zei ook dat hij de transgenderwet opnieuw naar de Tweede Kamer stuurt. De aanvankelijke tekst stuitte op bezwaar bij de Raad van State. De nieuwe versie gaat op 17 augustus naar de Tweede Kamer. De nieuwe transgenderwet maakt het mensen die van geslacht veranderen, makkelijker om hun geboorte-akte aangepast te krijgen. Dat is een erkenning voor transgender, en ook handiger bij allerlei wettelijke bepalingen.

Tijdens de Roze Zaterdag in Haarlem werd gedemonstreerd. Ze hadden borden bij zich met de tekst “Teeven waar is onze wet gebleven”.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  zaterdag 7 juli 2012 @ 19:48:30 #216
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113901054
Nice. Ik wil het nu wel eindelijk veranderen...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 8 juli 2012 @ 18:35:37 #217
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_113935354
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juli 2012 20:04 schreef wonderer het volgende:
http://www.rutgerswpf.nl/(...)%20Rutgers%20WPF.pdf

Misschien leuk om te lezen? Ik heb meegedaan aan het onderzoek, ben zelf ook wel benieuwd naar de resultaten.
Wel een interessant rapport, schrik er alleen een beetje van dat die 'deskundigen' niet eens weten dat je prostaat nog steeds vocht af kan scheiden na je operatie. Dat komt toch echt wel veel voor.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 9 juli 2012 @ 12:42:09 #218
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_113963990
Actie en brieven dwingen Teeven tot uitleg en belofte

quote:
Teeven verklaarde op het hoofdpodium op Roze Zaterdag dat de Raad van State een ronduit negatief advies had gegeven over het wetsvoorstel. Dit kwam onder andere doordat de Raad voor het behoud van een procedure via de rechter is, terwijl het wetsvoorstel een ambtelijke procedure via de Burgerlijke Stand zal opleveren. Op het Ministerie van Justitie en Veiligheid wil men aan het wetsvoorstel vasthouden waardoor men genoodzaakt is duidelijk te maken waarom men het advies van de Raad van State afwijst.
Goede zaak om toch vast te blijven houden aan een ambtelijke procedure. Vraag me alleen wel af hoe het dan met de naamswijziging gaat, hoop niet dat je daarvoor dan nog wel langs de rechter moet.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 9 juli 2012 @ 13:35:52 #219
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113965600
Ik snap ook niet zo goed waarom het via de rechter zou moeten. Dan krijg je dus iemand die voor jou gaat beslissen of het wel of niet een goed idee is...

Naamswijziging kan ik me dan nog wel voorstellen, omdat dat niet alleen voor transpersonen is en de overheid daar denk ik wel wat controle op wil. Hoewel ze daar ook best een uitzondering op kunnen maken voor ons, toch?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_113992127
Ook voor andere naamswijzigingen zie ik niet zo in waarom dat via een rechter moet. Ik kan het nog begrijpen als het om minderjarige kinderen gaat. In verband met dingen als echtscheidingen. Maar waarom moet een rechter beoordelen als ik twee keer twee letters achter mijn voornamen wil plakken? Dat kan een gewone gemeente ambtenaar net zo goed. De gewone ambtenaren hebben ook al de taak om namen van baby's te keuren bij aangifte. Dat hoeft toch ook niet door een rechter gedaan te worden?

Waarom een eenvoudige voornaamswijziging dan wel? Ik kan echt geen argumenten bedenken waarom daar een rechter over zou moeten oordelen.
  maandag 9 juli 2012 @ 23:05:59 #221
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113992375
Omdat ik wel inzie dat er een drempel moet zijn om een naam te wijzigen. Dat zou ik liever niet aan een verveelde ambtenaar overlaten, die beslissing.

Iemands naam is toch een van de weinige dingen waar iemand aan te herkennen is, dan is het wijzigen daarvan niet al te handig, zeker niet als dat ineens heel makkelijk kan.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_113995955
quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:05 schreef wonderer het volgende:
Omdat ik wel inzie dat er een drempel moet zijn om een naam te wijzigen. Dat zou ik liever niet aan een verveelde ambtenaar overlaten, die beslissing.
Nee, dan laat ik het liever aan een verveelde rechter over :p . Denk je nou echt dat een rechter een paar uur gaat nadenken en zich in de aanvrager gaat verdiepen? Is een hamerstuk en jaagt alleen de kosten op.

quote:
0s.gif Op maandag 9 juli 2012 23:05 schreef wonderer het volgende:
Iemands naam is toch een van de weinige dingen waar iemand aan te herkennen is, dan is het wijzigen daarvan niet al te handig, zeker niet als dat ineens heel makkelijk kan.
Ik snap echt niet waar je nou op doelt. Denk je nou echt dat de naam Jan iets is waaraan iemand te herkennen is? Wij hebben het over het wijzigen van VOORnamen. Voor een uniek identificatiemiddel hebben wij het BSN.

Dit is allemaal koudwatervrees. Eng omdat het nu nog niet kan. 99,9% heeft een legitieme reden om de voornaam en het geslacht te wijzigen. En voor die 0,1% die elke week zijn naam/geslacht wil wijzigen (ik ken ze niet), is er vrij gemakkelijk een administratieve drempel in te bouwen.

Als je persé een rechter achter de hand wilt houden, kan dat achteraf, als bezwaar/beroep op de beslissing van de ambtenaar.

Sorry,maar ik had deze onzin niet van transen verwacht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Onderweg op 10-07-2012 00:24:14 ]
  dinsdag 10 juli 2012 @ 00:39:57 #223
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_113997008
Ik sta open voor andere inzichten en laat me graag overtuigen, maar niet op die toon :{w
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114000320
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 00:15 schreef Onderweg het volgende:

Ik snap echt niet waar je nou op doelt. Denk je nou echt dat de naam Jan iets is waaraan iemand te herkennen is? Wij hebben het over het wijzigen van VOORnamen. Voor een uniek identificatiemiddel hebben wij het BSN.

Sorry,maar ik had deze onzin niet van transen verwacht.
Ik roep ook altijd iemands BSN als ik ze begroet.

Maar wat een bullshit zeg, 'ik had deze onzin niet van transen verwacht'.
Dus omdat wij een uitzondering zijn mogen wij overal maar ons handje ophouden en alles in de schoot geworpen krijgen? Rot toch op zeg, anderen moeten ook betalen en naar de rechter stappen als zij hun naam willen veranderen, ook dingen zoals de achternaam. Een rechter is ook maar een ambtenaar.

[ Bericht 21% gewijzigd door Nezhi op 10-07-2012 07:46:33 ]
pi_114000485
Ik ben het grotendeels wel met Onderweg eens, maar die toon mag inderdaad wat minder. Iedereen heeft recht op een mening, ook 'transen'.

Zo'n voornaamswijziging of een geslachtswijziging moet niet net zo makkelijk zijn als een verhuizing doorgeven. Dat kan bij veel gemeentes gewoon online met Digi-D, hopla automatisch verwerkt. Ik kan me best voorstellen dat daar gewoon een schriftelijke procedure voor moet zijn en dat de aanvraag beoordeeld wordt door een ervaren/verantwoordelijke ambtenaar. Er mag ook best een limiet het aantal procedures dat een persoon doorloopt komen. Al zie ik dat eerder als een zachte limiet waar de ambtenaar naar redelijkheid en inzicht de aanvraag kan afwijzen. Gewoon om grappenmakers eruit te kunnen filteren.

Ik weet niet exact wat een rechter ermee doet als hij zo'n aanvraag voor zijn neus krijgt. Maar volgens mij is het niet meer dan een stempeltje eronder en doorsturen. Ik snap dan gewoon niet waarom dat helemaal via een advocaat moet die een standaard briefje copy-paste en naar de rechtbank stuurt. De procedure zoals die er nu is, is onnodig duur en legt onnodige werdruk op de rechtbanken. Zo'n rechter kan zich volgens mij veel beter bezig houden met echtscheidingen, waar ook echt geschillen zijn. Niet met een eenvoudige administratieve taak.

Is er eigenlijk ook bekend gemaakt wat het exacte advies en de argumenten van de Raad van State waren? Of weten we alleen dat ze tegen zijn en de route via de rechter willen behouden.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 09:43:24 #226
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_114001750
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 08:00 schreef Fixers het volgende:
Is er eigenlijk ook bekend gemaakt wat het exacte advies en de argumenten van de Raad van State waren?
Nee, is niet gepubliceerd. Op 18 augustus wordt de nieuwe wet gepubliceerd wanneer deze naar de Kamer gaat.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 10 juli 2012 @ 09:45:52 #227
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_114001784
Had gisteren even een awkward momentje, kwam iemand tegen van vroeger die niet wist van mijn transitie. Ik sprak hem aan maar hij herkende me niet eens, hij zat echt zo in mijn gezicht te turen van, "wie ben jij in vredesnaam?". Tja, en dan moet je dus het hele verhaal gaan vertellen, krijg je weer al die vragen over je transitie en zo.

Baalde daar wel een beetje van, maar ook wel weer grappig dat hij me gewoon totaal niet meer herkende :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 10 juli 2012 @ 10:01:33 #228
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114002098
Ja, dat ken ik :') Een nicht van mijn moeder wist ook van niks, herkende me niet, en dacht dat ik mijn man was :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114007266
Ik heb eindelijk een naam, Jian :) chinese naam die 'sterk, gezond' betekent oid. En in het persisch "angstaanjagend" :')
pi_114008122
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 07:39 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Ik roep ook altijd iemands BSN als ik ze begroet.

Mmm, nee. Het is natuurlijk gemakkelijk alles uit het verband te trekken. Als jij nu Jan roept, is het vrij gemakkelijk om dadelijk Petra te roepen, als diegene moeite heeft met de naam die zij bij de geboorte heeft gekregen. De vraag is even, wat jij er mee opschiet, als Jan soms bijna een jaar via de rechter veel geld moet uitgeven om haar naam gewijzigd te krijgen. Voor Jan is het prettig, voor jou maakt het niets uit, want een andere naam is er toch wel.

De opmerking over een uniek identificatiemiddel (ook niet iets wat je meestal in je vriendenkring gebruikt) heeft te maken met alle spookverhalen dat er massaal gefraudeerd gaat worden door criminelen die elke twee weken hun naam en geslacht gaan wijzigen. Sommige mensen denken dat echt. Vandaar de opmerking dat er altijd een BSN is om iemand te onderscheiden van een ander.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 07:39 schreef Nezhi het volgende:

Maar wat een bullshit zeg, 'ik had deze onzin niet van transen verwacht'.
Dus omdat wij een uitzondering zijn mogen wij overal maar ons handje ophouden en alles in de schoot geworpen krijgen? Rot toch op zeg, anderen moeten ook betalen en naar de rechter stappen als zij hun naam willen veranderen, ook dingen zoals de achternaam. Een rechter is ook maar een ambtenaar.

Ik had het niet van transen verwacht, omdat transen nagenoeg de enige groep is, die zich bezig houdt met wijziging van voornaam en geslacht. De rest van NL denkt niet over zijn geslacht na en over de voornaam alleen als ze een erg afwijkende voornaam hebben. Dus als iemand het belang van het wijzigen van deze gegevens kan inschatten, zijn het transen wel. Dan verwacht ik van die groep daarbij ook meer compassie omdat ze zich er beter in kunnen inleven.

Jouw conclusie is juist precies het tegenovergestelde van waar het om gaat. De stelling gaat erover, dat naam en geslacht wijzigen VOOR IEDEREEN goedkoop en eenvoudig zou moeten zijn (dat is, via een ambtelijke procedure). Dus wat dat heeft te maken met het feit dat transen de hand moeten ophouden, is mij niet duidelijk. En wederom, spookverhalen dat half NL dit frequent zal laten wijzigen, zijn nergens op gebaseerd. Dus waarom er een onnodige drempel zou moeten zijn is ook niet duidelijk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 07:39 schreef Nezhi het volgende:
Rot toch op zeg, anderen moeten ook betalen en naar de rechter stappen als zij hun naam willen veranderen, ook dingen zoals de achternaam
Dan ga ik er vanuit dat je je met net zoveel passie hard maakt dat transen gelijkwaardige banen en inkomens krijgen als niet transen. Want gelijk = gelijk.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:09:44 #231
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114008976
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:38 schreef Nezhi het volgende:
Ik heb eindelijk een naam, Jian :) chinese naam die 'sterk, gezond' betekent oid. En in het persisch "angstaanjagend" :')
Klinkt goed! En is ook niet onmogelijk te spellen etc.

Is het wennen? Of voelt het meteen al ok?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114009138
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 12:53 schreef Onderweg het volgende:

Dan ga ik er vanuit dat je je met net zoveel passie hard maakt dat transen gelijkwaardige banen en inkomens krijgen als niet transen. Want gelijk = gelijk.
Ja, een naam is makkelijk om iemand aan te herkennen. Dat jij dit vertaalt naar BSN is zeker niet dingen uit hun verband trekken?

Ik wilde nog wel op je reageren, totdat ik je laatste punt zag. Wat een kansloos argument zeg :') wat ga je doen als ik zeg dat ik meer verdien dan mijn vrienden, met soortgelijk werk, terwijl mijn werkgevers ervan op de hoogte zijn dat ik transgender ben maar nog niet aan het proces ben begonnen?

Ik doelde op het feit dat mensen steeds zeggen "ja, maar kunnen ze voor ons geen uitzondering maken?" wat steeds weer wordt gepost.

Maar goed, nou weet ik ook gelijk weer waarom ik een hekel heb aan de meeste 'trans'communities. Zodra je ook maar iets zegt wat niet past bij iemands mening ben je gelijk geen echte transgender.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:09 schreef wonderer het volgende:

[..]

Klinkt goed! En is ook niet onmogelijk te spellen etc.

Is het wennen? Of voelt het meteen al ok?
Even wennen nog, omdat mijn huidige naam er extreem veel op lijkt :P

[ Bericht 27% gewijzigd door Nezhi op 10-07-2012 13:23:43 ]
  dinsdag 10 juli 2012 @ 13:21:23 #233
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114009541
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:13 schreef Nezhi het volgende:

Even wennen nog, omdat mijn huidige naam er extreem veel op lijkt :P
Ja, ik weet nooit zo goed of dat nu handig is of niet. Mensen vergissen zich makkelijker, maar het is ook weer een minder grote stap.

Hou je je initiaal? Dat vond ik nog wel het handigst (niet daarop uitgezocht hoor). Kun je bij veel dingen gewoon je initiaal opgeven in plaats van je voornaam.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114009622
Nee, eerste letter wel hetzelfde uitgesproken.
Het is wel dezelfde letter als mijn vader, dus dat is nogal onhandig met post. Maar misschien verander ik het wel, ik weet wel dat ik een korte naam zoals deze wil hebben. Probleem is dat er niet zo veel namen op die letter beginnen.
pi_114010701
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:13 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Ik wilde nog wel op je reageren, totdat ik je laatste punt zag. Wat een kansloos argument zeg :') wat ga je doen als ik zeg dat ik meer verdien dan mijn vrienden, met soortgelijk werk, terwijl mijn werkgevers ervan op de hoogte zijn dat ik transgender ben maar nog niet aan het proces ben begonnen?

Het gaat niet over jou, niet over mij, maar over de groep.

Maar inderdaad, transcommunities zijn vaak triest omdat men alleen voor eigen parochie preekt. Genoeg post-op transen meegemaakt die tegen dit wetsvoorstel zijn omdat je zonder operatie geen echte vrouw bent :r
pi_114010842
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:45 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Het gaat niet over jou, niet over mij, maar over de groep.

Maar inderdaad, transcommunities zijn vaak triest omdat men alleen voor eigen parochie preekt. Genoeg post-op transen meegemaakt die tegen dit wetsvoorstel zijn omdat je zonder operatie geen echte vrouw bent :r
:{

Leuk voor die post-op mensen, maar ik wil niet rondlopen met een gevoelloze worst terwijl ik ook prima een prosthese kan kopen voor 1% van het totale bedrag.

andere klacht: mensen die mtf dingen taggen met ftm en te weinig plaatjes op tumblr.

[ Bericht 7% gewijzigd door Nezhi op 10-07-2012 14:02:50 ]
  dinsdag 10 juli 2012 @ 14:03:12 #237
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114011409
Ik ben overigens niet per se voor het handhaven van de huidige situatie, ik kan me alleen prima voorstellen dat andere mensen (zoals beleidsmakers) dat wel willen. Het is niet bepaald onredelijk.

Maar het zou wel wat goedkoper mogen. En minder lang (drie maanden?) duren.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 10 juli 2012 @ 14:20:48 #238
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_114012187
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 13:45 schreef Onderweg het volgende:

Genoeg post-op transen meegemaakt die tegen dit wetsvoorstel zijn omdat je zonder operatie geen echte vrouw bent :r
Technisch gesproken hebben ze ook gelijk, in de oude situatie bevatte het geboorteregister het fysieke geslacht. Bij je geboorte werd tussen je benen gekeken om te kijken of ze een M of een V in moesten vullen, en het was dan ook niet meer dan logisch dat dat wat tussen je benen zit eerst moest worden aangepast voordat je die M in een V kon laten veranderen, of vice versa.

In de nieuwe situatie gaat ons geboorteregister onze genderidentiteit bevatten. Dus niet wat je fysiek bent, maar hoe je je voelt. En dat is meteen ook mijn grootste bezwaar tegen deze wet, registreren hoe iemand zich voelt in een geboorteregister vind ik onzinnig, net zo goed als het onzinnig is om iemands geaardheid te registreren.

Helaas lijken maar weinig mensen echt het verschil tussen sekse en gender te snappen, met als gevolg dat je kromme wetswijzigingen krijgt zoals deze. Veel beter zou zijn geweest om de registratie van je geslacht volledig af te schaffen, daarmee voorkom je dat wordt geregistreerd hoe mensen zich voelen, voor je fysieke sekse maakt het geen moer uit, en je helpt er ook mensen mee uit de brand die zich noch man of vrouw of iets anders voelen.

Ik voorzie ook grote problemen met dit nieuwe wetsvoorstel, ik denk b.v. dat mensen die geen enkele medische behandeling hebben ondergaan en dus b.v. nog volledig fysiek man zijn tegen problemen kunnen gaan aanlopen als ze met een V op het paspoort de wereld rond gaan reizen.

Toch ben ik wel voorstander van dit wetsvoorstel omdat het duidelijk veel mensen uit de problemen helpt (dan denk ik met name aan mensen die wel passabel zijn in hun doelgeslacht maar b.v. geen operatie hebben ondergaan), en ik weet ook als geen ander hoe vervelend het kan zijn om niet erkend te worden als de persoon die je daadwerkelijk bent, maar ik hoop echt dat het een tussenstap is naar volledige afschaffing van de registratie van fysiek geslacht en/of genderidentiteit.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 10 juli 2012 @ 14:34:59 #239
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114012821
Als je je leven 100% als vrouw (of man natuurlijk) leeft, moet dat m.i. ook gereflecteerd worden in je paspoort, of je nu 100% passabel bent of niet. Je kunt je afvragen hoe "100% als vrouw (of man)" het is zonder enige behandeling. Uiteindelijk is zo'n paspoort er niet om je goed te laten voelen over je eigen identiteit, maar om je te identificeren.

Mijn paspoort identificeert mij niet, ook al zijn de gegevens daarin ooit juist geweest. Ik heb er (nog) geen problemen mee gehad, maar het kan potentieel gevaarlijk zijn, nu al, zonder operatie, en ik denk dat dat een goede reden is om in ieder geval de operatie/sterilisatie-eis de prullenbak in de gooien.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 10 juli 2012 @ 14:45:35 #240
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_114013345
Klopt, je paspoort is er om je te identificeren, maar is het dan nog wel nodig om daar het geslacht voor te blijven gebruiken? Ten eerste wil een V op je paspoort nog niet zeggen dat je er ook als een vrouw uit ziet, en ten tweede staat er tegenwoordig al zoveel biometrische onzin op dat paspoort dat de rest van die eigenschappen ook niet echt meer nodig is. De lengte kan er eigenlijk ook wel af, want wanneer ben je nou voor het laatst opgemeten bij de douane om te kijken of de lengte wel klopte? En je lengte is ook nogal variabel gedurende je leven. Je kan veel beter uitgaan van zaken als vingerafdrukken en irisscans en de rest gewoon afschaffen.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  dinsdag 10 juli 2012 @ 14:51:36 #241
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114013670
Oh, nee, ik ben ook helemaal voor het afschaffen van geslachtsregistratie op het geboortecertificaat hoor. Sowieso ben ik tegen het vragen naar geslacht, op welk formulier dan ook. Ik kom hier voornamelijk "anrede" tegen en dat lijkt me een stuk nuttiger, vragen naar de aanhef.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114036620
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 14:03 schreef wonderer het volgende:
Ik ben overigens niet per se voor het handhaven van de huidige situatie, ik kan me alleen prima voorstellen dat andere mensen (zoals beleidsmakers) dat wel willen. Het is niet bepaald onredelijk.

Maar het zou wel wat goedkoper mogen. En minder lang (drie maanden?) duren.
Dat zou moeten kunnen via een ambtelijke procedure.

Maar dat hele geslacht mag uit het paspoort geschrapt worden. Als ze er vanuit de overheid zo graag toch iets in willen zetten dan kan dat ook via een derde optie. De internationale verdragen voor het ontwerp van paspoorten (en de electronische uitleesbaarheid ervan) laat ruimte voor een derde optie bij geslacht. Sommige landen maken daar al gebruik van met verschillende definities.
  dinsdag 10 juli 2012 @ 22:24:53 #243
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114036686
Een derde optie vind ik dan weer wat minder... dat out je direct.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 11 juli 2012 @ 15:48:34 #244
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114065242
Op een ander forum, waar ik de enige man ben, in een gesprek over menstruatie:

wonderer: I'm not even going to go there

vriendinnetje: Good. It's a discussion for people with (functioning) female reproductive systems, after all. I'm not asking the pope for sex advice either

Girl, if only you knew... :D
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 11 juli 2012 @ 17:06:41 #245
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_114069422
Ik zal nog maar geen uitlatingen hier doen tot ik dat wetsvoorstel ook echt doorgelezen heb. Al lijkt het me wel handig om voor je daadwerkelijke operatie ook al een V of M op je paspoort te hebben staan, puur zodat het ook past bij je uiterlijk op dat moment (er even vanuit gaande dat je dan al als vrouw of man leeft).
Het nut van een geslacht op je geboorteakte of je paspoort ga ik maar even niet op in.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2012 15:48 schreef wonderer het volgende:
Op een ander forum, waar ik de enige man ben, in een gesprek over menstruatie:

wonderer: I'm not even going to go there

vriendinnetje: Good. It's a discussion for people with (functioning) female reproductive systems, after all. I'm not asking the pope for sex advice either

Girl, if only you knew... :D
Wat een humor _O- .
  woensdag 11 juli 2012 @ 18:34:05 #246
107792 Hexley
the Platypus
pi_114073511
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2012 14:20 schreef Joanne35 het volgende:
Ik voorzie ook grote problemen met dit nieuwe wetsvoorstel, ik denk b.v. dat mensen die geen enkele medische behandeling hebben ondergaan en dus b.v. nog volledig fysiek man zijn tegen problemen kunnen gaan aanlopen als ze met een V op het paspoort de wereld rond gaan reizen.
Nou dat had ik er in de jaren 90 op mijn Spaanse papieren staan,
Wel in verschillende landen controles gehad maar dat gaf geen problemen of zo ,.... ;) :)

En als je het risico wilt lopen, is het je eigen probleem toch? Ik zou ook nooit naar bv. Rusland gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexley op 11-07-2012 18:39:44 (Link'je gefixt,... ) ]
pi_114075621
In Rusland heb je sowieso kans op problemen, ook als 'gewoon' iemand :P
  woensdag 11 juli 2012 @ 20:21:10 #248
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114078197
Ik zweette ook peentjes, maar nergens last van gehad.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114174158
E-mail gestuurd.
Nog niets gehoord :')


net een keilange sms gehad
samenvatting: maakt niet uit hoor.. ZOLANG JE MAAR JE STUDIE AFMAAKT >:[
  vrijdag 13 juli 2012 @ 22:13:30 #250
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114174396
Van je pa?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114174433
Ja.
Ik grapte hier al over met mijn vrienden, omdat mijn ouders over alles zeggen "als je je studie maar afmaakt". En behold, ze willen alleen dat ik operaties doe na mijn studie.
nu maar mailtje schrijven naar vu, en ik laat mijn vader mijn naam verzinnen want ik vind het uiteindelijk geen goede naam

Van die sms:
quote:
En die naam daar komen we wel uit :)
  vrijdag 13 juli 2012 @ 22:16:09 #252
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114174525
Niet geheel onrealistisch. Hoe lang moet je nog?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114174561
Vier jaar. Ik wilde sowieso geen operaties tijdens mijn studie ivm mijn studievertraging (loop nu al een jaar achter omdat ik ben gestopt met een ander estudie), en anders krijg ik te maken met de langstudeerdersboete van 3000 euro.
  vrijdag 13 juli 2012 @ 22:18:09 #254
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114174615
Vier jaar is wel lang. Is het te doen met hesjes en zo of ben je ruim bedeeld?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114174762
Nee hoor, ik ben volledig plat met hesjes. Hormonen is eigenlijk het liefst wat ik wil hebben + borstoperatie. Ik ga ook nadat ik mijn studie heb afgerond sparen voor zo een Tyron3 prosthese (nouja, waarschijnlijk een Tyron4 tegen die tijd :') ). Mijn moeder vind het niet goed dat ik er maar een heb trouwens en wil een nieuwe voor me kopen. Ik heb maar nee gezegd, ik wil liever iets leuks :P

Maar allebei mijn ouders steunen me. Van de rest van mijn familie weet ik al dat ze me sowieso steunen. Vrienden ook. Dus zodra ik een naam heb even op mijn facebook neerplempen en dan ben ik klaar met coming out :)
  vrijdag 13 juli 2012 @ 22:29:07 #256
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114175174
Je kunt beginnen met de peecock. Ik begin er eindelijk aan te wennen en het is best tof :Y

Die T3 klinkt wel veelbelovend trouwens... ga es vragen of ze dat vergoeden hier...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114204326
Waar kan je je aanmelden bij het VU? Ik zie nergens een e-mail staan, of ben ik nou zo blind? :P
En wat moet je allemaal in een e-mail zetten?
  zaterdag 14 juli 2012 @ 19:52:33 #258
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114204391
Moet dat niet via de huisarts of zo?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114204647
Nee, alleen voor het genderteam in Groningen, maar dat is te ver weg
  zaterdag 14 juli 2012 @ 20:02:19 #260
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114204746
Oh, ok. Geen idee dan. Ik heb wel een mailadres maar ik weet niet of dat ook degene is om een afspraak te maken. Kun je niet beter bellen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114204824
Ik zie ook geen telefoonnummer op het kennis/zorgcentrum voor genderdysforie D:

Gevonden!
Verschijnt blijkbaar niet op de subsites van het zorgcentrum.

[ Bericht 41% gewijzigd door Nezhi op 14-07-2012 20:11:08 ]
pi_114205057
Het staat in de balk rechts: Zorg volwassenen tel: 020 - 444 0542 Bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 12.00 uur. Je moet bellen. Als je een e-mail stuurt krijg je een bericht terug om even te bellen. Met sommige dingen zijn ze een beetje bureaucratisch en nogal star daar. Net zoals oals het inplannen van afspraken. Je krijgt gewoon een telefoontje: dan-en-dan heb je een afspraak. Volgens mij zijn ze niet gewend aan mensen met een full-time baan die dan vrije dagen moeten opnemen
pi_114205281
Dat wordt leuk met de universiteit en verplichte colleges :)
pi_114240584
Zag net op Border Control Australia (oid :')) ook een transvrouw. Natuurlijk in het Nederlands: Er is een transseksueel aangehouden. Maar vervolgens praatte ze wel netjes over haar als vrouw, met zij en haar :) vond het wel speciaal, bij andere programma's blijft het vaak wel eens bij 'hij' etc.
  zondag 15 juli 2012 @ 19:53:09 #265
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114240727
Netjes. Zat iemand op te letten dus.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 15 juli 2012 @ 21:08:41 #266
296917 Abby79
Being myself!
pi_114244301
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:53 schreef wonderer het volgende:
Netjes. Zat iemand op te letten dus.
Inderdaad netjes, maar ook weer erg dat het opvalt als het wel goed gedaan wordt... dat zou toch normaal moeten zijn :)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  zondag 15 juli 2012 @ 21:12:17 #267
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114244504
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 21:08 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Inderdaad netjes, maar ook weer erg dat het opvalt als het wel goed gedaan wordt... dat zou toch normaal moeten zijn :)
Komt wel.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114250644
Bij t Vu moet je gewoon bellen inderdaad.

Ik had ze eerst een grote mail gestuurd dat ik niet wist hoe of wat ik er mee aan moest, antwoord:

je kan altijd bellen, gr

:')
  zondag 15 juli 2012 @ 23:32:40 #269
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_114252473
Lol, ja, had ze ooit ook een mail gestuurd, nooit antwoord op gekregen, maar hij bleek later wel gewoon te zijn uitgeprint en toegevoegd aan mijn dossier :')
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_114259793
Dat wordt nog wat als ik mijn aanstaande verhuizing doorgeef. Volgens de psych kon ik daar gewoon een mailtje over sturen naar het secretariaat. :')
  maandag 16 juli 2012 @ 09:12:55 #271
296917 Abby79
Being myself!
pi_114259806
Misschien toch maar even nabellen daarna dan Fixers ;)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_114263890
Vrijdag voor het eerst naar het vu :) gelukkig weet ik wel precies de snelste weg om er te komen.
Tijdens het gesprek was ik mijn verzekeringspasje kwijt, vind ik er een is het die van mijn oude verzekering.. uiteindelijk gelukkig wel gevonden...

De wachttijd staat nu op 14 tot 16 maanden :( dus als ik op de tijd uit de kast was gekomen dat ik het eerst zou doen dan zou ik nu al ongeveer kunnen beginnen.
  maandag 16 juli 2012 @ 13:16:09 #273
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114266388
Crisis...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114268042
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 12:06 schreef Nezhi het volgende:
Vrijdag voor het eerst naar het vu :) gelukkig weet ik wel precies de snelste weg om er te komen.
Tijdens het gesprek was ik mijn verzekeringspasje kwijt, vind ik er een is het die van mijn oude verzekering.. uiteindelijk gelukkig wel gevonden...

De wachttijd staat nu op 14 tot 16 maanden :( dus als ik op de tijd uit de kast was gekomen dat ik het eerst zou doen dan zou ik nu al ongeveer kunnen beginnen.
Als dat bij mij zou zijn was ik nu ook al 2 jaar verder :') was ook echt balen. Maarja, misschien hebben we die tijd toch wel nodig gehad voor onszelf..

Nouja dat zeg ik nu wel, dat had dan mooi in die wachttijd gekunnen haha
  maandag 16 juli 2012 @ 14:03:38 #275
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_114268193
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 13:58 schreef Maisnon het volgende:

[..]

Als dat bij mij zou zijn was ik nu ook al 2 jaar verder :') was ook echt balen. Maarja, misschien hebben we die tijd toch wel nodig gehad voor onszelf..

Nouja dat zeg ik nu wel, dat had dan mooi in die wachttijd gekunnen haha
Ja, wat dat betreft zou je je eigenlijk beter eerst in kunnen schrijven en dan ermee naar buiten komen.

Wel jammer dat dat soort informatie vooraf dan weer niet beschikbaar is. Dan weet je tenminste waar je aan toe bent.
  maandag 16 juli 2012 @ 14:08:41 #276
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114268391
In dit soort gevallen heb ik toch wel het idee dat je de juiste keuze op het juiste moment maakt. Ik denk ook wel eens, als de huisarts vijftien jaar geleden iets meer had doorgevraagd... Maar dan zou mijn leven er heel anders hebben uitgezien.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 16 juli 2012 @ 14:12:43 #277
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_114268569
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:08 schreef wonderer het volgende:
In dit soort gevallen heb ik toch wel het idee dat je de juiste keuze op het juiste moment maakt. Ik denk ook wel eens, als de huisarts vijftien jaar geleden iets meer had doorgevraagd... Maar dan zou mijn leven er heel anders hebben uitgezien.
Tja, zo denk ik soms ook wel... Op m'n 13e wist ik nog niet dat er zoiets als transgender bestond...

Maarja, ik ben nu 24 dus het valt nog mee. Niet getrouwd en een gezinnetje enzo, want dat zou ik erger vinden.
Maar qua stem had ik het toch fijner gevonden als er wat eerder iets van een diagnose geweest zou zijn.
  maandag 16 juli 2012 @ 14:28:44 #278
296917 Abby79
Being myself!
pi_114269281
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:08 schreef wonderer het volgende:
In dit soort gevallen heb ik toch wel het idee dat je de juiste keuze op het juiste moment maakt. Ik denk ook wel eens, als de huisarts vijftien jaar geleden iets meer had doorgevraagd... Maar dan zou mijn leven er heel anders hebben uitgezien.
Dat heb ik ook heel erg, ik heb een tijd terug een hele hoop oude foto's gescanned van mij, en het is op sommige zooooo ontzettend duidelijk dat ik vroeger gewoon al een meisje was, dat ik het heel vreemd vond dat mijn ouders dat nooit gezien hebben. (Ik speelde in de verkleedpartijtjes met m'n broertjes ook altijd het meisje e.d. - maar dan ook weer met het technisch lego ;))

Dus dat heb ik een tijdje terug ook nagevraagd, en dan krijg je dus wel antwoorden "Ja, we wisten dat je anders was, maar het ging zo goed vroeger dat we er niet verder naar gekeken hebben". Opzich best logisch, je gaat met een kind niet zomaar naar een psycholoog ofzo, en van iets als transgender had je in 1990 nog nooit gehoord, dus tja...

Maar wel jammer. Ik vraag me af hoeveel problemen het me had bespaard als ik het wel door had gehad op die leeftijd. Of als anderen het wel gezien hadden en door hadden gevraagd / me hadden laten onderzoeken. Enerzijds zou ik dat heel erg graag willen weten, maar anderzijds: ik was dan ook nooit geweest wie ik nu ben. En daar ben ik eigenlijk wel tevreden over. In ieder geval qua karakter ;)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_114269634
Ik heb helemaal niets over van mijn jeugd.. nouja, een foto van toen ik 5 was staat hier nog te pronken op de vensterbank, maar voor de rest niets. Ik herinner er ook vrij weinig van. Alleen maar een paar dingen die ik met mijn vrienden deed.

Ik weet wel dat ik een tijdje dacht dat we allemaal hetzelfde lichaam hadden, totdat ik biologie kreeg.
  maandag 16 juli 2012 @ 14:40:58 #280
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114269963
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 14:28 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Dat heb ik ook heel erg, ik heb een tijd terug een hele hoop oude foto's gescanned van mij, en het is op sommige zooooo ontzettend duidelijk dat ik vroeger gewoon al een meisje was, dat ik het heel vreemd vond dat mijn ouders dat nooit gezien hebben. (Ik speelde in de verkleedpartijtjes met m'n broertjes ook altijd het meisje e.d. - maar dan ook weer met het technisch lego ;))

Dus dat heb ik een tijdje terug ook nagevraagd, en dan krijg je dus wel antwoorden "Ja, we wisten dat je anders was, maar het ging zo goed vroeger dat we er niet verder naar gekeken hebben". Opzich best logisch, je gaat met een kind niet zomaar naar een psycholoog ofzo, en van iets als transgender had je in 1990 nog nooit gehoord, dus tja...

Maar wel jammer. Ik vraag me af hoeveel problemen het me had bespaard als ik het wel door had gehad op die leeftijd. Of als anderen het wel gezien hadden en door hadden gevraagd / me hadden laten onderzoeken. Enerzijds zou ik dat heel erg graag willen weten, maar anderzijds: ik was dan ook nooit geweest wie ik nu ben. En daar ben ik eigenlijk wel tevreden over. In ieder geval qua karakter ;)
Mijn moeder was vroeger een tomboy dus die dacht er niet eens bij na.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 16 juli 2012 @ 14:46:46 #281
296917 Abby79
Being myself!
pi_114270261
Mijn ouders dus wel, maar nooit in die mate er iets mee te moeten doen :)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_114270594
Ik denk dat mijn ouders ook wel iets in de gaten hadden, wat werd bevestigd toen ik per ongeluk een boxershort en mijn hesje in de was gooide. :')
  maandag 16 juli 2012 @ 19:24:29 #283
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114281969
Maar jij weet het zelf al. Ik niet. Tenminste, alleen onbewust. Ik had misschien wel graag gehad dat iemand er eens over door vroeg.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_114282744
Als ik mijn leven over zou doen dan had ik ook wel eerder aan de bel willen trekken. Maar ik was gewoon een jongen met wat meisjestrekjes. Achteraf dus een enorme aha-erlebnis.
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 09:12 schreef Abby79 het volgende:
Misschien toch maar even nabellen daarna dan Fixers ;)
Dat werkt dus ook niet. :( Vorige week vrijdag was ik bij het VU voor een Dexa scan en een driemaanden voortgangsgesprek en ik had begrepen dat ik nog naar de Endo zou moeten. Mooi want mijn androcur was bijna op. Na de psych nog even aam Jos gevraagd of ik naar de arts zou moeten, want nieuw recept nodig. Maar dat hoefde dan niet, dat zouden ze per post opsturen.

Op zaterdag geen post. Op maandag geen post, op dinsdag geen post. Op woensdag post van het VU, maar dat was de afspraakbevestiging voor de KNO arts. Maar weer gebeld. Te na lang wachten te horen gekregen dat "er iets mis was gegaan." :') Ik heb toen maar woord voor woord het recept gedicteerd, te horen gekregen dat het pas vrijdag zou kunnen en dat het dan alsnog opgestuurd zou worden. Nou ja, we leven maandag. Vanmorgen mijn laatste pilletje genomen maar nog steeds geen nieuw recept.

Morgen moet ik voor dat stemonderzoek toch in het VUmc zijn gelijk maar door naar het genderteam. Dat het nu wel nijpend wordt. Dan trekken ze maar de eerste de beste andere internist aan zijn jas. Het is een ziekenhuis, artsen genoeg die een receptje kunnen schrijven.
pi_114283631
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 19:24 schreef wonderer het volgende:
Maar jij weet het zelf al. Ik niet. Tenminste, alleen onbewust. Ik had misschien wel graag gehad dat iemand er eens over door vroeg.
Als mijn kennis niet naar het VU ging had ik het ook niet geweten hoor. Alleen een raar gevoel dat ik niet thuis zit in mijn eigen lichaam, maar ik dacht dat ik er maar mee moest leven, ook al raakte ik er soms depri van, of had ik woedeuitbarstingen zonder enige reden. Er ging echt een wereld voor mij open :P
  maandag 16 juli 2012 @ 20:51:40 #286
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_114286600
quote:
Ik heb toen maar woord voor woord het recept gedicteerd, te horen gekregen dat het pas vrijdag zou kunnen en dat het dan alsnog opgestuurd zou worden. Nou ja, we leven maandag. Vanmorgen mijn laatste pilletje genomen maar nog steeds geen nieuw recept.
Klopt, ze schrijven op vrijdag alle recepten voor die week uit, meestal krijg ik de dinsdag er na het recept binnen, en dan moet je nog langs je apotheek waar (bij die van mij althans) meestal blijkt dat ze niet alles op voorraad hebben. Ik bel zelf altijd ruim op tijd, als ik nog voor 3 a 4 weken pillen op voorraad heb. Je hoeft zeker niet tot het laatste moment te wachten met je aanvraag.

Overigens ga je van een paar dagen pillen overslaan niet dood hoor, zo snel komt je oude hormoonhuishouding niet weer op gang. Merk zelf dat ik al behoorlijk laks met die medicijnen beginnen te worden, mis regelmatig een dagdeel en soms ook wel meerdere op een rij :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_114307842
Wtf, ik hoorde net van mijn moeder dat mijn ouders twijfelden om 15 jaar geleden naar het VU te gaan met mij, maar omdat ik soms een jurk aantrok voor haar vonden ze het niet nodig :P en ze vertelde allemaal dingen die ik mij echt niet meer kan herinneren. Dat is ook vreemd, dat je delen van je eigen leven niet meer herinnert.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 10:49:55 #288
330860 J.Gibbs
graag verwijderen
pi_114307947
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 10:46 schreef Nezhi het volgende:
Wtf, ik hoorde net van mijn moeder dat mijn ouders twijfelden om 15 jaar geleden naar het VU te gaan met mij, maar omdat ik soms een jurk aantrok voor haar vonden ze het niet nodig :P en ze vertelde allemaal dingen die ik mij echt niet meer kan herinneren. Dat is ook vreemd, dat je delen van je eigen leven niet meer herinnert.
Dat klinkt bekend... omdat ik niet altijd meisjeskleren droeg dachten mijn ouders er ook niks van.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 11:20:00 #289
296917 Abby79
Being myself!
pi_114308893
Helaas veranderen antwoorden op vragen als "wat als er 15 jaar geleden..." niet je huidige situatie. Zou soms wel handig zijn als we ons verleden konden wijzigen...

Als ik dat zou kunnen had ik de afgelopen anderhalve week heel wat minder 'problemen' gehad. Ik merk dat ik de laatste tijd weer wat met mezelf in de knoop zit, niet heel fijn. Daar kom ik ook wel weer uit hoor, maar als ik het hele traject 15 jaar geleden doorlopen had, had ik het niet nu gehad ;)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_114312784
Weet iemand of ik een ziekenhuispasje moet laten maken bij de receptie? Ik heb er al zo veel :')
  dinsdag 17 juli 2012 @ 13:34:34 #291
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_114313833
Nee, niet dat ik weet, of het moet net veranderd zijn.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_114314347
Okee, dankje.
pi_114315470
Je moet wel een of ander dossier laten aanmaken :P maar dat wijst zichzelf
pi_114316718
Ja ik moet vrijdag ook een vragenlijst ofzo invullen. Daarvoor moet ik een uur vantevoren aanwezig zijn. Ik denk niet dat die echt zo lang is...
  dinsdag 17 juli 2012 @ 14:41:57 #295
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_114316760
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 14:40 schreef Nezhi het volgende:
Ja ik moet vrijdag ook een vragenlijst ofzo invullen. Daarvoor moet ik een uur vantevoren aanwezig zijn. Ik denk niet dat die echt zo lang is...
Jawel, dat duurt best even...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 17 juli 2012 @ 14:42:59 #296
296917 Abby79
Being myself!
pi_114316800
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 14:41 schreef wonderer het volgende:

[..]

Jawel, dat duurt best even...
Ik had hem in een half uur af geloof ik :P
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_114318359
Ik heb de screening inmiddels achter de rug.

Het invullen van de vragenlijst duurde bij mij ook ongeveer een half uur en het gesprek met de psycholoog ook. Volgens mij is die vragenlijst eigenlijk gemaakt voor mtf en daarna gewoon omgedraaid voor ftm's, en dat maakt sommige gedeeltes een beetje merkwaardig, vond ik. Maar goed, heel makkelijk verder hoor.

Ik ben door naar de volgende ronde, geen enkele twijfel bij de psych. Nu anderhalf jaar wachten. Ach ja, lekker fitnessen enzo.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:36:07 #298
296917 Abby79
Being myself!
pi_114318863
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:23 schreef robinpunt het volgende:
Het invullen van de vragenlijst duurde bij mij ook ongeveer een half uur en het gesprek met de psycholoog ook. Volgens mij is die vragenlijst eigenlijk gemaakt voor mtf en daarna gewoon omgedraaid voor ftm's, en dat maakt sommige gedeeltes een beetje merkwaardig, vond ik. Maar goed, heel makkelijk verder hoor.
Volgens mij waren sommige van die vragen ook voor mij als mft behoorlijk merkwaardig ;) En het is ook de bedoeling dat het lijstje makkelijk is denk ik, als je bij die lijst nog echt twijfelt over dingen, ben je denk ik ook nog niet zeker van jezelf :)

Mooi dat je door bent! Helaas dat die wachtlijst zo lang is, maar daar is niets aan te doen...
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_114319200
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:36 schreef Abby79 het volgende:
Volgens mij waren sommige van die vragen ook voor mij als mft behoorlijk merkwaardig ;)
Haha, snap ik! Sommige vragen vond ik ook best ongemakkelijk... Maar goed, het hoort erbij. Het waren wel allemaal dingen waarvan ik het, in deze context, logisch vond dat ze het vroegen. Maar ik bedoel vooral de vragen over het "omkleden" of "verkleden" als het andere geslacht, of je dat wel eens (al dan niet stiekem) doet enzo. Als ik als meisje in een jongensbroek loop dan kijkt niemand op of om dus het leek niet echt relevant. Er rust niet echt een taboe op jongenskleding dragen, als meisje.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:47:35 #300
296917 Abby79
Being myself!
pi_114319353
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 15:44 schreef robinpunt het volgende:
Haha, snap ik! Sommige vragen vond ik ook best ongemakkelijk... Maar goed, het hoort erbij. Het waren wel allemaal dingen waarvan ik het, in deze context, logisch vond dat ze het vroegen. Maar ik bedoel vooral de vragen over het "omkleden" of "verkleden" als het andere geslacht, of je dat wel eens (al dan niet stiekem) doet enzo. Als ik als meisje in een jongensbroek loop dan kijkt niemand op of om dus het leek niet echt relevant. Er rust niet echt een taboe op jongenskleding dragen, als meisje.
Ah, zo. Ja, dat zijn wat minder nuttige vragen. Hoewel, als je dat als ftm nooit gedaan hebt (om wat voor reden dan ook), is dat toch een nuttige denk ik :)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 15:47:49 #301
296917 Abby79
Being myself!
pi_114319370
Ik gooi hem ook maar dicht ook ;) Volgende!
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')