abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_112248607
Ik word ziek van dat contrast :')
pi_112248609
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:49 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Opvoeding bepaald geen fuck.
Karakter, ja dat zal er iets mee te maken hebben
Uiterlijk en uitstraling, helemaal goed. :7
Eigenlijk denk ik dat opvoeding heel erg uit maakt, samen met karakter. En uiterlijk het minst.
pi_112248611
quote:

[..]

Waarom ben je ervan overtuigd dat opvoeding niks bepaalt?
pi_112248639
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:51 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Opvoeding bepaald je karakter voor een deel, dus dat is onderdeel van, qua hoe je nu bent is opvoeding echter verleden tijd.
Rustig aan.
pi_112248648
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:51 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je bent gewoon discussie geil
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_112248664
quote:

[..]

Opvoeding maakt wel veel uit. Als je ergens anders in bent dan je ouders komt dat vaak voort uit dat je het zelf anders wilt doen dan wat je van hen gezien hebt, dat is ook een invloed.
pi_112248672
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:50 schreef rozecroc het volgende:

[..]

Ik heb hier wel voor gestudeerd. Het dualistisch mensbeeld waarin de geest een rol speelt is allang verworpen. Ook heb je het bestaan van de vrije wil. Ook dit is nog maar de vraag. Om maar even een voorbeeld te noemen: Waarom ben je om 12.11uur naar de koelkast gelopen om te drinken en niet 10seconden eerder? Waarom melk in plaats van appelsap. Dit zijn allemaal hormoon/emotiegedreven acties die pas achteraf te rationaliseren zijn. Dit is ook niet gek aangezien interne veranderingen in hormoonspiegel en prikkels uit de omgeving eerst aankomt bij de amygdala en hippocampus (emotie resp. geheugencentrum) en dan pas de verbinding maakt met de frontale kwab (ratio) waardoor je dus pas met terugwerkende kracht zelfreferentieel kan zijn. Het huidige beeld is dan ook verschoven van : Ik denk dus ik ben --> Ik voel dus ik ben.

Daarom heeft Firefly wel degelijk gelijk dat je tijdens het versierproces beter kan inspelen op het opwekken van positieve emoties waardoor iemand eerder geneigd is dingen te doen waarvan ze zelf dachten dat ze zoiets nooit zouden doen. Zo kan het voorkomen dat je een vrouw versierd die dan achteraf verbaasd is dat ze toch met je mee is gegaan naar huis. Als je ze dat nuchter vraagt zeggen ze meestal dat ze zoiets nooit zouden doen, met iemand meegaan die je net kent, en ik geloof ook dat ze dat oprecht hebben gedacht.
Hilarisch is dat. "Wat the heck just happened?!"
pi_112248680
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:53 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Doe niet persoonlijk.
Rustig aan.
pi_112248684
quote:
17s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:47 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik vraag me af welk type vrouw hij nu daadwerkelijk mee naar huis neemt. Maar vooral hoe lang het duurt voordat zij (of hij) haar (zijn) interesse verliest.
Firefly is zo'n type die in beginsel dingen zegt die een hoop mensen aanspreken, maar als je doorvraagt en/of hij meer van zichzelf laat zien, hij door de mand valt en daardoor hetgeeb hij beweert in kracht inboet.

Een soort Geert Wilders.

Die spreekt bepaalde vrouwen ook erg aan, anderen kotsen ervan. Bij firefly zijn dat dan "niet zijn types". Precies wat hij de FOK!Versierfaalonderlaag verwijtm :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_112248687
quote:
3s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:53 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Opvoeding maakt wel veel uit. Als je ergens anders in bent dan je ouders komt dat vaak voort uit dat je het zelf anders wilt doen dan wat je van hen gezien hebt, dat is ook een invloed.
Onderdeel van karakter.
Rustig aan.
pi_112248696
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:52 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Opvoeding bepaald je karakter voor een deel, dus dat is onderdeel van, qua hoe je nu bent is opvoeding echter verleden tijd.
Maar als je zegt dat je karakter deels door opvoeding gevormd wordt/is, dan vervalt dat toch niet plots wanneer je volwassen bent en weinig opvoeding meer krijgt? Je karakter zal naar alle waarschijnlijkheid de rest van je leven redelijk stabiel blijven.
pi_112248701
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:50 schreef rozecroc het volgende:

[..]

Ik heb hier wel voor gestudeerd. Het dualistisch mensbeeld waarin de geest een rol speelt is allang verworpen. Ook heb je het bestaan van de vrije wil. Ook dit is nog maar de vraag. Om maar even een voorbeeld te noemen: Waarom ben je om 12.11uur naar de koelkast gelopen om te drinken en niet 10seconden eerder? Waarom melk in plaats van appelsap. Dit zijn allemaal hormoon/emotiegedreven acties die pas achteraf te rationaliseren zijn. Dit is ook niet gek aangezien interne veranderingen in hormoonspiegel en prikkels uit de omgeving eerst aankomt bij de amygdala en hippocampus (emotie resp. geheugencentrum) en dan pas de verbinding maakt met de frontale kwab (ratio) waardoor je dus pas met terugwerkende kracht zelfreferentieel kan zijn. Het huidige beeld is dan ook verschoven van : Ik denk dus ik ben --> Ik voel dus ik ben.

Daarom heeft Firefly wel degelijk gelijk dat je tijdens het versierproces beter kan inspelen op het opwekken van positieve emoties waardoor iemand eerder geneigd is dingen te doen waarvan ze zelf dachten dat ze zoiets nooit zouden doen. Zo kan het voorkomen dat je een vrouw versierd die dan achteraf verbaasd is dat ze toch met je mee is gegaan naar huis. Als je ze dat nuchter vraagt zeggen ze meestal dat ze zoiets nooit zouden doen, met iemand meegaan die je net kent, en ik geloof ook dat ze dat oprecht hebben gedacht.
Inderdaad, dat is precies wat ik bedoel. Hierbij hebben we oneindige discussie's maar eigenlijk zijn het gewoon "gevoels/instinctieve" situaties.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_112248733
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:54 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Onderdeel van karakter.
Hoe kom je er dan bij dat het geen rol speelt, terwijl je met dat door je opvoeding gevormde karakter beslissingen maakt in het heden die je verdere ontwikkeling beinvloeden?
  donderdag 31 mei 2012 @ 00:56:14 #266
279078 rozecroc
'Dag zijderups,' zei
pi_112248738
quote:
6s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:53 schreef Gray het volgende:

[..]

Hilarisch is dat. "Wat the heck just happened?!"
Dat inderdaad. Daarmee wil ik aangeven dat de rationaliteit die wij onszelf als mens graag toedichten, sterk wordt overschat.
pi_112248761
Het grappige is dat als het "gebeurd is", vrouwen ook terug kunnen rationaliseren: "Het had zo moeten gebeuren" etc.
pi_112248764
quote:
3s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:56 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Hoe kom je er dan bij dat het geen rol speelt, terwijl je met dat door je opvoeding gevormde karakter beslissingen maakt in het heden die je verdere ontwikkeling beinvloeden?
Dat zeg i kniet.
Rustig aan.
pi_112248775
quote:
17s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:51 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Eigenlijk denk ik dat opvoeding heel erg uit maakt, samen met karakter. En uiterlijk het minst.
Ik kan moeilijk voor anderen spreken, maar in het geval van mij en mijn zusje hebben opvoeding juist GEEN (of een tegengestelde) rol gespeeld. Veel praten met vrienden, veel doen en je sterke kanten uitbouwen. Wat firefly in zijn eerste post -terecht- zei dus. maar dan vervalt ie in religieuze onzin.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_112248836
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:57 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik kan moeilijk voor anderen spreken, maar in het geval van mij en mijn zusje hebben opvoeding juist GEEN (of een tegengestelde) rol gespeeld. Veel praten met vrienden, veel doen en je sterke kanten uitbouwen. Wat firefly in zijn eerste post -terecht- zei dus. maar dan vervalt ie in religieuze onzin.
Een tegengestelde rol is nog steeds een rol. Bestaat er überhaupt een tegengestelde rol?
pi_112248845
quote:

[..]

Dit zei je.
En hoe je je gedraagt komt voor een deel door hoe je bent opgevoed. Jij zult de kansen wel krijgen iets met meiden te doen, je ziet er nu eenmaal goed genoeg voor uit, maar iets houdt je tegen er niets mee te doen. Waarom zou je opvoeding daar niets mee te maken kunnen hebben? Bij mensen als Benzin bijvoorbeeld zie je ook zo dat zijn non-succes met zijn opvoeding te maken heeft.
pi_112248860
quote:

[..]

Mijn ouders waren in bepaalde delen van de opvoeding niet al te sterk. Ik weet zeker als ik andere ouders had gehad ik een compleet andere persoon was geweest.
pi_112248867
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:53 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Van mij naar kingtoppie niet hoor. Deze reactie van jou naar mij toe, de zoveelste oneliner over discussiegeilheid trouwens, wel. Ik zei namelijk hetzelfde als kingtoppie, alleen dan in iets andere woorden.
pi_112248877
quote:
3s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:59 schreef Lokasenna het volgende:

[..]

Dit zei je.
En hoe je je gedraagt komt voor een deel door hoe je bent opgevoed. Jij zult de kansen wel krijgen iets met meiden te doen, je ziet er nu eenmaal goed genoeg voor uit, maar iets houdt je tegen er niets mee te doen. Waarom zou je opvoeding daar niets mee te maken kunnen hebben? Bij mensen als Benzin bijvoorbeeld zie je ook zo dat zijn non-succes met zijn opvoeding te maken heeft.
Ik bedoel, mijn opvoeding is verleden tijd, dat bepaald mijn huidige succes niet in ''direct'' verband.
Wél ''indirect'' via mijn karakter.
Rustig aan.
pi_112248880
quote:

[..]

Dat is vrij natuurlijk, je afzetten tegen je ouders en niet willen worden zoals zij waardoor je met behulp van anderen in je omgeving een eigen persoonlijkheid ontwikkelt. De richting die je op gaat wordt wel beinvloed door hoe je ouders zijn, denk ik.
pi_112248883
Ik vind trouwens dat straw altijd gelijk heeft.
Rustig aan.
pi_112248886
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 01:00 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Van mij naar kingtoppie niet hoor. Deze reactie van jou naar mij toe, de zoveelste oneliner over discussiegeilheid trouwens, wel. Ik zei namelijk hetzelfde als kingtoppie, alleen dan in iets andere woorden.
Ik zie jou toch een discussie aan gaan met kingtoppie?
pi_112248895
Aha dus geen discussie geile chicks hier maar gewoon gebroken hartjes?
pi_112248898
quote:
7s.gif Op donderdag 31 mei 2012 01:01 schreef kingtoppie het volgende:
Ik vind trouwens dat straw altijd gelijk heeft.
Ik eigenlijk ook diep van binnen
pi_112248907
quote:
1s.gif Op donderdag 31 mei 2012 01:02 schreef opgebaarde het volgende:
Mijn hartje is nog heel.
Ik verveel me wel een beetje.
pi_112248912
Laten we vanaf nu ophouden en alles in kleur bekijken.
pi_112248914
quote:
Zie post onder die van jou, waar firefly straw wil veroveren :D
pi_112248916
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 01:02 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ik zie jou toch een discussie aan gaan met kingtoppie?
Waarom dan het 'niks' in bold? Juistem.
pi_112248939
quote:
17s.gif Op donderdag 31 mei 2012 01:03 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Zie post onder die van jou, waar firefly straw wil veroveren :D
Pijnlijk ;(
pi_112248940
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 00:57 schreef firefly3 het volgende:
Het grappige is dat als het "gebeurd is", vrouwen ook terug kunnen rationaliseren: "Het had zo moeten gebeuren" etc.
Dat is iets wat mensen goed kunnen. Het moet immers wel een plekje krijgen. De illusie van controle, die je nooit echt hebt. :)
pi_112248955
quote:
Vreemde conclusie.
pi_112248967
hoi :)

Loka hoe denk jij er nou over dan als meid?
Do what you love, love what you do!
pi_112248992
quote:
0s.gif Op donderdag 31 mei 2012 01:04 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat is iets wat mensen goed kunnen. Het moet immers wel een plekje krijgen. De illusie van controle, die je nooit echt hebt. :)
Het had zo moeten gebeuren is toch juist meer een uitdrukking en moet je niet letterlijk nemen toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')