Hier ga je ervan uit dat afvallen de enige reden is om te willen sporten. Lijkt me niet direct een goede motivatie, tenminste: niet als dat de enige motivatie is. Wat je niet leuk vindt houd je niet lang vol. Ik sport voornamelijk om m'n hoofd leeg te maken en de energie eruit te rennen aan het eind van de dag. Ook als ik er niet van zou afvallen (en dat doe ik volgens mij ook nietquote:Op donderdag 31 mei 2012 08:19 schreef blue-eye het volgende:
[..]
ik heb het nogmaals gelezen was overduidelijk niet goed wakker bij het lezenik verbaas me dat mensen 5uur per week sporten etc. daardoor heb ik een verkeerd beeld gekregen, omdat actieve afvallers dat altijd willen doen. Ik ken geen mensen die voor de fun gezond leven en sporten. Zelf heb ik een spierziekte waardoor ik niet wekelijks op een vast tijdstip kan sporten, het kost me veel moeite/stress om het in te plannen voor mezelf.
Ikke niet hoor!quote:Op donderdag 31 mei 2012 08:06 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik denk dat ze het wel weten en dat gebrek aan kennis (over het algemeen!) niet de reden is dat het velen in Dieet niet lukt er niet naar te leven. En wees eerlijk, ons lukt het ook niet altijd. Nou is de urgentie lager, omdat we al slank zijn, maar toch...
Johquote:Op woensdag 30 mei 2012 23:29 schreef Ml-etje het volgende:
Lekker lijstje maar wat zonde van je D en erop volgende T!
Het lukt ons wel!quote:Op donderdag 31 mei 2012 08:54 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Ikke niet hoor!![]()
![]()
Meh verslapen. Meh vertragingMl, als ik er niet uit kom dan ga ik je PMen
Maar denk dat het wel lukt vandaag
Beter geslapen vannacht?
quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:04 schreef Novem het volgende:
[..]
Het lukt ons wel!hoeveel kilo wil je nog kwijt?
@ Tink, er zal waarschijnlijk wel andere problematiek achter zitten dan onwetendheid, je hebt daar gelijk in.
Zeg nooit nooit.quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:07 schreef Viking84 het volgende:
Ook al weet je het wel: er moet een knop om. Bij de een gaat dat sneller dan bij de ander en bij sommigen - mijn zus, bijv - gebeurt het nooit.
Kan toch prima dat het bij haar zus zo werkt? Als het dik zijn onderdeel is van de persoonlijkheid die ze heeft?!quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:20 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Zeg nooit nooit.Vind het niet zo'n aardige opmerking en dat heb ik wel vaker met dingen die je over je zus post. Maar goed, jij kent haar het best natuurlijk.
quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:16 schreef Perruche het volgende:
Planning!
O: havermout met diepvriesfruit en sojamelk
T: 200 gr cherrytomaten, koffie (niet tegelijk)
L: 300 gr salade met ei en kip ofzo,en hopelijk een groentesoep
T: 150 ml yoghurt
T: mandarijn en peer
B: 2x20 minuten fietsen
D: Of marokkaans (uit eten) of een pasta en salade
Mijn zus is al 45 en loopt al zo'n 15 jaar te steggelen met haar gewicht. Ze is al een keer flink afgevallen met LadyLine, maar daarna ook weer flink aangekomen. Ik zie het gewoon niet meer goedkomen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:20 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Zeg nooit nooit.Vind het niet zo'n aardige opmerking en dat heb ik wel vaker met dingen die je over je zus post. Maar goed, jij kent haar het best natuurlijk.
Dat fun4two blijft je achtervolgen he?quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Mijn zus is al 45 en loopt al zo'n 15 jaar te steggelen met haar gewicht. Ze is al een keer flink afgevallen met LadyLine, maar daarna ook weer flink aangekomen. Ik zie het gewoon niet meer goedkomen.
En sorry: ik stoor me er gewoon aan - ook bij m'n zus: mensen die willen afvallen en dan puddingbroodjes gaan eten. En in vage cabines gaan liggen sporten.
Van wat ik weet (en dat is natuurlijk maar héél weinig) wil haar zus wel afvallen. Dus dat het haar dan nóóit gaat lukken weet je niet. Ik hoop voor haar zus dat het wel gaat lukken, die knop omzetten!quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:22 schreef An24 het volgende:
[..]
Kan toch prima dat het bij haar zus zo werkt? Als het dik zijn onderdeel is van de persoonlijkheid die ze heeft?!
Morgen slankies!
Deze ochtend thuis werken en vanmiddag de deur uit. Jammer dat het weer niet echt mee zit.
Ja, lijkt me ook vervelend hoor. Je houdt van je zus en ziet het liefst dat ze gewoon doet wat goed voor haar is.quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Mijn zus is al 45 en loopt al zo'n 15 jaar te steggelen met haar gewicht. Ze is al een keer flink afgevallen met LadyLine, maar daarna ook weer flink aangekomen. Ik zie het gewoon niet meer goedkomen.
En sorry: ik stoor me er gewoon aan - ook bij m'n zus: mensen die willen afvallen en dan puddingbroodjes gaan eten. En in vage cabines gaan liggen sporten.
Werkelijk: het hele idee is zó simpel, het kwartje moet gewoon een keer vallen bij haar. Maar hoe langer dat duurt, hoe somberder ik het inzie.
Het lastige is gewoon dat dat inzicht een keer moet komen. Ik weet ook niet of het helpt om dag in dag uit commentaar te leveren op het eet- en bewegingspatroon van iemand die te dik is.quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:24 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Van wat ik weet (en dat is natuurlijk maar héél weinig) wil haar zus wel afvallen. Dus dat het haar dan nóóit gaat lukken weet je niet. Ik hoop voor haar zus dat het wel gaat lukken, die knop omzetten!
quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:23 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Alsof jij alleen dat eet vandaagDat worden dus wel twee 'Perr'-etjes...
Ja, jammer dat ze niets van mij aanneemt, want ik ben maar het kleine zusje en wat weet ik er nu van? Intussen ben ik wel de slankste en de sportiefste in ons gezin, dat zegt ook wat, lijkt me.quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:25 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ja, lijkt me ook vervelend hoor. Je houdt van je zus en ziet het liefst dat ze gewoon doet wat goed voor haar is.
Er zit een verschil tussen willen en kunnen. Mensen die willen, maar waarbij het niet lukt om de knop om te zetten hebben heel vaak een gedragsprobleem. (niet altijd dus he, voordat er gezegd gaat worden dat ik generaliseerquote:Op donderdag 31 mei 2012 09:24 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Van wat ik weet (en dat is natuurlijk maar héél weinig) wil haar zus wel afvallen. Dus dat het haar dan nóóit gaat lukken weet je niet. Ik hoop voor haar zus dat het wel gaat lukken, die knop omzetten!
Oeh! Rare gewaarwording is dat he?quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, jammer dat ze niets van mij aanneemt, want ik ben maar het kleine zusje en wat weet ik er nu van? Intussen ben ik wel de slankste en de sportiefste in ons gezin, dat zegt ook wat, lijkt me.
Je weet het inderdaad nooit, maar ik denk wel dat je als zus een inschatting kan maken van iemands levensstijl. Het is vervelend als iemand eigenlijk wel zou wíllen afvallen en niet lekker in zijn/haar vel zit door het overgewicht. Als dat niet zo is, is het prima toch (gezondheidsrisico's daargelaten...)?quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:20 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Weerstand tegen verandering is inderdaad per definitie een fase bij gedragsverandering. Als ze daar niet doorheen komt, zal ze sowieso terugvallen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:30 schreef Viking84 het volgende:
Is het niet meer een soort weerstand tegen verandering ook? Als je blijvend wilt afvallen, moet je immers blijvend je eet- en beweegpatroon veranderen. Mensen zien gezond leven als iets negatiefs: iets wat ze best even willen doen om wat kilo's kwijt te raken, maar daarna willen ze weer terug naar hun oude, vertrouwde patroon.
Ja maar nu doe je allerlei aannames. Niet iedereen valt even makkelijk af. En boven de 40 verandert je hormoonhuishouding die ook invloed heeft op afvallen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:23 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Werkelijk: het hele idee is zó simpel, het kwartje moet gewoon een keer vallen bij haar. Maar hoe langer dat duurt, hoe somberder ik het inzie.
Met 45 is dat best lastig volgens mij. Zeker als je je hele leven al verkeerd eet.quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:24 schreef Goodbye het volgende:
[..]
@ eerste: dat klopt wel ja. Als ik 'het licht heb gezien' kan ik me niet meer voorstellen dat ik dingen anders zou doen (en dus ook niet dat anderen het anders doen)quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:40 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Ja maar nu doe je allerlei aannames. Niet iedereen valt even makkelijk af. En boven de 40 verandert je hormoonhuishouding die ook invloed heeft op afvallen.
Ik praat het puddingbroodjes incident niet goed, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen altijd "netjes"eet. En ik kan me ook voorstellen dat als het niet altijd even makkelijk gaat dat je denkt, meh, waarom zou ik de moeite doen.
[quote]Ik merk wel vaker aan je dat je het af en toe best moeilijk vindt om je in anderen in te leven. Jouw manier van leven lijkt dé manier te zijn.
Net zo lastig als je 20 bent. Fysiek gezien. Mentaal klopt het wel denk ik. Mensen leren op die leeftijd langzamer en hebben daarom ook een grotere weerstand om te veranderen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:43 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Met 45 is dat best lastig volgens mij. Zeker als je je hele leven al verkeerd eet.
Probleem ipv uitdaging en leeftijd als wapen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:48 schreef An24 het volgende:
[..]
Net zo lastig als je 20 bent. Fysiek gezien. Mentaal klopt het wel denk ik. Mensen leren op die leeftijd langzamer en hebben daarom ook een grotere weerstand om te veranderen.
Ik zie dat ook vaak op het werk "mjah, ik ben 50, dat computersysteem ga ik mezelf echt niet meer aanleren". De leeftijd is een instrument geworden in plaats van een mogelijke oorzaak.
kan je je voorstellen dat mensen dat "eerste" vervelend vinden. Want dat jij het licht hebt gezien wil niet zeggen dat je iedereen maar moet gaan overtuigen van hoe "geweldig" iets is.quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:43 schreef Viking84 het volgende:
[..]
@ eerste: dat klopt wel ja. Als ik 'het licht heb gezien' kan ik me niet meer voorstellen dat ik dingen anders zou doen (en dus ook niet dat anderen het anders doen)
@ laatste: mwoah, dat valt wel mee, maar ik denk dat we het er wel over eens zijn dat elke avond hapjes op tafel en puddingbroodjes in het weekend niet bijdraagt aan afvallen/een gezondere levensstijl. Ik doe ook niet alles perfect, maar ik kom wel steeds een stapje verder
.
Fysiek gezien volgens mij ook, omdat je caloriebehoefte lager ligt. Naar ik heb begrepen kan het wel 500 kcal per dag schelen.quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:48 schreef An24 het volgende:
[..]
Net zo lastig als je 20 bent. Fysiek gezien. Mentaal klopt het wel denk ik. Mensen leren op die leeftijd langzamer en hebben daarom ook een grotere weerstand om te veranderen.
Ik zie dat ook vaak op het werk "mjah, ik ben 50, dat computersysteem ga ik mezelf echt niet meer aanleren". De leeftijd is een instrument geworden in plaats van een mogelijke oorzaak.
Ben ik niet met je eens.quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:48 schreef An24 het volgende:
[..]
Dat valt ook prima op te lossen als je er rekening mee houdt. Het vergt alleen een ijzeren discipline.quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:51 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Fysiek gezien volgens mij ook, omdat je caloriebehoefte lager ligt. Naar ik heb begrepen kan het wel 500 kcal per dag schelen.
Nee hoor, we praten er nooit over, ook al heb ik er natuurlijk een mening over. Ze moet lekker doen wat ze zelf wilquote:Op donderdag 31 mei 2012 09:51 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
kan je je voorstellen dat mensen dat "eerste" vervelend vinden. Want dat jij het licht hebt gezien wil niet zeggen dat je iedereen maar moet gaan overtuigen van hoe "geweldig" iets is.
Mensen moeten zelf openstaan voor verandering, dán pas zullen ze willen luisteren naar wat je te vertellen hebt.
You can lead a horse to water, but you cannot make it drink.
Ik hoop ook niet dat je haar probeert bij te sturen of erger dat je een waardeoordeel hebt over haar lifestyle (en zo komt het op mij wel over). Want dan acht ik de kans klein dat ze naar je luistert, ook al heb je misschien wel wat nuttigs te vertellen. Gewoon omdat niemand erop zit te wachten dat iemand hen veroordeelt om wat ze doen.
Mjah, het probleem met die gedachte is dat mensen het daardoor op gaan geven: "het lijf werkt niet goed meer mee, dus kan ik er net zo goed mee ophouden". Er zijn voldoende succes verhalen die dat laten zien.quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:52 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens.
Ik heb het niet over de wil om te veranderen, ik heb het letterlijk over de fysieke aspecten. Als vrouw ga je dan helaas al richting de overgang en sla je makkelijker vet op. Dat betekent dat je harder moet werken en dat je nog meer op moet letten op wat je eet. En als je al te zwaar bent, gaat het er moeilijker af.
Maar net zei je nog dat het fysiek gezien net zo moeilijk is als voor een 20 jarige?quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:57 schreef An24 het volgende:
[..]
Mjah, het probleem met die gedachte is dat mensen het daardoor op gaan geven: "het lijf werkt niet goed meer mee, dus kan ik er net zo goed mee ophouden". Er zijn voldoende succes verhalen die dat laten zien.
Maar goed, niets mis met een verschil in mening. Ik ontken ook niet dat die mensen misschien harder moeten werken. Maar mogelijk is het zeker!
nee, ik ben ws. spuit elf omdat ik een eeuw over die reactie deed.quote:
Leidt idd alleen maar tot irritaties. Je kunt alleen maar hopen dat ze jou een keer vragen hoe jij het hebt gedaan of dat ze zelf erover beginnen dat ze het lastig vinden om af te vallen (idem dito met collega). Maar direct commentaar leveren op wat ze eten werkt niet, dus dat doe ik dan ook nietquote:Op donderdag 31 mei 2012 09:59 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar net zei je nog dat het fysiek gezien net zo moeilijk is als voor een 20 jarige?
Verder begrijp ik dat het het lastig is voor Vik, maarja je kan er inderdaad niets over zeggen want dat werkt ook niet.
Dat had ik 'vroeger' ook met mijn ouders.
Ja, klopt en dat denk ik nog steeds. Ik denk dat de zwaarte op mentaal gebied ligt. Als je rekening moet houden met je fysieke ongemakken heb je mentaal extra drive nodig om vol te houden. Daar ligt het verschil in mening ook.quote:Op donderdag 31 mei 2012 09:59 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar net zei je nog dat het fysiek gezien net zo moeilijk is als voor een 20 jarige?
Verder begrijp ik dat het het lastig is voor Vik, maarja je kan er inderdaad niets over zeggen want dat werkt ook niet.
Dat had ik 'vroeger' ook met mijn ouders.
thanksquote:Op donderdag 31 mei 2012 10:00 schreef Sarabi het volgende:
en een knuffel voor Kwak! Ga je hem tussendoor nog opzoeken?
Ik vond 5 dagen al langquote:Op donderdag 31 mei 2012 10:04 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
thanks
nee, kan niet, en is voor een maandje ook wel overdreven. volgend jaar gaat hij ws. twee maanden of iets langer naar Amerika voor onderzoek. Dan hoop ik dat er een vakantie tussen zit en ik langs kan gaan. *sparen*
Schijnbaar is ze niet de enige die het lekker vindt:quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:08 schreef Ml-etje het volgende:
Bo heeft haar eigen rijtje aardbeien naast het grasveld en ze blijkt ze ook nog eens lekker te vinden.
Zat er net een merel aan een aardbei te pikken, ik wijs haar erop en zij op een holletje naar buiten.
Nu zit ze naast de aardbeienalsof ze het snapt
Haha, geweldig beestje toch!quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:08 schreef Ml-etje het volgende:
Bo heeft haar eigen rijtje aardbeien naast het grasveld en ze blijkt ze ook nog eens lekker te vinden.
Zat er net een merel aan een aardbei te pikken, ik wijs haar erop en zij op een holletje naar buiten.
quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:08 schreef Ml-etje het volgende:
ze (het is een rooie poes!) is pas 5 weken, en komt 9 augustus - ze mag met 12 weken weg maar dan zijn wij op vakantie, en als wij thuiskomen is t baasje net een paar dagen weg (dan komt er een poezenoppas)...quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik vond 5 dagen al langmaar inderdaad voor een maandje misschien overdreven.
Wanneer komt het katje? Hij zag er al best groot uit op de foto's en heel cute.
Ik weet niet hoe het bij kwak zit, maar bij mij zou het gemis met skype alleen maar erger wordenquote:
Niet echt neequote:Op donderdag 31 mei 2012 10:10 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Schijnbaar is ze niet de enige die het lekker vindt:
ik weet niet wat ik vager vind, die mensen, de inrichting van hun huis of de grootte van de aardbeien die ze voertOf het muziekje eronder natuurlijk
nope, geen internet ter plekke, en ook de telefoonverbinding is in de woestijn van zuid spanje niet je van het (of: dat van je, zoals een duits-nederlandse vriendin het zegtquote:
Naah, bij ons helpt het echt een hoop! Zien doet schijnbaar meer dan horen ofzo?!quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:13 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het bij kwak zit, maar bij mij zou het gemis met skype alleen maar erger worden
Mjah, twee fotografen in huis, zou hier ook zo moeten werkenquote:Op donderdag 31 mei 2012 10:15 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Naah, bij ons helpt het echt een hoop! Zien doet schijnbaar meer dan horen ofzo?!
Maar misschien zijn wij meer visueel ingesteld, dunno.
quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:10 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Schijnbaar is ze niet de enige die het lekker vindt:
ik weet niet wat ik vager vind, die mensen, de inrichting van hun huis of de grootte van de aardbeien die ze voertOf het muziekje eronder natuurlijk
Wel vet mooiquote:Op donderdag 31 mei 2012 10:19 schreef kwakz0r het volgende:
Ja, vind ik ook, zien is fijn. Maar goed...
Hij zit hier 's nachts en 's avonds (in een moderner stukje dorp)
[ afbeelding ]
en overdag in dit soort gebied. no interwebz, hoop heel hard op mobiel bereik in het dorp, in de woestijn: no chance...
[ afbeelding ]
Inschrijven en dan vier jaar wachten.quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:33 schreef Ml-etje het volgende:
Iemand een idee hoe je snel aan een sociale huurwoning komt?
Niet voor mezelf though
'Snel' zei zequote:Op donderdag 31 mei 2012 10:34 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Inschrijven en dan vier jaar wachten.
Er zijn meerdere filmpjes...quote:Op donderdag 31 mei 2012 10:29 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik vind het filmpje eigenlijk wel een beetje bizar op de een of andere manier![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |