abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 juni 2012 @ 13:07:21 #1
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_112377965

quote:
Continuum is a one-hour police drama centered on Kiera Cameron, a regular cop from 65 years in the future who finds herself trapped in present day Vancouver. She is alone, a stranger in a strange land, and has eight of the most ruthless criminals from the future, known as Liber8, loose in the city.
Deze serie heeft me positief verrast. :) De omschrijving deed me denken aan een slechte syfy channel serie maar het is nog best goed gedaan. Een aantal verhaallijntjes zijn al uitgespand tegen het einde van de eerste aflevering. Bijvoorbeeld: waarom lachte de oude Alec vlak voordat de timejump werd gemaakt? Aangezien hij de vijand hoort te zijn van Liber8.

:)

[ Bericht 6% gewijzigd door Karina op 02-10-2015 15:23:03 (kapot plaatje weggehaald) ]
When all else fails, you always have delusion.
pi_112387331
Ik had een beetje een Fringe meets Alcatraz gevoel bij de pilot. In ieder geval boeiend genoeg om voorlopig te blijven volgen, al ben ik benieuwd welke kant ze met de serie opgaan. Voor hetzelfde geldt wordt het een bad guy of the week serie met een overkoepelende verhaallijn.

Maar toffe start!
pi_112388027
Bad guy of the week kan het bijna niet worden aangezien het een klein groepje is dat in 2012 vastzit. Dan ben ik eerder bang dat Kiera`s pak opeens allemaal dingen kan als het plot er een keer om vraagt.

Deze eerste aflevering was in ieder geval hoopgevend en geeft inderdaad meteen al een hoop info over wat er speelt, dus een tweede Alcatraz zal het wel niet worden.
You can't have everything. Where would you put it?
- Steven Wright
  maandag 4 juni 2012 @ 07:46:16 #4
194233 Friday12
Originele kloon
pi_112413007
quote:
0s.gif
Deze serie heeft me positief verrast. :) De omschrijving deed me denken aan een slechte syfy channel serie maar het is nog best goed gedaan. Een aantal verhaallijntjes zijn al uitgespand tegen het einde van de eerste aflevering. Bijvoorbeeld: waarom lachte de oude Alec vlak voordat de timejump werd gemaakt? Aangezien hij de vijand hoort te zijn van Liber8.

:)
ik denk omdat zei al in zijn tijdlijn is geweest enzo
  maandag 4 juni 2012 @ 08:40:24 #5
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_112413448
Tweede aflevering is ook gaaf :)
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
  maandag 4 juni 2012 @ 09:05:10 #6
87680 Mirel
pi_112413683
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 07:46 schreef Friday12 het volgende:

[..]

ik denk omdat zei al in zijn tijdlijn is geweest enzo
Er zit wel meer achter die lach.
pi_112414473
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 09:05 schreef Mirel het volgende:

[..]

Er zit wel meer achter die lach.
Dat denk ik ook wel. Vraag me alleen af of zij hem in de toekomst ook heeft zien "lachen". Ze heeft wel haar echtgenoot ruzie zien staan maken met haar baas...
Terrifying Kittysaurus: "Limitations are the shackles we bind to ourselves"
pi_112425137
Absoluut niet slecht begonnen, een leuke serie met potentie. Showcase is de afgelopen paar jaar al goed bezig met leuke series. Eerst Lost Girl en nu dit, nu maar hopen dat ze geen "SyFy" gaan uithalen en een serie als deze snel stop zullen zetten.

En zie ik dat goed? Is dat de SSM uit The X-Files? _O_

[ Bericht 24% gewijzigd door DJJoris op 04-06-2012 14:49:54 ]
pi_112466703
ep 2 ^O^ Leuke serie, hopelijk wordt het niet gecancelled.
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
  dinsdag 5 juni 2012 @ 11:17:13 #10
87680 Mirel
pi_112467584
Wie was trouwens die vent met de tas vol met geld? Die ene terrorist die niet mee wilde doen? Was het even vergeten.
pi_112476241
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juni 2012 11:17 schreef Mirel het volgende:
Wie was trouwens die vent met de tas vol met geld? Die ene terrorist die niet mee wilde doen? Was het even vergeten.
die ja
'If you really think that the environment is less important than the economy try holding your breath while you count your money'
pi_112507248
Een vrouw in de hoofdrol, dus weer een hoop gejank om haar kind. Niks mis met een beetje drama, maar niet zo snel in het eerste seizoen, als je nog totaal niets hebt met de personages.

Behalve dat, is het tot nu toe best aardig. Hopen dat dat zo blijft.
  woensdag 6 juni 2012 @ 08:01:13 #13
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_112508329
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 03:01 schreef schijffie het volgende:
Een vrouw in de hoofdrol, dus weer een hoop gejank om haar kind. Niks mis met een beetje drama, maar niet zo snel in het eerste seizoen, als je nog totaal niets hebt met de personages.

Behalve dat, is het tot nu toe best aardig. Hopen dat dat zo blijft.
Ongeacht man of vrouw, hoe zou jij je voelen als je plots weggetrokken wordt van al je familie en vrienden met weinig hoop op een terugkeer? Ik vond het daardoor juist ook realistisch, zeker gezien de snelheid van de meeste series, als ze er later opeens veel last van krijgt is dat onlogischer, wat mij betreft.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
  woensdag 6 juni 2012 @ 08:32:59 #14
19242 yavanna
Results may vary.
pi_112508612
quote:
0s.gif Op maandag 4 juni 2012 09:56 schreef dyonvbaal het volgende:

[..]

Dat denk ik ook wel. Vraag me alleen af of zij hem in de toekomst ook heeft zien "lachen". Ze heeft wel haar echtgenoot ruzie zien staan maken met haar baas...
Ik vraag mij af of haar man ook op de hoogte was van de jump naar het verleden gezien hij schrok van haar aanwezigheid en trachtte haar daar weg te krijgen.

De terroristen hebben op het oog een prima doel, meer vrijheid, echter zijn het een stel gewetenloze moordenaars die blijkbaar ook geen moeite hebben, zelfs overdreven veel lol hebben in, het doden van individuen ( toch anders dan een gebouw opblazen met anonieme mensen er in ).

Ik denk dat oude Alec spijt heeft van hoe de toekomst ( uit de hand ) is gelopen en hoopt dat daar verandering in komt door de terroristen/Kiera. Best kans dat Kiera later nog één en ander te horen krijgt van b.v. één van de terroristen.

Maar anyway, wel leuk vermaak, ook de tweede aflevering. :)
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  woensdag 6 juni 2012 @ 09:29:40 #15
87680 Mirel
pi_112509454
Ik had liever dat er geen kind in zat (dat acteren is altijd zo tenenkrommend, en hij gedraagt zich niet naar z'n leeftijd). Dan liever dat ze een probleem had met de relatie van haar man/vriend. Of zelfs een love triangle in de toekomst die we in de flashbacks terugzien.

Voorlopig moeten we het met de toekomst flashbacks doen met veel kind en heel soms iets met haar man die iets schijnt te verbergen.
pi_112512797
quote:
99s.gif Op woensdag 6 juni 2012 08:01 schreef AllesWatWas het volgende:

[..]

Ongeacht man of vrouw, hoe zou jij je voelen als je plots weggetrokken wordt van al je familie en vrienden met weinig hoop op een terugkeer? Ik vond het daardoor juist ook realistisch, zeker gezien de snelheid van de meeste series, als ze er later opeens veel last van krijgt is dat onlogischer, wat mij betreft.
Tuurlijk is dat niet leuk, maar persoonlijk vind ik al die drama maar irritant als ik de personages in een serie nog niet ken.

Ik had het leuker gevonden als het pas na een aantal afleveringen tot haar door drong dat ze misschien nooit meer terugkomt. En wat Mirel zegt: Kinderen en acteren gaat vaak niet goed samen.
pi_112550402
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 08:32 schreef yavanna het volgende:

[..]

Ik vraag mij af of haar man ook op de hoogte was van de jump naar het verleden gezien hij schrok van haar aanwezigheid en trachtte haar daar weg te krijgen.

De terroristen hebben op het oog een prima doel, meer vrijheid, echter zijn het een stel gewetenloze moordenaars die blijkbaar ook geen moeite hebben, zelfs overdreven veel lol hebben in, het doden van individuen ( toch anders dan een gebouw opblazen met anonieme mensen er in ).

Ik denk dat oude Alec spijt heeft van hoe de toekomst ( uit de hand ) is gelopen en hoopt dat daar verandering in komt door de terroristen/Kiera. Best kans dat Kiera later nog één en ander te horen krijgt van b.v. één van de terroristen.

Maar anyway, wel leuk vermaak, ook de tweede aflevering. :)
Volgens mij heb je daar zelf al antwoord meegegeven.
Wat ik me ook afvraag. Als zij meespringt, moet oude Alec dat al geweten hebben en zou dat dan de rede zijn dat hij lacht? Of zit hij erachter dat de terroristen naar het verleden springen?
  donderdag 7 juni 2012 @ 00:52:37 #18
28033 Pek
je moet wat
pi_112552891
quote:
0s.gif Op zondag 3 juni 2012 17:13 schreef Salamander het volgende:
Bad guy of the week Dan ben ik eerder bang dat Kiera`s pak opeens allemaal dingen kan als het plot er een keer om vraagt.

Dat is dus al het geval, ze kan er mensen mee taseren en auto's jatten :')

Daarnaast zie ik onze toekomst niet in een Blade Runner omgeving veranderen in slechts 60 jaar, maar het is leuk vermaak tot nu toe, blijf het wel volgen :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Pek op 07-06-2012 00:58:55 ]
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_112693443
Het gaat voornamelijk om de macht die grote bedrijven hebben gekregen in de toekomst.

Als je dan naar deze vier plaatjes kijkt van hoe de situatie nu is hadden ze van die 60 jaar ook wel 20 jaar kunnen maken.

Leuke serie verder :Y
  maandag 11 juni 2012 @ 11:49:11 #20
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_112730815
En weer een bad guy minder.
pi_112731166
quote:
99s.gif Op maandag 11 juni 2012 11:49 schreef AllesWatWas het volgende:
En weer een bad guy minder.
Jammer dat ik dat nu al weet voor de aflevering afgelopen is...

Ik zit nu te kijken en heb bijna de hele tijd een blur rand langs de hoeken... ligt het aan me tv of aan me ogen of hebben andere dat ook?
  maandag 11 juni 2012 @ 13:19:49 #22
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_112734272
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 11:58 schreef dyonvbaal het volgende:

[..]

Tsja, aflevering is geweest, dus leek me logisch dat er dan over gepraat mag worden :')
pi_112778944
quote:
99s.gif Op maandag 11 juni 2012 13:19 schreef AllesWatWas het volgende:

[..]

Tsja, aflevering is geweest, dus leek me logisch dat er dan over gepraat mag worden :')
Je hoort me verder ook niks over spoiler tags zeggen. Ik had het kunnen weten dat er iets stond... no problem dus. Maarre over dat andere... was ik de enige met geblurde randen?
pi_112779010
Bij mij is niks geblurred.
  dinsdag 12 juni 2012 @ 10:58:15 #25
87680 Mirel
pi_112779022
quote:
0s.gif Op maandag 11 juni 2012 11:58 schreef dyonvbaal het volgende:

[..]

Ik zit nu te kijken en heb bijna de hele tijd een blur rand langs de hoeken... ligt het aan me tv of aan me ogen of hebben andere dat ook?
Is hetzelfde soort effect als in de intro van Walking Dead. Lijkt op een soort Tilt Shift
  dinsdag 12 juni 2012 @ 11:17:07 #26
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_112779713
Hier ook niet, of het is me niet opgevallen.
pi_112799931
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 10:58 schreef Mirel het volgende:

[..]

Is hetzelfde soort effect als in de intro van Walking Dead. Lijkt op een soort Tilt Shift
bij jou is het dus blijkbaar ook. Wel vervelend dat ze dan midden in de aflevering dan weer wel en dan weer niet doen... Ik wilde gewoon even zeker weten dat het niet aan mijn tv lag :P
pi_112807428
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juni 2012 10:58 schreef Mirel het volgende:

[..]

Dat tilt shift effect viel mij ook op.
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
pi_112876940
Dit is helemaal niet verkeerd. Gisteren de eerste 3 eps achter elkaar gekeken, ik blijf ff hangen iig!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  maandag 18 juni 2012 @ 10:23:47 #30
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_113041410
Vond deze aflevering wat minder, maar ze introduceerden wel veel ruimte voor nieuwe dingen op termijn: Kiera die het in de toekomst ( :') ) wellicht zonder haar technologie moet kunnen oplossen, of dat eventueel anderen die verder van de device afstonden ook nog terugkomen (wel behoorlijk vergezocht).

http://www.liber8.com/ Erg leuk :)

Hier staat trouwens nog veel achtergrondinformatie over o.a. de muziek etc. http://continuumtheseries.com/exclusives
pi_113258812
ik erger me aan dat vetpuistje onder haar oog....
In 2077 kunnen ze niet effe dat dingetje weglaseren of zo?
  maandag 9 juli 2012 @ 10:14:05 #32
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_113959802
Ik vind het nog steeds een leuke serie :) Ze hebben de Liber8 website ook upgedate n.a.v. deze aflevering :)
  dinsdag 10 juli 2012 @ 18:37:18 #33
300718 Kenju
Say It!!??
pi_114023971
Vind het ook wel een aardige serie. Maar het is wel duidelijk dat het budget niet is gaan zitten in de cast. Dat vrouwke en computerventje zijn nog wel redelijk, maar derest is bittere middelmaat. Dat geldt ook voor de dialogen en zoals gisteren bijv. de vechtchoreografie. Ik vraag me af wat het budget voor de serie is.
Overigens wel heel typisch dat een flink deel van het budget duidelijk in de pilot zat. Dat is waarschijnlijk ook waarom ze het pak en in mindere mate dat futuristische vuurwapen er niet in laten. Maakt de serie gewoon duurder. Dat wat zich in de toekomst afspeelt, laten ze ook heel slim aan de suggestie over kwa effecten. Ze maken duidelijk dat het in de toekomst is, maar het gebruik van effecten en decors is minimaal. Omdat we eerder wel een paar leuke dingen hebben gezien, plus een overview van de stad wat puur CGI is lijkt het dan alsof ze daar moeite in hebben gestoken.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_114166882
Ik heb liever dat ze door slimme suggestie het ergens op laten lijken dan dat ze van die net niet effecten gebruiken. Denk aan V of laatst in Falling Skies in het ruimteschip.
Het was mij nog niet opgevallen in ieder geval.

En tot nu toe is geen aflevering me tegengevallen, hoop dat er een tweede seizoen komt en dat heb ik al een tijd niet gehad met een nieuwe serie.
- Steven Wright
  maandag 16 juli 2012 @ 12:39:41 #35
300718 Kenju
Say It!!??
pi_114265115
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 19:28 schreef Salamander het volgende:
Ik heb liever dat ze door slimme suggestie het ergens op laten lijken dan dat ze van die net niet effecten gebruiken.
Dat ben ik met je eens.

Waarom is de aflevering nog niet in HD beschikbaar? Beetje vervelend....
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  dinsdag 17 juli 2012 @ 22:19:19 #36
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_114336955
Erg goede serie.
Had het ''geluk'' de serie pas te ontdekken bij Epi4 (dus meteen alle 4 achter elkaar gekeken) om daarna (na een kleine vakantie) de resterende 3 epi's te kunnen kijken.

Rachel Nichols is btw een prachtige vrouw om naar de kijken. En dat kleine wratje onder haar ogen geeft haar iets van puppy eyes mee dat erg helpt om sympathiek te blijven tijden het heimwee gevoel naar de toekomst.
  maandag 23 juli 2012 @ 20:50:00 #37
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_114578049
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 22:19 schreef TheThirdMark het volgende:
Erg goede serie.
Had het ''geluk'' de serie pas te ontdekken bij Epi4 (dus meteen alle 4 achter elkaar gekeken) om daarna (na een kleine vakantie) de resterende 3 epi's te kunnen kijken.
Haha, ik 'baal' eigenlijk een beetje dat ik de serie al vanaf de eerste aflevering ontdekt heb. Vind het een super serie, maar dat wachten elke week vind ik verschrikkelijk :P

Had me vandaag ook weer verheugd op een aflevering, helaas pindakaas, ik moest het zonder doen :(
Krekker is de bom!
pi_114580076
Hoezo? Stond vandaag gewoon een nieuwe aflevering online hoor, in HD.
- Steven Wright
pi_114580444
yup, gewoon een nieuwe hoor sinds vannacht/vanmorgen :P
pi_114580600
6 afleveringen gezien, en ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat deze serie een blijvertje is. Toch denk ik dat de potentie nog meer benut kan worden door bepaalde characters meer uit te diepen. Die terroristen zijn best interessant, maar ze blijven redelijk oppervlakkig op deze manier.

Meer sci-fi elementen zou ook tof zijn, maar dat is waarschijnlijk dus een budget kwestie.
  maandag 23 juli 2012 @ 22:02:11 #41
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_114581363
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 21:45 schreef Nickske1912 het volgende:
6 afleveringen gezien, en ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat deze serie een blijvertje is. Toch denk ik dat de potentie nog meer benut kan worden door bepaalde characters meer uit te diepen. Die terroristen zijn best interessant, maar ze blijven redelijk oppervlakkig op deze manier.

Meer sci-fi elementen zou ook tof zijn, maar dat is waarschijnlijk dus een budget kwestie.
Dat uitdiepen gebeurd ook wel, alleen (gelukkig) heel langzaam. Je leert echt pas gaandeweg de daadwerkelijke motieven van de terro's.
  maandag 23 juli 2012 @ 22:03:03 #42
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_114581405
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 21:41 schreef poker4lifee het volgende:
yup, gewoon een nieuwe hoor sinds vannacht/vanmorgen :P
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 21:33 schreef Salamander het volgende:
Hoezo? Stond vandaag gewoon een nieuwe aflevering online hoor, in HD.
Vaag ik zie 'm inderdaad. Vanmorgen zag ik 'm niet, terwijl hij er al een uur of 14 staat. Maar goed, misschien was ik nog niet goed wakker :)

Ben benieuwd naar de aflevering. Kijk er echt elke week naar uit en dat heb ik, met uitzondering van de lekker luchtige serie Burn Notice, sinds tijden niet gehad ^O^
Krekker is de bom!
  maandag 23 juli 2012 @ 22:09:38 #43
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_114581731
Heej, een topic. Ik kijk ook. :) Zeker vermakelijke serie. En het gebrek aan special effects vind ik veel minder erg dan mislukte CGI Ã la Terra Nova.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 02:00:35 #44
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_114591251
Mooie Dollhouse-referentie trouwens: 'Do you trust him?' 'With my life.'
pi_114592105
Was me niet opgevallen. Waar gebeurde dat ongeveer? In de vorige aflevering Tahmoh Penikett inderdaad, alhoewel die voor mij altijd aan Battlestar Galactica doet denken.

Interessant wat Alec in de laatste scene zag, en dat Liber8 heeft uitgevogeld dat hij Kiera helpt.

SF gehalte vind ik nog steeds wel ok. Zoals die vingerafdrukscan van vorige week bijvoorbeeld.
Wat dat betreft neem ik aan dat in de laatste aflevering haar pak het ook weer doet.

Helaas nog maar twee afleveringen.
- Steven Wright
pi_114594095
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 02:51 schreef Salamander het volgende:
Was me niet opgevallen. Waar gebeurde dat ongeveer? In de vorige aflevering Tahmoh Penikett inderdaad, alhoewel die voor mij altijd aan Battlestar Galactica doet denken.

Interessant wat Alec in de laatste scene zag, en dat Liber8 heeft uitgevogeld dat hij Kiera helpt.

SF gehalte vind ik nog steeds wel ok. Zoals die vingerafdrukscan van vorige week bijvoorbeeld.
Wat dat betreft neem ik aan dat in de laatste aflevering haar pak het ook weer doet.

Helaas nog maar twee afleveringen.
Is het zo een korte serie? Dat is wel erg jammer want het voelt alsof ze pas het topje van de ijsberg hebben onthuld. Jammer dat ik volgende week op vakantie ga en downloaden gaat helaas niet op mijn vakantie :(.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 09:55:20 #47
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_114596259
Gebeurd wel vaker dat S1 maar 10 afleveringen heeft. Enkel om te kijken of er genoeg mensen zijn die het volgen (en dus interessant is voor reclame).
pi_114596351
Alec is nu wel de lul :P
  dinsdag 24 juli 2012 @ 13:52:58 #49
300718 Kenju
Say It!!??
pi_114602943
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 09:55 schreef TheThirdMark het volgende:
Gebeurd wel vaker dat S1 maar 10 afleveringen heeft. Enkel om te kijken of er genoeg mensen zijn die het volgen (en dus interessant is voor reclame).
Reclame is niet zo belangrijk. Meer de doorverkoopwaarde. Hoewel advertenties op niet-abonneekanalen wel helpen natuurlijk om de boel deels te bekostigen. In het gevan van Continuum is het eea een lastig verhaal. Het is geen ijzersterke serie met een flinke fanbase. Ondanks dat het redelijk voldoet, zou ik, zeker in deze tijd, er niet verbaast over zijn wanneer er geen nieuwe financiers gevonden kunnen worden. Al helpt het in deze wel dat het een Canadese serie is en wat Canadese bronnen betreft geen grote concurrentie heeft, voor zover ik weet.

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 09:58 schreef poker4lifee het volgende:
Alec is nu wel de lul :P
Het lijkt erop dat ze achter hem aangaan inderdaad.

Ben trouwens benieuwd wat de rol van Kellog wordt. Het lijkt me niet dat hij zomaar info kan blijven voeden en met de Liber8-leden in contact kan blijven zonder gevaar. Liber8 heeft volgens mij ook wel het potentieel om de sympathie van de kijker aan hun zijde te krijgen. Alleen heb je dan wel een wat beter team aan schrijvers nodig. Ik denk alleen niet dat het doel is om het verhaal zo diep te laten gaan.

[ Bericht 29% gewijzigd door Kenju op 24-07-2012 14:06:14 ]
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  woensdag 25 juli 2012 @ 00:39:27 #50
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_114628504
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 13:52 schreef Kenju het volgende:

[..]

Ik denk alleen niet dat het doel is om het verhaal zo diep te laten gaan.
Hoop het wel. Anders blijft/wordt het namelijk weer zo'n 13 in een dozijn good vs evil serie (die op de een of andere manier toch wel erg spannend is).

[ Bericht 0% gewijzigd door KreKkeR op 25-07-2012 00:44:57 ]
Krekker is de bom!
  woensdag 25 juli 2012 @ 20:20:01 #51
300718 Kenju
Say It!!??
pi_114655032
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 00:39 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Hoop het wel. Anders blijft/wordt het namelijk weer zo'n 13 in een dozijn good vs evil serie (die op de een of andere manier toch wel erg spannend is).
Goede schrijvers kosten natuurlijk wel geld, en een veel geld hebben ze duidelijk niet. Dus ik denk dat het eerder een zeer typische serie wordt/blijft. Eigenlijk is alles aan Continuum wel vrij typisch. Exceptionele mensen (slim computerventje, agente uit de toekomst die haar collega die twee koppen groter is in elkaar rost en die 'heel normaal' is met een gezin waar ze naar terug wil met een schattig jong zoontje, etc.).

Maar gezegd moet worden dat ze wel de deur op een kier laten, bijv. een scène als in die boeddhistische tempel waar die Liber8 leider die mensen toespreekt en vervolgens die inval komt.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_114858026
Lekker overdreven politieoptreden in de eerste scene. Eerste voorbeeld in deze aflevering van hoe je terroristen kweekt.
Spannende aflevering ook, sommige acties van de gijzelnemers zijn misschien dom maar ze zijn nog jong.

Kijkcijfers zijn ook wel goed voor zover ik kan vinden. Wie weet een tweede seizoen met iets meer budget.
- Steven Wright
  dinsdag 31 juli 2012 @ 18:36:44 #53
300718 Kenju
Say It!!??
pi_114906317
Ik vond het wel redelijk geloofwaardig. Weinig mis mee. Alleen had ik persoonlijk pas op het laatste moment aan de kijker aangegeven dat ze niet wisten dat de vader er niets mee te maken heeft om op die manier een 'wtf'-moment bij de kijker te creëren. Op de manier waarop ze het nu doen, zie je dingen van ver van te voren al aankomen.

Net als Kieira en Kellog, dat gaat ook niet gebeuren. Het blijft toch een 'goede vrouw' en op het laatste moment doen ze het niet. Waarom zouden ze iets afkappen op het moment dat ze er blijk van geven dat er iets gebeurt? Dan kan het alleen maar de andere kant op gaan. Verder zijn interraciale relaties op deze manier in die regionen nog altijd een gevoelig issue, plus. Verhaal-technisch zou het ook een vreemde wending krijgen, dus het gebeurt waarschijnlijk niet. Zo wel, dan moet ik zeggen dat de schrijvers òf niet weten waar ze mee bezig zijn, òf erg veel lef hebben.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  dinsdag 31 juli 2012 @ 18:40:59 #54
87680 Mirel
pi_114906506
Bruine en blanke samen is al jaren politiek correct in de VS. Dus in Canada vast ook wel.
pi_114909423
Oeh, door FOK! dit net ontdekt. Net wat afleveringen binnengehengeld en nu aflevering één aan het kijken.

Tony Amendola _O_
Ja doei.
pi_114912862
Vond die politieactie tenenkrommend slecht. Daarnaast begin ik die verbeten blik van Kiera wel een beetje zat te worden. Ze is leuk om naar te kijken hoor, maar haar acteerpalet is toch vrij beperkt.
  dinsdag 31 juli 2012 @ 22:21:19 #57
87680 Mirel
pi_114919366
Ik moest een beetje denken aan die aflevering met Helo.
http://www.ted.com/talks/(...)ames_per_second.html
  dinsdag 31 juli 2012 @ 22:56:55 #58
300718 Kenju
Say It!!??
pi_114921426
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 18:40 schreef Mirel het volgende:
Bruine en blanke samen is al jaren politiek correct in de VS. Dus in Canada vast ook wel.
Nou niet echt. Of een donkere vrouw en blanke man. Andersom heb ik het nooit gezien. Maar goed, door de andere reden gaat het sowieso niet gebeuren. Zou wel lef zijn om een getrouwde moeder die haar kind mist en de heldin van de serie is, toch haar behoeftes te laten vervullen in dit opzicht.

quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 22:21 schreef Mirel het volgende:
Ik moest een beetje denken aan die aflevering met Helo.
http://www.ted.com/talks/(...)ames_per_second.html
Dit moet je me even uitleggen. Het verband tussen 10^12 fps camera-techniek in de aflevering...... :?

[ Bericht 24% gewijzigd door Kenju op 31-07-2012 23:06:06 ]
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  dinsdag 31 juli 2012 @ 23:49:07 #59
87680 Mirel
pi_114924575
Hoe ze met licht gokken hoe iets eruit ziet achter een muur, netzoals toen met die radiosignalen (toch?) die afbouncten van alles binnen dat huis en daarmee dus konden gokken hoe dat gevecht er uitzag.
pi_114956316
Ik ben benieuwd wat de rol van Julian in het vormen van die Liber8 baas is. Zat me voor deze afleveringen nog af te vragen waarom dat Julian-karakter in hemelsnaam erin gestopt is :P
  woensdag 1 augustus 2012 @ 20:24:05 #61
232767 DoomCow
FABRICATI DIEM, PVNC
pi_114962709
Ik heb na de laatste aflevering eigenlijk het idee dat Julian de jonge versie van Kagame (baas liber8) is. In de aflevering zie je dat Kagame een Theseus-tattoo heeft, en aan het einde gaat Julian die tattoo shop binnen met een zelfgemaakte tekening die op Kagame's tattoo lijkt.

Ook noemen zowel de leden van Liber8 als Julian's vrienden de situatie als "Theseus-Day"
Where's my cow? Is that my cow?
It goes, 'Hruuuugh!' It is a hippopotamus!
That's not my cow!
pi_114963003
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 20:24 schreef DoomCow het volgende:
Ik heb na de laatste aflevering eigenlijk het idee dat Julian de jonge versie van Kagame (baas liber8) is. In de aflevering zie je dat Kagame een Theseus-tattoo heeft, en aan het einde gaat Julian die tattoo shop binnen met een zelfgemaakte tekening die op Kagame's tattoo lijkt.

Ook noemen zowel de leden van Liber8 als Julian's vrienden de situatie als "Theseus-Day"
Dan heeft hij gelogen in de 'oma'-aflevering over de vrouw met de baby in de buik, dat dat hem zou zijn?
Ja doei.
  woensdag 1 augustus 2012 @ 21:07:15 #63
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_114965347
quote:
0s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 20:28 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Dan heeft hij gelogen in de 'oma'-aflevering over de vrouw met de baby in de buik, dat dat hem zou zijn?
En zou ie dan niet veel ouder moeten zijn ook? Als je kijkt naar Alec in de toekomst, die is echt hoogbejaard ofzo.
pi_114965398
Het geeft me overigens wel een beetje een Magneto-Xavier gevoel dit; samenwerken maar toch een soort onoplosbare vete; vooral omdat ik vermoed dat ze in 'de toekomst' samen hebben gewerkt omdat deze tijdlijn MOEST gebeuren, enzo.
Ja doei.
  vrijdag 3 augustus 2012 @ 23:59:58 #65
87680 Mirel
pi_115078620
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 22:56 schreef Kenju het volgende:

[..]

Nou niet echt. Of een donkere vrouw en blanke man. Andersom heb ik het nooit gezien. Maar goed, door de andere reden gaat het sowieso niet gebeuren. Zou wel lef zijn om een getrouwde moeder die haar kind mist en de heldin van de serie is, toch haar behoeftes te laten vervullen in dit opzicht.

[..]

Dit moet je me even uitleggen. Het verband tussen 10^12 fps camera-techniek in de aflevering...... :?
Om even terug te komen hoe die camera met afgekaatste fotonen gokt hoe een object eruit ziet, dat deed me dus denken aan de ep met Helo (van BSG) waar Kiera door middel van GSM torens en hun afgekaatste signalen kan zien hoe dat gevecht eruit zag: het is niet eens meer zo sci-fi: http://www.extremetech.co(...)to-see-through-walls

Vond het op Reddit en andere mensen dachten ook gelijk aan Continuum :D http://www.reddit.com/r/s(...)s_british_engineers/
pi_115080666
Ik Batman en zelfs Knight Rider deden ze het ook al. Al was de uitleg in Knight Rider zo goed als afwezig... In principe hoef je ook niet echt briljant te zijn om erop te komen. Feitelijk is het een soort van 3d-radar.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 09:06:36 #67
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_115086813
quote:

[..]

In een Canadese serie kan het wel. In een andere Canadese serie is de heldin een biseksuele nymfomaan, dus ja. Canadezen zijn wat verlichter dan Amerikanen :P.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_115094525
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 09:06 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

In een Canadese serie kan het wel. In een andere Canadese serie is de heldin een biseksuele nymfomaan, dus ja. Canadezen zijn wat verlichter dan Amerikanen :P.
In House heb je ook Thirteen die bi-sexueel is. Maar richting Zuid-Aziatische mannen is er altijd een soort van taboo op de een of andere manier. Vanwege het taxichauffeur imago ofzo... (ik roep maar wat...)

Maar goed, misschien dat ik maar wat loop te roepen. Het komt doordat ik een paar jaar deel heb uitgemaakt van een discussieplatform waar uit naar voren kwam dat racisme en overig denigrerende opmerkingen jegens Zuid-Aziaten over het algemeen meer geaccepteerd is, waar men als het om Arabieren (of iig moslims), Afro-Amerikanen, Joden en (in mindere mate) Chinezen meer op 'onze' tenen lopen en dus hun feestdagen erkennen, eigen wijken gunnen, rekening houden met van alles en nog wat. Is in Nederland overigens niet veel anders, zeker naar de Islamitische gemeenschap.

In o.m. Canada is 'Paki' overigens een breed gebruikte 'racial slur' voor Zuid-Aziaten.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 19:18:09 #69
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_115104679
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 14:24 schreef Kenju het volgende:

In o.m. Canada is 'Paki' overigens een breed gebruikte 'racial slur' voor Zuid-Aziaten.
Dat is in het gehele Gemenebest zo, helaas. Maar ik zie het nog geen issue worden in deze serie.
Waar ik me meer druk om maak is de richting van de terroristen. Hun doel is de wereld te redden van een corporatocratie. Als kijker denk ik dan: maar dat is toch goed? Waarom verdedigt onze heldin dat beeld? Ik vind dat nog steeds het zwakste punt van de serie. Verder vermaak ik mij wel :).
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 19:22:14 #70
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_115104845
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 19:18 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Dat is in het gehele Gemenebest zo, helaas. Maar ik zie het nog geen issue worden in deze serie.
Waar ik me meer druk om maak is de richting van de terroristen. Hun doel is de wereld te redden van een corporatocratie. Als kijker denk ik dan: maar dat is toch goed? Waarom verdedigt onze heldin dat beeld? Ik vind dat nog steeds het zwakste punt van de serie. Verder vermaak ik mij wel :).
Daar lijkt ze zelf in de serie toch ook wel mee te worstelen?
  zaterdag 4 augustus 2012 @ 19:27:16 #71
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_115105017
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 19:22 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Dat kan een plotrichting zijn ja, maar daarmee wek je niet de sympathie van de kijker in de eerste paar afleveringen, die zo belangrijk zijn om publiek te vangen. En dat wij kijken telt niet mee voor de ratings ;).
  zondag 5 augustus 2012 @ 04:46:12 #72
300718 Kenju
Say It!!??
pi_115127480
quote:

Het ging er meer om dat het (mede-) onwaarschijnlijk maakt dat er iets gaat gebeuren tussen Kellog en Keira.

quote:
Waar ik me meer druk om maak is de richting van de terroristen. Hun doel is de wereld te redden van een corporatocratie. Als kijker denk ik dan: maar dat is toch goed? Waarom verdedigt onze heldin dat beeld? Ik vind dat nog steeds het zwakste punt van de serie.
Het is simpelweg haar taak om die corporaties te verdedigen, omdat die corporaties voor de mensen die het wel goed hebben, dat leven in stand houd, en dient. Ze zwakkere lagen lijden er alleen onder, maar dat interesseert niemand. En daarnaast zijn het natuurlijk gewoon terroristen. Ze moorden, blazen gebouwen op, zorgen voor maatschappelijke onrust en overige gevaarlijke situaties.

quote:
99s.gif Op zaterdag 4 augustus 2012 19:22 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Ik hoop wel dat ze hier een stap verder mee gaan. Dus dat de kijker op de een of andere manier de mogelijkheid krijgt sympathie te krijgen voor Liber8. Dus dat de harde en gemene mensen die achter Kagame staan, bijv. een noodzakelijk kwaad zijn, en dat een Kagame eigenlijk gewoon helemaal kapot ging toen ze moesten dreigen met dat kind op in dat boeddhistische park. Zouden ze kunnen laten zien door de gebeurtenissen uit die aflevering te laten zien, volledig vanuit Kagame's perspectief, inclusief zijn emoties ed.

Maar goed, dat zou wel een flinke stap zijn. Ik denk dat het het iig voorlopig gewoon op veilig gooien, en de typische 'overachiever vs. bad guys'-scenario aanhouden.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  maandag 6 augustus 2012 @ 12:33:58 #73
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_115180443
Tijdreis-series blijven lastig :P Mooie seizoensfinale. Ben benieuwd of er een tweede seizoen komt.
  maandag 6 augustus 2012 @ 14:20:23 #74
194233 Friday12
Originele kloon
pi_115184997
quote:
99s.gif Op maandag 6 augustus 2012 12:33 schreef AllesWatWas het volgende:
Tijdreis-series blijven lastig :P Mooie seizoensfinale. Ben benieuwd of er een tweede seizoen komt.
beter van wel ik wil weten waarom!!!
pi_115186508
Vond het echt een kutfinale. Niks te weten gekomen waar niet allang op gezinspeeld werd.
Behalve dat theseus het begin is van CPS die instantie die ervoor zorgt dat er geen vrijheid is in de toekomst.
Meest irritante is nog dat die alec dat bericht gaat lezen dat hij achter heeft gelaten voor zichzelf en dat ze dan nog uiteindelijk vrijwel niks laten zien.
En die getikte vent was ook totaal useless. Net zoals de man en het kind van de hoofdpersoon.

Daarbij vraag ik me ook af hoe lang ze de overstap van de hoofdpersoon naar de "terroristen" nog kunnen rekken.
Het is voor de kijker al sinds aflevering 2 ofzo duidelijk dat de terroristen eigenlijk vrijheidsstrijders zijn. En dat de hoofdpersoon met dezelfde redenen als de terroisten hebben voor hun shit voor de allescontrolerende big brother organisatie werkt.
Echt precies hetzelfde als in Iron sky, waar de hoofdpersoon een nazi denkt te zijn maar eigenlijk een heel verdelievend persoon is. Ze moet toch op een gegeven moment het licht zien lijkt me.
  maandag 6 augustus 2012 @ 20:41:12 #76
300718 Kenju
Say It!!??
pi_115204253
Ik snap het niet. Liber8 ging toch terug naar 2012 om de strijd hier te beginnen? En nu zeggen ze dat die aanslag in de tijdlijn van Keira enzo ook al gebeurd was. Wie heeft toen die aanslag gepleegd dan? Sadler had Kagame toen immers niet teruggestuurd?

quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 14:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Vond het echt een kutfinale.
Was het de finale? Had ik niet eens door.
quote:
Echt precies hetzelfde als in Iron sky, waar de hoofdpersoon een nazi denkt te zijn maar eigenlijk een heel verdelievend persoon is. Ze moet toch op een gegeven moment het licht zien lijkt me.
Ik dacht zelf dat Keira dat eigenlijk wel wist. Zo niet, dan zit de serie nog simpeler in elkaar dan ik dacht.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_115219046
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:41 schreef Kenju het volgende:

Ik dacht zelf dat Keira dat eigenlijk wel wist. Zo niet, dan zit de serie nog simpeler in elkaar dan ik dacht.
Volgens mij heeft ze niks door nog. Toen ze iets moest onderzoeken met voedsel dat werd achtergehouden om meer winst te maken zei ze nog zoiets van "maar wie houd de bedrijven dan in de gaten" en dan zegt haar man je lijkt wel een terrorist.
pi_115221203
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2012 20:41 schreef Kenju het volgende:
Ik snap het niet. Liber8 ging toch terug naar 2012 om de strijd hier te beginnen? En nu zeggen ze dat die aanslag in de tijdlijn van Keira enzo ook al gebeurd was. Wie heeft toen die aanslag gepleegd dan? Sadler had Kagame toen immers niet teruggestuurd?
Dit soort vragen stel ik al niet meer bij tijdreizen in series, er is altijd wel iets dat niet klopt.
quote:
[..]

Was het de finale? Had ik niet eens door.

[..]

Ik denk wel dat Kiera haar bedenkingen heeft, maar daar zullen we in S2 vast nog wel meer over zien.
pi_115221434
Ik vind/vond het wel prima en vermakelijk, eigenlijk. Ik ken heel dat Iron Sky niet en ik zie het gewoon als leuk zomervermaak, deze serie. Net als bovenstaande geen zin om me te verdiepen in alle tijdreisfouten en theorieën :D Gewoon lekker wegkijken :@
Ja doei.
pi_115221795
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 00:48 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vind/vond het wel prima en vermakelijk, eigenlijk. Ik ken heel dat Iron Sky niet en ik zie het gewoon als leuk zomervermaak, deze serie. Net als bovenstaande geen zin om me te verdiepen in alle tijdreisfouten en theorieën :D Gewoon lekker wegkijken :@
Had wel een beetje hetzelfde hoor en de eerste 4 of 5 afleveringen heb ik na elkaar gekeken omdat ik het zo tof vond. Maar daarna gebeurde er eigenlijk niet veel meer qua verhaal. En dat vind ik nogal jammer omdat de actie nou ook niet echt top notch is ofzo.
  dinsdag 7 augustus 2012 @ 02:36:56 #81
194233 Friday12
Originele kloon
pi_115224655
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 00:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Had wel een beetje hetzelfde hoor en de eerste 4 of 5 afleveringen heb ik na elkaar gekeken omdat ik het zo tof vond. Maar daarna gebeurde er eigenlijk niet veel meer qua verhaal. En dat vind ik nogal jammer omdat de actie nou ook niet echt top notch is ofzo.
wat je bij zo een serie als dit houd zijn de vragen vind ik :9
  woensdag 8 augustus 2012 @ 23:21:29 #82
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_115315099
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 juli 2012 19:41 schreef motorbloempje het volgende:
Oeh, door FOK! dit net ontdekt. Net wat afleveringen binnengehengeld en nu aflevering één aan het kijken.

Tony Amendola _O_
Bra'tac _O_

Alle 10 de afleveringen in 2,5 dag gekeken. Prima vermaak.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2012 02:36 schreef Friday12 het volgende:

[..]

wat je bij zo een serie als dit houd zijn de vragen vind ik :9
Net als bij lost. Maar daar waren meer vragen dan antwoorden uiteindelijk. Dus dat liever niet.
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_115315843
En bij Falling Skies, al vind ik de acteerprestaties en zelfs het plot hier dan alweer een stuk beter dan in Falling Skies :') (niet moeilijk).

Maargoed, Falling Skies is ook gewoon briljant in al z'n slechtheid :@

En Master Bra'Tac inderdaad _O_ heb sinds Stargate SG-1 echt een zwak voor die acteur. Geweldige vent.
Ja doei.
  woensdag 8 augustus 2012 @ 23:41:26 #84
163488 RubenSosa
pi_115316469
:D
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 23:32 schreef motorbloempje het volgende:
En bij Falling Skies, al vind ik de acteerprestaties en zelfs het plot hier dan alweer een stuk beter dan in Falling Skies :') (niet moeilijk).

Maargoed, Falling Skies is ook gewoon briljant in al z'n slechtheid :@

En Master Bra'Tac inderdaad _O_ heb sinds Stargate SG-1 echt een zwak voor die acteur. Geweldige vent.
Geniale acteur. En als je hem ziet in 1997 en nu is hij geen spat veranderd :D

Lexa doig, die sonya heeft ook in stargate sg1 meegedaan (doc.lam ) Is getrouwd met "dr Daniel Jackson"
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_115317844
Zo, deze ook weer gehad. Vond het best vermakelijk, ben wel benieuwd naar S2 eerlijk gezegd. Nu begint het druk te worden, Breaking Bad, Hell on Wheels en Strike Back.
pi_115318316
Was de ene agent, die Keira zag verdwijnen en van Liber8 afwist, nu iemand uit de toekomst? Ben benieuwd of dat er een heel seizoen gevuld kan worden, want het leek me, qua verhaallijn al redelijk op te zijn. Al is heel het verhaal nog redelijk ingewikkeld, maar dat is hooguit 1 extra uitlegaflevering lijkt me.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 01:13:56 #87
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_115321103
quote:

[..]

Leuk zo'n post van iemand die compleet naïef de waarheid denkt te kennen :D
Je zat mooi fout ^^
pi_115322600
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 01:13 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Leuk zo'n post van iemand die compleet naïef de waarheid denkt te kennen :D
Je zat mooi fout ^^
:D Al is het natuurlijk wel zo dat ze alleen is blijven pitten. Als dat al seks is, ben ik veel succesvoller dan ik dacht...

Maar goed, ik moet zeggen dat ik de chemistry tyssen de twee wel goed vind werken. En om de een of andere reden vind ik die Kellog sowieso wel een toffe personage. Eigenlijk zoals die zwarte tech-guy van Liber8 het omschreef, de manier waarop hij '10 omarmt en er de tijd van zijn leven heeft, met toch die sneaky kant waar toch een bepaalde oprechtheid achter lijkt te zitten.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  donderdag 9 augustus 2012 @ 02:48:31 #89
194233 Friday12
Originele kloon
pi_115323271
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2012 23:21 schreef RubenSosa het volgende:

[..]

Bra'tac _O_

Alle 10 de afleveringen in 2,5 dag gekeken. Prima vermaak.

[..]

Net als bij lost. Maar daar waren meer vragen dan antwoorden uiteindelijk. Dus dat liever niet.
ik snap het einde van lost nog steeds niet maarja :')
  donderdag 9 augustus 2012 @ 09:13:00 #90
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_115325482
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 02:10 schreef Kenju het volgende:

[..]

:D Al is het natuurlijk wel zo dat ze alleen is blijven pitten. Als dat al seks is, ben ik veel succesvoller dan ik dacht...

Maar goed, ik moet zeggen dat ik de chemistry tyssen de twee wel goed vind werken. En om de een of andere reden vind ik die Kellog sowieso wel een toffe personage. Eigenlijk zoals die zwarte tech-guy van Liber8 het omschreef, de manier waarop hij '10 omarmt en er de tijd van zijn leven heeft, met toch die sneaky kant waar toch een bepaalde oprechtheid achter lijkt te zitten.
''This never happened'' lijkt op meer te duiden dan enkel slapen ^^
Maar je hebt wel gelijk. Ergens mag ik hem ook wel. Hij heeft voorkennis en maakt er het beste van.
  donderdag 9 augustus 2012 @ 10:11:09 #91
163488 RubenSosa
pi_115326892
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2012 02:48 schreef Friday12 het volgende:

[..]

ik snap het einde van lost nog steeds niet maarja :')
Ik ook niet echt :D
  dinsdag 14 augustus 2012 @ 15:02:06 #92
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_115557326
quote:

[..]

Hun doel is de wereld te redden van een corporatocratie. Als kijker denk ik dan: maar dat is toch goed? Waarom verdedigt onze heldin dat beeld? Ik vind dat nog steeds het zwakste punt van de serie. Verder vermaak ik mij wel :).
Ik vermoed (en hoop) dat de schrijvers als achterliggende gedachte hanteren dat de tijdsgeest & omgeving waar iemand in opgroeit, deels bepalend zijn voor de normen en waarden die een persoon hanteert. Daar waar 'wij' de huidige westerse normen en waarden vaak als goed zien, zien mensen uit andere gebieden deze normen en waarden vaak als minder goed of vreemd. En wij zien hun normen en waarden vaak weer als minder goed of vreemd. Even simpel gezegd.

Keira is opgegroeid in een periode dat het voor de meerderheid niet meer dan normaal is dat de corporaties de macht hebben. Je ziet het ook in de dicussie in de eerste aflevering, waar ze met het groepje vrienden discussieren over of hun samenleving nu wel of niet goed is. Keira geeft op dat moment aan te denken dat de maatschappij waar ze in leven het beste is voor de mens (of iets dergelijks, betreffende aflevering alweer een tijd geleden bekeken).

Pas nadat ze uit die maatschappij verwijdert is, lijkt het alsof ze langzaam begint te twijfelen. Ze krijgt nieuwe informatie over haar oude samenleving, maar is nu ook beter in staat haar oude samenleving vanuit een ander (afstandelijker) perspectief te bekijken.
Krekker is de bom!
pi_116015424
Er komt een tweede seizoen van 13 afleveringen begin 2013 wordt het opgenomen door ShowCase.
  zondag 26 augustus 2012 @ 10:46:24 #94
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_116016069
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 augustus 2012 15:02 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Ik vermoed (en hoop) dat de schrijvers als achterliggende gedachte hanteren dat de tijdsgeest & omgeving waar iemand in opgroeit, deels bepalend zijn voor de normen en waarden die een persoon hanteert. Daar waar 'wij' de huidige westerse normen en waarden vaak als goed zien, zien mensen uit andere gebieden deze normen en waarden vaak als minder goed of vreemd. En wij zien hun normen en waarden vaak weer als minder goed of vreemd. Even simpel gezegd.

Keira is opgegroeid in een periode dat het voor de meerderheid niet meer dan normaal is dat de corporaties de macht hebben. Je ziet het ook in de dicussie in de eerste aflevering, waar ze met het groepje vrienden discussieren over of hun samenleving nu wel of niet goed is. Keira geeft op dat moment aan te denken dat de maatschappij waar ze in leven het beste is voor de mens (of iets dergelijks, betreffende aflevering alweer een tijd geleden bekeken).

Pas nadat ze uit die maatschappij verwijdert is, lijkt het alsof ze langzaam begint te twijfelen. Ze krijgt nieuwe informatie over haar oude samenleving, maar is nu ook beter in staat haar oude samenleving vanuit een ander (afstandelijker) perspectief te bekijken.
Scherpe analyse. Je merkt dat ook heel goed in interacties tussen Cameron en Kellog — Kellog heeft zich die andere (onze) maatschappij bijna meteen eigen gemaakt. Al hebben beide maatschappij-vormen natuurlijk zo hun voor- en hun nadelen.

Mooi van dat tweede seizoen; nog even wat extra informatie:
quote:
Continuum debuted on Showcase to an audience of over 1 million viewers (2+), shattering all previous premiere records on the network, making it the #1 specialty series of the summer. Boosting Showcase’s viewership by indexing 117% for A25-54 and 123% for A18-49 versus last summer, Continuum averaged #1 on Sundays, dominating its timeslot (9p-10p) across all key demos. The epic first season concluded with the most-watched finale in Showcase history.*

“Continuum was a tremendous success for the channel,” said Barbara Williams, Senior Vice President, Content, Shaw Media. “We are proud to green light such a prolific ratings hit and original series for a second season, and to continue Kiera’s journey through time for our dedicated viewers.”
Bron
pi_125488838
Ja hoi! We gaan weer door zondag! *O*
Ja doei.
  vrijdag 19 april 2013 @ 17:58:54 #97
194233 Friday12
Originele kloon
pi_125489248
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 17:49 schreef motorbloempje het volgende:
bijna *O*
pi_125490138
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 17:49 schreef motorbloempje het volgende:
als in hij is in de vs nu wel of niet al uitgezonden? dan ga ik straks namelijk even zoeken. O-)
pi_125490167
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2013 18:25 schreef dawg het volgende:

[..]

als in hij is in de vs nu wel of niet al uitgezonden? dan ga ik straks namelijk even zoeken. O-)
Hij wordt daar zondag uitgezonden, de 21e :)
Ja doei.
pi_125490191
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 18:25 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Hij wordt daar zondag uitgezonden, de 21e :)
ah. nice. :9
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')