quote:Ik heb Marseillezeep wel eens gekocht mij Dille & Kamille. Niet de meest voor de hand liggende plek, maar toch. Ook de Aldi/Lidl en Blokker hebben het af en toe
http://www.auchandirect.f(...)/16069/article/60296quote:Op maandag 4 juni 2012 21:16 schreef Kyara het volgende:
Hoe gebruik je die zeep precies? Mijn schoonouders wonen in Frankrijk dus die willen vast wel een stuk voor me meenemen als het daar goed te koop is in de supermarché.
Spuugdoekjes en slabben boeien mij ook niet, maar de kleertjes idd wel.quote:Op maandag 4 juni 2012 21:29 schreef Juud79 het volgende:
Ik gooi Biotex gewoon bij het wasmiddel in de wasmachine, werkt ook. Op slabbers doe ik niet mijn best, kleertjes wil ik wel met Ossegalzeep behandelen, ouderwets, maar t werkt wel.
Vlindur, fijn dat het een beetje helpt.
In het gras gelegd? Oh wacht, zodat de zon het eruit bleekt dusss... *gaap* moet naar bed blijkbaarquote:Op maandag 4 juni 2012 21:48 schreef Sannne het volgende:
Mijn oma heeft laatst alle slabbers in het gras gelegd, ze irriteerde zich groen en geel aan de vlekken. Een week later zaten ze er weer in
Biotex en ossegal werken ieg voor bv poep. Liefst voor de eerste keer wassen, maar ossegal werkt ook goed bij oude vlekken. Ook goed voor vetvlekken trouwens.quote:Op maandag 4 juni 2012 22:13 schreef Tinuviel het volgende:
Sanne: Het leest idd een beetje apart. Je oma heeft de slabbers in het gras gelegd omdat ze zich groen ergerde![]()
Werken die vlekken tips ook voor mandarijn vlekken, curry vlekken, borstvoeding en bv poep? Moet je dat trouwens doen voordat je de kleding voor het eerst wast of kan dat ook na een eerste wasbeurt nog?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oude (on)bekende.
Hihi, hier sluit ik mij bij aan! Wat lekker NTS!quote:Op dinsdag 5 juni 2012 09:12 schreef Deepfreeze het volgende:
NTS, de dreiging van zo'n vies drankje was al genoeg
Spannend Isis!quote:Op dinsdag 5 juni 2012 17:02 schreef __Isis__ het volgende:
Ja klopt! Na mk afgelopen maart hopen we op een knippertje! Volgende week donderdag vroege echo, spannend!
Een soort van overdekte speeltuin, helemaal leuk voor kinders, maar volgens mij zou ik er gillend gek wordenquote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:42 schreef bitterend het volgende:
Gefeliciteerd Isis!
Wat is Chimpiechap Tinu?
Ik heb een pak pampers baby dry met 80 luiers..ongeopend maat 3...wil iemand ze overnemen?
quote:
Past ze die al niet meer Bitterend?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 19:42 schreef bitterend het volgende:
Gefeliciteerd Isis!
Wat is Chimpiechap Tinu?
Ik heb een pak pampers baby dry met 80 luiers..ongeopend maat 3...wil iemand ze overnemen?
Ohquote:Op dinsdag 5 juni 2012 11:59 schreef bitterend het volgende:
Vlindur, NTS heeft toch geen R? ze heeft een B, ik heb een R![]()
Van nr1 voeding is de max 1000cc per dag. Maar omdat nr2 geconcentreerder is mogen ze daar nog maar 800cc van. Daan zou dus eigenlijk 1 voeding moeten vervangen door een bijvoeding. Dat zie ik nu nog niet gebeuren.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 20:55 schreef bitterend het volgende:
Wat bedoel je DF?mag geen 800 van nr2? wel van nr1? wat is het verschil? sorry
Hoe zit dat met zon fles rijstenbloem dan? Das toch ook bijvoeding?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:18 schreef Deepfreeze het volgende:
[..]
Van nr1 voeding is de max 1000cc per dag. Maar omdat nr2 geconcentreerder is mogen ze daar nog maar 800cc van. Daan zou dus eigenlijk 1 voeding moeten vervangen door een bijvoeding. Dat zie ik nu nog niet gebeuren.
Officieel is een schep rijstebloem er door ook bijvoeding ja. Wij zijn enkel overstag gegaan destijds omdat het gebruikt wordt bij de avondfles om langere nachten te maken en Puck werd toen heel vaak wakker 's nachts.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:24 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Hoe zit dat met zon fles rijstenbloem dan? Das toch ook bijvoeding?
dat is volgens mij rotzooi. Dat zou dan dreumesmelk moeten zijn maar dan mogen ze ook al koemelk dus volgens mij is dat onzin. Maar misschien praat ik ook wel poep.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:20 schreef bitterend het volgende:
Ik snap het![]()
Wat zijn die nr3 enzo dat je op reclames ziet?
donequote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:41 schreef Asyniur het volgende:
Handheld, als de kraamzorg het zegt dan zal het wel goed zijn. Als je het niet vertrouwd, ga je naar de huisarts (of vraag de vlos/gyn).
MizzEnroe, welkom!
Ooh en mag Huubke in de OP?
9 april 2012: Huubke, zoon van Asyniur
Oh, zou leuk zijn om ook in de OP te mogen!quote:Op dinsdag 5 juni 2012 21:48 schreef Kyara het volgende:
[..]
dat is volgens mij rotzooi. Dat zou dan dreumesmelk moeten zijn maar dan mogen ze ook al koemelk dus volgens mij is dat onzin. Maar misschien praat ik ook wel poep.
Welkom MizzEnroe! Wil je ook in de OP? En heb je ook een foto?
Misschien (karne)melk met diksap of vruchtensap proberen? Bevat iets minder suiker/zoetstof en andere hulpstoffen.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:24 schreef danic het volgende:
Eva sliep er ook niet beter op, sterker nog....toen we er weer mee stopten ging ze beter slapen.
Susie, Eva krijgt nu tussen de middag een bordje pap. Ik wilde langzaamaan de flessen gaan afbouwen, maar omdat ze wel voldoende zuivel moet krijgen doe ik het zo. Maar pas sinds anderhalve maand ofzo, zodat ik het met gewone halfvolle melk kan doen.
Wat anderen hierboven ook al zeiden, nutrilon 3 is in principe peutermelk vanaf een jaar, maar dan mogen ze ook gewone melk. Daarbij heb ik van een vriendin begrepen dat die zoeter gemaakt is, wat overstappen op gewone melk erna lastiger kan zijn (goede verkooptruc)
Nu krijgt Eva 's ochtends yogho yogho, 's middags pap en bij het naar bed gaan bieden we nog 100cc halfvolle melk warm aan, maar daar laat ze steeds vaker van staan.
Ik verwacht dat we binnen 2 weken van de avondfles af zijn.
Die yogho yogho vind ik wat jammer, maar ze wil helaas echt geen gewone melk drinken, zowel koud als warm niet. Maar ik blijft het aanbieden en wil ze het niet, dan gooi ik het door mijn cornflakes en krijgt ze alsnog yogho yogho.
Ach, tis het enige onverantwoordewat ze krijgt. Dus dan wil ik het nog wel door de vingers zien, hoewel ik het toch wel fijn zou vinden als ze gewone melk zou gaan drinken.
En als je de medicijnen nu eens met een kleinere hoeveelheid poedermelk naar binnen probeert te werken? Dus bijvoorbeeld met 60cc en 2 schepjes en dan de rest 'gewone' melk? Dan heeft-ie iig de medicijnen binnen en is het dus niet zo erg als er wat melk blijft staan.quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:33 schreef mefke79 het volgende:
Tienus hoeft de gewone melk ook nog niet echt, tenzij ik er wat bambix doorheen gooi. Wat hij dan weer wel lust is karnemelk, maar alleen uit een beker, niet uit een fles.
Ik ben nu de laatste pakjes pyamapap aan het opmaken, daarna wil ik over naar gewone melk + bambix in de avond. Het lastige is alleen dat wij zijn medicijnen in die laatste fles gooien (los wil ie ze niet) dus ik moet de zekerheid hebben dat hij die fles opdrinkt. En zolang hij dat alleen met poedermelk doet....En de ochtendfles is hetzelfde verhaal, ook daar zitten medicijnen en lactulose in en die moeten dus op. Ik vrees dat wij dus nog wel even aan de poedermelk vast zitten. Maar ik blijf bij nr 2 hoor, niet nr 3.
Onze oudste hebben we trouwens pap gegeven totdat hij door een fikse luchtweginfectie maar bleef spugen van melk en we dus cold turkey stopten, hij was toen 15 maanden. En dat hebben we gemerkt in zijn gewicht
Maar kv is toch ook van koemelk gemaakt?quote:Op dinsdag 5 juni 2012 22:28 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Friso 3 is vanaf 10 maanden en dat vond ik te vroeg voor koemelk waar ik sowieso niet van gecharmeerd ben dus wij hebben van 10 tot 12 maanden nummer drie gebruikt. Vanaf 1 jaar wordt pas koemelk aangeraden.
Gaf, DML, gafquote:Op woensdag 6 juni 2012 09:23 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Asy voor kv kan je het eerste jaar er nou eenmaal niet om heen maar ik vind de liters melk die de meeste mensen per jaar achterover slaan onnodig dus ik wilde liever iets anders. Rijstemelk of sojamelk bijvoorbeeld maar ook dat geef ik mijn kind niet voor één jaar.
Ik doe zelf meestal maar 2 schepjes, maar alleen omdat het CB dat voor had gesteld.quote:Op woensdag 6 juni 2012 09:48 schreef Susie het volgende:
[..]
Gaf, DML, gaf![]()
![]()
Pap in de fles, kan natuurlijk ook, ze krijgt nu rijstebloem in de laatste fles, maar dan dus maar 3 schepjes erin. En dat is al behoorlijk dik. Ach, het is geen moeten die pap toch?
De rijstebloem doe ik in de fles bij de 200 cc melk. Die drinkt ze dan vrijwel helemaal op.quote:Op woensdag 6 juni 2012 09:53 schreef Kyara het volgende:
Die rijstebloem maak je aan met wat? Of gaat dat door de fles ipv 1 schepje voeding/.
Maar je kan het ook op een schaaltje met een lepeltje geven toch?
en geef je dat dan in plaats van een fles of extra?
Heb je op je werk al eens gevraagd of ze het vervelend vinden als je langer doorgaat met kolven? Misschien doen ze er niet moeilijk over?quote:Op woensdag 6 juni 2012 09:57 schreef Take_A_Picture het volgende:
Ik heb ooit eens pyamapapje geprobeerd, daar werd ze alleen maar hyper van, ze lag te stuiteren in bed
Nu geef ik haar liever geen pap... ik geef haar elke dag nu een portie groente en een portie fruit en dat gaat prima! Al mis ik wel de borstvoedingspoep![]()
Eva is bijna 9 maanden en dat houdt in dat mijn kolfrecht bijna vervalt en ik ga proberen hoe het gaat als ik 1 keer per dag ga kolven... alleen krijgt ze nog wel 2 voedingen per dag op het kdv dus ik moet nog even uitvogelen hoe ik aan die 2e voeding kom met kolven. Denk dat ik 's avonds maar ga kolven dan.
Fles gewoon maken zoals gewend en dan paar schepjes rijstebloem erbij. Is ook geen extra fles trouwens. Of je maakt inderdaad een bordje rijstebloempap, wat jij prettig vindt.quote:Op woensdag 6 juni 2012 09:53 schreef Kyara het volgende:
Die rijstebloem maak je aan met wat? Of gaat dat door de fles ipv 1 schepje voeding/.
Maar je kan het ook op een schaaltje met een lepeltje geven toch?
en geef je dat dan in plaats van een fles of extra?
En hoe is het vannacht gegaan?quote:Op woensdag 6 juni 2012 00:35 schreef NotTheSame het volgende:
Okee, te vroeg gejuicht... Zit WEER met een krijsend kind beneden... Het gaat me het nachtje weer worden.
Dat bed anders neerzetten is echt baat het niet dan schaadt het niet he! Dat je er bij jou ouders ook last van had, wil niet zeggen dat het niet zou helpen he. In ieder huis, sterker nog, iedere ruimte, loopt het aardmagnetisme anders. Probeer het gewoon eens een paar dagen. Niet als het de eerste nacht/het eerste slaapje niet werkt meteen denken 'nou, geprobeerd, werkt niet, we gaan weer terug naar hoe het was'. Geef dingen de tijd om te GAAN werken. Dat duurt soms gewoon even.quote:Op woensdag 6 juni 2012 11:07 schreef NotTheSame het volgende:
Nou, het viel bij nader inzien vannacht nog mee...
Ik heb nog tot 2.00uur met d'r gehannest, borstweigeren, gillen, in elkaar krimpen etc...
Daarna 4.00-7.00-9.00 omdat de telefoon ging.
Nu heb ik haar weer op bed gedonderd aangezien ze strontvervelend was en een poging deed om met d'r benen buiten de box in slaap te vallen, maar ze pikt het (weer eens) niet. Ze ligt boven weer te mopperen...
Ik heb haar bed overigens niet anders gezet. Bij mijn ouders hadden we namelijk hetzelfde probleem dus ik denk niet dat het daaraan ligt.
Ze zeggen dat het die 2e fontanel is. Maar dan nog...'t is een beste 'deuk', En het valt meer op omdat dr hoofd natuurlijk wat platter is aan 1 kant....quote:Op woensdag 6 juni 2012 11:11 schreef Fee-nix het volgende:
PE fijn dat er zo snel actie wordt ondernomen. Wat zeiden ze nou over die 'kuil' op haar achterhoofd? (S heeft dat namelijk ook wel, maar ik ga er vanuit dat het die tweede fontanel is).
Alles valt te proberen inderdaad!quote:Op woensdag 6 juni 2012 12:29 schreef danic het volgende:
tja, ik kreeg het me ook maar verteld. Maar het valt te proberen toch?
Dat dacht ik ookquote:Op woensdag 6 juni 2012 12:57 schreef Kyara het volgende:
oh, ik dacht dat rijstebloem al gewone pap was. Ik heb daar helemaal geen verstand van....
moet me echt eens gaan inlezen.....
Aankleden ging ook prima. Daarbij piept hij alleen als het te lang duurt en er teveel over zijn hoofd moet want dan natuurlijk ook net weer op zijn neus of oren blijft hangen.
Hier precies hetzelfde, hoofd naar het zuiden en voeteneind naar de deur. Ze slaapt echt heel erg goed door.quote:Op woensdag 6 juni 2012 12:31 schreef Susie het volgende:
Ah ok... hier eentje die slaapt met haar hoofd naar het zuiden (ongeveer geloof ik...) Maar wel met het voeteneind naar de deur (schijnt ook weer feng shui te zijn) Maar wat ik ook wel eens heb begrepen dat sommige kindjes juist beter met het hoofd naar de deur slapen? Dus dat ze een muur zien?
We zijn an bijna twee maanden bezig met fruit he. En dus al, eens even rekenen, een maandje met broodkorstjes/stukjes rijstewafel.quote:Op woensdag 6 juni 2012 13:34 schreef Susie het volgende:
Wat rap SB! Ik durf niet zo goed brood te gevenBang dat ze zich verslikt...
Maar sc-tje is een maand jonger dan Anoukquote:Op woensdag 6 juni 2012 13:43 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
We zijn an bijna twee maanden bezig met fruit he. En dus al, eens even rekenen, een maandje met broodkorstjes/stukjes rijstewafel.
Als ze bij ons zit terwijl we zitten te eten/drinken steekt ze tegenwoordig haar handje al uit omdat zij ook wil. Vanmorgen kreeg ze dus een stukje brood (gewoon droog) en een paar slokken uit mijn glas water.
Ja, mevrouw drinkt vrijwel zodner knoeien uit onze glazen. Ook met tandenpoetsen drinkt ze op het punt dat wij zouden spoelen een paar slokken water uit haar eigen plastic mok.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
Moet je eens duits brood proberenquote:Op woensdag 6 juni 2012 14:52 schreef mefke79 het volgende:
Brood is veel moeilijker eten voor ukken dan koek of fruit. Brood plakt en wordt een brei in je mond, dan moet je echt al goed kunnen kauwen.
Ik weet het niet meer, maar er zijn hier alleen lieverds en mooierds...degene met de grootste bruidschat!quote:Op woensdag 6 juni 2012 15:17 schreef Fee-nix het volgende:
Anouk, knapperd!En was ze nou al uitgehuwelijkt? Anders vind ik haar wel een mooie match met mijn bollie. Kunnen ze samen mooie bolle kindjes krijgen
.
Euhm, das dan weer minder!quote:Op woensdag 6 juni 2012 15:13 schreef mefke79 het volgende:
O hij groeit ook prima, dat is verder geen probleem. Het weinige dat ie tot voor kort at zette wel zoden aan de dijk zeg maar. Maar goed, we hebben ook nog steeds geen ononderbroken nachten he. Hij eet vooral 's avonds en 's nachts goed. Overdag is een ander verhaal...
Ja alleen wel een beetje zielig misschien voor Anouk, want bol+bol=dubbelbolquote:Op woensdag 6 juni 2012 15:25 schreef Susie het volgende:
[..]
Ik weet het niet meer, maar er zijn hier alleen lieverds en mooierds...degene met de grootste bruidschat!![]()
maar samen bolle kindjes krijgen is natuurlijk wel lief
![]()
oeh, misschien toch niet zo'n goed idee... bollo met bollo!quote:Op woensdag 6 juni 2012 15:34 schreef Fee-nix het volgende:
[..]
Ja alleen wel een beetje zielig misschien voor Anouk, want bol+bol=dubbelbolen dan moet zij zo'n uberbollie eruit weten te werken. Hahaha. En bruidschat
![]()
.
Das lekkerquote:Op woensdag 6 juni 2012 15:12 schreef PureEvil het volgende:
Anouk !Mooierd
[..]
Moet je eens duits brood proberen
Zelfs Leyla eet nog niet met vork.. Soms doet ze haar best met een lepel, maar dat heeft het resultaat dat je met een lepel veel verder je eten kunt gooien..quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:26 schreef Cyntiaa het volgende:
Cas is ook een fijne eter, gelukkig. Tenzij er iemand met een vork gaat dreigen![]()
07:00 180/6 en wat stukjes brood
09:00 Fruit
11:30 180/6 en een broodje
14:30 Fruit / Koekje / Rijstwafel / Yoghurt
16:30 warm eten
19:00 180/6
Gefeliciteerd met je uk! Fijn dat alles goed is gegaan en je een fijne kraamtijd hebt.quote:Op woensdag 6 juni 2012 16:56 schreef Thistleweed het volgende:
Hoi allemaal![]()
Maandag bevallen van een wolk van een dochter en nu dus van Z&G naar het baby topic door. We gaan haar naam niet op 'het internet' gebruiken dus ik zal nog eens even nadenken over een forumnaam, dat praat toch wel een stuk makkelijker.
Op dit moment lekker aan het genieten van alles wat er op me af komt. De kleine doet het erg goed, slaapt lekker (wel veel overdag en 's nachts wat minder), de borstvoeding komt lekker op gang en we genieten volop. Ik heb het idee dat ik de leukste kraam heb die je maar kan vinden, elke dag vers fruit helemaal mooi gesneden en alles met allemaal versier dingetjes overal en allemaal andere lekkere hapjes, het hele huis is aan kant en ze helpt zo ontzettend fijn met de borstvoeding. Ben echt super tevreden. Op dit moment ligt aan de ene kant mijn dochter op apegapen en aan de andere kant mijn man. Wat is deze roze wolk toch ontzettend fijn, ik kan niet geloven hoe veel geluk ik heb
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik vind het wel meevallen, hij heeft inderdaad trekken van zijn broer, maar toch vooral ook een eigen koppie.
Vandaag de rest van de dag alleen thuis, opruimen, morgen geen baby meer, dus ook alle babyspullen eruit.* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pssst, ik denk dat je preventief bedoelt in plaats van provisorisch?quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:50 schreef Tinuviel het volgende:
Bitterend hoop dat het alleen maar eenmalig was, arme R. Zie je dan ergens witte puntjes of voel je harde plekken op haar kaak? Je zou misschien provisorisch dentinox of chamodent of gengigel kunnen aanbrengen als ze het weer heeft en kijken of het helpt. Ligt ze tijdens het drinken en had ze toen geen last?
Mefke wat een heerlijke blonde mooierds heb jij![]()
Fee-nix herkenbaar. Hier is het mondje teruggeven naast de hydrofiel luier ondanks dat hij erop ligt. De melk kleurt natuurlijk ook veel beter bij mama's t-shirt
quote:Op donderdag 7 juni 2012 11:07 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
pssst, ik denk dat je preventief bedoelt in plaats van provisorisch?
Die post hier sowieso niet zoveel geloof ik.quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:49 schreef Fee-nix het volgende:
Ah Zoëik hoop dat je wat aan mefkes adviezen hebt!
Wat ik me ineens bedacht: waar is Flugeltje?? Heb al heel lang niks meer van haar gelezen. Weet iemand hier of het allemaal goed gaat met haar? Of ben ik gewoon kippig en heb ik het over het hoofd gezien?
Ja maar in Z&G was ze toch behoorlijk actief. Nouja, ik ben gewoon nieuwsgierig.quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:55 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Die post hier sowieso niet zoveel geloof ik.
quote:Op donderdag 7 juni 2012 19:54 schreef Jipster het volgende:
Maar met mannetje alles goed, alweer 8 maand! 68cm en 7kg! Hier na eerst redelijk doorslapen weer 1 a 2x per nacht voeden![]()
Nice! En mijn nieuwsgierigheid weer bevredigdquote:Op donderdag 7 juni 2012 20:08 schreef Asyniur het volgende:
Ow en flugel komt nooit in het baby'tjes-topic. Daarnaast zit ze momenteel in Spanje![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |