abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112342148

Dit topic is speciaal gemaakt voor mensen die net begonnen zijn met hardlopen, of die zich nog thuis voelen hier ;). Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of C25K: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over je voortgang, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 3 verschillende hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Specifiek bedoeld voor mensen die hardlopen gebruiken om bijv af te vallen, over de kleding te praten etc. Tevens zijn we allemaal recent begonnen met hardlopen :)
[SPT] Topicreeks: Hardlopen voor beginners :
Voor de hardlopers die hardlopen werkelijk als een sport zien maar die wel net begonnen zijn.
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
*O* Tevens zijn we een Fok! Endomondo team begonnen! Dus gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O*

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2012 Challenge
DOE MEE MET EEN FOK!TEAM
Met een Fok! Team meedoen aan een estafetteloop?

Op zaterdag 7 juli 2012 wordt in Rotterdam de Rotterdam Ekiden gelopen. ( www.rotterdamekiden.nl ) Een leuke gelegenheid om eens de mensen die je online aanmoedigt in levende lijve aan te moedigen. Ook is er na de loop een buffet en een BBQ (die we zelf kunnen meenemen en kosten dus voor eigen rekening), dus gezelligheid achteraf is ook goed mogelijk. De kosten zijn 45 euro per team met nog extra kosten voor 2 chips (totaal 4 euro), dus ongeveer 8 euro per persoon. Het buffet erna kost 14 euro per persoon. De wedstrijd begint om 12 uur en zal toch wel het grootste deel van de middag duren.

quote:
Een EKIDEN is een Japanse estafetteloop. Eki betekent "plaats" en Den staat voor "bezorgen". In vroegere tijden werden in Japan namelijk belangrijke documenten door diverse lopers vliegensvlug van de ene naar de andere plaats gebracht. Het sportieve evenement EKIDEN is op deze klassieke koeriersdienst gebaseerd. Het pakket documenten wordt gesymboliseerd door een sjerp, de Tasuki.

Zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km.In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand.

Deelnemen aan een "EKIDEN" is niet alleen sport bedrijven, maar ook een paar uur gezellig in de buitenlucht met mede sporters en/of vrienden genieten.
Heb je interesse, stuur MaleDuck dan een pm met daarin je voorkeur qua afstand en of je daarna zou willen eten. Dan zal ik ergens eind juni een inventarisatie maken of we als Fok! een team (of meerdere teams) kunnen afvaardigen.
pi_112342216
Ik heb gewoon 101 Running Songs (Lap 2) gedownload. :+
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_112342229
Ik heb nu geen muziek mee bij het lopen en vind het wel rustgevend eigenlijk.
pi_112342237
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 13:04 schreef LieLie het volgende:
Ik heb nu geen muziek mee bij het lopen en vind het wel rustgevend eigenlijk.
^O^
pi_112342372
Als we nu doorpakken moeten de hardloopschoenen ook maar mee op vakantie. Dan wil ik wel een rondje in Central Park doen! :D
pi_112342439
Oe, volgende week weer een intervaltraining zie ik. 10x2 minuten wedstrijdtempo met steeds een minuutje wandelen ertussen. Lekker. Ik hou van die harde trainingen :)
Zeeuwse mossels kunnen altijd!
pi_112342487
• Maximal Crazy - Tiesto
• Ace of Spades - Motorhead
• Battery - Metallica
• Before I Forget - Slipknot
• Breathe - Prodigy
• Die MF Die - Dope
• Enter Sandman - Metallica
• Smells like Teen Spirit - Nirvana
• Smack my bitch up - Prodigy
• Serial Thrilla - Prodigy
• Run with the wolves - Prodigy
• Voodoo People(pendulum remix) - Prodigy
• Warriors dance - Prodigy
• Thunderstruck - AC/DC
• Highway to hell - AC/DC

Voor de hoge tempo rondjes :Y)
  zaterdag 2 juni 2012 @ 13:27:57 #9
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_112342815
Ik ren op Disturbed en Prodigy. :D Lekker knallen.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 13:28:44 #10
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112342843
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 13:13 schreef mosselmossel het volgende:
Oe, volgende week weer een intervaltraining zie ik. 10x2 minuten wedstrijdtempo met steeds een minuutje wandelen ertussen. Lekker. Ik hou van die harde trainingen :)
Is intervaltraining per definitie wedstrijdtempo? Ik dacht dat je bij interval gewoon zo hard rende als je kon.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 2 juni 2012 @ 13:29:29 #11
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112342869
Ik ren vaak op Rammstein, vooral de remixes zijn fijn :Y. Sonne live ook trouwens _O_.
Niet meer actief op Fok!
pi_112343001
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 13:28 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Is intervaltraining per definitie wedstrijdtempo? Ik dacht dat je bij interval gewoon zo hard rende als je kon.
Nee hoor, niet per se wedstrijdtempo. Je kan intervallen ook in lager dan wedstrijdtempo doen zelfs. Ook dan pompt je hart sneller door die continuë tempoversnellingen. Op wedstrijdtempo is het nog iets lastiger en je kan uiteraard ook boven je wedstrijdtempo gaan zitten.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 13:34:03 #14
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_112343012

Hoe kunnen jullie deze nou vergeten? }:|
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_112343043
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 13:34 schreef Maraca het volgende:

Vrij makkelijk :')
Ja doei.
pi_112343071
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 13:34 schreef Maraca het volgende:

Er staat geen run/running/walk/walking in de titel. :')
It's funny
But not ha-ha funny.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 13:36:00 #17
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_112343075
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 13:35 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Vrij makkelijk :')
Ik heb op mijn route een klein stukje met trappen die je op moet lopen en dan moet ik steeds aan dit nummer denken :')

quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 13:35 schreef Nero22 het volgende:

[..]

Er staat geen run/running/walk/walking in de titel. :')
Maar het is wel de ultieme motivatie nummer *O*
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_112343092
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 13:36 schreef Maraca het volgende:

[..]

Ik heb op mijn route een klein stukje met trappen die je op moet lopen en dan moet ik steeds aan dit nummer denken :')
Dan moet je dat deuntje gewoon gaan gillen. Kijken hoe mensen reageren. :+
quote:
[..]

Maar het is wel de ultieme motivatie nummer *O*
Ja, dat dan weer wel.
It's funny
But not ha-ha funny.
  zaterdag 2 juni 2012 @ 13:37:39 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112343129
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 13:33 schreef mosselmossel het volgende:

[..]

Nee hoor, niet per se wedstrijdtempo. Je kan intervallen ook in lager dan wedstrijdtempo doen zelfs. Ook dan pompt je hart sneller door die continuë tempoversnellingen. Op wedstrijdtempo is het nog iets lastiger en je kan uiteraard ook boven je wedstrijdtempo gaan zitten.
Oké. In mijn schema zitten ook climaxtrainingen, dus beginnen in d1, d2 en dan d3. Zelfde effect zo'n beetje?

Denk dat ik idd eens ga spelen met interval, zo eens in de één à twee weken: tijdens een duurloopje een aantal keren een minuut versnellen ofzo.
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 2 juni 2012 @ 13:40:23 #20
299969 Finland.
Met een vleugje Pools.
pi_112343207
Ik heb Spotify op mijn telefoon O+.

Aldus;
http://open.spotify.com/u(...)HmTbr4guIG4obith2MOY

Lekker op de shuffle en gaan met die banaan :+
[b]Op zondag 27 mei 2012 14:43 schreef Nuchterheid het volgende:[/b]
Het is algemeen bekend dat Russen altijd dronken zijn.
[b]Op donderdag 4 oktober 2012 21:39 schreef Swetsenegger het volgende:[/b]
Ik heb geen sixpack, maar een fust.
pi_112343271
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 13:37 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oké. In mijn schema zitten ook climaxtrainingen, dus beginnen in d1, d2 en dan d3. Zelfde effect zo'n beetje?

Denk dat ik idd eens ga spelen met interval, zo eens in de één à twee weken: tijdens een duurloopje een aantal keren een minuut versnellen ofzo.
Ja, hoewel je hartslag in een climaxloop langzaam maar zeker omhoog gaat en bij een interval steeds omhoog en omlaag. Daar zit dus wel verschil in. Misschien aardig voor jou om een paar dingetjes uit een onderhoudsschema van RW te halen misschien. Daarin zitten ook intervaltraiingen en climaxlopen. En die zijn toegespitst op mensen die dus al 10km lopen. Bij mij is het naar de 10km toe uiteraard.
pi_112343350
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 13:40 schreef Finland. het volgende:
Ik heb Spotify op mijn telefoon O+.

Aldus;
http://open.spotify.com/u(...)HmTbr4guIG4obith2MOY

Lekker op de shuffle en gaan met die banaan :+
Met een banaan rennen loopt niet zo heel fijn denk ik :@ :N

I got a hangover _O_ _O_ Lekker om met een kater te gaan hardlopen :9 Monsterlijk brak jezelf voortslepen _O-

Chips! wtffffff :'( :'( :'( _O- _O- _O-

Nighwish _O_ had niet anders verwacht met zo'n username

[ Bericht 9% gewijzigd door Dr.Sexy op 02-06-2012 13:50:53 ]
pi_112343401
Ik wou nu gaan lopen (ik weet dat ik dat een aantal uurtjes geleden ook zei, kwam ineens wat tussendoor) maar ik heb even vlug een vraag tussendoor.
Ik heb dus een bluetooth hartslagmeter van Polar. Begin van deze week leek ik ineens klinisch dood op het einde van mijn loop. Ik ging ervan uit dat mijn batterij op was. Ik heb net de batterij vervangen en nu krijg ik nog steeds geen verbinding. En ja, de batterij is vol (heb hem met een fluke gemeten) en hij zit er goed in. Is dit een bekend probleem?
  zaterdag 2 juni 2012 @ 13:46:22 #24
50430 Yuki
Student Midwife
pi_112343422
Zo. 2 x 15 min met 2 min wandelen ertussen.
Na de eerste 15 minuten dacht ik *O* dit gaat goed!
In de laatste 15 minuten voelden m'n benen loodzwaar en leek ik niet vooruit te komen. Heb 2 keer een tussensprintje gedaan in de hoop het zware gevoel eruit te lopen, maar het wilde niet helpen.

Wel trots dat ik ben doorgelopen ondanks steken in m'n zij :)

Voor de gluurders: http://runkeeper.com/user/tclinden/activity/92335157
♥ || Baby catcher in training || ♥
  zaterdag 2 juni 2012 @ 13:50:55 #25
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112343551
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juni 2012 13:45 schreef streamnl het volgende:
Ik wou nu gaan lopen (ik weet dat ik dat een aantal uurtjes geleden ook zei, kwam ineens wat tussendoor) maar ik heb even vlug een vraag tussendoor.
Ik heb dus een bluetooth hartslagmeter van Polar. Begin van deze week leek ik ineens klinisch dood op het einde van mijn loop. Ik ging ervan uit dat mijn batterij op was. Ik heb net de batterij vervangen en nu krijg ik nog steeds geen verbinding. En ja, de batterij is vol (heb hem met een fluke gemeten) en hij zit er goed in. Is dit een bekend probleem?
Zelfde probleem momenteel. Zit ik ineens op een hartslag van 0, terwijl ik ook de batterij vervangen heb.
Niet meer actief op Fok!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')