Deze serie heeft me positief verrast.quote:Continuum is a one-hour police drama centered on Kiera Cameron, a regular cop from 65 years in the future who finds herself trapped in present day Vancouver. She is alone, a stranger in a strange land, and has eight of the most ruthless criminals from the future, known as Liber8, loose in the city.
ik denk omdat zei al in zijn tijdlijn is geweest enzoquote:![]()
Deze serie heeft me positief verrast.De omschrijving deed me denken aan een slechte syfy channel serie maar het is nog best goed gedaan. Een aantal verhaallijntjes zijn al uitgespand tegen het einde van de eerste aflevering. Bijvoorbeeld: waarom lachte de oude Alec vlak voordat de timejump werd gemaakt? Aangezien hij de vijand hoort te zijn van Liber8.
Er zit wel meer achter die lach.quote:Op maandag 4 juni 2012 07:46 schreef Friday12 het volgende:
[..]
ik denk omdat zei al in zijn tijdlijn is geweest enzo
Dat denk ik ook wel. Vraag me alleen af of zij hem in de toekomst ook heeft zien "lachen". Ze heeft wel haar echtgenoot ruzie zien staan maken met haar baas...quote:
die jaquote:Op dinsdag 5 juni 2012 11:17 schreef Mirel het volgende:
Wie was trouwens die vent met de tas vol met geld? Die ene terrorist die niet mee wilde doen? Was het even vergeten.
Ongeacht man of vrouw, hoe zou jij je voelen als je plots weggetrokken wordt van al je familie en vrienden met weinig hoop op een terugkeer? Ik vond het daardoor juist ook realistisch, zeker gezien de snelheid van de meeste series, als ze er later opeens veel last van krijgt is dat onlogischer, wat mij betreft.quote:Op woensdag 6 juni 2012 03:01 schreef schijffie het volgende:
Een vrouw in de hoofdrol, dus weer een hoop gejank om haar kind. Niks mis met een beetje drama, maar niet zo snel in het eerste seizoen, als je nog totaal niets hebt met de personages.
Behalve dat, is het tot nu toe best aardig. Hopen dat dat zo blijft.
Ik vraag mij af of haar man ook op de hoogte was van de jump naar het verleden gezien hij schrok van haar aanwezigheid en trachtte haar daar weg te krijgen.quote:Op maandag 4 juni 2012 09:56 schreef dyonvbaal het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel. Vraag me alleen af of zij hem in de toekomst ook heeft zien "lachen". Ze heeft wel haar echtgenoot ruzie zien staan maken met haar baas...
Tuurlijk is dat niet leuk, maar persoonlijk vind ik al die drama maar irritant als ik de personages in een serie nog niet ken.quote:Op woensdag 6 juni 2012 08:01 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]
Ongeacht man of vrouw, hoe zou jij je voelen als je plots weggetrokken wordt van al je familie en vrienden met weinig hoop op een terugkeer? Ik vond het daardoor juist ook realistisch, zeker gezien de snelheid van de meeste series, als ze er later opeens veel last van krijgt is dat onlogischer, wat mij betreft.
Volgens mij heb je daar zelf al antwoord meegegeven.quote:Op woensdag 6 juni 2012 08:32 schreef yavanna het volgende:
[..]
Ik vraag mij af of haar man ook op de hoogte was van de jump naar het verleden gezien hij schrok van haar aanwezigheid en trachtte haar daar weg te krijgen.
De terroristen hebben op het oog een prima doel, meer vrijheid, echter zijn het een stel gewetenloze moordenaars die blijkbaar ook geen moeite hebben, zelfs overdreven veel lol hebben in, het doden van individuen ( toch anders dan een gebouw opblazen met anonieme mensen er in ).
Ik denk dat oude Alec spijt heeft van hoe de toekomst ( uit de hand ) is gelopen en hoopt dat daar verandering in komt door de terroristen/Kiera. Best kans dat Kiera later nog één en ander te horen krijgt van b.v. één van de terroristen.
Maar anyway, wel leuk vermaak, ook de tweede aflevering.
Dat is dus al het geval, ze kan er mensen mee taseren en auto's jattenquote:Op zondag 3 juni 2012 17:13 schreef Salamander het volgende:
Bad guy of the week Dan ben ik eerder bang dat Kiera`s pak opeens allemaal dingen kan als het plot er een keer om vraagt.
Jammer dat ik dat nu al weet voor de aflevering afgelopen is...quote:
Tsja, aflevering is geweest, dus leek me logisch dat er dan over gepraat mag wordenquote:Op maandag 11 juni 2012 11:58 schreef dyonvbaal het volgende:
[..]
Jammer dat ik dat nu al weet voor de aflevering afgelopen is...
Je hoort me verder ook niks over spoiler tags zeggen. Ik had het kunnen weten dat er iets stond... no problem dus. Maarre over dat andere... was ik de enige met geblurde randen?quote:Op maandag 11 juni 2012 13:19 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]
Tsja, aflevering is geweest, dus leek me logisch dat er dan over gepraat mag worden
Is hetzelfde soort effect als in de intro van Walking Dead. Lijkt op een soort Tilt Shiftquote:Op maandag 11 juni 2012 11:58 schreef dyonvbaal het volgende:
[..]
Jammer dat ik dat nu al weet voor de aflevering afgelopen is...
Ik zit nu te kijken en heb bijna de hele tijd een blur rand langs de hoeken... ligt het aan me tv of aan me ogen of hebben andere dat ook?
bij jou is het dus blijkbaar ook. Wel vervelend dat ze dan midden in de aflevering dan weer wel en dan weer niet doen... Ik wilde gewoon even zeker weten dat het niet aan mijn tv lagquote:Op dinsdag 12 juni 2012 10:58 schreef Mirel het volgende:
[..]
Is hetzelfde soort effect als in de intro van Walking Dead. Lijkt op een soort Tilt Shift
Dat tilt shift effect viel mij ook op.quote:Op dinsdag 12 juni 2012 10:58 schreef Mirel het volgende:
[..]
Is hetzelfde soort effect als in de intro van Walking Dead. Lijkt op een soort Tilt Shift
Dat ben ik met je eens.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 19:28 schreef Salamander het volgende:
Ik heb liever dat ze door slimme suggestie het ergens op laten lijken dan dat ze van die net niet effecten gebruiken.
Haha, ik 'baal' eigenlijk een beetje dat ik de serie al vanaf de eerste aflevering ontdekt heb. Vind het een super serie, maar dat wachten elke week vind ik verschrikkelijkquote:Op dinsdag 17 juli 2012 22:19 schreef TheThirdMark het volgende:
Erg goede serie.
Had het ''geluk'' de serie pas te ontdekken bij Epi4 (dus meteen alle 4 achter elkaar gekeken) om daarna (na een kleine vakantie) de resterende 3 epi's te kunnen kijken.
Dat uitdiepen gebeurd ook wel, alleen (gelukkig) heel langzaam. Je leert echt pas gaandeweg de daadwerkelijke motieven van de terro's.quote:Op maandag 23 juli 2012 21:45 schreef Nickske1912 het volgende:
6 afleveringen gezien, en ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat deze serie een blijvertje is. Toch denk ik dat de potentie nog meer benut kan worden door bepaalde characters meer uit te diepen. Die terroristen zijn best interessant, maar ze blijven redelijk oppervlakkig op deze manier.
Meer sci-fi elementen zou ook tof zijn, maar dat is waarschijnlijk dus een budget kwestie.
quote:Op maandag 23 juli 2012 21:41 schreef poker4lifee het volgende:
yup, gewoon een nieuwe hoor sinds vannacht/vanmorgen
Vaag ik zie 'm inderdaad. Vanmorgen zag ik 'm niet, terwijl hij er al een uur of 14 staat. Maar goed, misschien was ik nog niet goed wakkerquote:Op maandag 23 juli 2012 21:33 schreef Salamander het volgende:
Hoezo? Stond vandaag gewoon een nieuwe aflevering online hoor, in HD.
Is het zo een korte serie? Dat is wel erg jammer want het voelt alsof ze pas het topje van de ijsberg hebben onthuld. Jammer dat ik volgende week op vakantie ga en downloaden gaat helaas niet op mijn vakantiequote:Op dinsdag 24 juli 2012 02:51 schreef Salamander het volgende:
Was me niet opgevallen. Waar gebeurde dat ongeveer? In de vorige aflevering Tahmoh Penikett inderdaad, alhoewel die voor mij altijd aan Battlestar Galactica doet denken.
Interessant wat Alec in de laatste scene zag, en dat Liber8 heeft uitgevogeld dat hij Kiera helpt.
SF gehalte vind ik nog steeds wel ok. Zoals die vingerafdrukscan van vorige week bijvoorbeeld.
Wat dat betreft neem ik aan dat in de laatste aflevering haar pak het ook weer doet.
Helaas nog maar twee afleveringen.
Reclame is niet zo belangrijk. Meer de doorverkoopwaarde. Hoewel advertenties op niet-abonneekanalen wel helpen natuurlijk om de boel deels te bekostigen. In het gevan van Continuum is het eea een lastig verhaal. Het is geen ijzersterke serie met een flinke fanbase. Ondanks dat het redelijk voldoet, zou ik, zeker in deze tijd, er niet verbaast over zijn wanneer er geen nieuwe financiers gevonden kunnen worden. Al helpt het in deze wel dat het een Canadese serie is en wat Canadese bronnen betreft geen grote concurrentie heeft, voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:55 schreef TheThirdMark het volgende:
Gebeurd wel vaker dat S1 maar 10 afleveringen heeft. Enkel om te kijken of er genoeg mensen zijn die het volgen (en dus interessant is voor reclame).
Het lijkt erop dat ze achter hem aangaan inderdaad.quote:
Hoop het wel. Anders blijft/wordt het namelijk weer zo'n 13 in een dozijn good vs evil serie (die op de een of andere manier toch wel erg spannend is).quote:Op dinsdag 24 juli 2012 13:52 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ik denk alleen niet dat het doel is om het verhaal zo diep te laten gaan.
Goede schrijvers kosten natuurlijk wel geld, en een veel geld hebben ze duidelijk niet. Dus ik denk dat het eerder een zeer typische serie wordt/blijft. Eigenlijk is alles aan Continuum wel vrij typisch. Exceptionele mensen (slim computerventje, agente uit de toekomst die haar collega die twee koppen groter is in elkaar rost en die 'heel normaal' is met een gezin waar ze naar terug wil met een schattig jong zoontje, etc.).quote:Op woensdag 25 juli 2012 00:39 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Hoop het wel. Anders blijft/wordt het namelijk weer zo'n 13 in een dozijn good vs evil serie (die op de een of andere manier toch wel erg spannend is).
Nou niet echt. Of een donkere vrouw en blanke man. Andersom heb ik het nooit gezien. Maar goed, door de andere reden gaat het sowieso niet gebeuren. Zou wel lef zijn om een getrouwde moeder die haar kind mist en de heldin van de serie is, toch haar behoeftes te laten vervullen in dit opzicht.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 18:40 schreef Mirel het volgende:
Bruine en blanke samen is al jaren politiek correct in de VS. Dus in Canada vast ook wel.
Dit moet je me even uitleggen. Het verband tussen 10^12 fps camera-techniek in de aflevering......quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:21 schreef Mirel het volgende:
Ik moest een beetje denken aan die aflevering met Helo.
http://www.ted.com/talks/(...)ames_per_second.html
Dan heeft hij gelogen in de 'oma'-aflevering over de vrouw met de baby in de buik, dat dat hem zou zijn?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:24 schreef DoomCow het volgende:
Ik heb na de laatste aflevering eigenlijk het idee dat Julian de jonge versie van Kagame (baas liber8) is. In de aflevering zie je dat Kagame een Theseus-tattoo heeft, en aan het einde gaat Julian die tattoo shop binnen met een zelfgemaakte tekening die op Kagame's tattoo lijkt.
Ook noemen zowel de leden van Liber8 als Julian's vrienden de situatie als "Theseus-Day"
En zou ie dan niet veel ouder moeten zijn ook? Als je kijkt naar Alec in de toekomst, die is echt hoogbejaard ofzo.quote:Op woensdag 1 augustus 2012 20:28 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Dan heeft hij gelogen in de 'oma'-aflevering over de vrouw met de baby in de buik, dat dat hem zou zijn?
Om even terug te komen hoe die camera met afgekaatste fotonen gokt hoe een object eruit ziet, dat deed me dus denken aan de ep met Helo (van BSG) waar Kiera door middel van GSM torens en hun afgekaatste signalen kan zien hoe dat gevecht eruit zag: het is niet eens meer zo sci-fi: http://www.extremetech.co(...)to-see-through-wallsquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:56 schreef Kenju het volgende:
[..]
Nou niet echt. Of een donkere vrouw en blanke man. Andersom heb ik het nooit gezien. Maar goed, door de andere reden gaat het sowieso niet gebeuren. Zou wel lef zijn om een getrouwde moeder die haar kind mist en de heldin van de serie is, toch haar behoeftes te laten vervullen in dit opzicht.
[..]
Dit moet je me even uitleggen. Het verband tussen 10^12 fps camera-techniek in de aflevering......![]()
In een Canadese serie kan het wel. In een andere Canadese serie is de heldin een biseksuele nymfomaan, dus ja. Canadezen zijn wat verlichter dan Amerikanenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:56 schreef Kenju het volgende:
[..]
Nou niet echt. Of een donkere vrouw en blanke man. Andersom heb ik het nooit gezien. Maar goed, door de andere reden gaat het sowieso niet gebeuren. Zou wel lef zijn om een getrouwde moeder die haar kind mist en de heldin van de serie is, toch haar behoeftes te laten vervullen in dit opzicht.
In House heb je ook Thirteen die bi-sexueel is. Maar richting Zuid-Aziatische mannen is er altijd een soort van taboo op de een of andere manier. Vanwege het taxichauffeur imago ofzo... (ik roep maar wat...)quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 09:06 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
In een Canadese serie kan het wel. In een andere Canadese serie is de heldin een biseksuele nymfomaan, dus ja. Canadezen zijn wat verlichter dan Amerikanen.
Dat is in het gehele Gemenebest zo, helaas. Maar ik zie het nog geen issue worden in deze serie.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 14:24 schreef Kenju het volgende:
In o.m. Canada is 'Paki' overigens een breed gebruikte 'racial slur' voor Zuid-Aziaten.
Daar lijkt ze zelf in de serie toch ook wel mee te worstelen?quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:18 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Dat is in het gehele Gemenebest zo, helaas. Maar ik zie het nog geen issue worden in deze serie.
Waar ik me meer druk om maak is de richting van de terroristen. Hun doel is de wereld te redden van een corporatocratie. Als kijker denk ik dan: maar dat is toch goed? Waarom verdedigt onze heldin dat beeld? Ik vind dat nog steeds het zwakste punt van de serie. Verder vermaak ik mij wel.
Dat kan een plotrichting zijn ja, maar daarmee wek je niet de sympathie van de kijker in de eerste paar afleveringen, die zo belangrijk zijn om publiek te vangen. En dat wij kijken telt niet mee voor de ratingsquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:22 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Daar lijkt ze zelf in de serie toch ook wel mee te worstelen?
Het ging er meer om dat het (mede-) onwaarschijnlijk maakt dat er iets gaat gebeuren tussen Kellog en Keira.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:18 schreef Witchfynder het volgende:
Dat is in het gehele Gemenebest zo, helaas. Maar ik zie het nog geen issue worden in deze serie.
Het is simpelweg haar taak om die corporaties te verdedigen, omdat die corporaties voor de mensen die het wel goed hebben, dat leven in stand houd, en dient. Ze zwakkere lagen lijden er alleen onder, maar dat interesseert niemand. En daarnaast zijn het natuurlijk gewoon terroristen. Ze moorden, blazen gebouwen op, zorgen voor maatschappelijke onrust en overige gevaarlijke situaties.quote:Waar ik me meer druk om maak is de richting van de terroristen. Hun doel is de wereld te redden van een corporatocratie. Als kijker denk ik dan: maar dat is toch goed? Waarom verdedigt onze heldin dat beeld? Ik vind dat nog steeds het zwakste punt van de serie.
Ik hoop wel dat ze hier een stap verder mee gaan. Dus dat de kijker op de een of andere manier de mogelijkheid krijgt sympathie te krijgen voor Liber8. Dus dat de harde en gemene mensen die achter Kagame staan, bijv. een noodzakelijk kwaad zijn, en dat een Kagame eigenlijk gewoon helemaal kapot ging toen ze moesten dreigen met dat kind op in dat boeddhistische park. Zouden ze kunnen laten zien door de gebeurtenissen uit die aflevering te laten zien, volledig vanuit Kagame's perspectief, inclusief zijn emoties ed.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:22 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Daar lijkt ze zelf in de serie toch ook wel mee te worstelen?
beter van wel ik wil weten waarom!!!quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:33 schreef AllesWatWas het volgende:
Tijdreis-series blijven lastigMooie seizoensfinale. Ben benieuwd of er een tweede seizoen komt.
Was het de finale? Had ik niet eens door.quote:
Ik dacht zelf dat Keira dat eigenlijk wel wist. Zo niet, dan zit de serie nog simpeler in elkaar dan ik dacht.quote:Echt precies hetzelfde als in Iron sky, waar de hoofdpersoon een nazi denkt te zijn maar eigenlijk een heel verdelievend persoon is. Ze moet toch op een gegeven moment het licht zien lijkt me.
Volgens mij heeft ze niks door nog. Toen ze iets moest onderzoeken met voedsel dat werd achtergehouden om meer winst te maken zei ze nog zoiets van "maar wie houd de bedrijven dan in de gaten" en dan zegt haar man je lijkt wel een terrorist.quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:41 schreef Kenju het volgende:
Ik dacht zelf dat Keira dat eigenlijk wel wist. Zo niet, dan zit de serie nog simpeler in elkaar dan ik dacht.
Dit soort vragen stel ik al niet meer bij tijdreizen in series, er is altijd wel iets dat niet klopt.quote:Op maandag 6 augustus 2012 20:41 schreef Kenju het volgende:
Ik snap het niet. Liber8 ging toch terug naar 2012 om de strijd hier te beginnen? En nu zeggen ze dat die aanslag in de tijdlijn van Keira enzo ook al gebeurd was. Wie heeft toen die aanslag gepleegd dan? Sadler had Kagame toen immers niet teruggestuurd?
Ik denk wel dat Kiera haar bedenkingen heeft, maar daar zullen we in S2 vast nog wel meer over zien.quote:[..]
Was het de finale? Had ik niet eens door.
[..]
Ik dacht zelf dat Keira dat eigenlijk wel wist. Zo niet, dan zit de serie nog simpeler in elkaar dan ik dacht.
Had wel een beetje hetzelfde hoor en de eerste 4 of 5 afleveringen heb ik na elkaar gekeken omdat ik het zo tof vond. Maar daarna gebeurde er eigenlijk niet veel meer qua verhaal. En dat vind ik nogal jammer omdat de actie nou ook niet echt top notch is ofzo.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:48 schreef motorbloempje het volgende:
Ik vind/vond het wel prima en vermakelijk, eigenlijk. Ik ken heel dat Iron Sky niet en ik zie het gewoon als leuk zomervermaak, deze serie. Net als bovenstaande geen zin om me te verdiepen in alle tijdreisfouten en theorieënGewoon lekker wegkijken
wat je bij zo een serie als dit houd zijn de vragen vind ikquote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:55 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Had wel een beetje hetzelfde hoor en de eerste 4 of 5 afleveringen heb ik na elkaar gekeken omdat ik het zo tof vond. Maar daarna gebeurde er eigenlijk niet veel meer qua verhaal. En dat vind ik nogal jammer omdat de actie nou ook niet echt top notch is ofzo.
Bra'tacquote:Op dinsdag 31 juli 2012 19:41 schreef motorbloempje het volgende:
Oeh, door FOK! dit net ontdekt. Net wat afleveringen binnengehengeld en nu aflevering één aan het kijken.
Tony Amendola
Net als bij lost. Maar daar waren meer vragen dan antwoorden uiteindelijk. Dus dat liever niet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 02:36 schreef Friday12 het volgende:
[..]
wat je bij zo een serie als dit houd zijn de vragen vind ik
Geniale acteur. En als je hem ziet in 1997 en nu is hij geen spat veranderdquote:Op woensdag 8 augustus 2012 23:32 schreef motorbloempje het volgende:
En bij Falling Skies, al vind ik de acteerprestaties en zelfs het plot hier dan alweer een stuk beter dan in Falling Skies(niet moeilijk).
Maargoed, Falling Skies is ook gewoon briljant in al z'n slechtheid![]()
En Master Bra'Tac inderdaadheb sinds Stargate SG-1 echt een zwak voor die acteur. Geweldige vent.
Leuk zo'n post van iemand die compleet naïef de waarheid denkt te kennenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:56 schreef Kenju het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 9 augustus 2012 01:13 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Leuk zo'n post van iemand die compleet naïef de waarheid denkt te kennen
Je zat mooi fout ^^
ik snap het einde van lost nog steeds niet maarjaquote:Op woensdag 8 augustus 2012 23:21 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Bra'tac
Alle 10 de afleveringen in 2,5 dag gekeken. Prima vermaak.
[..]
Net als bij lost. Maar daar waren meer vragen dan antwoorden uiteindelijk. Dus dat liever niet.
''This never happened'' lijkt op meer te duiden dan enkel slapen ^^quote:Op donderdag 9 augustus 2012 02:10 schreef Kenju het volgende:
[..]Al is het natuurlijk wel zo dat ze alleen is blijven pitten. Als dat al seks is, ben ik veel succesvoller dan ik dacht...
Maar goed, ik moet zeggen dat ik de chemistry tyssen de twee wel goed vind werken. En om de een of andere reden vind ik die Kellog sowieso wel een toffe personage. Eigenlijk zoals die zwarte tech-guy van Liber8 het omschreef, de manier waarop hij '10 omarmt en er de tijd van zijn leven heeft, met toch die sneaky kant waar toch een bepaalde oprechtheid achter lijkt te zitten.
Ik ook niet echtquote:Op donderdag 9 augustus 2012 02:48 schreef Friday12 het volgende:
[..]
ik snap het einde van lost nog steeds niet maarja
Ik vermoed (en hoop) dat de schrijvers als achterliggende gedachte hanteren dat de tijdsgeest & omgeving waar iemand in opgroeit, deels bepalend zijn voor de normen en waarden die een persoon hanteert. Daar waar 'wij' de huidige westerse normen en waarden vaak als goed zien, zien mensen uit andere gebieden deze normen en waarden vaak als minder goed of vreemd. En wij zien hun normen en waarden vaak weer als minder goed of vreemd. Even simpel gezegd.quote:Op zaterdag 4 augustus 2012 19:18 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Hun doel is de wereld te redden van een corporatocratie. Als kijker denk ik dan: maar dat is toch goed? Waarom verdedigt onze heldin dat beeld? Ik vind dat nog steeds het zwakste punt van de serie. Verder vermaak ik mij wel.
Scherpe analyse. Je merkt dat ook heel goed in interacties tussen Cameron en Kellog — Kellog heeft zich die andere (onze) maatschappij bijna meteen eigen gemaakt. Al hebben beide maatschappij-vormen natuurlijk zo hun voor- en hun nadelen.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:02 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik vermoed (en hoop) dat de schrijvers als achterliggende gedachte hanteren dat de tijdsgeest & omgeving waar iemand in opgroeit, deels bepalend zijn voor de normen en waarden die een persoon hanteert. Daar waar 'wij' de huidige westerse normen en waarden vaak als goed zien, zien mensen uit andere gebieden deze normen en waarden vaak als minder goed of vreemd. En wij zien hun normen en waarden vaak weer als minder goed of vreemd. Even simpel gezegd.
Keira is opgegroeid in een periode dat het voor de meerderheid niet meer dan normaal is dat de corporaties de macht hebben. Je ziet het ook in de dicussie in de eerste aflevering, waar ze met het groepje vrienden discussieren over of hun samenleving nu wel of niet goed is. Keira geeft op dat moment aan te denken dat de maatschappij waar ze in leven het beste is voor de mens (of iets dergelijks, betreffende aflevering alweer een tijd geleden bekeken).
Pas nadat ze uit die maatschappij verwijdert is, lijkt het alsof ze langzaam begint te twijfelen. Ze krijgt nieuwe informatie over haar oude samenleving, maar is nu ook beter in staat haar oude samenleving vanuit een ander (afstandelijker) perspectief te bekijken.
Bronquote:Continuum debuted on Showcase to an audience of over 1 million viewers (2+), shattering all previous premiere records on the network, making it the #1 specialty series of the summer. Boosting Showcase’s viewership by indexing 117% for A25-54 and 123% for A18-49 versus last summer, Continuum averaged #1 on Sundays, dominating its timeslot (9p-10p) across all key demos. The epic first season concluded with the most-watched finale in Showcase history.*
“Continuum was a tremendous success for the channel,” said Barbara Williams, Senior Vice President, Content, Shaw Media. “We are proud to green light such a prolific ratings hit and original series for a second season, and to continue Kiera’s journey through time for our dedicated viewers.”
Hij wordt daar zondag uitgezonden, de 21equote:Op vrijdag 19 april 2013 18:25 schreef dawg het volgende:
[..]
als in hij is in de vs nu wel of niet al uitgezonden? dan ga ik straks namelijk even zoeken.
ah. nice.quote:Op vrijdag 19 april 2013 18:25 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hij wordt daar zondag uitgezonden, de 21e
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |