Voor een sollicitant blijven die nepvacatures natuurlijk vervelend. Je kunt het ook anders bekijken, die intercedenten zitten zich waarschijnlijk ook ontzettend te vervelen, omdat ze zo weinig opdrachten hebben. Tegelijkertijd kunnen ze niet achterover leunen, want dan hebben ze misschien de boot gemist als de economie aantrekt of gaat het bedrijf al voortijdig failliet.quote:Op donderdag 7 juni 2012 12:16 schreef Kentekenplaat het volgende:
Uitzendbureau's![]()
![]()
Laatst gereageerd op een vacature bij het betreffende uitzendbureau. Gisteren was ik er over gebeld en ben dus gistermiddag even langs gegaan omdat ik toch in de buurt was.
Wat bleek: die vacature was ter inschrijving. Ik heb duidelijk gemaakt dat ik het wel netjes had gevonden als ze dat erbij vermeld hadden, maar uiteraard werd er de vermoorde onschuld gespeeld.
En in een Groningen was een banenmarkt. Meld ik me bij zo'n stand, vertellen ze me doodleuk dat ze geen werk hebben. Ik heb toch eens gevraagd wat ze daar dan deden. Het antwoord was: ons profileren als werkgever.![]()
In welke regio woon je?quote:Op donderdag 7 juni 2012 15:44 schreef FerryNL het volgende:
Pfff net uit bed van mijn eerste nacht werken bij PostNL. Die nachten zijn echt niks meer voor mij.![]()
Je bent meteen de hele dag in een soort van roes, en daarbij is het super hersenloos werk. Kom je 7 uur thuis en ga je 8 uur slapen, en dan om 15:00 a 15:30 weer uit bed.![]()
Maarja ik heb geld nodig en het is helaas niet makkelijk om een andere baan te vinden.
Zuid Holland in Dordrecht.quote:
Ik heb nachtdiensten gedraaid bij Bavaria, dat beviel best goed eigenlijkquote:Op donderdag 7 juni 2012 15:44 schreef FerryNL het volgende:
Pfff net uit bed van mijn eerste nacht werken bij PostNL. Die nachten zijn echt niks meer voor mij.![]()
Je bent meteen de hele dag in een soort van roes, en daarbij is het super hersenloos werk. Kom je 7 uur thuis en ga je 8 uur slapen, en dan om 15:00 a 15:30 weer uit bed.![]()
Maarja ik heb geld nodig en het is helaas niet makkelijk om een andere baan te vinden.
Oh ik ben ook een avond en nachtmens hoor, maar het is gewoon zo hersenloos wat ik moet doen. Heel de nacht pakketjes sorteren, en het gaat gewoon nergens over.quote:Op donderdag 7 juni 2012 16:45 schreef Disavowed het volgende:
[..]
Ik heb nachtdiensten gedraaid bij Bavaria, dat beviel best goed eigenlijk. Maar ik ben dan ook een nachtmens, dat scheelt.
Vandaag heb ik de eerste 'zelfstandige' werkdag achter de rug, maar het viel best tegen dat telemarketen. Verder heb ik nog wat lijntjes uitgegooid. Zo ben ik benaderd voor een Hbo-functie bij een chemisch bedrijf. Interessant
.
QFT, na zoveel ellende sta ik misschien nu ook aan de vooravond van m'n droombaan. Ze zijn op het moment tevreden, maar als je ziet wat het voorstelt... Ik zet me in als een bezetene om m'n werk te doen. Ik heb nu het geluk met collega's en leidinggevenden die dat ook echt zien. Waar mogelijk netwerk ik als een bezetene om achterdeurtjes te vinden. Ik heb er een gevonden naar m'n droombaan. Maar goed, ik houd er dan ook enorm van om te netwerken, omdat ik een natuurlijke nieuwsgierigheid heb naar wat mensen bezig houdt.quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:45 schreef Kalkbrenner het volgende:
Het ziet er naar uit dat ik per juli eindelijk een startersbaan te pakken heb(Het contract is onderweg).
Geen droombaan en niet iets waar ik een jaar geleden op gesolliciteerd zou hebben, maar over het totaalpakket kan ik best tevreden zijn: opleiding, groeikansen, internationaal bedrijf, goede reisafstand, goede indruk van mijn collega's en supervisors, een sector die in de groei zit en waar ik in verder wil (digitale marketing; ik heb een brede media opleiding gedaan met als nadeel dat 75% van het potentiële werk niet interessant is).
En last but not least: een prima salaris. De hoop op een fatsoenlijk startsalaris had ik eigenlijk al opgegeven en ik was bereid om een salaris onder het gemiddelde voor mijn opleiding te accepteren. Nu zit ik er boven.
De functie is technischer dan ik had verwacht, maar omdat ik goed opgeleid ga worden zie ik het als een mooie kans om veel te leren en wie weet nieuwe ambities te ontwikkelen. Zij hebben mij gevonden overigens, maar dat is niet iets wat me vaak is gebeurd.
