Wat een lieve reacties allemaal op mijn bericht

Dat doet me erg goed! En het is fijn om te horen dat ik hier helemaal niet de enige in ben
quote:
Op donderdag 7 juni 2012 22:16 schreef .Sparkling. het volgende:Winka, begrijp het wel hoor. Het is ook eng en moeilijk!
Ik had het ook en zelfs toen ik zwanger was dacht ik: aaahh! Ik kan dit niet, waarom wil ik dit?
Maar wat Tally ook zegt, tegelijkertijd was dat verlangen ook heel sterk.
Een kind krijgen is zo'n grote verandering, ik denk dat iedereen dat op zijn minst ontzettend eng vindt!
Gelukkig begrijpt je vriend je, samen gaat het vast en zeker lukken!

bedankt, hoop ook zo dat het snel een keer gaat lukken! Dat we gewoon op het juiste moment sexen. Aan mijn cyclus kan het niet liggen want die is rond de 28 dagen. Ik kan ook precies zien wanneer mijn eisprong er aankomt.
MIjn grootste angst is trouwens niet of ik een goede moeder zal zijn. Want fouten maken gebeurt sowieso, een perfecte moeder bestaat niet

Ik wil gewoon niet dat mijn kind hetzelfde meemaakt als ik. En dat is natuurlijk geen zekerheid.
quote:
Op donderdag 7 juni 2012 22:49 schreef Chanty het volgende:Winka erg naar dat gevoel, maar ik denk dat je je wel steeds meer moeder gaat voelen als je eenmaal zwanger bent en er ook in meegroeit als je kindje er is. En je zult niet alles perfect doen en zo, maar heb er vertrouwen in dat je het over het algemeen gewoon goed gaat doen

Dankje

Op dit moment lijkt het me zo bizar dat ik zwanger kan zijn. Maar ik geloof er zeker in dat je je dan inderdaad meer moeder gaat voelen
quote:
Op donderdag 7 juni 2012 22:58 schreef Sethiwe het volgende:Lijnloos balen
Winka heftig hoor, maar wel goed dat je het erkent dat er een onderliggende oorzaak is van uitblijven van je zwangerschap. Hopelijk hoef je niet al te lang door te bijten en heb je snel je gewenste tweede streepje.
Kan me je angst goed voorstellen. Heb zelf ook wel van die onzekere momenten (misschien niet zo heftig als jou, aangezien je beslissingen uit het verleden, nu toch heel anders ziet en je dit ook meedraagt) van kunnen we het wel, doen we er wel verstandig aan etc., maar hoe langer het duurt hoe meer ik begin te verlangen naar een kindje.
Maar wat ik wil zeggen is dat je voor mij overkomt als een sterke persoonlijkheid, die een weloverwogen keus heeft gemaakt.

Lief hoor dat je dat zegt
Jij bent hier toch ook al een aardig tijdje aan het posten? Hoop dat het gauw eens raak is bij je, want dat ken ik wel, hoe langer het duurt hoe groter het verlangen ...
quote:
Op vrijdag 8 juni 2012 11:49 schreef bellelena het volgende:Winka: Jouw post raakte me best wel, ik las hem gisteren maar ik had er nog niet echt op kunnen antwoorden. Ik herken je gevoelens best wel, ik heb een zeer lange tijd heel erg niet lekker in mijn vel gezeten en toen ook altijd gedacht dat ik nooit een mensje op deze wereld zou willen zetten. Toen op een bepaald moment opeens die wens toch kwam en groeide en steeds groter werd, heb ik er ook echt heel erg veel over nagedacht. Sowieso, met mijn lief die pas na een jaar of 6 ook mee wilde gaan in mijn wens, had ik wel even de tijd om goed na te denken

Toen ik laatst echt zwanger was, toen voelde ik mij zo ontzettend sterk dat dat wel echt de bevestiging was van het is goed. Ik was echt emotioneel heel krachtig en sterk en stabiel, het voelde alsof het echt werkelijk zo hoort en dat ook ik het kan en mag. Hopelijk voel jij hetzelfde als je straks zwanger bent.
Bedankt voor je verhaal. Wat mooi dat je je zo sterk en stabiel voelde tijdens je zwangerschap maar wat verdrietig dat het is misgegaan

Jee, hoop dat het gauw weer raak voor je mag zijn voor negen maanden lang
Bij ons was het trouwens precies andersom, ik was degene die tien jaar nodig heeft gehad

Het eerste wat ik tegen mijn vriend zei toen het serieus werd was: denk maar niet dat ik kinderen wil. Gelukkig heeft hij geduld gehad
quote:
Op vrijdag 8 juni 2012 20:41 schreef Fieder het volgende:Aurum

nog een week geduld dus.
Winka

ik vind het eigenlijk wel goed dat je er zo bewust mee bezig bent. Hoeveel mensen zetten niet een paar kinderen op de wereld en gaan dan pas nadenken? Maar ik snap dat t voor jou niet zo positief lijkt, die gedachtes. Spannend dat je er nu echt voor gaat!
Er zijn inderdaad genoeg mensen die zonder nadenken een kind op de wereld zetten soms vaak gaat het ook goed. Maar ik begrijp wat je bedoelt
Ik weet nog wel dat ik voor de eerste keer mijn schoonfamilie in Engeland ontmoette. Het nichtje van mijn vriend was 14 jaar en zwanger. Ik was nogal geschockeerd. Zij ook, omdat ik 23 was en nog geen kinderen had.
Gelukkig kwam alles goed toen ze erachter kwamen dat ik Nederlands was en ze me trots de weedplanten in de achterkeuken lieten zien
Succes dames

Ik hoop gauw weer eens wat dubbele streepjes te zien hier