Ik wil niet zeggen dat SP de beste keus is er is eigenlijk geen andere keuze. Maar PvdA staat er toch om bekend tijdens campagnetijd de mooiste beloften te doen. Maar eenmaal verkozen haar kiezers in de rug te steken. Te draaien. Te liegen. Te baggetaliseren?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Atmosphere, als je niet weer een rechts overheidsbeleid wil dan stem je het beste op de PvdA. Als de SP de grootste wordt dan is het nog maar de vraag of dat de SP mee gaat regeren, als de PvdA groter wordt dan de VVD dan zal de PvdA meeregeren en de eerste minister leveren.
Ik raad jou en andere SP-stemmers aan om even je principes opzij te zetten en toch maar op de PvdA te stemmen, wetende dat de SP meer dan genoeg zetels zal krijgen om de PvdA voldoende links te houden. Dat is ook de voornaamste rol van de SP, de PvdA een beetje links houden.
Ik vind dat dat dogmatische flink is verminderd maar geen partij kan qua dogmatische uitspraken tippen aan de VVD met haar "hardwerkende Nederlander".quote:De SP is toch een partij die vrij dogmatisch opkomt voor arm en zwak Nederland, wat an sich logisch is, want dat soort polarisaties zal je natuurlijk krijgen in een verdeeld politiek landschap.
Dan geven jullie de macht aan de VVD en Rutte. Dat is niet in je belang.quote:Nee, sorry daar kan ik nooit toe overgaan. Een vriend van mij (al SP-lid in hart en nieren sinds jaren) is daar ook erg op tegen.
Ik denk dat de SP een opleiding ook wel goed zou vinden (eventueel in combinatie met werk waarbij het via belastingen en tarieven financiëel mogelijk wordt gemaakt wat nu niet het geval is) zolang je maar resultaat boekt en zo dichter bij werk komt.quote:Precies. Klaplopers die op de SP stemmen zullen bedrogen uit komen want dit soort partijen staan erom bekend om iedereen verplicht aan het werk te zetten, desnoods in werkkampen.
Ik denk dat het deze keer wel meevalt als je in ogenschouw neemt wie er nu tot de partijtop behoren.quote:Ik wil niet zeggen dat SP de beste keus is er is eigenlijk geen andere keuze. Maar PvdA staat er toch om bekend tijdens campagnetijd de mooiste beloften te doen. Maar eenmaal verkozen haar kiezers in de rug te steken. Te draaien. Te liegen. Te baggetaliseren?
Ik wil niet strategisch gaan stemmen want dat is echt het domste wat je kunt doen. Zeker als PvdA zogenaamd de tweede beste keus zou zijn. De stemmingmakerij via de media zit er alweer in. "PvdA zou de grootste kunnen worden" dus dan gaan potentiele SP-stemmers "strategisch" stemmen op een andere zogenaamd linkse partij. Gewoon niet doen.quote:Op zondag 3 juni 2012 02:27 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik denk dat het deze keer wel meevalt als je in ogenschouw neemt wie er nu tot de partijtop behoren.
Hoe dan ook, je handelt in strijd met je belangen als straks mede dankzij jouw stem de uitslag iets is als: SP-26 , VVD-28, PvdA-24
Dan krijg je er spijt van dat de PvdA niet 5 zetels meer heeft en de SP 5 zetels minder.
Een grote SP houdt de PvdA links maar de SP hoeft hiervoor niet groter te zijn dan de PvdA, zolang de SP de PvdA maar in de nek hijgt.
We? Spreek je voor de rest van de wereld of ben je shizofreen?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 19:28 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
[..]
En wat moeten we hier verder mee?
Kan ook wel de vier E's bedenken: 1) Energie, 2) Ego(ïsme), 3) Enzym, en 4) Edelachtbaarheid. Heb ik nu de wereld verklaard dan? Jouw 3 K's kunnen namelijk niet zonder mijn 4 E's, om nog maar niet te spreken over de befaamde 6 A's, maar daar wil ik hier om begrijpelijke redenen even niet op ingaan.
Haha, wat ben jij voor joker zeg?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 22:50 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Ik raad jou en andere SP-stemmers aan om even je principes opzij te zetten en toch maar op de PvdA te stemmen
Zonde van je stem.quote:Op zondag 3 juni 2012 09:05 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Haha, wat ben jij voor joker zeg?
Principes opzij zetten en dan ook nog je stem aan de pvda geven, de partij die zo weer met de vvd om de tafel gaat zitten..
Als ik iets is dat je niet moet doen is het wel "strategisch" gaan zitten stemmen, als jij het eens bent met de opvattingen van de SP moet je erop stemmen. Ga weg met je pvda zeg.
Gewoon zorgen dat de SP de grootste wordt!
Snoeien om te groeien...ook een mooie. Dat groeien komt dan niet in de cijfers terug, maar goed, het zinnetje bekt wel lekker. Koppel dat nog aan het idee van een huishoudboekje zoals een huishouden dat zou hebben en BINGO...men loopt blind achter een falend beleid aan. Althans, tot nu toe.quote:Op zondag 3 juni 2012 02:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik vind dat dat dogmatische flink is verminderd maar geen partij kan qua dogmatische uitspraken tippen aan de VVD met haar "hardwerkende Nederlander".
Ah, de eerste communistische dictatorpleiter is gearriveerd.quote:Op zondag 3 juni 2012 03:08 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik wil niet strategisch gaan stemmen want dat is echt het domste wat je kunt doen. Zeker als PvdA zogenaamd de tweede beste keus zou zijn. De stemmingmakerij via de media zit er alweer in. "PvdA zou de grootste kunnen worden" dus dan gaan potentiele SP-stemmers "strategisch" stemmen op een andere zogenaamd linkse partij. Gewoon niet doen.
Trouwens ik ben dit hele democratische politiek links en rechts-systeem zat. Het is voor mij één grote poppenkast wat uiteindelijk altijd de rijksten ten goede komt. Als de meeste stemmen gelden binnen dit systeem. Kun je de uitslagen manipuleren zodat de partijen naar jouw belang (of dat van het kongshuis) samen altijd de meeste stemmen behalen. Dit is kiezersbedrog en daarom een falend systeem voor de burger links en rechts (als je daar nog van kunt spreken want ik wil er niet meer aan meedoen). Het is een val.
Als je kijkt welke randfiguren er op de SP stemmen vraag je je toch de waarde van democratie af.quote:Op zondag 3 juni 2012 09:26 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ah, de eerste communistische dictatorpleiter is gearriveerd.
Over welke 'randfiguren' heb je het nou eigenlijk? De SP'ers in dit topic?quote:Op zondag 3 juni 2012 09:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als je kijkt welke randfiguren er op de SP stemmen vraag je je toch de waarde van democratie af.
Doel meer op de verplichte SP-parafernalia bij demonstraties van de ziek,zwak en misselijkbrigade. De chronische "ik heb het zo zwaar geef mij wat geld van anderen" groep.quote:Op zondag 3 juni 2012 10:05 schreef Gewas het volgende:
[..]
Over welke 'randfiguren' heb je het nou eigenlijk? De SP'ers in dit topic?
Met een beetje snoeien voor de vorm is op zich niets mis maar Rutte vergat de mest die nodig is om te groeien.quote:Op zondag 3 juni 2012 09:25 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Snoeien om te groeien...ook een mooie.
Sowieso gek dat Rutte dan een huishoudboekje met een tekort van 3% als normaal ziet.quote:Koppel dat nog aan het idee van een huishoudboekje zoals een huishouden dat zou hebben en BINGO...men loopt blind achter een falend beleid aan. Althans, tot nu toe.
Bagger genoegquote:Op zondag 3 juni 2012 10:28 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Met een beetje snoeien voor de vorm is op zich niets mis maar Rutte vergat de mest die nodig is om te groeien.
Weet je, als je het goed beschouwt is eigenlijk hiermee alles gezegd wat er te zeggen is.quote:Op zondag 3 juni 2012 09:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Als je kijkt welke randfiguren er op de SP stemmen vraag je je toch de waarde van democratie af.
Zo'n opmerking als dit zegt meer over jou dan over de SP stemmersquote:Op zondag 3 juni 2012 09:29 schreef eriksd het volgende:
[..]
Typische VVD-reactie weer, deze denigrerende houding tov anderen (die het minder hebben getroffen).quote:Op zondag 3 juni 2012 10:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Doel meer op de verplichte SP-parafernalia bij demonstraties van de ziek,zwak en misselijkbrigade. De chronische "ik heb het zo zwaar geef mij wat geld van anderen" groep.
Een of andere SP-stemmer hier vatte het ooit goed samen in zijn zoektocht naar meer geld voor zijn eigen zielige situatie: andere mensen kunnen best met wat minder!
Wie zegt dat ze niet meetellen? Dat is jouw conclusie. Ik verhef ze in ieder geval niet tot norm, en dat is wat de SP wel doet.quote:Op zondag 3 juni 2012 14:04 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Typische VVD-reactie weer, deze denigrerende houding tov anderen (die het minder hebben getroffen).
Alsof deze mensen niet meetellen ofzo.
Als je zelf door het lot ooit ziek of gehandicapt raakt en je je best doet om zoveel mogelijk te participeren in de samenleving, terwijl je van alle kanten gekort wordt om je te "motiveren" en van alle kanten te horen krijgt dat het een kwestie is van inzet en waar een wil is is een weg, en meer van die kort door de bocht aannames, waar weliswaar een kern van waarheid inzit maar nooit het hele verhaal vertellen, dan vergaat je deze arrogante houding snel.
Maakt niet uit, het is toch mislukt.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:35 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wat heb jij door het eten van Jan gedaan?
Dat gezin had ook een arbeidsongeschiktheid verzekering kunnen afsluiten bij de hypotheek, heb er geen medelijden mee.quote:Op zaterdag 2 juni 2012 20:42 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Heb je gelijk in.
Het is echter niet zo dat de SP een blanco cheque uitschrijft voor mensen die het minder hebben.
Ook de SP hamert al jaren in het partijprogramma op "werk als je kan werken".
Er is echter een groep die buiten eigen schuld om buiten de boot valt of in de problemen raakt.
Ik kan je zo 2 voorbeelden uit eigen omgeving noemen, waarvan ik er 1 noem.
Je hoeft ze niet "zielig" te vinden maar het geeft wel aan waar armoede onder kinderen vandaan komt.
Het voorbeeld:
Gezin, vrouw werkt als doktersassistente, man op mini-graafmachine bij bedrijf dat rioleringen aanlegt.
Vrouw kan het werk niet volhouden, gaat minder werken, blijkt achteraf MS te hebben.
Ze werkt op het moment van diagnose nog maar halve weken en krijgt op basis daarvan WIA, wat ook maar een percentage is van die halve week.
Het huis moet plots door 1,3x loon ipv 2x loon opgebracht worden.
Ze woonden er 6 jaar, jonge kinderen, geen overwaarde, het moet verkocht worden.
Nu in huurhuis, aangepast voor vrouw (ivm af en toe rolstoel nodig), nog forse schuld van koophuis.
Wie zijn er de dupe? De kinderen.
Kan je iemand de schuld geven? Ja... Misschien is een hypotheek op 2 inkomens niet zo handig... Maar hoe koop je tegenwoordig een gezinswoning op 1 hypotheek?
Zomaar een voorbeeld uit mijn directe omgeving, en ik ken er zo nog 1.
Dan heb je de bijstand en behalve een flinke groep "nietsnutten" waar ik het ook niet van moet hebben, zijn er ook mensen die uit de WIA (WAO) gewipt zijn, ziek geworden zijn toen ze werkloos waren, 50+ zijn en amper aan de bak komen, etc.
Die groep krijgt het slechter (2000 Euro per jaar minder is plan van VVD) en kinderen worden de dupe.
De SP is geen partij zonder nuances als het op dit gebied aankomt en zeker geen partij die het je cadeau geeft, zoals sommigen willen doen geloven. Maar ze komt wel op voor de zwakkeren.
De argumentatie wordt steeds beterquote:
. Dit dus. En zo'n AOV'tje kan je ook nog eens van de belasting aftrekken!quote:Op zondag 3 juni 2012 15:37 schreef klipper het volgende:
[..]
Dat gezin had ook een arbeidsongeschiktheid verzekering kunnen afsluiten bij de hypotheek, heb er geen medelijden mee.
Onrendabele onderdelen afstoten moet juist kunnen, ook al kost het op de korte termijn banen. De VVD ageert toch ook niet tegen moderne landbouwmachines omdat hiermee vroegere landbouwers werkloos zijn gemaakt (het kost een X aantal banen)..?quote:Op zaterdag 2 juni 2012 21:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het gaat om 1500 banen.
Voor de VVD wellicht een futiliteit, maar toch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |