Ja, daar hebben ze ook alle tijd voor met hun Wajong-uitkering.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:17 schreef keestwee het volgende:
[..]
Een test voor het gehele volk. Netzoals er nu verkiezingen zijn, zijn er dan IQ tests.
Ik verkijk me er niet op en bovendien is succesvol een subjectief begrip, al helemaal in de politiek. Zolderkamernerds kunnen misschien wel heel erg goed probleemoplossend werken, weet jij veel.
leuk dat jij allemaal waardeoordelen hebt, maar dat is gewoon verderjouw persoonlijke mening...quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Iemand die 4 ton verdient wordt over het algemeen ook gewoon overgewaardeerd, en als die 4 ton publiek geld is dan is het ook geld van anderen.
Alleen iemand die met z'n eigen bedrijf zo'n bedrag verdient heeft wat mij betreft zulke credits, maar de directeur van de energiemaatschappij leeft ook gewoon van het geld wat wij met z'n allen opbrengen.
Ik zeg nergens dat mensen die veel verdienen/belasting betalen "slecht" zijn, ik vind het alleen geen criterium om ze een zwaarder stemrecht te verlenen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
leuk dat jij allemaal waardeoordelen hebt, maar dat is gewoon verderjouw persoonlijke mening...
zodra die persoon die een betaald salaris verdient, ook en hoop belasting daarover afdraagt is het verder ook heel normaal dat zijn stem voor het kiezen van bestuurders die zijn betaalde belastingen gaan beteden net wat zwaarder weegt...
is dat nou zo moeilijk te begrijpen zonder gelijk negatief te gaan praten over hoe #slecht' die mnsen die veel belasting zouden betalen zijn.. toevallig zou een sociaal vangnet niet lang kunnen bestaan onder die belastingbetalers...
En hoeveel slimme mensen komen er per jaar bij? en vanaf welke leeftijd mag men zitting nemen bij deze aristocraten? en tot welke leeftijd? En de breed gedragen aristocratie zal vervagen totdat er 2 groepen zijn, de aristocratie en de rest. En dan zal de aristocratie alleen nog maar met en voor zichzelf bezig zijn.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:02 schreef keestwee het volgende:
[..]
Niet mee eens. Het groepje zal niet snel vervreemden aangezien er van onderaf aan altijd nieuwe slimme mensen bij komen. En bovendien zijn er in een breed gedragen aristocratie verschillende belangen waardoor het niet mogelijk is om je eigen belang er door te drukken (ten slotte heb je een meerderheid van de slimme mensen nodig).
Ik ben het al gelijk niet eens met je eerste zin. Er zijn in Nederland zoveel silmme mensen dat de ene bestuurder de ander controleert. Nogmaals er zijn verschillende belangen en verschillende ideeën dus is het nooit mogelijk om in je eentje of met een kleine groep een beslissing te nemen. Met de hypothetische aanname die in je eerste alinea staat ben ik het gewoon totaal niet mee eens. Je geeft dan wel weer in je laatste zin van alinea 1 dat er verschillende belangen, verschillende mensen en verschillende ambities zijn waarmee je jezelf eigenlijk al tegen spreekt. Want in een groep met zoveel diversiteit (zelf toegegeven) is het haast onmogelijk om over dagelijkse zaken als infrastuctuur, sociale kwesties, woning markten een gezamenlijk belang te creëren. Het enige wat zou kunnen gebeuren is dat desbetreffende machthebbers een 'bestuurders krijgen dit meer of dat meer' belang gaan creëren. Maar hiervoor hebben we gewoon een grondwet.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:17 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Je creeert een groep met speciale voorrechten. Effectief zijn ze dictatoren want ze hebben ongelimiteerde macht, zonder enige controle. De diversiteit schakelt geen eigenbelang uit, want er gaat een eigenbelang ontstaan voor die groep, die niet noodzakelijkerwijs enige relatie heeft met het belang van de samenleving waarvoor ze voor verantwoordelijk zijn. Het zijn mensen, sommigen ambitieus, sommigen minder ambitieus, sommigen met machtshonger, sommigen met geldhonger.
Die groep zal uiteenvallen in verschillende groepen met verschillende belangen, en je zult dus weer politieke spelletjes gaan krijgen om binnen die groep stemmen te verwerven voor die verschillende belangen-groeperingen. Je bent gewoon weer een democratie aan het opzetten, alleen een democratie waarbij de belangen van de minder intelligente/slimme personen niet meer worden meegewogen.
TS, je moet eens ophouden met het aanbidden van slimheid/intelligentie (het is al jammer dat je het onderscheid niet ziet), en meer rekening houden met het gegeven dat ook slimme en intelligente mensen nog steeds mensen zijn. Rekening houden met grotere belangen is geen noodzakelijk attribuut van slimheid/intelligentie.
dat gaat vanzelf resulteren in een dictatuur, waar de dictator een groep rijken is.. die stemmen op degene die het beste voorheeft met hun afgedragen belastingcenten, maar zodra dat niet meer helemaal gaat zoals ze willen, zullen ze zelf iemand verkiesbaar stellen.. dan heb je een ons-stemt-ons situatie waar je niet meer uit komt zonder meer mensen te laten stemmen om meer diversiteit te brengenquote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:22 schreef RM-rf het volgende:
[..]
leuk dat jij allemaal waardeoordelen hebt, maar dat is gewoon verderjouw persoonlijke mening...
zodra die persoon die een betaald salaris verdient, ook en hoop belasting daarover afdraagt is het verder ook heel normaal dat zijn stem voor het kiezen van bestuurders die zijn betaalde belastingen gaan beteden net wat zwaarder weegt...
is dat nou zo moeilijk te begrijpen zonder gelijk negatief te gaan praten over hoe #slecht' die mnsen die veel belasting zouden betalen zijn.. toevallig zou een sociaal vangnet niet lang kunnen bestaan onder die belastingbetalers...
Geen tijd.. Wat een ontzettend niets zeggend argument. Iedereen heeft wel tijd of kan tijd maken. Geen tijd.. Pfft wat een bullshit.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, daar hebben ze ook alle tijd voor met hun Wajong-uitkering.
Maar je begrijpt dat als je een IQ van 135 als grens gaat stellen, dat je dan praat over het 98ste percentiel, en dat je dus maar een heel klein groepje stemgeregdigden gaat krijgen?!
Het is niet voor niets het 98ste percentiel....
Je moet eens goed lezen, waar zeg ik dat ze geen tijd hebben.... ik zeg juist dat ze alle tijd hebben.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:28 schreef keestwee het volgende:
[..]
Geen tijd.. Wat een ontzettend niets zeggend argument. Iedereen heeft wel tijd of kan tijd maken. Geen tijd.. Pfft wat een bullshit.
Klein is relatief. Ik denk dat er zeker een groep van zo'n 1000 mensen gevonden kan worden. Desnoods verlagen we het naar 125 (wat ik liever niet zie). Maar een streven naar 1000 mensen lijkt me geschikt om de diversiteit in belangen en ideeën te garanderen.
Dat heb ik niet onderzocht. Leeftijd lijkt me niet heel erg van belang aangezien ik er van uit ga dat iemand van 12 nog niet 120 kan scoren op een IQ test. Maar een leeftijdsgrens heb ik persoonlijk niks op tegen. Een objectieve realistische leeftijdsgrens zou onderzocht moeten worden.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:25 schreef jankaas020 het volgende:
[..]
En hoeveel slimme mensen komen er per jaar bij? en vanaf welke leeftijd mag men zitting nemen bij deze aristocraten? en tot welke leeftijd? En de breed gedragen aristocratie zal vervagen totdat er 2 groepen zijn, de aristocratie en de rest. En dan zal de aristocratie alleen nog maar met en voor zichzelf bezig zijn.
Ow, en er komt ook een democratisch stuk om de hoek kijken.
Dat heb ik dan fout geïnterpreteerd, mijn excuses.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:31 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je moet eens goed lezen, waar zeg ik dat ze geen tijd hebben.... ik zeg juist dat ze alle tijd hebben.
Je wilt 1000 mensen laten stemmen voor 16 miljoen mensen?
Zeg dan gewoon dat je de democratie wilt opheffen.
Wat maar weer aangeeft hoe ongelooflijk weinig verstand jij hebt van intelligentie/slimheid. De meeste Mensa-leden haalden hun hoge scores al rond die leeftijd, behalve als het ging om het soort IQ-tests waar kennis en cultuur teveel in verwerkt zaten.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:33 schreef keestwee het volgende:
Dat heb ik niet onderzocht. Leeftijd lijkt me niet heel erg van belang aangezien ik er van uit ga dat iemand van 12 nog niet 120 kan scoren op een IQ test.
Hoi, zoals ik al zij zijn er meerdere wegen naar slimme oplossingen waardoor niet alle (of 75%) van de mensen met een IQ van boven de 125 op dezelfde partij stemmen. Maar als ik een partij zou moeten aanwijzen zou dat, op basis van onderzoek van Maurice de hond (:')) , de D66 zijn.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:32 schreef mvdejong het volgende:
TS, als jij zo overtuigd bent van het superieure vermogen van intelligente/slimme mensen om de juiste beslissing voor het land/de wereld/de mensheid te nemen, op welke partij heeft dan toch minstens zo'n 75% van de 125+ IQ mensen in Nederland gestemd ?
Want als jouw systeem moet gaan werken, dan moet er toch onder de super-intelligente/slimme mensen een grote meerderheid op dezelfde politieke partij gestemd hebben, omdat het beleid van die politieke partij overeenkomt met wat "juist" is volgens jouw systeem.
en die mensen gaan ook zelf bepalen wie er in hun ogen slim genoeg is om mee te mogen doen? dat kan alleen maar fout gaanquote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:34 schreef keestwee het volgende:
[..]
Dat heb ik dan fout geïnterpreteerd, mijn excuses.
Dat zeg ik in feite toch ook? Ik wil het opheffen en vervangen voor een brede aristocratie van slimme mensen.
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:27 schreef 314 het volgende:
[..]
dat gaat vanzelf resulteren in een dictatuur, waar de dictator een groep rijken is..
Op kinder IQ tests inderdaad. Die geven de relatieve slimheid weer vergeleken met kinderen van die leeftijd. Ik pleit voor een volwassen IQ test, als daar 120 op wordt gescoord dan mogen ze van mij stemmen aangezien ze daarmee wss gewoon bewezen hebben kennis van zake te hebben.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:36 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Wat maar weer aangeeft hoe ongelooflijk weinig verstand jij hebt van intelligentie/slimheid. De meeste Mensa-leden haalden hun hoge scores al rond die leeftijd, behalve als het ging om het soort IQ-tests waar kennis en cultuur teveel in verwerkt zaten.
Nee? Heb je de discussie wel gevolgd? Er zijn objectieve manieren om slimheid/intelligentie te meten.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:36 schreef 314 het volgende:
[..]
en die mensen gaan ook zelf bepalen wie er in hun ogen slim genoeg is om mee te mogen doen? dat kan alleen maar fout gaan
quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:36 schreef keestwee het volgende:
[..]
Hoi, zoals ik al zij zijn er meerdere wegen naar slimme oplossingen waardoor niet alle (of 75%) van de mensen met een IQ van boven de 125 op dezelfde partij stemmen. Maar als ik een partij zou moeten aanwijzen zou dat, op basis van onderzoek van Maurice de hond (:')) , de D66 zijn.
De IQ-tests zoals de Mensa die hanteert zijn geen kinder IQ-tests.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:37 schreef keestwee het volgende:
[..]
Op kinder IQ tests inderdaad. Die geven de relatieve slimheid weer vergeleken met kinderen van die leeftijd. Ik pleit voor een volwassen IQ test, als daar 120 op wordt gescoord dan mogen ze van mij stemmen aangezien ze daarmee wss gewoon bewezen hebben kennis van zake te hebben.
iemand bepaalt de grens, of dit nou een IQ van 125 of 135 is.. degenen met de macht bepalen de grenzen, dus als zij vinden dat iemand met 125 niet voldoet wordt de grens volgend jaar 128, dan 130, dan 132 etc etcquote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:38 schreef keestwee het volgende:
[..]
Nee? Heb je de discussie wel gevolgd? Er zijn objectieve manieren om slimheid/intelligentie te meten.
Nee want dat kan gewoon worden opgenomen in de grondwet.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:40 schreef 314 het volgende:
[..]
iemand bepaalt de grens, of dit nou een IQ van 125 of 135 is.. degenen met de macht bepalen de grenzen, dus als zij vinden dat iemand met 125 niet voldoet wordt de grens volgend jaar 128, dan 130, dan 132 etc etc
Ik gok dat TS geen stemrecht zou hebben binnen z'n eigen voorstel.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:36 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Wat maar weer aangeeft hoe ongelooflijk weinig verstand jij hebt van intelligentie/slimheid. De meeste Mensa-leden haalden hun hoge scores al rond die leeftijd, behalve als het ging om het soort IQ-tests waar kennis en cultuur teveel in verwerkt zaten.
Die weer door dat ideale groepje van jou gewijzigd moet kunnen worden.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:41 schreef keestwee het volgende:
[..]
Nee want dat kan gewoon worden opgenomen in de grondwet.
en wie kan die grondwet veranderen? juist, degenen met de hoge IQ's die ons vertegenwoordigen, dus wanneer zij 125 te laag vinden wordt de grondwet aangepast zodat het volgend jaar vanaf 128 is.. dat is precies hetzelfdequote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:41 schreef keestwee het volgende:
[..]
Nee want dat kan gewoon worden opgenomen in de grondwet.
Doet verder niet heel veel af van het feit dat Aristocratie een erg goed alternatief zou zijn. Het doet alleen wat af over mijn kennis betreft IQ tests, waarin ik blijkbaar niet veel verstand van heb. Waarvoor mijn diepste excuses.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:40 schreef mvdejong het volgende:
[..]
[..]
De IQ-tests zoals de Mensa die hanteert zijn geen kinder IQ-tests.
Het probleem met vroegere IQ-tests was dat er vaak vragen inzaten die cultureel bepaald werden, of uitgingen van een bepaalde aanwezige kennis. Moderne IQ-tests zijn vrij van dat soort beinvloedingen.
En je probeert nog steeds intelligentie en slimheid door elkaar te halen.
Dat is wel duidelijk, TS heeft geen benul van het verschil tussen slimheid en intelligentie, en idealiseert slimme/intelligente mensen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik gok dat TS geen stemrecht zou hebben binnen z'n eigen voorstel.
Nee, het garandeert geen enkele kennis van zaken, het garandeert alleen dat ze zeer intelligent zijn.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:37 schreef keestwee het volgende:
[..]
Op kinder IQ tests inderdaad. Die geven de relatieve slimheid weer vergeleken met kinderen van die leeftijd. Ik pleit voor een volwassen IQ test, als daar 120 op wordt gescoord dan mogen ze van mij stemmen aangezien ze daarmee wss gewoon bewezen hebben kennis van zake te hebben.
uiteraard, want slimme mensen hebben ook onderbuikgevoelens en die komen op een gegeven moment bovenquote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik wel overigens, en ik vind het een absurd voorstel, en als ik kijk wie er volgens de criteria van TS wel zouden mogen stemmen dan garandeert me dat op geen enkele manier dat er dan wel een "beter" resultaat uit de verkiezingen zou komen dan er nu doet.
die idealiseert hij omdat hij zichzelf ertoe rekent, schoolvoorbeeld van hoe macht corruptie in de hand werktquote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:43 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Dat is wel duidelijk, TS heeft geen benul van het verschil tussen slimheid en intelligentie, en idealiseert slimme/intelligente mensen.
Ik zou er tegen aanzitten, maar ik zou zoals ik al eerder aangegeven, er waarschijnlijk net buiten vallen. Dat jij zou mogen stemmen twijfel ik natuurlijk helemaal niet aan! En dat jij het een absurd voorstel vind, vind ik ook helemaal prima. Gelukkig zijn er nog een heleboel andere slimme mensen die jou zouden kunnen overtuigen of (deels) democratisch buitenspel zouden kunnen zetten.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik wel overigens, en ik vind het een absurd voorstel, en als ik kijk wie er volgens de criteria van TS wel zouden mogen stemmen dan garandeert me dat op geen enkele manier dat er dan wel een "beter" resultaat uit de verkiezingen zou komen dan er nu doet.
Die dan weer moeten aftreden etc. etc. Een onafhankelijk objectief orgaan zou dit tegen moeten houden. Dit lijkt mij nou niet echt het grootste probleem. Of voor dat de slimme mede mens een contract tekenen dat dat onaangetast blijft. Geen probleem dus, genoeg oplossingen voorquote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:42 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Die weer door dat ideale groepje van jou gewijzigd moet kunnen worden.
Ik heb al eerder het voorbeeld gegeven van een wetenschapper die nog geen boodschappenlijstje kan opstellen, als intelligentie zonder slimheid.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:42 schreef keestwee het volgende:
Zoals al eerder gezegd; Leg mij het dan eens uit.. Jij weet het zo goed, dan kan je het mij ook wel mooi vertellen.
Als ik zo om me heen kijk dan zie ik daar een aantal 135-plussers bij die echt geen flauw benul hebben van hoe de wereld buiten hun wetenschappelijke wereldje draait.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:43 schreef 314 het volgende:
[..]
uiteraard, want slimme mensen hebben ook onderbuikgevoelens en die komen op een gegeven moment boven
nee dus, daar zijn we het over eens hoorquote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:47 schreef Leandra het volgende:
[..]
Als ik zo om me heen kijk dan zie ik daar een aantal 135-plussers bij die echt geen flauw benul hebben van hoe de wereld buiten hun wetenschappelijke wereldje draait.
Echt compleet wereldvreemd, en die zouden zo'n zware stem moeten hebben bij een verkiezing?
Mij wel, binnen jouw zo zuivere systeem introduceer je nu weer een orgaan dat "objectief" en "onafhankelijk" is. Hoe denk je dat voor elkaar te krijgen ?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:46 schreef keestwee het volgende:
Een onafhankelijk objectief orgaan zou dit tegen moeten houden. Dit lijkt mij nou niet echt het grootste probleem.
Geweldig, een grondwet die niet gewijzigd kan worden. Waarom denk je dat zelfs onze grondwet nu gewijzigd kan worden ?quote:Of voor dat de slimme mede mens een contract tekenen dat dat onaangetast blijft. Geen probleem dus, genoeg oplossingen voor.
En wat test een IQ test, slimheid of intelligentie? We hebben intelligentie nodig. Slimheid was dan een verkeerd gekozen woord volgens jouw definitie er van. De naam van de IQ test gesuggereerd dat intelligentie wordt gemeten. En dus zie ik WEER geen problemen voor het opzetten van een brede aristocratie met intelligente mensen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:46 schreef mvdejong het volgende:
Intelligentie heeft te maken met probleemoplossend m
[..]
Ik heb al eerder het voorbeeld gegeven van een wetenschapper die nog geen boodschappenlijstje kan opstellen, als intelligentie zonder slimheid.
Omgekeerd, veel hele goede oplichters komen uit de "onderlagen" van de bevolking, slim, maar niet bijster intelligent.
Intelligentie is een meer abstract iets, een probleemoplossend vermogen. Het garandeert op geen enkele manier een vermogen om je in de echte wereld staande te houden, dat is slimheid.
Kees, er is een enorm verschil tussen "Slim" en "Intelligent" ik zie zeer intelligente mensen hele domme dingen doen, en ik zie mensen met een IQ onder de 100 hele slimme dingen bedenken...quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:45 schreef keestwee het volgende:
[..]
Ik zou er tegen aanzitten, maar ik zou zoals ik al eerder aangegeven, er waarschijnlijk net buiten vallen. Dat jij zou mogen stemmen twijfel ik natuurlijk helemaal niet aan! En dat jij het een absurd voorstel vind, vind ik ook helemaal prima. Gelukkig zijn er nog een heleboel andere slimme mensen die jou zouden kunnen overtuigen of (deels) democratisch buitenspel zouden kunnen zetten.
Bovendien heb ik nog geen enkel argument van jou gehoord dat ik niet weerlegt heb en wat mij doet twijfelen aan een aristocratie.
Door er gewoon een op te richten? CPB wordt gezien als objectief en onafhankelijk en daar hangt men ook een aardig gewicht aan dus is een onafhankelijk objectief orgaan oprichten niet echt een probleem, aangezien het al gewoon eerder is gedaan.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:49 schreef mvdejong het volgende:
[..]
Mij wel, binnen jouw zo zuivere systeem introduceer je nu weer een orgaan dat "objectief" en "onafhankelijk" is. Hoe denk je dat voor elkaar te krijgen ?
[..]
Geweldig, een grondwet die niet gewijzigd kan worden. Waarom denk je dat zelfs onze grondwet nu gewijzigd kan worden ?
Nog een keer; als het grens-IQ wat jou betreft 135 is, dan zit je dus aan de hoogbegaafdheidsgrens, de Mensa-leden dus.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:49 schreef keestwee het volgende:
[..]
En wat test een IQ test, slimheid of intelligentie? We hebben intelligentie nodig. Slimheid was dan een verkeerd gekozen woord volgens jouw definitie er van. De naam van de IQ test gesuggereerd dat intelligentie wordt gemeten. En dus zie ik WEER geen problemen voor het opzetten van een brede aristocratie met intelligente mensen.
en wat is precies intelligentie?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:49 schreef keestwee het volgende:
[..]
En wat test een IQ test, slimheid of intelligentie? We hebben intelligentie nodig. Slimheid was dan een verkeerd gekozen woord volgens jouw definitie er van. De naam van de IQ test gesuggereerd dat intelligentie wordt gemeten. En dus zie ik WEER geen problemen voor het opzetten van een brede aristocratie met intelligente mensen.
Breed is zoals eerder al gezegd subjectief. Ik denk zeker 1000 mens (wat breed genoeg is in mijn optiek) te kunnen vinden die een iq hebben van 135+ (desnoods 125 zoals eerder ook al aangegeven.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:53 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nog een keer dan; als het grens-IQ wat jou betreft 135 is, dan zit je dus aan de hoogbegaafdheidsgrens, de Mensa-leden dus.
Om lid te kunnen worden van moet je in het 98ste percentiel scoren, dat betekent dat je qua IQ 98% van de bevolking achter je laat.
Jouw "brede aristocratie" is dan dus maximaal die groep die in het 98ste precentiel of hoger scoort.
Daar is weinig breeds aan.
Ik dus wel, omdat intelligentie, zoals ik aangaf, niet inhoudt dat je enig benul hebt over hoe de wereld functioneert, laat staan dat je zin hebt om je ermee te bemoeien, een . Zat intelligentia hebben de meest fantastische dingen bedacht, zonder rekening te houden met de de wereld echt werkt. Een typisch voorbeeld is communisme, een ideaal-systeem, grotendeels bedacht door studenten. Lenin liet iets zien wat nog in de buurt kwam van het ideaal-beeld, hoewel het al vertroebeld werd door de noodzaak om zich in een politiek roerig domein overeind te houden, Stalin liet zien wat er gebeurde op het moment dat er iemand aantrad die slim genoeg was om te zien wat je ermee kon.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:49 schreef keestwee het volgende:
nee, jij vindt 1000 mensen een brede groep, dat heeft helemaal niks te maken met wat voor percentage van de bevolking je uitsluitquote:Op dinsdag 5 juni 2012 13:55 schreef keestwee het volgende:
[..]
Breed is zoals eerder al gezegd subjectief. Ik denk zeker 1000 mens (wat breed genoeg is in mijn optiek) te kunnen vinden die een iq hebben van 135+ (desnoods 125 zoals eerder ook al aangegeven.
Leuk dat ik dezelfde reactie moet typen die ik al een keer in andere vorm heb getypt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |