Je kan het de komende 5 jaar aanvragen, maakt niet uit wanneer.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:31 schreef BabyB het volgende:
[..]
Ik heb echt geen verstand van belastingdienstzaken*zucht*
Kan ik dit bijvoorbeeld ook volgende week aanvragen? Of moet dit in een bepaalde periode?
[..]
Wij hebben dit jaar beiden geen aangifte gedaan. Voor mij was dit de 1e keer. Mijn vriend hoefde ook geen aangifte te doen omdat er niets is gewijzigd in zijn werksituatie, daarvan kreeg hij een brief van de belastingdienst.
En wat betreft je edit: mja.. Ik had er nog nooit van gehoord, vind het zelf ook bedenkelijk..
Schaam me ook eigenlijk een beetje om het aan te vragen
Mijn beweegredenen zijn natuurlijk puur fiscaal. Ik zie dus geen meerwaarde in het huwelijk boven een geregistreerd parnterschap. Sorry.quote:
Ja hoor, geen probleem. Als je het maar voor eind 2016 doet.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:31 schreef BabyB het volgende:
Ik heb echt geen verstand van belastingdienstzaken*zucht*
Kan ik dit bijvoorbeeld ook volgende week aanvragen? Of moet dit in een bepaalde periode?
Dan is het wellicht handig dat hij dat ook nog doet.quote:Wij hebben dit jaar beiden geen aangifte gedaan. Voor mij was dit de 1e keer. Mijn vriend hoefde ook geen aangifte te doen omdat er niets is gewijzigd in zijn werksituatie, daarvan kreeg hij een brief van de belastingdienst.
nou, vooruit dan maarquote:En wat betreft je edit: mja.. Ik had er nog nooit van gehoord, vind het zelf ook bedenkelijk..
Schaam me ook eigenlijk een beetje om het aan te vragen
Je moet het voor 1 april doen als je een brief hebt gehad van de Belastingdienst.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:46 schreef BabyB het volgende:
Bedankt voor alle antwoorden. Wat ik alleen niet echt snap, je moet toch je aangifte altijd voor 1 april indienen? En daarbij toch ook dit soort aanvragen?
Als ik het nu alsnog aanvraag krijg ik het dan pas bij de teruggave van volgend jaar?
Aha okay, bedankt allemaalquote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:48 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Je moet het voor 1 april doen als je een brief hebt gehad van de Belastingdienst.
Ook is het zo dat als je het voor 1 april doet je het voor 1 juli binnenhebt.
Het is echter niet zo dat je een jaar hoeft te wachten nu.
Het duurt meestal een maand of 2 a 3. Give or take.
De een is eerder verwerkt dan de ander. Gaat niet op volgorde van binnenkomst nml.quote:Op maandag 11 juni 2012 03:15 schreef seetjai het volgende:
Ik heb gister een brief ontvangen dat ik van het jaar 2010 geld ontvang, maar van 2011 heb ik nog geen bericht gekregen.
Terwijl ik het tegelijk had verstuurd; 2010 en 2011
Kan het ook zo zijn dat die brief is verlaat ?
Want weet ook zeker dat ik van beide een bepaald bedrag zou krijgen..
Er staat een aanslagnummer. De laatste 2 cijfers zijn het volgnummer voor dat jaar. Als het bv op 02 eindigt heb je al een aanslag gehad. Bijvoorbeeld je voorlopige teruggave. Zoek die eerdere aanslag(en) eens op in je administratie en vergelijk het.quote:Op maandag 11 juni 2012 07:47 schreef inXs het volgende:
mmm, kent iemand dat? Ik krijg vorige week een voorlopige aanslag binnen over 2011 (mijn fiscale partner nog niet). Hierin staat dat: terug te ontvangen bedrag 4440 euro, terug te ontvangen bedrag nieuwe aanslag 5167 en dan verschil: meer terug te ontvangen: 727 euro.
Opzich erg leuk, maar het bedrag dat ik oorspronkelijk terug zou krijgen heb ik nog niet gehad, ofwel de wijziging is er eerder dan de oorspronkelijke aanslag? Of gaat dit over het bedrag dat ik vorig jaar al terug gekregen heb? De getallen komen namelijk niet helemaal overeen met de aanslag over 2011.
Mn vader heeft het vanochtend binnen gekregen met dagtekening 9 Juni, ik heb nog niets, zelfde dagtekening en zelfde bank.quote:Op maandag 11 juni 2012 09:12 schreef 7sins het volgende:
iemand al geld op de rekening, van dagtekening 09-06?
misschien wat later op de dagquote:Op maandag 11 juni 2012 10:07 schreef Bierpufje het volgende:
[..]
Mn vader heeft het vanochtend binnen gekregen met dagtekening 9 Juni, ik heb nog niets, zelfde dagtekening en zelfde bank.
Ing bank?quote:Op maandag 11 juni 2012 10:07 schreef Bierpufje het volgende:
[..]
Mn vader heeft het vanochtend binnen gekregen met dagtekening 9 Juni, ik heb nog niets, zelfde dagtekening en zelfde bank.
ik ook ING, dan is de kans groot dat wij het morgenochtend krijgen, als je vader het al vanochtend gestort heeft gekregenquote:
Ik denk het ook inderdaad, blijf het wel vreemd vinden, wat kan nou het verschil zijn vraag ik me af.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:32 schreef 7sins het volgende:
[..]
ik ook ING, dan is de kans groot dat wij het morgenochtend krijgen, als je vader het al vanochtend gestort heeft gekregen
dat de ING een kutbank is en de rest nietquote:Op maandag 11 juni 2012 10:36 schreef Bierpufje het volgende:
[..]
Ik denk het ook inderdaad, blijf het wel vreemd vinden, wat kan nou het verschil zijn vraag ik me af.
Zal dat het zijn? De logica ontgaat me in ieder geval.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:39 schreef PennyWise84 het volgende:
[..]
dat de ING een kutbank is en de rest niet
Vind het eigenlijk een goeie en betrouwbare bankquote:Op maandag 11 juni 2012 10:39 schreef PennyWise84 het volgende:
[..]
dat de ING een kutbank is en de rest niet
Not true, aangifte digitaal op 27-04 verstuurd , dagtekening = 09-06quote:Op maandag 11 juni 2012 11:03 schreef nikky het volgende:
Omdat de boekhouder niet heeft geluisterd naar wat ik wilde, ontvang ik het geld pas ergens na 1-7 maar voor 1-9![]()
(Bij niet ingezetene voor 1 april aangifte = voor 1 juli bericht en geld. Na 1 april is tussen 1 juli en 1 september bericht en geld)
Ik denk dat de nadruk ligt op "niet ingezetene"quote:Op maandag 11 juni 2012 11:13 schreef 7sins het volgende:
[..]
Not true, aangifte digitaal op 27-04 verstuurd , dagtekening = 09-06
Vraag ik me ook af. Hier zit ik ook nog te wachten op enig bericht.quote:Op maandag 11 juni 2012 10:42 schreef Hi_flyer het volgende:
Als je aangifte hebt gedaan voor je eenmanszaak (ook voor 1 april), hoor je dan ook voor eind juni bericht te krijgen, of doen ze het wat rustiger aan met bedrijven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |