abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112252390
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
  donderdag 31 mei 2012 @ 08:51:30 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112252430
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 08:19 schreef blue-eye het volgende:

[..]

ik heb het nogmaals gelezen was overduidelijk niet goed wakker bij het lezen ;) ik verbaas me dat mensen 5uur per week sporten etc. daardoor heb ik een verkeerd beeld gekregen, omdat actieve afvallers dat altijd willen doen. Ik ken geen mensen die voor de fun gezond leven en sporten. Zelf heb ik een spierziekte waardoor ik niet wekelijks op een vast tijdstip kan sporten, het kost me veel moeite/stress om het in te plannen voor mezelf.
Hier ga je ervan uit dat afvallen de enige reden is om te willen sporten. Lijkt me niet direct een goede motivatie, tenminste: niet als dat de enige motivatie is. Wat je niet leuk vindt houd je niet lang vol. Ik sport voornamelijk om m'n hoofd leeg te maken en de energie eruit te rennen aan het eind van de dag. Ook als ik er niet van zou afvallen (en dat doe ik volgens mij ook niet :')), zou ik nog steeds drie keer per week hardlopen :Y.

Aai over de bol voor Henk met hooikoorts!
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 31 mei 2012 @ 08:54:34 #3
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112252487
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 08:06 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik denk dat ze het wel weten en dat gebrek aan kennis (over het algemeen!) niet de reden is dat het velen in Dieet niet lukt er niet naar te leven. En wees eerlijk, ons lukt het ook niet altijd. Nou is de urgentie lager, omdat we al slank zijn, maar toch...
Ikke niet hoor! oO< :+

Meh verslapen. Meh vertraging :P Ml, als ik er niet uit kom dan ga ik je PMen :D Maar denk dat het wel lukt vandaag :Y Beter geslapen vannacht?
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_112252650
Morning!!

Who, wat heb ik geslapen :') Echt een verschrikkelijk "echte" droom gehad en Zo vast geslapen!!
quote:
0s.gif Op woensdag 30 mei 2012 23:29 schreef Ml-etje het volgende:

Lekker lijstje maar wat zonde van je D en erop volgende T!

Joh :P dit was echt een baggerlijstje hoor :D moest weer op reis gisteren dus D was in het vliegtuig, dan heb je niet veel keus. Was pas om 21:00 thuis, en dat broodje was om 18:00, ik had zo'n trek!

Oh hai BlueEye!
Ik moet er niet aan denken om me vol te stoppen met frikandellen en rondo's en elke dag SBS6 te kijken ipv te sporten en lekker te koken, maar goed, thanks voor de tips:)

/kortdoordebocht.
pi_112252694
Ik heb geen neusspray Aurum! Maar als het zo erg blijft, dan vraag ik er volgende week om. :)

Heb ook nog nooit zo erg last gehad van mn hooikoorst, normaliter beperkt het zich tot mn luchtwegen. Misschien hebben we andere pollen dit jaar ofzo?

Planning:
O: koffie verkeerd, cappuccino, yoghurt met rabarber en muesli
T/L: 6 geroosterde boterhammen met mayo, tomaat, ruccola en gerookte kipfilet
T: eitje
D: biefstuk en sperzieboontjes
S: krachttraining
T: kwark.
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_112252706
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 08:54 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ikke niet hoor! oO< :+

Meh verslapen. Meh vertraging :P Ml, als ik er niet uit kom dan ga ik je PMen :D Maar denk dat het wel lukt vandaag :Y Beter geslapen vannacht?
Het lukt ons wel! :D hoeveel kilo wil je nog kwijt?

@ Tink, er zal waarschijnlijk wel andere problematiek achter zitten dan onwetendheid, je hebt daar gelijk in.
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
  donderdag 31 mei 2012 @ 09:07:53 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112252780
Ook al weet je het wel: er moet een knop om. Bij de een gaat dat sneller dan bij de ander en bij sommigen - mijn zus, bijv - gebeurt het nooit.
Niet meer actief op Fok!
pi_112252885
Het fijne aan thuiswerken is dat je je nieuwe schoenen in kan lopen en als het pijn begint te doen, dan kan je ze gewoon uitdoen :+
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_112252923
Planning!
O: havermout met diepvriesfruit en sojamelk
T: 200 gr cherrytomaten, koffie (niet tegelijk)
L: 300 gr salade met ei en kip ofzo,en hopelijk een groentesoep
T: 150 ml yoghurt
T: mandarijn en peer
B: 2x20 minuten fietsen
D: Of marokkaans (uit eten) of een pasta en salade
  donderdag 31 mei 2012 @ 09:19:42 #10
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112252984
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:04 schreef Novem het volgende:

[..]

Het lukt ons wel! :D hoeveel kilo wil je nog kwijt?

@ Tink, er zal waarschijnlijk wel andere problematiek achter zitten dan onwetendheid, je hebt daar gelijk in.
O+

Ehm veel :@ :+ Stuk of 15 kilootjes zou leuk wezen :+ Maar eerst maar eens 5 :P
pi_112252996
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:07 schreef Viking84 het volgende:
Ook al weet je het wel: er moet een knop om. Bij de een gaat dat sneller dan bij de ander en bij sommigen - mijn zus, bijv - gebeurt het nooit.
Zeg nooit nooit. :) Vind het niet zo'n aardige opmerking en dat heb ik wel vaker met dingen die je over je zus post. Maar goed, jij kent haar het best natuurlijk.
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_112253033
Planning voor vandaag. En ja, die eerste T is heel bewust B-)

O: bakje magere kwark met muesli
T: brownie
L: salade van tomaat, komkommer, olijfjes en feta
T: grote pistolet geitenkaas
T: boterham pindakaas
S: uurtje fitness, waaronder (hopelijk) 4 km hardlopen
D: geen idee nog, maar met groente iig :P
T: ?
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_112253035
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:20 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Zeg nooit nooit. :) Vind het niet zo'n aardige opmerking en dat heb ik wel vaker met dingen die je over je zus post. Maar goed, jij kent haar het best natuurlijk.
Kan toch prima dat het bij haar zus zo werkt? Als het dik zijn onderdeel is van de persoonlijkheid die ze heeft?!

Morgen slankies!

Deze ochtend thuis werken en vanmiddag de deur uit. Jammer dat het weer niet echt mee zit.
pi_112253053
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:16 schreef Perruche het volgende:
Planning!
O: havermout met diepvriesfruit en sojamelk
T: 200 gr cherrytomaten, koffie (niet tegelijk)
L: 300 gr salade met ei en kip ofzo,en hopelijk een groentesoep
T: 150 ml yoghurt
T: mandarijn en peer
D: Of marokkaans (uit eten) of een pasta en salade
:')

Alsof jij alleen dat eet vandaag _O- Dat worden dus wel twee 'Perr'-etjes...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  donderdag 31 mei 2012 @ 09:23:35 #15
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112253063
quote:

[..]

Mijn zus is al 45 en loopt al zo'n 15 jaar te steggelen met haar gewicht. Ze is al een keer flink afgevallen met LadyLine, maar daarna ook weer flink aangekomen. Ik zie het gewoon niet meer goedkomen.

En sorry: ik stoor me er gewoon aan - ook bij m'n zus: mensen die willen afvallen en dan puddingbroodjes gaan eten. En in vage cabines gaan liggen sporten.

Werkelijk: het hele idee is zó simpel, het kwartje moet gewoon een keer vallen bij haar. Maar hoe langer dat duurt, hoe somberder ik het inzie.
Niet meer actief op Fok!
pi_112253087
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Mijn zus is al 45 en loopt al zo'n 15 jaar te steggelen met haar gewicht. Ze is al een keer flink afgevallen met LadyLine, maar daarna ook weer flink aangekomen. Ik zie het gewoon niet meer goedkomen.

En sorry: ik stoor me er gewoon aan - ook bij m'n zus: mensen die willen afvallen en dan puddingbroodjes gaan eten. En in vage cabines gaan liggen sporten.
Dat fun4two blijft je achtervolgen he? :P
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_112253088
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:22 schreef An24 het volgende:

[..]

Kan toch prima dat het bij haar zus zo werkt? Als het dik zijn onderdeel is van de persoonlijkheid die ze heeft?!

Morgen slankies!

Deze ochtend thuis werken en vanmiddag de deur uit. Jammer dat het weer niet echt mee zit.
Van wat ik weet (en dat is natuurlijk maar héél weinig) wil haar zus wel afvallen. Dus dat het haar dan nóóit gaat lukken weet je niet. Ik hoop voor haar zus dat het wel gaat lukken, die knop omzetten! :Y
pi_112253105
quote:

[..]

Werkelijk: het hele idee is zó simpel, het kwartje moet gewoon een keer vallen bij haar. Maar hoe langer dat duurt, hoe somberder ik het inzie.
Ja, lijkt me ook vervelend hoor. Je houdt van je zus en ziet het liefst dat ze gewoon doet wat goed voor haar is.
  donderdag 31 mei 2012 @ 09:26:52 #19
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112253128
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:24 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Van wat ik weet (en dat is natuurlijk maar héél weinig) wil haar zus wel afvallen. Dus dat het haar dan nóóit gaat lukken weet je niet. Ik hoop voor haar zus dat het wel gaat lukken, die knop omzetten! :Y
Het lastige is gewoon dat dat inzicht een keer moet komen. Ik weet ook niet of het helpt om dag in dag uit commentaar te leveren op het eet- en bewegingspatroon van iemand die te dik is.
Niet meer actief op Fok!
pi_112253149
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:23 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Alsof jij alleen dat eet vandaag _O- Dat worden dus wel twee 'Perr'-etjes...
:6 een mens mag dromen!!!
  donderdag 31 mei 2012 @ 09:27:50 #21
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112253159
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:25 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Ja, lijkt me ook vervelend hoor. Je houdt van je zus en ziet het liefst dat ze gewoon doet wat goed voor haar is.
Ja, jammer dat ze niets van mij aanneemt, want ik ben maar het kleine zusje en wat weet ik er nu van? Intussen ben ik wel de slankste en de sportiefste in ons gezin, dat zegt ook wat, lijkt me.
Niet meer actief op Fok!
pi_112253168
quote:

[..]

Er zit een verschil tussen willen en kunnen. Mensen die willen, maar waarbij het niet lukt om de knop om te zetten hebben heel vaak een gedragsprobleem. (niet altijd dus he, voordat er gezegd gaat worden dat ik generaliseer ;) )

Als het gedragsprobleem onderdeel is van de persoonlijkheid wordt het voor die persoon erg moeilijk om van het gewicht af te komen. In dat geval vallen mensen af door in hun hoofd "af te vallen" en niet aan hun lijf. Heel veel mensen willen wel afvallen maar aan het laatste willen ze dan weer niet.
  donderdag 31 mei 2012 @ 09:30:04 #23
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112253200
Is het niet meer een soort weerstand tegen verandering ook? Als je blijvend wilt afvallen, moet je immers blijvend je eet- en beweegpatroon veranderen. Mensen zien gezond leven als iets negatiefs: iets wat ze best even willen doen om wat kilo's kwijt te raken, maar daarna willen ze weer terug naar hun oude, vertrouwde patroon.
Niet meer actief op Fok!
pi_112253205
Bedoel het goed, Perr O+ Ergo: zou juist aanraden wat meer :@
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:27 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ja, jammer dat ze niets van mij aanneemt, want ik ben maar het kleine zusje en wat weet ik er nu van? Intussen ben ik wel de slankste en de sportiefste in ons gezin, dat zegt ook wat, lijkt me.
Oeh! Rare gewaarwording is dat he? :@
pi_112253210
quote:

[..]

Je weet het inderdaad nooit, maar ik denk wel dat je als zus een inschatting kan maken van iemands levensstijl. Het is vervelend als iemand eigenlijk wel zou wíllen afvallen en niet lekker in zijn/haar vel zit door het overgewicht. Als dat niet zo is, is het prima toch (gezondheidsrisico's daargelaten...)?

En ik denk dat het daar bij Vik & zus misgaat. Vik voelt zich nu zoveel beter dan mét de extra kilo's en ze zou - denk ik! - graag willen dat haar zus dat ook kan ervaren. Maar misschien zit ik er helemaal naast hoor :+.

Inmiddels al spuit elluf.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112253345
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:30 schreef Viking84 het volgende:
Is het niet meer een soort weerstand tegen verandering ook? Als je blijvend wilt afvallen, moet je immers blijvend je eet- en beweegpatroon veranderen. Mensen zien gezond leven als iets negatiefs: iets wat ze best even willen doen om wat kilo's kwijt te raken, maar daarna willen ze weer terug naar hun oude, vertrouwde patroon.
Weerstand tegen verandering is inderdaad per definitie een fase bij gedragsverandering. Als ze daar niet doorheen komt, zal ze sowieso terugvallen.
pi_112253425
quote:

[..]

Ja maar nu doe je allerlei aannames. Niet iedereen valt even makkelijk af. En boven de 40 verandert je hormoonhuishouding die ook invloed heeft op afvallen.

Ik praat het puddingbroodjes incident niet goed, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen altijd "netjes"eet. En ik kan me ook voorstellen dat als het niet altijd even makkelijk gaat dat je denkt, meh, waarom zou ik de moeite doen.

Ik merk wel vaker aan je dat je het af en toe best moeilijk vindt om je in anderen in te leven. Jouw manier van leven lijkt dé manier te zijn.
  donderdag 31 mei 2012 @ 09:43:01 #28
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_112253478
quote:

[..]

Met 45 is dat best lastig volgens mij. Zeker als je je hele leven al verkeerd eet.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 31 mei 2012 @ 09:43:29 #29
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112253488
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:40 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Ja maar nu doe je allerlei aannames. Niet iedereen valt even makkelijk af. En boven de 40 verandert je hormoonhuishouding die ook invloed heeft op afvallen.

Ik praat het puddingbroodjes incident niet goed, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen altijd "netjes"eet. En ik kan me ook voorstellen dat als het niet altijd even makkelijk gaat dat je denkt, meh, waarom zou ik de moeite doen.

[quote]Ik merk wel vaker aan je dat je het af en toe best moeilijk vindt om je in anderen in te leven. Jouw manier van leven lijkt dé manier te zijn.
@ eerste: dat klopt wel ja. Als ik 'het licht heb gezien' kan ik me niet meer voorstellen dat ik dingen anders zou doen (en dus ook niet dat anderen het anders doen)

@ laatste: mwoah, dat valt wel mee, maar ik denk dat we het er wel over eens zijn dat elke avond hapjes op tafel en puddingbroodjes in het weekend niet bijdraagt aan afvallen/een gezondere levensstijl :). Ik doe ook niet alles perfect, maar ik kom wel steeds een stapje verder :).
Niet meer actief op Fok!
pi_112253568
Mogge!!

Yoghurt met mango :9

Perr ik vermoedde al een reisje ;) @ Maria hoor het wel!
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_112253584
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:43 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Met 45 is dat best lastig volgens mij. Zeker als je je hele leven al verkeerd eet.
Net zo lastig als je 20 bent. Fysiek gezien. Mentaal klopt het wel denk ik. Mensen leren op die leeftijd langzamer en hebben daarom ook een grotere weerstand om te veranderen.

Ik zie dat ook vaak op het werk "mjah, ik ben 50, dat computersysteem ga ik mezelf echt niet meer aanleren". De leeftijd is een instrument geworden in plaats van een mogelijke oorzaak.
pi_112253627
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:48 schreef An24 het volgende:

[..]

Net zo lastig als je 20 bent. Fysiek gezien. Mentaal klopt het wel denk ik. Mensen leren op die leeftijd langzamer en hebben daarom ook een grotere weerstand om te veranderen.

Ik zie dat ook vaak op het werk "mjah, ik ben 50, dat computersysteem ga ik mezelf echt niet meer aanleren". De leeftijd is een instrument geworden in plaats van een mogelijke oorzaak.
Probleem ipv uitdaging en leeftijd als wapen.
pi_112253651
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:43 schreef Viking84 het volgende:

[..]

@ eerste: dat klopt wel ja. Als ik 'het licht heb gezien' kan ik me niet meer voorstellen dat ik dingen anders zou doen (en dus ook niet dat anderen het anders doen)

@ laatste: mwoah, dat valt wel mee, maar ik denk dat we het er wel over eens zijn dat elke avond hapjes op tafel en puddingbroodjes in het weekend niet bijdraagt aan afvallen/een gezondere levensstijl :). Ik doe ook niet alles perfect, maar ik kom wel steeds een stapje verder :).
kan je je voorstellen dat mensen dat "eerste" vervelend vinden. Want dat jij het licht hebt gezien wil niet zeggen dat je iedereen maar moet gaan overtuigen van hoe "geweldig" iets is.

Mensen moeten zelf openstaan voor verandering, dán pas zullen ze willen luisteren naar wat je te vertellen hebt.

You can lead a horse to water, but you cannot make it drink.

Ik hoop ook niet dat je haar probeert bij te sturen of erger dat je een waardeoordeel hebt over haar lifestyle (en zo komt het op mij wel over). Want dan acht ik de kans klein dat ze naar je luistert, ook al heb je misschien wel wat nuttigs te vertellen. Gewoon omdat niemand erop zit te wachten dat iemand hen veroordeelt om wat ze doen.
  donderdag 31 mei 2012 @ 09:51:19 #34
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_112253655
quote:

[..]

Fysiek gezien volgens mij ook, omdat je caloriebehoefte lager ligt. Naar ik heb begrepen kan het wel 500 kcal per dag schelen.
pi_112253693
quote:

[..]

Ben ik niet met je eens.

Ik heb het niet over de wil om te veranderen, ik heb het letterlijk over de fysieke aspecten. Als vrouw ga je dan helaas al richting de overgang en sla je makkelijker vet op. Dat betekent dat je harder moet werken en dat je nog meer op moet letten op wat je eet. En als je al te zwaar bent, gaat het er moeilijker af.
pi_112253737
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:51 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Fysiek gezien volgens mij ook, omdat je caloriebehoefte lager ligt. Naar ik heb begrepen kan het wel 500 kcal per dag schelen.
Dat valt ook prima op te lossen als je er rekening mee houdt. Het vergt alleen een ijzeren discipline.
  donderdag 31 mei 2012 @ 09:54:16 #37
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_112253738
en toch vind ik dat er raar gereageerd wordt op blue-eyes.

ze geeft net aan dat ze de OP verkeerd begrepen had, en toont oprechte verbazing over de fun-sporters en gezonde eters, omdat ze die in haar eigen omgeving niet heeft. ik kan me voorstellen dat je als je zoiets in je omgeving niet/nauwelijks tegenkomt niet direct het eerste is waar je aan denkt bij een afvaltopic. Ze zei nergens dat je rondo's en frikandellen moet eten, die eet ze juist niet meer (of minder vaak), en ze geeft aan dat ze zelf met veel moeite 1 keer per week sport vanwege een spierziekte. v

verdorie, je kunt zo iemand toch ook gewoon welkom heten, en vragen naar het hoe en wat van die ziekte en sporttips geven i.p.v. allemaal aannames te doen en nog eens te katten naar dieet?

(ik heb het tegen niemand specifiek, maar het gaat me om de toon van een aantal berichten n.a.v. en tegen blue-eyes.)

en ik mis verdomme J nu al :'( nog 33 dagen...
Kwak
  donderdag 31 mei 2012 @ 09:55:25 #38
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112253761
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:51 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

kan je je voorstellen dat mensen dat "eerste" vervelend vinden. Want dat jij het licht hebt gezien wil niet zeggen dat je iedereen maar moet gaan overtuigen van hoe "geweldig" iets is.

Mensen moeten zelf openstaan voor verandering, dán pas zullen ze willen luisteren naar wat je te vertellen hebt.

You can lead a horse to water, but you cannot make it drink.

Ik hoop ook niet dat je haar probeert bij te sturen of erger dat je een waardeoordeel hebt over haar lifestyle (en zo komt het op mij wel over). Want dan acht ik de kans klein dat ze naar je luistert, ook al heb je misschien wel wat nuttigs te vertellen. Gewoon omdat niemand erop zit te wachten dat iemand hen veroordeelt om wat ze doen.
Nee hoor, we praten er nooit over, ook al heb ik er natuurlijk een mening over. Ze moet lekker doen wat ze zelf wil :). Maar kom dan ook niet elke keer aan met "ik ga op mijn gewicht letten." Laat het zien!
Niet meer actief op Fok!
pi_112253810
:? heb ik wat gemist?

*teruglezen gaat*
pi_112253813
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:52 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens.

Ik heb het niet over de wil om te veranderen, ik heb het letterlijk over de fysieke aspecten. Als vrouw ga je dan helaas al richting de overgang en sla je makkelijker vet op. Dat betekent dat je harder moet werken en dat je nog meer op moet letten op wat je eet. En als je al te zwaar bent, gaat het er moeilijker af.
Mjah, het probleem met die gedachte is dat mensen het daardoor op gaan geven: "het lijf werkt niet goed meer mee, dus kan ik er net zo goed mee ophouden". Er zijn voldoende succes verhalen die dat laten zien.

Maar goed, niets mis met een verschil in mening. Ik ontken ook niet dat die mensen misschien harder moeten werken. Maar mogelijk is het zeker!
pi_112253870
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:57 schreef An24 het volgende:

[..]

Mjah, het probleem met die gedachte is dat mensen het daardoor op gaan geven: "het lijf werkt niet goed meer mee, dus kan ik er net zo goed mee ophouden". Er zijn voldoende succes verhalen die dat laten zien.

Maar goed, niets mis met een verschil in mening. Ik ontken ook niet dat die mensen misschien harder moeten werken. Maar mogelijk is het zeker!
Maar net zei je nog dat het fysiek gezien net zo moeilijk is als voor een 20 jarige?

Verder begrijp ik dat het het lastig is voor Vik, maarja je kan er inderdaad niets over zeggen want dat werkt ook niet.
Dat had ik 'vroeger' ook met mijn ouders.
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:00:05 #42
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_112253877
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:57 schreef V1z0R het volgende:
:? heb ik wat gemist?

*teruglezen gaat*
nee, ik ben ws. spuit elf omdat ik een eeuw over die reactie deed.
de huidige discussie is ontstaan uit die post, maar is nog maar zijdelings gerelateerd.
Kwak
pi_112253888
en een knuffel voor Kwak! Ga je hem tussendoor nog opzoeken?
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:02:21 #44
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112253928
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:59 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Maar net zei je nog dat het fysiek gezien net zo moeilijk is als voor een 20 jarige?

Verder begrijp ik dat het het lastig is voor Vik, maarja je kan er inderdaad niets over zeggen want dat werkt ook niet.
Leidt idd alleen maar tot irritaties. Je kunt alleen maar hopen dat ze jou een keer vragen hoe jij het hebt gedaan of dat ze zelf erover beginnen dat ze het lastig vinden om af te vallen (idem dito met collega). Maar direct commentaar leveren op wat ze eten werkt niet, dus dat doe ik dan ook niet :). Weet ook niet of m'n zus er überhaupt voor openstaat om erover te praten; denk dat ze het bagatelliseert en snel overgaat naar een ander onderwerp. Vroeger kwam zij altijd met haar dieettips ("Indische cake is gezond en beter dan gewone cake" etc), maar tegenwoordig niet meer.
Niet meer actief op Fok!
pi_112253951
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:59 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja, klopt en dat denk ik nog steeds. Ik denk dat de zwaarte op mentaal gebied ligt. Als je rekening moet houden met je fysieke ongemakken heb je mentaal extra drive nodig om vol te houden. Daar ligt het verschil in mening ook.
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:04:05 #46
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_112253974
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:00 schreef Sarabi het volgende:
en een knuffel voor Kwak! Ga je hem tussendoor nog opzoeken?

nee, kan niet, en is voor een maandje ook wel overdreven. volgend jaar gaat hij ws. twee maanden of iets langer naar Amerika voor onderzoek. Dan hoop ik dat er een vakantie tussen zit en ik langs kan gaan. *sparen*
Kwak
pi_112254073
_O- Bo heeft haar eigen rijtje aardbeien naast het grasveld en ze blijkt ze ook nog eens lekker te vinden.
Zat er net een merel aan een aardbei te pikken, ik wijs haar erop en zij op een holletje naar buiten.

Nu zit ze naast de aardbeien :D alsof ze het snapt _O-
pi_112254141
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:04 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

nee, kan niet, en is voor een maandje ook wel overdreven. volgend jaar gaat hij ws. twee maanden of iets langer naar Amerika voor onderzoek. Dan hoop ik dat er een vakantie tussen zit en ik langs kan gaan. *sparen*
Ik vond 5 dagen al lang _O- maar inderdaad voor een maandje misschien overdreven.

Wanneer komt het katje? Hij zag er al best groot uit op de foto's en heel cute.
pi_112254155
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:08 schreef Ml-etje het volgende:
_O- Bo heeft haar eigen rijtje aardbeien naast het grasveld en ze blijkt ze ook nog eens lekker te vinden.
Zat er net een merel aan een aardbei te pikken, ik wijs haar erop en zij op een holletje naar buiten.

Schijnbaar is ze niet de enige die het lekker vindt:

ik weet niet wat ik vager vind, die mensen, de inrichting van hun huis of de grootte van de aardbeien die ze voert :X Of het muziekje eronder natuurlijk :P
pi_112254166
quote:

Haha, geweldig beestje toch!
pi_112254168
Sterkte Kwak :* Kunnen jullie wel Skypen?
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:11:30 #52
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112254171
quote:

:D.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:12:27 #53
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_112254202
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:10 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik vond 5 dagen al lang _O- maar inderdaad voor een maandje misschien overdreven.

Wanneer komt het katje? Hij zag er al best groot uit op de foto's en heel cute.
ze (het is een rooie poes!) is pas 5 weken, en komt 9 augustus - ze mag met 12 weken weg maar dan zijn wij op vakantie, en als wij thuiskomen is t baasje net een paar dagen weg (dan komt er een poezenoppas)...

ik ga er even vandoor trouwens, moet voor 12 uur boodschappen gedaan hebben en moet me nog aankleden enzo :') echte luie vrije dag.
Kwak
pi_112254212
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:11 schreef _aurum_ het volgende:
Ik weet niet hoe het bij kwak zit, maar bij mij zou het gemis met skype alleen maar erger worden :')
pi_112254237
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:10 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

ik weet niet wat ik vager vind, die mensen, de inrichting van hun huis of de grootte van de aardbeien die ze voert :X Of het muziekje eronder natuurlijk :P
Niet echt nee :D die merel wordt as we speak door de tuin gejaagd.

Dat filmpje :'( mensen die aan het eten van de hond likken vooraf :N
En dan zijn Spaanse plofbeitjes.
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:13:53 #56
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_112254240
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:11 schreef _aurum_ het volgende:
nope, geen internet ter plekke, en ook de telefoonverbinding is in de woestijn van zuid spanje niet je van het (of: dat van je, zoals een duits-nederlandse vriendin het zegt _O-)

we proberen wel of smsen en af en toe bellen lukt.

stomme is: ik kon altijd heel goed alleen zijn, maar ik ben sinds bijna 2 jaar nauwelijks meer alleen geweest en ben het echt ontwend...
Kwak
pi_112254269
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:13 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe het bij kwak zit, maar bij mij zou het gemis met skype alleen maar erger worden :')
Naah, bij ons helpt het echt een hoop! Zien doet schijnbaar meer dan horen ofzo?!
Maar misschien zijn wij meer visueel ingesteld, dunno.
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:19:30 #58
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_112254386
Ja, vind ik ook, zien is fijn. Maar goed...

Hij zit hier 's nachts en 's avonds (in een moderner stukje dorp)

en overdag in dit soort gebied. no interwebz, hoop heel hard op mobiel bereik in het dorp, in de woestijn: no chance...
Kwak
pi_112254398
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:15 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Naah, bij ons helpt het echt een hoop! Zien doet schijnbaar meer dan horen ofzo?!
Maar misschien zijn wij meer visueel ingesteld, dunno.
Mjah, twee fotografen in huis, zou hier ook zo moeten werken :) Gelukkig is het hier ook niet nodig. En met korte reisjes vind ik het juist heerlijk om alleen te zijn.
pi_112254488
Ik ben benieuwd hoe ik het ga hebben, meestal word ik sjaggo na 3 nachten van huis te zijn zonder 'm. En dit wordt bijna een week :+
pi_112254511
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:10 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

:') ;( :'( _O-

Pijn in m'n buik...

Wat een mens _O_

:D
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:24:20 #62
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112254548
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:19 schreef kwakz0r het volgende:
Ja, vind ik ook, zien is fijn. Maar goed...

Hij zit hier 's nachts en 's avonds (in een moderner stukje dorp)
[ afbeelding ]

en overdag in dit soort gebied. no interwebz, hoop heel hard op mobiel bereik in het dorp, in de woestijn: no chance...
[ afbeelding ]
Wel vet mooi O+.
Niet meer actief op Fok!
pi_112254724
Ik vond twee dagen zonder Baard al helemaal niet tof. :@. Succes kwak, hopelijk kunnen jullie wat contact houden!
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_112254729
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:23 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:') ;( :'( _O-

Pijn in m'n buik...

Wat een mens _O_

:D
Ik vind het filmpje eigenlijk wel een beetje bizar op de een of andere manier :@ :')
pi_112254796
Goedemorgen :W.

Planning:
S: Hardlopen 13-13-8
O: Yoghurt met appel, 2 muesli-crackers met hütenkäse/gerookte kip (en komkommer)
L: Geroosterde volkoren boterham met zelfgemaakte tonijnsalade, kleine roggebrood met fricandeau, muesli-cracker met gerookte kip (en komkommer)
T: Salade van veldsla, komkommer, zachte geitenkaas en frambozen :9
D: Beefburger op een volkoren broodje, komkommer, sla, gebakken uien met een beetje mayonaise en erbij (om toch wat groente binnen te krijgen :+) verse spinazie
T: Bak optimel yoghurt met blauwe bessen
pi_112254854
Iemand een idee hoe je snel aan een sociale huurwoning komt?

Niet voor mezelf though :D
pi_112254876
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:33 schreef Ml-etje het volgende:
Iemand een idee hoe je snel aan een sociale huurwoning komt?

Niet voor mezelf though :D
Inschrijven en dan vier jaar wachten.
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:35:49 #68
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112254915
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:34 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Inschrijven en dan vier jaar wachten.
'Snel' zei ze :+. Maar verder weet ik ook niets, sorry!
Niet meer actief op Fok!
pi_112254959
_O- 4 jaar is verzuipen in de schuld voor deze persoon.

Ga wel even bellen.
pi_112254967
Ml, scheiden mits je kinderen hebt en vrouw bent...
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:29 schreef An24 het volgende:

[..]

Ik vind het filmpje eigenlijk wel een beetje bizar op de een of andere manier :@ :')
Er zijn meerdere filmpjes... :')
pi_112255014
quote:
14s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:55 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee hoor, we praten er nooit over, ook al heb ik er natuurlijk een mening over. Ze moet lekker doen wat ze zelf wil :). Maar kom dan ook niet elke keer aan met "ik ga op mijn gewicht letten." Laat het zien!
Daar ben ik het wel mee eens en geld voor mij ook. Iedere keer roepen "meeeeh ik heb buikvet ;(" maar er niets aan doen :').

Nu roep ik het niet meer zo hard maar doe ik er wat aan, heb het gevoel dat dat toch beter werkt :D
pi_112255019
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:38 schreef V1z0R het volgende:
Ml, scheiden mits je kinderen hebt en vrouw bent...

[..]

Er zijn meerdere filmpjes... :')
Goede optie, al moet ik dan even uitzoeken of ombouwen gaat lukken :+
Maar klopt wat je zegt hoor ;)
pi_112255070
scheiden is geen reden meer :)

Je kan de tijd overbruggen door bij familie/vrienden te logeren of je gaat een tijdje naar het leger des heils. Iig inschrijven als woonzoekende en ook kijken bij particuliere huur of woningen die lang te koop staan, die worden ook nog weleens verhuurd.
pi_112255123
Hm Ml, of je moet in oost wolvega ofzo zoeken, daar is zat. Amsterdam/utrecht/random andere stad kan je op je buik schrijven.
pi_112255143
Het probleem is juist de huurwoning van dit moment, de huur is echt skyhigh zoals blijkbaar normaal is.

Sociale woningbouw kost de helft voor hetzelfde, snelle besparing dus.
-edit- Geen auto meer dus gebonden aan een bepaalde woonplaats.
pi_112255147
Oh en wat schattig dat jullie je vriendje allemaal zo missen! Ik vind het prima als 'ie een weekje weggaat hoor, lekker even het huis voor mij alleen! Moet er niet aan denken dat me dat echt erg lijkt ofzo, lijkt me heel vermoeiend.
pi_112255166
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:44 schreef Ml-etje het volgende:
Het probleem is juist de huurwoning van dit moment, de huur is echt skyhigh zoals blijkbaar normaal is.

Sociale woningbouw kost de helft voor hetzelfde, snelle besparing dus.
Ja, dan moet je wel genoegen nemen met de middle of nowhere. Je zou trouwens ook kunnen kijken naar anti-kraak.
pi_112255172
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:44 schreef Perruche het volgende:
Oh en wat schattig dat jullie je vriendje allemaal zo missen! Ik vind het prima als 'ie een weekje weggaat hoor, lekker even het huis voor mij alleen! Moet er niet aan denken dat me dat echt erg lijkt ofzo, lijkt me heel vermoeiend.
" hij is toevallig dit weekend weg.
pi_112255208
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:45 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ja, dan moet je wel genoegen nemen met de middle of nowhere. Je zou trouwens ook kunnen kijken naar anti-kraak.
Met een kindje vind ik dat niet zo verstandig, maar goed ik heb een lijstje met opties thnx!

Overigens kwam ik er net door mijn hulp achter dat boeken lenen tot 17 jaar gratis is bij de bibliotheek /zokomtjansplinterdoordewinter.
pi_112255264
Bieb is toch altijd gratis geweest < 17 (m.u.v. CD's/DVD's en games) :?
pi_112255311
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:48 schreef V1z0R het volgende:
Bieb is toch altijd gratis geweest < 17 (m.u.v. CD's/DVD's en games) :?
Dat wist ik dus niet ;)

En sommige mensen ook niet en die kopen dan boeken.
pi_112255332
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:50 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat wist ik dus niet ;)

Jij gaat nu dus onder Bo's naam boeken lenen? :P
pi_112255345
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:50 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Dat wist ik dus niet ;)

Hebben sommige mensen ook een Weh kampaccount?
edit ivm ongewenste spam
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:51:26 #84
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112255358
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:44 schreef Perruche het volgende:
Toen ik in Engeland was vond ik het wel stom (want knuffeljunkie, o.a. :+), maar op het afscheid na heb ik volgens mij niet gesnotterd. Samen is altijd leuker maar alleen trek ik ook wel, kennelijk :Y
pi_112255468
Gisteren:
O: gekookt eitje, 4 plakjes gerookte kipfilet, likje mayo
T: stukje kiprollade
L: roerei of omelet met ui/tomaat/paprika/lavas
T: tomatensalade met ui en olijfolie en parmezaanse emmentaler kaas
T: wodka, 10 gram knabbelbacon
D: zalm in alufolie met chinese wokgroenten en een sausje van kikkoman, thaise chilivlokken, vissaus en zoetstof.
T: volle kwark met citroensap en zoetstof.
T: 6 gram knabbelbacon en 15 gram boursin
T: plakje belegen kaas
1685 kcal -500 gram(-1,7)

Vandaag:

O: gekookt eitje, 2 plakjes ham, likje mayo
T: stukje kiprollade
L: ijsbergsla, tomaat, ui geitenkaas, uitgebakken spekjes en dressing
T: stukje emmentaler
T: gekookt eitje
S: hardlopen
T: wodka, baconknabbels met filet A.
D: kippenpoot, gewokte chinese groenten
T: volle kwark, citroensap, zoetstof
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:56:25 #86
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_112255495
4 jaar :D in de grote steden moet je eerder aan 15 jaar denken... srsly...

lastig MI, ik heb geen andere tips dan die je al gekregen hebt.
Kwak
  donderdag 31 mei 2012 @ 10:57:49 #87
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112255541
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:40 schreef Perruche het volgende:

[..]

Daar ben ik het wel mee eens en geld voor mij ook. Iedere keer roepen "meeeeh ik heb buikvet ;(" maar er niets aan doen :').

Nu roep ik het niet meer zo hard maar doe ik er wat aan, heb het gevoel dat dat toch beter werkt :D
Ik roep dan ook niet meer "meeeh ik heb buikvet" :').
Niet meer actief op Fok!
pi_112255575
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:57 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee precies! net als Tink d'r sig, maar dan "sporten" ipv "poetsen".

Ik voel trouwens wel echt mijn benen na gisteren! Volgende keer ga ik weer lekker langzamer O+
  donderdag 31 mei 2012 @ 11:00:30 #89
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_112255619
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:45 schreef Perruche het volgende:

[..]

Niks mis met de middle of nowhere als de nood aan de man is. Anders ook niet trouwens
pi_112255642
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:00 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Niks mis met de middle of nowhere als de nood aan de man is. Anders ook niet trouwens
Dat zeg ik toch ook niet? Wel dat het misschien de enige optie is om snel een sociale huurwoning te krijgen.
pi_112255649
Shit ik moet echt ff werken :')
  donderdag 31 mei 2012 @ 11:01:54 #92
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_112255663
Waar zoek je een huurwoning MI? In de kop van noord-holland is veel leegstand. Den Helder bijvoorbeeld. Openbaar vervoer is daar nog best oke en binnen een uur zit je in Amsterdam.
pi_112255665
quote:

[..]

^^

In Rotterdam valt het ook erg mee met de wachttijden op niet-A-locaties.
  donderdag 31 mei 2012 @ 11:02:37 #94
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112255683
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:58 schreef Perruche het volgende:

[..]

Nee precies! net als Tink d'r sig, maar dan "sporten" ipv "poetsen".

Ik voel trouwens wel echt mijn benen na gisteren! Volgende keer ga ik weer lekker langzamer O+
Langzaam = fijn O+.

Zondag moet ik weer tempo maken }:|.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 31 mei 2012 @ 11:02:52 #95
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_112255692
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:01 schreef Perruche het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch ook niet? Wel dat het misschien de enige optie is om snel een sociale huurwoning te krijgen.
Je zei "genoegen nemen". En ik had het idee dat het impliceerde dat er ook betere opties zouden kunnen zijn. Maar mogelijk heb ik het verkeerd gelezen.
pi_112255763
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:51 schreef Brocco_Li het volgende:

[..]

Hebben sommige mensen ook een Weh kampaccount?
edit ivm ongewenste spam
Aber naturlich!

quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:01 schreef Tinkepink het volgende:
Waar zoek je een huurwoning MI? In de kop van noord-holland is veel leegstand. Den Helder bijvoorbeeld. Openbaar vervoer is daar nog best oke en binnen een uur zit je in Amsterdam.
Is voor een medewerker dus hoe dichter bij het werk hoe beter ;)
Ga wel kijken hoeveel verstand ik aangebracht krijgt mbt de nu skyhigh huur.

quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:50 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Jij gaat nu dus onder Bo's naam boeken lenen? :P
Nee welnee e-reader ;)
pi_112255805
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:02 schreef Brocco_Li het volgende:

[..]

^^

In Rotterdam valt het ook erg mee met de wachttijden op niet-A-locaties.
Ga even contact leggen met woonstadr'dam
pi_112255874
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:19 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

O+

Ehm veel :@ :+ Stuk of 15 kilootjes zou leuk wezen :+ Maar eerst maar eens 5 :P
Precies, babysteps! Ik wil eigenlijk wel 58 kilo wegen, dus dan moet er nog 10 kilo af :@ Bovenop de 12 die er al af zijn :') Hopelijk ben ik dan eindelijk chubz0r af :P
  donderdag 31 mei 2012 @ 11:09:01 #99
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112255925
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:57 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Ik wel! :+

Klagen O+ :')

Al ben ik nu wel weer goed bezig, vind ik zelf! :9 *O* Als ik aan het eind van deze week ben aangekomen word ik supersjacherijnig, dat snappen jullie wel he }:| :+
pi_112255941
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:09 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik wel! :+

Klagen O+ :')

Al ben ik nu wel weer goed bezig, vind ik zelf! :9 *O* Als ik aan het eind van deze week ben aangekomen word ik supersjacherijnig, dat snappen jullie wel he }:| :+
_O- dat je dat niet waagt. Na 6 weken niet afgevallen dan hoor ik het wel weer :P
pi_112255951
Ik vraag het me al een poosje af, maar euh, Ml, hoe kom jij aan al die collega's met geldproblemen? :@.
  donderdag 31 mei 2012 @ 11:10:49 #102
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112255982
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:07 schreef Novem het volgende:

[..]

Precies, babysteps! Ik wil eigenlijk wel 58 kilo wegen, dus dan moet er nog 10 kilo af :@ Bovenop de 12 die er al af zijn :') Hopelijk ben ik dan eindelijk chubz0r af :P
58! Ben jij een mini? O+

Al 12 eraf *O* SuperNovem :7 Ik durf niet te zeggen hoeveel ik ben aangekomen sinds vorige keer wegen (zat scriptie en werk en een nieuwe weegschaal tussen) :') Maar goed, ik denk dat voor mij een kilo of 62 wel tof zou zijn. Dan heb ik ongeveer maat 38/40 :P

Maar eerst de babysteps!
  donderdag 31 mei 2012 @ 11:11:44 #103
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112256007
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:09 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

_O- dat je dat niet waagt. Na 6 weken niet afgevallen dan hoor ik het wel weer :P
Niet afvallen is dan nog niet zo'n ramp, maar aankomen zou ik wel heel gemeen vinden van mijn lijf! :+ Plus ik ben ook niet zo slank dat het met zoveel moeite zou moeten gaan, wehehe _O-
pi_112256046
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:09 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik vraag het me al een poosje af, maar euh, Ml, hoe kom jij aan al die collega's met geldproblemen? :@.
Dm :)
pi_112256111
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:11 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Niet afvallen is dan nog niet zo'n ramp, maar aankomen zou ik wel heel gemeen vinden van mijn lijf! :+ Plus ik ben ook niet zo slank dat het met zoveel moeite zou moeten gaan, wehehe _O-
Gemeen is het maar wennen moet je lijf ;)
  donderdag 31 mei 2012 @ 11:15:50 #106
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112256125
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:15 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Gemeen is het maar wennen moet je lijf ;)
Sssst, niet jinxen!

En ja ik weet! Maar al gisteren resultaat zou leuk zijn he :@ :') _O-
pi_112256166
quote:
10s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:15 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Sssst, niet jinxen!

:* komt goed!

Was ophangen nu *zucht
pi_112256212
Ik heb me erbij neergelegd dat ik nooit echt licht zal worden.. Heb ik de bouw niet voor blijkbaar.. Na het WK ga ik een weekje echt alleen maar eten waar ik zin in heb en weer veel krachttraining doen. Waarschijnlijk word ik dan wel weer zwaarder, maar dan met laag vetpercentage..

En gisteren dior het bos rammen was toch wel link. Ik was dus verdwaald op een oefenterrein bij doorn in de buurt en die wordt nog gebruikt. Om van dat terrein af te komen ben ik over wat hekken geklommen :D Ik had geen flauw idee waar ik was en ik hoorde in de verte een weg, dus daar wilde ik naar toe. Dus nog een hek over, stond ik ineens langs de A28 :P
pi_112256219
quote:
10s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:15 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Sssst, niet jinxen!

Ach, ik ben al maanden krachttraining naast mn gewone sporten aan het doen en nu lijkt er zowaar iets te gebeuren. Dus geef niet op Maria, ook al duurt het maanden!
Doe wat je niet durft.
pi_112256308
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:18 schreef the85mc het volgende:
Ik heb me erbij neergelegd dat ik nooit echt licht zal worden.. Heb ik de bouw niet voor blijkbaar.. Na het WK ga ik een weekje echt alleen maar eten waar ik zin in heb en weer veel krachttraining doen. Waarschijnlijk word ik dan wel weer zwaarder, maar dan met laag vetpercentage..

En gisteren dior het bos rammen was toch wel link. Ik was dus verdwaald op een oefenterrein bij doorn in de buurt en die wordt nog gebruikt. Om van dat terrein af te komen ben ik over wat hekken geklommen :D Ik had geen flauw idee waar ik was en ik hoorde in de verte een weg, dus daar wilde ik naar toe. Dus nog een hek over, stond ik ineens langs de A28 :P
:') :D
  donderdag 31 mei 2012 @ 11:24:51 #111
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112256424
quote:
3s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:18 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Ach, ik ben al maanden krachttraining naast mn gewone sporten aan het doen en nu lijkt er zowaar iets te gebeuren. Dus geef niet op Maria, ook al duurt het maanden!
Is inderdaad niet de bedoeling! :Y Ga mijn best doen Correctie: doe al mijn best :D

Tevens: fijn dat er iets gebeurt! *O* Waar merk je het aan?
pi_112256573
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:24 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Is inderdaad niet de bedoeling! :Y Ga mijn best doen Correctie: doe al mijn best :D

Tevens: fijn dat er iets gebeurt! *O* Waar merk je het aan?
Je ziet spieren in mn bonvenarmen. B-) Nouja, als ik ze aanspan.
En er lijkt een dalende lijn te zitten in mijn gewicht. Nouja, al helemaal tov vorige week dinsdag. B-) Alhoewel dat vast een vlieg-gerelateerde-vocht-ophoping was. :P
Plus Aurum vond dat mn kont kleiner was geworden. Ik ben daar nog niet echt van overtuigd, maar ik blijf hopen. *)
Doe wat je niet durft.
pi_112256588
quote:
Ik heb me erbij neergelegd dat ik nooit echt licht zal worden.. Heb ik de bouw niet voor blijkbaar..
Waar een wil is... 500 kcal-dieet doet wonderen. Of het wenselijk is mag je zelf invullen.
pi_112256789
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:29 schreef Brocco_Li het volgende:

[..]

Waar een wil is... 500 kcal-dieet doet wonderen. Of het wenselijk is mag je zelf invullen.
Dat doe ik al een paar jaar ;) En ik ben wel al behoorlijk lichter dan ik was, kilo of 17 zelfs. Maar langdurig onder de 80 lukt niet. Ben al maanden rond de 80 kg. En ik wil mn metabolisme ook niet vernaggelen..
  donderdag 31 mei 2012 @ 11:34:49 #115
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112256832
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:28 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:

[..]

Je ziet spieren in mn bonvenarmen. B-) Nouja, als ik ze aanspan.
En er lijkt een dalende lijn te zitten in mijn gewicht. Nouja, al helemaal tov vorige week dinsdag. B-) Alhoewel dat vast een vlieg-gerelateerde-vocht-ophoping was. :P
Plus Aurum vond dat mn kont kleiner was geworden. Ik ben daar nog niet echt van overtuigd, maar ik blijf hopen. *)
Ach niks mis met een bootay :+

Fijn zo *O* Van al dat sporten mag je idd best resultaat verwachten :D
pi_112256951
Hallo daar :W!
Worry is a misuse of imagination
pi_112256952
Stroopwafels I haz them :')

Geloof dat ik de weegschaal maar eens moet gebruiken morgenochtend, dan stop ik wellicht met vreten.
pi_112257055
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:38 schreef Ml-etje het volgende:
Stroopwafels I haz them :')

Geloof dat ik de weegschaal maar eens moet gebruiken morgenochtend, dan stop ik wellicht met vreten.
Je solliciteert zo naar een pets om de oren, he?! }:|
pi_112257111
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:41 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Je solliciteert zo naar een pets om de oren, he?! }:|
Ze zijn al op :@ 2 stuks.

*rent vlug naar buiten om ze eraf te ramenzemen en plantjes poten.
pi_112257141
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:10 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

58! Ben jij een mini? O+

Al 12 eraf *O* SuperNovem :7 Ik durf niet te zeggen hoeveel ik ben aangekomen sinds vorige keer wegen (zat scriptie en werk en een nieuwe weegschaal tussen) :') Maar goed, ik denk dat voor mij een kilo of 62 wel tof zou zijn. Dan heb ik ongeveer maat 38/40 :P

Maar eerst de babysteps!
Ik ben 1.65! Dus niet echt super mini :P Met 60/62 ben ik misschien ook wel tevreden hoor, het hangt er vanaf hoe het eruit zien dan :D

Hoelang ben jij?

Toen ik net begon viel ik ook niet af, heb wel 100 keer gezegd dat ik het op zou geven allemaal en dat ik het toch maar voor niets deed, maar ik heb doorgezet en het is gelukt. Van de 12 zijn er 10 sinds 1 januari af, dus het gaat wel redelijk snel.
pi_112257247
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:42 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ze zijn al op :@ 2 stuks.

*rent vlug naar buiten om ze eraf te ramenzemen en plantjes poten.
Maakt me niet uit dat je twee stroopwafels eet, feit dat JIJ je er druk om maakt!
pi_112257309
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:46 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Maakt me niet uit dat je twee stroopwafels eet, feit dat JIJ je er druk om maakt! [ afbeelding ]
Oh :D
Meer vanuit het ongezonde oogpunt en omdat ik graag op gewicht blijf ;)
Bij mij geldt wat eraan komt gaat er niet meer af hé op den beentjes dan met die lipoedeem.

Vroegah vrat ik alles dat los en vast zat :D en nu eet ik nog steeds wel veel als ik eenmaal start met schransen maar gedoseerd.
  donderdag 31 mei 2012 @ 11:50:22 #123
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112257350
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:43 schreef Novem het volgende:

[..]

Ik ben 1.65! Dus niet echt super mini :P Met 60/62 ben ik misschien ook wel tevreden hoor, het hangt er vanaf hoe het eruit zien dan :D

Hoelang ben jij?

Toen ik net begon viel ik ook niet af, heb wel 100 keer gezegd dat ik het op zou geven allemaal en dat ik het toch maar voor niets deed, maar ik heb doorgezet en het is gelukt. Van de 12 zijn er 10 sinds 1 januari af, dus het gaat wel redelijk snel.
Ik ben ongeveer 1.67 of 1.68! Ooit woog ik na een periode idioot weinig eten 62,5, toen was ik 15 of 16 :+ Achteraf gezien had ik toen best een okee figuur, beetje flubby nog wel, maar soit :P
pi_112257400
Maria als je het waagt hyperdun te worden ben je Maria niet meer ;(

Je hebt de bouw er niet voor :* maar wel voor 38-40 :Y gewoon gezond eten en blij in je velletje zitten dat werkt het beste.
Toen ik er obsessief mee bezig was kwam ik aan :')
pi_112257517
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:48 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Oh :D
Meer vanuit het ongezonde oogpunt en omdat ik graag op gewicht blijf ;)
Bij mij geldt wat eraan komt gaat er niet meer af hé op den beentjes dan met die lipoedeem.

Vroegah vrat ik alles dat los en vast zat :D en nu eet ik nog steeds wel veel als ik eenmaal start met schransen maar gedoseerd.
Jij weet ook hoe dat kan inclusief die twee stroopwafels :{w :D
pi_112257718
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:54 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Jij weet ook hoe dat kan inclusief die twee stroopwafels :{w :D
Oh jawel :Y *verder zeemt, met 2 handjes whoehoe!
pi_112257719
quote:

Gek!

Die oefenterreinen, daar wordt ook wel eens geschoten he? Stel je voor dat je door een verdwaalde kogel was geraakt. Niemand die het had gemerkt, je huisgenoot had je uiteindelijk als vermist opgegeven, je zeilmeisje had niet begrepen niet waarom je niet meer whatsappt en voordat je was gevonden was je al opgegeten door de wilde zwijnen :o /draaftdoor

Ik ga vanavond naar Bloemendaal fietsen voor Kopje Bloemendaal (max stijginspercentage 10%), ik ben benieuwd!
pi_112257898
Aaah ik ben zo moe dat bijlezen moeite kost }:|

Nog een keer hoi dan maar :') :W!
  donderdag 31 mei 2012 @ 12:07:06 #129
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112257982
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:00 schreef anna82 het volgende:

[..]

Gek!

Die oefenterreinen, daar wordt ook wel eens geschoten he? Stel je voor dat je door een verdwaalde kogel was geraakt. Niemand die het had gemerkt, je huisgenoot had je uiteindelijk als vermist opgegeven, je zeilmeisje had niet begrepen niet waarom je niet meer whatsappt en voordat je was gevonden was je al opgegeten door de wilde zwijnen :o /draaftdoor

Ik ga vanavond naar Bloemendaal fietsen voor Kopje Bloemendaal (max stijginspercentage 10%), ik ben benieuwd!
:'). Maar je hebt wel gelijk :Y.
Niet meer actief op Fok!
pi_112258000
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 11:51 schreef Ml-etje het volgende:
Maria als je het waagt hyperdun te worden ben je Maria niet meer ;(

Je hebt de bouw er niet voor :* maar wel voor 38-40 :Y gewoon gezond eten en blij in je velletje zitten dat werkt het beste.
Toen ik er obsessief mee bezig was kwam ik aan :')
Ik weet dat het goed bedoeld is, maar dit zijn opmerkingen die zo vreselijk vervelend zijn als je dik bent en wilt afvallen.

Niet teveel hoor, niet dun worden hoor! Het past niet bij je! Je ben toch goed zo, meer hoeft er toch niet af.

Heel demotiverend af en toe.

(bedoel dit niet stom naar jou toe Ml :) )
pi_112258056
Lenzen in gedaan :')

Dat scheelt :')

Had net een sollicitatie-mail gestuurd met "Beste heet Janssen"

gelukkig had ik ook het e-mail adres verkeerd geschreven dus hij kwam terug :')

Lenzen O+
pi_112258069
quote:

[..]

Gek!

Mwehehe ik moest lachen! Ga door!!
pi_112258101
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:09 schreef Probability het volgende:
Lenzen in gedaan :')

Dat scheelt :')

Had net een sollicitatie-mail gestuurd met "Beste heet Janssen"

gelukkig had ik ook het e-mail adres verkeerd geschreven dus hij kwam terug :')

Lenzen O+
Hahahha, ik zie nu zo'n boekhouderstype voor me met een rood blozend blij gezicht! Ze vindt me hot! O+
  donderdag 31 mei 2012 @ 12:11:01 #134
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112258103
quote:

[..]

Gek!

Ik moest lachen :') _O-

Mental image van twee van die Asterix en Obelix zwijnen die al keuvelend over 'Rare jongens, die sporters' wroeten in een hoopje 85mc
pi_112258132
Prima zicht zonder lenzen O+ :P
En hoi, Billy! :W

Succes Anna! ^O^ Die route van 32km?
pi_112258200
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:11 schreef V1z0R het volgende:
Prima zicht zonder lenzen O+ :P
En hoi, Billy! :W

Succes Anna! ^O^ Die route van 32km?
Ja ik normaal ook :P Mehehe.

Komt zeker omdat het letters waren zonder schreef :7
pi_112258220
quote:
10s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:11 schreef conleche het volgende:

[..]

Hahahha, ik zie nu zo'n boekhouderstype voor me met een rood blozend blij gezicht! Ze vindt me hot! O+
:P

Dat zou wel een fail geweest maar er zijn ergere *)!
  donderdag 31 mei 2012 @ 12:14:07 #138
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112258225
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:07 schreef Novem het volgende:

[..]

Ik weet dat het goed bedoeld is, maar dit zijn opmerkingen die zo vreselijk vervelend zijn als je dik bent en wilt afvallen.

Niet teveel hoor, niet dun worden hoor! Het past niet bij je! Je ben toch goed zo, meer hoeft er toch niet af.

Ik betrap me er ook wel eens op dat ik dit soort dingen zeg :@ Ik vind de figuurtjes van veel slankies al supermooi O+ En dan zeg ik dat ook, er niet bij nadenkende dat zij het misschien vervelend vinden om te horen omdat ze nog niet helemaal tevreden zijn.

Nouja ik vind het ook wel lief hoor, als mensen het tegen me zeggen! O+ Al moet ik wel een beetje uit mijn comfortzone, want ik wissel mijn momenten van innerlijke tevredenheid af met momenten van 'behhh-spekjesbuik-behhh-te zwaar ;(", dus dan is er werk aan de winkel :P Plus ik vraag me dan ook wel af of het bij me past omdat ik een ronde gezellige uitstraling heb of omdat het letterlijk mooier is, ik denk het eerste :+

Plus ik heb heel objectief ook gewoon een te dikke buik nu en een te hoog gewicht, daar is weinig mooier aan te maken :+
pi_112258275
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 10:13 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

nope, geen internet ter plekke, en ook de telefoonverbinding is in de woestijn van zuid spanje niet je van het (of: dat van je, zoals een duits-nederlandse vriendin het zegt _O-)

we proberen wel of smsen en af en toe bellen lukt.

stomme is: ik kon altijd heel goed alleen zijn, maar ik ben sinds bijna 2 jaar nauwelijks meer alleen geweest en ben het echt ontwend...
Ik ga ook naar Zuid-Spanje, naar de braadpan *) Misschien kan ik even zwaaien?

Oooo en onze kat eet ook aardbeien! :')
pi_112258300
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:07 schreef Novem het volgende:

[..]

38-40 betekend niet dat er niet meer af hoeft ;)

Overigens weet Maria wel wat ik bedoel, skype endezulks gelukkig :)
pi_112258305
quote:

[..]

Gek!

Hahaha, het is goed gekomen! Komende week heb ik date met het zeilmeisje :)
10%, heb echt geen flauw idee hoe steil ik me dat moet voorstellen. Gister wel een flinke heuvel gehad, eerste stuk kon ik nog max 23 km/u, laatste steilere stuk was t nog 15.. Heuvelaf ging 60,5! Eerste keer met de mtb boven de 60!
  donderdag 31 mei 2012 @ 12:18:19 #142
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112258406
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:15 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Voor 38-49 mag er idd wel wat af ja :D Met een redelijk strakke 38 zou ik met mijn bouw heel blij zijn O+

En ik snap joe :* O+ No worries in dat opzicht :D
pi_112258407
Ach, ik ben zelf best tevreden met mijn lichaam, maar wil gewoon afvallen omdat ik gewoon makkelijk kleding wil kunnen kopen. Dat ik gewoon een maat groter kan pakken als een broek niet past ipv blij zijn dat de grootste maat past.
Sta je dan met je BMI van nog geen 26. >:O
Doe wat je niet durft.
pi_112258452
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:18 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Voor 38-49 mag er idd wel wat af ja :D Met een redelijk strakke 38 zou ik met mijn bouw heel blij zijn O+

En ik snap joe :* O+ No worries in dat opzicht :D
O+* blij met Maria die het snapt *O*

Een sport maken van gezond eten is leuk :Y

Al snap ik Novem ook :Y *leerpuntje noteert.
pi_112258486
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:14 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ik betrap me er ook wel eens op dat ik dit soort dingen zeg :@ Ik vind de figuurtjes van veel slankies al supermooi O+ En dan zeg ik dat ook, er niet bij nadenkende dat zij het misschien vervelend vinden om te horen omdat ze nog niet helemaal tevreden zijn.

Nouja ik vind het ook wel lief hoor, als mensen het tegen me zeggen! O+ Al moet ik wel een beetje uit mijn comfortzone, want ik wissel mijn momenten van innerlijke tevredenheid af met momenten van 'behhh-spekjesbuik-behhh-te zwaar ;(", dus dan is er werk aan de winkel :P Plus ik vraag me dan ook wel af of het bij me past omdat ik een ronde gezellige uitstraling heb of omdat het letterlijk mooier is, ik denk het eerste :+

Plus ik heb heel objectief ook gewoon een te dikke buik nu en een te hoog gewicht, daar is weinig mooier aan te maken :+
Ik vind er op zich niks mis mee om dat te zeggen tegen mensen die gewoon al slank zijn (tenzij ze er zelf niet blij mee zijn), maar als mensen tegen mij zeggen dat ik zo goed ben denk ik altijd, que? Ik heb toch duidelijk teveel vet en ben te zwaar!

Het is denk ik inderdaad een comfort zone of een bepaalde "rol" waar je in zit. Altijd zo geweest, leuk en gezellig, etc. Dat kan ook allemaal als je dun bent natuurlijk.
Het is alleen eng en raar om uit die comfortzone te stappen, makkelijk om dan maar te kappen bij maat 40. Minder eng, anders, minder kans op falen etc.

(Dit gaat op voor mij hoor, misschien niet voor jou :) )
pi_112258492
Ik vind dat ik moet sporten, niet omdat ik zo'n grote kledingmaat heb, maar omdat je ziet dat ik dunnig ben door niet te veel te eten en niet te sporten. Dat is fugly.

(al eet ik best veel en heb ik in het verleden veel gesport - maar de laatste tijd niet zo en dat zie je dus meteen op deze leeftijd :') ;( )
pi_112258544
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:15 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

I know, ik herhaalde gewoon wat iemand eens tegen me zei.

Nou goed toch als jullie elkaar begrijpen :)
pi_112258571
Vriendinnetje kwam met het opbeurende feit dat 96% van de vrouwen uiteindelijk cellulitis krijgt. En dat het nooit meer weg gaat, ook niet door sporten :o

Ze studeert geneeskunde, dus ik geloof het ergens wel :') Meh
pi_112258574
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:20 schreef Novem het volgende:

[..]

Ik vind er op zich niks mis mee om dat te zeggen tegen mensen die gewoon al slank zijn (tenzij ze er zelf niet blij mee zijn), maar als mensen tegen mij zeggen dat ik zo goed ben denk ik altijd, que? Ik heb toch duidelijk teveel vet en ben te zwaar!

Het is denk ik inderdaad een comfort zone of een bepaalde "rol" waar je in zit. Altijd zo geweest, leuk en gezellig, etc. Dat kan ook allemaal als je dun bent natuurlijk.
Het is alleen eng en raar om uit die comfortzone te stappen, makkelijk om dan maar te kappen bij maat 40. Minder eng, anders, minder kans op falen etc.

Wat dacht je van mensen die het zeggen omdat niet willen dat iemand slanker wordt.

Daar betrapte ik laatst een vriendin op..letterlijk "ja maar dan is zij óók al slank!"

:|W
pi_112258595
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:22 schreef Probability het volgende:
Vriendinnetje kwam met het opbeurende feit dat 96% van de vrouwen uiteindelijk cellulitis krijgt. En dat het nooit meer weg gaat, ook niet door sporten :o

Jep de laatste Britney met cellu al gezien?
pi_112258603
Bij mij is het schipperen tussen wat ik echt mooi vind in kleren (dun) en wat ik echt mooi vind in mijn nakie (tieten) Ik denk dat ik in kleren 55 het mooist vind, maar in mijn nakie 58. En ik geloof dat ik dat laatste net iets belangrijker vind. :+ En nu ben ik in zowel kleren als mijn nakie te dik naar mijn smaak. Ook al scheelt het maar een paar kilo.

En het valt mij op dat vooral iets te zware mensen altijd zeggen dat er nu toch niet meer af moet Het lijkt wel of ze bang zijn om alleen als dikkerdje over te blijven of zo. :P
pi_112258628
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:22 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Wat dacht je van mensen die het zeggen omdat niet willen dat iemand slanker wordt.

Daar betrapte ik laatst een vriendin op..letterlijk "ja maar dan is zij óók al slank!"

Oh! GMTA O+
  donderdag 31 mei 2012 @ 12:25:14 #153
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112258673
quote:

[..]

Ik snap hem denk ik :Y Veel afvallen heeft in je hoofd soms ook iets 'onhaalbaars'. Ik merk bij mezelf dat dit vooral komt omdat ik er in bepaalde mate altijd wel mee bezig ben, in mijn hoofd, zelfs als ik er niet altijd naar handel. Voor mijn gevoel doe ik dan moeite, waarvoor ik dan niet beloond wordt omdat ik er niet volledig naar handel.

Wat af en toe best vermoeiend is, er altijd mee bezig zijn :') Ben ik al sinds zolang ik me kan herinneren, alleen sinds ik meepost op een 'betere' manier denk ik. Als je er mentaal altijd mee bezig bent en het niet lukt om het zo goed te doen als je wilt, stel je jezelf zo vaak teleur :')
pi_112258696
_O- in dit geval was het een maatje 38-40 die dat zei en ze bedoelde "er moeten mensen zijn die dikker zijn want dan lijken de anderen slank"

Ik moet het nog even verwerken geloof ik :')
  donderdag 31 mei 2012 @ 12:27:18 #155
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112258753
quote:

[..]

Dat is wel erg :')

Jullie kunnen ervan uit gaan dat als ik zeg dat ik jullie mooi vind zoals jullie nu zijn, dat ik bedoel dat ik zelf graag een dergelijk figuur zou willen hebben omdat ik het mooi vind, en niet omdat ik bang ben dat jullie nog slanker worden :+ Wehehe.
  donderdag 31 mei 2012 @ 12:28:06 #156
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_112258775
Ik wil ook slanker zijn, meer zodat ik mezelf prettiger voel in 'n bikini. Ik krijg ook weleens te horen: 'Je hoeft niet af te vallen, je ziet er toch prima uit?'

Het gaat bij mij ook gewoon om dat leuke jurkje aandoen, en er gewoon goed uit te zien. Ipv terug hangen, want mijn buik zie je er te goed in... En gewoon lekker in mijn bikini op de boot zitten, zonder een shirtje erover.
~ Bonito La Risa ~
  donderdag 31 mei 2012 @ 12:28:47 #157
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_112258799
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:22 schreef Probability het volgende:

}:| Ik wil het niet geloven :+
~ Bonito La Risa ~
pi_112258804
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:27 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Jullie kunnen ervan uit gaan dat als ik zeg dat ik jullie mooi vind zoals jullie nu zijn, dat ik bedoel dat ik zelf graag een dergelijk figuur zou willen hebben omdat ik het mooi vind, en niet omdat ik bang ben dat jullie nog slanker worden :+ Wehehe.
Oh het was meer om aan te geven dat er mensen zijn die dus zo denken :D
Ga er vanuit dat jullie allemaal blije elkaar veel gunnende mensjes zijn :Y

Gewoon omdat ik dat graag wil.
pi_112258852
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:23 schreef conleche het volgende:
Bij mij is het schipperen tussen wat ik echt mooi vind in kleren (dun) en wat ik echt mooi vind in mijn nakie (tieten) Ik denk dat ik in kleren 55 het mooist vind, maar in mijn nakie 58. En ik geloof dat ik dat laatste net iets belangrijker vind. :+ En nu ben ik in zowel kleren als mijn nakie te dik naar mijn smaak. Ook al scheelt het maar een paar kilo.

En het valt mij op dat vooral iets te zware mensen altijd zeggen dat er nu toch niet meer af moet Het lijkt wel of ze bang zijn om alleen als dikkerdje over te blijven of zo. :P
Ik heb vriendinnetjes die zeker 5-10 kilo minder wegen bij dezelfde lengte, en de helft van mijn benen hebben qua dikte (best knap!!)

En die dan zeker weten dat ik het slankst ben. Hallo misvormd zelfbeeld :P!!
pi_112258903
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:27 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ja maar jij zegt niet: zou je nu niet eens stoppen met afvallen. Da's een wezenlijk verschil.

Ik kan soms mensen met iets te veel gewicht ook mooi vinden, maar dan weet ik wel dat ze met wat kilo's minder nog mooier zouden zijn. Dat hoef je dan niet erbij zeggen, want dat maakt een beetje een naar complimentje.: Oh wat mooi! Nu nog 5 kilo minder, dan ben je pas echt mooi!
pi_112258921
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:23 schreef conleche het volgende:

Dat denk ik ook weleens als mensen me aansporen om te snacken of om te stoppen met afvallen :@
Maar dan hoop ik maar dat ze het niet zo kwaad bedoelen :')

Maria, ik hoop dat ik als ik klaar ben met afvallen het kan behouden met een gezond eetpatroon en dat al het denken en plannen en tellen dan over is en het een soort tweede natuur wordt. Het is idd nogal vermoeiend om altijd bezig te zijn met je gewicht.
pi_112259054
quote:
Oh! Dat heb ik ook vaak! Snap het niet als mensen tegen me zeggen dat ik echt niet hoef af te vallen. En dat sommige mensen blijkbaar niet zien (willen zien? kunnen zien?) dat ik echt wel spekkig ben!

Wazig altijd.
  donderdag 31 mei 2012 @ 12:36:49 #163
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112259080
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:32 schreef Novem het volgende:
Maria, ik hoop dat ik als ik klaar ben met afvallen het kan behouden met een gezond eetpatroon en dat al het denken en plannen en tellen dan over is en het een soort tweede natuur wordt. Het is idd nogal vermoeiend om altijd bezig te zijn met je gewicht.
Ja datte! :Y

Gaan we er samen voor 8-) Al heb jij nu een kleine voorsprong, hehe :+
pi_112259097
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:36 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oh! Dat heb ik ook vaak! Snap het niet als mensen tegen me zeggen dat ik echt niet hoef af te vallen. En dat sommige mensen blijkbaar niet zien (willen zien? kunnen zien?) dat ik echt wel spekkig ben!

Wazig altijd.
Zelfde hier }:|

Ik heb best wat buikvet (moet ook wel met 29% vet!) maar niet echt heupen, dus dan lijkt het net alsof dat bij m'n heupen hoort met een shirtje er over, maar dat is niet zo..

En als ik dan zeg dat ik wat minder buikvet wil word ik altijd heel erg raar aangekeken :') Alsof ik meteen anorexia heb oid. (Door vriendinnetjes met een veeel lager BMI!) maar misschien willen ze dat ik de dikste blijf of zo ( :P )

Ach jaaa
pi_112259183
Volgens mij is het in onze huidige maatschappij heel geaccepteerd dat je overtollig vet hebt, mensen die heel slank en vetloos zijn worden al vaak als skeletjes/anorexiapatienten/weet ik het neergezet, terwijl het juist heel natuurlijk is om slank te zijn.
pi_112259267
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:36 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Ja datte! :Y

Gaan we er samen voor 8-) Al heb jij nu een kleine voorsprong, hehe :+
Yes, we gaan ass kicken. Mjah, we moeten nog bijna evenveel kwijt, dus dat gaat vast wel redelijk gelijk op :P
pi_112259288
Ik kan wel even een foto appen van wat ik bedoel geen zin om hem online te knallen ;) wie heb ik op de whatsapp? Co?
pi_112259309
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:42 schreef Probability het volgende:
Ik kan wel even een foto appen van wat ik bedoel geen zin om hem online te knallen ;) wie heb ik op de whatsapp? Co?
yup
pi_112259311
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:39 schreef Novem het volgende:
Volgens mij is het in onze huidige maatschappij heel geaccepteerd dat je overtollig vet hebt, mensen die heel slank en vetloos zijn worden al vaak als skeletjes/anorexiapatienten/weet ik het neergezet, terwijl het juist heel natuurlijk is om slank te zijn.
Eens! En het is natuurlijk sociaal wenselijk om te zeggen; 'maar dat valt toch best mee' ipv 'ja ik zou wel afvallen als ik jou was' :')

Maar mensen zeggen t ook vaak tegen mij hoor. Waarom neem je geen taartje? Je kan het hebben hoor. Of vragen waarom ik zo gezond eet, want ik ben toch al slank... :P
Be someone that makes you happy
pi_112259408
Oh en nog even snel een lijstje voordat mn cursus begint :)

O: appel, kiwi, speltflakes, yoghurt
T: glas sojadrink, druiven
L: 2 bh hummus en een salade van linzen/tomaat/tonijn
T: 2 dadels, 2 abrikozen, paar amandelen
D: kikkererwtenprut met tomaat/courgette/aubergine/ui en chorizo :9
T: weet ik nog niet
Be someone that makes you happy
pi_112259485
Meur-als-de-pleur-lunch :9 2 bth paprika/kipfilet/chorizo, half bakje cocktailgarnalen, 2 plakjes brandnetelkaas, blikje makreelfilets in olfijolie met knoflook en kruiden en toe 2 glazen melk :9~
quote:
* bij een gezond leefpatroon.

Zijn ook wel voorbeelden van 'fout' slank...
pi_112259500
Foto gestuurd! Conclusie is idd meer sporten maar dat dacht ik al (:
  donderdag 31 mei 2012 @ 12:55:04 #173
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112259776
quote:
Mwaa ik weet niet, ik denk dat juist het proberen goed te praten op de een of andere manier ook laat zien dat het niet zo geaccepteerd is, ofzo. Mensen denken namelijk vaak minder lief dan ze zeggen, denk ik :P Is ook gewoon sociaal wenselijk.

Hihi Nallie. Ik hoor vaak "Oh maar voor een keer mag toch wel!", en dan denk ik, "Maar vele keertjes maken een boel keertjes en een slecht eetpatroon ;( "

Maar soit.
  donderdag 31 mei 2012 @ 12:55:48 #174
294731 Mixende_match
Matchende mix
pi_112259811
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:47 schreef V1z0R het volgende:
Meur-als-de-pleur-lunch :9 2 bth paprika/kipfilet/chorizo, half bakje cocktailgarnalen, 2 plakjes brandnetelkaas, blikje makreelfilets in olfijolie met knoflook en kruiden en toe 2 glazen melk :9~

[..]

Brandnetelkaas?? :9 Nog nooit op! Waar koop je dat?
~ Bonito La Risa ~
pi_112259815
quote:

[..]

Ik ga maar eens een bakje kwark eten! Heb laatst ook een stukje makreel gegeten.

Huisgenootje wil gezond eten en koopt nu noten/kwark/vis/overnight oats etc!

Maar hij eet nooit vis dus zat dat ding al te prakken met een vork :') Heb hem maar even laten zien hoe dat moet :7 Meteen ook een stukje gegeten en het was nog steeds lekker!

Heel schattig, hij is mij nu allemaal gezonde voedingstips aan het geven :D En heeft ook een boek besteld enz. Maar ik ken z'n tips natuurlijk al ;)

Lijstje:
O: 2 boterhammen + pindakaas, shake van espresso, 2 delen bananen sojamelk en ijsklontjes (soort ijskoffie!!)
L: magere kwark + 1 sinaasappel
D: ?
  donderdag 31 mei 2012 @ 12:56:56 #176
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112259847
quote:
Weet niet of dat zo is :). Lijkt me niet gezond om geen vetjes te hebben.

Maar ja: vetloos noem ik mager of gespierd, slank vind ik toch wel weer iets anders :).
Niet meer actief op Fok!
pi_112259864
quote:
Ja, zo was ik dit weekend aan het recreeren in de provincie (bij Hoogeveen Viz, ik heb de Vamberg beklommen!) met in het gezelschap een aantal forse dames. Toen ik in een bikinibovenstukje aantrok kreeg ik opmerkingen dat ze dat soort buikjes wel eens in films over 'kampen' hadden gezien.

Met als gevolg dat ik:
- extra veel ging eten, zodat niemand kon denken dat ik een undereater was
- 1,5 kg aangekomen ben op mijn kont/heup
pi_112259892
Oh, dat vind ik echt een lullige/kwetsende opmerking, Anna! -O- :*
pi_112259895
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:57 schreef anna82 het volgende:

[..]

Ja, zo was ik dit weekend aan het recreeren in de provincie (bij Hoogeveen Viz, ik heb de Vamberg beklommen!) met in het gezelschap een aantal forse dames. Toen ik in een bikinibovenstukje aantrok kreeg ik opmerkingen dat ze dat soort buikjes wel eens in films over 'kampen' hadden gezien.

Met als gevolg dat ik:
_O_ _O-
pi_112259903
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 09:54 schreef kwakz0r het volgende:
en toch vind ik dat er raar gereageerd wordt op blue-eyes.

ze geeft net aan dat ze de OP verkeerd begrepen had, en toont oprechte verbazing over de fun-sporters en gezonde eters, omdat ze die in haar eigen omgeving niet heeft. ik kan me voorstellen dat je als je zoiets in je omgeving niet/nauwelijks tegenkomt niet direct het eerste is waar je aan denkt bij een afvaltopic. Ze zei nergens dat je rondo's en frikandellen moet eten, die eet ze juist niet meer (of minder vaak), en ze geeft aan dat ze zelf met veel moeite 1 keer per week sport vanwege een spierziekte. v

verdorie, je kunt zo iemand toch ook gewoon welkom heten, en vragen naar het hoe en wat van die ziekte en sporttips geven i.p.v. allemaal aannames te doen en nog eens te katten naar dieet?

(ik heb het tegen niemand specifiek, maar het gaat me om de toon van een aantal berichten n.a.v. en tegen blue-eyes.)

en ik mis verdomme J nu al :'( nog 33 dagen...
Ooo stom! 33 dagen is ook wel lang!

En over wat je zegt, dat zeg ik ook heel vaak ;) Haha helemaal met je eens dus
pi_112259905
Ik heb net lekker een bak tomaten/komkommer/olijven/feta-salade op zitten eten. :9~
pi_112260011
fok doet raar!
pi_112260107
quote:

[..]

Met als gevolg dat ik:
Omg :')

Jij moest zeker ook aan een kamp denken bij hen:

fatty camp!
pi_112260151
M_M, gewoon bij de kaasboer, is nog hartstikke gezond ook! :9 Moet je wel lusten trouwens, maar is bij veel kazen natuurlijk zo.

Als ik een koffiezetapparaat had zou ik zeggen dat je welkom was geweest om een bakkie te komen doen, Anna :P
Vamberg ook regelmatig beklommen :D Toen was het gewoon nog om elke keer met een rotgang eraf te gaan :)
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 12:45 schreef Nallie het volgende:
Oh en nog even snel een lijstje voordat mn cursus begint :)

O: appel, kiwi, speltflakes, yoghurt
T: glas sojadrink, druiven
L: 2 bh hummus en een salade van linzen/tomaat/tonijn
T: 2 dadels, 2 abrikozen, paar amandelen
D: kikkererwtenprut met tomaat/courgette/aubergine/ui en chorizo :9
T: weet ik nog niet
Even vraagje, hoe is jouw E/K/V verhouding de laatste tijd ongeveer?
  donderdag 31 mei 2012 @ 13:09:05 #185
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112260226
quote:

[..]

Met als gevolg dat ik:
Heuh :o :') Gekke miepen! :P
pi_112260245
quote:
Jep@ work vind men mij mager :D uhuh
pi_112260278
quote:

[..]

Wauw jij blijft veilig achter je pc en hoopt dat het scherm niet gaat kromtrekken? :P
  donderdag 31 mei 2012 @ 13:11:55 #188
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112260339
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:09 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Heuh :o :') Gekke miepen! :P
^^ Ze waren gewoon jaloers!

Mijn lijstje:

O: yoghurt
T: twee bth pindakaas
T: ong 150 gram worteltjes
L: twee bth kaas
T: appel
T: eiwitshake (hoop tegen beter weten in dat dat een dag na de inspanning nog effect heeft :'))
T: hand nootjes
T: salade spinazie, erwten, fetakaas

En vanavond ga ik voor het eerst deze week eens op m'n gat zitten en níets meer doen na het eten.

Irritant btw: mijn CI doet irri en ik wil er even mee naar het ziekenhuis. Maar ik kan zelf niet bellen en dus moet ik dat weer aan een ander overlaten die niet door de wacht heen komt. Grrrr! Bovendien ligt mijn dossier ws nog steeds niet in Leiden (terwijl ik al in 2010 heb aangegeven dat dat moest }:|), dus wordt nog een hoop gedoe.
Niet meer actief op Fok!
pi_112260363
quote:

[..]

Met als gevolg dat ik:
:') ik denk dan maar "jaloers zeker"
  donderdag 31 mei 2012 @ 13:12:53 #190
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112260381
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:12 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

:') ik denk dan maar "jaloers zeker"
GMTA! Waarom zou je anders zo'n debiele opmerking maken?
Niet meer actief op Fok!
pi_112260389
Ook nog te bedenken dat Westerbork 10km verderop ligt :') Had ze d'r even heen geschopt :+
  donderdag 31 mei 2012 @ 13:15:11 #192
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112260488
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:13 schreef V1z0R het volgende:
Ook nog te bedenken dat Westerbork 10km verderop ligt :') Had ze d'r even heen geschopt :+
_O-.
Niet meer actief op Fok!
pi_112260522
quote:
_O-
pi_112260572
quote:
pi_112260638
V1z is niet op de subtiele toer vandaag geloof ik.
pi_112260697
Dat is echt een nare opmerking anna!
Heb veel geluncht: kop pompoensoep, kop kippesoep, broodje kaas broodje vlees, appel, 2 bekers karnemelk.
Nu ben ik vol!
pi_112260702
Moetst net wel enorm lachen om deze van een medeFOK! ker.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 31 mei 2012 @ 13:22:29 #198
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_112260810
Dat over niet verder afvallen... om eerlijk vind ik van (en zeg ik dat ook tegen) enkele slankies dat ze werkelijk niet meer verder moeten afvallen. Niet omdat ze dikker moeten zijn dan ik ( :') , zou niet in mijn hoofd opkomen ), maar omdat ik ze echt te dun vind worden.
  donderdag 31 mei 2012 @ 13:22:30 #199
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112260812
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:19 schreef Ml-etje het volgende:
Moetst net wel enorm lachen om deze van een medeFOK! ker.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
_O-.
Niet meer actief op Fok!
pi_112260879
Die zijn er ook, Tink. Bij sommigen geeft het lichaam dat ook duidelijk aan...
quote:
10s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:18 schreef Ml-etje het volgende:
V1z is niet op de subtiele toer vandaag geloof ik.
Ik zoek gewoon naar excuses om voldoende lichaamsbeweging te krijgen. :+
pi_112261046
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:23 schreef V1z0R het volgende:
Die zijn er ook, Tink. Bij sommigen geeft het lichaam dat ook duidelijk aan...

[..]

Ik zoek gewoon naar excuses om voldoende lichaamsbeweging te krijgen. :+
Je wil voor een kwade/gillende Slankie uit draven?
pi_112261087
quote:

[..]

En ik denk dat je met de besparing in huur ook best een kleine tweedehands auto aan zou kunnen schaffen en nog steeds meer overhouden (afhankelijk van de te rijden afstand dagelijks).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112261140
Que, Ml?

Nee, maar paar dames die Anna beledigen 10km lang schoppen is nooit weg natuurlijk...
pi_112261201
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:28 schreef Phaidra het volgende:

[..]

En ik denk dat je met de besparing in huur ook best een kleine tweedehands auto aan zou kunnen schaffen en nog steeds meer overhouden (afhankelijk van de te rijden afstand dagelijks).
Ja gezien de hoogte van de huur wel ja.
Desalniettemin geloof ik dat je met een fikse schuld maar moet gaan lopen ofzo :@

Dat is niet wat ik in de praktijk laat blijken overigens.
pi_112261235
Anna! Omg, wat een horken :').
pi_112261446
quote:
De norm lijkt verschoven. Hopelijk is het een modeverschijnsel net als Rubens, Twiggy en de superfitte 80's aerobicschick. Met beenwarmers.
pi_112261478
En housebroeken! }:|
pi_112261501
Lijstjes update:
O: Havermout met sojamelk en diepvriesfruit
T: 200 gr cherrytomaat, koffie met klein beetje melk
L: italiaanse bol met 2 plakken brie, grote kom (400 ml?) aspergesoep met ei
T: peer, mandarijn, kiwi, 150 ml yoghurt
D: ....
pi_112261551
Leggings, zonder iets erover :X
pi_112261680
Lijstje:

O: Mango met yoghurt
T: 2 stroopwafels
L: 2 dikke speltzuurdesemboterhammen met pure hagelslag
T: fruit :Y en nootjes
D: asperges met ham en roombotersaus en witlof met hetzelfde :9 en eieren met ovenaardappeltjes erbij.
T: ehh ja geen idee dus.
pi_112261735
quote:

[..]

Met als gevolg dat ik:
:o!

Wat een vieze gemene opmerking is dat :X
pi_112261836
Anna, pics van de nijlpaarden?
  donderdag 31 mei 2012 @ 13:42:56 #213
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_112261840
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:37 schreef Ml-etje het volgende:
Leggings, zonder iets erover :X met een rokje erover, een stuk bloot been, sokjes en platte schoenen
Fixed
pi_112261866
Nooit de opmerking gehad "je eet zeker alleen maar sla/salade" ?

Mijn Mr kreeg het onlangs nog eens te horen toen een collega een etentje regelde.
"Jouw vriendin eet zeker alleen maar sla, dat is lastig want we wilden spare ribs menu's "

:') die keek redelijk op zijn neus.
pi_112261883
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:42 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Fixed
Ook :Y maar zonder iets erover blijft op nummer 1.

Samen met witte leggings.
pi_112261890
werkrant
SPOILER
pi_112262005
Heb vandaag al drie keer zin gehad om mensen de hersens in te slaan. Not good.

*kopje thee neemt*
*bak chocomousse neemt*
pi_112262010
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:30 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ja gezien de hoogte van de huur wel ja.
Desalniettemin geloof ik dat je met een fikse schuld maar moet gaan lopen ofzo :@

Dat is niet wat ik in de praktijk laat blijken overigens.
Vooruit, fietsen mag ook nog :P. Bizar eigenlijk zeg. Bij vrije sector (neem ik dan aan) wordt vaak zoveel x de huur als inkomen gevraagd en dan toch loopt het zo mis... Sneu voor de mensen + kind(eren), het duurt vaak jaren voor zo'n schuld is afgelost (als het al lukt). Vaak eigen schuld, maar toch :{.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112262116
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:43 schreef Ml-etje het volgende:
Nooit de opmerking gehad "je eet zeker alleen maar sla/salade" ?

Mijn Mr kreeg het onlangs nog eens te horen toen een collega een etentje regelde.
"Jouw vriendin eet zeker alleen maar sla, dat is lastig want we wilden spare ribs menu's "

:') die keek redelijk op zijn neus.

En anna, wat een bizarre opmerking ook :{.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_112262125
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:46 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Vooruit, fietsen mag ook nog :P. Bizar eigenlijk zeg. Bij vrije sector (neem ik dan aan) wordt vaak zoveel x de huur als inkomen gevraagd en dan toch loopt het zo mis... Sneu voor de mensen + kind(eren), het duurt vaak jaren voor zo'n schuld is afgelost (als het al lukt). Vaak eigen schuld, maar toch :{.
het is net als met afvallen :')

Het roer moet in 1 keer om en dat gaat niet altijd even makkelijk. En het lijkt me erg moeilijk om te weten dat het gewoon nog jaren gaat duren voor je schuldvrij bent.

Maar ja, mijn enige schuld is mijn hypotheek. Een keer mijn billen gebrand :')
pi_112262322
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:46 schreef Brocco_Li het volgende:
*bak chocomousse neemt*
Pralinemousse van mona is niet lekker -O- *euro in kliko mikt*

Gisteren geen toffifee gekocht (om achter elkaar in hoofd te stoppen) dankzij slankies in het achterhoofd. Win.
pi_112262475
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:46 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Denk dat ze dat dan zijn vergeten ofzo.

Mijn doel is dan ook ze eruit hebben voor die kinderen er veel van merken (jonge kids max 5 jr).
pi_112262540
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:48 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

het is net als met afvallen :')

Het roer moet in 1 keer om en dat gaat niet altijd even makkelijk. En het lijkt me erg moeilijk om te weten dat het gewoon nog jaren gaat duren voor je schuldvrij bent.

Maar ja, mijn enige schuld is mijn hypotheek. Een keer mijn billen gebrand :')
Vind zelfs die hypotheek nog "eng" maar dat komt echt doordat ik weet hoe mis het kán gaan.

Wanneer je eruit wil moet je dat zelf willen, het is net als stoppen met roken.
pi_112262587
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:37 schreef Ml-etje het volgende:
Leggings, zonder iets erover :X
En dan vooral huidkleurige! :Y
pi_112262938
quote:
14s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:58 schreef Laureline het volgende:

[..]

En dan vooral huidkleurige! :Y
Roze :P
pi_112262945
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:57 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Vind zelfs die hypotheek nog "eng" maar dat komt echt doordat ik weet hoe mis het kán gaan.

Wanneer je eruit wil moet je dat zelf willen, het is net als stoppen met roken.
je bedoelt zeker bij mensen met een tophypotheek en die de belastingteruggave nodig hebben om boodschappen te kunnen doen enzo.

Da's idd tricky.
pi_112263010
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:05 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

je bedoelt zeker bij mensen met een tophypotheek en die teruggave nodig hebben om boodschappen te kunnen doen enzo.

Da's idd tricky.
Oh nee ik vind zelfs onze hypotheek (niet enorm en op 1 salaris te betalen) griezelig.

Kan goed beren op de weg zien :P (mijn eigen weg dan).
pi_112263035
mijn lijstje:

O: smoothie
T: humus en komkommer
L: 2 boterhammen, 1 met kruidenboter en kalkoen, ander met boter en frambozenjam
T: Lindt mousse chocola
T: aardbeien
D: pasta met salie, citroen en kip
T: kwark en ananas
pi_112263318
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:40 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

:o!

Wat een vieze gemene opmerking is dat :X
Ach, ik heb het van mijn wasbordje af laten glijden, vond de politieke incorrectheid erger. Toen een van de dames later om snoep vroeg antwoorde haar kerel: "Het snoep is op, er is nog maar 1 snoepje hier en dat is *insert mijn naam*". Mijn revanche heb ik dus wel gekregen })
  Vis een optie? donderdag 31 mei 2012 @ 14:14:07 #230
70532 loveli
N
pi_112263333
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:06 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Oh nee ik vind zelfs onze hypotheek (niet enorm en op 1 salaris te betalen) griezelig.

Kan goed beren op de weg zien :P (mijn eigen weg dan).
Snap het wel. Vroeger spaarde men eerst een deel voor er een huis gekocht werd en de prijs van een huis was nog 'normaal'. Nu is het normaal om even een hypotheek van een kwart miljoen af te sluiten. "Ja, ik was ook verbaasd na het gesprek met de hypotheker dat ik zo'n huis kon kopen."

5 of 10 jaar rentevast en dan met onderhandelen over de volgende 20 jaar aan het korte eind trekken.
crap in = crap out
pi_112263409
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:13 schreef anna82 het volgende:

[..]

Ach, ik heb het van mijn wasbordje af laten glijden, vond de politieke incorrectheid erger. Toen een van de dames later om snoep vroeg antwoorde haar kerel: "Het snoep is op, er is nog maar 1 snoepje hier en dat is *insert mijn naam*". Mijn revanche heb ik dus wel gekregen })
Oh wauw O+

quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:14 schreef loveli het volgende:

[..]

Snap het wel. Vroeger spaarde men eerst een deel voor er een huis gekocht werd en de prijs van een huis was nog 'normaal'. Nu is het normaal om even een hypotheek van een kwart miljoen af te sluiten. "Ja, ik was ook verbaasd na het gesprek met de hypotheker dat ik zo'n huis kon kopen."

5 of 10 jaar rentevast en dan met onderhandelen over de volgende 20 jaar aan het korte eind trekken.
De laatste zin snap ik niet ;)

Wij konden ook het dubbele lenen, ja :{w lazer op.
pi_112263449
Dubbele rente'stromen'(?), eerste tien jaar een marktconforme rente, vervolgens driedubbel :)
pi_112263450
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 13:07 schreef V1z0R het volgende:

Als ik een koffiezetapparaat had zou ik zeggen dat je welkom was geweest om een bakkie te komen doen, Anna :P
Vamberg ook regelmatig beklommen :D Toen was het gewoon nog om elke keer met een rotgang eraf te gaan :)

Ze willen volgend jaar weer, dus wie weet :D
  Vis een optie? donderdag 31 mei 2012 @ 14:17:56 #234
70532 loveli
N
pi_112263506
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:15 schreef Ml-etje het volgende:
De laatste zin snap ik niet ;)
5 jaar geleden hypotheek afsluiten 5 jaar rentevast, nu nieuw rentepercentage onderhandelen, extra maandlasten a 300 euro per maand omdat de bank voor bestaande klanten niet echt aan voordelige percentages doet.
crap in = crap out
pi_112263540
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:17 schreef loveli het volgende:

[..]

5 jaar geleden hypotheek afsluiten 5 jaar rentevast, nu nieuw rentepercentage onderhandelen, extra maandlasten a 300 euro per maand omdat de bank voor bestaande klanten niet echt aan voordelige percentages doet.
Oh ja, daar hebben wij onze eerste hypotheekaanbieder en 3 volgende op afgeserveerd.
pi_112263567
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:14 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik hoor steeds meer dat banken ook hun bestaande klanten betere aanbiedingen doen. Toch ben ik wel jaloers op mensen die op een low in de markt hun rente voor 30 jaar hebben vastgezet. Soort van zekerheid.

Mijn eerste hypotheek was volledig aflossingsvrij met volledig variabele rente, die fout maak ik ook niet meer.
  Vis een optie? donderdag 31 mei 2012 @ 14:20:26 #237
70532 loveli
N
pi_112263601
Mensen die hun telefoon doorschakelen naar hun echtgenoot en het verrotten zelf bereikbaar te zijn :') *afschiet*
crap in = crap out
pi_112263656
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:20 schreef loveli het volgende:
Mensen die hun telefoon doorschakelen naar hun echtgenoot en het verrotten zelf bereikbaar te zijn :') *afschiet*
Echtgenoot track en trace laten uitvoeren?
  donderdag 31 mei 2012 @ 14:22:03 #239
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112263668
Mensen die mailen met 'regel dat effe' (in iets andere bewoording), harhar. *insert vriendelijke afwijzing hier*

Goodwill, you create it not :+
  donderdag 31 mei 2012 @ 14:24:17 #240
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_112263764
zeurpost, skip maar als je geen zin hebt.

gatver, straks op mijn vrije dag naar school voor een gesprek dat ten eerste nutteloos is en waar ik ten tweede geen zin in heb. daarna heb ik beloofd naar het masterexamen klarinet van een vriend te gaan, die voorheen echt een van mijn beste vrienden was maar die nooit meer iets van zich laat horen en ook niet echt reageert op berichtjes als ik hem eens iets stuur. eigenlijk heb ik geen zin om te gaan, maar tegelijkertijd is dat ook een soort doodsteek voor wat er eventueel nog aan vriendschap is... misschien bel ik hem anders zometeen maar even om hem succes te wensen...

weet ook niet waarom ik geen zin heb. heb even nergens zin in... :')
Kwak
pi_112263773
ik ben benieuwd wat we volgend jaar gaan krijgen aan rente. Sowieso zitten we in een andere regio dan waar de hypotheek loopt, daar was de lokale Rabo chick al niet blij mee :')
pi_112263787
Moet ook niet op funda kijken :X het gemiddelde grote huis is een eersteklas gevangenis.

Niemand die onze buurhuizen koopt gewoonweg.
pi_112263843
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:22 schreef MariaEtcetera het volgende:
Mensen die mailen met 'regel dat effe' (in iets andere bewoording), harhar. *insert vriendelijke afwijzing hier*

Goodwill, you create it not :+
^O^
pi_112263871
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:24 schreef _aurum_ het volgende:
ik ben benieuwd wat we volgend jaar gaan krijgen aan rente. Sowieso zitten we in een andere regio dan waar de hypotheek loopt, daar was de lokale Rabo chick al niet blij mee :')
Waarom niet?

Rabobank doet het overigens ook, bij ons stond zelfs in de voorwaarden dat ze bestaande klanten een andere rente gaven.
pi_112263977
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:26 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Waarom niet?

Rabobank doet het overigens ook, bij osn stond zelfs in de voorwaarden dat ze bestaande klanten een andere rente gaven.
schijnbaar mag je eigenlijk alleen een hypotheek geven als het huis in de regio van het kantoor staat. Ik heb mijn bankshizzle toen naar dat kantoor laten overzetten omdat het naast mijn werk was = makkelijk.

Maar ik woonde elders. En eigenlijk had ik dus mijn hypotheek bij het kantoor moeten afsluiten waar mijn bed slaapt.

Ik zie wel hoe dat volgend jaar loopt :P Het is iig niet mijn probleem dat iemand van de Rabo de regels niet gevolgd heeft :s)
pi_112264003
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:29 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

schijnbaar mag je eigenlijk alleen een hypotheek geven als het huis in de regio van het kantoor staat. Ik heb mijn bankshizzle toen naar dat kantoor laten overzetten omdat het naast mijn werk was = makkelijk.

Maar ik woonde elders. En eigenlijk had ik dus mijn hypotheek bij het kantoor moeten afsluiten waar mijn bed slaapt.

Ik zie wel hoe dat volgend jaar loopt :P Het is iig niet mijn probleem dat iemand van de Rabo de regels niet gevolgd heeft :s)
Nee inderdaad en onderhandelen : Jij kant het! :D
  donderdag 31 mei 2012 @ 14:32:18 #247
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112264102
quote:
14s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:26 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

^O^
Goed he, ik kan 'nee' zeggen :7
pi_112264122
Kwak, een kussen voelt niks, gooi het er even uit, helpt echt! :*

Ml, linkje! /WOG

Rabobank :')

Goed bezig, Mariegie!
pi_112264189
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:24 schreef kwakz0r het volgende:

gatver, straks op mijn vrije dag naar school voor een gesprek dat ten eerste nutteloos is en waar ik ten tweede geen zin in heb. daarna heb ik beloofd naar het masterexamen klarinet van een vriend te gaan, die voorheen echt een van mijn beste vrienden was maar die nooit meer iets van zich laat horen en ook niet echt reageert op berichtjes als ik hem eens iets stuur. eigenlijk heb ik geen zin om te gaan, maar tegelijkertijd is dat ook een soort doodsteek voor wat er eventueel nog aan vriendschap is... misschien bel ik hem anders zometeen maar even om hem succes te wensen...

weet ook niet waarom ik geen zin heb. heb even nergens zin in... :')
Proberen het gesprek nuttig te maken?

En als je geen zin hebt gewoon lekker thuis blijven ;)
pi_112264208
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:32 schreef V1z0R het volgende:
Kwak, een kussen voelt niks, gooi het er even uit, helpt echt! :*

Ml, linkje! /WOG

Rabobank :')

Goed bezig, Mariegie!
Dm :) anders weet heel FOK! waar ik woon :+
  Vis een optie? donderdag 31 mei 2012 @ 14:38:12 #251
70532 loveli
N
pi_112264354
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:24 schreef Ml-etje het volgende:
Moet ook niet op funda kijken :X het gemiddelde grote huis is een eersteklas gevangenis.

Niemand die onze buurhuizen koopt gewoonweg.
Ken iemand die wat zoekt tussen daar en hier, is het betaalbaar en heeft het een garage?
crap in = crap out
pi_112264436
Ik ben een beetje gespannen. Heb straks een gesprek en dan weet ik of ik binnenkort een vast contract heb of geen werk meer. Of tenminste, dit is ter beïnvloeding van, weet niet of ik vandaag al wat te horen krijg.
  donderdag 31 mei 2012 @ 14:41:48 #253
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112264493
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:40 schreef Goodbye het volgende:
Ik ben een beetje gespannen. Heb straks een gesprek en dan weet ik of ik binnenkort een vast contract heb of geen werk meer. Of tenminste, dit is ter beïnvloeding van, weet niet of ik vandaag al wat te horen krijg.
Spannend! Succes!
Niet meer actief op Fok!
pi_112264497
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:38 schreef loveli het volgende:

[..]

Ken iemand die wat zoekt tussen daar en hier, is het betaalbaar en heeft het een garage?
Jahoor, kopen?

3 ton :P
pi_112264512
quote:
Duim voor je :Y
pi_112264521
Morgen weer kijkers voor het huis waarin wij tijdelijk wonen, de laatste tijd zijn er toch wel erg vaak kijkers.
Begin zin te krijgen om te gaan verhuizen en zekerheid te hebben.
pi_112264566
Veel succes GB'tje!
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 31 mei 2012 @ 14:48:07 #258
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_112264732
Succes GB! Ik duim voor je.

Sarabi, kunnen jullie niet gewoon zelf nu alvast gaan zoeken dan? I.p.v. te wachten tot jullie eruit moeten i.v.m. verkoop?

Ik ga proberen het gesprek nuttig te maken, en daarna ga ik lekker boodschappen doen en ik ga niet naar het examen... Ik ga die jongen nu bellen... Ben er een beetje verdrietig van, dat er zo weinig van die vriendschap over is, maar eigenlijk weet ik dat al heel lang.
Kwak
pi_112264796
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:48 schreef kwakz0r het volgende:
Succes GB! Ik duim voor je.

Sarabi, kunnen jullie niet gewoon zelf nu alvast gaan zoeken dan? I.p.v. te wachten tot jullie eruit moeten i.v.m. verkoop?

Ik ga proberen het gesprek nuttig te maken, en daarna ga ik lekker boodschappen doen en ik ga niet naar het examen... Ik ga die jongen nu bellen... Ben er een beetje verdrietig van, dat er zo weinig van die vriendschap over is, maar eigenlijk weet ik dat al heel lang.
Jawel, doen we ook wel maar nog niet serieus.
Maar daar is het nu toch wel tijd voor gevonden, heb een mooi huurhuis gevonden maar is wellicht te duur.

En goed dat je voor jezelf kiest :*
  donderdag 31 mei 2012 @ 14:50:21 #260
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112264821
Ik wil de dingen voor maandag af hebben, zodat ik alvast bezig kan met die voor dinsdag (topdrukte nml), maar telkens als ik iets afrond, staat er weer iets nieuws bij voor maandag :').
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 31 mei 2012 @ 14:50:45 #261
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112264836
GeeBee :o Ik duim voor goed nieuws!
  Vis een optie? donderdag 31 mei 2012 @ 14:51:29 #262
70532 loveli
N
pi_112264864
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:50 schreef MariaEtcetera het volgende:
GeeBee :o Ik duim voor goed nieuws!
^^
crap in = crap out
pi_112264901
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:51 schreef loveli het volgende:

[..]

^^
ik duim mee 14.gif
pi_112264907
Succes Goodbye! We duimen :)
  donderdag 31 mei 2012 @ 14:57:22 #265
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112265115
With the united powers of Slankie, we are... ULTRASLANKIE (8>

Battling the forces of possibly evil employers and ontbijtkoek wherever we go!
  donderdag 31 mei 2012 @ 15:07:35 #266
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_112265621
Succes GB!

Sommige verhalen!
Veel wel herkenbaar trouwens.

En ik ben te dun, dat gaat na mijn 40ste vast wel weer veranderen :P
Mensen zijn alitjd verbaasd wat ik weg-eet maar doen wel heel moeilijk als ik een gebakje weiger, gewoon omdat ik gebak over het algemeen helemaal niet lekker vind (behalve de slagroom)

Trouwens als ik een vrouw mooi vind is dat het totaal pakket en dan kan ik daarna niet eens vertellen of die vrouw in kwestie slank was ja of te nee.

CAO onderhandeling klaar, 1.8% loonsverhongering
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? donderdag 31 mei 2012 @ 15:08:35 #267
70532 loveli
N
pi_112265662
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:07 schreef uniekhoorn het volgende:
CAO onderhandeling klaar, 1.8% loonsverhongering
Netjes!!! Goed onderhandeld.

Sommige sectoren hebben 0.5% of nullijn.
crap in = crap out
pi_112265738
quote:
99s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:57 schreef MariaEtcetera het volgende:
With the united powers of Slankie, we are... ULTRASLANKIE (8>

Battling the forces of possibly evil employers and ontbijtkoek wherever we go!
:D O+

De wilde avonturen van Koek!

Volg de verhalen van deze kleine avonturier hoe hij deze week Korea doorkruist in het nieuwe deel genaamd, 'OntbijtKoek' :')
  donderdag 31 mei 2012 @ 15:12:59 #269
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_112265852
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:08 schreef loveli het volgende:

[..]

We zijn ook niet geheel ontevreden :)

LIjst:
O: kwark en vla
T's: tomaat, kwart meloen, appel, cup a soup champignon, peer
L: kom snert met spek, saucijs en rookworst, 3 boterhammen met achterham en gekookt ei, beker melk
T's: paar dropjes, blokje choco, appel, zoute stokjes (portie is bij mij zo'n 20 stuks)
D: Rijst met zelfgemaakte satesaus, roergebakken veeeeeeeeeeeeeel groente met sojasaus, vissaus, ketjap, knoflook en sambal, komkommersalade, gegrilde kipfilet
T: cola-berenburg
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  donderdag 31 mei 2012 @ 15:13:06 #270
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112265859
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:10 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:D O+

De wilde avonturen van Koek!

Volg de verhalen van deze kleine avonturier hoe hij deze week Korea doorkruist in het nieuwe deel genaamd, 'OntbijtKoek' :')
Wehehehe :D

OntbijtKoekie O+
  donderdag 31 mei 2012 @ 15:14:32 #271
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112265927
Kreeg vorig jaar gewoon 3,5% loonsverhoging, ben benieuwd wat er dit jaar gebeurt. Bedrijven mogen dat toch zelf bepalen?
Niet meer actief op Fok!
pi_112266001
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:12 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

We zijn ook niet geheel ontevreden :)

LIjst:
O: kwark en vla
T's: tomaat, kwart meloen, appel, cup a soup champignon, peer
L: kom snert met spek, saucijs en rookworst, 3 boterhammen met achterham en gekookt ei, beker melk
T's: paar dropjes, blokje choco, appel, zoute stokjes (portie is bij mij zo'n 20 stuks)
D: Rijst met zelfgemaakte satesaus, roergebakken veeeeeeeeeeeeeel groente met sojasaus, vissaus, ketjap, knoflook en sambal, komkommersalade, gegrilde kipfilet
T: cola-berenburg
Wat zijn zoute stokjes eigenlijk?

Die pretzel-dingen? Of van die mini-frites chips dingetjes?

Of geen een van beide? :P
  donderdag 31 mei 2012 @ 15:17:09 #273
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_112266047
quote:

[..]

Precies. En dan heb ik toch nog collega's die zeuren om loonsverhoging. Als het geld op is, is het op }:| Rupsjes nooitgenoeg.
  donderdag 31 mei 2012 @ 15:18:06 #274
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_112266090
  donderdag 31 mei 2012 @ 15:18:28 #275
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_112266116
wij hebben de nullijn én een week minder vakantie, als die plannen nog doorgaan. (kom er maar in met de opmerkingen dat docenten genoeg vakantie hebben en best wat kunnen missen)
Kwak
pi_112266150
quote:
Aha! Lekker :9
  Vis een optie? donderdag 31 mei 2012 @ 15:19:56 #277
70532 loveli
N
pi_112266183
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:14 schreef Viking84 het volgende:
Kreeg vorig jaar gewoon 3,5% loonsverhoging, ben benieuwd wat er dit jaar gebeurt. Bedrijven mogen dat toch zelf bepalen?
Ja, dat mogen ze. In de regel houden bedrijven dat percentage graag aan de lage kant.
Kreeg je 3.5% CAO-verhoging of een trede o.i.d.?
crap in = crap out
  Vis een optie? donderdag 31 mei 2012 @ 15:20:39 #278
70532 loveli
N
pi_112266221
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:18 schreef kwakz0r het volgende:
wij hebben de nullijn én een week minder vakantie, als die plannen nog doorgaan. (kom er maar in met de opmerkingen dat docenten genoeg vakantie hebben en best wat kunnen missen)
Docenten hebben genoeg vakantie en kunnen best wat missen.
crap in = crap out
  donderdag 31 mei 2012 @ 15:21:08 #279
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_112266240
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:18 schreef kwakz0r het volgende:
Wij hebben de afgelopen 2 jaar niks erbij gehad. ook kerstpakket verdwenen... /kras :P

En ik heb nog nooit iets gezegd van veel vakantie, dat doet Loveli voor mij :D
pi_112266270
Ik heb mijn hypotheek dit jaar opnieuw over gesloten en kreeg zowaar een aanbieding doe niet extreem slecht was.
Ok, het had beter gekund, maar oversluiten kost een paar duizend euro en je moet wel een erg grote hypotheek hebben wil dat de moeite waard zijn. :)

Succes GB! Ik duim ook voor je. ;)
Doe wat je niet durft.
pi_112266271
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:15 schreef Ml-etje het volgende:
Wij konden ook het dubbele lenen, ja :{w lazer op.
Wij mogen iets meer dan 3,5x zoveel lenen als we nu hebben... :X Ik moet er écht niet aan denken, horror!

quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 14:24 schreef kwakz0r het volgende:

Wil je de vriendschap überhaupt voortzetten? Soms is een vriendschap gewoon klaar, jammer genoeg.
  donderdag 31 mei 2012 @ 15:22:15 #282
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_112266292
Ik werk nog geen jaar dus als ik mag blijven volgend jaar januari zie ik het wel! :+

Tevens: verse muntthee O+
pi_112266323
quote:
Oh, spannend!
pi_112266455
Gratz uniekje! *O*

quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:14 schreef Viking84 het volgende:
Yup. Waar Martijn werkt hebben ze besloten om dit jaar niet aan loonsverhoging te doen. En om ook geen bonussen uit te keren.

Gelukkig hebben wij het niet nodig en er ook niet bewust op gerekend, zeg maar. Al blijft het jammer, zeker voor M. Die heeft er net allerlei verantwoordelijkheden bij gekregen en dan lijkt het niet te worden gewaardeerd.
  donderdag 31 mei 2012 @ 15:26:57 #285
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_112266507
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:21 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Wij mogen iets meer dan 3,5x zoveel lenen als we nu hebben... :X Ik moet er écht niet aan denken, horror!

[..]

Wil je de vriendschap überhaupt voortzetten? Soms is een vriendschap gewoon klaar, jammer genoeg.
ja, dat is het denk ik een beetje, en daar ben ik nooit goed in geweest... dus daarom ben ik nu ook een beetje verdrietig, dat ik het doorheb ofzo.

we hebben samen echt best veel meegemaakt, en ik heb hem vaak "verdedigd" tegenover mensen die hem niet zo mogen. maar nu voelt t alsof ze al die tijd gelijk hadden en ik naief was ofzo. nou ja, het zijn eigenlijk meer de omstandigheden en uit elkaar groeien dan dat er echt iets aan de hand is, maar toch hoopte ik dat hij de vriendschap ook wel wat waard vond.
Kwak
pi_112266549
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:25 schreef Cocotrimonium het volgende:
Gratz uniekje! *O*

[..]

Yup. Waar Martijn werkt hebben ze besloten om dit jaar niet aan loonsverhoging te doen. En om ook geen bonussen uit te keren.

Gelukkig hebben wij het niet nodig en er ook niet bewust op gerekend, zeg maar. Al blijft het jammer, zeker voor M. Die heeft er net allerlei verantwoordelijkheden bij gekregen en dan lijkt het niet te worden gewaardeerd.
Als Baardmans dit jaar niet een flinke bonus krijgt neemt 'ie ontslag.
pi_112266693
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:20 schreef loveli het volgende:
Docenten hebben genoeg vakantie en kunnen best wat missen.
Oh, mij zul je niet horen klagen :D ruim 50 vakantie, een 13e maand, en we krijgen er jaarlijks (volgens de huidige CAO) een periodiek bij (2,8%).
  donderdag 31 mei 2012 @ 15:31:45 #288
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_112266729
@ loveli: we hebben geen CAO, dus een trede denk ik dan. Je krijgt een score op basis van een aantal punten waarop je beoordeeld wordt en hoe hoger de score, hoe hoger de loonsverhoging.

Dus bij mij gingen ze zeuren over clean desk policy :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_112266792
quote:

[..]

:Y

2,5 % en 1,5 % in 1 jaar hier. En ieder jaar minimaal 1 trede, tenzij niet goed gefunctioneerd.
Niet verkeerd.
Maar zelfs metaal&techniek heeft nog 1,15 in augustus en januari.
pi_112266849
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:21 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

[..]

:o
Zo'n lage hypotheek!? _O_
pi_112266868
quote:
10s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:27 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Als Baardmans dit jaar niet een flinke bonus krijgt zoekt hij wat anders neemt 'ie ontslag.
  Vis een optie? donderdag 31 mei 2012 @ 15:41:13 #292
70532 loveli
N
pi_112267173
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:31 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oh, mij zul je niet horen klagen :D ruim 50 vakantie, een 13e maand, en we krijgen er jaarlijks (volgens de huidige CAO) een periodiek bij (2,8%).
50 vakanties?!
crap in = crap out
pi_112267195
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:34 schreef V1z0R het volgende:

[..]

:o
Zo'n lage hypotheek!? _O_
Nope. Zo'n enorm hoog inkomen. :7
  donderdag 31 mei 2012 @ 15:42:38 #294
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_112267248
ik vind dien nullijn ook niet erg hoor, ga idd. toch een trede omhoog, maar aangezien we het hadden over % loonsverhoging.

de week vakantie minder vind ik wel vervelend, is pure symboolpolitiek want het is zogenaamd als werkdrukverlaging, maar dat werkt helemaal niet zo...
Kwak
pi_112267255
quote:
10s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:27 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Als Baardmans dit jaar niet een flinke bonus krijgt neemt 'ie ontslag.
Tja, Martijn vindt zijn werk wél heel erg fijn. Dus tja. Hij gaat het er wel nog over hebben, maar ik betwijfel of er wat aan gedaan wordt. Geloof dat hij alleen wel zoiets heeft van, laat die extra verantwoordelijkheid maar lekker zitten dan.

En ontslag nemen zou hij van mij pas 'mogen' als hij al iets anders heeft :P
  Vis een optie? donderdag 31 mei 2012 @ 15:43:25 #296
70532 loveli
N
pi_112267289
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:31 schreef Viking84 het volgende:
@ loveli: we hebben geen CAO, dus een trede denk ik dan. Je krijgt een score op basis van een aantal punten waarop je beoordeeld wordt en hoe hoger de score, hoe hoger de loonsverhoging.

Dus bij mij gingen ze zeuren over clean desk policy :P.
Als je aan de top van je schaal zit, ben je in het algemeen afhankelijk van de jaarlijske CAO-verhoging. Weet niet hoe dat bij bedrijven zonder CAO gaat. Neem aan dat de max cvan de schaal ook met enige regelamat wordt aangepast.
crap in = crap out
pi_112267306
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:41 schreef loveli het volgende:

[..]

50 vakanties?!
Yup. Docenten hebben het écht extreem goed *)

Trut. Alleen omdat ik me even vertik. Grmblblwhvl >< :(
pi_112267326
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:41 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Nope. Zo'n enorm hoog inkomen. :7
Het modelwerk van Dude levert natuurlijk bakken met geld op :)
pi_112267374
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:44 schreef V1z0R het volgende:

[..]

Het modelwerk van Dude levert natuurlijk bakken met geld op :)
Dat. En de pr0n. Don't forget the pr0n.
pi_112267418
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 15:42 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Tja, Martijn vindt zijn werk wél heel erg fijn. Dus tja. Hij gaat het er wel nog over hebben, maar ik betwijfel of er wat aan gedaan wordt. Geloof dat hij alleen wel zoiets heeft van, laat die extra verantwoordelijkheid maar lekker zitten dan.

En ontslag nemen zou hij van mij pas 'mogen' als hij al iets anders heeft :P
Oh, Baardmans zou ook wel zorgen dat 'ie eerst iets anders heeft, hoor. Zo dom is 'ie ook niet. :P.
pi_112267443
Vol.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')