Daar ging aan vooraf:
- Mei 2011 afgestudeerd, MEM (niet doen), dus ongeveer een jaar bezig geweest;
- In dat jaar heb ik eerst een tijdelijke functie gezocht voor 24 uur per week. Die vond ik in oktober 2011.
- Voor het echte werk heb ik daarna 35 actieve sollicitaties gehad --> dat zijn dus stuk voor stuk grondig onderbouwde sollicitaties die in behandeling zijn genomen, niet de brieven waar ik geen reactie meer op heb gehad, niet het netwerken wat nergens op uit is gelopen, niet het bijhouden van alle profielen online etc.
- In een aantal geval het voorbereiden van cases en presentaties;
- In 1 geval bij een bedrijf een middag brainstormen in groepsverband. Compleet misbruik maken van de huidige economie, als je het mij vraagt;
- 3 sollicitaties in het buitenland, waarvan in 1 geval de reiskosten werden vergoed;
- Zo'n 9 maanden part-time MBO-2 werk gedaan tussen slaapwandelende semi-ambtenaren.
- Persoonlijke ambities in de ijskast moeten zetten;
- Ouders en sommige vrienden nog meer leren waarderen;
- Veel stress, het bijstellen van eisen en verwachtingen, en in de winter een enkele paniekaanval toen ik het allemaal niet meer zag zitten.
Ik denk ik deel het even met de boodschap "er is licht aan het einde van de tunnel". Het voelt voor mij nu alsof ik wakker word. Ik mag weer plannen, ik mag weer materiële dingen willen (ik moest het doen met een inkomen wat ik zelfs als student nooit zo laag heb gehad), ik kan eindelijk verder met mijn leven.
Aan de enorme hoeveelheid aan tips&tricks online kan ik de volgende nog toevoegen:
- Leer door te doen en accepteer dat je moet incasseren: daar heb je meer aan dan vanaf de zijlijn meekijken, maar niet daadwerkelijk die gesprekken voeren, niet daadwerkelijk die brieven schrijven, en nog even niet met dat netwerken beginnen (daar ben ik ook niet zo'n fan van, maar het is een 'means to an end');
- Blijf praten. Mij hielp het om e.e.a. te ventileren bij vrienden. Je kunt je misschien zorgen maken dat je ze belast met jouw treurnis, maar als je ze het gevoel geeft dat ze je daarmee helpen dan vergroot dat de welwillendheid. Zo bood een vriend van me aan om mijn brieven na te kijken. Na zoveel brieven is een objectieve kijk goud waard, dus daar ben ik hem dan ook enorm dankbaar voor.
- Lees informatie, print artikelen, hoor goedbedoelde tips aan.. maar blijf jezelf en blijf vertrouwen op jouw kennis en intuïtie - dus niet alleen de kennis vanuit je opleiding, maar gewoon jij als persoon en nuchtere Hollander. Uiteindelijk moeten al die websites ook clicks binnenhalen en zit er vaak een commerciële motor achter. Zo betrapte ik mezelf eens op het feit dat ik compleet was doorgeschoten in het nadenken over mijn voorkomen tijdens gesprekken, doordat er 1000+ artikelen en discussies online staan over hoe je je moet kleden voor gesprekken. Het is belangrijk dat je er netjes uit ziet, maar dat is ook maar weer een x onderdeel van het geheel. Als je daar een ok genoeg gevoel over hebt; move on en richt je focus op andere gebieden.
In een straal van 30km om Dordrecht vind ik 41 banen in de horeca.....quote:Op donderdag 7 juni 2012 16:25 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Zuid Holland in Dordrecht.
Ik baal gewoon dat de horeca ook zo moeilijk is. Kijk heb vaker gezegd dat ik er niet meer in door wil. Maar als baantje/bijbaantje tot ik weer naar school kan vind ik ook weer niet erg.
Helaas werd mijn dienstverband waar ik hiervoor werkte al weer snel gestopt. Waardoor ik toch weer iets anders moet vinden, maar dat is echt super moeilijk.
Dat is nog wel het meest vervelende van werkloos zijn.quote:Op donderdag 7 juni 2012 10:45 schreef Kalkbrenner het volgende:
Het ziet er naar uit dat ik per juli eindelijk een startersbaan te pakken heb(Het contract is onderweg).
Geen droombaan en niet iets waar ik een jaar geleden op gesolliciteerd zou hebben, maar over het totaalpakket kan ik best tevreden zijn: opleiding, groeikansen, internationaal bedrijf, goede reisafstand, goede indruk van mijn collega's en supervisors, een sector die in de groei zit en waar ik in verder wil (digitale marketing; ik heb een brede media opleiding gedaan met als nadeel dat 75% van het potentiële werk niet interessant is).
En last but not least: een prima salaris. De hoop op een fatsoenlijk startsalaris had ik eigenlijk al opgegeven en ik was bereid om een salaris onder het gemiddelde voor mijn opleiding te accepteren. Nu zit ik er boven.
De functie is technischer dan ik had verwacht, maar omdat ik goed opgeleid ga worden zie ik het als een mooie kans om veel te leren en wie weet nieuwe ambities te ontwikkelen. Zij hebben mij gevonden overigens, maar dat is niet iets wat me vaak is gebeurd.
Daar ging aan vooraf:
- Mei 2011 afgestudeerd, MEM (niet doen), dus ongeveer een jaar bezig geweest;
- In dat jaar heb ik eerst een tijdelijke functie gezocht voor 24 uur per week. Die vond ik in oktober 2011.
- Voor het echte werk heb ik daarna 35 actieve sollicitaties gehad --> dat zijn dus stuk voor stuk grondig onderbouwde sollicitaties die in behandeling zijn genomen, niet de brieven waar ik geen reactie meer op heb gehad, niet het netwerken wat nergens op uit is gelopen, niet het bijhouden van alle profielen online etc.
- In een aantal geval het voorbereiden van cases en presentaties;
- In 1 geval bij een bedrijf een middag brainstormen in groepsverband. Compleet misbruik maken van de huidige economie, als je het mij vraagt;
- 3 sollicitaties in het buitenland, waarvan in 1 geval de reiskosten werden vergoed;
- Zo'n 9 maanden part-time MBO-2 werk gedaan tussen slaapwandelende semi-ambtenaren.
- Persoonlijke ambities in de ijskast moeten zetten;
- Ouders en sommige vrienden nog meer leren waarderen;
- Veel stress, het bijstellen van eisen en verwachtingen, en in de winter een enkele paniekaanval toen ik het allemaal niet meer zag zitten.
Ik denk ik deel het even met de boodschap "er is licht aan het einde van de tunnel". Het voelt voor mij nu alsof ik wakker word. Ik mag weer plannen, ik mag weer materiële dingen willen (ik moest het doen met een inkomen wat ik zelfs als student nooit zo laag heb gehad), ik kan eindelijk verder met mijn leven.
Aan de enorme hoeveelheid aan tips&tricks online kan ik de volgende nog toevoegen:
- Leer door te doen en accepteer dat je moet incasseren: daar heb je meer aan dan vanaf de zijlijn meekijken, maar niet daadwerkelijk die gesprekken voeren, niet daadwerkelijk die brieven schrijven, en nog even niet met dat netwerken beginnen (daar ben ik ook niet zo'n fan van, maar het is een 'means to an end');
- Blijf praten. Mij hielp het om e.e.a. te ventileren bij vrienden. Je kunt je misschien zorgen maken dat je ze belast met jouw treurnis, maar als je ze het gevoel geeft dat ze je daarmee helpen dan vergroot dat de welwillendheid. Zo bood een vriend van me aan om mijn brieven na te kijken. Na zoveel brieven is een objectieve kijk goud waard, dus daar ben ik hem dan ook enorm dankbaar voor.
- Lees informatie, print artikelen, hoor goedbedoelde tips aan.. maar blijf jezelf en blijf vertrouwen op jouw kennis en intuïtie - dus niet alleen de kennis vanuit je opleiding, maar gewoon jij als persoon en nuchtere Hollander. Uiteindelijk moeten al die websites ook clicks binnenhalen en zit er vaak een commerciële motor achter. Zo betrapte ik mezelf eens op het feit dat ik compleet was doorgeschoten in het nadenken over mijn voorkomen tijdens gesprekken, doordat er 1000+ artikelen en discussies online staan over hoe je je moet kleden voor gesprekken. Het is belangrijk dat je er netjes uit ziet, maar dat is ook maar weer een x onderdeel van het geheel. Als je daar een ok genoeg gevoel over hebt; move on en richt je focus op andere gebieden.
Lol ik heb zelf via iens.nl gekeken en dan via elke site gesolliciteerd. Nou echt niemand had iemand nodig, en waar ze wel iemand nodig hadden wilden ze iemand die wel binnen 15 min daar kon zijn.quote:Op donderdag 7 juni 2012 17:16 schreef Guidetti het volgende:
[..]
In een straal van 30km om Dordrecht vind ik 41 banen in de horeca.....
Poeh, dat is al best wel lang.quote:
Probeer Schipholquote:Op vrijdag 8 juni 2012 09:49 schreef Mentos79 het volgende:
wie weet waar in / omgeving de randstad nog mensen nodig zijn binnen distributiecentra ?
Ik weet dat je het een dame niet mag vragenquote:Op vrijdag 8 juni 2012 12:01 schreef Mickeys het volgende:
Hier inmiddels een week werkeloos en van dat solliciteren word ik echt moedeloos van. Ben op vacatures echt de geschikte persoon, maar word binnen een uur al afgewezen. Nu weet ik wel dat de markt verzadigd is met werkzoekenden, maar krijg soms het gevoel dat ik vanwege mijn leeftijd al word afgewezen. Zou je je geboortedatum ook gewoon weg kunnen laten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |