Ik ben 45 en werkte in de ICT (ruim 8 jaar) maar ook in andere branches gewerkt als bijvoorbeeld secretaresse en op de schadeafdeling van een autoleasemaatschappijquote:Op vrijdag 8 juni 2012 12:07 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik weet dat je het een dame niet mag vragenmaar wat is je leeftijd?
Wel raar dat je al zo snel wordt afgewezen terwijl je aan alle criteria voldoet.... in welke branche zoek je werk dan?
belachlijk natuurlijk maar wat gaat zo'n miep daar nou tegen kunnen doen ?quote:Op vrijdag 8 juni 2012 11:39 schreef ComplexConjugate het volgende:
Wat vinden jullie van de geplande belasting van de vergoeding voor reiskosten? Heeft een van jullie al eens een miep van het UWV geconfronteerd met dit zeer onredelijke voorstel? Hoe reageren ze dan?
Dat is inderdaad niet zo leuk. Ik wil ook weer iets anders gaan doen, maar ben er nog niet 100% uit.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:09 schreef Kentekenplaat het volgende:
Ik heb net het resultaat gezien van de CAO-onderhandelingen in de transportsector en ik ga echt wat anders doen. Tot 2014 krijgen we er 2% bij, dat is minder dan de inflatie dus wederom gaan we er op achteruit.![]()
![]()
Wat weet ik nog niet, maar zo ga ik niet meer rijden.
En het UWV maar reclame maken dat je ook wat verder weg kan werken... zo komen we er wel (not)quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:02 schreef FerryNL het volgende:
-knip-
Net weer een afwijzing binnen omdat ik te ver weg woonde![]()
Ja hij zeurde ook over dat ik geen rijbewijs heb, en dat ze geen vergoeding geven ofzo.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:35 schreef Mickeys het volgende:
[..]
En het UWV maar reclame maken dat je ook wat verder weg kan werken... zo komen we er wel (not)
Huh? Dat bericht heb ik (nog) niet ontvangen. Misschien dat het nog komt hoor of misschien omdat ik al wel 1 hele week werkeloos ben... geen idee. Maar lijkt mij wel interessant om aan zoiets deel te nemen. Alle opties openhouden inderdaadquote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:42 schreef Kekaa het volgende:
Yes, een speeddate met uitzendbureaus bij het UWV op 14 juni.
Wat kunt u verwachten?
U krijgt gedurende een half uur de tijd om uzelf door middel van korte gesprekjes te
introduceren bij verschillende uitzendbureaus. Neemt u daarom zelf voldoende CV’s mee.
Daarnaast kunt u informatie krijgen over actuele vacatures.
Om u wegwijs te maken, zullen werkcoaches van het UWV WERKbedrijf aanwezig zijn.
De speeddate is verplicht voor iedereen die zich heeft ingeschreven als werkzoekende bij
het UWV WERKbedrijf. Afmelden kan alleen wanneer u werk gevonden heeft, of om zeer
dringende redenen. Deze afmelding kunt u doorgeven middels een bericht in de werkm@p
en zo nodig volgt er een nieuwe uitnodiging.
Ik laat mn geboortedatum altijd weg. Als ze een beetje slim zijn zien ze mn leeftijd aan de afstudeerdata.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 12:01 schreef Mickeys het volgende:
Hier inmiddels een week werkeloos en van dat solliciteren word ik echt moedeloos van. Ben op vacatures echt de geschikte persoon, maar word binnen een uur al afgewezen. Nu weet ik wel dat de markt verzadigd is met werkzoekenden, maar krijg soms het gevoel dat ik vanwege mijn leeftijd al word afgewezen. Zou je je geboortedatum ook gewoon weg kunnen laten?
Ik weet ook niet of het op alle UWV's is.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:51 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Huh? Dat bericht heb ik (nog) niet ontvangen. Misschien dat het nog komt hoor of misschien omdat ik al wel 1 hele week werkeloos ben... geen idee. Maar lijkt mij wel interessant om aan zoiets deel te nemen. Alle opties openhouden inderdaad
Dat moet je ook echt kunnen en echt in je zitten. Mijn broertje vindt dat ook heel leuk, dat marketing en sales gebeuren. Ik vind dat juist weer niks, en om eerlijk te zijn ben ik ook niet echt het type ervoor.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 15:27 schreef Disavowed het volgende:
Ik denk dat ik vanaf volgende week weer voor tijdelijk in de fabriek te vinden ben. Dat sales gebeuren ga ik niet trekken. Daarnaast verdient het meer.
Intussen wacht ik af wat er uit de lopende sollicitaties komt.
Haha dat vond ik zo'n deceptiequote:Op vrijdag 8 juni 2012 14:42 schreef Kekaa het volgende:
Yes, een speeddate met uitzendbureaus bij het UWV op 14 juni.
Wat kunt u verwachten?
U krijgt gedurende een half uur de tijd om uzelf door middel van korte gesprekjes te
introduceren bij verschillende uitzendbureaus. Neemt u daarom zelf voldoende CV’s mee.
Daarnaast kunt u informatie krijgen over actuele vacatures.
Om u wegwijs te maken, zullen werkcoaches van het UWV WERKbedrijf aanwezig zijn.
De speeddate is verplicht voor iedereen die zich heeft ingeschreven als werkzoekende bij
het UWV WERKbedrijf. Afmelden kan alleen wanneer u werk gevonden heeft, of om zeer
dringende redenen. Deze afmelding kunt u doorgeven middels een bericht in de werkm@p
en zo nodig volgt er een nieuwe uitnodiging.
Ja lachen tochquote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:37 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Haha dat vond ik zo'n deceptieik heb daar toen alleen maar mensen met vragende ogen gezien... met ""WAT wil je gaan doen
" en "Dat zul je toch echt zelf moeten zoeken"
Ik ben nu overgeplaatst naar de technische helpdesk. Een verademingquote:Op vrijdag 8 juni 2012 16:27 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Dat moet je ook echt kunnen en echt in je zitten. Mijn broertje vindt dat ook heel leuk, dat marketing en sales gebeuren. Ik vind dat juist weer niks, en om eerlijk te zijn ben ik ook niet echt het type ervoor.
Dat is wel beter ja.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:16 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Ik ben nu overgeplaatst naar de technische helpdesk. Een verademing.
In de tussentijd lekker verder solliciteren naar een baan 'op niveau'.
Geen idee. Maandag start de training.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:23 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Dat is wel beter ja.
Was het dan gewoon een simpele callcenter job?
En voor wat ben je afgestudeerd dan?
Ah ok leuk!quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:30 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Geen idee. Maandag start de training.
Ik ben afgestudeerd als 'vastgoeddeskundige'. Ik kan daarmee aan het werk in de makelaardij, bij woningcorporaties, beleggers, banken en projectontwikkelaars.
In het verleden heb ik me veel met computers beziggehouden, dat heeft geholpen.
Ik ben zelf ook begonnen op de MAVO. Daarna MBO4 met twee vuisten in de neus gehaald en HBO ging ook redelijk vlot. Een avond van te voren beginnen voor het tentamen wordt wel lastiger op dat niveau.quote:Op vrijdag 8 juni 2012 17:32 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ah ok leuk!![]()
Dat lijkt me trouwens ook wel leuk om te doen. Maarja meestal moet je wel wat jaren ervaring hebben, en een MBO4/HBO denk niveau. En helaas heb ik alleen maar een VMBO en een MBO2 diploma.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |