quote:
Op dinsdag 5 juni 2012 19:27 schreef WarrenBuffet het volgende:Aangifte IB2011 per 1 maart 2012 ingediend (vooraf ingevulde aangifteprogramma gebruikt!) en vandaag, met dagtekening 5 juni 2012, dinsdag, bericht gehad over VERREKENING met VT/VA IB2011 en een openstaand, te betalen bedrag van een her-berekening aangifte IB2009.
Dus, de brief met berekening van de voorlopige aanslag/teruggaaf aangifte IB2011 heb ik NIET ontvangen, maar wel het bericht dat het bedrag van deze VA/VT IB2011
verrekend gaat worden met een openstaande "belastingschuld" van IB2009.
Ach, op zich had ik liever die "openstaande schuld" via de bestaande maandelijkse betalings-regeling afbetaald, maar het is in feite lood om oud ijzer én ik denk dat het ook maar gewoon beter is.
Gewoon van de schuld af en hierdoor wat minder "cash" terug te ontvangen als waar ik op hoopte.
Ik laat nog even weten wanneer de betaling binnen is én wanneer de
"VA/VT-brief IB2011" in de bus valt. Dan is het belastingjaar 2011 weer "voorlopig" afgehandeld.
Laatste opmerking: een vertraging van 14 dagen t.o.v. de belastingjaren 2008-2009-2010 m.b.t. de brief en de ontvangst van de teruggave op de bankrekening.
Voor iedereen die nog niets gehoord heeft, succes!
Groet,
WB.
Update: Donderdag 07-06-2012, zojuist de brief Voorlopige Aanslag IB2011 ontvangen met dagtekening 8 juni 2012. Ook is het bedrag van deze VT/VA vanmorgen gestort,
minus het nog openstaande
terug te betalen bedrag van de herberekende Definitieve Aanslag IB2009, zoals hierboven omschreven is.
Op 5 juni ontving ik al de mededeling van de BD dat er een verrekening zal plaatsvinden.
Het bedrag van deze VT IB2011 is dus verminderd met een openstaand bedrag van een herberekende Definitieve Aanslag IB2009, waar tot op heden een betalingsregeling via maandelijkse inlossingen voor liep. Geen enorm bedrag, wel makkelijker om het in delen terug te betalen. Dit is overigens voor het eerst in 15 jaar dat ik zoiets meemaak.
Ach, zoals ik al zei, het is maar een paar honderd euro én ik ben meteen weer volledig schuldenvrij.
Met een kleine afwijking, d.w.z. ruim 14 dagen later bericht en geld t.o.v. de jaren 2008,2009 en 2010 én voor het eerst dus een verrekening meegemaakt, van een te ontvangen som geld met een openstaande schuld in de vorm van een afgesproken én perfect maandelijks nageleefde betaling volgens een door de BD zelf voorgesteld tijdsschema.
Ok, 2011 is "voorlopig" afgesloten. Ik vermoed dat de meesten hun centjes al op de bank hebben staan, of er een bank van hebben gekocht of ervan op vakantie zijn gegaan....etc.etc.etc.
Maar, voor diegenen die nog niets gehoord hebben, ik heb dus, zoals boven omschreven, een iets latere berichtgeving en een latere storting gekregen dan de voorafgaande jaren.
Als je een printje hebt gemaakt van je verzendbevestiging, dan duurt het nog maar 3 weekjes.
Mocht je desondanks toch jezelf afvragen waarom je nog niets hebt vernomen, dan kun je toch beter even de BelastingTelefoon bellen. Die is er voor iedereen en ik heb niets dan goede ervaringen met de
BD, Belastingtelefoon en zelfs direct contact met zaakbehandelaars van een middelingsverzoek.
Succes in elk geval en tot volgend jaar !!!!
WB.
[ Bericht 6% gewijzigd door WarrenBuffet op 07-06-2012 15:39:32 (brief ontvangen, dus bericht aangepast) ]